ambassador napísal:Zdá se, že je tu návrh na nové uspořádání církve. Kazatelé na konferenci podle některých nemají co dělat a vůbec do toho nemají co mluvit?
Každý kazatel, administrátor, zaměstnanec církve je členem nějakého sboru. Ve výsledku tam podle některých nemají na konferenci žádné poslání, jsou tam nepotřební?
Podle chápání některých by tam v důsledku neměl být žádný jakýkoliv administrátor, protože oni jsou také členy některého sboru a ten vysílá nějakého delegáta?
Vzhledem k tomu, že kazatelé nejsou jen pastýři, jejích náplň je širší, zasahuje i zvěstování evangelia a vyučování, pak mají do toho co mluvit.
Samotná volba a ordinace není jen administrativní záležitost. Je v tom i vyjádření sboru. Pokud nikdo "nedodá" vážné důvody proti dané osobě, pak je možné počítat s aktivní službou v tomto pověření, tedy i účastí na konferenci.
Nikde, nikdy jsem neslyšel, nečetl, atd., že by aktívní zaměstanci ve vedoucích pozicích měli zákaz mluvit do směřování, plánování a do změn organizace.
Na prvním "sněmu-konferenci" v Jeruzalémě, jaké bylo zastoupení a kdo přijel na toto setkání z misijních cest?
Na prvním sněmu-konferenci bylo zastoupení sloupů církve - tedy apoštolů, ale možná ne všech, protože mluvil pouze Jakub a Petr. Je možné, že ostatní byli na misijních cestách nebo jen nemluvili. Byli tam však i křesťané ze židů z farizeůa zákoníků, což nebyli pro křesťany tehdy VIP, když uvážíme, jak ostře Ježíš k Farizeům mluvil a že vlastně farizeové a zákoníci ho navrhli zabít.
Ale hlavně téma bylo jiné - jestli nakládat další břemena na nové lidi v církvi a závěr byl jasný, že NE nenakládat.
Oproti tomu ostatní konference-sněmy křesťanů už většinou zkoušejí i něco nového ustanovit a vyžadovat poslušnost toho od křesťanů a zvláště poslední GK sněm ohledně žen, stvoření atd.
A ještě další důležitá věc je, že i když prvotní církev hospodařila s mnohem většími penězi, než dnes CASD (protože lidé dávali vše co měli, po prodeji majetku, ne jen 10%), tak vliv vedení - apoštolů byl na toto jmění menší vlastně nulový!
Sk 6,1-6
Apoštolové se vzdali rozhodování o přerozdělování peněz, ustanovili moudré muže- jáhny a nadále se věnovali jen modlitbě a kázání slova.
Oni sami neměli přitom od Jáhnů garantovaný příjem. Někdy se Ap. Pavel musel živit sám a raději to snášel, než by vymáhal pěníze od mísntího sboru. Ale i kdyby je žádal, což by nebylo špatně, tak by je žádal od těch, kterým sloužil a ne že si zajde za vedením a to mu přihraje peníze i těch, kteří by jemu osobně nedali.
A už tehdy apoštolové sice podali návrh, a celé shromáždění souhlasilo a proto se tak stalo. Tedy rozhodovali všichni učedníci a apoštolové svou autoritu využili pouze na právo říci návrh.
Je jasné, že kdyby byli z peněz apoštolové pravidelně placeni a zároveň by o nich rozhodovali, tak to svádí ke zneužívání a sotva by se stalo, že by se toho někdy sami vzdali.
Věřím, že Jáhni a Diakoni dělali svou práci jako službu při své práci a nežili jen z ,,evangelia" jako apoštolové na misii.
I když je pravda, že se Pavel zmiňuje o těch, kteří se namáhaji vyučováním
1. Timoteovi 5, 17 Starším, kteří svou službu konají dobře, ať se dostane dvojnásobné odměny, zvláště těm, kteří nesou břemeno kázání a vyučování.
Ale i toto se vztahuje nejen na vysvěcené kazatele, ale i na laiky. A není jasné jaká forma odměny to je.