Stánok vo zmysle čo som napísal: Mojžišov stánok bol tam, kde sa zhromaždenie zhromaždilo a kde kňazi vykonávali obete v mene Izraela. Každému nelegitímnemu bolo zakázané zúčastňovať sa na týchto stretnutiach.log napísal: ↑16 Dec 2018, 17:55Nerozumiem vobec o com hovoris. Mas nejaky text kde sa pise, ze v casoch Davida existoval Mojzisov stan, do ktoreho Davida nepustili ? Je to iba tvoja rozpravka.Viktorrealita napísal: ↑16 Dec 2018, 17:42 Niektorí tvrdia, že sa to stalo preto, lebo Dávid bol najmladší, ale vzhľadom na strach, ktorý mali z príchodu Samuela to vylučuje. Ak by však Dávid nebol oprávnený vstúpiť do zhromaždenia , tak je jasné prečo tam chýbal a je jasné prečo nasledovalo to čo nasledovalo.
Kazdy Tvoj novy prispevok na tomto fore prekonava Tvoje predosle. Este som nikdy nepocul o ziadnej cirkvi, ktora by hlasala tie tezy, ktore tu prinasas, to musi byt naozaj nieco pozoruhodne, kde sa toto rodi.
No tak mi vysvetlí, prečo tam Dávid chýbal? Všetci synovia Izaiho boli tam a zabudli na Dávida? Tieto podstatné veci nevidíš a ani nevidíš čo znamená stánok Dávidov a v akom zmysle ho Boh obnovil.
Tu ti to Pavol vysvetľuje a tak čítaj čo je napísané
Žid9 1Mala tedy aj prvá smluva pravidlá svätoslužby a svetskú svätyňu. 2Lebo ustrojený bol prvý stánok, v ktorom bol svietnik a stôl a predloženie chlebov, a ten sa zovie svätyňa. 3A za druhou oponou bol stánok, zvaný svätyňa svätých, 4ktorý mal zlatý oltár na kadenie a truhlu smluvy, zo všetkých strán pokrytú zlatom, v ktorej bolo zlaté vedierce, obsahujúce mannu, potom palica Áronova, ktorá bola zakvitla, a dosky smluvy. 5A nad ňou, nad truhlou, cherubi slávy, zatôňujúci pokrývku, zvanú zľutovnicu, o ktorých veciach hovoriť dopodrobna nie je teraz možno. 6Keď bolo toto všetko takto zariadené, do prvého stánku vchádzajú každého času kňazi, konajúci svätoslužby, 7ale do tohto druhého raz za rok sám jediný najvyšší kňaz, nie bez krvi, ktorú ta nesie v obeť za seba a za nevedomostné hriechy ľudu, 8čím dáva Svätý Duch na javo, že ešte nie je zjavená cesta do svätyne, kým ešte prvý stán má svoje státie, 9a ktorý je podobenstvom na terajší čas, v ktorom sa donášajú v obeť dary a obeti, ktoré nemôžu v svedomí zdokonaliť toho, kto svätoslúži, 10jedine na základe pokrmov, nápojov a rozličných umývaní, čo všetko sú telesné ustanovenia, uložené do času napravenia.
Ako vidíš stánok má oveľa hlbší zmysel
11Ale keď prišiel Kristus, veľkňaz budúceho dobrého, väčším a dokonalejším stánom, nie učineným rukou, to jest nie stánom tohoto stvorenia, 12ani nie krvou kozlov a teliat, ale svojou vlastnou krvou vošiel raz navždy do svätyne vynajdúc večné vykúpenie. 13Lebo jestli krv kozlov a býkov a popol jalovice, kropiaci zobecnených, poškvrnených, posväcuje na čistotu tela, 14o koľko viacej krv Kristova, ktorý skrze večného Ducha obetoval sám seba bezvadného Bohu, očistí vaše svedomie od mŕtvych skutkov, aby ste svätoslúžili živému Bohu. 15A preto je prostredníkom novej smluvy, aby, keď sa stala smrť na vykúpenie z prestúpení za prvej smluvy, dostali zasľúbenie večného dedičstva tí, ktorí sú povolaní. 16Lebo tam, kde je smluva čiže záveť a keď má mať platnosť, je nevyhnutne potrebné, aby bola donesená, to jest zistená smrť toho, kto učinil tú smluvu čiže záveť. 17Lebo záveť je pevná až pri mŕtvych, keďže nemá nikdy moci, kým žije ten, kto učinil záveť. 18Z tej príčiny ani tamtá prvá smluva nebola posvätená bez krvi. 19Lebo keď podľa zákona predniesol Mojžiš všetkému ľudu všetky prikázania a vzal krv teliat a kozlov s vodou a s purpuro-červenou vlnou a s yzopom, pokropil i samu knihu i všetok ľud 20a povedal: Toto je krv smluvy, ktorú prikázal u vás Bôh. 21Ale i stán i všetky nádoby svätoslužby podobne pokropil krvou. 22A skoro všetko sa krvou očisťuje podľa zákona, a bez vyliatia krvi nedeje sa odpustenie. 23Bolo tedy nevyhnutne potrebné, aby sa obrazy vecí, ktoré sú v nebesiach, tým očisťovaly, ale samy nebeské lepšími obeťami ako tieto. 24Lebo Kristus nevošiel do svätyne, učinenej rukou, protiobrazu to pravej, ale do samého neba ukázať sa teraz tvári Božej za nás. 25Ani nie, aby sa často obetoval, ako čo najvyšší kňaz každý rok vchádza do svätyne s cudzou krvou, 26keďže by bol musel mnoho ráz trpieť od založenia sveta. Ale teraz pri skonaní vekov zjavil sa raz navždy na odstránenie hriechu svojou obeťou. 27A jako je uložené ľuďom raz zomrieť, a potom súd, 28tak i Kristus, raz obetovaný tým cieľom, aby vyniesol hriechy mnohých na kríž, po druhé sa ukáže bez hriechu tým, ktorí ho očakávajú, na spasenie.