ambassador napísal: ↑06 Apr 2019, 19:26
Zřejmě bych se opakoval, tak jen krátce. Křesťanská církev nemá smysl bez Krista. Jako jsou různobarevné květy na louce, tak je možné vnímat členy křesťanské církve. Navzdory různobarevnosti je louka ve své kráse příkladem jednoty. Každý je jiný a přece Kristův. Jednota je v tom, že naše záchrana (spasení) je jednotně pouze v Kristu. Všechno ostatní tu záchranu buď vyzdvihuje a nebo snižuje.
Strávit dlouhý čas v křesťanské církvi a nevědět co to je být jednotný v Kristu, tak to je ztráta času.
Promarněný čas náboženského života se ztrátou víry v Boha.
Ga 3:28: Již není Žid ani Řek, již není otrok ani svobodný, již není muž ani žena, neboť vy všichni jste
jedno v Kristu Ježíši.
Spása je jedine v Kristu, ale ak sa nepovie, čo to vlastne znamená, čo je to pravé evajelium, čo sa myslí pod ospravedlením z viery, tak sa často stáva, že si niekto myslí, že všetci učia vlastne to isté, no nie je to to isté. Predsa aj preto bolo také prenasledovanie náboženským systémom, ktorý sa cítil byť ohrozený tými, ktorí šírili pravé evanjelium - teda spása jedine z milosti skrze vieru, bez zásluh a zdarma - ako dar. No a práve to ohrozovalo naboženský systém, ktorý pri pravom evanjeliu je zbytočný, keďže pravé evanjelium učí a oznamuje radostnú zvesť o hotovom spasení vybojovanom samotným Bohom a teda, spása je z milosti bez zásluh a zdarma.
Najprv si musíme povedať, že Kristus nezaložil žiadný náboženský systém a preto pre spásu je zbytočný a vedie naopak do zahynutia.
Náboženstvo spája spasenie z milosti plus spasenie zo záslužných skutkov. No a veľmi dobre vie čo robí. Totižto pod záslužnymi skutkami a podmienením spásy skutkami sa dá ukryť akýkoľvek antikristový systém. Iba popretím pravého evanjelia - teda ak sa poprie spasenie jedine z milosti skrze vieru, mohol vzniknúť a udržiavať sa celý náboženský systém nariadení, zásluh, márnych tradícii s hierarchiou moci a hromadením bohatstva.
Náboženský systém je z ducha antikrista, ktorý sa tvári, že taktiež učí o spasení z milosti no je to zavádzanie, aby pod hmlou ekumenizmu zvadzal.
Niektorí robia spoločné vyhlásenia, ale ak nepoukážu na podstatu ospravedlnenia z viery, tak je to len budovanie takej jednoty, ktorej podstatou je zvod.
Čo sa teda myslí ospravedlnený v Kristu? Podľa písma je to ten, kto už bol Bohom ospravedlnený a to raz a navždy! Podľa KC je to proces ospravedlnenia a teda bez radosti z istoty spasenia v Kristu, ktorá je jadrom evanjelia. Preto aj RKC vymyslela takú poistku - očistec, ktorý dáva falošnú nádej na spásu, aby to, čo nazýva opovážlivosťou - teda istotu spásy v Kristu nahradila očistcom.
Istota spásy v Kristu, by im totiž zničila celý ich náboženský systém.
Podľa Písma však prehlásenie ospravedlnenia začína aj končí v momente, ak človek uveril spasiteľnou vierou v Krista. Nie je to žiadny proces! Vykúpený sa zdokonaľuje , no jedine v istote spasenia v Kristu! Je to teda Božia milosť, ktorá vyučuje a zdokonaľuje v Kristu.
Ak RKC povie cit:"Ide tu o proces, ktorým sa človek z hriešnika stane spravodlivým."
Tak pod tým procesom myslí všetko to, čím KC podmieňuje spásu - ich vlastné nariadenia, márne tradície, sviatosti, záslužné skutky, aby nakoniec skrz očistec sa dovŕšila spása! No Písmo učí, že kresťan je ospravedlnený len raz a to samotnou vierou v toho, ktorý sa obetoval za naše hriechy - Ježiša Krista, pretože ospravedlnenie je trvalé Božie prehlásenie za spravodlivého.