Najväčšie hriechy adventistov: Seba-izolácia v záujme “služby Bohu”
Najväčšie hriechy adventistov: Seba-izolácia v záujme “služby Bohu”
Prikázania milovať Boha a milovať človeka označil Ježiš za najväčšie prikázania. Obe tieto prikázania vychádzajú z toho istého princípu lásky. Je teda principiálne nemožné, aby sa dostali do vzájomného konfliktu.
No “veriaci” ľudia, ktorí si potrebujú ospravedlniť svoj nezáujem o iných, dokážu takýto konflikt vyrobiť, a ešte to aj “biblicky” doložia.
Už v Ježišovej dobe sa niektorí vyhýbali pomoci druhým z “biblických” dôvodov. Ak niekto nechcel pomôcť vlastným rodičom, mohol svoje prostriedky vyhlásiť za “dar Bohu”. Ježiš takéto zvrátené zmýšľanie ostro kritizoval a nazval to rušením Božieho prikázania. Aj na príklade milosrdného Samaritána ukázal, že dokonca ani náboženská služba nie je dôvodom na obídenie človeka, ktorý potrebuje pomoc.
Ježiš sa často sa zúčastňoval aj rôznych posedení či pohostení organizovaných vtedajšími “hriešnikmi”. Chodil tam aj napriek kritike tých, ktorí sa, v záujme svojej vlastnej ochrany, kontaktu s “hriešnikmi” vyhýbali. No dobre vedel, že ľudia ho nebudú počúvať, ak sa im nepriblíži v prostredí, ktoré je im prirodzené. Na výčitku svojich oponentov odpovedal slovami, že “Lekára nepotrebujú zdraví, ale chorí”. Tí “chorí” totiž nenavštevujú bohoslužby, je potrebné ísť za nimi, tam, kde sa nachádzajú.
Podobný prístup možno pozorovať aj u Pavla, snažil sa individuálne priblížiť Židom i pohanom, aby im tak mohol lepšie priniesť zvesť záchrany.
Adventisti organizujú veľa akcií, kde sa snažia pozývať ľudí. Detailne pripravia a naplánujú miesto, čas, program, dokonca ponúknu pohostenie či materiály zdarma. No pre mnohých pozvaných je to príliš neznáme, neprirodzené, a to sa prejavuje aj na účasti. “Chorí” dnešnej doby nemajú záujem navštevovať nejaké podozrivé prednášky. Títo ľudia sa zdržujú a dobre citia na iných miestach, ale tam zase adventisti zásadne nechodia.
Prečo?
Bráni im v tom ich vierouka. Väčšina akýchkoľvek prirodzených príležitostí na kontakt s ne-adventistami (stretnutie s “neveriacou” časťou rodiny, firemné akcie, spoločenské či športové podujatia, stretnutia so susedmi a známymi atď) sa totiž koná za podmienok, kde bežný adventista riskuje porušenie svojich zásad (môže sa tam tancovať, hrá tam svetská hudba, svetské témy rozhovorov, podávajú sa nečisté pokrmy či alkoholické nápoje, udalosť sa koná v sobotu alebo v piatok večer atď). Adventisti tak kvôli dodržiavaniu svojho prísneho učenia, čo považujú za dodržiavanie Božích predpisov a prikázaní, sami seba obmedzujú v živom, prirodzenom kontakte s inými ľuďmi. Stávajú sa tak čudákmi. (Dokonca, ak tí “neveriaci” chcú, aby bol adventista s nimi, musia sa vyhovieť jeho ultimátnym požiadavkám na jedlo či čas konania. Kto z nich vlastne viac napodobňuje Ježišov príklad?)
Takýto postoj adventistov je však v rozpore so samotnou podstatou prikázania lásky. Stretnúť sa s človekom v záujme jeho záchrany nikdy nie je a ani nemôže byť proti žiadnym Božím prikázaniam. Naopak, je to ich naplnením. Adventisti však svoje izolovanie sa od ľudí, podobne ako pokrytci v Ježišovej dobe, dokážu zdôvodniť “biblicky”.
No “veriaci” ľudia, ktorí si potrebujú ospravedlniť svoj nezáujem o iných, dokážu takýto konflikt vyrobiť, a ešte to aj “biblicky” doložia.
Už v Ježišovej dobe sa niektorí vyhýbali pomoci druhým z “biblických” dôvodov. Ak niekto nechcel pomôcť vlastným rodičom, mohol svoje prostriedky vyhlásiť za “dar Bohu”. Ježiš takéto zvrátené zmýšľanie ostro kritizoval a nazval to rušením Božieho prikázania. Aj na príklade milosrdného Samaritána ukázal, že dokonca ani náboženská služba nie je dôvodom na obídenie človeka, ktorý potrebuje pomoc.
Ježiš sa často sa zúčastňoval aj rôznych posedení či pohostení organizovaných vtedajšími “hriešnikmi”. Chodil tam aj napriek kritike tých, ktorí sa, v záujme svojej vlastnej ochrany, kontaktu s “hriešnikmi” vyhýbali. No dobre vedel, že ľudia ho nebudú počúvať, ak sa im nepriblíži v prostredí, ktoré je im prirodzené. Na výčitku svojich oponentov odpovedal slovami, že “Lekára nepotrebujú zdraví, ale chorí”. Tí “chorí” totiž nenavštevujú bohoslužby, je potrebné ísť za nimi, tam, kde sa nachádzajú.
Podobný prístup možno pozorovať aj u Pavla, snažil sa individuálne priblížiť Židom i pohanom, aby im tak mohol lepšie priniesť zvesť záchrany.
Adventisti organizujú veľa akcií, kde sa snažia pozývať ľudí. Detailne pripravia a naplánujú miesto, čas, program, dokonca ponúknu pohostenie či materiály zdarma. No pre mnohých pozvaných je to príliš neznáme, neprirodzené, a to sa prejavuje aj na účasti. “Chorí” dnešnej doby nemajú záujem navštevovať nejaké podozrivé prednášky. Títo ľudia sa zdržujú a dobre citia na iných miestach, ale tam zase adventisti zásadne nechodia.
Prečo?
Bráni im v tom ich vierouka. Väčšina akýchkoľvek prirodzených príležitostí na kontakt s ne-adventistami (stretnutie s “neveriacou” časťou rodiny, firemné akcie, spoločenské či športové podujatia, stretnutia so susedmi a známymi atď) sa totiž koná za podmienok, kde bežný adventista riskuje porušenie svojich zásad (môže sa tam tancovať, hrá tam svetská hudba, svetské témy rozhovorov, podávajú sa nečisté pokrmy či alkoholické nápoje, udalosť sa koná v sobotu alebo v piatok večer atď). Adventisti tak kvôli dodržiavaniu svojho prísneho učenia, čo považujú za dodržiavanie Božích predpisov a prikázaní, sami seba obmedzujú v živom, prirodzenom kontakte s inými ľuďmi. Stávajú sa tak čudákmi. (Dokonca, ak tí “neveriaci” chcú, aby bol adventista s nimi, musia sa vyhovieť jeho ultimátnym požiadavkám na jedlo či čas konania. Kto z nich vlastne viac napodobňuje Ježišov príklad?)
Takýto postoj adventistov je však v rozpore so samotnou podstatou prikázania lásky. Stretnúť sa s človekom v záujme jeho záchrany nikdy nie je a ani nemôže byť proti žiadnym Božím prikázaniam. Naopak, je to ich naplnením. Adventisti však svoje izolovanie sa od ľudí, podobne ako pokrytci v Ježišovej dobe, dokážu zdôvodniť “biblicky”.
Re: Najväčšie hriechy adventistov: Seba-izolácia v záujme “služby Bohu”
Sergeji, paušalizuješ. Mnozí adventisté nemají problém jít na různé akce firmy, s nevěřícími přáteli či na sportovní utkání. Nikdo neklade druhému ultimáta, i když se to v minulosti možná dělo, ať si každý jí a pije, co chce. Ovšem není příjemné být v prostředí, kde se opilí lidé, kteří ztrácejí zábrany a nutí druhé, aby byli jako oni.Väčšina akýchkoľvek prirodzených príležitostí na kontakt s ne-adventistami (stretnutie s “neveriacou” časťou rodiny, firemné akcie, spoločenské či športové podujatia, stretnutia so susedmi a známymi atď) sa totiž koná za podmienok, kde bežný adventista riskuje porušenie svojich zásad (môže sa tam tancovať, hrá tam svetská hudba, svetské témy rozhovorov, podávajú sa nečisté pokrmy či alkoholické nápoje, udalosť sa koná v sobotu alebo v piatok večer atď). Adventisti tak kvôli dodržiavaniu svojho prísneho učenia, čo považujú za dodržiavanie Božích predpisov a prikázaní, sami seba obmedzujú v živom, prirodzenom kontakte s inými ľuďmi. Stávajú sa tak čudákmi. (Dokonca, ak tí “neveriaci” chcú, aby bol adventista s nimi, musia sa vyhovieť jeho ultimátnym požiadavkám na jedlo či čas konania. Kto z nich vlastne viac napodobňuje Ježišov príklad?)
Takýto postoj adventistov je však v rozpore so samotnou podstatou prikázania lásky. Stretnúť sa s človekom v záujme jeho záchrany nikdy nie je a ani nemôže byť proti žiadnym Božím prikázaniam. Naopak, je to ich naplnením. Adventisti však svoje izolovanie sa od ľudí, podobne ako pokrytci v Ježišovej dobe, dokážu zdôvodniť “biblicky”.
Já jsem žil dost dlouho ve "světě", abych dokázal porovnat, chodil jsem na zábavy, pil alkohol, tancoval, navštěvoval různé akce-sportovní , společenské, firemní. Bylo to vše dost "plytké", povrchní vztahy, kecy, ráno kocovina-po tom se mi nestýská. Našel jsem něco lepšího a hodnotnějšího, stravuji se zdravěji, léta mi nebylo špatně a mám i více peněz. Ztratil jsem lidi, kteří byli pouze známí, získal jsem přátele, krásnou manželku,mám hodně koníčků, minulost mi nechybí. Rád se podívám na pěkné sportovní klání, popovídám se zajímavými lidmi, nedávno jsem byl na koncertě. Dokážu si vybírat, to jsem se naučil, předtím jsem "sežral" všechno.
Někteří se opravdu hospodám, zábavám atd, vyhýbají, ale nemusíš to zevšeobecňovat, záleží na jedinci, jak to pojme. Některým křesťanům bych opravdu neradil lézt do hospod a na zábavy, jiní si najdou způsoby, jak se lidem přiblížit i bez toho. Takže pozor !
Re: Najväčšie hriechy adventistov: Seba-izolácia v záujme “služby Bohu”
Sergej, zaujímalo by ma či si členom nejakej cirkvi a či navštevuješ bohoslužby?
Re: Najväčšie hriechy adventistov: Seba-izolácia v záujme “služby Bohu”
Sergej nejsi ty ten Mihál?Sergej napísal: ↑07 Jan 2019, 21:21 Prikázania milovať Boha a milovať človeka označil Ježiš za najväčšie prikázania. Obe tieto prikázania vychádzajú z toho istého princípu lásky. Je teda principiálne nemožné, aby sa dostali do vzájomného konfliktu.
No “veriaci” ľudia, ktorí si potrebujú ospravedlniť svoj nezáujem o iných, dokážu takýto konflikt vyrobiť, a ešte to aj “biblicky” doložia.
Už v Ježišovej dobe sa niektorí vyhýbali pomoci druhým z “biblických” dôvodov. Ak niekto nechcel pomôcť vlastným rodičom, mohol svoje prostriedky vyhlásiť za “dar Bohu”. Ježiš takéto zvrátené zmýšľanie ostro kritizoval a nazval to rušením Božieho prikázania. Aj na príklade milosrdného Samaritána ukázal, že dokonca ani náboženská služba nie je dôvodom na obídenie človeka, ktorý potrebuje pomoc.
Ježiš sa často sa zúčastňoval aj rôznych posedení či pohostení organizovaných vtedajšími “hriešnikmi”. Chodil tam aj napriek kritike tých, ktorí sa, v záujme svojej vlastnej ochrany, kontaktu s “hriešnikmi” vyhýbali. No dobre vedel, že ľudia ho nebudú počúvať, ak sa im nepriblíži v prostredí, ktoré je im prirodzené. Na výčitku svojich oponentov odpovedal slovami, že “Lekára nepotrebujú zdraví, ale chorí”. Tí “chorí” totiž nenavštevujú bohoslužby, je potrebné ísť za nimi, tam, kde sa nachádzajú.
Podobný prístup možno pozorovať aj u Pavla, snažil sa individuálne priblížiť Židom i pohanom, aby im tak mohol lepšie priniesť zvesť záchrany.
Adventisti organizujú veľa akcií, kde sa snažia pozývať ľudí. Detailne pripravia a naplánujú miesto, čas, program, dokonca ponúknu pohostenie či materiály zdarma. No pre mnohých pozvaných je to príliš neznáme, neprirodzené, a to sa prejavuje aj na účasti. “Chorí” dnešnej doby nemajú záujem navštevovať nejaké podozrivé prednášky. Títo ľudia sa zdržujú a dobre citia na iných miestach, ale tam zase adventisti zásadne nechodia.
Prečo?
Bráni im v tom ich vierouka. Väčšina akýchkoľvek prirodzených príležitostí na kontakt s ne-adventistami (stretnutie s “neveriacou” časťou rodiny, firemné akcie, spoločenské či športové podujatia, stretnutia so susedmi a známymi atď) sa totiž koná za podmienok, kde bežný adventista riskuje porušenie svojich zásad (môže sa tam tancovať, hrá tam svetská hudba, svetské témy rozhovorov, podávajú sa nečisté pokrmy či alkoholické nápoje, udalosť sa koná v sobotu alebo v piatok večer atď). Adventisti tak kvôli dodržiavaniu svojho prísneho učenia, čo považujú za dodržiavanie Božích predpisov a prikázaní, sami seba obmedzujú v živom, prirodzenom kontakte s inými ľuďmi. Stávajú sa tak čudákmi. (Dokonca, ak tí “neveriaci” chcú, aby bol adventista s nimi, musia sa vyhovieť jeho ultimátnym požiadavkám na jedlo či čas konania. Kto z nich vlastne viac napodobňuje Ježišov príklad?)
Takýto postoj adventistov je však v rozpore so samotnou podstatou prikázania lásky. Stretnúť sa s človekom v záujme jeho záchrany nikdy nie je a ani nemôže byť proti žiadnym Božím prikázaniam. Naopak, je to ich naplnením. Adventisti však svoje izolovanie sa od ľudí, podobne ako pokrytci v Ježišovej dobe, dokážu zdôvodniť “biblicky”.

Řekl bych, že jsi se ve svém popisu adventistů úplně mihul

Re: Najväčšie hriechy adventistov: Seba-izolácia v záujme “služby Bohu”
Je veľa ľudí čo chcú zmeniť túto cirkev (CASD). Niekto ide na to oficálnou cestou ako napr. br. Kábrt ale je to zmena administratívno ústavného charakteru ale tiež dôležitá. Potom sú tu zmeny dogmatické a tam je eldorádo tejto stránky. Prečo tú cirkev chcete meniť ??? Vôbec ju nenavštevujte. Ked sú vaši priatelia na vás zlí alebo sa po ich prítomnosti cítite toxický necháte tých ľudí odkráčať kadeľahšie a aby sa vám žilo šťastnejšie.
Sergej podla spôsobu akým píšeš príspevky ťa museli adventisti dostať do neuveriteľného stresu
Jeden môj známy zhánal ideálny pozemok. Dal si kritéria daleko od cesty ale dobrý prístup a nie samota, blízko les, vysoké napätie min kilometer atd. atd...... a cena pozemku stúpala a stúpala. až to bolo nedostupné. Teraz postavil v susednej dedine v centre. Zmenil svoje kritéria musel zmeniť seba a je štastný. Ked sa tam náhodu zastavím alebo sa stretneme je z neho pokorný človek akého som ho nepoznal. Vždy mal kopec rečí ako by mal svet fungovať, štát, cirkev, rodina, sociálny úrad, futbalový klub, vždy vedel kto ako a čo má robiť aby bol svet funkčný. Teraz je najspokojnejší človek pod slnkom a všetci sú mu ukradnutý. Keď chceš niečo zmeniť zmeň seba. Je to spoľahlivé a funguje to.
Sergej podla spôsobu akým píšeš príspevky ťa museli adventisti dostať do neuveriteľného stresu
Ani ich nenavštevujú ale ked sa tam zjaví čírou náhodou nejaký záujemca obskakujú opatrne aby ho náhodou neodpudili. Tie klesajúce čísla členov boli v minulých rokoch alarmujúce ale vraj sa to stabilizovalo. Ideálny partner neexistuje , ani ideálny štát, ani cirkev.Sergej napísal: ↑07 Jan 2019, 21:21“Chorí” dnešnej doby nemajú záujem navštevovať nejaké podozrivé prednášky
Jeden môj známy zhánal ideálny pozemok. Dal si kritéria daleko od cesty ale dobrý prístup a nie samota, blízko les, vysoké napätie min kilometer atd. atd...... a cena pozemku stúpala a stúpala. až to bolo nedostupné. Teraz postavil v susednej dedine v centre. Zmenil svoje kritéria musel zmeniť seba a je štastný. Ked sa tam náhodu zastavím alebo sa stretneme je z neho pokorný človek akého som ho nepoznal. Vždy mal kopec rečí ako by mal svet fungovať, štát, cirkev, rodina, sociálny úrad, futbalový klub, vždy vedel kto ako a čo má robiť aby bol svet funkčný. Teraz je najspokojnejší človek pod slnkom a všetci sú mu ukradnutý. Keď chceš niečo zmeniť zmeň seba. Je to spoľahlivé a funguje to.
Re: Najväčšie hriechy adventistov: Seba-izolácia v záujme “služby Bohu”
Dobrá trefa mikim, je to on. Túto rétoriku som už počula ale nevedela som ju zaradiť.
Re: Najväčšie hriechy adventistov: Seba-izolácia v záujme “služby Bohu”
Pokud se Mihal minul, kterého Mikim považuje za Sergeja, tak Mikim se minul už dávno. Jen hlupák dává rovnítko mezi Mihálem a Sergejem. Jeho širší rodina z větve L.... ho považuje za zbloudilou ovci, kvůli jeho extra extrémním projevům a názorům.
Re: Najväčšie hriechy adventistov: Seba-izolácia v záujme “služby Bohu”
Aha, takze tento Sergej kazania-komentare-recenzie-odporucania- ... html#p5755 ?. Najprv som si myslel, ze s nami nerad diskutuje, pretoze nema rad dialog. No asi je to dane tym, ze odtial, kam bol vychvateny, sa tazko prispieva do pozemskeho fora.
-
- Príspevky: 911
- Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
- Kontaktovať používateľa:
Re: Najväčšie hriechy adventistov: Seba-izolácia v záujme “služby Bohu”
Rasťo, máš pravdu, změna je nutná nejprve u jedince.Rastislav napísal: ↑08 Jan 2019, 15:35 Je veľa ľudí čo chcú zmeniť túto cirkev (CASD). Niekto ide na to oficálnou cestou ako napr. br. Kábrt ale je to zmena administratívno ústavného charakteru ale tiež dôležitá. Potom sú tu zmeny dogmatické a tam je eldorádo tejto stránky. Prečo tú cirkev chcete meniť ??? Vôbec ju nenavštevujte. Ked sú vaši priatelia na vás zlí alebo sa po ich prítomnosti cítite toxický necháte tých ľudí odkráčať kadeľahšie a aby sa vám žilo šťastnejšie.
Sergej podla spôsobu akým píšeš príspevky ťa museli adventisti dostať do neuveriteľného stresu
Ani ich nenavštevujú ale ked sa tam zjaví čírou náhodou nejaký záujemca obskakujú opatrne aby ho náhodou neodpudili. Tie klesajúce čísla členov boli v minulých rokoch alarmujúce ale vraj sa to stabilizovalo. Ideálny partner neexistuje , ani ideálny štát, ani cirkev.Sergej napísal: ↑07 Jan 2019, 21:21“Chorí” dnešnej doby nemajú záujem navštevovať nejaké podozrivé prednášky
Jeden môj známy zhánal ideálny pozemok. Dal si kritéria daleko od cesty ale dobrý prístup a nie samota, blízko les, vysoké napätie min kilometer atd. atd...... a cena pozemku stúpala a stúpala. až to bolo nedostupné. Teraz postavil v susednej dedine v centre. Zmenil svoje kritéria musel zmeniť seba a je štastný. Ked sa tam náhodu zastavím alebo sa stretneme je z neho pokorný človek akého som ho nepoznal. Vždy mal kopec rečí ako by mal svet fungovať, štát, cirkev, rodina, sociálny úrad, futbalový klub, vždy vedel kto ako a čo má robiť aby bol svet funkčný. Teraz je najspokojnejší človek pod slnkom a všetci sú mu ukradnutý. Keď chceš niečo zmeniť zmeň seba. Je to spoľahlivé a funguje to.
Mně jen přijdou trochu legrační dotazy, proč zde působíme jako ex, a pak nezájem o odpovědi.
A přitom bych tak ráda vysvětlila, ale nikdo to nechce

Nebo Ty to chceš? Vždyť iTy už do církve nepatříš...
Ohledně poklesu členstva: říkal jeden člen, že jim že sdružení někdo říkal, že pokles dále pokračuje. Ale je to jen zprostředkovaná informace, neslyšela jsem ji osobně, takže za ni nemohu ručit.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní