Církev
Re: Církev
"Evangelijní potíže" v casd mají původ v izolovaném seminárním školství. Je sice pravdou, že se postupně po revoluci dostávalo část nových poznatků do výuky na semináři. Žel dlouhou dobu měli semináře casd uzavřenou vlastní strukturu poznatků, kterou čerpali pouze z knih EGW. Každý učitel na semináři musí být v souladu s EGW. Jinak je žáky diskvalifikován. Je to zvláštní paradox v casd.
Druhou zvláštností v casd je sobotní škola. V podstatě se každým rokem účastník sobotní školy vrací do první třídy. Vyšší level je učitelský úřad v této škole s jediným ročníkem, pravidelně se opakujícím. I když se píše, že sobotní škola je studiem Bible, tak se neobejde bez komentářů z písemností EGW. Toto určuje směr a vývojové chápání jak číst Bibli.. Když EGW něco napsala, tak
přes to nejede vlak. Přesto, že něco napsala i dobrého.
Aniž si to adventisté uvědomují, tak jsou vedeni klubovým stylem myšlení a chování v konverzaci.
Tak podobně jako se chovají fandové sportovních týmů. Vyjádřím to otázkou, která padla na blogu MP . Asi takto, tak už konečně přiznejte za koho kopete? Kdo se nechce takovému myšlení a chování přizpůsobit, ten musí hledat příčinu, zdroj tohoto klubového fenomenu.
Klíč je v teologii, která je vyjádřena ve "věroučných bodech". Ne všechno je tam úplně špatně.
Jsou tam specifické body, které vám vnutí klubovou hru fanoušků.
Druhou zvláštností v casd je sobotní škola. V podstatě se každým rokem účastník sobotní školy vrací do první třídy. Vyšší level je učitelský úřad v této škole s jediným ročníkem, pravidelně se opakujícím. I když se píše, že sobotní škola je studiem Bible, tak se neobejde bez komentářů z písemností EGW. Toto určuje směr a vývojové chápání jak číst Bibli.. Když EGW něco napsala, tak
přes to nejede vlak. Přesto, že něco napsala i dobrého.
Aniž si to adventisté uvědomují, tak jsou vedeni klubovým stylem myšlení a chování v konverzaci.
Tak podobně jako se chovají fandové sportovních týmů. Vyjádřím to otázkou, která padla na blogu MP . Asi takto, tak už konečně přiznejte za koho kopete? Kdo se nechce takovému myšlení a chování přizpůsobit, ten musí hledat příčinu, zdroj tohoto klubového fenomenu.
Klíč je v teologii, která je vyjádřena ve "věroučných bodech". Ne všechno je tam úplně špatně.
Jsou tam specifické body, které vám vnutí klubovou hru fanoušků.
Re: Církev
Termin “nove poznatky“ je znacne eufemysticke vyjadrenie pre fantazie o tom, co nikto nikdy nevidel, nepocul a nepocitil a neda sa nijak overit. Nie je to usmevny pojem ? V dobe ked vieme napriklad klonovat a geneticky upravovat a vytvarat nove organizmy.Hosť napísal: ↑05 Jan 2019, 13:18 Je sice pravdou, že se postupně po revoluci dostávalo část nových poznatků do výuky na semináři.
Nenasiel by si iny pojem ?
Re: Církev
A Ty mysli ze je to zle alebo dobre ? Bez klubu sportovych fanusikov timy nevyhravaju.Hosť napísal: ↑05 Jan 2019, 13:18 Aniž si to adventisté uvědomují, tak jsou vedeni klubovým stylem myšlení a chování v konverzaci.
Tak podobně jako se chovají fandové sportovních týmů.
Re: Církev
Eufemisticke. Naznacujem, ze zmena teologie (napr. vyucovanej na seminari) nie je dosledkom ziadnych “novych poznatkov“ lebo tu chyba bud objekt skumania alebo moznost ho skumat. Ide v skutocnosti o “nove ideologie“ ktorych zdrojom je okolity svet, nova doba, moda, filozofia, politika, sekularne hodnoty, hodnoty inych cirkvi. Teologia tieto vplyvy postupne moze zapracovat ak sa jej podari najst nejaky novy vyklad starych textov. Neovjavuje nieco v texte dane ci nove texty, ale vyzdvihuje texty pasujuce novemu duchu doby a ukryva texty rozporne, pripadne vymysla nove interpretacie. Z dnesneho pohladu sa moze zdat, akoby v minulosti nebolo “dostatocne poznanie“ pricom z pohkadu minulosti mohla byt teologia adekvatna duchu doby.
Na rozdiel od vedy teda teologia nevychadza z novych poznatkov, ale z dvoch inych zdrojov - novych interpretacii a novych zjaveni. Zjavenie je udalost zriedkava a vo vacsine pripadov sa k nemu posluchaci stavaju pochybovacne. Zostava tak hlavne nova interpretacia, to jest duch novej doby.
Naposledy upravil/-a log v 06 Jan 2019, 10:42, upravené celkom 3 krát.
-
- Príspevky: 1376
- Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
- Kontaktovať používateľa:
Re: Církev
Všetko potrebné pre spásu a vyučovanie milosťou je zjavené v Písme. To, čo je naviac je od zlého.
Pravda evanjelia sa nemôže ohýbať, lebo je pravdou. Ak sa ohne, už to nie je Pravda, ale lož a zavádzanie.
Pravda evanjelia sa nemôže ohýbať, lebo je pravdou. Ak sa ohne, už to nie je Pravda, ale lož a zavádzanie.
Naposledy upravil/-a Viktorrealita v 06 Jan 2019, 12:53, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 911
- Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
- Kontaktovať používateľa:
Re: Církev
Nevím, jak je to na semináři dnes, co tam učí a jakým způsobem. Když jsem se dívala na přehled učitelů, zdálo se mi, že by ta výuka mohla být kvalitní. Všechny učitele však neznám a nevím, jaký důraz dávají na EGW. Za nás to bylo tak, že jsem znala jednoho učitele, který si EGW příliš nevšímal, a za mě musím říct, že tento učitel mně dal absolutně nejvíce. Nebylo to tím, že by proti EGW nějak brojil nebo tak (on se k ní téměř vůbec nevyjadřoval), ale bylo to tím, že se nechával oslovit textem bez "EGW brýlí".Hosť napísal: ↑05 Jan 2019, 13:18 "Evangelijní potíže" v casd mají původ v izolovaném seminárním školství. Je sice pravdou, že se postupně po revoluci dostávalo část nových poznatků do výuky na semináři. Žel dlouhou dobu měli semináře casd uzavřenou vlastní strukturu poznatků, kterou čerpali pouze z knih EGW. Každý učitel na semináři musí být v souladu s EGW. Jinak je žáky diskvalifikován. Je to zvláštní paradox v casd.
Druhou zvláštností v casd je sobotní škola. V podstatě se každým rokem účastník sobotní školy vrací do první třídy. Vyšší level je učitelský úřad v této škole s jediným ročníkem, pravidelně se opakujícím. I když se píše, že sobotní škola je studiem Bible, tak se neobejde bez komentářů z písemností EGW. Toto určuje směr a vývojové chápání jak číst Bibli.. Když EGW něco napsala, tak
přes to nejede vlak. Přesto, že něco napsala i dobrého.
Aniž si to adventisté uvědomují, tak jsou vedeni klubovým stylem myšlení a chování v konverzaci.
Tak podobně jako se chovají fandové sportovních týmů. Vyjádřím to otázkou, která padla na blogu MP . Asi takto, tak už konečně přiznejte za koho kopete? Kdo se nechce takovému myšlení a chování přizpůsobit, ten musí hledat příčinu, zdroj tohoto klubového fenomenu.
Klíč je v teologii, která je vyjádřena ve "věroučných bodech". Ne všechno je tam úplně špatně.
Jsou tam specifické body, které vám vnutí klubovou hru fanoušků.
A protože on byl textem osloven, byli jsme jím osloveni i my jako žáci, neboť to uměl také úžasně předat. Vnímala jsem, že ten učitel byl u nás jako třídy naprosto TOP. A dokázal si získat i ty, kteří v něm zprvu viděli člověka, co nemá na semináři co dělat, protože dostatečně nezdůrazňoval např. EGW (jako třeba já

S tímto učitelem bych dnes nesouhlasila úplně se vším, ale vnímám to jako velmi dobrý základ do dalšího života. Rozdílnost v myšlení je jen přirozeným procesem zrání člověka. V jednom životním období se díváme na text tak, v druhém životním období se díváme na text jinak. Naše vlastní zkušenost se do textu promítne vždycky.
Myslím si, že nové poznatky se objevují i na teologickém institutu, protože bez nich by výuka nebyla úplná. Otázkou je nakolik je tento institut veden apologetickou snahou budovat adventistickou identitu. Budování této identity je, myslím, v pořádku, protože je to adventistická škola a nemůžeme po ní chtít, aby hlásala např. katolické učení. Ale vnímám, že pokud je té identity "moc", brání to rozumnému dialogu tak, jak o tom píšeš v komentáři.
My jsme v jednom předmětu psali písemky z knihy Touha věků

Jinak já hodnotím seminář kladně, protože jsme tam diskutovali o věcech, na které bychom se na sborech ani neodvážili pomyslet, byla to akademická půda. Jeden člověk měl obavy, když jsem na seminář nastupovala, že se změním a že mě akademická půda semele. Člověk se jistě změní, 4 roky jsou dlouhá doba a člověk je formován svými učiteli, spolužáky, prostředím, službou. Zažije tam své pády a vzestupy. Možná někteří zažijí, když se vrátí do domovského sboru, že sbor s nimi není spokojen, protože se ten člověk změnil.
Ale samozřejmě dnes bych volila jinak, to už jsem psala. Volila bych pluralitnější větší školu. Od ledna nastupuji "do školy", která nemá akademický titul, ale je to jedno až dvouletá "škola", která je zaměřená na vztah s Pánem. Na té škole se mi líbí to, že to nejsou jen intelektuální poznatky, ale ta škola si uvědomuje, že aby byl člověk schopen svědčit druhým, činit učedníky a být užitečný službou, tak musí mít naprosto intimní a hluboký vztah s Bohem, bez čehož to nejde. Bez vtahu k Bohu budeme za chvíli vyhořelí, protože budeme omílat "pravdy", ale bez moci. Tím nechci říct, že by seminář byl v této záležitosti mimo - to určitě ne. Jen ta škola, o které mluvím, je v této záležitosti praktičtější.
Se sobotní školou je to tak, že mnoho lidí už do ní nechodí, přijdou až na kázání.
Čas ukáže, jaký typ lidí bude produkovat Teologický institut, to se ukáže na sborech brzy. Možná by nebylo od věci se za institut modlit, aby z něj vycházeli kazatelé vůdci, kteří povedou sbory směrem k Bohu tak, jak se Jemu líbí.
Re: Církev
Studium původních jazyků a kultury či zvyků dochází pozvolna k proměnám vhledu do Bible. To jsou ty "nové poznatky".
Re: Církev
Církev je velmi dobré zřízení, pokud funguje podle toho k čemu bylo zřízeno. Žel, někdy se stává prostředkem pro propagaci, transplantování jednoho světonázoru do lidských mysli.
CASD k tomu má účinný transplantační oddělení se specializovaným oddělením a centrálním výzkumným ústavem v:
Kdepak sídlí to oddělení, které určuje a filtruje výuku pro celosvětový system?
CASD k tomu má účinný transplantační oddělení se specializovaným oddělením a centrálním výzkumným ústavem v:
Kdepak sídlí to oddělení, které určuje a filtruje výuku pro celosvětový system?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní