Já jsem zde neřešil, kdo má pravdu. Místo dlouhého vysvětlování, na které není na tomto fóru prostor jsem jednoduše odkázal Pandermana na knihu, ve které se mi vysvětlení daného problému líbilo. Pokud jsi knihu prostudoval a něco se ti nelíbí, napiš to sem a můžeme o tom diskutovat, a informuj mě na emailu lukas855@seznam.cz nechodím sem příliš často, takže jinak by jsi mohl dostat odpověď i po půl roce.Petr napísal:C.Goldstein,který teorii ostatků a vyjímečnosti CASD silně podporuje, není relevantní odpověď.lukas napísal:Ještě bych chtěl na toto téma doporučit knihu Ostatky od Clifforda Goldsteina koupit ji můžeš na: http://www.jupos.cz/pagein.php?bid=54&x ... 0000&tid=2
To mi připomíná,když jsem jednou navštívil shromáždění Svědků Jehovových,kde na otázku z pléna,která církev má jediná pravdu, citovali odpověď ze Strážné věže:"přece ta naše."
Slabé body vierouky
Re: Slabé body vierouky
Re: Slabé body vierouky
Ježíš citoval dvě hlavní přikázání u Mk 12,29-31: »Ježíš odpověděl: „První je: ‚Slyš, Izraeli, Pán, náš Bůh, Pán jediný jest‘ a ‚budeš milovat Pána, svého Boha, z celého svého srdce, z celé své duše, z celé své mysli a z celé své síly‘. Druhé je toto: ‚ Budeš milovat svého bližního jako sebe samého.‘ Není jiné přikázání větší než tato.“ «Pista napísal:Veľmi slabým bodom učenia je aj téza, že v poslednej dobe bude sobota rozlišovacím znamením medzi tými, čo patria Bohu (a budú prenasledovaní a nakoniec spasení), a tými ostatnými (ktorí tých prvých budú prenasledovať a nakoniec budú zatratení).
Je to široko a farbisto opísané v 5. dieli zväzku Drámy vekov.
Samozrejme to nemá nijakú oporu v Biblii. Okrem toho, nezdá sa, že by Boh posudzoval ľudí podľa nejakej formy (svätenie soboty). Ježiš učí, že ľudia budú posudzovaní podľa podľa ich vzťahu k blížnym a podobne (t.j. podľa toho, čo sa nedá napodobniť, ale čo je v srdci).
Nehovoriac o tom, či svätenie soboty je skutočne Božou požiadavkou pre dnešného človeka ... Mám o tom určité pochybnosti.
Obě přikázání se odkazují na Pentateuch. Druhé je citací z Lv19,18 (to není pro toto téma klíčové) a první je citací z (Dt 6,4 nebo Joz 22,5)
Všimni si, že Deuteronomium 6 plynule navazuje na desatero, které je v Dt 5. Také Jozue 22,5 se odkazuje na desatero.
»Miluj Hospodina, svého Boha, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou silou. Ať jsou tato slova, která ti dnes přikazuji, ve tvém srdci.« (Dt 6,5.6)
»Pouze velmi dbejte, abyste konali příkaz a zákon, který vám dal Mojžíš, otrok Hospodinův, abyste milovali Hospodina, svého Boha, a chodili po všech jeho cestách a abyste zachovávali jeho příkazy, přilnuli k němu a sloužili mu celým svým srdcem a celou svou duší.« (Joz 22,5)
Z těchto veršů je jasné, že ten kdo miluje Boha bude zachovávat i Boží přikázání. Ve třetím andělském poselství jsou uvedené charakteristiky Božího lidu. Jedna z nich je, že budou zachovávat Boží přikázání:
»Zde je vytrvalost svatých, kteří zachovávají Boží přikázání a Ježíšovu víru. « (Zj 14,12)
Když se podíváš na křesťanské církve, tak si můžeš všimnout, že všeobecně nejvíce pošlapávaným přikázáním je právě přikázání o sobotě, které je zdůrazněno slovem "Pamatuj".
Všechny Biblické texty jsem převzal z Českého studijního překladu
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Slabé body vierouky
lukas napísal:Ježíš citoval dvě hlavní přikázání u Mk 12,29-31: »Ježíš odpověděl: „První je: ‚Slyš, Izraeli, Pán, náš Bůh, Pán jediný jest‘ a ‚budeš milovat Pána, svého Boha, z celého svého srdce, z celé své duše, z celé své mysli a z celé své síly‘. Druhé je toto: ‚ Budeš milovat svého bližního jako sebe samého.‘ Není jiné přikázání větší než tato.“ «Pista napísal:Veľmi slabým bodom učenia je aj téza, že v poslednej dobe bude sobota rozlišovacím znamením medzi tými, čo patria Bohu (a budú prenasledovaní a nakoniec spasení), a tými ostatnými (ktorí tých prvých budú prenasledovať a nakoniec budú zatratení).
Je to široko a farbisto opísané v 5. dieli zväzku Drámy vekov.
Samozrejme to nemá nijakú oporu v Biblii. Okrem toho, nezdá sa, že by Boh posudzoval ľudí podľa nejakej formy (svätenie soboty). Ježiš učí, že ľudia budú posudzovaní podľa podľa ich vzťahu k blížnym a podobne (t.j. podľa toho, čo sa nedá napodobniť, ale čo je v srdci).
Nehovoriac o tom, či svätenie soboty je skutočne Božou požiadavkou pre dnešného človeka ... Mám o tom určité pochybnosti.
Obě přikázání se odkazují na Pentateuch. Druhé je citací z Lv19,18 (to není pro toto téma klíčové) a první je citací z (Dt 6,4 nebo Joz 22,5)
Všimni si, že Deuteronomium 6 plynule navazuje na desatero, které je v Dt 5. Také Jozue 22,5 se odkazuje na desatero.
»Miluj Hospodina, svého Boha, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou silou. Ať jsou tato slova, která ti dnes přikazuji, ve tvém srdci.« (Dt 6,5.6)
»Pouze velmi dbejte, abyste konali příkaz a zákon, který vám dal Mojžíš, otrok Hospodinův, abyste milovali Hospodina, svého Boha, a chodili po všech jeho cestách a abyste zachovávali jeho příkazy, přilnuli k němu a sloužili mu celým svým srdcem a celou svou duší.« (Joz 22,5)
Z těchto veršů je jasné, že ten kdo miluje Boha bude zachovávat i Boží přikázání. Ve třetím andělském poselství jsou uvedené charakteristiky Božího lidu. Jedna z nich je, že budou zachovávat Boží přikázání:
»Zde je vytrvalost svatých, kteří zachovávají Boží přikázání a Ježíšovu víru. « (Zj 14,12)
Když se podíváš na křesťanské církve, tak si můžeš všimnout, že všeobecně nejvíce pošlapávaným přikázáním je právě přikázání o sobotě, které je zdůrazněno slovem "Pamatuj".
Všechny Biblické texty jsem převzal z Českého studijního překladu
To, že sobota je rozlišovací znak je opravdu slabý, ne-li nepravdivý bod. Je to zřejmé v kontextu epištol.
Neznamená to však, že sobota zde nemá opodstatnění.

Nejedna církev, tedy i CASD jsou známé citací veršů Bible a někdy se stane,
že je to vytrženo z kontextu nebo ze souvislosti celé Bible.

Pokud mluvíme nebo píšeme o sobotě a zachovávání, pak je správné si v diskuzi vyjasnit co kdo
chápe pod pojmem "zachovávat". Zachovávat co by dodržovat

Už jen z toho důvodu, že to nikdo nedělá. Druhá verze je zachovávat v pochopení, uchovávat

ve známosti co do smyslu k čemu byla určena. Je potřeba spojit SZ a NZ pochopení, což se vzájemně nevylučuje.

Re: Slabé body vierouky
Ale vždyť otázky neznějí,jak kdo chápe sobotu,ale jak jí prezentuje křestní slib CASD,E.G.W. a tam se jasně ukazuje,že sobota a kompletní starozákonní balíček není plně dodržován a ani v okleštěné podobě nejsou členové schopni něco dodržovat a ani v praxi povětšinou to málo nedodržují.Asi nikoho nezajímá,jak kdo chápe,nebo cítí sobotu,ale co chce Hospodin.Jestli opravdu nárokuje tento taxisův příkop adventismu a proč,když je na tom v ostatku takový důraz,proč to nezohlednili a nezdůraznili novozákonní pisatelé potažmo,první křesťanské sbory.ambassador napísal:lukas napísal:Ježíš citoval dvě hlavní přikázání u Mk 12,29-31: »Ježíš odpověděl: „První je: ‚Slyš, Izraeli, Pán, náš Bůh, Pán jediný jest‘ a ‚budeš milovat Pána, svého Boha, z celého svého srdce, z celé své duše, z celé své mysli a z celé své síly‘. Druhé je toto: ‚ Budeš milovat svého bližního jako sebe samého.‘ Není jiné přikázání větší než tato.“ «Pista napísal:Veľmi slabým bodom učenia je aj téza, že v poslednej dobe bude sobota rozlišovacím znamením medzi tými, čo patria Bohu (a budú prenasledovaní a nakoniec spasení), a tými ostatnými (ktorí tých prvých budú prenasledovať a nakoniec budú zatratení).
Je to široko a farbisto opísané v 5. dieli zväzku Drámy vekov.
Samozrejme to nemá nijakú oporu v Biblii. Okrem toho, nezdá sa, že by Boh posudzoval ľudí podľa nejakej formy (svätenie soboty). Ježiš učí, že ľudia budú posudzovaní podľa podľa ich vzťahu k blížnym a podobne (t.j. podľa toho, čo sa nedá napodobniť, ale čo je v srdci).
Nehovoriac o tom, či svätenie soboty je skutočne Božou požiadavkou pre dnešného človeka ... Mám o tom určité pochybnosti.
Obě přikázání se odkazují na Pentateuch. Druhé je citací z Lv19,18 (to není pro toto téma klíčové) a první je citací z (Dt 6,4 nebo Joz 22,5)
Všimni si, že Deuteronomium 6 plynule navazuje na desatero, které je v Dt 5. Také Jozue 22,5 se odkazuje na desatero.
»Miluj Hospodina, svého Boha, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou silou. Ať jsou tato slova, která ti dnes přikazuji, ve tvém srdci.« (Dt 6,5.6)
»Pouze velmi dbejte, abyste konali příkaz a zákon, který vám dal Mojžíš, otrok Hospodinův, abyste milovali Hospodina, svého Boha, a chodili po všech jeho cestách a abyste zachovávali jeho příkazy, přilnuli k němu a sloužili mu celým svým srdcem a celou svou duší.« (Joz 22,5)
Z těchto veršů je jasné, že ten kdo miluje Boha bude zachovávat i Boží přikázání. Ve třetím andělském poselství jsou uvedené charakteristiky Božího lidu. Jedna z nich je, že budou zachovávat Boží přikázání:
»Zde je vytrvalost svatých, kteří zachovávají Boží přikázání a Ježíšovu víru. « (Zj 14,12)
Když se podíváš na křesťanské církve, tak si můžeš všimnout, že všeobecně nejvíce pošlapávaným přikázáním je právě přikázání o sobotě, které je zdůrazněno slovem "Pamatuj".
Všechny Biblické texty jsem převzal z Českého studijního překladu
To, že sobota je rozlišovací znak je opravdu slabý, ne-li nepravdivý bod. Je to zřejmé v kontextu epištol.
Neznamená to však, že sobota zde nemá opodstatnění.![]()
Nejedna církev, tedy i CASD jsou známé citací veršů Bible a někdy se stane,
že je to vytrženo z kontextu nebo ze souvislosti celé Bible.![]()
Pokud mluvíme nebo píšeme o sobotě a zachovávání, pak je správné si v diskuzi vyjasnit co kdo
chápe pod pojmem "zachovávat". Zachovávat co by dodržovatje dost choulostivé.
Už jen z toho důvodu, že to nikdo nedělá. Druhá verze je zachovávat v pochopení, uchovávat![]()
ve známosti co do smyslu k čemu byla určena. Je potřeba spojit SZ a NZ pochopení, což se vzájemně nevylučuje.
Re: Slabé body vierouky
Marta napísal:Ale vždyť otázky neznějí,jak kdo chápe sobotu,ale jak jí prezentuje křestní slib CASD,E.G.W. a tam se jasně ukazuje,že sobota a kompletní starozákonní balíček není plně dodržován a ani v okleštěné podobě nejsou členové schopni něco dodržovat a ani v praxi povětšinou to málo nedodržují.Asi nikoho nezajímá,jak kdo chápe,nebo cítí sobotu,ale co chce Hospodin.Jestli opravdu nárokuje tento taxisův příkop adventismu a proč,když je na tom v ostatku takový důraz,proč to nezohlednili a nezdůraznili novozákonní pisatelé potažmo,první křesťanské sbory.ambassador napísal:lukas napísal:Ježíš citoval dvě hlavní přikázání u Mk 12,29-31: »Ježíš odpověděl: „První je: ‚Slyš, Izraeli, Pán, náš Bůh, Pán jediný jest‘ a ‚budeš milovat Pána, svého Boha, z celého svého srdce, z celé své duše, z celé své mysli a z celé své síly‘. Druhé je toto: ‚ Budeš milovat svého bližního jako sebe samého.‘ Není jiné přikázání větší než tato.“ «Pista napísal:Veľmi slabým bodom učenia je aj téza, že v poslednej dobe bude sobota rozlišovacím znamením medzi tými, čo patria Bohu (a budú prenasledovaní a nakoniec spasení), a tými ostatnými (ktorí tých prvých budú prenasledovať a nakoniec budú zatratení).
Je to široko a farbisto opísané v 5. dieli zväzku Drámy vekov.
Samozrejme to nemá nijakú oporu v Biblii. Okrem toho, nezdá sa, že by Boh posudzoval ľudí podľa nejakej formy (svätenie soboty). Ježiš učí, že ľudia budú posudzovaní podľa podľa ich vzťahu k blížnym a podobne (t.j. podľa toho, čo sa nedá napodobniť, ale čo je v srdci).
Nehovoriac o tom, či svätenie soboty je skutočne Božou požiadavkou pre dnešného človeka ... Mám o tom určité pochybnosti.
Obě přikázání se odkazují na Pentateuch. Druhé je citací z Lv19,18 (to není pro toto téma klíčové) a první je citací z (Dt 6,4 nebo Joz 22,5)
Všimni si, že Deuteronomium 6 plynule navazuje na desatero, které je v Dt 5. Také Jozue 22,5 se odkazuje na desatero.
»Miluj Hospodina, svého Boha, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou silou. Ať jsou tato slova, která ti dnes přikazuji, ve tvém srdci.« (Dt 6,5.6)
»Pouze velmi dbejte, abyste konali příkaz a zákon, který vám dal Mojžíš, otrok Hospodinův, abyste milovali Hospodina, svého Boha, a chodili po všech jeho cestách a abyste zachovávali jeho příkazy, přilnuli k němu a sloužili mu celým svým srdcem a celou svou duší.« (Joz 22,5)
Z těchto veršů je jasné, že ten kdo miluje Boha bude zachovávat i Boží přikázání. Ve třetím andělském poselství jsou uvedené charakteristiky Božího lidu. Jedna z nich je, že budou zachovávat Boží přikázání:
»Zde je vytrvalost svatých, kteří zachovávají Boží přikázání a Ježíšovu víru. « (Zj 14,12)
Když se podíváš na křesťanské církve, tak si můžeš všimnout, že všeobecně nejvíce pošlapávaným přikázáním je právě přikázání o sobotě, které je zdůrazněno slovem "Pamatuj".
Všechny Biblické texty jsem převzal z Českého studijního překladu
To, že sobota je rozlišovací znak je opravdu slabý, ne-li nepravdivý bod. Je to zřejmé v kontextu epištol.
Neznamená to však, že sobota zde nemá opodstatnění.![]()
Nejedna církev, tedy i CASD jsou známé citací veršů Bible a někdy se stane,
že je to vytrženo z kontextu nebo ze souvislosti celé Bible.![]()
Pokud mluvíme nebo píšeme o sobotě a zachovávání, pak je správné si v diskuzi vyjasnit co kdo
chápe pod pojmem "zachovávat". Zachovávat co by dodržovatje dost choulostivé.
Už jen z toho důvodu, že to nikdo nedělá. Druhá verze je zachovávat v pochopení, uchovávat![]()
ve známosti co do smyslu k čemu byla určena. Je potřeba spojit SZ a NZ pochopení, což se vzájemně nevylučuje.
Asi tak- “Nenechte se zviklat kdejakým vrtochem „nové“ teologie nebo složitými časovými schématy, která vzbuzují zdání pečlivého výkladu nezvyklých nebo nevyjasněných pojetí, která mají pramálo co činit s celkovou věroukou a misií. Historickou věroukou adventistů sedmého dne se nedá pohnout[/i].”
z kázání předsedy CASD T.Wilsona 2010 Atlanta
Re: Slabé body vierouky
Koloským 2. kapitola např. jasně popisuje, že Zákon tvoří neoddělitelnou jednotu od dalších příkazů ve SZ.ambassador napísal:lukas napísal:Ježíš citoval dvě hlavní přikázání u Mk 12,29-31: »Ježíš odpověděl: „První je: ‚Slyš, Izraeli, Pán, náš Bůh, Pán jediný jest‘ a ‚budeš milovat Pána, svého Boha, z celého svého srdce, z celé své duše, z celé své mysli a z celé své síly‘. Druhé je toto: ‚ Budeš milovat svého bližního jako sebe samého.‘ Není jiné přikázání větší než tato.“ «Pista napísal:Veľmi slabým bodom učenia je aj téza, že v poslednej dobe bude sobota rozlišovacím znamením medzi tými, čo patria Bohu (a budú prenasledovaní a nakoniec spasení), a tými ostatnými (ktorí tých prvých budú prenasledovať a nakoniec budú zatratení).
Je to široko a farbisto opísané v 5. dieli zväzku Drámy vekov.
Samozrejme to nemá nijakú oporu v Biblii. Okrem toho, nezdá sa, že by Boh posudzoval ľudí podľa nejakej formy (svätenie soboty). Ježiš učí, že ľudia budú posudzovaní podľa podľa ich vzťahu k blížnym a podobne (t.j. podľa toho, čo sa nedá napodobniť, ale čo je v srdci).
Nehovoriac o tom, či svätenie soboty je skutočne Božou požiadavkou pre dnešného človeka ... Mám o tom určité pochybnosti.
Obě přikázání se odkazují na Pentateuch. Druhé je citací z Lv19,18 (to není pro toto téma klíčové) a první je citací z (Dt 6,4 nebo Joz 22,5)
Všimni si, že Deuteronomium 6 plynule navazuje na desatero, které je v Dt 5. Také Jozue 22,5 se odkazuje na desatero.
»Miluj Hospodina, svého Boha, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou silou. Ať jsou tato slova, která ti dnes přikazuji, ve tvém srdci.« (Dt 6,5.6)
»Pouze velmi dbejte, abyste konali příkaz a zákon, který vám dal Mojžíš, otrok Hospodinův, abyste milovali Hospodina, svého Boha, a chodili po všech jeho cestách a abyste zachovávali jeho příkazy, přilnuli k němu a sloužili mu celým svým srdcem a celou svou duší.« (Joz 22,5)
Z těchto veršů je jasné, že ten kdo miluje Boha bude zachovávat i Boží přikázání. Ve třetím andělském poselství jsou uvedené charakteristiky Božího lidu. Jedna z nich je, že budou zachovávat Boží přikázání:
»Zde je vytrvalost svatých, kteří zachovávají Boží přikázání a Ježíšovu víru. « (Zj 14,12)
Když se podíváš na křesťanské církve, tak si můžeš všimnout, že všeobecně nejvíce pošlapávaným přikázáním je právě přikázání o sobotě, které je zdůrazněno slovem "Pamatuj".
Všechny Biblické texty jsem převzal z Českého studijního překladu
To, že sobota je rozlišovací znak je opravdu slabý, ne-li nepravdivý bod. Je to zřejmé v kontextu epištol.
Neznamená to však, že sobota zde nemá opodstatnění.![]()
Nejedna církev, tedy i CASD jsou známé citací veršů Bible a někdy se stane,
že je to vytrženo z kontextu nebo ze souvislosti celé Bible.![]()
Pokud mluvíme nebo píšeme o sobotě a zachovávání, pak je správné si v diskuzi vyjasnit co kdo
chápe pod pojmem "zachovávat". Zachovávat co by dodržovatje dost choulostivé.
Už jen z toho důvodu, že to nikdo nedělá. Druhá verze je zachovávat v pochopení, uchovávat![]()
ve známosti co do smyslu k čemu byla určena. Je potřeba spojit SZ a NZ pochopení, což se vzájemně nevylučuje.
Tóra (hebrejsky תורה) znamená Zákon, učení a v nejužším smyslu jde o první ze tří částí TaNaChu, neboli prvních pět knih hebrejské Bible.Tam pokulhává učení CASD,pokud tvrdí že chce dodržovat a že dodržuje Zákon.Určitý hybridní guláš toho co se vybralo(pro Jehovisty krev,adventisty nečisté a sobota) zcela nedovoluje spojit SZ a NZ už jen s jednou statí bible Gal4,22-31 a je jich mnohem více:
V potaz se nebere ani centrálnost vzkříšení Ježíše Nazaretského po jeho ukřižování a dopad těchto událostí do života nejranějších svědků či vyznavačů. V důsledku těchto událostí vytváří rané křesťanství nové symboly i nové svátosti, prochází odlukou od synagogy vytvořením vlastních bohoslužebných textů a vlastní liturgie. Otevírá přístup k Bohu lidem všech národů skrze víru v Krista, a to bez obřízky a znalosti Tóry. Veškeré tyto skutečnosti, jež jsou pro pochopení raného křesťanství a rozumění Novému zákonu naprosto zásadní, stojí v CASD zatím mimo závaznou teologickou reflexi, neboť stěžejní je toliko to, co text přímo říká a jaký je jeho překlad. Skutečnosti spjaté se vznikem textu, politické, sociální, teologické, psychologické a další motivy, jakož i spory a proudy v nejranějším křesťanství, role večeře Páně, ale i prosazování neděle jako symbolu vzkříšení a dne, který je zmiňován již v souvislosti s večeří Paně i samotným apoštolem Pavlem, by vážně narušily koncept i kontinuitu historicky utvářené věrouky této církve. Otázky spjaté s prostupováním kérygmatu z prostředí judaismu do pohanského světa (co vše se zvěstí, že Ježíš byl ukřižován a vzkříšen, může prostoupit do zcela odlišného světa chápání) na své řešení či spíše akceptování v CASD teprve čekají.
Mgr. Jiří Lukeš, Th.D.
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Slabé body vierouky
Dost silně svítí do očí to slůvko "jasně", často se s ním setkávám na obou stranách. Dobře, tak pokus se osvětlit, něco z tvého pochopení Bible. Docela mě zajímá, jak rozumíš tomuto "sobota Hospodinova" a jsou to jiné ty "soboty vaše"? Neuvádím místa výskytu, ponechám na tobě.Petr napísal:Koloským 2. kapitola např. jasně popisuje, že Zákon tvoří neoddělitelnou jednotu od dalších příkazů ve SZ.ambassador napísal:lukas napísal:Ježíš citoval dvě hlavní přikázání u Mk 12,29-31: »Ježíš odpověděl: „První je: ‚Slyš, Izraeli, Pán, náš Bůh, Pán jediný jest‘ a ‚budeš milovat Pána, svého Boha, z celého svého srdce, z celé své duše, z celé své mysli a z celé své síly‘. Druhé je toto: ‚ Budeš milovat svého bližního jako sebe samého.‘ Není jiné přikázání větší než tato.“ «Pista napísal:Veľmi slabým bodom učenia je aj téza, že v poslednej dobe bude sobota rozlišovacím znamením medzi tými, čo patria Bohu (a budú prenasledovaní a nakoniec spasení), a tými ostatnými (ktorí tých prvých budú prenasledovať a nakoniec budú zatratení).
Je to široko a farbisto opísané v 5. dieli zväzku Drámy vekov.
Samozrejme to nemá nijakú oporu v Biblii. Okrem toho, nezdá sa, že by Boh posudzoval ľudí podľa nejakej formy (svätenie soboty). Ježiš učí, že ľudia budú posudzovaní podľa podľa ich vzťahu k blížnym a podobne (t.j. podľa toho, čo sa nedá napodobniť, ale čo je v srdci).
Nehovoriac o tom, či svätenie soboty je skutočne Božou požiadavkou pre dnešného človeka ... Mám o tom určité pochybnosti.
Obě přikázání se odkazují na Pentateuch. Druhé je citací z Lv19,18 (to není pro toto téma klíčové) a první je citací z (Dt 6,4 nebo Joz 22,5)
Všimni si, že Deuteronomium 6 plynule navazuje na desatero, které je v Dt 5. Také Jozue 22,5 se odkazuje na desatero.
»Miluj Hospodina, svého Boha, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou silou. Ať jsou tato slova, která ti dnes přikazuji, ve tvém srdci.« (Dt 6,5.6)
»Pouze velmi dbejte, abyste konali příkaz a zákon, který vám dal Mojžíš, otrok Hospodinův, abyste milovali Hospodina, svého Boha, a chodili po všech jeho cestách a abyste zachovávali jeho příkazy, přilnuli k němu a sloužili mu celým svým srdcem a celou svou duší.« (Joz 22,5)
Z těchto veršů je jasné, že ten kdo miluje Boha bude zachovávat i Boží přikázání. Ve třetím andělském poselství jsou uvedené charakteristiky Božího lidu. Jedna z nich je, že budou zachovávat Boží přikázání:
»Zde je vytrvalost svatých, kteří zachovávají Boží přikázání a Ježíšovu víru. « (Zj 14,12)
Když se podíváš na křesťanské církve, tak si můžeš všimnout, že všeobecně nejvíce pošlapávaným přikázáním je právě přikázání o sobotě, které je zdůrazněno slovem "Pamatuj".
Všechny Biblické texty jsem převzal z Českého studijního překladu
To, že sobota je rozlišovací znak je opravdu slabý, ne-li nepravdivý bod. Je to zřejmé v kontextu epištol.
Neznamená to však, že sobota zde nemá opodstatnění.![]()
Nejedna církev, tedy i CASD jsou známé citací veršů Bible a někdy se stane,
že je to vytrženo z kontextu nebo ze souvislosti celé Bible.![]()
Pokud mluvíme nebo píšeme o sobotě a zachovávání, pak je správné si v diskuzi vyjasnit co kdo
chápe pod pojmem "zachovávat". Zachovávat co by dodržovatje dost choulostivé.
Už jen z toho důvodu, že to nikdo nedělá. Druhá verze je zachovávat v pochopení, uchovávat![]()
ve známosti co do smyslu k čemu byla určena. Je potřeba spojit SZ a NZ pochopení, což se vzájemně nevylučuje.
Tóra (hebrejsky תורה) znamená Zákon, učení a v nejužším smyslu jde o první ze tří částí TaNaChu, neboli prvních pět knih hebrejské Bible.Tam pokulhává učení CASD,pokud tvrdí že chce dodržovat a že dodržuje Zákon.Určitý hybridní guláš toho co se vybralo(pro Jehovisty krev,adventisty nečisté a sobota) zcela nedovoluje spojit SZ a NZ už jen s jednou statí bible Gal4,22-31 a je jich mnohem více:
V potaz se nebere ani centrálnost vzkříšení Ježíše Nazaretského po jeho ukřižování a dopad těchto událostí do života nejranějších svědků či vyznavačů. V důsledku těchto událostí vytváří rané křesťanství nové symboly i nové svátosti, prochází odlukou od synagogy vytvořením vlastních bohoslužebných textů a vlastní liturgie. Otevírá přístup k Bohu lidem všech národů skrze víru v Krista, a to bez obřízky a znalosti Tóry. Veškeré tyto skutečnosti, jež jsou pro pochopení raného křesťanství a rozumění Novému zákonu naprosto zásadní, stojí v CASD zatím mimo závaznou teologickou reflexi, neboť stěžejní je toliko to, co text přímo říká a jaký je jeho překlad. Skutečnosti spjaté se vznikem textu, politické, sociální, teologické, psychologické a další motivy, jakož i spory a proudy v nejranějším křesťanství, role večeře Páně, ale i prosazování neděle jako symbolu vzkříšení a dne, který je zmiňován již v souvislosti s večeří Paně i samotným apoštolem Pavlem, by vážně narušily koncept i kontinuitu historicky utvářené věrouky této církve. Otázky spjaté s prostupováním kérygmatu z prostředí judaismu do pohanského světa (co vše se zvěstí, že Ježíš byl ukřižován a vzkříšen, může prostoupit do zcela odlišného světa chápání) na své řešení či spíše akceptování v CASD teprve čekají.
Mgr. Jiří Lukeš, Th.D.
Dále uveď odkaz na celé pojednání od Jiřího Lukeše, jehož výňatek jsi uvedl.
Re: Slabé body vierouky
Lukáš, žasnem nad tvojou schopnosťou „biblickej“ argumentácie. To si vymyslel sám, alebo si to niekde odpísal? Fakt by ma to zaujímalo.lukas napísal:Ježíš citoval dvě hlavní přikázání u Mk 12,29-31: »Ježíš odpověděl: „První je: ‚Slyš, Izraeli, Pán, náš Bůh, Pán jediný jest‘ a ‚budeš milovat Pána, svého Boha, z celého svého srdce, z celé své duše, z celé své mysli a z celé své síly‘. Druhé je toto: ‚ Budeš milovat svého bližního jako sebe samého.‘ Není jiné přikázání větší než tato.“ «Pista napísal:Veľmi slabým bodom učenia je aj téza, že v poslednej dobe bude sobota rozlišovacím znamením medzi tými, čo patria Bohu (a budú prenasledovaní a nakoniec spasení), a tými ostatnými (ktorí tých prvých budú prenasledovať a nakoniec budú zatratení).
Je to široko a farbisto opísané v 5. dieli zväzku Drámy vekov.
Samozrejme to nemá nijakú oporu v Biblii. Okrem toho, nezdá sa, že by Boh posudzoval ľudí podľa nejakej formy (svätenie soboty). Ježiš učí, že ľudia budú posudzovaní podľa podľa ich vzťahu k blížnym a podobne (t.j. podľa toho, čo sa nedá napodobniť, ale čo je v srdci).
Nehovoriac o tom, či svätenie soboty je skutočne Božou požiadavkou pre dnešného človeka ... Mám o tom určité pochybnosti.
Obě přikázání se odkazují na Pentateuch. Druhé je citací z Lv19,18 (to není pro toto téma klíčové) a první je citací z (Dt 6,4 nebo Joz 22,5)
Všimni si, že Deuteronomium 6 plynule navazuje na desatero, které je v Dt 5. Také Jozue 22,5 se odkazuje na desatero.
»Miluj Hospodina, svého Boha, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou silou. Ať jsou tato slova, která ti dnes přikazuji, ve tvém srdci.« (Dt 6,5.6)
»Pouze velmi dbejte, abyste konali příkaz a zákon, který vám dal Mojžíš, otrok Hospodinův, abyste milovali Hospodina, svého Boha, a chodili po všech jeho cestách a abyste zachovávali jeho příkazy, přilnuli k němu a sloužili mu celým svým srdcem a celou svou duší.« (Joz 22,5)
Z těchto veršů je jasné, že ten kdo miluje Boha bude zachovávat i Boží přikázání. Ve třetím andělském poselství jsou uvedené charakteristiky Božího lidu. Jedna z nich je, že budou zachovávat Boží přikázání:
»Zde je vytrvalost svatých, kteří zachovávají Boží přikázání a Ježíšovu víru. « (Zj 14,12)
Když se podíváš na křesťanské církve, tak si můžeš všimnout, že všeobecně nejvíce pošlapávaným přikázáním je právě přikázání o sobotě, které je zdůrazněno slovem "Pamatuj".
Všechny Biblické texty jsem převzal z Českého studijního překladu
Ale k veci.
Chceš dokázať z Biblie dokázať tézu, že na konci bude sobota rozhodujúcim rozlišovacím znamením.
Tvoj postup je takýto (pre lepšie pochopenie to zostručním):
1. Ježiš povedal, že treba milovať Boha
2. Je to citát zo 5Moj 6. kap.
3. 6. kapitola nadväzuje na 5. kapitolu.
4. V 5. kapitole je Desatoro
5. Kto miluje Boha, bude dodržiavať Desatoro
6. Najpošľapávanejšie prikázanie v súčasnosti je štvrté
7. A teda konci bude sobota rozhodujúcim rozlišovacím znamením
Naozaj sa ti to zdá normálne?
Pokúsim sa ťa napodobniť. Dokazujem tú istú tézu. A môžeme začať ľubovoľným textom, ktorý si vyberieš. Napr.
1. Mojžiš udrel skalu palicou (4 M 20,11)
2. Našou skalou Je Kristus (1 Kor 10,4)
3. Kristus založil novozákonnú cirkev
4. Zbory po vtedy známom svete zakladal aj Pavel
5. Pavel napísal „A tak ostáva sobotný odpočinok pre Boží ľud“ (Židom 4,9)
6. A teda na konci bude sobota rozhodujúcim rozlišovacím znamením
Alebo (celkom sa mi to zapáčilo):
1: Ježiš uzdravil Petrovu svokru z horúčky (Mat 8, 15)
2. Horúčka znamená vysokú zničujúcu teplotu, podobne ako oheň
3. Boh trestal hriešnikov ohňom „Hospodin zoslal na Sodomu a Gomoru síru a oheň; bolo to od Hospodina z neba.“ (1Moj 19, 24)
4. Bude robiť aj v tejto dobe“ „Oheň som prišiel vrhnúť na zem.“ (Luk 12,49)
5. Kniha Zjavenia píše o anjeloch s ranami, a práve štvrtý z nich má oheň: „Štvrtý vylial svoju čašu na slnko: a bola mu daná moc páliť ľudí ohňom.“ (Zj 16,8)
6. Aj sobotné prikázanie v desatore je práve štvrté (náhoda ?!?!)
7. Takže kto nebude dodržiavať sobotu, padne na neho oheň, tak teda na konci bude sobota rozhodujúcim rozlišovacím znamením
Pre tých, ktorí to pochopili, vyhlasujem súťaž:
Kto v max siedmych krokoch „biblicky“ dokáže, že Svätého Ducha dostanú len tí, ktorí zjedia týždenne aspoň jednu cibuľu. Začať môžete textom akým chcete; výhodou je, ak nebude so záverom nijako súvisieť.
Ospravedlňujem sa všetkým, ktorí majú Božie Slovo v úcte, za toto do neba volajúce svojvoľné manipulovanie s textami a ich myšlienkami, ale Lukáš začal.
Re: Slabé body vierouky
Díky.Konečně někdo ukázal,jak se demagogicky pracuje s textem bez sebemenší exegeze.Příměr je opravdu trefný.Dov napísal:Lukáš, žasnem nad tvojou schopnosťou „biblickej“ argumentácie. To si vymyslel sám, alebo si to niekde odpísal? Fakt by ma to zaujímalo.lukas napísal:Ježíš citoval dvě hlavní přikázání u Mk 12,29-31: »Ježíš odpověděl: „První je: ‚Slyš, Izraeli, Pán, náš Bůh, Pán jediný jest‘ a ‚budeš milovat Pána, svého Boha, z celého svého srdce, z celé své duše, z celé své mysli a z celé své síly‘. Druhé je toto: ‚ Budeš milovat svého bližního jako sebe samého.‘ Není jiné přikázání větší než tato.“ «Pista napísal:Veľmi slabým bodom učenia je aj téza, že v poslednej dobe bude sobota rozlišovacím znamením medzi tými, čo patria Bohu (a budú prenasledovaní a nakoniec spasení), a tými ostatnými (ktorí tých prvých budú prenasledovať a nakoniec budú zatratení).
Je to široko a farbisto opísané v 5. dieli zväzku Drámy vekov.
Samozrejme to nemá nijakú oporu v Biblii. Okrem toho, nezdá sa, že by Boh posudzoval ľudí podľa nejakej formy (svätenie soboty). Ježiš učí, že ľudia budú posudzovaní podľa podľa ich vzťahu k blížnym a podobne (t.j. podľa toho, čo sa nedá napodobniť, ale čo je v srdci).
Nehovoriac o tom, či svätenie soboty je skutočne Božou požiadavkou pre dnešného človeka ... Mám o tom určité pochybnosti.
Obě přikázání se odkazují na Pentateuch. Druhé je citací z Lv19,18 (to není pro toto téma klíčové) a první je citací z (Dt 6,4 nebo Joz 22,5)
Všimni si, že Deuteronomium 6 plynule navazuje na desatero, které je v Dt 5. Také Jozue 22,5 se odkazuje na desatero.
»Miluj Hospodina, svého Boha, celým svým srdcem, celou svou duší a celou svou silou. Ať jsou tato slova, která ti dnes přikazuji, ve tvém srdci.« (Dt 6,5.6)
»Pouze velmi dbejte, abyste konali příkaz a zákon, který vám dal Mojžíš, otrok Hospodinův, abyste milovali Hospodina, svého Boha, a chodili po všech jeho cestách a abyste zachovávali jeho příkazy, přilnuli k němu a sloužili mu celým svým srdcem a celou svou duší.« (Joz 22,5)
Z těchto veršů je jasné, že ten kdo miluje Boha bude zachovávat i Boží přikázání. Ve třetím andělském poselství jsou uvedené charakteristiky Božího lidu. Jedna z nich je, že budou zachovávat Boží přikázání:
»Zde je vytrvalost svatých, kteří zachovávají Boží přikázání a Ježíšovu víru. « (Zj 14,12)
Když se podíváš na křesťanské církve, tak si můžeš všimnout, že všeobecně nejvíce pošlapávaným přikázáním je právě přikázání o sobotě, které je zdůrazněno slovem "Pamatuj".
Všechny Biblické texty jsem převzal z Českého studijního překladu
Ale k veci.
Chceš dokázať z Biblie dokázať tézu, že na konci bude sobota rozhodujúcim rozlišovacím znamením.
Tvoj postup je takýto (pre lepšie pochopenie to zostručním):
1. Ježiš povedal, že treba milovať Boha
2. Je to citát zo 5Moj 6. kap.
3. 6. kapitola nadväzuje na 5. kapitolu.
4. V 5. kapitole je Desatoro
5. Kto miluje Boha, bude dodržiavať Desatoro
6. Najpošľapávanejšie prikázanie v súčasnosti je štvrté
7. A teda konci bude sobota rozhodujúcim rozlišovacím znamením
Naozaj sa ti to zdá normálne?
Pokúsim sa ťa napodobniť. Dokazujem tú istú tézu. A môžeme začať ľubovoľným textom, ktorý si vyberieš. Napr.
1. Mojžiš udrel skalu palicou (4 M 20,11)
2. Našou skalou Je Kristus (1 Kor 10,4)
3. Kristus založil novozákonnú cirkev
4. Zbory po vtedy známom svete zakladal aj Pavel
5. Pavel napísal „A tak ostáva sobotný odpočinok pre Boží ľud“ (Židom 4,9)
6. A teda na konci bude sobota rozhodujúcim rozlišovacím znamením
Alebo (celkom sa mi to zapáčilo):
1: Ježiš uzdravil Petrovu svokru z horúčky (Mat 8, 15)
2. Horúčka znamená vysokú zničujúcu teplotu, podobne ako oheň
3. Boh trestal hriešnikov ohňom „Hospodin zoslal na Sodomu a Gomoru síru a oheň; bolo to od Hospodina z neba.“ (1Moj 19, 24)
4. Bude robiť aj v tejto dobe“ „Oheň som prišiel vrhnúť na zem.“ (Luk 12,49)
5. Kniha Zjavenia píše o anjeloch s ranami, a práve štvrtý z nich má oheň: „Štvrtý vylial svoju čašu na slnko: a bola mu daná moc páliť ľudí ohňom.“ (Zj 16,8)
6. Aj sobotné prikázanie v desatore je práve štvrté (náhoda ?!?!)
7. Takže kto nebude dodržiavať sobotu, padne na neho oheň, tak teda na konci bude sobota rozhodujúcim rozlišovacím znamením
Pre tých, ktorí to pochopili, vyhlasujem súťaž:
Kto v max siedmych krokoch „biblicky“ dokáže, že Svätého Ducha dostanú len tí, ktorí zjedia týždenne aspoň jednu cibuľu. Začať môžete textom akým chcete; výhodou je, ak nebude so záverom nijako súvisieť.
Ospravedlňujem sa všetkým, ktorí majú Božie Slovo v úcte, za toto do neba volajúce svojvoľné manipulovanie s textami a ich myšlienkami, ale Lukáš začal.
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Slabé body vierouky
Je to sice zajímavé porovnání. Stále to není rovnocenný a rozumný výklad. Jen to ukázalo, že se Lukáš může pohybovat v důkazovém kruhu. V něm se může pohybovat každý z nás, také i Dov
. Zatím tu nikdo z nás nedává výklad bez použití vymyšlených závěrů některými teology
. Pak již jde jen o osobní výběr. Je podobný hře v karty. Vytahujeme jeden trumf za druhým, bez toho povědomí, že ten trumf někdo namaloval, vytiskl. No, a až se nám opotřebuje, tak koupíme nové karty. Ten je poplatný tomu co chci. Zase je to ten známý bludný kruh do kterého vstoupíme. Někdy přestupujeme z jednoho kruhu do druhého. Důvodem je, že nás začne svírat, jak svěrací "kazajka". Tak jsem to měl možnost vypozorovat i na sobě. Až do chvíle, kdy se mi v dogmatické, věroučné tézi zjevil Kristus. To byl počátek mé svobody v Kristu. V té chci zůstávat s JEHO pomocí , až do konce svého života! Jak se to může stat? 



Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných