Jak to bylo s existencí Ježíše Krista?

Rozsiahlejšie články s diskusiou.
Viktorrealita
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Jak to bylo s existencí Ježíše Krista?

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

mikim napísal: 13 Jan 2019, 19:30 Dle těchto veršů je zcela bezpochybně neposlušný ten kdo nechce v sobotu odpočívat od skutků svých (čili běžné týdenní práce).
Kol 2:16 Tedy nech vás nikto nesúdi pre pokrm alebo nápoj alebo pre nejaký sviatok alebo novmesiac alebo pre soboty

Bežné práce, tak to je veľmi široký pojem. Takže nevieš rozlíšiť, aké práce a či je to dobré pre niekoho a či mám hriech, keď to odmietnem robiť a či zhreším, keď to budem robiť?Jak 4:17 Kto tedy vie dobre činiť a nečiní, má hriech. Cit: Mat12 12 ... Preto sa smie v sobotu dobré robiť.

Ak to teda nevieš, tak ako chceš sobotu do bodky dodržiavať a tvrdiť, že niekto je neposlušný.

Vykúpený už má odpočinutie v Kristu a to každý deň.Mat 12:8 Lebo Syn človeka je pánom i soboty.

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Jak to bylo s existencí Ježíše Krista?

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Viktorrealita napísal: 14 Jan 2019, 12:22
mikim napísal: 13 Jan 2019, 19:30 Dle těchto veršů je zcela bezpochybně neposlušný ten kdo nechce v sobotu odpočívat od skutků svých (čili běžné týdenní práce).
Kol 2:16 Tedy nech vás nikto nesúdi pre pokrm alebo nápoj alebo pre nejaký sviatok alebo novmesiac alebo pre soboty

Bežné práce, tak to je veľmi široký pojem. Takže nevieš rozlíšiť, aké práce a či je to dobré pre niekoho a či mám hriech, keď to odmietnem robiť a či zhreším, keď to budem robiť?Jak 4:17 Kto tedy vie dobre činiť a nečiní, má hriech. Cit: Mat12 12 ... Preto sa smie v sobotu dobré robiť.

Ak to teda nevieš, tak ako chceš sobotu do bodky dodržiavať a tvrdiť, že niekto je neposlušný.

Vykúpený už má odpočinutie v Kristu a to každý deň.Mat 12:8 Lebo Syn človeka je pánom i soboty.

...Kol 2:16 Tedy nech vás nikto nesúdi pre pokrm alebo nápoj alebo pre nejaký sviatok alebo novmesiac alebo pre soboty

[KB1613] Ko 2:16 Protož žádný vás nesuď pro pokrm, aneb pro nápoj, aneb z strany svátku, neb novuměsíce, aneb sobot. (…h or sabbatwn of the sabbath)

[KB1613] Ko 2:17 Kteréžto jsou stín věcí budoucích, ale pravda tělo jest Kristovo.
Slovo „protož“, znamená „na základě toho, co bylo právě řečeno, musíme dojít k tomuto závěru“. Jinými slovy říká: „Vzhledem k faktu, že tato ustanovení byla vymazána (v 14), žádný vás nesmí soudit pro pokrm nebo nápoj.“
Je jisté, že desatero přikázání neřeší pokrmy a nápoje. Ale co ty „soboty"? Mohou být tyto „soboty“- sobotami sedmého dne, o kterých hovoří čtvrté přikázání desatera? Ne, nemohou. Jsou totiž jasně definovány jako „stín toho, co mělo přijít“. Pamatujte prosím na to, že týdenní sobota byla ustanovena Bohem před tím, než hřích vstoupil na náš svět. Nemohly existovat žádné předobrazy nebo stíny, dokud neexistoval hřích. Všechny tyto stíny byly zavedeny KVŮLI hříchu a ukazovali na vysvobození z hříchu prostřednictvím Krista. Například – všichni obětovaní beránci představovali Ježíše, pravého Beránka, který měl zemřít za hříchy světa. Pokud by hřích nevstoupil na svět, nebylo by třeba Spasitele a tím pádem ani žádných beránků (stínů) ukazujících na Spasitele.
Takže tyto „soboty, které jsou stínem“ se nemohly vztahovat k sobotě sedmého dne. Ale o jakých jiných sobotách by zde mohla být řeč? Existovaly nějaké jiné „soboty“, než ty týdenní? Ano. Po vyjití z Egypta byly ustanoveny výroční soboty, celkem sedm „sobot“ v roce, které neměly absolutně nic do činění se sobotou čtvrtého přikázání desatera. Byly to výroční slavnosti a připadaly na různé všední dny v týdnu (něco jako dnes dny pracovního klidu) a v tyto „soboty“ se přinášely zvláštní oběti, které poukazovaly na smrt Beránka Božího na Golgotě. Tyto soboty byly součástí systému „ustanovení“, který skončil na kříži.
O „stínových“ sobotách se hovoří např. v Lv 23 x 24, 27, 32, tyto výroční soboty připadají každý rok na jiný den v týdnu. Bůh zdůraznil, že neměly být zaměňovány s týdenními sobotami v Lv 23 x 37, 38 - všechny verše uvedeny viz výše. Pro každý z těchto výročních svátečních dní byly předepsány jisté oběti, které byly stínem poukazujícím k budoucí oběti Ježíše Krista. Ale Bible jasně říká, že tyto dny byly „kromě Hospodinových sobot“, tedy sobot sedmého dne.
Už je snad zcela jasné, který zákon byl vymazán a přibit na kříž. V okamžiku Kristovy smrti byla chrámová opona roztržena od vrchu dolů (Mt 27,51). Bylo odhaleno nejsvatější místo svatyně, místo kde byla rozstřikována krev za hříchy lidu. Ale teď už nebylo třeba, aby byla stříkána další krev, nebyly třeba oběti dalších beránků. Přišel pravý Beránek, na kterého všechny tyto oběti ukazovaly. Bylo by tedy odmítnutím Spasitele, kdyby byla přinášena další zvířata. Bylo by odmítnuto, že On byl naplněním všech stínů a předobrazů. Proto by bylo „proti nám“ nebo „nám nepřátelské“ pokračovat v dodržování Mojžíšova zákona.
Abychom dále objasnili tuto záležitost, položme si jednu nebo dvě jednoduché otázky. Byl by to hřích, kdyby den před Ježíšovou smrtí člověk odmítl přinést beránka, aby mu byly odpuštěny hříchy? Odpověď je samozřejmě ano. Byl by to hřích, protože toto byla jediná cesta k odpuštění. Druhá otázka: Byl by to hřích, kdyby někdo odmítl přinést beránka den po Ježíšově smrti? Ne, protože pravý Beránek zemřel, opona byla roztržena a ustanovení vymazána. A zákon („ceremoniální“ Mojžíšův zákon) byl zrušen přibitím na kříž. Pavel mluví o stejném zákonu v listu Efezským 2,15 (NBK)
Pokud by Ko 2,16 měl odstraňovat soboty, musel by odstranit i jídlo a pití (kontext mluví o postu a ne o rozlišování jídel a pití - viz všechny moderní překlady).
V NZ je cca 150 odkazů na sobotu, ale jen jeden je zdánlivě proti ní (Ko 2,16). Dle 2. Kor 13,1 je třeba více podpůrných hlasů pro potvrzení nějaké skutečnosti (a ne pouze jeden).
V Koloským se nikde nevyskytuje výraz „nomos“ (zákon) i když v Gal a Ř je více než 100x. Proto lze odvozovat, že se v listu Koloským řeší pre-gnostická „filosofie“ (lidské nauky), která nemá souvislost s Tórou. (Argumenty Dr. Desmonda Forda pro platnost soboty)

... Takže nevieš rozlíšiť, aké práce a či je to dobré pre niekoho a či mám hriech, keď to odmietnem robiť a či zhreším, keď to budem robiť?Jak 4:17 Kto tedy vie dobre činiť a nečiní, má hriech. Cit: Mat12 12 ... Preto sa smie v sobotu dobré robiť.

Vždyť už jsem ti to jasně napsal, řiď se Bohem tce,.Pánem Ježíšem a apoštoly co oni dělali a nedělali v sobotu, pomoct jednorázově v sobotu je dobrý skutek a není hřích, takto to dělal Ježíš, ten navíc i uzdravoval, což my neumíme. Cokoliv ostatní práce v sobotu je hřích.

...Vykúpený už má odpočinutie v Kristu a to každý deň.Mat 12:8 Lebo Syn človeka je pánom i soboty.
Nic takového Ježíš neučí, že máme mít odpočinutí v Kristu každý den. To je jen lidský výmysl.
Takže ty ve všední dny už nijak nepracuješ, protože máš přece odpočinutí v Kristu? V tom případě porušuješ 4.přikázání Desatera, které platí navěky a pokud jsi přijal Krista tak ho z lásky k němu a k Bohu Otci dodržuješ, protože to je ta pravá LÁSKA!

Viktorrealita
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Jak to bylo s existencí Ježíše Krista?

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

mikim napísal: 14 Jan 2019, 17:07 Nic takového Ježíš neučí, že máme mít odpočinutí v Kristu každý den. To je jen lidský výmysl.
Takže ty ve všední dny už nijak nepracuješ, protože máš přece odpočinutí v Kristu? V tom případě porušuješ 4.přikázání Desatera, které platí navěky a pokud jsi přijal Krista tak ho z lásky k němu a k Bohu Otci dodržuješ, protože to je ta pravá LÁSKA!
Chceš snáď povedať, že vykúpený nemá už odpočinutie , pokoj a radosť v Kristu? Toto je ľudský výmysel? Či snáď nevieš, čo dáva človeku evanjelium Ježiša Krista, keď ho do srdca príjme vierou?

Tu nejde predsa o nejakú prácu, lebo je to nad ľudské sily toto všetko naplniť podľa nejakých kritérií, často len ľuďmi stanovených. Kto posúdi činnosť , ktorú človek vykonáva v sobotu, že je to - dobré činiť, alebo nie je to dobre činiť? Ak chce niekto podľa starého zákona dodržovať sobotu - nepracovať, tak by sa potom podľa toho istého zákona mal potrestať smrťou ten, kto to nedodržiava.

Odpočinutie je predsa, ak celý svoj život zasvätíš Bohu – žiješ v Kristu každý každučičký deň a nie len jeden deň v týždni.

V prvom rade chcem zdôrazniť, že neberieš celé Písmo, ako jedinú autoritu a spochybňuješ niektoré jej časti. Bol som zaskočený tým, ako si písal o apoštolovi Pavlovi, akoby protirečil ostatným apoštolom, čo nie je pravda. Potom je ťažké argumentovať Písmom, lebo to jednoducho spochybníš, pretože ju neberieš ako jedinú autoritu, ktorá má byť merítkom všetkého.

Kol 2:16 Tedy nech vás nikto nesúdi pre pokrm alebo nápoj alebo pre nejaký sviatok alebo novmesiac alebo pre soboty

To je jedno či sobotu, lebo nejaké sviatky - soboty. Nemáme nikoho súdiť podľa toho, či to napĺňa, alebo nie, podľa nejakých kritérií, lebo vykúpený je už slobodný v Kristu a jeho celý život je už odpočinutím v Kristu. Každý deň už žije v pokoji a radosti v Kristu a nie len siedmy deň. Preto súdiť ostatných kvôli napĺňaniu soboty je z tohto hľadiska nezmysel. Kto chce napĺňať sobotu, alebo nedeľu nech si ju napĺňa a to bez toho, aby som robil rozdiely a odsudzoval niekoho, že v siedmy deň vykonáva nejaké práce.

Rim 14:5 Lebo niekto súdi, že niektorý deň je nad iný deň, a zase niekto súdi, že každý deň ako deň. Každý nech si je istý veci sám vo svojej mysli. 6Kto dá na deň, dá Pánovi; kto nedá na deň, nedá Pánovi na deň. Kto jie, jie Pánovi, lebo ďakuje Bohu, a kto nejie, nejie Pánovi a ďakuje Bohu.

Nikto sobotu neodstraňuje , lebo u vykúpeného je sobota – odpočinutie a pokoj v Kristu jeho celý život. Je to napĺňanie zákona na rovine Božej a nie ľudskej.


mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Jak to bylo s existencí Ježíše Krista?

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Viktorrealita napísal: 17 Jan 2019, 10:30
mikim napísal: 14 Jan 2019, 17:07 Nic takového Ježíš neučí, že máme mít odpočinutí v Kristu každý den. To je jen lidský výmysl.
Takže ty ve všední dny už nijak nepracuješ, protože máš přece odpočinutí v Kristu? V tom případě porušuješ 4.přikázání Desatera, které platí navěky a pokud jsi přijal Krista tak ho z lásky k němu a k Bohu Otci dodržuješ, protože to je ta pravá LÁSKA!
Chceš snáď povedať, že vykúpený nemá už odpočinutie , pokoj a radosť v Kristu? Toto je ľudský výmysel? Či snáď nevieš, čo dáva človeku evanjelium Ježiša Krista, keď ho do srdca príjme vierou?

Tu nejde predsa o nejakú prácu, lebo je to nad ľudské sily toto všetko naplniť podľa nejakých kritérií, často len ľuďmi stanovených. Kto posúdi činnosť , ktorú človek vykonáva v sobotu, že je to - dobré činiť, alebo nie je to dobre činiť? Ak chce niekto podľa starého zákona dodržovať sobotu - nepracovať, tak by sa potom podľa toho istého zákona mal potrestať smrťou ten, kto to nedodržiava.

Odpočinutie je predsa, ak celý svoj život zasvätíš Bohu – žiješ v Kristu každý každučičký deň a nie len jeden deň v týždni.

V prvom rade chcem zdôrazniť, že neberieš celé Písmo, ako jedinú autoritu a spochybňuješ niektoré jej časti. Bol som zaskočený tým, ako si písal o apoštolovi Pavlovi, akoby protirečil ostatným apoštolom, čo nie je pravda. Potom je ťažké argumentovať Písmom, lebo to jednoducho spochybníš, pretože ju neberieš ako jedinú autoritu, ktorá má byť merítkom všetkého.

Kol 2:16 Tedy nech vás nikto nesúdi pre pokrm alebo nápoj alebo pre nejaký sviatok alebo novmesiac alebo pre soboty

To je jedno či sobotu, lebo nejaké sviatky - soboty. Nemáme nikoho súdiť podľa toho, či to napĺňa, alebo nie, podľa nejakých kritérií, lebo vykúpený je už slobodný v Kristu a jeho celý život je už odpočinutím v Kristu. Každý deň už žije v pokoji a radosti v Kristu a nie len siedmy deň. Preto súdiť ostatných kvôli napĺňaniu soboty je z tohto hľadiska nezmysel. Kto chce napĺňať sobotu, alebo nedeľu nech si ju napĺňa a to bez toho, aby som robil rozdiely a odsudzoval niekoho, že v siedmy deň vykonáva nejaké práce.

Rim 14:5 Lebo niekto súdi, že niektorý deň je nad iný deň, a zase niekto súdi, že každý deň ako deň. Každý nech si je istý veci sám vo svojej mysli. 6Kto dá na deň, dá Pánovi; kto nedá na deň, nedá Pánovi na deň. Kto jie, jie Pánovi, lebo ďakuje Bohu, a kto nejie, nejie Pánovi a ďakuje Bohu.

Nikto sobotu neodstraňuje , lebo u vykúpeného je sobota – odpočinutie a pokoj v Kristu jeho celý život. Je to napĺňanie zákona na rovine Božej a nie ľudskej.
...
Odpočinutie je predsa, ak celý svoj život zasvätíš Bohu – žiješ v Kristu každý každučičký deň a nie len jeden deň v týždni.

No to zcela jistě není odpočinutí v Kristu či v Bohu to co popisuješ, když svůj život zasvětím Bohu, tak pracuji 6 dní a sedmý den odpočívám, Bůh to po nás takto vyžaduje:
4. Pamatuj na sobotní den, abys ho posvětil. Šest dní budeš pracovat a dělat všechnu svou práci, 10ale sedmý den je sobota patřící Hospodinu, tvému Bohu. Nebudeš dělat žádnou práci ty ani tvůj syn ani tvá dcera, tvůj otrok ani tvá otrokyně, tvé zvíře ani tvůj příchozí, který je ve tvých branách, protože šest dní Hospodin dělal nebesa a zemi, moře a všechno, co je v nich, a sedmý den odpočinul. Proto Hospodin požehnal sobotní den a posvětil ho.

Odpočívat v Kristu či v Bohu neznamená nedělat nic a nepracovat, ale "Šest dní budeš pracovat" je daný Boží příkaz, a sedmý den je soboty, která patří Hospodinu tvému Bohu. Jedině sobotu Bůh dal pro odpočinek a žádný jiný den takto v Bibli označen není!!!
Takže žít Bohu můžeš samozřejmě každý den, to je samozřejmé, ale odpočívat s Bohem můžeš jen v sobotu, jakýkoliv jiný den odpočinku je u Boha zcela neplatný, takže to nemůže vůbec nikdo obkecat, ani Ty ne.

...Bol som zaskočený tým, ako si písal o apoštolovi Pavlovi, akoby protirečil ostatným apoštolom, čo nie je pravda.

Ap. Pavel píše někdy plný opak toho co učí Pán Ježíš, odkaz na 24 takových opaků jsem už dával vícekrát a na youtube toho je hafo:
https://www.youtube.com/results?search_ ... s+vs.+Paul

Ap. Pavel píše o spasení z milosti a ap. Jakub o spasení ze skutků atd.

...Každý deň už žije v pokoji a radosti v Kristu a nie len siedmy deň. Preto súdiť ostatných kvôli napĺňaniu soboty je z tohto hľadiska nezmysel. Kto chce napĺňať sobotu, alebo nedeľu nech si ju napĺňa a to bez toho, aby som robil rozdiely a odsudzoval niekoho, že v siedmy deň vykonáva nejaké práce.

S takovým povrchním přístupem se pak nediv, když třeba nebudeš spasený a kvůli Tvým nebiblickým slovům i další.

Ř 14,5.6 dle kontextu odkazuje na postní dny a ne na soboty (Argumenty Dr. Desmonda Forda pro platnost soboty)
[KB1613] Ř 14:5 Nebo někdo rozsuzuje mezi dnem a dnem, a někdo soudí každý den. Jeden každý v svém smyslu ujištěn buď.
[NBK] Ř 14:6 Kdo zachovává den, zachovává [ho] Pánu, a kdo ten den nezachovává, nezachovává [ho] Pánu. Kdo jí, jí Pánu, neboť děkuje Bohu, a kdo nejí, nejí Pánu a děkuje Bohu.
Všimněme si nejprve, o čem tento text nehovoří. V našem rozboru nám pomohou dvě otázky. Říká text něco o sobotě? Říká něco o bohoslužbě? Rozhodně ne! Pisatel se zmiňuje o děkování Bohu, ale ne o sobotě, ani o uctívání Boha. Proto by bylo nebezpečné vztahovat tento text na sobotu. Jakého dne se tedy verš týká? Jaký den hodnotí? Je to docela jednoduché. Pavel píše o tom, že člověk vyvyšuje jeden den nad druhý. Nehovoří o sobotě, o bohoslužbě ani o Božím přikázání – jenom o tom, jak sám člověk osobně hodnotí různé dny. Je zřejmé, že Pavel rozebírá lidské názory, ne božské přikázání psané Božím prstem na kamenné desky. První verš kapitoly nám nabízí klíč: Bratra ve víře slabšího přijímejte mezi sebe, ale nepřete se s ním o jeho názorech (Řím. 14x1). Pavel píše těm, kteří jsou ve víře „silní“, o těch, kteří jsou ve víře „slabí“. Těm silným ve víře vadí „nepřít se o názorech“, neposuzovat sporné záležitosti. Jedním z těchto rozdílů byla otázka jedení masa obětovaného modlám (1 Kor. 8). Většinu masa, které se prodávalo na trhu, obětoval nejprve prodávající modlám. Někteří úzkostliví židovští křesťané věřili, že jedení masa obětovaného modlám je stejně špatné jako samotné modlářství. Mnozí z nich se stali vegetariány, a to ne kvůli fyzickému zdraví, ale aby se vyhnuli duchovnímu znečištění. To se stalo předmětem sporu sborů v Římě. Kromě jedení masa někteří stále ještě věřili, že půsty mají význam pro spravedlnost člověka (Luk. 18x12). Tato skupina se v určité dny postila. Ty, kteří se v uvedené dny nepostili, posuzovali velmi přísně. Pavel píše: „Někdo rozlišuje dny…(Řím. 14x5) a také: Kdo zachovává určité dny, zachovává je Pánu. Kdo jí, dělá to Pánu ke cti, neboť děkuje Bohu, a kdo nejí, dělá to také Pánu ke cti, neboť i on děkuje Bohu.(Řím. 14x6). Někteří ze židovských křesťanů nepřestali zachovávat své dřívější postní dny. Jejich „víra byla slabá“. Podle sebe hodnotili ostatní a způsobovalo to rozdělení v církvi. K tomuto rozdělení docházelo na základě lidských názorů, nešlo o základní otázky učení. Apoštol Pavel se k tomu vyjadřuje přímo: „Jestliže se rozhodnete postit se, v pořádku, nikoho jiného však nesuďte, když jedná jinak než vy.“ Pavel měl především zájem o jednotlivce, kteří rozdělují církev ve věcech týkajících se lidských názorů, ne v záležitostech Božího zákona. Vzpomeňte si, jak energicky tvrdí: Zákon je tedy sám v sobě svatý a přikázání svaté, spravedlivé a dobré (Řím. 7x12). Jasně uvádí: „Ze zákona pochází poznání hříchu“ a „hřích bych nepoznal, kdyby nebylo zákona“ (Řím. 3x20, 7x7). Potom dodává: To tedy vírou rušíme zákon? Naprosto ne? Naopak, zákon potvrzujeme (Řím. 3x31). Pavlův názor na zákon je jasný. Je jisté, že ve 14. kapitole Římanům neodporuje všemu tomu, co v epištole předtím uvedl. /Mark A. Finley, Téměř zapomenutý den, str.90-92/.

Viktorrealita
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Jak to bylo s existencí Ježíše Krista?

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Mikim napísal: Odpočívat v Kristu či v Bohu neznamená nedělat nic a nepracovat, ale "Šest dní budeš pracovat" je daný Boží příkaz, a sedmý den je soboty, která patří Hospodinu tvému Bohu. Jedině sobotu Bůh dal pro odpočinek a žádný jiný den takto v Bibli označen není!!!
Takže žít Bohu můžeš samozřejmě každý den, to je samozřejmé, ale odpočívat s Bohem můžeš jen v sobotu, jakýkoliv jiný den odpočinku je u Boha zcela neplatný, takže to nemůže vůbec nikdo obkecat, ani Ty ne.
Vykúpený odpočíva v Bohu každý deň a nejde tu o prácu, ale o nové srdce naplnené pokojom a radosťou v Kristu. Ako môže byť toto neplatné? Naopak, práve to, že prišiel Kristus, tak nám dal večné odpočinutie. Nie sme predsa v starozákonnej dobe. Ak ty chceš dodržiavať starozákonnú sobotu, tak si ju dodržiavaj. Ja mám novozákonnú sobotu v Kristu a to každý deň.
Mikim napísal: Ap. Pavel píše o spasení z milosti a ap. Jakub o spasení ze skutků atd.
Pavol a Jakub si neprotirečia . Ako som ti už napísal:

Jakub hovorí o fiktívnej viere, keď niekto len hovorí, že verí a teda takáto fiktívna viera sa ani nemôže prejaviť navonok - skutkami viery, lebo je fiktívna – je mŕtva - neexistuje . Jak2 26Lebo jako je telo bez ducha mŕtve, tak je i viera bez skutkov mŕtva.

No a Pavol nehovorí o fiktívnej viere, keď len niekto hovorí že verí. Naopak, Pavol hovorí o spasiteľnej viere - skutočnej, ktorou sa prijalo do srdca živé Slovo Božie, ktoré sa vždy prejaví na novom živote v Kristu – skutkami viery a ovocím Ducha. No nie skutky sú nám na spasenie, ale to, skrz čo sme prijali živé Slovo Božie, teda skrz vieru. A to Slovo Božie vypôsobí nový život v Kristu. Teda so spasiteľnou vierou vždy spoluúčinkujú aj skutky viery. Je to jeden celok - viera, ktorá s prejavuje skutkami viery, lebo to Slovo, ktoré sme prijali vierou je živé Slovo Božie.

No a následne Jakub potvrdzuje to, čo učí aj Pavol: Jak2 22Tedy vidíš, že viera spoluúčinkovala s jeho skutkami a že viera bola dokonaná zo skutkov. 23A naplnilo sa písmo, ktoré hovorí: Abrahám uveril Bohu, a počítalo sa mu to za spravedlivosť, a bol nazvaný priateľom Božím.

Takže ako Jakub píše, Abrahám uveril Bohu a počítalo sa mu to za spravodlivosť. No a táto skutočná viera sa prejavila skutkami viery – dokázala sa skutkami. Skutočná viera v Božie Slovo vždy spoluúčinkuje so skutkami viery, lebo je skutočná - existuje v srdci človeka. To, čo existuje v srdci, teda viera v Božie Slovo, tak sa vždy aj prejaví na skutkoch viery. Fiktívna to nedokáže, lebo neexistuje.

Jak2 19Ty že veríš, že je jeden Bôh? Dobre robíš. Aj démoni veria a trasú sa.

Ak niekto tvrdí, že verí v existenciu Boha, no ako démoni opovrhuje jeho Slovom je jedná vec

No a veriť, že existuje Boh a vierou prijať do svojho srdca Božie Slovo je vec druhá. Takáto spasiteľná viera sa vždy prejaví na skutkoch viery a ovocí ducha.

Takže Pavol a Jakub si neprotirečia.
Mikim napísal: S takovým povrchním přístupem se pak nediv, když třeba nebudeš spasený a kvůli Tvým nebiblickým slovům i další.
Ak som napísal, že každý deň už vykúpený žije v pokoji a radosti v Kristu a nie len siedmy deň, tak u teba je toto povrchný prístup? Práve naopak, toto je napĺňanie soboty v Kristu na rovine Božej a nie ľudskej.

Nie sme v starozákonnej dobe. Ježiš už prišiel a teraz je pri Otcovi v nebesiach a zase príde, aby tam kde je on aj my sme boli. Takže máme pokoj a radosť vo svojom srdci a v tomto Duchu Pravdy napĺňame novozákonnú sobotu - každodenné odpočinutie v Kristu.

log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: Jak to bylo s existencí Ježíše Krista?

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

Viktorrealita napísal: 17 Jan 2019, 21:05 Ježiš už prišiel a teraz je pri Otcovi v nebesiach a zase príde, aby tam kde je on aj my sme boli.
No konecne sme naspat pri teme vlakna. Existoval Jezis ? Myslim, ze ano. Ale - bol umuceny a bol popraveny. Nedockal sa teda velmi vrucneho prijatia. Jezis bol vsak zdvorily dzentlmen a nenechal na sebe poznat co si skutocne myslel. A prides nas zase pozriet ? Pytali sa jeho nasledovnici. Iste, pridem znova, odvetil. Ale ja myslim, ze iba chcel byt zdvorily. Nemyslel to vazne. Je to ako ked ste boli na navsteve u znameho a nebolo to dobre alebo ked ste na rande s niekym s kym to nefunguje. Stretneme sa znovu ? Ano, zdvorilo nam zaklamu , ale uz sa to nikdy nezopakuje. A tak ucenici zostali sami a zili az kym nepomreli a tak bude aj s nami.

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Jak to bylo s existencí Ježíše Krista?

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Viktorrealita napísal: 17 Jan 2019, 21:05
Mikim napísal: Odpočívat v Kristu či v Bohu neznamená nedělat nic a nepracovat, ale "Šest dní budeš pracovat" je daný Boží příkaz, a sedmý den je soboty, která patří Hospodinu tvému Bohu. Jedině sobotu Bůh dal pro odpočinek a žádný jiný den takto v Bibli označen není!!!
Takže žít Bohu můžeš samozřejmě každý den, to je samozřejmé, ale odpočívat s Bohem můžeš jen v sobotu, jakýkoliv jiný den odpočinku je u Boha zcela neplatný, takže to nemůže vůbec nikdo obkecat, ani Ty ne.
Vykúpený odpočíva v Bohu každý deň a nejde tu o prácu, ale o nové srdce naplnené pokojom a radosťou v Kristu. Ako môže byť toto neplatné? Naopak, práve to, že prišiel Kristus, tak nám dal večné odpočinutie. Nie sme predsa v starozákonnej dobe. Ak ty chceš dodržiavať starozákonnú sobotu, tak si ju dodržiavaj. Ja mám novozákonnú sobotu v Kristu a to každý deň.
Mikim napísal: Ap. Pavel píše o spasení z milosti a ap. Jakub o spasení ze skutků atd.
Pavol a Jakub si neprotirečia . Ako som ti už napísal:

Jakub hovorí o fiktívnej viere, keď niekto len hovorí, že verí a teda takáto fiktívna viera sa ani nemôže prejaviť navonok - skutkami viery, lebo je fiktívna – je mŕtva - neexistuje . Jak2 26Lebo jako je telo bez ducha mŕtve, tak je i viera bez skutkov mŕtva.

No a Pavol nehovorí o fiktívnej viere, keď len niekto hovorí že verí. Naopak, Pavol hovorí o spasiteľnej viere - skutočnej, ktorou sa prijalo do srdca živé Slovo Božie, ktoré sa vždy prejaví na novom živote v Kristu – skutkami viery a ovocím Ducha. No nie skutky sú nám na spasenie, ale to, skrz čo sme prijali živé Slovo Božie, teda skrz vieru. A to Slovo Božie vypôsobí nový život v Kristu. Teda so spasiteľnou vierou vždy spoluúčinkujú aj skutky viery. Je to jeden celok - viera, ktorá s prejavuje skutkami viery, lebo to Slovo, ktoré sme prijali vierou je živé Slovo Božie.

No a následne Jakub potvrdzuje to, čo učí aj Pavol: Jak2 22Tedy vidíš, že viera spoluúčinkovala s jeho skutkami a že viera bola dokonaná zo skutkov. 23A naplnilo sa písmo, ktoré hovorí: Abrahám uveril Bohu, a počítalo sa mu to za spravedlivosť, a bol nazvaný priateľom Božím.

Takže ako Jakub píše, Abrahám uveril Bohu a počítalo sa mu to za spravodlivosť. No a táto skutočná viera sa prejavila skutkami viery – dokázala sa skutkami. Skutočná viera v Božie Slovo vždy spoluúčinkuje so skutkami viery, lebo je skutočná - existuje v srdci človeka. To, čo existuje v srdci, teda viera v Božie Slovo, tak sa vždy aj prejaví na skutkoch viery. Fiktívna to nedokáže, lebo neexistuje.

Jak2 19Ty že veríš, že je jeden Bôh? Dobre robíš. Aj démoni veria a trasú sa.

Ak niekto tvrdí, že verí v existenciu Boha, no ako démoni opovrhuje jeho Slovom je jedná vec

No a veriť, že existuje Boh a vierou prijať do svojho srdca Božie Slovo je vec druhá. Takáto spasiteľná viera sa vždy prejaví na skutkoch viery a ovocí ducha.

Takže Pavol a Jakub si neprotirečia.
Mikim napísal: S takovým povrchním přístupem se pak nediv, když třeba nebudeš spasený a kvůli Tvým nebiblickým slovům i další.
Ak som napísal, že každý deň už vykúpený žije v pokoji a radosti v Kristu a nie len siedmy deň, tak u teba je toto povrchný prístup? Práve naopak, toto je napĺňanie soboty v Kristu na rovine Božej a nie ľudskej.

Nie sme v starozákonnej dobe. Ježiš už prišiel a teraz je pri Otcovi v nebesiach a zase príde, aby tam kde je on aj my sme boli. Takže máme pokoj a radosť vo svojom srdci a v tomto Duchu Pravdy napĺňame novozákonnú sobotu - každodenné odpočinutie v Kristu.

...Ak som napísal, že každý deň už vykúpený žije v pokoji a radosti v Kristu a nie len siedmy deň, tak u teba je toto povrchný prístup? Práve naopak, toto je napĺňanie soboty v Kristu na rovine Božej a nie ľudskej.

Nie sme v starozákonnej dobe. Ježiš už prišiel a teraz je pri Otcovi v nebesiach a zase príde, aby tam kde je on aj my sme boli. Takže máme pokoj a radosť vo svojom srdci a v tomto Duchu Pravdy napĺňame novozákonnú sobotu - každodenné odpočinutie v Kristu.

Ty jako reformovaný Luteránský Kalvínista bys přece měl věřit jak věřili reformátoči o sobotě ne? Proč se jimi neřídíš?

Martin Luther:
„Bůh požehnal a posvětil den sobotní. Neučinil tak ze žádným jiným stvořením. Ani nebe ani zemi ani jiné stvoření neposvětil pro sebe, jedině sedmý den – sobotu. Znamená to především že se máme z toho učit porozumět, že sedmý den je obzvlášť určen(vhodný) k tomu, že bychom jej měli použít k bohoslužbě, protože posvěceným se nazývá to, co je odděleno od všeho ostatního stvoření a věnováno Bohu. Posvětit znamená oddělit k svatému účelu anebo k bohoslužbám.
Z tohoto textu jasně vyplývá, že i tehdy, kdyby byl Adam obstál ve zkoušce a zůstal ve své nevinnosti, byl by stále zachovával sedmý den.
A ačkoli člověk hříchem ztratil představu o Bohu, Bůh přece chtěl, aby přikázání o zachovávání svaté soboty zůstalo a chtěl, aby si člověk v sedmý den vštěpoval slovo Boží a úctu k Němu.“(Dr. Martin Luther v Copiuis Exposition on genesis; přel. dle něm. textu ve vyd. Waleh od F.W. Bugge, sv. I., str. 62.63)

Martin Luther ve svém komentáři k 1M 2,3:
„Jelikož Písmo vzpomíná sobotu mnohem dříve než Adamův pád do hříchu, což to neznamená, že byl ustanoven tehdy, když Adam pracoval šest dní a odpočíval sedmého dne. Je tomu nepochybně tak.“ (cit. v J.N. Adrews a L.R. Conradi „History of the Sabbath and First Day of the Week, 1912, s.33,67)

Dr.Twisse cituje Martina Luther takto:
„A Martin Luther prohlašuje toto (tome vi, komentář ke Gen.2:3): ‘Z toho vyplývá’, říká ‘že, kdyby Adam setrval ve své nevinnosti, ještě by zachovával v sedmý den jako svatý, to znamená, v tento den by učil své děti, a děti svých dětí, jaká je Boží vůle a v čem spočívá jeho bohoslužba; chválil by Boha, vzdával díky. V dalších dnech by obdělával svou zemi a pozoroval svůj dobytek…’“ (Morality of the Fourth Commandment, pp. 56, 57, London, 1641.)

Filip Melanchton v roce 1555:
„Od časů Adama první otcové zachovávalali sobotu jako den ve kterém odkládali práci svých rukou a shromažďovali se ke kázání, modlitbám, díkůčinění a přinášení obětí, jak přikázal Pán.“(On Christian doctrine, Loci Communes 1555, Clyde L. Manschreck, 1965, str. 96)

Jan Kalvín ve svém Komentáři k 1. Knize Mojžíšově (r. 1554) naprosto otevřeně uznává sobotu za božskou instituci zřízenou při stvoření:
„Za prvé proto, že Bůh odpočinul, poté požehnal tento odpočinek, aby jej po všechny věky lidé uznávali za svatý: neboli také oddělil každý sedmý den k odpočinku, aby se jeho vlastní příklad stal věčným zákonem.“ A o pár řádku níže opakuje: „Když to bylo přikázáno lidem od samotného počátku, že se mají zabývat oslavou Boha, je dobré, aby to bylo následováno až do konce světa.“(John Calvin, Commentaries on the First Book Moses Called Genesis, překl. John King(1948),str.106.107)

Evangelista Dwight L. Moody /nezávislý/ “Weighed and Wanting” (1898) s. 46.47 – výklad k čtvrtému přikázání:
“Poctivě věřím, že toto přikázání je dnes právě tak závazné jako bylo vždycky. Hovořil jsem s lidmi, kteří říkali, že bylo zrušeno, ale nemohli mi ukázat v Bibli nějaké místo, že je Bůh zrušil. Když byl Kristus na zemi nic z tohoto přikázání nevyloučil. Osvobodil je od stop, které na ně nanesli zákoníci a farizeové a dal mu jeho pravé místo: “Sobota pro člověka učiněna jest, ne člověk pro sobotu”. To je právě tak proveditelné jako nutné pro dnešní lidi, jak tomu vždycky bylo, skutečně více než kdykoliv předtím, protože žijeme v takové napjaté době.
SABAT BYL ZÁVAZNÝ V RÁJI EDEN A OD TÉ DOBY BYL V PLATNOSTI VŽDYCKY. Toto čtvrté přikázání začíná slovem “pamatuj” a to ukazuje, že sabat byl již v době, kdy Bůh tento zákon psal na kamennou desku na hoře Sinaj. Jak mohou lidé tvrdit, že toto jediné přikázání bylo zrušeno, zatímco připouštějí, že ostatních devět ještě stále platí?
Věřím, že sobotní otázka je dnes otázkou životně důležitou pro celý svět, je palčivou otázkou přítomnosti. Vzdáte-li se soboty, hyne církev, vzdáteli se církve hyne člověk. A když hyne člověk, hyne národ. To je směr, kterým se právě ubíráme.
Církev Boží slábne, protože tak mnoho lidí se vzdává soboty a užívá ji k sobeckým zájmům.”

Dr. Archibald Hodge (1823-1826) – významný presbyteriánský teolog:
“Bůh ustanovil sobotu při stvoření světa, sedmý den oddělil a zavedl jeho zachovávání jako univerzální a nepřetržitý morální závazek pro celé lidstvo.” (Archibald A. Hodge v Traktátu č. 175 presbyteriánského publikačního výboru)

Zacharias Ursinus (1534 – 1583) význačný reformační teolog, nástupce Martina Luthera a tvůrce významného reformačního vyznání známého jako Heidelberger Catechism(1563) učí, že:
“Sobota sedmého dne byla nařízena Bohem od samotného počátku světa, aby lidé podle Jeho příkladu odpočívali od své práce, a ikdyž sobota ceremoniální byl odstraněna v Nové smlouvě, přesto sobota morální stále existuje a týká se nás i ostatních.” (Zacharias Ursinus, The Summe of christian religion, Oxford 1587, str. 955)

ThDr. George Busch /presbyterián/, prof. hebrejského jazyka (New York University) v komentáři k 1M 2,1-3 :
“A posvětil ho”. Hebrejsky Kadasch. Právě tímto termínem je vyjádřeno pozitívní ustanovení soboty za den odpočinku pro člověka. Boží posvěcení tohoto dne odpovídá příkazu, kterým Bůh nařídil lidu, aby jej posvěcovali. Protože Hospodin na konci stvoření oddělil sedmý den k takovému účelu a NEOMEZIL HO DOBOU ANI MÍSTEM, TAK ZACHOVÁVÁNÍ SOBOTY PLATÍ PRO VŠECHNY LIDI a mělo prozřetelnostně přecházet s pokolení na pokolení. Toto vyplývá dále Z DŮVODU, proč Pán tento den požehnal a posvětil; totiž z výrazu: „P R O T O“ , že v něm odpočinul. JE TO VŽDY STÁLE – PRO VŠECHNY LIDI OD ADAMA – STEJNĚ PLATNÝ DŮVOD. KDYŽ TENTO DŮVOD BYL ZÁKLADEM A PŘÍČINOU POSVĚCENÍ PRVNÍ SOBOTY, JE TAKÉ DOSTATEČNÝM DŮVODEM PRO POSVĚCENÍ KAŽDÉHO SEDMÉHO DNE A TO AŽ DO SKONÁNÍ VĚKŮ. Přikázání o zachovávání tohoto dne je mimo to obsažené v Desateru, které nezaniklo spolu se zvláštním státním zřízením židovským, ale TRVÁ V PLATNOSTI I PRO KŘESŤANY VŠECH ČASŮ A NA CELÉM SVĚTĚ.” (ThDr. George Busch “Notes, Critical Practical on the Book of Genesis” (1838) s. 48.49)

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Jak to bylo s existencí Ježíše Krista?

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Viktorrealita napísal: 10 Jan 2019, 17:37
Tomáš Plechatýý napísal: Já věřím v Boha, který i když je svrchovaný a mocný, tak se z lásky a ze své povahy dobrovolně omezil a dal tím svému stvoření - nám lidem - svobodu se mu vzepřít i se k němu vrátit. Respektovat lidskou vůli není projev Boží slabosti, ale jeho bezpodmínečné lásky.
Proto věřím, že v tom dobrém jak se Otec/matka chová ke svým dětem je vidět ten obraz Boha nebo odlesk jeho charakteru.
Láska Otca, alebo matky nie je v ľahostajnosti k tomu, ako sa ich dieťa správa, ale naopak. Otec napomína, karhá, ale aj švihá svoje dieťa a aj to je prejav lásky rodiča k svojmu dieťaťu. Robí to preto, lebo je jeho dieťaťom. K cudzím deťom sa takto predsa otec neprejavuje a necháva ich tak.

Boh, aby uspokojil svoju spravodlivosť, tak poslal svojho Syna, aby sa obetoval za naše hriechy – za hriechy svojho ľudu. Poslať svojho Syna sa obetovať za svoje deti, tak to nie je rešpektovať ľudskú vôľu hrešiť, ale naopak. Dokonalé dielo milosti je práve v tom, že my sme mali zaplatiť smrťou za svoje hriechy a to nie je tolerovanie hriechu z Božej strany, ale spravodlivý súd.

No Božia láska k svojím deťom našla spôsob a poslal svojho syna, aby namiesto nás práve on niesol tento trest a tak uspokojil svoju spravodlivosť a až tak sa mohla Božia láska naplno prejavila v milosti. To nie je ľahostajné čakanie na našu vôľu, že.

Boh je absolútne spravodlivý a nemôže tolerovať hriech človeka tým, že rešpektuje jeho nejakú "slobodnú“ vôľu aj hrešiť. Je to nezmysel! Žiť v hriechu je byť otrokom hriechu a teda je hriechom zotročená aj vôľa. Prečo by mal Byť k tomu ľahostajný, teda ak miluje svoje deti a chce ich zachrániť, tak im dá nové srdce. Nebol by spravodlivý, ak by nepotrestal hriech, no nikto by nebol spasený, lebo každý zhrešil. Nebol ľahostajný, lebo láska Božia nás vykúpila spod viny za hriech.

Ak Boh ponecháva niekoho napospas jeho hriechom zotročenej vôli a tak ho odovzdať zlému, tak je to súd nad tým človekom – nie je Božím dieťaťom, lebo Boh sa vždy stará o svoje deti.
Viktore i ap. Pavel mluvil dobrovolnosti čili jinými slovy o svobodné vůli konat dobro:

Filemonovi 1:9  pro lásku raději prosím, já Pavel, vyslanec a nyní i vězeň Krista Ježíše.
10  Prosím tě za svého syna, kterému jsem dal život ve vězení, Onezima,
11  který ti před časem způsobil škodu, ale nyní je tobě i mně k užitku.
12  Posílám ti ho zpět, je mi drahý jako mé vlastní srdce.
13  Chtěl jsem si ho ponechat u sebe, aby mi ve vězení, kde jsem pro evangelium, sloužil místo tebe,
14  avšak bez tvého souhlasu jsem nechtěl nic udělat, aby tvá dobrota nebyla jakoby vynucená, nýbrž aby byla dobrovolná.

Bible tak zdůrazňuje svobodnou vůli člověka. Bůh nechce, abychom činili dobré a správné pouze z donucení nebo ze strachu, ale dobrovolně a z přesvědčení! Vše co děláme s láskou to děláme dobrovolně a z přesvědčení!


Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní