Adventismus a Božie predurčenie, predzvedenie, vyvolenie ...

Diskusia o vieroučných bodoch CASD.
Viktorrealita
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Adventismus a Božie predurčenie, predzvedenie, vyvolenie ...

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

log napísal: 04 Nov 2019, 18:20
Viktorrealita napísal: 03 Nov 2019, 20:00 Ján 6:44 „Nikto nemôže prísť ku mne, keby ho nepritiahol Otec [vyvolenie], ktorý ma poslal, a ja ho vzkriesim v posledný deň [bezpečnosť spasenia].“ „Ja ho vzkriesim v posledný deň“ je garanciou priamo od Spasiteľa, Ježiša Krista, že človek, ktorý je spasiteľnou vierou spojený s Kristom, nakoniec aj bude vzkriesený a vojde do večného života. Spasenie je bezpečné a nestratiteľné nie vďaka človeku, ktorý to „zvládne až do konca“, ale preto, lebo bezpečnosť a nestratiteľnosť je garantovaná priamo Spasiteľom a jeho mocou. „Je napísané v prorokoch: A všetci budú učení od Boha. A tak tedy každý, kto počul od Otca a naučil sa[vyvolenie], ide ku mne [spasenie]“
Zial, pojmy ako "vyvolenie" alebo "bezpecnost spasenia" vkladas do viet v rozpore s ich povodnym vyznamom. To by bolo este jasnejsie, keby si cital Janov text dalej. Tam totiz citame, ze Jezis vyvolil dvanastich - a ajhla - jeden bol diabol ! Ziadna "bezpecnost spasenia" sa v Janovom uceni v suvislosti s "vyvolenim" neuvadza, prave naopak. Ukazuje sa, ze vyvolenie ako take nic neznamena.

No medzi vami sú niektorí, čo neveria. Ježiš totiž vedel od začiatku, ktorí neveria a kto ho zradí.“ A dodal: „Preto som vám povedal, že nikto nemôže prísť ku mne, ak mu to nebude dané od Otca.“
Preto mnohí z jeho učeníkov ho opustili a už s ním nechodili. Tu povedal Ježiš Dvanástim: „Aj vy chcete odísť?“ Odpovedal mu Šimon Peter: „Pane, ku komu by sme šli? Ty máš slová večného života a my sme uverili a spoznali, že ty si Boží Svätý.“ Ježiš im odpovedal: „Nevyvolil som si vás azda Dvanástich? No jeden z vás je diabol


Myslim, ze Jan nebol taky radikalny fatalista, ako sa to snazis evokovat.
No vidíš, sám si aj odpovedáš veršom z Písma, no nevidíš odpoveď v Písme, ktoré práve to potvrdzuje : "no jeden z vás je diabol".

Tak prečo ho Ježiš zahrnul do dvanástich, ak teda vedel, že je Syn zatratenia?

Ján 17:12 Keď som bol s nimi na svete, ja som ich ostríhal v tvojom mene, ktorých si mi dal, a strážiac zachránil, a nikto z nich nezahynul, iba ten syn zatratenia, aby sa naplnilo Písmo.

Aby sa čo naplnilo – aby sa naplnilo Písmo.

Čo to znamená, že sa dejú veci, aby sa naplnilo Písmo? Sám si odpovedz.

A ďalej hovorí: 20Ale neprosím len za týchto, ale aj za tých, ktorí majú skrze ich slovo uveriť vo mňa,

Tak teda MAJÚ uveriť v neho. Nie je to v rovine, že by Boh bol nejako závislý na ľudskej vôli uveriť v neho a že možno sa niekto nájde, kto v neho uverí. Ale, ako vidíš je to v rovine zvrchovaného Boha, ktorý to všetko činí a teda majú uveriť v neho a podľa Písma tí, ktorí sú zapísaní v Knihe Života a to ešte pred založením sveta.

Otec im dá uši srdca, aby počuli, porozumeli a uverili – teda ich oživí - kriesi ich z duchovnej smrti.

A tú to máš potvrdené, že sú dva vzkriesenia. Prvé je vzkriesenie – oživenie z duchovnej smrti a to skrze spasiteľnú vieru v Krista - jeho Slovo, ktoré činí Boh v terajšom čase milosti a to svojím oživujúcim zásahom. Je to podľa vyvolenia milosťou a teda tých, ktorí sú zapísaní v Knihe Života a to ešte pred založením sveta Boh oživí. Nad tými už druhá smrť - ohnivé jazero nemá moci. Potom, pri druhom príchode Pána je vzkriesenie do oslávených a nesmrteľných tiel. Teda to, čo je už oživené Bohom, je oblečené do nového osláveného tela, aby už naveky boli s Pánom.

Ján 5:25 Ameň, ameň vám hovorím, že prijde hodina a je teraz, keď mŕtvi počujú hlas Syna Božieho, a tí, ktorí počujú, budú žiť.

Ako vidíme, tak tu sa nejedná o telesne mŕtvych a teda o vzkriesenie tiel o ktorých sa píše pre zmenu o trochu nižšie. No v tomto hore uvedenom verši verši sa hovorí o vzkriesení z duchovnej smrti - duchovne mŕtvych, ktoré sa deje teraz : “príde hodina a je teraz“

Tak teda, kto má od Otca a to podľa vyvolenia milosťou dané uši srdca na to, aby počul ( počuť - sa myslí stav srdca oživeného Bohom, keď duchovná mŕtvola sa zobudí a začne vnímať pravdu evanjelia života), tak teda nech počuje a ten kto počuje, bude žiť už naveky. Ako viem, nie každý počuje a teda vieme aj prečo.

Oživený z duchovnej smrti nie je nejakou bábkou. Ale je tu nový človek, narodený z Boha – z Ducha, ktorý už po ničom inom netúži, ako v láske a nekonečnej vďačnosti svojím novým životom oslavovať jedine Boha. To nie je divadlo, ale nová prirodzenosť, kde už vôľa vychádza zo znovuzrodeného srdca a je teda v súlade s Božou vôľou a to je sloboda v Kristu. Jedine v Bohu je sloboda a to v rámci Božej vôle. Všetko, čo je mimo Boha, je len otroctvo hriechu, ktorý plodí smrť.

Vykúpený v Kristu a to už z nadobudnutého postavenia - dieťaťa Božieho a teda novej prirodzenosti, už nemôže zmýšľať, ako keby neveril a teda ani žiť, ako keby neveril. Je už novým stvorením v Kristu Ježišovi. No a nové stvorenie má nové srdce, v ktorom kraľuje Slovo Božie - Boh. To, čím sa naplnila duchovná nádoba - srdce a to skrze vieru, tak to formuje srdce a je to práve Slovo Božie. Vôľa vynáša na povrch to, čím je naplnené srdce - skutky viery a ovocie Ducha. Všetko, čo bude vychádzať na povrch nesie charakter toho, čo je uložené v srdci.

2Kor 5:17 Takže ak je niekto v Kristovi, je novým stvorením; drievne pominulo, hľa, všetko je nové.

log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: Adventismus a Božie predurčenie, predzvedenie, vyvolenie ...

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

Viktorrealita napísal: 05 Nov 2019, 09:51
log napísal: 04 Nov 2019, 18:20
Viktorrealita napísal: 03 Nov 2019, 20:00 Ján 6:44 „Nikto nemôže prísť ku mne, keby ho nepritiahol Otec [vyvolenie], ktorý ma poslal, a ja ho vzkriesim v posledný deň [bezpečnosť spasenia].“ „Ja ho vzkriesim v posledný deň“ je garanciou priamo od Spasiteľa, Ježiša Krista, že človek, ktorý je spasiteľnou vierou spojený s Kristom, nakoniec aj bude vzkriesený a vojde do večného života. Spasenie je bezpečné a nestratiteľné nie vďaka človeku, ktorý to „zvládne až do konca“, ale preto, lebo bezpečnosť a nestratiteľnosť je garantovaná priamo Spasiteľom a jeho mocou. „Je napísané v prorokoch: A všetci budú učení od Boha. A tak tedy každý, kto počul od Otca a naučil sa[vyvolenie], ide ku mne [spasenie]“
Zial, pojmy ako "vyvolenie" alebo "bezpecnost spasenia" vkladas do viet v rozpore s ich povodnym vyznamom. To by bolo este jasnejsie, keby si cital Janov text dalej. Tam totiz citame, ze Jezis vyvolil dvanastich - a ajhla - jeden bol diabol ! Ziadna "bezpecnost spasenia" sa v Janovom uceni v suvislosti s "vyvolenim" neuvadza, prave naopak. Ukazuje sa, ze vyvolenie ako take nic neznamena.

No medzi vami sú niektorí, čo neveria. Ježiš totiž vedel od začiatku, ktorí neveria a kto ho zradí.“ A dodal: „Preto som vám povedal, že nikto nemôže prísť ku mne, ak mu to nebude dané od Otca.“
Preto mnohí z jeho učeníkov ho opustili a už s ním nechodili. Tu povedal Ježiš Dvanástim: „Aj vy chcete odísť?“ Odpovedal mu Šimon Peter: „Pane, ku komu by sme šli? Ty máš slová večného života a my sme uverili a spoznali, že ty si Boží Svätý.“ Ježiš im odpovedal: „Nevyvolil som si vás azda Dvanástich? No jeden z vás je diabol


Myslim, ze Jan nebol taky radikalny fatalista, ako sa to snazis evokovat.
No vidíš, sám si aj odpovedáš veršom z Písma, no nevidíš odpoveď v Písme, ktoré práve to potvrdzuje : "no jeden z vás je diabol".

Tak prečo ho Ježiš zahrnul do dvanástich, ak teda vedel, že je Syn zatratenia?

Ján 17:12 Keď som bol s nimi na svete, ja som ich ostríhal v tvojom mene, ktorých si mi dal, a strážiac zachránil, a nikto z nich nezahynul, iba ten syn zatratenia, aby sa naplnilo Písmo.
Tak myslim, ze si rozumieme. Vyvolenie je fajn, ale nie je zarukou, ze vsetci vyvoleni preziju niektori budu i tak zatrateni. Stalo sa to Judasovi a moze sa to stat i Tebe i mne. Je to normalna vec, ako ilustruje Jan na priklade Judasa.

Viktorrealita
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Adventismus a Božie predurčenie, predzvedenie, vyvolenie ...

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Tak, ako sa človek nerodí sám od seba a teda z vlastnej vôle telesne, tak podobne sa nerodí človek sám od seba a teda z vlastnej vôle duchovne. Je to živý Boh, ktorý jediný dáva život.

Vzriesenie z duchovnej smrti a taktiež vzkriesenie tela, sú vždy aktom oživujúceho Boha.

Kto môže tvrdiť, že vzkriesenie telesne mŕtvych pri prichode Pána je aktom našej vôle? Nikto! Tak potom nikto nemôže tvrdiť aj to , že vzkriesenie duchovne mŕtveho je aktom duchovne mrtveho a teda jeho vôle.

Duchovná mŕtvola nevníma svetlo Božieho Slova podobne, ako telesná mŕtvola nevníma svetlo slnka. Jedine Boh oživuje a to ako duchovne mŕtveho, tak aj telesne mŕtveho.

Tak, ako človek nevstáva sám od seba z telesnej smrti, tak podobne nemôže človek vstať sám od seba zo smrti duchovnej. Vždy je to Boh, ktorý oživuje.
Naposledy upravil/-a Viktorrealita v 05 Nov 2019, 11:21, upravené celkom 1 krát.

Viktorrealita
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Adventismus a Božie predurčenie, predzvedenie, vyvolenie ...

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

log napísal: 05 Nov 2019, 10:53
Viktorrealita napísal: 05 Nov 2019, 09:51
log napísal: 04 Nov 2019, 18:20
Viktorrealita napísal: 03 Nov 2019, 20:00 Ján 6:44 „Nikto nemôže prísť ku mne, keby ho nepritiahol Otec [vyvolenie], ktorý ma poslal, a ja ho vzkriesim v posledný deň [bezpečnosť spasenia].“ „Ja ho vzkriesim v posledný deň“ je garanciou priamo od Spasiteľa, Ježiša Krista, že človek, ktorý je spasiteľnou vierou spojený s Kristom, nakoniec aj bude vzkriesený a vojde do večného života. Spasenie je bezpečné a nestratiteľné nie vďaka človeku, ktorý to „zvládne až do konca“, ale preto, lebo bezpečnosť a nestratiteľnosť je garantovaná priamo Spasiteľom a jeho mocou. „Je napísané v prorokoch: A všetci budú učení od Boha. A tak tedy každý, kto počul od Otca a naučil sa[vyvolenie], ide ku mne [spasenie]“
Zial, pojmy ako "vyvolenie" alebo "bezpecnost spasenia" vkladas do viet v rozpore s ich povodnym vyznamom. To by bolo este jasnejsie, keby si cital Janov text dalej. Tam totiz citame, ze Jezis vyvolil dvanastich - a ajhla - jeden bol diabol ! Ziadna "bezpecnost spasenia" sa v Janovom uceni v suvislosti s "vyvolenim" neuvadza, prave naopak. Ukazuje sa, ze vyvolenie ako take nic neznamena.

No medzi vami sú niektorí, čo neveria. Ježiš totiž vedel od začiatku, ktorí neveria a kto ho zradí.“ A dodal: „Preto som vám povedal, že nikto nemôže prísť ku mne, ak mu to nebude dané od Otca.“
Preto mnohí z jeho učeníkov ho opustili a už s ním nechodili. Tu povedal Ježiš Dvanástim: „Aj vy chcete odísť?“ Odpovedal mu Šimon Peter: „Pane, ku komu by sme šli? Ty máš slová večného života a my sme uverili a spoznali, že ty si Boží Svätý.“ Ježiš im odpovedal: „Nevyvolil som si vás azda Dvanástich? No jeden z vás je diabol


Myslim, ze Jan nebol taky radikalny fatalista, ako sa to snazis evokovat.
No vidíš, sám si aj odpovedáš veršom z Písma, no nevidíš odpoveď v Písme, ktoré práve to potvrdzuje : "no jeden z vás je diabol".

Tak prečo ho Ježiš zahrnul do dvanástich, ak teda vedel, že je Syn zatratenia?

Ján 17:12 Keď som bol s nimi na svete, ja som ich ostríhal v tvojom mene, ktorých si mi dal, a strážiac zachránil, a nikto z nich nezahynul, iba ten syn zatratenia, aby sa naplnilo Písmo.
Tak myslim, ze si rozumieme. Vyvolenie je fajn, ale nie je zarukou, ze vsetci vyvoleni preziju niektori budu i tak zatrateni. Stalo sa to Judasovi a moze sa to stat i Tebe i mne. Je to normalna vec, ako ilustruje Jan na priklade Judasa.
Lenže Judáš bol preto súčasťou dvanástich, aby sa naplnilo Písmo. Bol synom zatratenia. Taktiež museli byť aj tí, čo ho vydajú, aj Herodes aj tí, ktorí ho ukrižujú, aj ten, čo mu prebodol bok atd., aby sa naplnilo Písmo, že sa to musí stať a tak byť.

Sk4 26Postavili sa kráľovia zeme, a kniežatá sa dovedna sišli proti Hospodinovi a proti jeho Pomazanému. 27Lebo sa naozaj sišli v tomto meste na tvojho svätého Služobníka Ježiša, ktorého si pomazal, Heródes a Pontský Pilát s pohanmi aj s izraelským ľudom, 28aby vykonali všetko, čo predurčila tvoja ruka a tvoja rada, aby sa stalo.

Aby čo vykonali? 28aby vykonali všetko, čo predurčila tvoja ruka a tvoja rada, aby sa stalo.

Toto sa nedá nevidieť.

Alebo tu: Mat16 21Odvtedy začal Ježiš ukazovať svojim učeníkom, že musí odísť do Jeruzalema a mnoho vytrpieť od starších a od najvyšších kňazov a od zákonníkov a byť zabitý a na tretí deň vstať z mŕtvych. 22Vtedy si ho pojal Peter a začal mu dohovárať hovoriac: Milosrdne sebe, Pane; to sa ti nikdy nestane! 23Ale on sa obrátil a povedal Petrovi: Idi za mnou, satane; pohoršením si mi, lebo nemyslíš na Božie veci, ale na ľudské.

log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: Adventismus a Božie predurčenie, predzvedenie, vyvolenie ...

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

Viktorrealita napísal: 05 Nov 2019, 11:13 Lenže Judáš bol preto súčasťou dvanástich, aby sa naplnilo Písmo.
Aké Písmo píše o Judášovi ? Našiel si snáď nejakú doposiaľ novú knihu Biblie, kde sa predpovedá, že Ježiš si vyvolí učeníka ktorý ho zradí? To je veľký objav v dejinách biblistiky! Či sa nejaké Písmo vyplní alebo nie, je fajn, ale nič to nemení na to, že i vyvolení odpadajú od viery. To je ponaučenie z príbehu o Judášovi.

Viktorrealita
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Adventismus a Božie predurčenie, predzvedenie, vyvolenie ...

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

log napísal: 05 Nov 2019, 12:57
Viktorrealita napísal: 05 Nov 2019, 11:13 Lenže Judáš bol preto súčasťou dvanástich, aby sa naplnilo Písmo.
Aké Písmo píše o Judášovi ? Našiel si snáď nejakú doposiaľ novú knihu Biblie, kde sa predpovedá, že Ježiš si vyvolí učeníka ktorý ho zradí? To je veľký objav v dejinách biblistiky! Či sa nejaké Písmo vyplní alebo nie, je fajn, ale nič to nemení na to, že i vyvolení odpadajú od viery. To je ponaučenie z príbehu o Judášovi.
Aby sa naplnilo Písmo, teda, čo všetko má Ježis podstúpiť a teda obetovať sa za naše hriechy. Preto ho aj volajú Baránok. Toho, ktorého obetujú za naše hriechy, ako dokonalú obeť. Keďže je dokonalá, tak sa už nemusí opakovať a je raz a navždy.

Na to, aby sa to stalo, tak sú použité všetky nádoby a teda Herodes, Judáš atd. Božie Slovo v Písme predsa nepredpovedá konkrétne mená, ale ide o naplnenie podstaty a to obeti Božieho Syna za naše hriechy.

A prorok Izaiáš o ňom hovorí:

Iz53 1Kto uveril našej zvesti? A komu bolo zjavené rameno Hospodinovo? 2Lebo vyrástol pred ním ako nežný prútok a jako koreň z vypráhlej zeme; nemal podoby ani krásy; videli sme ho, ale nebolo na ňom vidieť toho, pre čo by sme ho boli bývali žiadostiví. 3Opovrhnutý bol a opustený od ľudí, muž bolestí, a oboznámený s nemocou, a jako ten, pred ktorým skrývajú tvár, opovrhnutý, a preto sme si ho nevážili, 4kým on vzal na seba naše nemoci a niesol naše bolesti, a my sme sa domnievali o ňom, že je ranený a zbitý od Boha a strápený. 5A on bol smrteľne ranený pre naše prestúpenia, zdrtený pre naše neprávosti; kázeň nášho pokoja bola vzložená na neho, a jeho sinavicou sme uzdravení. 6My všetci sme zblúdili jako ovce; každý z nás sme sa obrátili na svoju vlastnú cestu, a Hospodin uvalil na neho neprávosť všetkých nás. 7Mučili ho, a on ponižujúc sa znášal dobrovoľne a neotvoril svojich úst; vedený bol ako baránok na zabitie a zanemel ako ovca, ktorá zanemie pred tými, ktorí ju strihajú, a neotvoril svojich úst. 8Vzatý bol z väzby a zo súdu. A čo do jeho pokolenia, ktože ho vyrozpráva? Pretože bol vyťatý zo zeme živých, pre prestúpenie môjho ľudu bola mu zadaná rana. 9A dali mu s bezbožnými jeho hrob i s bohatým, keď zomrel ukrutnou smrťou, preto, že nespáchal nijakej neprávosti, ani ľsti nebolo nikdy v jeho ústach. 10Ale Hospodinovi sa ľúbilo ho tak zdrtiť a strápiť nemocou, aby, ak jeho duša položí obeť za hriech, videl svoje semeno, bol dlhoveký, a to, čo sa ľúbi Hospodinovi, zdarilo sa v jeho ruke. 11Z námahy svojej duše uvidí výsledok, nasýti sa. Svojou známosťou ospravedlní spravedlivý môj služobník mnohých a ich neprávosti on ponesie. 12Preto mu dám podiel medzi veľkými, a s mocnými deliť bude korisť, pretože vylial svoju dušu na smrť a počítaný bol s priestupníkmi, kým on niesol hriech mnohých a primlúval sa za priestupníkov

Viktorrealita
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Adventismus a Božie predurčenie, predzvedenie, vyvolenie ...

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Ako sa dajú ináč vyložiť tieto Ježišové slová: MAT15 13A on odpovedal a riekol: Každá zasadená rastlina, ktorej nesadil môj nebeský Otec, bude vykorenená.

Vidíš to?

Je to presne v súlade s tým, čo povedal Ježiš, že nikto nepríde k nemu, ak by mu to nebolo dané od Otca v nebesiach.

Iba tí skutočne prichádzajú ku kristu, ktorým Otec v ich srdciach zjavil Krista a tak sa Kristus stáva v ich srdciach skalou spasenia. Iba tí tvoria pravú cirkev Ježiša Krista.

Je to presne v súlade s tým, čo povedal Petrovi, že telo a krv mu to nezjavili, kto je to Ježiš - Kristus Syn živého Boha, ale Otec na nebesiach. A teda na tej skale, ktorou je Kristus zjavený v srdci človeka a to Otcom na nebesiach buduje Ježiš svojú cirkev.

log
Príspevky: 1712
Dátum registrácie: 06 Nov 2017, 06:51
Kontaktovať používateľa:

Re: Adventismus a Božie predurčenie, predzvedenie, vyvolenie ...

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

Viktorrealita napísal: 05 Nov 2019, 14:00 Ako sa dajú ináč vyložiť tieto Ježišové slová: MAT15 13A on odpovedal a riekol: Každá zasadená rastlina, ktorej nesadil môj nebeský Otec, bude vykorenená.
Otvaras novu temu? Doteraz sme sa bavili o Janovej teologii a vyvoleni. Zrazu si presiel na Matusovu teologiu ohladne umyvania ruk pred jedlom. Preco taky skok? No aby som Ti odpovedal, tak Ti odpovedam, ze neviem, co tieto slova znamenaju., Nie su totiz v texte vysvetlene. Vykladov moze byt nespocet a ja osobne nemam momentalne ziaden. Urcite by som nemiesal jablka a hrusky ani Matusa a Jana, lebo potom uz nezistime co kto tvrdil. U Matusa hra totiz velku rolu Jezisova nevrazivost voci farizeom ci voci ich uceniu. Necudoval by som sa, keby onymi rastlinami boli oznaceni farizeovia a tym vykorenenim nejaky trest, pomsta, ktora im mala byt udelena. Ak v tom vidis dokaz o predurceni, tak prosim, ale ja to vnimam inak. Da sa to vnimat i tak, ako pises, ale nemyslim, ze to tak Matus pri pisani knihy myslel. Takyto vyznam mu ani nenapadol, islo mu cisto o farizejske ucenie a boj medzi farizejmi a ucenikmi vedenymi Jezisom.

Karel.

Re: Adventismus a Božie predurčenie, predzvedenie, vyvolenie ...

Neprečítaný príspevok od používateľa Karel. »

Viktorrealita napísal: 05 Nov 2019, 14:00Vidíš to?
Ne.

Viktorrealita
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Adventismus a Božie predurčenie, predzvedenie, vyvolenie ...

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Log

Tento verš hovorí všeobecne a nie len o farizejoch a teda, že každá zasadená rastlina, ktorú nezasadil Otec na nebesiach bude vykorenená. Z toho vychádza, že iba tie rastliny, ktoré zasadil Otec na nebesiach prídu skutočne ku Kristu a iba tí všetci tvoria cirkev Kristovú.

Kto tu nevidí rozhodujúcu vôľu zvrchovaného Otca na nebesiach a teda to, čo rozhoduje, lebo mnoho je zasadených rastlín, no iba tie, ktoré zasadil Otec na nebesiach, tak jedine tie sú jeho ľudom, tak nema oči na to, aby to videl.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní