Adventistický extrémizmus v praxi
Napísané: 07 Júl 2019, 13:26
Bývalý predseda a vedúci oddelenia zdravia B. Kern zverejnil na svojom FB profile milú fotografiu so svojimi tromi vnúčatami. Dve drží za ruku, najmenšie dieťatko nesie v popruhu na sebe (obrázok je v prílohe).
Okrem normálnych komentárov sa tam objavil aj jeden z textom: „Toto nosenie nie je ergonomické = zdravé.“
Neviem si dosť dobre predstaviť, v akej inej komunite by si niekto dovolil napísať niečo takéto inému členovi, dokonca poprednému predstaviteľovi. Ide naozaj o nevhodnú a neslušnú poznámku. Ak by ste sa v rámci akéhosi prieskumu na to pýtali nezainteresovaných respondentov, určite by nikoho ani nenapadlo, že by mohlo ísť o kresťanskú cirkev.
No skutočná odpoveď nie až taká nepochopiteľná, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať, a táto odpoveď už bola vyššie uvedená – oddelenie zdravia.
Bohuš Kern je adventistický guru v oblasti zdravej výživy a zdravého životného štýlu všeobecné. Adventisti dokonca nazývajú svoje zdravotné aktivity „pravou rukou evanjelia“, pretože tak to povedala ich prorokyňa žijúca pred vyše sto rokmi.
Už jej „zdravotné pokyny“ sa vyznačujú silne nevyváženým prístupom k výžive a zdraviu, no súčasní adventissti doviedli ich učenie v tejto oblasti do skutočnému extrémizmu.
Napríklad, nedávno sa B. Kern zúčastnil akejsi podivnej celosvetovej adventistickej zdravotnej konferencie niekde v Austrálii, aby nám po návrate s plnou vážnosťou oznámil, že kokosové mlieko sa môže piť, ale s mierou.
V rámci adventistických zborov existujú tzv. Kluby zdravia, ktoré združujú horlivých nadšencov a realizátorov podobných uletených informácií. Tí sa dokážu celé hodiny hádať o úplných banalitách. Hoci drvivá väčšina z nich nemá žiadne medicínske vzdelanie, na základe absolvovania pár lekcií od B. Kerna a čítania skompilovaných zdravotných brožúrok od spomínanej prorokyne sami seba považujú za najkompetentnejších pre akúkoľvek oblasť zdravia človeka, dokonca nemajú posudzovať odborné názory fundovaných lekárov.
Záujem o „zdravú životosprávu“ je u nich často pred záujmom o blížneho, no im to vôbec nepripadá divné. Všetko to robia v silnom presvedčení, že to je presne to, čo chce od nich Boh.
A uvedený komentár je len dôsledkom takéhoto extrémistického spôsobu uvažovania.
Niet divu, že sympatizanti B. Kerna, namiesto toho aby ho pochválili za krásne detičky, ho skritizujú za nezdravé nosenie malého vnúčatka. Robia to vo viere, že ich úlohou je poukazovať na všetko nezdravé, čo sa okolo nich môže vyskytnúť. A takýmto príspevkom sa chcú u neho vlastne blysnúť.
B. Kern, okrem to, že je výživový a zdravortný extrémista, je inak normálny a veľmi ľudský. Má širokú rodinu a je nepochybné, že k deťom má blízky vzťah. Istotne sa sám musel začudovať, aká hlúpa námietka bola vznesená ku jeho fotografii.
Iný človek by na to zrejme vôbec nereagoval, lebo by ani nevedel, či pisateľ nie je psychicky narušený, alebo ide o nejakú formu urážky od neprajníka.
B. Kern však veľmi dobre vie, o čo ide. Je to príspevok „normálneho“ adventistu, postihnutého všeobecným extrémizmom cirkvi. Uvedená diskusná poznámka je len tak extrémna, ako mnoho iných vecí, ktoré sám B. Kern často hlása na rôznych stretnutiach a školeniach.
Preto, hoci mu to zrejme vôbec nie je príjemné, musí hrať túto stupídnu hru. S ospravedlňujúcim podtónom musí uznať oprávnenosť námietky a položartom dodať, že on to dieťa takto nesie len raz za rok. Všetci vieme, že to nie je pravda, ale on si myslel, že tak odbije drzého komentátora. No jemu to nestačí, a svoju nevhodnú poznámku posúva do ďalšieho extrému – nepovoľuje mu to dieťatko niesť ani raz za rok, ale iba ak najviac raz za život!
A B. Kern je prinútený hrať túto hru ďalej. Síce už nič nenapíše, ale jej príspevok lajkuje, a tým uznáva, že má pravdu.
Mohlo by sa zdať, že jeden extrémista predsa nemôže reprezentovať celé spektrum zdravotných reformátorov v cirkvi adventistov. Z tohto omylu nás vyvádza príspevok iného komentátora, ktorý sa pripája k názoru o nezdravom nesení dieťatka, ale navyše je schopný povedať aj niečo uznanlivé.
Takže B. Kern, ako do cirkvi volá, tak sa z cirkvi ozýva. Vychovávaš necitlivých sektárskych extrémistov, a takí sa potom vyjadrujú k tvojim fotografiám.
Ale pouvažuj nad tým, asi ako sa títo tvoji zdravotní reformátori správajú k úplne cudzím ľuďom, ak si k tebe dovolia toto. Je celkom možné, že práve adventistická zdravotná reforma je jednou s prekážok, prečo ľudia odmietajú mať s cirkvou adventistov čokoľvek spoločné.
Okrem normálnych komentárov sa tam objavil aj jeden z textom: „Toto nosenie nie je ergonomické = zdravé.“
Neviem si dosť dobre predstaviť, v akej inej komunite by si niekto dovolil napísať niečo takéto inému členovi, dokonca poprednému predstaviteľovi. Ide naozaj o nevhodnú a neslušnú poznámku. Ak by ste sa v rámci akéhosi prieskumu na to pýtali nezainteresovaných respondentov, určite by nikoho ani nenapadlo, že by mohlo ísť o kresťanskú cirkev.
No skutočná odpoveď nie až taká nepochopiteľná, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať, a táto odpoveď už bola vyššie uvedená – oddelenie zdravia.
Bohuš Kern je adventistický guru v oblasti zdravej výživy a zdravého životného štýlu všeobecné. Adventisti dokonca nazývajú svoje zdravotné aktivity „pravou rukou evanjelia“, pretože tak to povedala ich prorokyňa žijúca pred vyše sto rokmi.
Už jej „zdravotné pokyny“ sa vyznačujú silne nevyváženým prístupom k výžive a zdraviu, no súčasní adventissti doviedli ich učenie v tejto oblasti do skutočnému extrémizmu.
Napríklad, nedávno sa B. Kern zúčastnil akejsi podivnej celosvetovej adventistickej zdravotnej konferencie niekde v Austrálii, aby nám po návrate s plnou vážnosťou oznámil, že kokosové mlieko sa môže piť, ale s mierou.
V rámci adventistických zborov existujú tzv. Kluby zdravia, ktoré združujú horlivých nadšencov a realizátorov podobných uletených informácií. Tí sa dokážu celé hodiny hádať o úplných banalitách. Hoci drvivá väčšina z nich nemá žiadne medicínske vzdelanie, na základe absolvovania pár lekcií od B. Kerna a čítania skompilovaných zdravotných brožúrok od spomínanej prorokyne sami seba považujú za najkompetentnejších pre akúkoľvek oblasť zdravia človeka, dokonca nemajú posudzovať odborné názory fundovaných lekárov.
Záujem o „zdravú životosprávu“ je u nich často pred záujmom o blížneho, no im to vôbec nepripadá divné. Všetko to robia v silnom presvedčení, že to je presne to, čo chce od nich Boh.
A uvedený komentár je len dôsledkom takéhoto extrémistického spôsobu uvažovania.
Niet divu, že sympatizanti B. Kerna, namiesto toho aby ho pochválili za krásne detičky, ho skritizujú za nezdravé nosenie malého vnúčatka. Robia to vo viere, že ich úlohou je poukazovať na všetko nezdravé, čo sa okolo nich môže vyskytnúť. A takýmto príspevkom sa chcú u neho vlastne blysnúť.
B. Kern, okrem to, že je výživový a zdravortný extrémista, je inak normálny a veľmi ľudský. Má širokú rodinu a je nepochybné, že k deťom má blízky vzťah. Istotne sa sám musel začudovať, aká hlúpa námietka bola vznesená ku jeho fotografii.
Iný človek by na to zrejme vôbec nereagoval, lebo by ani nevedel, či pisateľ nie je psychicky narušený, alebo ide o nejakú formu urážky od neprajníka.
B. Kern však veľmi dobre vie, o čo ide. Je to príspevok „normálneho“ adventistu, postihnutého všeobecným extrémizmom cirkvi. Uvedená diskusná poznámka je len tak extrémna, ako mnoho iných vecí, ktoré sám B. Kern často hlása na rôznych stretnutiach a školeniach.
Preto, hoci mu to zrejme vôbec nie je príjemné, musí hrať túto stupídnu hru. S ospravedlňujúcim podtónom musí uznať oprávnenosť námietky a položartom dodať, že on to dieťa takto nesie len raz za rok. Všetci vieme, že to nie je pravda, ale on si myslel, že tak odbije drzého komentátora. No jemu to nestačí, a svoju nevhodnú poznámku posúva do ďalšieho extrému – nepovoľuje mu to dieťatko niesť ani raz za rok, ale iba ak najviac raz za život!
A B. Kern je prinútený hrať túto hru ďalej. Síce už nič nenapíše, ale jej príspevok lajkuje, a tým uznáva, že má pravdu.
Mohlo by sa zdať, že jeden extrémista predsa nemôže reprezentovať celé spektrum zdravotných reformátorov v cirkvi adventistov. Z tohto omylu nás vyvádza príspevok iného komentátora, ktorý sa pripája k názoru o nezdravom nesení dieťatka, ale navyše je schopný povedať aj niečo uznanlivé.
Takže B. Kern, ako do cirkvi volá, tak sa z cirkvi ozýva. Vychovávaš necitlivých sektárskych extrémistov, a takí sa potom vyjadrujú k tvojim fotografiám.
Ale pouvažuj nad tým, asi ako sa títo tvoji zdravotní reformátori správajú k úplne cudzím ľuďom, ak si k tebe dovolia toto. Je celkom možné, že práve adventistická zdravotná reforma je jednou s prekážok, prečo ľudia odmietajú mať s cirkvou adventistov čokoľvek spoločné.