Spojení hříchu a Zákona

Rozsiahlejšie články s diskusiou.
Tomáš Plechatý

Spojení hříchu a Zákona

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatý »

Všiml jsem si v CASD věrouce i v myšlení lidí, přehnaného důrazu spojení hříchu a Zákona.

Jakoby jediná definice hříchu byla přestoupení zákona.

Všude se používá verš:
,,Každý, kdo se dopouští hříchu, jedná i proti zákonu Božímu, neboť hřích je porušení zákona." (1.Janova 3,4)

V knize Adventisté sedmého dne věří str.288 se píše:

Zákon před Sinají
Zákon existoval již dlouhou dobu před tím, neý Bůh dal Izraeli Desatero. Pokud by tomu tak nebylo, neexistoval by před vydáním zákona na hoře Sínaj hřích, protože ,,hřích je porušení zákona" (1 J 3,4)
Lucifer a jeho andělé, kteří zhřešili, jsou důkazem toho, že zákon existoval ještě před stvořením naší země (2 Pt 2,4)

Pro srozumitelnost uvádím znění 2 Pt 2,4 :
,,Vždyť Bůh neušetřil ani anděly, kteří zhřešili, ale svrhl je do temné propasti podsvětí a dal je střežit, aby byli postaveni před soud."

Celý odstavec věroučného bodu o zákonu ale naprosto jasně a já bych řekl že i vědomě a úmyslně IGNORUJE text:

Římanům 5,12-14 a 20
A také Galatským 3,17 a 19

Jsem přesvědčen, že tyto texty z bible už adventisté za svou existenci více než 150 let někdy četli:

,,Skrze jednoho člověka totiž vešel do světa hřích a skrze hřích smrt; a tak smrt zasáhla všechny, protože všichni zhřešili.
Hřích byl ve světě už před zákonem, ač se hřích nezapočítává, pokud není zákon.
Smrt však vládla od Adama až po Mojžíše i nad těmi, kdo hřešili jiným způsobem než Adam. On je protějšek toho, který měl přijít." (Ř 5,12-14)

Takže zde se jasně uvádí, že hřích vešel do světa skrze Adama(nebo Evu). Tím začal platit důsledek hříchu - smrt. smrt zasáhla všechny.

a teď to přijde ,,HŘÍCH BYL NA SVĚTĚ UŽ PŘED ZÁKONEM!!!!!!"

27 článků víry CASD tuto skutečnost zcela ignoruje ,protože se jim nehodí do jejich teologie postavené na Zákonu.

obhajoba CASD článků víry je tato:
,,Pokud by tomu tak nebylo, neexistoval by před vydáním zákona na hoře Sínaj hřích, protože ,,hřích je porušení zákona" (1 J 3,4)"

Římanům 5,13-14 to jasně vysvětluje: I když do Mojžíše nebyl Zákon, hřích byl, ale nezapočítával se. Ale jeho důsledek - smrt - vládla už od Adama až do Mojžíše."

CASD pro obranu používá právě verš: ,,hřích je porušení zákona" - jako by to byla jedinná definice hříchu v celé bibli.

V bibli ale existují další definice hříchu a CASD nich určitě už někdy četla!!!

Jan 16,7-9
(Ježíš říká) Říkám vám však pravdu: Prospěje vám, abych odešel. Když neodejdu, Přímluvce k vám nepřijde. Odejdu-li, pošlu ho k vám.
On přijde a ukáže světu, v čem je hřích, spravedlnost a soud:
Hřích v tom, že ve mne nevěří;

List Jakubův 4, 17
Každá taková chlouba je zlá. Kdo ví, co je činit dobré, a nečiní, má hřích.

Římanům 14,23
,,Ten však, kdo pochybuje, byl by odsouzen, kdyby jedl, neboť by to nebylo z víry. A cokoli není z víry, je hřích."

Tedy definice prvního hříchu by klidně mohla být podle bible - Lidé věděli, že měli zakázáno jíst ze stromu poznání, ale jedli.
nebo - Lidé jedli, ale pochybovali, že smějí jíst a nejedli to ovoce z víry, ale jedli.
nebo - Lidé tím, že přestali věřit Bohu (a Ježíši?), že v den, kdy to sní propadnou smrti

Můžete si vybrat. Není však třeba cpát existenci zákona, kde podle bible není.

Důsledky jsou ale ještě horší:

V římanům 5,20 i Galatským 3,17-19
se píše, že Zákon (i jako ukazatel hříchu) byl ,,PŘIDÁN" tedy až navíc. A ještě byl jen do určité doby - než přijde zaslíbený potomek - Ježíš!

,,K tomu navíc přistoupil zákon, aby se provinění rozmohlo."(Ř 5,20)
,,Chci tím říci: Smlouvu, od Boha dávno pravoplatně potvrzenou, nemůže učinit neplatnou zákon, vydaný teprve po čtyřech stech třiceti letech, a tak zrušit slib." (Gal 3,17)

,,Jak je to potom se zákonem? Byl přidán kvůli proviněním jen do doby, než přijde ten zaslíbený potomek; byl vyhlášen anděly a svěřen lidskému prostředníku."(Gal 3,19)

Tedy zákon měl působit jako vychovatel (zabraňovat šíření hříchu a smrti) a také usvědčovat (definovat, co hřích je) ale jen do určité doby!!!

Od příchodu ospravedlnění z víry věci mění.
Pro křesťany ospravedlněné vírou v Ježíše zákon není určen.
1 Timoteovi 1,5-9

,,Cílem našeho vyučování je láska z čistého srdce, z dobrého svědomí a z upřímné víry.
Od toho se někteří odchýlili a dali se na prázdné řeči.
Chtějí být učiteli zákona a nechápou ani svá vlastní slova ani podstatu toho, o čem s takovou jistotou mluví.
Víme, že zákon je dobrý, když ho někdo užívá správně
a je si vědom, že zákon není určen pro spravedlivého, nýbrž pro lidi zlé a neposlušné, bezbožné a hříšníky"

Z hříchu už neusvědčuje zákon, ale přímluvce Duch Svatý - hřích je v tom, že lidi nevěří v Ježíše, nebo když věřící nejednají z víry, nebo když věřící vědí, k čemu je Duch Svatý vede a nečiní to.

Správně by se tedy křesťan pro svůj růst už měl orientovat na Ducha Svatého na zpytování sebe sama, zda jedná z víry, nebo ze strachu, a ne na konkrétní přikázání zákona.

Protože ale v CASD je rozšířená definice hříchu pouze jako ,,porušení zákona" tak se při snaze žít křesťanský život znovu vrací zpět do pozice ne ospravedlněných, ale hříšníků. A pro hříšníky bude mít zákon vždy jen jednu zprávu - VINEN!!!

Navíc, jak píše Pavel v listu Timoteovi, neví ani o čem s takovou jistotou mluví.
V listu Janově se pod pojmem Zákon nemyslí desatero, ale zákon Lásky.

V evangeliu Jana i v listech Janových lze najít, že zákon a přikázání je shrnuto ve slově Láska.

,,Zkoumáte Písma a myslíte si, že v nich máte věčný život; a Písma svědčí o mně.
Ale vy nechcete přijít ke mně, abyste měli život.
Nečekám slávu od lidí.
Ale o vás jsem se přesvědčil, že v sobě nemáte lásku k Bohu."
(Jan 5,39-42)
,,Podle toho všichni poznají, že jste moji učedníci, budete-li mít lásku jedni k druhým.“
(Jan 13, 35)
,,Ježíš jim řekl: „Kdyby Bůh byl váš Otec, milovali byste mě, neboť jsem od Boha vyšel a od něho přicházím. Nepřišel jsem sám od sebe, ale on mě poslal."
(Jan 8, 42)
,,Nové přikázání vám dávám, abyste se navzájem milovali; jako já jsem miloval vás, i vy se milujte navzájem."
(Jan 13, 34)
„To je mé přikázání, abyste se milovali navzájem, jako jsem já miloval vás.
(Jan 15, 12)
,,To vám přikazuji, abyste jeden druhého milovali."
(Jan 15, 17)
,,Neboť to je zvěst, kterou jste slyšeli od počátku: abychom se navzájem milovali."
(1. Janův 3, 11)
,,A to je jeho přikázání: věřit jménu jeho Syna Ježíše Krista a navzájem se milovat, jak nám přikázal."
(1. Janův 3,23)
,,A nyní tě prosím, paní, ne že bych ti psal nové přikázání, ale připomínám to, které máme od počátku: abychom milovali jedni druhé."
(2. Janův 1, 5)

A jinde to píše i Pavel:
,,Nikomu nebuďte nic dlužni, než abyste se navzájem milovali, neboť ten, kdo miluje druhého, naplnil zákon."
(Ř 13, 8)

Takže nový cíl vyučování u křesťanů je v první řadě láska ne poslušnost. Soustředění je na Ducha Svatého, ne na Zákon jako průvodce životem. A kvůli hříchu se nemají lidé neustále dívat, jestli dodržují všechno správně, ale zda jsou v lásce a žijí z víry.

Myslím, že aby se toto vše mohlo v CASD postupně projevit, je potřeba začít měnit už takové věci, jako je právě přehnaný důraz na zákon a jeho zvěčňování. Teprve poté může přijít důraz na něco jiného.

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Spojení hříchu a Zákona

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

...,,Skrze jednoho člověka totiž vešel do světa hřích a skrze hřích smrt; a tak smrt zasáhla všechny, protože všichni zhřešili.
Hřích byl ve světě už před zákonem, ač se hřích nezapočítává, pokud není zákon.
Smrt však vládla od Adama až po Mojžíše i nad těmi, kdo hřešili jiným způsobem než Adam. On je protějšek toho, který měl přijít." (Ř 5,12-14)
Takže zde se jasně uvádí, že hřích vešel do světa skrze Adama(nebo Evu). Tím začal platit důsledek hříchu - smrt. smrt zasáhla všechny.
a teď to přijde ,,HŘÍCH BYL NA SVĚTĚ UŽ PŘED ZÁKONEM!!!!!!"


Ale tady je třeba vědět, před jakým Zákonem zde myšleným byl hřích na světě?

Až před Bohem vyřčeným Desaterem na Sinaji, jehož minimálně některá přikázání z minulosti již znali a věděli, že jejich přestoupení je hřích a již před Sinají znali zákon Hospodinův a měli si ho pamatovat?, Ex. 13.9., 16.4?

[KB1613] Gn 4:7 Zdaliž nebudeš příjemný, budeš-li dobře činiti? Pakli nebudeš dobře činiti, hřích ve dveřích leží; a pod mocí tvou bude žádost jeho, a ty panovati budeš nad ním.

Kain (prvorozený syn Adama a Evy) věděl, že zabití je hřích. Když se chystal ke svému činu, Bůh mu řekl, že „hřích ve dveřích leží“. Boží hlas promluvil ke Kainovi o hříchu ležícím ve dveřích kvůli jeho plánu zabít Ábela, což je přestoupení jednoho z deseti přikázání. To je absolutní důkaz toho, že morální zákon byl v platnosti už v tak dávné minulosti. Je nemožné, aby hřích existoval tam, kde není zákon!

[KB1613] Gn 26:5 Protože uposlechl Abraham hlasu mého, a ostříhal nařízení mých, přikázaní mých, ustanovení mých a zákonů mých. (mishmarti mitzvotai hhukotai vetorotai, Transliterated Biblia Hebraica-EN)

Další biblický důkaz je, že přikázání a další ustanovení a zákony již platily v době Abraháma, který je zachovával! Je zcela zřejmé, že onen zákon, který Abraham věrně zachovával, nebyl zákon Mojžíšův, protože ten byl vydán až o 430 let později. A z toho logicky plyne, že součástí přikázání daných Abrahamovi bylo nebo mohlo být i ustanovení o odpočinutí – sobotě, i když to Bible nikde více neupřesňuje. Taky se nezdá možné, aby bohabojný Abraham nebyl obeznámený se základními výnosy o dobrém a zlém obsaženými v desateru přikázání.
Josef ukázal, že si byl vědom závaznosti téhož přikázání jako Abraham, když řekl Potífarově ženě:

[NBK] Gn 39:9 [Sám] není v tomto domě větší než já, neodepřel mi nic kromě tebe, poněvadž jsi jeho manželka. Jak bych tedy mohl spáchat tak velikou hanebnost a zhřešit proti Bohu?"

Věděl, že cizoložství je hřích, i když vydání desatera na hoře Sinaj bylo hudbou vzdálené budoucnosti. Opět je nemožné, aby hřích existoval tam, kde není zákon!

[KB1613] Ex 13:9 A budeť tobě to jako nějaké znamení na ruce tvé, a jako památka před očima tvýma, aby zákon Hospodinův byl v ústech tvých; nebo v ruce silné vyvedl tě Hospodin z Egypta.

Zde Hospodin hovoří o zákoně, jehož součásti je i pravidelná slavnost Hospodinova dne sedmého neboli odpočinutí soboty svaté! A to vše ještě před Sinajem!

[KB1613] Ex 16:4 I řekl Hospodin Mojžíšovi: Aj, já dám vám chleba s nebe jako déšť, a vycházeti bude lid a sbírati, což by postačilo na každý den, abych ho zkusil, bude-li choditi v zákoně mém, či nebude. (…hayelekh betorati…)

O šabatu - dnu odpočinutí - mluvil k Izraelcům Bůh na poušti již před sepsáním Desatera…Lid Izraele tak o sobotě věděl dříve, než přišel k Sinaji.

[KB1613] Ex 16:23 Kterýžto řekl jim: Toť jest, což mluvil Hospodin: Odpočinutí soboty svaté Hospodinu bude zítra. Což byste měli péci, pecte, a což byste vařiti měli, vařte dnes; což pak koli zbude, nechte sobě a schovejte to k jitru. (…shabaton shabat-kodesh…).

Sobota byla pro Hospodina důležitá natolik, že nechtěl, aby lidé v sobotu pracovali, ale naopak odpočívali a uctívali jej, proto jim mannu každou týdenní sobotu vůbec nedával, a to po celých 40 let, aby se to naučili!

[KB1613] Ex 16:25 I řekl Mojžíš: Jeztež to dnes, poněvadž sobota jest dnes Hospodinu; dnes toho nenaleznete na poli. (…shabat…).
[KB1613] Ex 16:26 Po šest dní budete to sbírávati, den pak sedmý sobota jest; nebude bývati manny v ní. (…shabat…).
[KB1613] Ex 16:27 Stalo se pak dne sedmého, že vyšli někteří z lidu sbírat, a nenašli.

Někteří si chtěli ale nasbírat i v sobotu (šabat), proto jim Bůh odpovídá:
[NBK] Ex 16:28 Tehdy Hospodin Mojžíšovi řekl: "Jak dlouho budete odmítat zachovávat má přikázání a má ponaučení? (…mitzvotai vetorotai).
tzn., že již v té době lid znal co je obsahem některých Božích přikázání a plnil je!!!
{KB1613] Ex 16:29 Viztež, žeť Hospodin vám dal sobotu, a proto on vám dává v den šestý chleba na dva dni. Zůstaňte každý v svém, aniž kdo vycházej z místa svého v den sedmý. (…hashabat…)
[KB1613] Ex 16:30 I odpočinul lid v den sedmý.
KB1613] Ex 16:35 Jedli pak synové Izraelští mannu za čtyřidceti let, dokudž nevešli do země, v níž bydliti měli; mannu jedli, dokudž nepřišli k končinám země Kananejské.
[KB1613] Ex 18:20 A vysvětluj jim řády a zákony, a oznamuj jim cestu, po níž by šli, a co by dělati měli.(…et-hahhukim veet-hatorot…)
Z těchto všech veršů je zcela patrné, že Bůh jim vydával své zákony, řády a přikázání (vč. toho o sobotě) průběžně a to ještě před Sinají, takže už je znali ještě než je vyhlásil sám svým hlasem a uzavřel na jejich základě s lidem Izraelským smlouvu.


...Římanům 5,13-14 to jasně vysvětluje: I když do Mojžíše nebyl Zákon, hřích byl, ale nezapočítával se. Ale jeho důsledek - smrt - vládla už od Adama až do Mojžíše."

Ano Písmo asi nikde nepíše, že se přestoupení všech zákonů a přikázání daných Hospodinem před Sinajem počínaje od Adama započítává jako hřích, ale každopádně Bůh jim dal jasně najevo, aby vše co řekl dodržovali: „jak dlouho budete odmítat má ponaučení a přikázání“ Ex 16.28, a chtěl aby Jeho zákon byl jejich ústech Ex 13.9 (aby si ho pamatovali a dodržovali), 40 let na poušti jim nedával mannu v sobotu, aby ji pravidelně dodržovali.

Teprve na Sinaji vydal celé Desatero a poté předal i Mojžíšovi zákony a ustanovení, kde některé sloužili i jako trest zato, že nedodržovali právě Desatero.

...V římanům 5,20 i Galatským 3,17-19
se píše, že Zákon (i jako ukazatel hříchu) byl ,,PŘIDÁN" tedy až navíc. A ještě byl jen do určité doby - než přijde zaslíbený potomek - Ježíš!

Ano zde se píše jednoznačně o Mojžíšově zákonu, nikoliv o přikázáních Desatera, která jak jsem uvedl ve výše zmíněných verších již znali dávno předtím.


...Od příchodu ospravedlnění z víry věci mění.
Pro křesťany ospravedlněné vírou v Ježíše zákon není určen.
1 Timoteovi 1,5-9

1 Timoteovi 1:8 Víme pak, že dobrý jest Zákon, když by ho kdo náležitě užíval,

9 Toto znaje, že spravedlivému není uložen Zákon, ale nepravým a nepoddaným, bezbožným a hříšníkům, nešlechetným a nečistým, mordéřům otců svých a matek, vražedlníkům,

10 Smilníkům, samcoložníkům, těm, kteříž lidi kradou, lhářům, křivým přísežníkům, a jest-li co jiného, ješto by bylo naodpor zdravému učení,

Tome, ty už jsi přestal lhát? Podle Tvých komentářů to tak ale občas nevypadá, proto je zákon Desatera určen stále i Tobě!!!

...Protože ale v CASD je rozšířená definice hříchu pouze jako ,,porušení zákona" tak se při snaze žít křesťanský život znovu vrací zpět do pozice ne ospravedlněných, ale hříšníků. A pro hříšníky bude mít zákon vždy jen jednu zprávu - VINEN!!!

Všichni, ačkoliv chceme být čistí, spravedliví a svatí jsme stále hříšníky a musíme činit pokání, pokud jsi jen spravedlivý, ale zároveň hřešící a nečinící pokání potom:

Lukáš 15:7 Pravímť vám, že tak jest radost v nebi nad jedním hříšníkem pokání činícím větší, nežli nad devadesáti devíti spravedlivými, kteříž nepotřebují pokání.

Lukáš 15:10 Takť pravím vám, že jest radost před anděly Božími nad jedním hříšníkem pokání činícím.

Pokud ale budeš kromě pokání zároveň činit i Boží vůli, Bůh tě určitě uslyší.

Jan 9:31 Víme pak, že Bůh hříšníků neslyší, ale kdo by byl ctitel Boží a vůli jeho činil by, toho slyší.

1 Petrův 4:18 A poněvadž spravedlivý sotva k spasení přichází, bezbožný a hříšník kde se ukáže?



...Navíc, jak píše Pavel v listu Timoteovi, neví ani o čem s takovou jistotou mluví.

V listu Janově se pod pojmem Zákon nemyslí desatero, ale zákon Lásky.

Desatero=Zákon Lásky, Zákon královský (Miluj Boha a Miluj Bližního svého). Je to jedno a to samé!!!

[KB1613] 1 J 2:3 A po tomť známe, že jsme jej poznali, jestliže přikázaní jeho ostříháme.

[NBK] 1J 2:4 Kdo říká: "Znám ho," a nezachovává jeho přikázání, je lhář a není v něm pravda.

[CEP2001] 1 J 2:6 Kdo říká, že v něm zůstává, musí žít tak, jak žil on.

[KB1613] 1 J 2:7 Bratří, ne nějaké nové přikázaní píši vám, ale přikázaní staré, kteréž jste měli od počátku. A to přikázaní staré jestiť slovo to, kteréž jste slyšeli od počátku.

Mezi slovem, které jsme slyšeli od počátku bylo i to o sobotě (šabatu) v sedmá den!!!

[KB1613] 1 J 3:22 A zač bychom ho koli prosili, béřeme od něho; nebo přikázaní jeho ostříháme, a to, což jest libého před oblíčejem jeho, činíme.

[KB1613] 1 J 3:23 A totoť jest to přikázaní jeho, abychom věřili jménu Syna jeho Jezukrista, a milovali jedni druhé, jakož nám vydal přikázaní.

[KB1613] 1 J 3:24 Nebo kdož ostříhá přikázaní jeho, v němť zůstává, a on také v něm. A po tomť poznáváme, že zůstává v nás, totiž po Duchu, kteréhož dal nám.

[KB1613] 1 J 4:21 A totoť přikázaní máme od něho, aby ten, kdož miluje Boha, miloval i bratra svého.

[KB1613] 1 J 5:2 Po tomť poznáváme, že milujeme syny Boží, když Boha milujeme, a přikázaní jeho ostříháme.

[KB1613] 2 J 1:4 Zradoval jsem se velmi, že jsem nalezl některé z synů tvých, an chodí v pravdě, jakož jsme přikázaní vzali od Otce.

Přikázání od Boha, které jsme vzali od Otce (Desatero)

A co je tou láskou? Která přikázání nejsou těžká, ta z Desatera? Nebo snad těch 613 z Mojžíšová Zákona?

[KB1613] 2 J 1:6 A totoť jest ta láska, abychom chodili podlé přikázaní jeho. Přikázaní pak toto jest, jakž jste slýchali od počátku, abyste v něm chodili.

[KB1613] 1 J 5:3 Nebo toť je láska Boží, abychom přikázaní jeho ostříhali; a přikázaní jeho nejsou těžká.

[KB1613] 1 J 2:5 Ale kdožť ostříhá slova jeho, v pravděť láska Boží v tom jest dokonalá. Po tomť známe, že jsme v něm.


...Takže nový cíl vyučování u křesťanů je v první řadě láska ne poslušnost. Soustředění je na Ducha Svatého, ne na Zákon jako průvodce životem. A kvůli hříchu se nemají lidé neustále dívat, jestli dodržují všechno správně, ale zda jsou v lásce a žijí z víry.

Jasně hřešte kolik chcete, žijte z víry a hlavně se soustřeďte na Ducha Svatého, první část je zcela satanské učení (ne když vezmete jablko nikoliv nezemřete…had v ráji).

Poslušnost je důležitá:

2 Korintským 7:15  Jste jeho srdci ještě bližší, když vzpomíná na poslušnost vás všech, jak jste ho přijali s uctivou pokorou.

2 Korintským 10:6  a jsme připraveni potrestat každou neposlušnost, dokud vaše poslušnost nebude úplná.

2 Tesalonickým 1:8  aby v plameni ohně vykonal trest na těch, kteří neznají Boha, a na těch, kteří odpírají poslušnost evangeliu našeho Pána Ježíše.

Bůh zcela nenávidí hřích.


1 Janův 3:8  Kdož činí hřích, z ďábla jest; nebo ďábel hned od počátku hřeší. Na toť jest zjeven Syn Boží, aby kazil skutky ďáblovy.

Jakubův 1:15  Potom žádost když počne, porodí hřích, hřích pak vykonaný zplozuje smrt.

1 Korintským 6:18  Utíkejte smilstva. Všeliký hřích, kterýžkoli učinil by člověk, kromě těla jest, ale kdož smilní, ten proti svému vlastnímu tělu hřeší.

Member
Príspevky: 300
Dátum registrácie: 27 Sep 2016, 19:13
Kontaktovať používateľa:

Re: Spojení hříchu a Zákona

Neprečítaný príspevok od používateľa Member »

... Tak pardóóóón...
Vysvetlenie od mikima je už tu od včera.
Veď preto, nešlo mi to do hlavy, že by "zákonguard" nezasiahol.

Ale neviem, prečo sú tve vlákna s rovnakou témou?

Lída Rohalová
Príspevky: 911
Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
Kontaktovať používateľa:

Re: Spojení hříchu a Zákona

Neprečítaný príspevok od používateľa Lída Rohalová »

Mikim píše:
Jasně hřešte kolik chcete, žijte z víry a hlavně se soustřeďte na Ducha Svatého, první část je zcela satanské učení (ne když vezmete jablko nikoliv nezemřete…had v ráji).
Orientací na Ducha svatého se nemyslí hřešte, kolik chcete. Duch svatý uvádí do veškeré pravdy. Zákon do veškeré pravdy neuvádí, Zákon je obecný. Kdo poradí, když člověk stojí na životní křižovatce? Kdo poradí, když člověk neví, co má dělat v nějaké soukromé záležitosti? Když je třeba okamžitě někam zajít, za někoho se modlit, a tak dále, a tak dále. Kdo dá inspiraci shůry, když si člověk připravuje biblické studium? Je to Zákon, nebo Duch svatý?
[

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Spojení hříchu a Zákona

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Lída Rohalová napísal:
Mikim píše:
Jasně hřešte kolik chcete, žijte z víry a hlavně se soustřeďte na Ducha Svatého, první část je zcela satanské učení (ne když vezmete jablko nikoliv nezemřete…had v ráji).
Orientací na Ducha svatého se nemyslí hřešte, kolik chcete. Duch svatý uvádí do veškeré pravdy. Zákon do veškeré pravdy neuvádí, Zákon je obecný. Kdo poradí, když člověk stojí na životní křižovatce? Kdo poradí, když člověk neví, co má dělat v nějaké soukromé záležitosti? Když je třeba okamžitě někam zajít, za někoho se modlit, a tak dále, a tak dále. Kdo dá inspiraci shůry, když si člověk připravuje biblické studium? Je to Zákon, nebo Duch svatý?
[
...Orientací na Ducha svatého se nemyslí hřešte, kolik chcete. Duch svatý uvádí do veškeré pravdy.
No to máš jistě pravdu, proti duchu svatému se nijak nestavím, já jsem reagoval na Tomáše, který napsal:
...A kvůli hříchu se nemají lidé neustále dívat, jestli dodržují všechno správně, ale zda jsou v lásce a žijí z víry.
On vlastně říká je jedno jak žijete a zda hřešíte, hlavně buďte v lásce a žijte z víry.
No, ale to není pravda, že se nemáme dívat zda dodržujeme všechno správně, to je čistá lež, protože každý hřích vede ke smrti...Jakubův 1:15 Potom žádost když počne, porodí hřích, hřích pak vykonaný zplozuje smrt.
My máme nehřešit, 99% těch, kteří žijí v lásce a z víry stejně stále dokola hřeší nebo občas zhřeší, proto je důležité, aby vždy činili pokání a zároveň přestali hřešit, v opačném případě každého hříšníka, který nečiní pokání čeká věčná smrt.

Ezechiel 3:18  Když bych já řekl bezbožnému: Smrtí umřeš, a nenapomenul bys ho, ani nemluvil, abys ho odvedl od cesty jeho bezbožné, proto abys ho při životu zachoval: ten bezbožný pro nepravost svou umře, ale krve jeho z ruky tvé vyhledám.

Ezechiel 3:19  Paklibys ty napomenul bezbožného, a neodvrátil by se od bezbožnosti své, a od cesty své bezbožné, onť pro nepravost svou umře, ale ty duši svou vysvobodíš.

Ezechiel 3:20  Odvrátil-li by se pak spravedlivý od spravedlnosti své, a činil by nepravost, a já bych položil urážku před něj, a tak by umřel, ty pak bys ho nenapomenul: pro hříchť svůj umře, aniž na pamět přijde která spravedlnost jeho, kterouž činil, ale krve jeho z ruky tvé vyhledám.

Ezechiel 18:21  Pakli byse bezbožný odvrátil ode všech hříchu svých, kteréž činil, a ostříhal by všech ustanovení mých, a činil by soud a spravedlnost, jistě živ bude a neumře.

Ezechiel 18:24  Pakli by se odvrátil spravedlivý od spravedlnosti své, a činil by nepravost, čině podlé všech ohavností, kteréž činí bezbožný, takový-liž by živ byl? Na žádné spravedlnosti jeho, kteréž činil, nebude pamatováno. Pro přestoupení své, jehož se dopouštěl, a pro hřích svůj, kterýž páchal, pro tyť věci umře.

Ezechiel 18:26  Když by se odvrátil spravedlivý od spravedlnosti své, a čině nepravost, v tom by umřel, pro nepravost svou, kterouž činil, umře.

Jan 8:21  I řekl jim opět Ježíš: Já jdu, a hledati budete mne, a v hříchu vašem zemřete. Kam já jdu, vy nemůžete přijíti.

Jan 16:8  A onť přijda, obviňovati bude svět z hříchu, a z spravedlnosti, a z soudu.

Římanům 4:8  Blahoslavený muž, kterémuž Pán nepočítá hříchu.

Koloským 3:25  Kdož by pak nepravost páchal, odměnu své nepravosti vezme. A neníť přijímání osob u Boha.

Kéž by pro nás všechny platilo toto:

1 Janův 3:9  Každý, kdož se narodil z Boha, hříchu nečiní; nebo símě jeho v něm zůstává, aniž může hřešiti, nebo z Boha narozen jest.

Tomáš Plechatý

Re: Spojení hříchu a Zákona

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatý »

Mikime asi máš neustále problém s JEDNOU zásadní představou.

Že totiž my bývalí adventisté, neadventisté, nebo na milost orientovaní křesťané máme strašnou chuť Boha co nejvíce obelhat, aby nám toho hříchu prošlo co nejvíc a stejně jsme do toho nebe mohli projít.

Pleteš se.

I my v jádru chceme dělat Bohu radost. I my vnímáme, že nás Bůh vychovává a vede k dobrému a kárá za zlé. I my činíme pokání.
Také necháváme bibli, aby nás skrze ní Bůh usvědčoval.

Akorát Duch Svatý nám to dokáže podat v pravý čas, výstižněji a taktněji , než třeba TY.

Neregistrovaný

Re: Spojení hříchu a Zákona

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

mikim je adventista!
Tak to uz konecne pochopte.
Vysvetlovanie je zbytocne.

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Spojení hříchu a Zákona

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Tomáš Plechatý napísal:Mikime asi máš neustále problém s JEDNOU zásadní představou.

Že totiž my bývalí adventisté, neadventisté, nebo na milost orientovaní křesťané máme strašnou chuť Boha co nejvíce obelhat, aby nám toho hříchu prošlo co nejvíc a stejně jsme do toho nebe mohli projít.

Pleteš se.

I my v jádru chceme dělat Bohu radost. I my vnímáme, že nás Bůh vychovává a vede k dobrému a kárá za zlé. I my činíme pokání.
Také necháváme bibli, aby nás skrze ní Bůh usvědčoval.

Akorát Duch Svatý nám to dokáže podat v pravý čas, výstižněji a taktněji , než třeba TY.
Tolik řečí o Duchu Svatém jsem už slyšel tolikrát, ale byly to opravdu jen řeči...Zatím mi nikdo nedokázal popsat jak ten Duch Svatý v Jeho životě opravdu působí.
Nechceš nám o tom něco napsat, když se jím tady tak oháníš?

V tvém případ (promiň) ale nepůsobí Duch Svatý, ale spíše Duch satanův, protože ti vykládá Biblickou Pravdu zcela špatně a ty ji pak svévolně po internetu druhým vykládáš.
Takže tak.

Tomáš Plechatý

Re: Spojení hříchu a Zákona

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatý »

Tolik řečí o Duchu Svatém jsem už slyšel tolikrát, ale byly to opravdu jen řeči...Zatím mi nikdo nedokázal popsat jak ten Duch Svatý v Jeho životě opravdu působí.
Nechceš nám o tom něco napsat, když se jím tady tak oháníš?
Kdo nezažil, nepochopí.

Tomáš Plechatý

Re: Spojení hříchu a Zákona

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatý »

Co kdybys místo vyslýchání ostatních křesťanů a tapetování citátů

se rozhodl vyzkoušet si sám setkat se Duchem Svatým?!

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní