Strana 1 z 1

Útok na Sýrii

Napísané: 14 Apr 2018, 11:21
od používateľa Tomáš Plechatýý
Ve zprávách se objevilo že dnes v noci a ráno USA Británie a Francie vojensky zaútočili na různé cíle v Sýrii.
Ani jedna z těchto zemí nevyhlásila Sýrii válku, ani jedna z těchto zemí nebyla Sýrií napadena.

Předchozí chemický konflikt nebyl řádně vyšetřen a viník usvědčen.
OSN nedalo těmto zemím mandát takto jednat jménem mezinárodního společenství.

Považuji vojenský útok těchto zemí na naprosto svévolné porušení mezinárodního práva pro různé politické a jiné zájmy jednotlivců a skupin (např. vojenského průmyslu) bez ohledu k Syrskému lidu.

Vzhledem k tomu, že zde nedávno proběhla zpráva, že Generální konference CASD investuje celosvětově vybrané peníze z desátků i do zbrojního průmyslu
odkaz:

http://www.adialog.eu/2018/03/norska-un ... e-aby.html

tak:

Vyzývám každého adventistu, kterému vadí takovéto využívání jeho peněz poslaných církvi ať vystoupí a ozve buď svému sboru, kazateli, nebo sdružení, ať tlačí na to, aby jejich peníze byly co nejdříve staženy ze zbrojního průmyslu a žádné další tam už z církve nechodily.
Vy tam ty peníze nemusíte posílat, nebo jim můžete jasně říci, že smí být ty peníze poslány pouze na dobré účely.

Nezavírejte nad tím oči.

Re: Útok na Sýrii

Napísané: 14 Apr 2018, 12:31
od používateľa log
Demokraticke vlady (krestansko-konzervativne, mimochodom) USA, UK a Francuzska zjavne rozhodly, ze je treba pouzit "mec" proti nepriatelom.


Pri tej prilezitosti si pripomenme, ako Pavol podporoval priamo samotneho rimskeho cisara.

Každý nech sa poddá vyššej moci, lebo niet moci, ktorá by nebola od Boha. A tie, čo sú, ustanovil Boh. Kto sa teda protiví vrchnosti, protiví sa Božiemu poriadku. A tí, čo sa protivia, sami si privolávajú odsúdenie. Lebo vladárov sa nemusí báť ten, kto robí dobre, ale ten, kto robí zle. Chceš sa nebáť moci? Rob dobre a dostaneš od nej pochvalu. Veď ona je Božou služobníčkou pre tvoje dobro. Ale ak robíš zle, potom sa boj, lebo nie nadarmo nosí meč; je Božou služobníčkou, vykonávateľkou hnevu na tom, kto robí zle. Preto sa treba podriadiť, a nielen zo strachu pred hnevom, ale aj kvôli svedomiu. Preto platíte aj dane, lebo tí, čo ich vyžadujú, sú Boží služobníci
.


Vo svetle toho mozme napriklad povedat, ze vlada USA, UK a Francuzska je Bozou sluzobnickou, vykonavatelom Bozieho hnevu na tom kto robi zle (nehovorim, ze je to alebo nie je to moj nazor, ale ze je to legitimna uvaha).

Tomas, Ty vyzyvas inych k odvahe . Mas sam odvahu priznat, ako sa stavias k tomuto Pavlovmu uceniu ? A mozno to ani nenapisal Pavol. Ale je to v kanone. Suhlasis s tym ? Zijes podla toho ? Je Tvoj osobny politicky nazor lepsi ako nazor mocnosti ktorych vladu (povedzme) ustanovil Boh, ako sa o tom pise v Pisme ?

Re: Útok na Sýrii

Napísané: 14 Apr 2018, 13:34
od používateľa Neregistrovaný
Vyzývám každého adventistu, kterému vadí takovéto využívání jeho peněz poslaných církvi ať vystoupí a ozve buď svému sboru, kazateli, nebo sdružení, ať tlačí na to, aby jejich peníze byly co nejdříve staženy ze zbrojního průmyslu a žádné další tam už z církve nechodily. Vy tam ty peníze nemusíte posílat, nebo jim můžete jasně říci, že smí být ty peníze poslány pouze na dobré účely.
Nezavírejte nad tím oči.
https://atoday.org/general-conference-c ... -industry/
Před několika dny se tím GK zabývala, ovšem, kdyby nebylo otevřeného dopisu norské unie, tak by se asi nic nedělo. Asi se nedozvíme, zda z tohoto případu byly vyvozeny nějaké důsledky - personální, finanční, zaslibují ale změnu strategie.
Na druhou stranu mnozí z nás dávají peníze do nějakých fondů (penzijních) a samozřejmě banky, v kterých máme účty, tak investují. Víme do čeho? Nepochybně do projektů, které slibují generování zisku. Nakonec bychom došli k tomu, že je lepší mít peníze pod polštářem.
Důvěra v GK se sníží, to je jasné, ale my nejsme svědomím lidí, kteří peníze nesprávně použili.
Výzva řadových členů je zbytečná, když je už kausa v procesu, ale na zamyšlení je, zda si nenajít jiný způsob podpory potřebných a hlásání evangelia, než pouze každý měsíc poslat desátek na sdružení.

Re: Útok na Sýrii

Napísané: 14 Apr 2018, 16:20
od používateľa Tomáš Plechatýý
log napísal: 14 Apr 2018, 12:31 Demokraticke vlady (krestansko-konzervativne, mimochodom) USA, UK a Francuzska zjavne rozhodly, ze je treba pouzit "mec" proti nepriatelom.


Pri tej prilezitosti si pripomenme, ako Pavol podporoval priamo samotneho rimskeho cisara.

Každý nech sa poddá vyššej moci, lebo niet moci, ktorá by nebola od Boha. A tie, čo sú, ustanovil Boh. Kto sa teda protiví vrchnosti, protiví sa Božiemu poriadku. A tí, čo sa protivia, sami si privolávajú odsúdenie. Lebo vladárov sa nemusí báť ten, kto robí dobre, ale ten, kto robí zle. Chceš sa nebáť moci? Rob dobre a dostaneš od nej pochvalu. Veď ona je Božou služobníčkou pre tvoje dobro. Ale ak robíš zle, potom sa boj, lebo nie nadarmo nosí meč; je Božou služobníčkou, vykonávateľkou hnevu na tom, kto robí zle. Preto sa treba podriadiť, a nielen zo strachu pred hnevom, ale aj kvôli svedomiu. Preto platíte aj dane, lebo tí, čo ich vyžadujú, sú Boží služobníci
.


Vo svetle toho mozme napriklad povedat, ze vlada USA, UK a Francuzska je Bozou sluzobnickou, vykonavatelom Bozieho hnevu na tom kto robi zle (nehovorim, ze je to alebo nie je to moj nazor, ale ze je to legitimna uvaha).

Tomas, Ty vyzyvas inych k odvahe . Mas sam odvahu priznat, ako sa stavias k tomuto Pavlovmu uceniu ? A mozno to ani nenapisal Pavol. Ale je to v kanone. Suhlasis s tym ? Zijes podla toho ? Je Tvoj osobny politicky nazor lepsi ako nazor mocnosti ktorych vladu (povedzme) ustanovil Boh, ako sa o tom pise v Pisme ?
Cituješ mi Římanům 13, ale nějak si to utnul v polovině verše :-)

Proto také platíte daň. Vládcové jsou v Boží službě ......................, když se drží svých úkolů.(ČEP)
Proto také platíte daně, neboť vládcové jsou Božími služebníky a právě tomu se vytrvale věnují. (ČSP)
Nebo proto i daň dáváte, že služebníci Boží jsou, pilnou práci o to samo vedouce.(BK)

Kvůli různočtení není jednoznačné jaká varianta je správná (musle bych se podívat do řečtiny a i tam může být více variant).

Ve všech příkladech se ale předpokládá, že vládcové jsou Božími služebníky a dodává se buď podmínka: ,,když .... (se drží svých úkolů)"
nebo se popisuje jak vypadá práce vládců jakožto Božích služebníků (vytrvale se věnují ,,Boží službě-vládnutí" nebo ,,pilnou práci vedouce".)

Za splnění těchto podmínek/popisů rozumím Pavlově výkladu, že je Vládnoucí moc od Boha a nemáme se jí jako poddaní vzpírat.

V reálném světě ale není jen jedna vláda. V Pavlově době byla Římská vláda nad celým známým světem krom Asie. Ale byla i Izraelská vláda. A sám Pavel se ,,vyšší moci" nepoddal a když ho zajali a zbičovali, tak se odvolával a domáhal se svých práv u soudu.

V našem reálném světě neexistuje pouze USA/NATO jako jedna svrchovaná světová vláda, ač by si to někteří rádi přáli.

Sýrie má přece svou vlastní vládu, která je samostatná a není nikomu podřízena. Říká se tomu svrchovanost.

Proč by mělo platit že Americké vládě se má podřídit ta syrská a ne obráceně?

Kvůli velikosti vojska a technologické převaze?

Protože mají USA větší vojenskou sílu, tak jsou zřízeny od Boha a máme je všichni poslouchat a ,,poddat" se jim?

Dotaženo do úplného konce, pokud by někdy měla nastat situace popisovaná ve Zjevení, kdy šelma vydává rozakz lidem aby ji uctívali a klaněli se, tak potom by podle takto vytrženého Pavla měli křestané poslechnout a poddat se?

Proč jsou potom Bohem odměněni ti, co se nepoddají?

V souladu s Petrovým ,,Boha je třeba poslouchat víc než lidi", nebo v souladu s Davidovým ,,odbojem" a ,,neposlušností" Saula.

Nebo v souladu s nespokojeností Izraelců v Egyptském otroctví není vždy správné ,,nechat si líbit".

I Ježíš se před veleknězem alespoň jednou hájil:

,,Po těch slovech jeden ze strážců, který stál poblíž, udeřil Ježíše do obličeje a řekl: „Tak se odpovídá veleknězi?“
Ježíš mu odpověděl: „Řekl-li jsem něco špatného, prokaž, že je to špatné. Jestliže to bylo správné, proč mě biješ?“

Takže i když Pavlův text znám a souhlasím s ním, ne vždy si myslím že je aplikovatelný.

Vládcové nejsou vždy Boží služebníci, kteří vykonávají jeho spravedlnost. Bible zná ,,tuny" vládců, kteří se od tohoto směru odchýlili a dopouštěli se ,,nepravostí".

Logu podle mne trollíš.

Zkoušíš vše co se tu objeví zpochybňovat a máš velkou znalost bible na to abys mohl s právnickým myšlením poukázat na rozpory až absurdnost některých výroků z ní.

Ale ty sám nic jiného hodnotově nenabízíš, a kromě toho, že věříš, že každý časem má dojít rozumem k ateismu jako ty jsi neuvedl v čem tedy spočívají tvé hodnoty, ideály, nebo postoje.

Ty snad ten postoj cos mi podsunul k vyjádření zastáváš? Myslím, že se tím sám neřídíš. Myslím, že kdyby se dělo bezpráví od ,,vyšší moci" tobě, že bys to nepřijímal tak klidně.

Upřímně kromě znalostí bible a jakžtakž ,,nadhledu zvenčí" nerozumím tomu co vlastně nabízíš a proč bych ti měl naslouchat.

Proč by se křesťan měl ,,nechat připravit" ateistou o naději vděčnost a morální hodnoty, když mu ateista nabídne (hádám) ,,svobodu myšlení" nebo ještě ,,svobodu jednání"?

Vlastně vůbec nechápu proč by ti tu měli věřící lidí na fóru dlouhodobě naslouchat, když tlačíš to úzkých a do sporu ale nedáváš nadějné východisko jen svou ,,nevíru".

Jedině, že by ti zůstal z adventismu pocit, že ,,je to pravda" a proto je důležité o tom ostatní přesvědčit za každou cenu.

Jestliže Bůh není a jednou všichni zemřeme proč řešíš jestli někdo jiný věří a tlačíš na něj? Pomáhá to tobě? Pomáhá to podle tebe těm lidem?

Re: Útok na Sýrii

Napísané: 14 Apr 2018, 19:57
od používateľa log
Tomáš Plechatýý napísal: 14 Apr 2018, 16:20 Cituješ mi Římanům 13, ale nějak si to utnul v polovině verše :-)
Nie. Je to koniec versa z prekladu, ktory mam. Bodka, finito. Ak Ty vychadzas z ineho prekladu nepoznam to, pravdepodobne Ta Tvoj zvlastny preklad naviedol na kolaj alibizmu, po ktorej vedies svoju obhajobu.

Pavol uznava rimskeho cisara ako "ruku Boha" na zemi, toho, ktory vykonava mecom Boziu spravedlnost. Rimsky cisar dobil a okupoval nasilim "polovicu" sveta vratane Judey. Boli to kruti okupanti, vojvodcovia ktori nepoznali zmilovanie. Rimsky cisar a jeho nasilne ovladnutie inych narodov sa neda ani zdaleka porovnat s "humanitarnou" akciou v Syrii. Ked teda Pavol vzdava hold rimskemu cisarovi, "bohu" a okupantovi v jednej osobe, humanisticke argumenty "len ak sa nam to paci" neobstoja.

Re: Útok na Sýrii

Napísané: 14 Apr 2018, 21:03
od používateľa Tomáš Plechatýý
log napísal: 14 Apr 2018, 19:57
Tomáš Plechatýý napísal: 14 Apr 2018, 16:20 Cituješ mi Římanům 13, ale nějak si to utnul v polovině verše :-)
Nie. Je to koniec versa z prekladu, ktory mam. Bodka, finito. Ak Ty vychadzas z ineho prekladu nepoznam to, pravdepodobne Ta Tvoj zvlastny preklad naviedol na kolaj alibizmu, po ktorej vedies svoju obhajobu.
Římanům 13,6
,,Proto také platíte daň. Vládcové jsou v Boží službě, když se drží svých úkolů."

Český Ekumenický překlad online:
http://www.biblenet.cz/app/b?book=Rom&no=13

odkaz na kralickou online:
http://www.etf.cuni.cz/~rovnanim/bible/nbk/R13.php

odkaz na český studijní překlad online:
http://www.obohu.cz/bible/?styl=CSP&kap=13&k=R

odkaz na slovenský ekumenický překlad:
https://www.biblia.sk/citanie/seb/rim/13

odkaz na Roháčkův překlad:
https://www.biblia.sk/citanie/roh/rim/13

odkaz na SK evangelický překlad:
https://www.biblia.sk/citanie/sep/rim/13

ANI V JEDNOM Z NICH NEKONČÍ ŠESTÝ VERŠ BOŽÍMI SLUŽEBNÍKY JAK UVÁDÍŠ TY!

Tak odkud čerpáš?

Nepřipadám si jako alibista. Už jsem to napsal dříve, že vnímám že ne všechny části bible i nového zákona chápu jako snadno aplikovatelné do dnešní doby a s některými prostě nesouhlasím, nebo (zatím) nevím, jak je správně aplikovat.

Tak si prostě nemyslím, že tenhle citát Pavla z Římanům mám brát v době volebního systému států a v době, kdy je soudní moc oddělená od té výkonné za platný.
Místo držení huby a kroku prostě buď budu upozorňovat na protizákonnost/ nemorálnost, nebo budu navrhovat aby se zákony změnily tak aby nemorálnost nahradili spravedlností.


I když se hlásíš k ateismu tak máš v sobě ohledně bible stále zakořeněnou fundamentalistickou černobílou logiku - všechno nebo nic!

Pro mne to nebylo lehké si uvědomit, že má víra v Boha, Ježíše, spasení a křesťanství obecně nestojí na víře v neomylnost biblického kánonu, ale nakonec jsem se s tím vyrovnal.

Tys to zahodil všechno a teď mi - promiň jestli se pletu - snad spíláš že já ne?
To mi připomíná jednání staršího bratra v podobenství o marnotratném synu, nebo jednání Kaina.

Jestli ty nás věřící tady nenaháníš kvůli závisti - když ne já tak nikdo!

Tvůj přístup k bibli/Bohu ti bez víry sotva může přinést nějaký užitek.

,,Bez víry však není možné zalíbit se Bohu. Kdo k němu přistupuje, musí věřit, že Bůh jest a že se odměňuje těm, kdo ho hledají."
(Židům 11,6)

Re: Útok na Sýrii

Napísané: 14 Apr 2018, 21:42
od používateľa log
Tomáš Plechatýý napísal: 14 Apr 2018, 21:03
ANI V JEDNOM Z NICH NEKONČÍ ŠESTÝ VERŠ BOŽÍMI SLUŽEBNÍKY JAK UVÁDÍŠ TY!

Tak odkud čerpáš?
Slovensky katolicky preklad. Tvoj zoznam prekladov, az na vynimky, pokracuje v tej istej linii ako ten,ktory som citoval, teda bez alibizmu "len ked..." ("kdyz.."). Ako som uviedol vyssie historicky kontext, kazdy si podla toho iste sam spravi obraz o vyzname textu.

Re: Útok na Sýrii

Napísané: 14 Apr 2018, 21:50
od používateľa log
Tomáš Plechatýý napísal: 14 Apr 2018, 21:03
Jestli ty nás věřící tady nenaháníš kvůli závisti - když ne já tak nikdo!
Nemam Ti co zavidiet. Alebo snad Tvoj unikatny koktejl humanisticko-krestanskeho ucenia ? Par riadkov z jednej, par riadkov z druhej knihy, zbytok hodit do kosa, doliat teplu vodu po okraj a hotovo. Tak taky koktejl Ti nezavidim.

Re: Útok na Sýrii

Napísané: 15 Apr 2018, 17:34
od používateľa log
Tomáš Plechatýý napísal: 14 Apr 2018, 16:20
Takže i když Pavlův text znám a souhlasím s ním, ne vždy si myslím že je aplikovatelný.
Priznam sa, ze som zmateny. Takze suhlasis s Pavlovym "Každý nech sa poddá vyššej moci, lebo niet moci, ktorá by nebola od Boha. A tie, čo sú, ustanovil Boh." Ale nepovazujes to za aplikovatelne ? Takze s tym vlastne nesuhlasis ?

Snad mi to pomoze pochopit nejaky priklad. Ktoru politicku moc, ktoru su zazil vo svojom zivote v Cesku bola od Boha ? Ak si nevzpomenies, tak siahni aj do dejepisu, mas nejaku na mysli ? Bolo ich viac od Boha ako nebolo ci naopak ? Ak si nevzpomenies na ziadnu, tak myslis ze len rimsky cisar za doby Pavla (Nero ?) a po nom nik ? Alebo tu nehovori o politickej moci Rima ale o nabozenskej moci Judey ? No preco v liste Rimanom ?