Církev se dlouhé roky zaměřovala nadměrně na učení, učit druhé.
Učiva se nikdo nenají, přesto se paradoxně přejí.
Některé církve do toho vkročili již s předstihem. Mohou tedy na nové nebo zhoršující se rozčlenění společnosti lépe reagovat svou službou, jako by to činili pro Krista.
Můj komentář necílí na strašení důchodců, ale měl by vést k zamyšlení generaci, které jsou ještě schopny sloužit. Současně cílí na použití desátků, pokud chceme být plně bibličtí. Budeme raději sloužit a nebo živit 3 instituce? 5leté období uteče docela rychle.
Nevím, zda koronavirus zahýbe s financemi v církvi, možná trochu ano.
Věkový průměr členů se bude v současnosti pohybovat okolo 60-ti let, v Německu to bylo 63 let. To už je skoro důchodový věk a pokud se ještě zvýší počet důchodců, asi jich větší procentu bude i v církvi.
Protože NZ nezná povinnost desátků pro křesťany, byl bych pro podporovat církev, ale pouze dary. Pokud se podíváme do historie (i třeba Skutků apoštolů), větší důraz byl na podporu potřebných, než na podporu kazatelů. Apoštol Pavel žádal pro misionáře uhrazení základních potřeb, ubytování, jídla, cestovného, nešlo o zřízení placených pozic.
Církev v unii je poměrně malá, nemyslím, že by museli být 4 různé účtárny a tolik lidí v administrativě. Jak se ukázalo, mnoho věcí se dá vyřešit i telekonferencemi, nemusí se jezdit stovky kilometrů nebo v případě vyšších složek, létat na různá setkání, nemusejí být ani tak častá.
Důchodci Ambassadore, studenti, ženy na mateřské a sociálně slabší by desátky dávat neměli, většina dávek (důchodů, mateřských..) je poměrně nízká a ještě z toho dávat desátek? Pokud má sestra důchodkyně 12000 Kč důchod, dá 1200 Kč desátek, pak nějaké dary a zbyde jí cca 10000,-Kč. Zkuste z toho zaplatit i malý byt, koupit si jídlo a pár nutných drobností! Životní minimum je 3860,-Kč a nezahrnuje náklady na bydlení. Jasně řečeno-pokud bydlí důchodce za 6000,-Kč a má důchod 12000,-Kč a dává desátek, je na hranici nebo i pod hranicí životního minima.Pokud platí za bydlení více (což je pravděpodobné) je pod hranicí.
Chudí byli příjemci desátků ve SZ, pokud by se aplikoval princip, na který se hodně v souvislosti s desátky odvolává (protože nemohou najít biblické důvody pro povinnost desátků), měla by větší část desátků jít pro potřebné, jako v SZ (každý třetí rok desátky pouze pro chudé, chudý byl vždy přizván k hostině z desátků, měl dovoleno paběrkovat na poli a v sadu apod.).