ambassador napísal:Druhý názor není rozpor, ale po řádném přemýšlení je to pouze pohled z druhé strany.
Pohľad 1
Zvyknem veci brať poctivo. Tak som si ráno prečítal rannú stráž, potom som si prečítal siahodlhú slohovú úlohu, ktorá bola na ten deň predpísaná v brožúrke „Prednášky modlitebného týždňa“ no a na dovažok som sa snažil prečítať si z úloh sobotnej školy úlohu, pripadajúcu na ten deň.
Ranná stráž mala úvahu o haťaťa, prednáška bola o paťaťa a úloha SŠ o dátumoch haťapaťa.
A tak sa pýtam: „Skúsil niekto z vás takýto preduchovnený telocvik POCTIVO absolvovať aspoň jediný raz?“
Pohľad 2
Prednášky modlitebného týždňa našťastie po týždni skončili, ranná stráž sa dala odložiť bokom a tak ostali úlohy sobotnej školy.
Tak som začal. Nezvyknem veci odfláknuť, tak mi trvalo zo tri dni, kým som si úlohu z prvého dňa poctivo preštudoval. Ibaže k tomu boli ešte dobromyselné „Prečítaj si“ a „Preštuduj“ a „Porovnaj“. Tak to som už vôbec nestihol. Štvrtý deň som zmenil taktiku a snažil som sa dohnať ušlé „učivo“ za tri dni, tak som šmýkal zrakom po riadkoch a nie a nie si zapamätať tú trojdňovú učebnú látku. Tak som rezignoval a zameral sa na učivo piateho dňa...
Skúste mi veriť, že som sa snažil poctivo prejsť všetky úlohy toho týždňa, ale poctivo sa to zvládnuť nedá !!!
To by človek musel robiť 6x24 hodín IBA sobotnú školu.
A tak sa pýtam: „Nemáte dojem, že sobotná škola núti adventistov k povrchnosti a pretvárke?“
Pohľad 3
Skúsený učiteľ sobotnej školy nesmie dopustiť kvalitný rozbor žiadnej témy, lebo gong ukončí vyučovanie práve vtedy, keď žiaci začínajú tému už-už chápať. Lenže na dokončenie už niet času -a ani nebude- lebo začína ďalšia úloha a po nej ďalšia a ďalšia. Všetko len polovičato, lebo inak by sme nemohli plniť plán, predpísaný Amerikou.
A tak sa pýtam: „Nemáte dojem, že sobotná škola oberá o čas, potrebný na čítanie Biblie?
Pohľad 4
Jedna úloha sobotnej školy ma tak zaujala, že som sa jej venoval trošku viac. A keď som objavil malú trhlinku, chcel som sa presvedčiť ako to je. Ale nebolo treba, lebo „autor“ toho kompilátu podával na konci strany aj „dôkaz“.
A tu som si uvedomil, že takýto typ „štúdia“ sa prieči môjmu zvyku. Som typ berejského kresťana.
Pavel Berejčanom vysvetľoval
a
ONI z PÍSMA skúmali, či je tak.
V sobotnej škole americký papaláš celosvetovo vysvetľuje
a
ON vo svojom plátku dáva dôkaz, že je tak.
A tak sa pýtam: „Stačí vám dôkaz typu „že je tak..“ ?
Zhrnutie
- Dobrý adventista nemá za celý život ani jeden deň na oddych od úloh SŠ. Žiadna dovolenka, žiaden sviatok.
A samoúčelné vyučovanie je vystupňované do maxima práve v sobotu – deň odpočinku.
- Dobrý adventistický veterán sa učí rovnaký text ako začínajúci adventistický žiačik.
(Asi ako keby prváka učili tú istú matematiku ako ôsmaka...)
- Dobrý adventista nemá voľbu medzi biblickým zemepisom či dejepisom,
lebo všetci svorne preberajú adventisticko-občiansku výchovu.
- Dobrý adventista musí preberať tú istú tému aj štyri ráz za desať rokov
a nikoho nezaujíma či ju pochopil už na prvý raz, alebo či nikdy.
A tak na koniec poznámka:
"Milý ambassador, iste pripustíš, že toto nie je "pohľad z druhej strany..."