Dušan Seberíni napísal:Thomas napísal:Otázne potom je, koľko učiteľov a iných pracovníkov seminár zamestnáva? Pretože vyzerá to tak, že zamestnancov TS je viac ako študentov.
... a vyzerá to tak, že TS je uskutočnením vysnenej túžby dvoch (možno až troch) bratov, ktorí tam potom našli aj uplatnenie ...
Thomas napísal:Ja by som navrhoval, aby sa študenti posielali do zahraničia (podľa toho, ako cirkev potrebuje) a jednoducho sa im štúdium preplatí.
Vynikajúci návrh!
A výborné riešenie.
Znamenalo by to
vybrať akreditovaný seminár v zahraničí (prirodzene v rámci ASD)
urobiť s ním zmluvu (na cirkevnej aj štátnej báze)
vybaviť štátne štipendium a granty
ale znamenalo by to aj
robiť objektívny výber (napríklad anonymným bodovaním vhodnosti uchádzača minimálne počas 1 roka).
Ani jeden zřejmě neznáte historie semináře v Československé unii a zdá se, že posuzujete pohnutky člověka. Co vás vede k takovému postoji? Vznik semináře je rozhodnutí církve skrze své zástupce. Mám za to, že měl široku podporu členu. Nezájem o studium je jeden s faktorů, který rozhodoval o životě TS.
Prečo je taková abnormálná potreba zabávat sa na zápase životaschopnosti casd a v tomto případě TS? Prečo je taká potreba jedovatých poznámok? V čem je to také jednoduché - ty vaše návrhy?
Porevoluční TS má počátky v "ilegelním skorosemináři", který se praktikoval na různých místech unie a tak vznikla potřeba obnovení stálého místa TS. Možná nemáte o tom informace a proto ta dezinformace.
Potřeba přetransformování TS do jiné podoby je přece běžnou záležitostí církve. Je to hledání řešení. I v době apoštolů byla taková rozličná potřeba hledání.
Překvapuje mě neutuchající zájem o záležitosti casd. Jsem členem casd a neřeším praktické záležitosti jiné organizace k niž nemám přátelské vazby. Tam kde jsou přátelské vazby je možné přemýšlet nad danou radou.
Denně slyším "
Já kdyby jsem byl v parlamentu, tak
já by sem..." Variaty jsou nepřeberné. V pozadí toho zaznívá to velké
"JA".
A CO S TIM? Můžeme s tím
JA něco sami udělat?