Aleš Franc: HISTÓRIA A TEOLÓGIA ADVENTIZMU
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Aleš Franc: HISTÓRIA A TEOLÓGIA ADVENTIZMU
Mám za to, že jsi nečetl pravidla. Zde se dává jen odkaz! Zde se nemá tapetovat.
Zločiny každé společnosti jsou zločiny a je jedno jestli je to stará nebo mladá. Dokonce náboženská nebo politická.
Zločiny každé společnosti jsou zločiny a je jedno jestli je to stará nebo mladá. Dokonce náboženská nebo politická.
Re: Aleš Franc: HISTÓRIA A TEOLÓGIA ADVENTIZMU
Adam Zvolenský opsal:
Vykládat apokaliyptické texty Písma optikou dějin 19.století (rozuměj pohledem prvních adventistů), může být v21.století v lepším případě anachronismem, v horším případě zjevnou nepravdou. Je snad východní Evropa a Asie územím, na kterém "drak a šelmy" neuplatňují svou moc? Používat k podpoře tezí "Velkého sporu dějin" ruské weby vede k otáce: "Qui bono?"
Skutečnost, že má Aleš Franc na adventisty "pifku" a místo seriózního zkoumání volí posměšný tón, je jeho vizitka. Berme to jako příklad, jak se to dělat nemá.
Je otázkou, proč autor nesáhl po přehledu zločinů carského Ruska, SSSR a nejnověji Ruské federace. Ponechme stranou ruský imperialismus, případně sovětské "sféry vlivu". V jeho historii bychom nalezli mnohem více agrese proti vlastním občanům a také k židům a křesťanům z neortodoxních církví. V době bolševického Ruska pak došlo i na pravoslavnou církev, stala se jedním z terčů z"diktatury proletariátu".Agresia USA, zločiny a vyvražďovanie národov.....
Vykládat apokaliyptické texty Písma optikou dějin 19.století (rozuměj pohledem prvních adventistů), může být v21.století v lepším případě anachronismem, v horším případě zjevnou nepravdou. Je snad východní Evropa a Asie územím, na kterém "drak a šelmy" neuplatňují svou moc? Používat k podpoře tezí "Velkého sporu dějin" ruské weby vede k otáce: "Qui bono?"

Skutečnost, že má Aleš Franc na adventisty "pifku" a místo seriózního zkoumání volí posměšný tón, je jeho vizitka. Berme to jako příklad, jak se to dělat nemá.
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Aleš Franc: HISTÓRIA A TEOLÓGIA ADVENTIZMU
I když ne ve všem s Alešem Francem souhlasím, tak v jedné věci má pravdu. Jen je potřeba pořádně přečíst, proč se věnuje naši adventistické teologii. Já se mu vůbec nedivím, že zaujal takový postoj ve své knize. Obviňovat ho s neserioznosti by chtělo podívat se na naši vlastní serioznost. Knihu napsal v době "netu", kde bylo zřejmě, že se specializujeme na "kradení" oveček z jiných křesťanských církví.
Naši členové se místně specializují na křesťany jiných denominací, vychází to z naši specifické výkladové teorie. "Záchrana ze spárů šelmy nebo nevěstky a její dcery" vstupem do jediné pravé církve.
Tam kde se naši členové obrátí na lidi bez naděje, tam je evangelizace na správném místě.
Naši členové se místně specializují na křesťany jiných denominací, vychází to z naši specifické výkladové teorie. "Záchrana ze spárů šelmy nebo nevěstky a její dcery" vstupem do jediné pravé církve.
Tam kde se naši členové obrátí na lidi bez naděje, tam je evangelizace na správném místě.
-
- Príspevky: 911
- Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
- Kontaktovať používateľa:
Re: Aleš Franc: HISTÓRIA A TEOLÓGIA ADVENTIZMU
Tu knihu o adventismu mám doma. Myslím si, že pan Franc si dal celkem práci se zjišťováním informací. Až na malinké nepřesnosti pokládám knihu za vystihující podstatu věci. Byly kritizovány odkazy z Wikipedie (právem), ale myslím, že jich tam mnoho není. Co však knihu diskvalifikuje už jejího počátku, je tón hlasu. Ta kniha je tak sarkastická, že působí nedůvěryhodně. Kdybych nikdy nebyla adventistkou, tak si pomyslím, že to psala nějaká zahořklá osoba a mávnu nad tím rukou. Osobně bych doporučila knihu přepsat se zachováním obsahu, jen bych zvolila jiný tón. Tak bude možno tu knihu brát seriózně v akademickém prostředí. Osobně si myslím, že ta kniha zasluhuje další vydání. Spousta lidí ji má doma, líbí se jim a souhlasí s ní, avšak kdyby se tomu dodal seriózní tón, měla by podle mě ještě větší úspěch.ambassador napísal: ↑12 Apr 2018, 17:50 I když ne ve všem s Alešem Francem souhlasím, tak v jedné věci má pravdu. Jen je potřeba pořádně přečíst, proč se věnuje naši adventistické teologii. Já se mu vůbec nedivím, že zaujal takový postoj ve své knize. Obviňovat ho s neserioznosti by chtělo podívat se na naši vlastní serioznost. Knihu napsal v době "netu", kde bylo zřejmě, že se specializujeme na "kradení" oveček z jiných křesťanských církví.
Naši členové se místně specializují na křesťany jiných denominací, vychází to z naši specifické výkladové teorie. "Záchrana ze spárů šelmy nebo nevěstky a její dcery" vstupem do jediné pravé církve.
Tam kde se naši členové obrátí na lidi bez naděje, tam je evangelizace na správném místě.
Mám doma i jeho druhou knihu, zatím jsem ji nečetla, jen jsem zběžně nahlédla, ale těším se, až si ji přečtu.
S panem Francem také nesouhlasím ve všem, co píše, ani nemohu. Ale myslím, že adventisté si momentálně mohou vydechnout, momentálně pronásleduje katolickou církev a intelektuály

Re: Aleš Franc: HISTÓRIA A TEOLÓGIA ADVENTIZMU
Zrejme mu arogancia nie je cudzia. Týmto vlastne znehodnocuje svoje dielo.
-
- Príspevky: 911
- Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
- Kontaktovať používateľa:
Re: Aleš Franc: HISTÓRIA A TEOLÓGIA ADVENTIZMU
S tím dílem byla, myslím, dost velká práce. A na to, že pan Franc nebyl adventistou, získal dobré informace a dobrý přehled. V pozdějším revidovaném vydání by zřejmě mohl vycházet i z novějších adventistických zdrojů. Recenzi Romana Macha jsem četla, ale úplně s ní nesouhlasím. Přišla mi z ní trochu snaha pana France "diskvalifikovat". Bohužel Roman Mach má pravdu ohledně té "ironie".
Ta ironie vyskakuje na povrch dost výrazně i v některých A. Francových příspěvcích, zejména ve tweetech. Kdysi jsem ráda četla jeho články, ale přiznám se, že mě to v poslední době odrazuje. K panu Francovi chovám nadále úctu, nevidím ho jako odpadlíka nebo nějakého nerozumného člověka, je to člověk s jistými názory, se kterými se ne úplně každý musí ztotožnit. Ale pokud by ubylo té ironie a rýpavosti, zřejmě bych jeho stránky navštěvovala častěji. Myslím, že ne všechny jeho pohledy na věc jsou mi cizí. Možná to není důležité, ale je to můj názor.
-
- Príspevky: 911
- Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
- Kontaktovať používateľa:
Re: Aleš Franc: HISTÓRIA A TEOLÓGIA ADVENTIZMU
Velice vážně jsem uvažovala, že ukončím své návštěvy na webu Biblická apologetika. Tuto stránku bych asi nepotřebovala, kdyby mě nezačala zajímat letniční problematika. Samozřejmě tento web není můj jediný zdroj, ale o panu Francovi vím, že z tohoto prostředí vzešel a nepíše o problematice jako teoretik, právě proto si toho cením. A tak jsem šla na jednu z posledních "návštěv", když tu jsem tam objevila tento tweet:Lída Rohalová napísal: ↑13 Jan 2019, 10:35S tím dílem byla, myslím, dost velká práce. A na to, že pan Franc nebyl adventistou, získal dobré informace a dobrý přehled. V pozdějším revidovaném vydání by zřejmě mohl vycházet i z novějších adventistických zdrojů. Recenzi Romana Macha jsem četla, ale úplně s ní nesouhlasím. Přišla mi z ní trochu snaha pana France "diskvalifikovat". Bohužel Roman Mach má pravdu ohledně té "ironie".
Ta ironie vyskakuje na povrch dost výrazně i v některých A. Francových příspěvcích, zejména ve tweetech. Kdysi jsem ráda četla jeho články, ale přiznám se, že mě to v poslední době odrazuje. K panu Francovi chovám nadále úctu, nevidím ho jako odpadlíka nebo nějakého nerozumného člověka, je to člověk s jistými názory, se kterými se ne úplně každý musí ztotožnit. Ale pokud by ubylo té ironie a rýpavosti, zřejmě bych jeho stránky navštěvovala častěji. Myslím, že ne všechny jeho pohledy na věc jsou mi cizí. Možná to není důležité, ale je to můj názor.
Poslední dobou jsem zde zveřejnil řadu ironických tweetů. Již mnozí mi řekli, že bych to s ironií neměl přehánět. Také si uvědomuji, že dvojznačnost nelze vždy jednoznačně pochopit a někteří lidé nevěděli, jak to myslím. Rozhodl jsem se být vážnější a více vážit slova.
Dobrá sebereflexe, vážím si toho.
Uvědomuji si, že ironie není jen špatná a že i některé biblické texty obsahují ironii. Avšak když je té ironie mnoho, tak spíše zraňuje než provokuje k zamyšlení. Možná je takový člověk sám zraněný, protože z úst vychází pouze to, co je v srdci. A tak jsme zranění, a tím zraňujeme i ostatní. Pak jsou ti ostatní zraněni a zraňují zase další. Je to kruh a tak to pokračuje dál, dokud se nenajde někdo, kdo začne jednat jinak.
Jsem přesvědčena, že tímto krokem získal pan Franc zpět některé čtenáře a noví také budou přicházet. Já to vnímám velmi pozitivně. To ovšem neznamená, že ve všem souhlasím

Takže za mě díky.
Dodatek: Kniha Teologické kořeny a současná teologie Nové apoštolské reformace se dobře čte. Mimo jiné i proto, že je oproštěna od přemíry ironie. Je psána věcně a doporučuji každému. Pokud se toto stane i s knihou o adventismu, dílo bude dokonalé, a myslím, že v době "nových proroků" i potřebné.
Re: Aleš Franc: HISTÓRIA A TEOLÓGIA ADVENTIZMU
DWy napísal: ↑25 Aug 2016, 23:25 Oceňujem, že R. Mach otvorene hovorí o tom, že aj my ako cirkev máme slabé stránky. To sa bežný člen vo zbore len tak ľahko nedozvie. Všade sa dozvedáme len to, akí sme super a najlepší. Všetko naše učenie je úplne biblické a plne dokázateľné, a kto to takto nechápe, tak je šelma a nebude spasený.

Re: Aleš Franc: HISTÓRIA A TEOLÓGIA ADVENTIZMU
nemáte prosím vás link na materiál od Pavla Škody B.Th.: Bola Elen White Božím prorokom? alebo Sobota alebo Nedeľa tiež od tohoto autora ? Google mi nič nenájde.
Re: Aleš Franc: HISTÓRIA A TEOLÓGIA ADVENTIZMU
Stránky "biblické studie" byly autorem zrušeny.nemáte prosím vás link na materiál od Pavla Škody B.Th.: Bola Elen White Božím prorokom? alebo Sobota alebo Nedeľa tiež od tohoto autora ? Google mi nič nenájde.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 24 neregistrovaných