Neregistrovaný napísal: ↑26 Jan 2023, 15:36
Hned v první větě nesouhlasím.
Důvod - reformace existovala dříve než kalvinismus nezávisle na něm i po něm.
Samozrejme, že existovala reformácia pred Kalvínom, ale keďže predurčenie - vyvolenie je súčasťou Písma, tak tento pohľad existoval už od počiatku. Kalvín nič nové nezjavil, ale len zdôraznil zvrchovanosť Božiu vo všetkom a teda v celom diele spásy človeka.
Kalvinismus s přehnaným důrazem na předurčení je slepá větev vedoucí k nesmyslům ještě horším než některé věci u ŘKC.
A čo keď práve tento Kalvínov pohľad v reformácii prevládal, keďže je súčasťou Písma. Čo potom s tou vetvou?
V ŘKC ti může někdo provést špatnou věc ale má šanci na odpuštění - teoreticky i po smrti v očistci. Principiálně se snaží spojit spravedlnost a milost.
Spravedlnost má být v tom trestu v očistci a milost v tom ,že to přesto půjde odpustit (nebo odčinit :-DDD že, nebo platit odpustkem).
V ŘKC ti může někdo teoreticky sebrat přístup do nebe (kněze odsvětí nebo ti odmítnou dát rozhřešení).
Iste vieš, že učenie o očistci, nie je Biblické a teda, nie je podložené Písmom. Robí z dokonalej obeti Ježiša Krista, obeť nedostatočnú, čo je opovrhnutím touto obeťou.
Keďže RKC odmietla istotu spásy v Kristu, ako opovážlivé tvrdenie, tak musela katolíkovi predostrieť svojú vlastnú istotu spásy a to skrz učenie o očistci. A tak katolík žije vo falošnej nádeji, že tak či tak ide do neba, len to bude s medzizastávkou a to skrz dočasné peklo, kde si odtrpí nejaké tie zostávajúce hriešky.
V kalvinismu tě může církev nebo jednotlivci považovat za Bohem předurčeného ke zlu nebo zkrátka ne z Boha narozeného nezapsaného v knize života a tak ti dává najevo že je vlastně úplně jedno co se svým životem uděláš ,ale čeká tě nekonečné peklo.
Skade by to mali vedieť, kto je zapísaný v Knihe Života a kto nie? Je to predsa Božou vecou.
To je zavádzajúci pohľad na túto vec, nakoľko žiadný veriaci z reformovaných cirkví, nebude ukazovať prstom na iného, že je predurčený na to, alebo na ono. Ak by to vedeli, tak to by potom bolo zbytočné zvestovať evanjelium tým neveriacím, ak by teda vedeli, že nie sú zapísaní v Knihe života, lebo by tak, či tak neuverili, že.
Čo je samozrejme absurdné, keďže evanjelium sa zvestuje všetkým a najmä neveriacim, aby tým, ktorým Boh otvorí srdce, aby uverili. Skade by to niekto mal vedieť, kto a na čo, je predurčený? Jedine Boh vie, v ktorom srdci kráľuje svojím Slovom – Duchom a teda, ktoré srdce je znovuzrodené, ktoré nie je a ktoré ešte len bude. Z tohto pohľadu človeka, nie je možné robiť predčasný súd nad iným človekom, ak človek nevidí do srdca iných a ani nevie úmysly Božie s tým, ktorým človekom. Ani apoštoli nevedeli, kto je ten, ktorý zradí - syn zatratenia.
Taktiež Pavol prenasledoval cirkev, no bol vyvolenou nádobou. Jedine zásah Boží, obrátil Saula ku Kristu a to v čase o ktorom rozhodol Boh a ako horlivo zvestoval evanjelium pohanom aj Židom. Učeníci videli moc Božiu pri obrátení Pavla. Stalo sa to práve tomto čase, o ktorom rozhodol Boh.
Skut 9:15 Ale Pán mu povedal: Iď, lebo on mi je vyvolenou nádobou, aby zaniesol moje meno i pred pohanov i pred kráľov i pred synov Izraelových.
To, že jedine Otec zjavuje pravého Krista a to komu chce a v čase, kedy chce, tak je jasné, že je to osobný vzťah toho, ktorého človeka s Bohom.
Ve světě plném víry kalvinistické By vládli nejsilněji právě ti s úplně mrtvým svědomím, kteří zkousnou odpovědět na všechny své činy - Boží vůle - a naopak se dokážou cizím činům bránit zcela bez výčitek naplno.
To je zavádzajúce, nakoľko nikto s istotou nevie o inom, na čo je ten, ktorý človek predurčený Bohom. Ak to nikto nevie, tak ani nikto to nemôže posúdiť a ukázať prstom. Božie cesty nie sú naše cesty a týmto tento tvoj argument padá.