příliš vysoká laťka Soboty

Rozsiahlejšie články s diskusiou.
mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: příliš vysoká laťka Soboty

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Member napísal:
mikim napísal:KB1613:Lukáš 23:54  A byl den připravování, a sobota se začínala.
B21:Lukáš 23:54  Byl den příprav a blížil se začátek soboty.
KMS: Lukáš 23:54  Byl den přípravy a nastávala sobota.
[GENT+] Luk 23:54 και And G2532(CONJ) ημερα that day G2250(N-NSF) ην was G2258(V-IXI-3S) παρασκευη the preparation G3904(N-NSF) και and G2532(CONJ) σαββατον the sabbath G4521(N-NSN) επεφωσκεν drew on. G2020(V-IAI-3S)
Verše, ktoré si uviedol iba opisujú stav. Že sa niečo približuje neurčuje to, kedy sa to začne, lebo tým nie je určené ako dlho bude trvať to blíženie sa. Už vôbec tie verše neurčujú, či to v tej dobe správne robili, či to správne pochopili a či to tak určil Boh. Lebo v Biblii máme len zmienku o tom, ako to Boh určil v prípade šabatu Dňa zmierenia. O začiatku a konci týždenného šabatu Biblia nehovorí.

Mojžiš povedal ľudu, že šabat je "zajtra". O cykle od večera do večera tam nie je nič, šabat je v kontexte dňa ako svetlej časti dňa a večer jedli ešte prepelice.
Vtedy prišli všetky kniežatá pospolitosti a hlásili to Mojžišovi. Ten im povedal: Toto hovorí Hospodin: Zajtra je sviatočný odpočinok, deň sobotného odpočinku zasvätený Hospodinovi. Čo treba upiecť, upečte, čo treba uvariť, uvarte, čo zostane, odložte a uschovajte do rána. Odložili si teda na ráno, ako prikázal Mojžiš, a nezapáchalo to, ani červy v tom neboli. Mojžiš povedal: Zjedzte to dnes, lebo dnes je Hospodinov deň sobotného odpočinku. Dnes nenájdete na poli nič. Šesť dní budete zbierať, siedmy deň je však deň sobotného odpočinku, v ten deň nič nenájdete. Keď niektorí z ľudu šli zbierať aj siedmy deň, nič nenašli.
Verš z Lukáša sa tu už riešil:
Koniec šabatu = ráno = nedeľa ráno, skoro za svitania. Šabat končil svitaním, lebo deň začínal svitaním. Používa sa tam v gréckom origináli termín epiphōskō, ktorý znamená:

Český slovník prof. Tichého
Strong: G2020
ἐπιφώσκω
rozbřesknout se; (o dni:) začínat [2]

Greek Lexicon IPD (Theological Dictionary of the New Testament)
Strong: G2020
Word: επιφωσκω
Pronounc: ep-ee-foce'-ko
Orig: a form of 2017; to begin to grow light:--begin to dawn, X draw on. G2017
1) to grow light, to dawn

Strong dictionary
Strong: G2020
Word: ἐπιφώσκω
Transliter: epiphōskō
Pronounc: ep-ee-foce'-ko
A form of G2017; to begin to grow light: - begin to dawn X draw on.
mikim napísal:Ty si počítáš sobotu kdy chceš já se řídím Písmem L 23.54 a stejně tak jako dodnes zvyky židů začínat šabat v pátek večer západem slunce.
Ja si sobotu nijak nepočítam, nevidím na to v Biblii dôvod aby som si sobotu nejak počítal. Kresťan, aj keby uveril dôležitosti soboty a uveril myšlienkovým konštrukciám o tom, že Boh odpočíva každý siedmy deň atď, držiac sa Biblie, nemôže podľa Biblie určiť, ktorý je dnes ten správny deň na šabat Starej Zmluvy a to tak, aby veril iba Biblii a nebol odkázaný na možnosť nejakej manipulácie niekym iným a možného podvodu zo strany ľudí alebo nejakého náboženského smeru.
...Kresťan, aj keby uveril dôležitosti soboty a uveril myšlienkovým konštrukciám o tom, že Boh odpočíva každý siedmy deň atď, držiac sa Biblie, nemôže podľa Biblie určiť, ktorý je dnes ten správny deň na šabat Starej Zmluvy a to tak, aby veril iba Biblii a nebol odkázaný na možnosť nejakej manipulácie niekym iným a možného podvodu zo strany ľudí alebo nejakého náboženského smeru.
ukáš 23:54  A byl den připravování, a sobota se začínala.
B21:Lukáš 23:54  Byl den příprav a blížil se začátek soboty.
KMS: Lukáš 23:54  Byl den přípravy a nastávala sobota.
[GENT+] Luk 23:54 και And G2532(CONJ) ημερα that day G2250(N-NSF) ην was G2258(V-IXI-3S) παρασκευη the preparation G3904(N-NSF) και and G2532(CONJ) σαββατον the sabbath G4521(N-NSN) επεφωσκεν drew on. G2020(V-IAI-3S)[/quote]
Verše, ktoré si uviedol iba opisujú stav. Že sa niečo približuje neurčuje to, kedy sa to začne, lebo tým nie je určené ako dlho bude trvať to blíženie sa. Už vôbec tie verše neurčujú, či to v tej dobe správne robili, či to správne pochopili a či to tak určil Boh. Lebo v Biblii máme len zmienku o tom, ako to Boh určil v prípade šabatu Dňa zmierenia. O začiatku a konci týždenného šabatu Biblia nehovorí.

Opět jsi si vybral jen co se ti hodí a ostatní verše, které mluví zcela jasně o začátku soboty + jejich vysvětlení od autorů Biblí v pátek večer, jsi záměrně vynechal + vysvětlení od historika:

[SEB]Bol prípravný deň a už nastávala sobota.
[SKP]Bol Prípravný deň a už sa začínala sobota.
[PetruNZ]Bylo to v den příprav, právě nastávala sobota. a (a) Sobota liturgicky nastávala už v pátek při západu slunce.
[Pavlik_CZ] Lukáš 23:54 A byl den Přichystávání a nastával sobotní soumrak. Viz Mt.27:62. Soumrak večerní, jako u Mt.28:1, zde ovšem jde o začátek soboty.
[PNS+] Lukáš 23:54 Byl den Přípravy a přibližovalo se večerní světlo sabatu.
Biblia Tysiąclecia překládá takto: 54 Był to dzień Przygotowania i szabat się rozjaśniał (Łk 23, 54 - Światłami zapalanymi w wieczór piątkowy. ) Sabat začínal západem slunce v pátek a rozjasňuje se od světla, které podle zvyklostí Židé zapálili s příchodem noci.

Je tady právě začínala, nastávala, a ne že bude začínat až o půlnoci jak je to dnes či dokonce ráno možná podle Mojžíše...

...Mojžiš povedal ľudu, že šabat je "zajtra". O cykle od večera do večera tam nie je nič, šabat je v kontexte dňa ako svetlej časti dňa a večer jedli ešte prepelice.

To je možné, že nejdříve na poušti ještě před vydáním Zákona Izraelité zachovávali šabat jen ve dne, resp. kdy jim určil Mojžíš, ale později jak je u Lukáše 23.54 jasně řečeno, že to bylo počínaje večerem jak o tom mluví i historici a hlavně dnešní židé jak to praktikují to 100% potvrzuje, od večera do večera. A to platí!

origináli termín epiphōskō, studuj kdy začíná sobota...:

[quote]http://www.revisedenglishversion ... /1[/quote]

nebo:

http://www.bible-studys.org/Bible%20Boo ... %2023.html

Luke 23:54 "And that day was the preparation, and the sabbath drew on."

“Day … preparation”: I.e., Friday, the day before the Sabbath.

This just means they were in a hurry. There were about three hours between His death and burial.

V Sobotu už Ježíš nesměl být na kříži, také proto byl sundán z kříže ještě před začátkem soboty, která nastala západem slunce a východem první až třetí hvězdy.

...Kresťan, aj keby uveril dôležitosti soboty a uveril myšlienkovým konštrukciám o tom, že Boh odpočíva každý siedmy deň atď, držiac sa Biblie, nemôže podľa Biblie určiť, ktorý je dnes ten správny deň na šabat Starej Zmluvy a to tak, aby veril iba Biblii a nebol odkázaný na možnosť nejakej manipulácie niekym iným a možného podvodu zo strany ľudí alebo nejakého náboženského smeru.

Křesťanovi nezbývá nic jiného než se držet kalendáře, který je v Jeho zemi platný! Tím si nic u Boha nezkazí.

Tomáš Plechatý

Re: příliš vysoká laťka Soboty

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatý »

Pro ambassadora:
Ex 20,9-10
A jinak je to sdílení. Sdílet mohu svůj vlastní pohled na bibli a její výklad, jak ho chápu. Tak jako ty ve vláknu o pekle sdílíš:
Re: Slabé body vierouky
Poslaťod ambassador » 08 Aug 2016, 08:34

Bůh mluví o pekle?
To lidé používají slovní obraty své doby.
Nesmrtelný je jen Bůh. Přisoudíme-li komukoliv a čemukoliv nesmrtelnost je to modloslužba.
Počátek příběhu - budete jako bohové. Jaký je Bůh? Nesmrtelný!

Čekal jsem tehdy, že na konkrétní verše, které jsem napsal i s mým chápáním odpovíš něčím víc, než jen svými domněnkami. Asi jsi parafrázoval jiné části bible, ale neobtěžoval ses to zmínit. Tak si zameť před vlastním prahem.

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: příliš vysoká laťka Soboty

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Member napísal:
mikim napísal:1. Co musí křesťané dnes dodržovat podle Písma? Zejména Desatero, které má věčnou platnost a které se týká i soboty.
Co mohou dobrovolně zachovávat křesťané (duchovní Izrael-Boží děti, čili i adventisté) navíc ke 4. přikázání? To co Bůh přikázal v celém Písmu k zachovávání soboty a nic jiného!!!
Nemáme prodávat a nakupovat v sobotu:
Nemáme nosit břemena v sobotu takže např. i uhlí apod.:
Potom budeme blahoslavení:

To ako prezentuješ svou vieru v sobotu, len ukazuje, že nevieš ani zadefinovať pre niekoho iného, čo je a čo nie je hriech voči štvrtému prikázaniu. Uhlie ako také, v žiadnej miere, sa nesmie nosiť v sobotu alebo uhlie od nejakého hmotnostného limitu už je považované za bremeno? Tá hmotnosť uhlia, je relatívna voči hmotnosti človeka a jeho schopnostiam nosenia bremien alebo absolútna? Silnejší človek môže odniesť viac a nebude to posúdené ako nosenie bremena? Ako máš nastavenú hmotnostnú latku ty pri nosení bremien? Taška na pleci, cestou do zboru v sobotu nie je bremeno?

Nemyslite si, že som prišiel zrušiť Zákon alebo Prorokov; neprišiel som ich zrušiť, ale splniť. Veru, hovorím vám: dokiaľ sa nepominie nebo a zem, nepominie sa ani jediné písmeno, ani jediná čiarka zo Zákona, kým sa všetko nestane. Kto by teda zrušil jediné z týchto prikázaní, čo aj najmenšie, a tak by učil ľudí, bude v nebeskom kráľovstve najmenší. Ale kto ich zachová a tak bude aj učiť, ten bude v nebeskom kráľovstve veľký.

Ktoré je najmenšie prikázanie v Desatore?


Member co to zase meleš za nesmysly, jasně jsem dal všechny verše - viz výše, které Písmo uvádí co Bůh přikazuje nedělat v sobotu mimo Desatero Izraelitům. Písmo neuvádí co je a co není břemeno a kolik toho můžeš nést, Písmo píše přece jen toto:

[KB1613] Jr 17:24 Stane se zajisté, jestliže s ochotností mne uposlechnete, dí Hospodin, abyste nenosili břemen skrze brány města tohoto v den sobotní, ale světili den sobotní, nedělajíce v něm žádného díla,

Jeremjáš 17:22  Ani nevynášejte břemen z domů svých v den sobotní, a žádného díla nedělejte, ale svěťte den sobotní, jakž jsem přikázal otcům vašim.

Jeremjáš 17:27  Jestliže pak neuposlechnete mne, abyste světili den sobotní, a nenosili břemen, chodíce skrze brány Jeruzalémské v den sobotní, tedy zanítím oheň v branách jeho, kterýžto zžíře paláce Jeruzalémské, a neuhasne.

Takže nic těžkého nesměli nosit Izraelité v den sobotní, žádné břemena. Taška na pleci, cestou do zboru v sobotu nie je bremeno!!! Slovo Boží v tašce není břemeno.

...Ktoré je najmenšie prikázanie v Desatore?[/quote]

Ani jedno není nejmenší ani to o sobotě, které se snažíš Member pořád rušit a zneplatnit:

[KB1613] Mt 5:19 Protož zrušil-li by kdo jedno z přikázaní těchto nejmenších, a učil by tak lidi, nejmenší slouti bude v království nebeském. Kdož by pak koli činil i učil, ten veliký slouti bude v království nebeském.

[CEP2001] Jk 2:10 Kdo by totiž zachoval celý zákon, a jen v jednom přikázání klopýtl, provinil se proti všem. (

Laco
Príspevky: 143
Dátum registrácie: 25 Jan 2017, 19:35
Kontaktovať používateľa:

Re: příliš vysoká laťka Soboty

Neprečítaný príspevok od používateľa Laco »

tvoj príspevok mi pripadá ako umelo vyvolaná nekonzistentná sračka a hodnotím ho citoslovcom FUJ....... Je to jeho názor a nič s tým neurobím, tak ako nič neurobím z tvojim názorom. Môžem pracovať iba na svojom vlastnom názore a posúvať ho.... klasik hovorí že iba blázon nemení názor. ::stop::

Member
Príspevky: 300
Dátum registrácie: 27 Sep 2016, 19:13
Kontaktovať používateľa:

Re: příliš vysoká laťka Soboty

Neprečítaný príspevok od používateľa Member »

mikim napísal:Křesťanovi nezbývá nic jiného než se držet kalendáře, který je v Jeho zemi platný! Tím si nic u Boha nezkazí.
Keď mikim vieš, ako je to u Boha, čo sa čím skazí a neskazí tak v poriadku. Kresťan sa aj drží kalendára, ktorý je platný na území, kde žije. Neviem o dôvode, prečo by nemal kresťan akceptovať kalendár krajiny, v ktorej je občanom alebo do ktorej sa prisťahoval. Tak ako kresťan musí dodržiavať pravidlá krajiny v ktorej prebýva, mal by dodržiavať aj kalendár platný v tej krajine.

Kresťan sa nesnaží synchronizovať od večera do večera, jeden deň v týždni s nebiblickým odpočívaním svojho Boha v jeden deň v týždni od večera do večera.

No a adventista, aby sa mohol synchronizovať podľa svojho učenia, potrebuje veriť šelme a malému rohu, že ten deň, ktorý považujú opäť adventisti nebiblicky za znamenie tejto šelmy, má tá šelma presne zachovaný od stvorenia sveta ako deň prvý a pri jej čachroch-machroch s kalendármi to má tento Boží nepriateľ správne. Preto adventista vďaka dôvere v šelmu vie, že synchronizačný deň adventistu je hneď pred dňom znamenia šelmy a tak môže svätiť svoj deň, zasvätený Saturnu.

Keď Boh uzatvoril zmluvu s Izraelom a dal im ako jej znamenie šabat, zakázal im pracovať v siedmy deň. Mali šesť dní pracovať ale siedmy deň, po predchádzajúcich šiestich dňoch pracovania, pracovať nesmeli. To malo byť znamením zmluvy, že čo robili šesť dní prerušili, a siedmy deň to nerobili, nepracovali, odpočívali. Boh nenariadil Izraelu šabat na večer, večer odpočívali aj predchádzajúcich šesť večerov. Tým by šabat nebol ničím odlišný a výnimočný.

Všetko, čo si o čase zachovávania šabatu napísal, iba oznamuje ako to bolo. Hovorí to o tradícii židov. Nič z toho, čo si napísal, nehovorí o tom, že to tak Boh nariadil a chcel. Keď na púšti začal cyklus zachovávania šabatu, nie je tam žiadna zmienka o zachovávaní šabatu od večera do večera, Boh to nenariadil. Boh dal ešte večer ľudu jesť prepelice a Mojžiš upozorňoval ľud, že zajtra bude šabat. Židia si kadečo popridávali a povymýšľali ohľadom šabatu, lebo nevedeli definovať čo áno a čo nie, podobne ako to nevie ani adventista.

Ale historická správa o spôsobe zachovávania šabatu židmi, nie je predsa Božím nariadením a návodom pre spôsob zachovávania šabatu.

Ale otázkou mikim je, na čo je tento duch soboty, ktorý sa medzi vami stále vznáša, dobrý a k čomu vedie?

Member
Príspevky: 300
Dátum registrácie: 27 Sep 2016, 19:13
Kontaktovať používateľa:

Re: příliš vysoká laťka Soboty

Neprečítaný príspevok od používateľa Member »

mikim napísal:Písmo neuvádí co je a co není břemeno a kolik toho můžeš nést, Písmo píše přece jen toto:
[KB1613] Jr 17:24 Stane se zajisté, jestliže s ochotností mne uposlechnete, dí Hospodin, abyste nenosili břemen skrze brány města tohoto v den sobotní, ale světili den sobotní, nedělajíce v něm žádného díla,
Ale keď Písmo neuvádza čo je a čo nie je bremeno, odkiaľ vieš, že uhlie je bremeno?
Keď Písmo neuvádza čo je a čo nie je bremeno, čo je a čo nie je bremeno?
Odkiaľ vieš, čo je a čo nie je bremeno?
mikim napísal:Ani jedno není nejmenší ani to o sobotě, které se snažíš Member pořád rušit a zneplatnit:
[KB1613] Mt 5:19 Protož zrušil-li by kdo jedno z přikázaní těchto nejmenších, a učil by tak lidi, nejmenší slouti bude v království nebeském. Kdož by pak koli činil i učil, ten veliký slouti bude v království nebeském.
[CEP2001] Jk 2:10 Kdo by totiž zachoval celý zákon, a jen v jednom přikázání klopýtl, provinil se proti všem. (
To je ale tvoj omyl, keď si to myslíš. Neruším a nezneplatňujem žiadne prikázanie, na rozdiel od adventistov. Už vôbec nie prikázanie o šabate, ktoré malo svoje miesto v starej zmluve s Izraelom. Adventisti sú totiž tí, ktorí z celého zákona o ktorom Pán Ježiš hovorí si zrušili niektoré prikázania, pokladajúc ich za malé či najmenšie a tak učia ľudí.

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: příliš vysoká laťka Soboty

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Member napísal:
mikim napísal:Křesťanovi nezbývá nic jiného než se držet kalendáře, který je v Jeho zemi platný! Tím si nic u Boha nezkazí.
Keď mikim vieš, ako je to u Boha, čo sa čím skazí a neskazí tak v poriadku. Kresťan sa aj drží kalendára, ktorý je platný na území, kde žije. Neviem o dôvode, prečo by nemal kresťan akceptovať kalendár krajiny, v ktorej je občanom alebo do ktorej sa prisťahoval. Tak ako kresťan musí dodržiavať pravidlá krajiny v ktorej prebýva, mal by dodržiavať aj kalendár platný v tej krajine.

Kresťan sa nesnaží synchronizovať od večera do večera, jeden deň v týždni s nebiblickým odpočívaním svojho Boha v jeden deň v týždni od večera do večera.

No a adventista, aby sa mohol synchronizovať podľa svojho učenia, potrebuje veriť šelme a malému rohu, že ten deň, ktorý považujú opäť adventisti nebiblicky za znamenie tejto šelmy, má tá šelma presne zachovaný od stvorenia sveta ako deň prvý a pri jej čachroch-machroch s kalendármi to má tento Boží nepriateľ správne. Preto adventista vďaka dôvere v šelmu vie, že synchronizačný deň adventistu je hneď pred dňom znamenia šelmy a tak môže svätiť svoj deň, zasvätený Saturnu.

Keď Boh uzatvoril zmluvu s Izraelom a dal im ako jej znamenie šabat, zakázal im pracovať v siedmy deň. Mali šesť dní pracovať ale siedmy deň, po predchádzajúcich šiestich dňoch pracovania, pracovať nesmeli. To malo byť znamením zmluvy, že čo robili šesť dní prerušili, a siedmy deň to nerobili, nepracovali, odpočívali. Boh nenariadil Izraelu šabat na večer, večer odpočívali aj predchádzajúcich šesť večerov. Tým by šabat nebol ničím odlišný a výnimočný.

Všetko, čo si o čase zachovávania šabatu napísal, iba oznamuje ako to bolo. Hovorí to o tradícii židov. Nič z toho, čo si napísal, nehovorí o tom, že to tak Boh nariadil a chcel. Keď na púšti začal cyklus zachovávania šabatu, nie je tam žiadna zmienka o zachovávaní šabatu od večera do večera, Boh to nenariadil. Boh dal ešte večer ľudu jesť prepelice a Mojžiš upozorňoval ľud, že zajtra bude šabat. Židia si kadečo popridávali a povymýšľali ohľadom šabatu, lebo nevedeli definovať čo áno a čo nie, podobne ako to nevie ani adventista.

Ale historická správa o spôsobe zachovávania šabatu židmi, nie je predsa Božím nariadením a návodom pre spôsob zachovávania šabatu.

Ale otázkou mikim je, na čo je tento duch soboty, ktorý sa medzi vami stále vznáša, dobrý a k čomu vedie?

...Všetko, čo si o čase zachovávania šabatu napísal, iba oznamuje ako to bolo. Hovorí to o tradícii židov. Nič z toho, čo si napísal, nehovorí o tom, že to tak Boh nariadil a chcel. Keď na púšti začal cyklus zachovávania šabatu, nie je tam žiadna zmienka o zachovávaní šabatu od večera do večera, Boh to nenariadil. Boh dal ešte večer ľudu jesť prepelice a Mojžiš upozorňoval ľud, že zajtra bude šabat. Židia si kadečo popridávali a povymýšľali ohľadom šabatu, lebo nevedeli definovať čo áno a čo nie, podobne ako to nevie ani adventista.

Ale historická správa o spôsobe zachovávania šabatu židmi, nie je predsa Božím nariadením a návodom pre spôsob zachovávania šabatu.

Aha, takže Bůh Otec, který nařídil Izraelcům před Sinají odpočívat v sedmý den podle tebe lže? Je tady napsáno, že to On nariadil a chcel!!!

[KB1613] Ex 12:16 A v den první budeť shromáždění svaté; dne také sedmého shromáždění svaté míti budete. Žádného díla nebude děláno v nich; toliko čehož se užívá k jídlu od každého, to samo připraveno bude od vás.

[KB1613] Ex 13:6 Za sedm dní jísti budeš chleby přesné, dne pak sedmého slavnost bude Hospodinova.

[KB1613] Ex 13:9 A budeť tobě to jako nějaké znamení na ruce tvé, a jako památka před očima tvýma, aby zákon Hospodinův byl v ústech tvých; nebo v ruce silné vyvedl tě Hospodin z Egypta.

[KB1613] Ex 16:4 I řekl Hospodin Mojžíšovi: Aj, já dám vám chleba s nebe jako déšť, a vycházeti bude lid a sbírati, což by postačilo na každý den, abych ho zkusil, bude-li choditi v zákoně mém, či nebude.

Jak víš, že to neříká Mojžíš lidu izraelskému už ve čtvrtek? Na druhý den v pátek večer tak bylo zítra a začínala sobota...

[KB1613] Ex 16:23 Kterýžto řekl jim: Toť jest, což mluvil Hospodin: Odpočinutí soboty svaté Hospodinu bude zítra. Což byste měli péci, pecte, a což byste vařiti měli, vařte dnes; což pak koli zbude, nechte sobě a schovejte to k jitru. (…shabaton shabat-kodesh…)

[KB1613] Ex 16:26 Po šest dní budete to sbírávati, den pak sedmý sobota jest; nebude bývati manny v ní. (…shabat…).

[KB1613] Ex 16:27 Stalo se pak dne sedmého, že vyšli někteří z lidu sbírat, a nenašli.

[NBK] Ex 16:28 Tehdy Hospodin Mojžíšovi řekl: "Jak dlouho budete odmítat zachovávat má přikázání a má ponaučení? (…mitzvotai vetorotai).

[KB1613] Ex 16:29 Viztež, žeť Hospodin vám dal sobotu, a proto on vám dává v den šestý chleba na dva dni. Zůstaňte každý v svém, aniž kdo vycházej z místa svého v den sedmý.(…hashabat…)

[KB1613] Ex 16:30 I odpočinul lid v den sedmý.

Stejně tak Luk 23.54 je potvrzením, že sobota začínala v pátek večer, když se večer rozjasňoval od zapálených světel, které si všichni židé zapalovali na začátku soboty...

To je zřejmý biblický fakt a možná pro nás dnes tradice v jednom a taková tradice nebyla zcela jistě proti Bohu a Bůh se proti ní nikdy nijak v Písmu nestavil a nikdy ji nezatracoval.

Ale jinak se stále dokola dokolečka opakuješ ve svých komentářích a mně nezbývá než se také stále opakovat, abych ti odpověděl...

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: příliš vysoká laťka Soboty

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Member napísal:
mikim napísal:Písmo neuvádí co je a co není břemeno a kolik toho můžeš nést, Písmo píše přece jen toto:
[KB1613] Jr 17:24 Stane se zajisté, jestliže s ochotností mne uposlechnete, dí Hospodin, abyste nenosili břemen skrze brány města tohoto v den sobotní, ale světili den sobotní, nedělajíce v něm žádného díla,
Ale keď Písmo neuvádza čo je a čo nie je bremeno, odkiaľ vieš, že uhlie je bremeno?
Keď Písmo neuvádza čo je a čo nie je bremeno, čo je a čo nie je bremeno?
Odkiaľ vieš, čo je a čo nie je bremeno?
mikim napísal:Ani jedno není nejmenší ani to o sobotě, které se snažíš Member pořád rušit a zneplatnit:
[KB1613] Mt 5:19 Protož zrušil-li by kdo jedno z přikázaní těchto nejmenších, a učil by tak lidi, nejmenší slouti bude v království nebeském. Kdož by pak koli činil i učil, ten veliký slouti bude v království nebeském.
[CEP2001] Jk 2:10 Kdo by totiž zachoval celý zákon, a jen v jednom přikázání klopýtl, provinil se proti všem. (
To je ale tvoj omyl, keď si to myslíš. Neruším a nezneplatňujem žiadne prikázanie, na rozdiel od adventistov. Už vôbec nie prikázanie o šabate, ktoré malo svoje miesto v starej zmluve s Izraelom. Adventisti sú totiž tí, ktorí z celého zákona o ktorom Pán Ježiš hovorí si zrušili niektoré prikázania, pokladajúc ich za malé či najmenšie a tak učia ľudí.

...Ale keď Písmo neuvádza čo je a čo nie je bremeno, odkiaľ vieš, že uhlie je bremeno? To Písmo nemusí uvádět, to každý pochopí, jen ty asi ne.

...Neruším a nezneplatňujem žiadne prikázanie, na rozdiel od adventistov.

Zase ty Tvoje kecy, jaké přikázání adventisté ruší a nezneplatňují?

Každý normální člověk ví, že vše co je pro něj těžké k nošení je břemeno, jen Ty jsi to ještě asi nepochopil.

...Adventisti sú totiž tí, ktorí z celého zákona o ktorom Pán Ježiš hovorí si zrušili niektoré prikázania, pokladajúc ich za malé či najmenšie a tak učia ľudí.[/quote]

Opravdu dobrý nesmysl, větší blbost jsem od Tebe ještě nečetl, nezačíná ti už trochu hrabat? ::dash::

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: příliš vysoká laťka Soboty

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

mikim napísal:Každý normální člověk ví, že vše co je pro něj těžké k nošení je břemeno, jen Ty jsi to ještě asi nepochopil.
Děláš Bohu a církvi "medvědí službu", břemeno se neposuzuje podle váhy. Váha není kritérium v otázce sobotu.

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: příliš vysoká laťka Soboty

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

ambassador napísal:
mikim napísal:Každý normální člověk ví, že vše co je pro něj těžké k nošení je břemeno, jen Ty jsi to ještě asi nepochopil.
Děláš Bohu a církvi "medvědí službu", břemeno se neposuzuje podle váhy. Váha není kritérium v otázce sobotu.
Jestli sis nevšiml, tak tady rozebíráme s Memberem tyto 3 verše:

[KB1613] Jr 17:24 Stane se zajisté, jestliže s ochotností mne uposlechnete, dí Hospodin, abyste nenosili břemen skrze brány města tohoto v den sobotní, ale světili den sobotní, nedělajíce v něm žádného díla,

Jeremjáš 17:22 Ani nevynášejte břemen z domů svých v den sobotní, a žádného díla nedělejte, ale svěťte den sobotní, jakž jsem přikázal otcům vašim.

Jeremjáš 17:27 Jestliže pak neuposlechnete mne, abyste světili den sobotní, a nenosili břemen, chodíce skrze brány Jeruzalémské v den sobotní, tedy zanítím oheň v branách jeho, kterýžto zžíře paláce Jeruzalémské, a neuhasne.

Zrovna jsem na to ptal dalších dnes ve sboru a všichni mi potvrdili, že se zde jedná o fyzické nošení břemen (věcí). Zkrátka Bůh si nepřál, aby se kdokoliv v sobotu namáhal nošením čehokoliv co nemá nic společného se svěcením soboty. Např. třeba nošením dřeva apod. co se v tehdejší době nejčastěji používalo při stavbě apod. Zkrátka nic co by znamenalo práci v sobotu. V té době se pracovalo hlavně rukama, fyzicky.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní