Věřit nebo ověřovat?

Rozsiahlejšie články s diskusiou.
Karel
Príspevky: 101
Dátum registrácie: 11 Jan 2016, 19:46
Zbor: kdysi Havirov Sucha
Kontaktovať používateľa:

Věřit nebo ověřovat?

Neprečítaný príspevok od používateľa Karel »

Věřit nebo ověřovat?

1) Řečeno matematicky

Řekněme že Pepa věří že 1+1=3 a Franta věří že 1+1=4. Pepa je o své pravdě pevně přesvědčený, stejně jako Franta. Ti dva se neustále dohadují až se rozhádají. Tímto dětinským chováním se nemohou nikam dostat.

Je to hloupý příklad, ale vystihuje jednoduchost takového věření. Říkáme tomu fundamentalismus (nebo i dogmatismus). Na nějakém fundamentu stavíme vzdušné zámky, aniž bychom ověřili kvalitu toho základu. Fundamentální vírou je možné, že 1+1=3 nebo 4, klidně i jakékoliv číslo nebo cokoliv. Bez ohledu na realitu.

Ovšem pravdy se tímto způsobem stěží dobereme. Pravděpodobnost, že se jen tak z plezíru trefíme do správného fundamentu je 1 / nekonečno (1+1 se může rovnat cokoliv). To je právě tak nula. Řečeno jednodušeji, nikdy se tak pravdy nedobereme.

Pepa i Franta si myslí, že pravdu mají. Ale nejsou schopni vidět, že ji nemá ani jeden. Kde udělali chybu? Když oddělíme způsob od obsahu je to lépe vidět. Chyba je především ve způsobu jakým věří. Hloupost nazvali vírou. Daleko lépe by udělali, kdyby tolik nevěřili, kdyby si kladli otázky a hledali na ně odpovědi. Ani tak pravdu nikdy neobjeví, ale jistě jí budou blíže, než když věří fundamentálně.

Jednoduše stačí vyměnit jistotu za nejistotu. Je to méně pohodlné, ovšem blíže pravdě a o pravdu zde snad jde. Ona ta jistota je stejně jen iluzí.

Ještě jednodušeji to říká přísloví: “Přímé cesty nikam nevedou.”

Obrázok

2) To samé řečeno jazykovědou

Slůvko víra má mezi adventisty pokřivený význam. Nejdříve si tedy ujasněme co označuje. Slovo víra pochází se staroslovanského věra či viera, souvisí s latinským vérus = pravý, verifikovat. Německy wahr = pravda, prověrka. Opakem víry je pověra - scestná víra.

Tady již vidíme že víra může být správná i scestná. Adventisté o víře mluví jako o nekonečné jistotě, jako o dogmatu o kterém se nediskutuje (nebo dokonce o kterém diskutovat je kacířství). Ovšem vidíme, že tato “jistota” může stát na skále (na důkazech, na argumentech) nebo na vodě (na zaslepenosti, omezenosti v rozhledu). Věřit neznamená mít pravdu.

Adventisté používají slůvko “věřím” jako konečnou v diskuzi, (ve významu “další argumenty nedokážu podat, dohledat nebo vymyslet, ani je nepotřebuji”), jako finální argument, a myslí si při tom jak jsou stateční že tak pevně věří. Snad nemusím vysvětlovat, že tato zkratka je pyšným faulem. Schovají se za víru, ale netuší, že může být i mylná.

Tady se hodí připomenout že jedna děleno nekonečnem je nula, tedy nulová šance, že jste se trefili do víry a ne do pověry. K pravdě se nemůžete dostat věřením. Pravda se musí hledat a prověřuje se časem. Pravdu nelze “vyvěřit”. Myšlenky lze jen časem ověřit.

Ještě jednodušeji to říká přísloví: “Pravda je dcerou času.”

Obrázok

3) To samé řečeno bajkou

Věř v Boha a pevně uvazuj velblouda

Věřící přicházeli v zástupech, aby si poslechli slova Proroka Mohameda. Jeden muž naslouchal obvzlášť pozorně a zbožně, vroucně se modlil a s Prorokem se rozloučil teprve večer. Sotva ale vyšel ven, už běžel zpátky a volal přeskakujícím hlasem: “Ó, pane! Ráno jsem přijel na velbloudu, abych mohl naslouchat tobě, božímu Proroku. Jenže to zvíře zmizelo! Široko daleko není žádný velbloud. Byl jsem tě poslušen, dával jsem pozor na každé tvé slovo a věřil jsem ve všemohoucnost Boží. A teď, můj pane, je velbloud pryč. Cožpak to je Boží spravedlnost? To je odměna za mou víru? To je vděk za mé modlitby? “Mohamed vyslechl ta zoufalá slova a s laskavým úsměvem muži odpověděl: “Věř v Boha, ale uvazuj pevně velblouda”.

Obrázok

4) To samé řečeno Tomášem Halíkem

4.1) Spor víry a nevíry

4.2) K tématu “věření” pěkně mluví Tomáš Halík i v diskuzi Pod lampou - Opusťme dělení na věřící a nevěřící.

Nejlépe bude, když se podíváte na celý díl, ale pro uspěchané lidi jsem vybral podstatné části:

16:12 Tomáš Halík

Víra bez kritického myšlení je nebezpečná.

39:33 Tomáš Halík

Čeština a slovenština tady, tak krásné a bohaté jazyky, mají určitou osudovou chudobu, že my nerozlišujeme jazykově tak jednoznačně mezi tím co angličtina rozlišuje belief a faith. Belief ve smyslu přesvědčení, názory a faith ve smyslu určité existenciání orientace, pradůvěry.

42:35 Štefan Hríb

My dělíme lidi na “ten je nevěřící, tak to je prostě strašné”. “Ten je věřící, no tak ten je fajn”. No počkej a v Bibli je napsané, ale i ďábel věří v existenci Boha, však ho vidí, a na co je mu to dobré? To není žádná kvalifikace k ničemu. A proč my lidi dělíme takto potom?

Tomáš Halík

Protože jsme zdeformovali ten sám pojem víry. Víra skutečně není přesvědčení, ideologie, názory. Víra je existenciální orientace. A v křesťanství má být bytostně spojena s láskou a s nadějí.

To jsou vlastně tyto tři ctnosti. Bůh je přítomen, a to také říkám v té knížce, Bůh je v tomhletom světě přítomen skrze víru, naději a lásku lidí a to často i těch, kteří se nepovažují za věřící. Tam je “implicité” skrytý, přítomný v tom jak se přesahují v lásce, ale také v naději a ve víře, ve smyslu té pradůvěry. To slovo “víra”, i jazykově, souvisí se slovem důvěra a věrnost. Už ti staří teologové rozlišovali to v co věříme, obsah víry ta fides quae, ano to je jeden aspekt, ale pak je tam ten, který je daleko důležitější a kterému se tady speciálně věnuji. To je ta fides qua, ta víra, kterou věříme, ten aspekt víry, ten čin víry. To je to vlastní tělo víry, které má jednak tu spirituální dimenzi, tu kulturu vnitřního duchovního života, ale také tu sociální dimenzi, že ta víra se osvědčuje v mém chování k druhým lidem.

[Reupload článku z ledna.]

Viktorrealita
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Věřit nebo ověřovat?

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Karel napísal: 08 Aug 2024, 13:43 Věřit nebo ověřovat?
Tieto argumenty stoja a padajú na tom, akým spôsobom prichádzame k pravému Kristu.

Potom padá aj spôsob, keď človek používa nejaké kritické myslenie a plný pochybnosti o všetkom, by mal svojím nejakým kritickým myslením dospieť, alebo sa blížiť k pravde. No Pravda je to, v čom je večný život v spoločenstve s Bohom. Všetky “pravdy“, v ktorých nie je večný život v spoločenstve s Bohom, nie sú pravdou.

Kristus povedal – ja som Pravda a život. Život je v tej Pravde – v Kristu. Buď ju prijmeme vierou celú túto Pravdu od Boha, alebo v neustálych pochybnostiach zahynieme. Ako teda človek prijme to, čo nevidel a je teda presvedčený, že práve to, je tou Pravdou v ktorej je život? Je to viera, ktorá dáva presvedčenie v to, čo nevidíme a nie kritické myslenie, inteligencia atd.

Ale čo spasiteľnej viere predchádza? Či snáď narodenie podľa tela, rozum, kritické myslenie a pod. ? Nie! To podstatné, čo predchádza tomu, aby takáto spasiteľná viera bola v srdci človeka, je oživujúci zásah Otca na nebesiach v srdci človeka, teda znovuzrodenie z Boha – z Ducha. Až takéto Bohom oživené srdce, je už schopné vnímať Pravdu Božieho Slova - Krista a v plnosti ho prijať vierou. Takéto srdce už má od Boha uši na to, aby počulo na hlas svojho Pastiera – Krista.

Buď prichádzame k pravému Kristu rozumom – nejakým kritickým myslením, svojou inteligenciou, postavením v spoločnosti, telesným narodením do veriacej rodiny, spoločnosti, alebo vyvoleného národa. Alebo je to tak, ako hovorí Ježiš? Veriť v Ježiša je veriť jeho Slovu. Takáto viera nepozná pochybnosti, lebo už by nebola vierou.

Tak čo na to hovorí Ježiš?

Aby sme neboli na pochybách, tak na to jasne odpovedá. Kto neignoruje zmysel jeho slov, tak vidí, ako to vysvetľuje práve Židom: Evanjelium podľa Jána 6:63 Duch je, ktorý oživuje; telo nič neosoží. Slová, ktoré vám ja hovorím, sú duch a sú život.
Evanjelium podľa Jána 5:21 Lebo jako Otec kriesi mŕtvych a oživuje, tak aj Syn, ktorých chce, oživuje.


Teda o presvedčení, že Kristus je pravda a život, rozhoduje narodenie z Ducha a nie narodenie podľa tela, ktoré nepritiahne k pravému Kristu.
Ježiš povedal, že nikto nepríde ku mne, ak by mu to nebolo dané a teda ak by ho nepritiahol Otec na nebesiach: Ján6 65A vravel: Preto som vám povedal, že nikto nemôže prijsť ku mne, keby mu to nebolo dané od môjho Otca. Ján 6:37 Všetko, čo mi dáva Otec, prijde ku mne, a toho, kto prijde ku mne, nevyženiem von.“ Ján 6:44 Nikto nemôže prijsť ku mne, keby ho nepritiahol Otec, ktorý ma poslal, a ja ho vzkriesim v posledný deň

Mnohé verš majú jeden a ten istý zmysel. K pravému Kristu neprichádzame sami zo seba, ale zjavením od Otca v nebesiach. Alebo ináč - novým narodením z Boha.

Ján 8 47 Ten, kto je z Boha, počúva slová Božie; vy preto nepočúvate, pretože nie ste z Boha.

Ten, ktorý je z Boha - narodil sa z Boha, tak počúva na slová Božie – má uši od Otca na to aby počul. Najprv je teda narodenie z Boha a až následne spasiteľná viera, počúvanie – chodenie a teda prinášanie ovocia Ducha a skutkov viery, čo je následkom toho, čo sa stalo najprv v srdci.

Niekomu Boh nedá takéto oči a uši

Rim 11:8 Zrovna jako je napísané: Bôh im dal ducha hlbokého spánku. Oči, aby nevideli, a uši aby nepočuli, až do dnešného dňa.

Viere predchádza vyvolenie Bohom: Ján 10:26 ale vy neveríte, pretože nie ste z mojich oviec, ako som vám už povedal.

Otec dáva ľudí zo sveta Kristu: Ján 17:6 Zjavil som tvoje meno ľuďom, ktorých si mi dal zo sveta. Tvoji boli, a dal si ich mne, a zachovali tvoje slovo.
Pavol píše, že sa neradil s telom a krvou.


Ako vidíme Pavol nepoužil kritické myslenie, ale Otec mu zjavil svojho Syna: Gal1 16 zjaviť vo mne svojeho Syna, aby som ho zvestoval medzi pohanmi, hneď som urobil tak, že som sa neporadil s telom a krvou

Petrovi Ježiš hovorí, že telo a krv mu nezjavili to, kto je Ježiš, ale Otec na nebesiach: Matúša 16:17 A Ježiš odpovedal a riekol mu: Blahoslavený si Šimone, synu Jonášov, lebo telo a krv ti toho nezjavily, ale môj Otec, ktorý je v nebesiach.

Ako prišli ku Kristu? Evanjelium podľa Jána 15:16 Nie vy ste si mňa vyvolili, ale ja som si vás vyvolil a ustanovil som vás, aby ste vy išli a niesli ovocie, a vaše ovocie aby zostávalo, aby, za čokoľvek by ste prosili Otca v mojom mene, dal vám.

Teda všetci, ktorí tvrdia opak toho, čo povedal Ježiš a chcú príjsť k pravde vlastným rozumom, teda nejakým kritickým myslením a to bez spasiteľnej viery v Krista, tak nikdy neprídu k pravde – k pravému Kristu, v ktorom je život, lebo to, kto je pravý Ježiš Kristus, zjavuje v srdci človeka jedine Otec na nebesiach.

Neregistrovaný

Re: Věřit nebo ověřovat?

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Viktorrealita napísal: 19 Aug 2024, 09:01
Karel napísal: 08 Aug 2024, 13:43 Věřit nebo ověřovat?
Tieto argumenty stoja a padajú na tom, akým spôsobom prichádzame k pravému Kristu.

Potom padá aj spôsob, keď človek používa nejaké kritické myslenie a plný pochybnosti o všetkom, by mal svojím nejakým kritickým myslením dospieť, alebo sa blížiť k pravde. No Pravda je to, v čom je večný život v spoločenstve s Bohom. Všetky “pravdy“, v ktorých nie je večný život v spoločenstve s Bohom, nie sú pravdou.

Kristus povedal – ja som Pravda a život. Život je v tej Pravde – v Kristu. Buď ju prijmeme vierou celú túto Pravdu od Boha, alebo v neustálych pochybnostiach zahynieme. Ako teda človek prijme to, čo nevidel a je teda presvedčený, že práve to, je tou Pravdou v ktorej je život? Je to viera, ktorá dáva presvedčenie v to, čo nevidíme a nie kritické myslenie, inteligencia atd.

Ale čo spasiteľnej viere predchádza? Či snáď narodenie podľa tela, rozum, kritické myslenie a pod. ? Nie! To podstatné, čo predchádza tomu, aby takáto spasiteľná viera bola v srdci človeka, je oživujúci zásah Otca na nebesiach v srdci človeka, teda znovuzrodenie z Boha – z Ducha. Až takéto Bohom oživené srdce, je už schopné vnímať Pravdu Božieho Slova - Krista a v plnosti ho prijať vierou. Takéto srdce už má od Boha uši na to, aby počulo na hlas svojho Pastiera – Krista.

Buď prichádzame k pravému Kristu rozumom – nejakým kritickým myslením, svojou inteligenciou, postavením v spoločnosti, telesným narodením do veriacej rodiny, spoločnosti, alebo vyvoleného národa. Alebo je to tak, ako hovorí Ježiš? Veriť v Ježiša je veriť jeho Slovu. Takáto viera nepozná pochybnosti, lebo už by nebola vierou.

Tak čo na to hovorí Ježiš?

Aby sme neboli na pochybách, tak na to jasne odpovedá. Kto neignoruje zmysel jeho slov, tak vidí, ako to vysvetľuje práve Židom: Evanjelium podľa Jána 6:63 Duch je, ktorý oživuje; telo nič neosoží. Slová, ktoré vám ja hovorím, sú duch a sú život.
Evanjelium podľa Jána 5:21 Lebo jako Otec kriesi mŕtvych a oživuje, tak aj Syn, ktorých chce, oživuje.


Teda o presvedčení, že Kristus je pravda a život, rozhoduje narodenie z Ducha a nie narodenie podľa tela, ktoré nepritiahne k pravému Kristu.
Ježiš povedal, že nikto nepríde ku mne, ak by mu to nebolo dané a teda ak by ho nepritiahol Otec na nebesiach: Ján6 65A vravel: Preto som vám povedal, že nikto nemôže prijsť ku mne, keby mu to nebolo dané od môjho Otca. Ján 6:37 Všetko, čo mi dáva Otec, prijde ku mne, a toho, kto prijde ku mne, nevyženiem von.“ Ján 6:44 Nikto nemôže prijsť ku mne, keby ho nepritiahol Otec, ktorý ma poslal, a ja ho vzkriesim v posledný deň

Mnohé verš majú jeden a ten istý zmysel. K pravému Kristu neprichádzame sami zo seba, ale zjavením od Otca v nebesiach. Alebo ináč - novým narodením z Boha.

Ján 8 47 Ten, kto je z Boha, počúva slová Božie; vy preto nepočúvate, pretože nie ste z Boha.

Ten, ktorý je z Boha - narodil sa z Boha, tak počúva na slová Božie – má uši od Otca na to aby počul. Najprv je teda narodenie z Boha a až následne spasiteľná viera, počúvanie – chodenie a teda prinášanie ovocia Ducha a skutkov viery, čo je následkom toho, čo sa stalo najprv v srdci.

Niekomu Boh nedá takéto oči a uši

Rim 11:8 Zrovna jako je napísané: Bôh im dal ducha hlbokého spánku. Oči, aby nevideli, a uši aby nepočuli, až do dnešného dňa.

Viere predchádza vyvolenie Bohom: Ján 10:26 ale vy neveríte, pretože nie ste z mojich oviec, ako som vám už povedal.

Otec dáva ľudí zo sveta Kristu: Ján 17:6 Zjavil som tvoje meno ľuďom, ktorých si mi dal zo sveta. Tvoji boli, a dal si ich mne, a zachovali tvoje slovo.
Pavol píše, že sa neradil s telom a krvou.


Ako vidíme Pavol nepoužil kritické myslenie, ale Otec mu zjavil svojho Syna: Gal1 16 zjaviť vo mne svojeho Syna, aby som ho zvestoval medzi pohanmi, hneď som urobil tak, že som sa neporadil s telom a krvou

Petrovi Ježiš hovorí, že telo a krv mu nezjavili to, kto je Ježiš, ale Otec na nebesiach: Matúša 16:17 A Ježiš odpovedal a riekol mu: Blahoslavený si Šimone, synu Jonášov, lebo telo a krv ti toho nezjavily, ale môj Otec, ktorý je v nebesiach.

Ako prišli ku Kristu? Evanjelium podľa Jána 15:16 Nie vy ste si mňa vyvolili, ale ja som si vás vyvolil a ustanovil som vás, aby ste vy išli a niesli ovocie, a vaše ovocie aby zostávalo, aby, za čokoľvek by ste prosili Otca v mojom mene, dal vám.

Teda všetci, ktorí tvrdia opak toho, čo povedal Ježiš a chcú príjsť k pravde vlastným rozumom, teda nejakým kritickým myslením a to bez spasiteľnej viery v Krista, tak nikdy neprídu k pravde – k pravému Kristu, v ktorom je život, lebo to, kto je pravý Ježiš Kristus, zjavuje v srdci človeka jedine Otec na nebesiach.
Poměřuješ úvahy ostatních svou vírou v to, co napsaly desítky chybujících lidí před tisíci lety a pak to před 1700 lety nějakých 300 chybujících lidí odhlasovalo, že přesně tyhle části patří do bible a teda jsou určitě pravda a jiné tam nepatří a tedy pravda nejsou.

Protože to celé opíráš o chybující a někdy i úmyslně klamající lidi tak se zákonitě jednou zklameš i ty.
To není o nadpřirozeném Ježíši synu Božím nebo rovnému samotnému Bohu.
Ten ti tyto věci nenakukal.
Je to o pár chytrých hlavách kteří zkusili udělat rovnítko mezi Ježíšem a biblí. A tenhle klam se jim pro lidi jako ty povedl naprosto perfektně.

Zažít naživo Ježíše, který by svá slova podpořil mocí, kdy namnožil chleby, vyhnal démony, uzdravil nemocné je něco jiného než poslouchat namyšlence jak třeba zakazují ženám mluvit, nebo jim nařizují zahalovat si hlavu, ale přitom jejich vlastní životy neukazují nic vyjímečného zázračného a často i tu lásku jedni k druhým vyměnili za ,,pravdu", kterou můžou mlátit o hlavu těm ostatním.

Takže až teprve sám sobě přiznáš jak vlastně slepě věříš staré slepené knize jejíž originály nemáš k dispozici a kterou odhlasovala parta lidí co z toho měli profit protože v té organizaci už dávno měli své posty. Tak teprve můžeš vstupovat čestně do diskusí s lidmi, kteří vycházejí z jiných myšlenek.

Takto nejen klameš sám sebe, ale těm co to vidí jsi ani nejsi důstojným partnerem v diskusi.

Pokud je těžké se podívat na trám ve vlastním oku doporučuju například zkouknutí seriálu StarGate SG-1 od 9. řady.

Tam se můžeš krásně podívat jak příjemné je z pohledu místní kultury a společnosti (země a naše galaxie) když tam vtrhne nějaká technologicky a vojensky vyspělejší civilizace a přinese jim náboženství, které je jediné správné podle knihy počátku, jedinná uctívá jedinné pravé Bohy a všechny buď obrátí na svou víru nebo na ně dopadne trest za nepřijetí jediné pravé víry.

Viktorrealita
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Věřit nebo ověřovat?

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Neregistrovaný napísal: 19 Aug 2024, 11:00 Poměřuješ úvahy ostatních svou vírou v to, co napsaly desítky chybujících lidí před tisíci lety a pak to před 1700 lety nějakých 300 chybujících lidí odhlasovalo, že přesně tyhle části patří do bible a teda jsou určitě pravda a jiné tam nepatří a tedy pravda nejsou.
Písmo vdýchnuté Bohom bolo už od počiatku kanonizované Svätým Duchom v srdciach vykúpených a to dávno predtým, ako bola skompletovana Biblia. Taktiež pri kompletovaní Biblie si Boh vyvolil ľudí, ktorým aj zjavil Svätým Duchom, čo tam má patriť a čo nie.

Nikto nepopiera, že apoštoli a aj ostatní, čo im uverili boli ľudia, ktorí robia chyby. Ako povedal Ježiš – zdraví nepotrebujú lekára. Ale to, čo počuli a videli, tak to aj zvestovali všade naokolo. Nemali evanjelium života zo seba – nejaké vymyslené človekom, ale to je Kristove evanjelium, ktoré je pravda a život. To ďalej šírili a táto zvesť sa rozšírila po celom svete na svedectvo všetkým národom.

Je to zavádzanie. Čo sa má stať súčasťou Biblie, síce rozhodovali chybujúci ľudia, ale inšpirovaní Svätým Duchom, ktorý sa nemýli a presne vie, čoho je autorom a čoho nie je. Taktiež je zavádzanie a že všetko, čo sa nedostalo do Biblie nebolo pravdou, alebo inšpirované Svätým Duchom. Biblia je dielom Boha a skompletovala sa z Božej moci. Do Biblie sa dostalo a to z pohľadu Boha, všetko to podstatné, aby Biblia, ako ucelená kniha, bola dostatočná a to pre spásu človeka. Mnohé aj pravdivé veci inšpirované Svätým Duchom sa jednoducho tam nedostali a to z jednoduchého dôvodu. Biblia by bola obrovská a neprenositeľná. Biblia je preto dostatočná vo všetkom podstatnom, aby vykúpený v Kristu mohol tým žiť a sýtiť sa pokrmom srdca – Slovom Božím.

Samozrejme mnohé sa odmietlo, ako heretické, alebo nepodstatné a nestalo sa tak súčasťou Biblie. Súčasne vo svete existuje množstvo rôznych falošných verzii Biblie, evanjelií a pod. To ale nemení na fakte, že existuje aj pravá.
Protože to celé opíráš o chybující a někdy i úmyslně klamající lidi tak se zákonitě jednou zklameš i ty.
To není o nadpřirozeném Ježíši synu Božím nebo rovnému samotnému Bohu.
Ten ti tyto věci nenakukal.
Je to o pár chytrých hlavách kteří zkusili udělat rovnítko mezi Ježíšem a biblí. A tenhle klam se jim pro lidi jako ty povedl naprosto perfektně.
Kto všetko je Bohom, nám Ježiš vysvetlil. Osoba Otca, Syna a Ducha Svätého sú jedným a tým istým Bohom. To nie je výmysel človeka, ale je to podstata Boha vychádzajúca zučenia Biblie. Mnohé slová, ktoré vyriekol Ježiš sú citované apoštolmi, ktorí boli priamými svedkami Ježiša. Sú v jednom Duchu a žiadný výrok z Biblie nepopiera božskú podstatu Ježiša Krista. To sa žiadnou ľudskou chytrosťou nedá uskutočniť, lebo každý zo svedkov mohol tvrdiť niečo iné, ako je to bežné pri svedectvách ľudí. No apoštoli boli vedení Svätým Duchom a ten si neprotirečí. Mnohé herézy, boli odmietnuté, ako aj tie, ktoré popierajú božsku podstatu Ježiša Krista. Napríklad taký Islám povstal z týchto heréz a popiera Ježiša, ako syna živého Boha, ukrižovanie a teda aj jeho zmŕtvychvstanie. RKC - KC povstala z heréz a samotna Biblia, o ktorej opovážlivo tvrdí, že je jej dielom, tak jasne svedčí proti RKC – KC a podobným.

Zažít naživo Ježíše, který by svá slova podpořil mocí, kdy namnožil chleby, vyhnal démony, uzdravil nemocné je něco jiného než poslouchat namyšlence jak třeba zakazují ženám mluvit, nebo jim nařizují zahalovat si hlavu, ale přitom jejich vlastní životy neukazují nic vyjímečného zázračného a často i tu lásku jedni k druhým vyměnili za ,,pravdu", kterou můžou mlátit o hlavu těm ostatním.
Láska ide vždy s pravdou a nikdy bez nej. V klamstve lásku nenájdeš. Ježiš si taktiež nevybral za apoštolku, ani jednu ženu. Sám si odpovedz prečo.
Takže až teprve sám sobě přiznáš jak vlastně slepě věříš staré slepené knize jejíž originály nemáš k dispozici a kterou odhlasovala parta lidí co z toho měli profit protože v té organizaci už dávno měli své posty. Tak teprve můžeš vstupovat čestně do diskusí s lidmi, kteří vycházejí z jiných myšlenek.
Môžeš tu oznámiť z akého iného zdroja mimo Biblie, vychádzajú tie - iné myšlienky? Akú organizáciu tým myslíš?
Ak tým myslíš RKC – KC, tak si na omyle, lebo táto falošná cirkev prifitovala z heréz, vlastných nariadení a tradícii, ktoré predsa nie sú súčasťou Biblie. Vytvorila si úrad pápeža a dosadila tam hriešneho človeka, ktorého rúhavo nazýva sväty otec a námestník Krista – Boha na Zemi. Práve Biblia svedčí proti tejto cirkvi. A aký profit z toho mali tí, ktorí nasledovali Krista, ak teda boli prenasledovaní práve RKC - KC? Biblia nie je dielom terajšej RKC - KC, keďže Biblia svedčí proti tejto cirkvi? Biblia je Božím dielom a z Božej moci sa zachovala a to až do dnešných dní.
Takto nejen klameš sám sebe, ale těm co to vidí jsi ani nejsi důstojným partnerem v diskusi.
To, čo píšem nemám zo seba, ale je to súčasťou Písma. Argumentujem Písmom. Ak to, čo je napísané v Písme nie je, pre niekoho hodné o tom ani diskutovať, tak to je len znak toho, že sa ignorujú Božie Pravdy, ktoré sú zapísané v Biblii. Jednoducho nemajú uši na to, aby počuli tieto Pravdy.
Pokud je těžké se podívat na trám ve vlastním oku doporučuju například zkouknutí seriálu StarGate SG-1 od 9. řady.
Nesúdim osobu človeka, keďže mu zvestujem evanjelium Ježiša Krista, aby uveril a bol spasený. No určite poukažem na falošné učenia cirkvi, ktoré protirečia Božiemu Slovu.
Tam se můžeš krásně podívat jak příjemné je z pohledu místní kultury a společnosti (země a naše galaxie) když tam vtrhne nějaká technologicky a vojensky vyspělejší civilizace a přinese jim náboženství, které je jediné správné podle knihy počátku, jedinná uctívá jedinné pravé Bohy a všechny buď obrátí na svou víru nebo na ně dopadne trest za nepřijetí jediné pravé víry.
Ježiš Kristus nezaložil žiadne náboženstvo, ktoré by stálo na dodržiavaní svojich vlastných nariadení a tradícii, plnením ktorých, by podmieňoval spásu. Ježiš buduje svoju cirkev, ktorá je postavená na skale, ktorou je Kristus zjavený v srdciach vykúpených a to Otcom na nebesiach. Iba tí tvoria jeho pravú cirkev, ktorú ako celok vidí jedine Boh. Títo jednotlivci sú roztrúsený v rôznych viditeľných cirkvách, zboroch aj mimo nich. Jeho cirkev sa ukáže čistá a bez poškvrny až na konci, ako sa ukazuje nevesta a to až pri príchode ženícha. Ak zvolá pri svojom druhom príchode všetkých vykúpených a to z celého času milosti, tak až vtedy bude viditeľná.

Neregistrovaný

Re: Věřit nebo ověřovat?

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Bible usvědčuje ŘKC z toho co sama dělá špatně.

PŘESTO JE TO PRÁVĚ ŘKC kdo vydal sestavil a schválil bibli.

Je mi s podivem jak dokážeš udržet v mysli současně: 1) Odsuzování nedůvěru a nenávist k ŘKC
2) Bezmeznou důvěru v písmo, které ztotožňuješ se Slovem Božím a slovem živote - samotným Ježíšem = Bohem.
3) Že bible = písmo, schválili ve 4. století právě Římská synoda - tedy výše postavení členové tehdy jediné římské obecné
(= katolické) církve.

Takže v době kdy tito lidé hlasovali o Kánonu bible tak byli naplno vedeni Duchem Svatým ale jakmile hlasovali na stejném koncilu o čemkoliv jiném tak byli odpadlí falešní a profitovali z herezí?

Jedině ŘKC měla v té době k dispozici všechny opisy a spisy jak různých apoštolů tak dalších svědků kteří zažili tu dobu a psali o tom. A jedině ona se rozhodla, že tam některé nedá. V době kdy to rozhodovali, už nebyl nikdo, kdo by to zažil a kontroloval. Ty události byly v době hlasování více než 300 let staré. Prostě se rozhodli co tam dají a co ne podle toho jaký to bude mít vliv na církev a na běžné věřící.

Zajímalo by mne které další výnosy a závěry církevních koncilů považuješ stejně inspirované a závazné.

Mimochodem uznáváš do bible knihu moudrosti, sírachovce, júdit, tobijáše, druhého ezdráše a 2 knihy makabejské?

Protože ty v tom prvním celokřesťanském výčtu v kánonu byly a přestali je tam postupně dávat reformátoři až kolem 15.-16. století.

Takže jak je to s těmito knihami? Patří tam, nebo udělal už tehdy Duch Svatý (nebo spíše ti hlasující) chybu?


Dále je v samotné bibli odkaz že existovala kniha Nátanova (kniha od proroka, který přišel ohlásit Davidovi, jaký dostane trest za zabití Uriáše), list Judův cituje knihu Henochovu, která existovala a i se dochovala.

Proč tyto dvě nejsou v kánonu když se na ně biblické knihy odkazovaly jako na inspirované?
Apoštol Pavel napsal do Korintu 4. dopisy ne jen dva. Proč tam nejsou ty další dva? Pavel najednou nebyl dost inspirovaný?

Viktorrealita
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Věřit nebo ověřovat?

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Neregistrovaný napísal: 19 Aug 2024, 16:25
Bible usvědčuje ŘKC z toho co sama dělá špatně.

PŘESTO JE TO PRÁVĚ ŘKC kdo vydal sestavil a schválil bibli.
To je častý argument katolíkov, čo je zavádzanie. Pripisovať si zásluhy na vytvorení a skompletovani Biblie, je ignorovanie Božej moci - moci Svätého Ducha, ktorý je jej autorom. Jedine v tomto Svätom Duchu sa má aj vykladať. Každý iný výklad Biblie a to bez Svätého Ducha, nevedie k Pravde. Iba Svätý Duch vie, čoho je autorom a aký zmysel dal do svojich slov.

Ranné cirkvi sa ako celok bežne volali - všeobecná - KC. Hlavou bol jedine Kristus. Terajšia – KC už dávno stratila kontinuitu s tým, čo znamená KC – všeobecná cirkev. Jednoducho sa vyčlenila od ostatných všeobecných cirkví, vytvorila si úrad pápeža, dosadila si na tento stolec hriešného človeka a ukazuje prstom – tu sedí zástupca Krista – Boha na zemi, ako keby Boh – Svätý Duch, poslaný Otcom na nebesiach na Zemi vôbec nebol. A rúhavo hovorí - tu sedí svätý otec. Ignoruje to, že iba Boží pohľad vie, kto všetko patrí do cirkvi Kristovej a opovážlivo tvrdí, že iba tu, v tejto cirkvi - KC, je cirkev Kristová, že je jediná pravá, že ju poveril Kristus s hlavou Petrom a ešte s následníctvom. V podstate týmto stratila všeobecnosť a nechala si už iba názov - všeobecná, ako kamufláž. Táto padlá cirkev si nahromadila nevyčísliteľné bohatstvo, viedla vojny, spájala sa so svetskou mocou, prenasledovala a upaľovala a to v mene Krista. Robila a trobí opak toho, čo učil Kristus.
Je mi s podivem jak dokážeš udržet v mysli současně: 1) Odsuzování nedůvěru a nenávist k ŘKC
2) Bezmeznou důvěru v písmo, které ztotožňuješ se Slovem Božím a slovem živote - samotným Ježíšem = Bohem.
3) Že bible = písmo, schválili ve 4. století právě Římská synoda - tedy výše postavení členové tehdy jediné římské obecné
(= katolické) církve.
Odpoveď je jednoduchá. Nebola to tá istá KC, ale pod pojmom všeobecná sa myslelo všeobecná a nie jedna z nich. To, čo sa následne začalo tvoriť do tej podoby, ako to vidíme dnes, nemá nič spoločné s pojmom – všeobecná. Ak by to bolo tak, že to bola vtedy tá istá RKC – KC, tak Biblia by vyzerala úplne ináč. Dočítali by sme sa v takej katolíckej biblii možno aj rozmery pápežovko stolca, uctievanie Márie, ako prostrednici, obhajovanie uctievania sôch, obrazov, relikvii atd. atd. Ako to, že to v Biblii nie je, ak ju teda tvorila práve táto RKC – KC. To je vážny argumen proti tejto padlej cirkvi.
Jedině ŘKC měla v té době k dispozici všechny opisy a spisy jak různých apoštolů tak dalších svědků kteří zažili tu dobu a psali o tom. A jedině ona se rozhodla, že tam některé nedá. V době kdy to rozhodovali, už nebyl nikdo, kdo by to zažil a kontroloval. Ty události byly v době hlasování více než 300 let staré. Prostě se rozhodli co tam dají a co ne podle toho jaký to bude mít vliv na církev a na běžné věřící.
Ako som už písal, tak to nebola ta istá cirkev – všeobecná, ktorú vidíme dnes. A argumentujem jednoducho tým, že do Biblie sa nedostali tie všetke bludy, ktoré teraz vyznáva. A práve Biblia svedčí proti tejto RKC – KC. Ak by to bola jej zásluha na vytvorení Biblie, tak by sme tam logicky nenašli to, čo svedčí proti nej, že.
Zajímalo by mne které další výnosy a závěry církevních koncilů považuješ stejně inspirované a závazné.
Všetko, čo ide proti Slovu Božiemu zapísanému v Písme, nemôže byť pre kresťana záväzné. Jedine Písmo a jedine Kristus.
Mimochodem uznáváš do bible knihu moudrosti, sírachovce, júdit, tobijáše, druhého ezdráše a 2 knihy makabejské?

Protože ty v tom prvním celokřesťanském výčtu v kánonu byly a přestali je tam postupně dávat reformátoři až kolem 15.-16. století.

Takže jak je to s těmito knihami? Patří tam, nebo udělal už tehdy Duch Svatý (nebo spíše ti hlasující) chybu?
Žiadna chyba, lebo zostavovanie Biblie sa dialo priebežne a aj reformácia je súčasťou Božieho plánu, ako má vyzerať Biblia. Jednoducho sa nezaradili tie knihy, ktoré neboli súčasťou hebrejskeho kanonu. Práve počas reformácie sa masovo rozšírila Biblia v rôzných jazykoch a teraz Bibliu poznáme takú, aká má byť. Reformácia bola z Božej moci.
Dále je v samotné bibli odkaz že existovala kniha Nátanova (kniha od proroka, který přišel ohlásit Davidovi, jaký dostane trest za zabití Uriáše), list Judův cituje knihu Henochovu, která existovala a i se dochovala.

Proč tyto dvě nejsou v kánonu když se na ně biblické knihy odkazovaly jako na inspirované?
Apoštol Pavel napsal do Korintu 4. dopisy ne jen dva. Proč tam nejsou ty další dva? Pavel najednou nebyl dost inspirovaný?
No a čo, že tam nie sú. Ako som už písal, do Biblie sa nedostali herézy, ako aj veľa toho, čo bolo inšpirované Svätým Duchom. Jednoducho by toho bolo veľa a to na jednu ucelenú knihu, tak tam mnohé nie je. Hlavné je, že je tam to podstatné pre spásu človeka, že tam nie sú herézy a teda protirečivé učenia. Boh vedel, čo všetko tam má byť. Ak je v Biblii evanjelium Ježiša Krista, tak je tam všetko podstatné pre spásu človeka.

Boh zjavuje pravdu svojho Slova v srdci človeka a to nezávisle na tom, že je na svete množstvo falošných učení a rôznych Biblií. A to je podstatné.
Naposledy upravil/-a Viktorrealita v 21 Aug 2024, 06:40, upravené celkom 1 krát.

Neregistrovaný

Re: Věřit nebo ověřovat?

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Hezké vyznání víry a pouze tvé zbožné přání.

Neregistrovaný

Re: Věřit nebo ověřovat?

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Je zaujímavé, že ani kniha Zjavenie nemala byť kanonizovaná, sám Luther ju považoval za zbytočnú a nezrozumiteľnú.

Predhovor Martina Luthera k Zjaveniu Jána:

"Pri tejto knihe Zjavení Jána ponechávam každého vo svojom vlastnom názore. Nikoho nechcem viazať na svoje myšlienky alebo úsudky. Hovorím, čo ja cítim. Pre mňa má táto kniha viacero nedostatkov, a preto ju nepovažujem ani za apoštolskú, ani za prorockú knihu. Hlavne treba namietať, že apoštoli nehovoria prostredníctvom videní, ale kážu jasnými a jednoduchými slovami, tak ako to robili Pavel, Peter a Kristus v evanjeliu. Apoštolský úrad musí hovoriť o Kristovi jasne a bez obrazov, teda bez videní.

Aj v celej Starej zmluve, nehovoriac o Novej zmluve, sa nevyskytuje prorok, ktorý by sa tak výlučne zaoberal videniami a obrazmi ako autor „Zjavenia“. Preto hodnotím túto knihu skoro ako Štvrtú knihu Ezdrášovu. A vôbec si nemyslím, že je písaná Duchom Svätým.

Okrem toho sa mi zdá, že prekračuje únosnú mieru. V kapitole 22, 19 hovorí o svojej vlastnej knihe príliš vážne. Dokonca o nej hovorí viac, ako to robí ktorákoľvek iná zo svätých kníh, na ktorých naozaj záleží. Používa vo väčšej miere rozkaz a hrozbu, hovorí, že kto by niečo z toho odobral, tomu i Boh odoberie atď. A naopak, spasení budú tí, ktorí dodržiavajú to, čo je napísané v tejto knihe, i keď nikto presne nevie, čo to je. Tým menej to potom môžu zachovávať. Je to v podstate rovnaké, ako keby by sme ju nemali. Máme viac vzácnejších kníh, ktoré treba zachovávať.

Mnohí otcovia túto knihu pôvodne zavrhli. Hoci ju Hieronym uvádza vznešenými slovami a hovorí, že je vyvýšená nad všetku chválu a je v nej toľko tajomstiev, koľko slov, aj tak z toho nemôže nič dokázať. Hieronym beztak preháňa s chválou aj na iných miestach.

Koniec koncov, nech si každý myslí o tejto knihe podľa vnuknutia svojho ducha. Môj duch sa nemôže zhodnúť s touto knihou. To, že Kristus sa v nej ani nevyučuje, ani nespoznáva, je pre mňa dostatočným dôvodom, aby som ju príliš vysoko nehodnotil. Veď apoštol musí konať predovšetkým podľa slov Krista, ako sa píše v Sk 1, 8: „Budete mi svedkami.“ Preto zostanem pri knihách, ktoré mi predkladajú Krista jasne a čisto.((Luther, Martin. Predhovor k Zjaveniu Jána. Predhovory k Biblii. Prvé vydanie. Liptovský Mikuláš: Tranoscius a.s., 2020, s. 124–125. ISBN 978–80-7140–571‑9))

Menej kritické hodnotenie Luther napísal v neskoršej verzii predhovoru k Zjaveniu Jána z roku 1530.

Viktorrealita
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Věřit nebo ověřovat?

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Luther bol rímskokatolícky kňaz a augustiniánsky mních. Boh mu zjavoval pravdu vo svojom Slove a postupne sa dostal z učenia katolicizmu. Chcel zo začiatku najprv zreformovať RKC - KC, čo bolo dosť naivné.

Hoci zdôrazňoval, že hlavné posolstvo kresťanskej viery sa nachádza v iných knihách Nového zákona, tak postupne uznal, že aj táto kniha má byť zaradená do nemeckého prekladu Biblie, čo aj je.

Reformácia má v cirkvách stále pokračovať a teda opúšťať márne a neužitočné tradície a držať sa jedine Božieho Slova - Krista. Reformácia je zdokonaľovanie sa v Kristu Ježišovi, ktorý je dokonalý.

Neregistrovaný

Re: Věřit nebo ověřovat?

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Viktorrealita napísal: 21 Aug 2024, 07:05 Luther bol rímskokatolícky kňaz a augustiniánsky mních. Boh mu zjavoval pravdu vo svojom Slove a postupne sa dostal z učenia katolicizmu. Chcel zo začiatku najprv zreformovať RKC - KC, čo bolo dosť naivné.

Hoci zdôrazňoval, že hlavné posolstvo kresťanskej viery sa nachádza v iných knihách Nového zákona, tak postupne uznal, že aj táto kniha má byť zaradená do nemeckého prekladu Biblie, čo aj je.

Reformácia má v cirkvách stále pokračovať a teda opúšťať márne a neužitočné tradície a držať sa jedine Božieho Slova - Krista. Reformácia je zdokonaľovanie sa v Kristu Ježišovi, ktorý je dokonalý.
No vidíš, tak já v reformaci pokračuju a tím pádem v pohodě můžu odebrat další knihy z kánonu jako Luther.
Nesmyslné jsou ty co hlásají nauky, že ženy se mají zahalovat a mlčet, že Bůh bude za 80 let života v hříchu někoho mučit celou věčnost v pekle, že cesta k Bohu je jen skrze Ježíše, když ho miliony lidí zažít nemohli. Že spasení je podmíněno křtem, když spousta lidí to nemohla vědět, že lidé se rodí hříšní protože zabité/novorozené novorozeně do pekla prostě nepatří. A protože je Bůh milující, nepatří tam učení o tom že Bůh někoho od narození pokládá předurčeného ke zkáze. Nepatří tam ani výpovědi o Boží mstě na dalších generacích.

Právě jsem vyřadil odhadem 5-10 knih z NZ možná i víc

Tak honem kdo přijme pravdu kterou mi Bůh zjevuje ve svém Slově a tím se se mnou dostane z dalšího učení katolicismu, ve kterém ještě nevědomky zůstává držením se všech těch bludů.
Viktore hlásíš se jako první, nebo se snad chceš vzepřít hlasu reformace a opouštění marných a neužitečných tradic a katolických nánosů a výmyslů?

Jsem rád že jsme si to konečně vyjasnili a už nám všem nic nebrání v tom přijmout nové světlo ::reead::

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných