Tento citát je uvedený v Cirkevnom poriadku. Predpokladám teda, že vedenie cirkvi náležite preverilo, za akým účelom, komu a pri akej príležitosti bol citát pôvodne určený. A zrejme prišli k tomu, že je správne ho dať do CP a tým ho uviesť v platnosť pre celú dnešnú cirkev. Takže, žiadne výnimky z platenia desiatkov nie sú prípustné.Rajon napísal:Možno by bolo zaujímavé zistiť, za akým účelom, komu a pri akej príležitosti bol citát pôvodne určený. A podľa toho potom, pri akej príležitosti, situácii... je správne použiť ho dnes.
Desiatky
Re: Desiatky
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Desiatky
Desátky nejsou vedené systémem: "Má dáti ......xxxx! Dal.....xxxx!" Je tu někdo s členů, komu bylo vytýkáno, že nedál přesnou 10% částku?
Chceme-li dáti, dejme. V naši mysli je potřebný soulad mezi: " Chci dáti......*****! Dávám......*****!"
Chceme-li dáti, dejme. V naši mysli je potřebný soulad mezi: " Chci dáti......*****! Dávám......*****!"
Re: Desiatky
Ambassador: Suhlasim. Je to o postoji. Každý sa môže sám rozhodnúť, koľko dá. Ale je tu iný problém. Systém platenia desiatkov, tak ako je ustanovený v cirk.poriadku, nie je biblický.
Naposledy upravil/-a John 3:16 v 09 Mar 2016, 08:41, upravené celkom 2 krát.
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Desiatky
Aj majster tesár sa utne (teda okrem jedného...) aj vedenie sa kopneMajko napísal:Tento citát je uvedený v Cirkevnom poriadku. Predpokladám teda, že vedenie cirkvi náležite preverilo, za akým účelom, komu a pri akej príležitosti bol citát pôvodne určený. A zrejme prišli k tomu, že je správne ho dať do CP a tým ho uviesť v platnosť pre celú dnešnú cirkev. Takže, žiadne výnimky z platenia desiatkov nie sú prípustné.Rajon napísal:Možno by bolo zaujímavé zistiť, za akým účelom, komu a pri akej príležitosti bol citát pôvodne určený. A podľa toho potom, pri akej príležitosti, situácii... je správne použiť ho dnes.
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Desiatky
Informace v církevním manuálu-řádu nejsou dodatkem k desateru. Pokud cír."řád" čtou rozumní lidé s hlubším duchovním vnímáním pak ho prožívají pro člověka nikoliv proti člověku. Ve chvíli kdy je v rukou panovačných jedinců.... Bůh ochraňuj církev od takových. Desátky jsou zdrojem pro chod církve. Desátek ve SZ byl určen v části pro službu levitů, pro chudé a pro radost ctitele Hospodina tím, že má slavnostní "hostinu" na určeném místě. S toho vyplývá, že desátek bez radosti nemá smysl. Pokud mám nejistotu v desátcích pak je lépe nedávat. V kontextu celé Bible je častý poukaz na dobrovolnost. To že se desátky používají i na jiné účely může být tím, že církev až tak netrpí nedostatkem financi. Desátek je pouze mezi mnou a Bohem! Pobídka k dobrovolnému dávání je na místě. Styl 19stol. může být pobuřující, vzhledem k tomuže je tam větší výskyt typu "černé nebo bílé".
10% souboj v casd je pouze nebezpečnou snahou dosáhnout na spravedlnost finanční, zdánlivě přesně vymezenou částkou.
Pokud někdo najde v Bibli procentuální vyjádření, klobouk dolů! Deset nemusí být jen matematickou informací. Může to být vyjádření plnosti. Ve spojení s desátkem je plnost to co chci dát já a co jsem dal zase jenom já. Není-li tam soulad, co jsem to vlastně Bohu dal? Pak jsem mu dal něco "kulhavé, křivé, poškozené..."
Tak, jaká diskuze o tom, že nejsou žádné vyjímky?
10% souboj v casd je pouze nebezpečnou snahou dosáhnout na spravedlnost finanční, zdánlivě přesně vymezenou částkou.
Pokud někdo najde v Bibli procentuální vyjádření, klobouk dolů! Deset nemusí být jen matematickou informací. Může to být vyjádření plnosti. Ve spojení s desátkem je plnost to co chci dát já a co jsem dal zase jenom já. Není-li tam soulad, co jsem to vlastně Bohu dal? Pak jsem mu dal něco "kulhavé, křivé, poškozené..."
Tak, jaká diskuze o tom, že nejsou žádné vyjímky?
Re: Desiatky
Dobry den.
Ako je to prosim vas s darmi zbieranymi pred kazanim? Je to sucast tych desat percent ktore musite platit alebo je to naviac? Po zbierke uvadzac dakoval za dary pre zbor, ze to ludia priniesli "Bohu na oltar". Dary zboru "pre potreby zboru" su Bohu na oltar alebo pre pre ten zbor? Na co ten zbor tie peniaze pouzije? Dakujem
Ako je to prosim vas s darmi zbieranymi pred kazanim? Je to sucast tych desat percent ktore musite platit alebo je to naviac? Po zbierke uvadzac dakoval za dary pre zbor, ze to ludia priniesli "Bohu na oltar". Dary zboru "pre potreby zboru" su Bohu na oltar alebo pre pre ten zbor? Na co ten zbor tie peniaze pouzije? Dakujem
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Desiatky
Příteli, je potřeba zeptat se toho, kdo takto "mluví" ve jménu Boha.Hosť napísal:Dobry den.
Ako je to prosim vas s darmi zbieranymi pred kazanim? Je to sucast tych desat percent ktore musite platit alebo je to naviac? Po zbierke uvadzac dakoval za dary pre zbor, ze to ludia priniesli "Bohu na oltar". Dary zboru "pre potreby zboru" su Bohu na oltar alebo pre pre ten zbor? Na co ten zbor tie peniaze pouzije? Dakujem
Já osobně to poznám jen jako sbírku na chod konkrétního místního společenství. Na co je používá, je nebo má být předmětem správy na pravidelném členském shromáždění, kde se podává dílčí informace o hospodaření s peněžním fondem. Každý člen se má možnost k tomu vyjádřit. Výraz oltář může být jen zneužitím výrazu se záměrem dodat mu váhu. Dary nejsou součástí desátku, protože ten má jiné kritéria.
Téměř každý sbor má výdaje za nájem, pokud je v nájmu. Ve vlastní modlitebně je to např. za topení, za elektřinu, plyn, vodu a jiné poplatky, které jsou v pravomoci daného sboru. Budova je majetek sdružení ( někdy je vlastník soukromá osoba), které zase zastřešuje to ostatní. Desátek nemusíme platit, nikdo ho nechodí vymáhat exekuční formou. Psychický slovní nátlak je neoprávněně používán jednotlivě. Obecné vyjádření o desátku je na přemýšlení mého vlastního vztahu s Bohem a na tom co mu chci dát, tady na zemi ve prospěch hlásání evangelia.
Není to deset procent. Procenta - to je nepochopení poselství Bible!
Re: Desiatky
Ambassadore jako technicky myslící člověk, ale i jako normální člověk, který rozumí českému jazyku říkám:
Jestliže desátek není deset procent a je to nepochopení bible, tak můžeš rovnou říct, že desatero není deset přikázání, že Bůh Otec, syn a Duch nejsou trojice a že když Bůh říká, že je jedinný Bůh, kterého máme uctívat, tak to taky nemyslí tak doslova.
Když bible říká, že Mojžíšovi bylo 120 let, tak to nemyslí doslova.
Když Bůh říká Izraelcům, že budou chodit 40 let po poušti tak to taky nemyslel doslovně, možná stačilo 40minut a mohli jít znovu dobývat Kenáán, tak proč jim potom přichystal takovou porážku?
Den odpočinku v genesis asi taky nebyl doslovně sedmý viď, možná tak pátý, devátý, nebo jak měl kdo na srdci a jak to kdo vnímal?
Zkrátka kam se jako chceš dostat, jestliže zrušíš konkrétní význam matematických slov?
To jako desetina je 6%, nebo 20%, nebo je to ,,baj voko vodhad", nebo je to co chci dát ze srdce to dám?
Myslím, že ze samotného slova ,,desátek" vyplývá, že to je desetina a myslím, že dokazovat bys měl ty opak tohoto tvrzení.
(druhá věc je, že Izraelci měli systém více desátků a že byl jiný a složitější, než má dnes CASD. Tam souhlasím.)
Jestliže desátek není deset procent a je to nepochopení bible, tak můžeš rovnou říct, že desatero není deset přikázání, že Bůh Otec, syn a Duch nejsou trojice a že když Bůh říká, že je jedinný Bůh, kterého máme uctívat, tak to taky nemyslí tak doslova.
Když bible říká, že Mojžíšovi bylo 120 let, tak to nemyslí doslova.
Když Bůh říká Izraelcům, že budou chodit 40 let po poušti tak to taky nemyslel doslovně, možná stačilo 40minut a mohli jít znovu dobývat Kenáán, tak proč jim potom přichystal takovou porážku?
Den odpočinku v genesis asi taky nebyl doslovně sedmý viď, možná tak pátý, devátý, nebo jak měl kdo na srdci a jak to kdo vnímal?
Zkrátka kam se jako chceš dostat, jestliže zrušíš konkrétní význam matematických slov?
To jako desetina je 6%, nebo 20%, nebo je to ,,baj voko vodhad", nebo je to co chci dát ze srdce to dám?
Myslím, že ze samotného slova ,,desátek" vyplývá, že to je desetina a myslím, že dokazovat bys měl ty opak tohoto tvrzení.
(druhá věc je, že Izraelci měli systém více desátků a že byl jiný a složitější, než má dnes CASD. Tam souhlasím.)
Re: Desiatky
Kdo jste hledali odkazy v díle EGW tak stačí na adrese
https://egwwritings.org/
zadat do vyhledávače:
,,tithe" nebo ,,tithes"
definice tohoto slova v angličtině např. zde:
https://en.wikipedia.org/wiki/Tithe
EGW citát o desátcích v ANG
Act of Apostoles page. 335 and more:
As God’s work extends, calls for help will come more and more frequently. That these calls may be answered, Christians should heed the command, “Bring ye all the tithes into the storehouse, that there may be meat in Mine house.” Malachi 3:10. If professing Christians would faithfully bring to God their tithes and offerings, His treasury would be full. There would then be no occasion to resort to fairs, lotteries, or parties of pleasure to secure funds for the support of the gospel. {AA 338.1}
EGW v češtině:
Poslové naděje a lásky (PNL) str. 193 a dále
Desátky a dary
Apoštol zde hovoří o Božím plánu pro zajištění obživy kněží, kteří sloužili v chrámu. Všichni, kdo byli odděleni k tomuto svatému úřadu, byli podporováni svými bratry, jimž zprostředkovávali duchovní požehnání. „Levité, pověření kněžskou službou, mají podle zákona příkaz brát desátky od Božího lidu.“ Židům 7,5. Bůh vyvolil kmen Léviho, aby vykonával posvátné obřady spojené s chrámem a kněžstvím. O knězi bylo řečeno: „Vždyť si jej vyvolil Hospodin, tvůj Bůh,… aby… stál… ve službě ve jménu Hospodinově.“ 5. Mojžíšova 18,5. Jedna desetina všech výnosů patřila Bohu; zadržování desátků bylo pokládáno za okrádání Boha. {PNL 193.4}
Právě toto nařízení pro podporu kněžského úřadu měl Pavel na mysli, když řekl: „Tak i Pán ustanovil, aby ti, kteří zvěstují evangelium, měli z evangelia obživu.“ 1. Korintským 9,14. Později ještě napsal Timoteovi: „Dělník si zaslouží svou mzdu.“ 1. Timoteovi 5,18. {PNL 193.5}
Odvádění desátků však byla pouze jedna část Božího plánu pro zajišťování obživy Božích služebníků. Kromě toho Bůh ustanovil četné dary a oběti. Židé byli vedeni nejen ke štědrému přispívání na Boží dílo, ale také k uspokojování potřeb chudých. Při zvláštních příležitostech přinášeli dobrovolné oběti. V době žní a vinobraní byly první polní plodiny — obilí, víno a olej — zasvěceny Bohu jako oběť pozdvihování. Paběrky a plodiny na okrajích polí se ponechávaly pro chudé. První výtěžek vlny při stříhání ovcí a první obilí při mlácení pšenice byly odděleny pro Boha. Podobně tomu bylo i se všemi prvorozenými zvířaty. Také prvorozeného syna bylo třeba vyplatit. Prvotiny se předkládaly Bohu ve svatyni a potom se přidělovaly kněžím. {PNL 194.1}
Tímto systémem obětí a darů chtěl Bůh Izraelce poučit, že mu ve všem náleží první místo. Neustále jim připomínal, že je vlastníkem jejich polí, dobytka i drůbeže; že jim sesílá sluneční svit i déšť, který dává úrodě vzrůst a dozrát. Všechno, co jim patří, je ve skutečnosti jeho; oni jsou jen správci jeho majetku. {PNL 194.2}
Podpora Božího díla
Božím záměrem není, aby křesťané, kteří mají mnohem větší výsady než Židé, přispívali méně než tento národ. Spasitel prohlásil: „Komu bylo mnoho dáno, od toho se mnoho očekává.“ Lukáš 12,48. Štědrost požadovaná od Židů přinášela užitek především jejich vlastnímu národu; dnes však Boží dílo zahrnuje celou zemi. Kristus vložil poklady evangelia do rukou svých následovníků a pověřil je odpovědností za zvěstování radostné zprávy o spasení celému světu. Naše povinnosti jsou nepochybně mnohem větší, než byly povinnosti starého Izraele. {PNL 194.3}
Čím více se bude Boží dílo rozrůstat, tím častěji se bude ozývat volání o pomoc. Aby tyto prosby mohly být vyslyšeny, měli by se křesťané řídit příkazem: „Přinášejte do mých skladů úplné desátky. Až bude ta potrava v mém domě, pak to se mnou zkuste.“ Malachiáš 3,10. Kdyby všichni, kdo vyznávají Krista, věrně přinášeli Bohu své desátky a oběti, jeho pokladnice by byla plná. Finanční prostředky na šíření evangelia by se pak nemusely obstarávat pořádáním výstav, loterií nebo jiných zábavních akcí. {PNL 194.4}
https://egwwritings.org/
zadat do vyhledávače:
,,tithe" nebo ,,tithes"
definice tohoto slova v angličtině např. zde:
https://en.wikipedia.org/wiki/Tithe
EGW citát o desátcích v ANG
Act of Apostoles page. 335 and more:
As God’s work extends, calls for help will come more and more frequently. That these calls may be answered, Christians should heed the command, “Bring ye all the tithes into the storehouse, that there may be meat in Mine house.” Malachi 3:10. If professing Christians would faithfully bring to God their tithes and offerings, His treasury would be full. There would then be no occasion to resort to fairs, lotteries, or parties of pleasure to secure funds for the support of the gospel. {AA 338.1}
EGW v češtině:
Poslové naděje a lásky (PNL) str. 193 a dále
Desátky a dary
Apoštol zde hovoří o Božím plánu pro zajištění obživy kněží, kteří sloužili v chrámu. Všichni, kdo byli odděleni k tomuto svatému úřadu, byli podporováni svými bratry, jimž zprostředkovávali duchovní požehnání. „Levité, pověření kněžskou službou, mají podle zákona příkaz brát desátky od Božího lidu.“ Židům 7,5. Bůh vyvolil kmen Léviho, aby vykonával posvátné obřady spojené s chrámem a kněžstvím. O knězi bylo řečeno: „Vždyť si jej vyvolil Hospodin, tvůj Bůh,… aby… stál… ve službě ve jménu Hospodinově.“ 5. Mojžíšova 18,5. Jedna desetina všech výnosů patřila Bohu; zadržování desátků bylo pokládáno za okrádání Boha. {PNL 193.4}
Právě toto nařízení pro podporu kněžského úřadu měl Pavel na mysli, když řekl: „Tak i Pán ustanovil, aby ti, kteří zvěstují evangelium, měli z evangelia obživu.“ 1. Korintským 9,14. Později ještě napsal Timoteovi: „Dělník si zaslouží svou mzdu.“ 1. Timoteovi 5,18. {PNL 193.5}
Odvádění desátků však byla pouze jedna část Božího plánu pro zajišťování obživy Božích služebníků. Kromě toho Bůh ustanovil četné dary a oběti. Židé byli vedeni nejen ke štědrému přispívání na Boží dílo, ale také k uspokojování potřeb chudých. Při zvláštních příležitostech přinášeli dobrovolné oběti. V době žní a vinobraní byly první polní plodiny — obilí, víno a olej — zasvěceny Bohu jako oběť pozdvihování. Paběrky a plodiny na okrajích polí se ponechávaly pro chudé. První výtěžek vlny při stříhání ovcí a první obilí při mlácení pšenice byly odděleny pro Boha. Podobně tomu bylo i se všemi prvorozenými zvířaty. Také prvorozeného syna bylo třeba vyplatit. Prvotiny se předkládaly Bohu ve svatyni a potom se přidělovaly kněžím. {PNL 194.1}
Tímto systémem obětí a darů chtěl Bůh Izraelce poučit, že mu ve všem náleží první místo. Neustále jim připomínal, že je vlastníkem jejich polí, dobytka i drůbeže; že jim sesílá sluneční svit i déšť, který dává úrodě vzrůst a dozrát. Všechno, co jim patří, je ve skutečnosti jeho; oni jsou jen správci jeho majetku. {PNL 194.2}
Podpora Božího díla
Božím záměrem není, aby křesťané, kteří mají mnohem větší výsady než Židé, přispívali méně než tento národ. Spasitel prohlásil: „Komu bylo mnoho dáno, od toho se mnoho očekává.“ Lukáš 12,48. Štědrost požadovaná od Židů přinášela užitek především jejich vlastnímu národu; dnes však Boží dílo zahrnuje celou zemi. Kristus vložil poklady evangelia do rukou svých následovníků a pověřil je odpovědností za zvěstování radostné zprávy o spasení celému světu. Naše povinnosti jsou nepochybně mnohem větší, než byly povinnosti starého Izraele. {PNL 194.3}
Čím více se bude Boží dílo rozrůstat, tím častěji se bude ozývat volání o pomoc. Aby tyto prosby mohly být vyslyšeny, měli by se křesťané řídit příkazem: „Přinášejte do mých skladů úplné desátky. Až bude ta potrava v mém domě, pak to se mnou zkuste.“ Malachiáš 3,10. Kdyby všichni, kdo vyznávají Krista, věrně přinášeli Bohu své desátky a oběti, jeho pokladnice by byla plná. Finanční prostředky na šíření evangelia by se pak nemusely obstarávat pořádáním výstav, loterií nebo jiných zábavních akcí. {PNL 194.4}
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní