Študujeme vieroučné body CASD - Sobota

Diskusia o vieroučných bodoch CASD.
log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: Študujeme vieroučné body CASD - Sobota

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

a kto nevie co s volnym casom a peniazmi a ma zaujem o historiu

obhajoba nedele

https://www.amazon.com/Sabbath-Complete ... 1608992578

obhajoba soboty

https://www.amazon.com/History-Sabbath- ... way&sr=8-3

a nech nam da potom vediet ako to bolo

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Študujeme vieroučné body CASD - Sobota

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Tomáši můžeš to přeložit?

J.N. Loughborough envisioned this snare and warned against it over a hundred years earlier, before we became an organized church. He couldn’t have been more prophetic: “The first step to apostasy is to get up a creed, telling us what we shall believe. The second is, to make that creed a test of fellowship. The third is try members by that creed. The fourth to denounce as heretics those who do not believe that creed. And fifth, to commence persecution against such.” (“Doings of the Battle Creek Conference, October 5 & 6, 1861” Review & Herald. 18(19): 148.)

Neregistrovaný

Re: Študujeme vieroučné body CASD - Sobota

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Tomáši můžeš to přeložit?
J.N. Loughborough envisioned this snare and warned against it over a hundred years earlier, before we became an organized church. He couldn’t have been more prophetic: “The first step to apostasy is to get up a creed, telling us what we shall believe. The second is, to make that creed a test of fellowship. The third is try members by that creed. The fourth to denounce as heretics those who do not believe that creed. And fifth, to commence persecution against such.” (“Doings of the Battle Creek Conference, October 5 & 6, 1861” Review & Herald. 18(19): 148.)
Ambassadore, překlad není tak těžký a na netu jsou překladače celých vět. Vidím, že čteš Spectrum magazín :)
N. Loughborough představil tuto past a varoval před ní více než sto let dříve, než jsme se stali organizovanou církví. Nemohl být více prorocký: „Prvním krokem k odpadnutí je vstoupit do víry, říkat nám, čemu budeme věřit. Druhou věcí je, aby toto vyznání bylo zkouškou společenství. Třetí je zkusit členy tímto vyznáním. Čtvrtý odsuzovat jako heretiky ty, kteří tomu víře nevěří. A za páté, zahájit pronásledování proti nim. “(„ Konání konference Battle Creek, 5. a 6. října 1861 “Review & Herald. 18 (19): 148.)

Nesouhlasil bych ale s tím, že jsme se stali organizovanou církví v 80.letech 20.století. Je normální, že církve mají svoje kréda a věroučné články. Kdyby tomu tak nebylo, církve by se rozložily, což vidíme v přímém přenosu u některých církví i v ČR. Církev vznikla před 150-ti lety, i když neměla zformovanou celou věrouku. V 80. letech za Neala Wilsona ale došlo k tomu, k čemu došlo u katolíků při Tridenstkém koncilu-k zformování toho, čemu se má věřit. Evidentně to byl následek vlivu Desmonda Forda a jeho práce o vyšetřujícím rozsudku a svatyni.
Problém vidím spíše v tom, že není rozlišeno podstatné a ostatní. A taky v tom, že původní adventismus dnes zastává spíše menšina věřících-autorita EGW jde do pozadí a její zastánci dnes mají problémy dokonce od vedení církve, kázání o roli katolické církve ve středověku i v budoucnosti jsem neslyšel mnoho let a není žádoucí. Naši předchůdci udělali také v minulosti "medvědí službu", rozbili vztahy s jinými křesťany svým důrazem na výlučnost, nadřazeností a ani 30 let po sametu se to nepodařilo napravit. Navíc to způsobuje velké pnutí v církvi. Dnes ale v běžném sboru o výlučnosti neuslyšíš, dobře to popsal G.Knight ve svých knihách, třeba o vykleštění adventismu.
Pro budoucnost vidím, že církev zvolí kompromisní cestu, problematické body učení budou potlačovány, což povede na jedné straně k uvolnění a určitému zjednodušení, na druhé straně k ostražitosti tradičních asd. a ještě větším vnitřním rozdělení. Naznačují to i volby, které v církvi proběhly.
Já bych byl pro to, aby byli lidé křtěni ve jméno Ježíše Krista, pokud jej přijmou jako osobního Spasitele, pak by byli seznámeni se specifickými body učení církve - pokud by je přijali, stali by se členy, pokud by je přijmout všechny nechtěli, byli by vítanými přáteli. Dnes je to nastaveno všechno nebo nic, tedy buď věříš všemu, co je v 28 článcích a pak jsi správný asd, pokud něčemu nevěříš, jsi odpadlík, to se mi nelíbí, protože sám o některých článcích pochybuji. Loughborough chtěl, aby adventisté byli spíše hnutím, než organizovanou církví a myslím, že tato myšlenka by se měla oživit. Nepředpokládám, že lidé budou houfně vstupovat do casd i poté, co by se naplňovaly apokalyptické předpovědi, spíše se stanou adventisty ve smyslu očekávání blízkého příchodu Ježíše Krista.

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Študujeme vieroučné body CASD - Sobota

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Hosť napísal: 19 Apr 2019, 14:37
Tomáši můžeš to přeložit?
J.N. Loughborough envisioned this snare and warned against it over a hundred years earlier, before we became an organized church. He couldn’t have been more prophetic: “The first step to apostasy is to get up a creed, telling us what we shall believe. The second is, to make that creed a test of fellowship. The third is try members by that creed. The fourth to denounce as heretics those who do not believe that creed. And fifth, to commence persecution against such.” (“Doings of the Battle Creek Conference, October 5 & 6, 1861” Review & Herald. 18(19): 148.)
Ambassadore, překlad není tak těžký a na netu jsou překladače celých vět. Vidím, že čteš Spectrum magazín :)
N. Loughborough představil tuto past a varoval před ní více než sto let dříve, než jsme se stali organizovanou církví. Nemohl být více prorocký: „Prvním krokem k odpadnutí je vstoupit do víry, říkat nám, čemu budeme věřit. Druhou věcí je, aby toto vyznání bylo zkouškou společenství. Třetí je zkusit členy tímto vyznáním. Čtvrtý odsuzovat jako heretiky ty, kteří tomu víře nevěří. A za páté, zahájit pronásledování proti nim. “(„ Konání konference Battle Creek, 5. a 6. října 1861 “Review & Herald. 18 (19): 148.)

Nesouhlasil bych ale s tím, že jsme se stali organizovanou církví v 80.letech 20.století. Je normální, že církve mají svoje kréda a věroučné články. Kdyby tomu tak nebylo, církve by se rozložily, což vidíme v přímém přenosu u některých církví i v ČR. Církev vznikla před 150-ti lety, i když neměla zformovanou celou věrouku. V 80. letech za Neala Wilsona ale došlo k tomu, k čemu došlo u katolíků při Tridenstkém koncilu-k zformování toho, čemu se má věřit. Evidentně to byl následek vlivu Desmonda Forda a jeho práce o vyšetřujícím rozsudku a svatyni.
Problém vidím spíše v tom, že není rozlišeno podstatné a ostatní. A taky v tom, že původní adventismus dnes zastává spíše menšina věřících-autorita EGW jde do pozadí a její zastánci dnes mají problémy dokonce od vedení církve, kázání o roli katolické církve ve středověku i v budoucnosti jsem neslyšel mnoho let a není žádoucí. Naši předchůdci udělali také v minulosti "medvědí službu", rozbili vztahy s jinými křesťany svým důrazem na výlučnost, nadřazeností a ani 30 let po sametu se to nepodařilo napravit. Navíc to způsobuje velké pnutí v církvi. Dnes ale v běžném sboru o výlučnosti neuslyšíš, dobře to popsal G.Knight ve svých knihách, třeba o vykleštění adventismu.
Pro budoucnost vidím, že církev zvolí kompromisní cestu, problematické body učení budou potlačovány, což povede na jedné straně k uvolnění a určitému zjednodušení, na druhé straně k ostražitosti tradičních asd. a ještě větším vnitřním rozdělení. Naznačují to i volby, které v církvi proběhly.
Já bych byl pro to, aby byli lidé křtěni ve jméno Ježíše Krista, pokud jej přijmou jako osobního Spasitele, pak by byli seznámeni se specifickými body učení církve - pokud by je přijali, stali by se členy, pokud by je přijmout všechny nechtěli, byli by vítanými přáteli. Dnes je to nastaveno všechno nebo nic, tedy buď věříš všemu, co je v 28 článcích a pak jsi správný asd, pokud něčemu nevěříš, jsi odpadlík, to se mi nelíbí, protože sám o některých článcích pochybuji. Loughborough chtěl, aby adventisté byli spíše hnutím, než organizovanou církví a myslím, že tato myšlenka by se měla oživit. Nepředpokládám, že lidé budou houfně vstupovat do casd i poté, co by se naplňovaly apokalyptické předpovědi, spíše se stanou adventisty ve smyslu očekávání blízkého příchodu Ježíše Krista.
...Pro budoucnost vidím, že církev zvolí kompromisní cestu, problematické body učení budou potlačovány, což povede na jedné straně k uvolnění a určitému zjednodušení, na druhé straně k ostražitosti tradičních asd. a ještě větším vnitřním rozdělení. Naznačují to i volby, které v církvi proběhly.

Jakýkoliv kompromis a potlačování biblické pravdy je cestou do pekla kam spousta adventistů podle jména mílovými kroky postupuje.
Pouze tradiční adventisté jsou ti správní adventisté, kteří jsou nejblíže biblické pravdě (kromě správného učení o jediném Bohu ve kterého věří spíše menšina tradičních adventistů, ale to se začíná postupně měnit a nejen mezi tradičními adventisty.)
Pokud správné biblické učení vede k rozdělení adventistů tak to vůbec nevadí je třeba se rozdělit od nesprávného učení a bájek liberálních adventistů ohánějících se nejčastěji jen ap. Pavlem a jeho spáse jen milostí (což Ježíš dle Písma nikdy na této zemi neučil) jako spousta jim podobných protestantů, kterým se za každou cenu tito liberálové snaží vlézt do zadku.

...Já bych byl pro to, aby byli lidé křtěni ve jméno Ježíše Krista, pokud jej přijmou jako osobního Spasitele, pak by byli seznámeni se specifickými body učení církve - pokud by je přijali, stali by se členy, pokud by je přijmout všechny nechtěli, byli by vítanými přáteli.

S tím souhlasím jen by jim pak neměly být nuceny současné liberální nebiblické bajky, které je pak naopak od Ježíše a jeho učení můžou odvést...

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Študujeme vieroučné body CASD - Sobota

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Hosť napísal: 19 Apr 2019, 14:37
Tomáši můžeš to přeložit?
J.N. Loughborough envisioned this snare and warned against it over a hundred years earlier, before we became an organized church. He couldn’t have been more prophetic: “The first step to apostasy is to get up a creed, telling us what we shall believe. The second is, to make that creed a test of fellowship. The third is try members by that creed. The fourth to denounce as heretics those who do not believe that creed. And fifth, to commence persecution against such.” (“Doings of the Battle Creek Conference, October 5 & 6, 1861” Review & Herald. 18(19): 148.)
Ambassadore, překlad není tak těžký a na netu jsou překladače celých vět. Vidím, že čteš Spectrum magazín :)
N. Loughborough představil tuto past a varoval před ní více než sto let dříve, než jsme se stali organizovanou církví. Nemohl být více prorocký: „Prvním krokem k odpadnutí je vstoupit do víry, říkat nám, čemu budeme věřit. Druhou věcí je, aby toto vyznání bylo zkouškou společenství. Třetí je zkusit členy tímto vyznáním. Čtvrtý odsuzovat jako heretiky ty, kteří tomu víře nevěří. A za páté, zahájit pronásledování proti nim. “(„ Konání konference Battle Creek, 5. a 6. října 1861 “Review & Herald. 18 (19): 148.)

Nesouhlasil bych ale s tím, že jsme se stali organizovanou církví v 80.letech 20.století. Je normální, že církve mají svoje kréda a věroučné články. Kdyby tomu tak nebylo, církve by se rozložily, což vidíme v přímém přenosu u některých církví i v ČR. Církev vznikla před 150-ti lety, i když neměla zformovanou celou věrouku. V 80. letech za Neala Wilsona ale došlo k tomu, k čemu došlo u katolíků při Tridenstkém koncilu-k zformování toho, čemu se má věřit. Evidentně to byl následek vlivu Desmonda Forda a jeho práce o vyšetřujícím rozsudku a svatyni.
Problém vidím spíše v tom, že není rozlišeno podstatné a ostatní. A taky v tom, že původní adventismus dnes zastává spíše menšina věřících-autorita EGW jde do pozadí a její zastánci dnes mají problémy dokonce od vedení církve, kázání o roli katolické církve ve středověku i v budoucnosti jsem neslyšel mnoho let a není žádoucí. Naši předchůdci udělali také v minulosti "medvědí službu", rozbili vztahy s jinými křesťany svým důrazem na výlučnost, nadřazeností a ani 30 let po sametu se to nepodařilo napravit. Navíc to způsobuje velké pnutí v církvi. Dnes ale v běžném sboru o výlučnosti neuslyšíš, dobře to popsal G.Knight ve svých knihách, třeba o vykleštění adventismu.
Pro budoucnost vidím, že církev zvolí kompromisní cestu, problematické body učení budou potlačovány, což povede na jedné straně k uvolnění a určitému zjednodušení, na druhé straně k ostražitosti tradičních asd. a ještě větším vnitřním rozdělení. Naznačují to i volby, které v církvi proběhly.
Já bych byl pro to, aby byli lidé křtěni ve jméno Ježíše Krista, pokud jej přijmou jako osobního Spasitele, pak by byli seznámeni se specifickými body učení církve - pokud by je přijali, stali by se členy, pokud by je přijmout všechny nechtěli, byli by vítanými přáteli. Dnes je to nastaveno všechno nebo nic, tedy buď věříš všemu, co je v 28 článcích a pak jsi správný asd, pokud něčemu nevěříš, jsi odpadlík, to se mi nelíbí, protože sám o některých článcích pochybuji. Loughborough chtěl, aby adventisté byli spíše hnutím, než organizovanou církví a myslím, že tato myšlenka by se měla oživit. Nepředpokládám, že lidé budou houfně vstupovat do casd i poté, co by se naplňovaly apokalyptické předpovědi, spíše se stanou adventisty ve smyslu očekávání blízkého příchodu Ježíše Krista.
Zřejmě jsi dříve nepostřehl, že o použití překladače jsem dříve již psal. Žel neumím anglicky a překladač nějakou větu přeloží "podivně". Nicméně jsem chtěl znát přesnější překlad. Vícekrát se mi stalo, že jsem něco přeložil přes překladač a nemělo to hlavu ani patu. Pokud jsem byl znalý problematiky, tak jsem si někdy domyslel o co jde. Vždy se nechám poučit někým znalým.

Tomáš Plechatýý

Re: Študujeme vieroučné body CASD - Sobota

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatýý »

ambassador napísal: 19 Apr 2019, 06:28 Tomáši můžeš to přeložit?

J.N. Loughborough envisioned this snare and warned against it over a hundred years earlier, before we became an organized church. He couldn’t have been more prophetic: “The first step to apostasy is to get up a creed, telling us what we shall believe. The second is, to make that creed a test of fellowship. The third is try members by that creed. The fourth to denounce as heretics those who do not believe that creed. And fifth, to commence persecution against such.” (“Doings of the Battle Creek Conference, October 5 & 6, 1861” Review & Herald. 18(19): 148.)
Ambasadore můžu, i když už to udělal Host a já se budu asi lišit jen nepatrně.

John Norton Loughborough předvídal tuto nástrahu a varoval před ní znovu o sto let dříve, ještě před tím, než jsme se stali organizovanou církví. Nemohl být více prorocký: ,,Prvním krokem k odpadnutí, je vytvořit si vyznání/krédo, které nám říká, čemu máme/budeme věřit. Druhým krokem je, učinit z tohoto vyznání zkoušku členství/přátelství ( ve smyslu podmínky ke vstupu). Třetím krokem je zkoušení členů tímto vyznáním. Čtvrtým je pranýřovat/odsuzovat jako heretiky ty, kdož nevěří tomu vyznání. A pátým je zahájení pronásledování/ perzekuce, proti takovým. (Činnost konference v Battle Creeku, 5. a 6. Řijna 1861 Review a Herald(= recenze a hlásání)

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Študujeme vieroučné body CASD - Sobota

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Tomáš Plechatýý napísal: 27 Apr 2019, 10:06
ambassador napísal: 19 Apr 2019, 06:28 Tomáši můžeš to přeložit?

J.N. Loughborough envisioned this snare and warned against it over a hundred years earlier, before we became an organized church. He couldn’t have been more prophetic: “The first step to apostasy is to get up a creed, telling us what we shall believe. The second is, to make that creed a test of fellowship. The third is try members by that creed. The fourth to denounce as heretics those who do not believe that creed. And fifth, to commence persecution against such.” (“Doings of the Battle Creek Conference, October 5 & 6, 1861” Review & Herald. 18(19): 148.)
Ambasadore můžu, i když už to udělal Host a já se budu asi lišit jen nepatrně.

John Norton Loughborough předvídal tuto nástrahu a varoval před ní znovu o sto let dříve, ještě před tím, než jsme se stali organizovanou církví. Nemohl být více prorocký: ,,Prvním krokem k odpadnutí, je vytvořit si vyznání/krédo, které nám říká, čemu máme/budeme věřit. Druhým krokem je, učinit z tohoto vyznání zkoušku členství/přátelství ( ve smyslu podmínky ke vstupu). Třetím krokem je zkoušení členů tímto vyznáním. Čtvrtým je pranýřovat/odsuzovat jako heretiky ty, kdož nevěří tomu vyznání. A pátým je zahájení pronásledování/ perzekuce, proti takovým. (Činnost konference v Battle Creeku, 5. a 6. Řijna 1861 Review a Herald(= recenze a hlásání)
Stále je dobré když se zapojí více překladatelů.
Děkuji oběma překladatelům. :)

log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: Študujeme vieroučné body CASD - Sobota

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

Uviedli sme si uz dost informacii o tom ako svatenie nedele - sun day - vzniklo zmiesanim zidvskej soboty a pohanskeho kultu slnka. No dnes som sa stretol s teoriou, velmi pravdepodobnou, ze svatenie soboty zase stoji na zakladoch kultu mesiaca. Skutocne casto citame v knihach Mojzisovych o svateni soboty a o svatenie novmesiaca. Tieto dve veci casto stoja vedla seba. Teoria s ktorou som sa stretol hovori, ze Zidia najprv svatili novmesiace, teda bol to mesacny kult. Kedze spln a nov nastava zhruba kazdych 29.5 dni, ked sa toto podeli 4 dostavame styri tyzdne po siedmich dnoch a raz do mesiaca dalsi den. Tato teoria tvrdi, ze soboty a novmesiace boli v davnych dobach svatene synchronne, teda tak aby medzi dva novmesiace padli tri soboty a na dalsiu sobotu padol novmesiac. To by vsak znamenalo ze museli tu a tam pridat jeden nesvateny den naviac. Teoria tvrdi, ze neskor z praktickych dovodov, aby sa to zjednodusilo, presli na pevny 7 denny cyklus, no novmesiace zostali. Tak neviem ci su pre tuto teoriu aj dokazy no za uvahu stoji. Za seba sa ale pytam preco by si skor nemali vybrat 3x 10 denny cyklus, to by vychadzalo krajsie.

Tomáš Plechatýý

Re: Študujeme vieroučné body CASD - Sobota

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatýý »

První co mě napadlo je že i měsíc ,,má 4 fáze" úplněk, polovinu (tvar C), nov, a polovinu (tvar D)
To by se lépe počítalo než na 3x ::phil::

:D :D :D
V případě velkého objevu očekávám uvedení svého jména jako spoluautora :D :D :D

log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: Študujeme vieroučné body CASD - Sobota

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

Tomáš Plechatýý napísal: 26 Jan 2020, 21:14 První co mě napadlo je že i měsíc ,,má 4 fáze" úplněk, polovinu (tvar C), nov, a polovinu (tvar D)
To by se lépe počítalo než na 3x ::phil::

:D :D :D
V případě velkého objevu očekávám uvedení svého jména jako spoluautora :D :D :D
Zia nie si prvy.

THE ORIGIN OF THE HEBREW SABBATH.
By Rev. J. T. NICHOLS,

Furthermore, upon the Babylonian monuments recently
discovered mention is made of a week of seven days ending
with a seventh day on which no work was to be done or
sacrifice offered. This seventh day was a day of rest and
abstinence from the usual employments. This is shown bythe register tablet of the intercalary month of Elul. We read
there that the seventh, fourteenth, nineteenth, twenty-first
and twenty-eighth days were Sabbaths. Directions are given
in this tablet for the observance of the day by the " ruler of
the great nations." He must not eat certain kinds of food,
nor change his garments, nor offer sacrifices. So, too, the
riding on a chariot and issuing of royal decrees was forbid-
den. It was not proper then for one to curse or an augur to
mutter his divinations. This tablet shows us only the nature
of these Sabbaths as kept by the king and priests, but it is
probable that a similar, though, perhaps, not so strict a Sab-
bath, was observed by the citizens.
We cannot but notice how much this Sabbath of the Baby-
lonians resembles the Hebrew Sabbath of the Levitical law.*
We notice also that the word for Sabbath in the form Sab-
batfi was known to the Assyrians, and is explained as mean-
ing "a day of rest for the heart." The Babylonian day of
rest differs from the Hebrew in not being always on the
seventh day, for their month followed the moon,+ and as the
full lunar month has from twenty-rnine to thirty days, the
last week must be eight or nine days long. Moreover, there
is the unaccountable observance of the nineteenth day as a
Sabbath in the same way as the seventh, fourteenth, twenty-
first and twenty-eighth. Notwithstanding these differences,
this calendar shows that a Sabbath similar to that of the
Hebrews was known to the Assyrians and Babylonians.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní