Slabé body vierouky

Diskusia o vieroučných bodoch CASD.
lukas
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 12 Jan 2015, 22:48
Kontaktovať používateľa:

Re: Slabé body vierouky

Neprečítaný príspevok od používateľa lukas »

Michal napísal: A čo s tým má sobota? Falošnej bohoslužby sa môže v dobe konca ľud zúčastniť aj v sobotu a naopak, každá bohoslužba v nedeľu či iný deň bude falošná? Namiesto toho aby ľudia rozlišovali či neslúžia falošnej bohoslužbe už teraz, asi len adventisti už teraz vedia s istotou, že v dobe konca všetci Baptisti (len ako príklad) budú kľakať pre šelmou, lebo tipujem, že aj vtedy budú mať bohoslužbu v nedeľu.

Pritom, keby to Elenka nenapísala, nikto by na to isto z Biblie neprišiel.
Myslím si, že v tomto by nám mohla pomoci 13. kapitola Zjevení a 7 kapitola knihy Daniel. Nevím jak moc jsi obeznámený s tradičním výkladem, na jehož rozepisování v tomto fóru nemám prostor (kdyby tě to zajímalo tak můžeš založit jiné vlákno a tam to rozebereme).

Zj 13,1-10 nám představuje šelmu z moře (=papežství). Zj 13,11-18 nám představuje šelmu z moře (=USA)
Verš 12 nám říká: »Nutí zemi a její obyvatele, aby se klaněli té první šelmě, jejíž smrtelná rána byla vyléčena.«
V tomto verši vidíme, že přijde doba, kdy bude zákonem vynuceno klanět se první šelmě tedy papežství. Verš 15, uvádí, že kdo nebude následovat falešnou bohoslužbu bude zabit: »takže obraz šelmy promluvil a způsobil, aby byli zabiti všichni, kteří se nepokloní obrazu šelmy«

V zde se jedná o stejnou mocnost, která působila již ve středověku, je to ta mocnost, o které prorok Daniel předpověděl, že změní doby a právo (časy a zákon ČEP). »Bude také uvažovat, že změní doby a právo, a budou mu do ruky vydány až do času a časů a půl času.«
Dokonce se ŘKC k této změně hrdě hlásí. »Otec Enright v roce 1893 v časopise Sentimel napsal: "Bible říká: 'Pamatuj na den sobotní.' Katolická církev říká: 'Ne! Ze své božské moci ruším sobotní den a nařizuji vám světit první den týdne." A hle celý civilizovaný svět se sklání v uctivé poslušnosti před příkazem svaté katolické církve."« (zdroj: Na pravdě záleží, Prof. Dr. Walter J. Veith, 2008 Maranatha, str. 94) (V anglické verzi je citát na straně 101)

Když vidíme jak je ŘKC hrdá na prosazení své změny na které pracuje od cca 4. století až do dnes je vůbec možné, aby někoho nutila světit sobotu? Myslím si, že tobě jako baptistovy nemusím vysvětlovat, že římskokatolická mše je modloslužbou (viz např. modlitby k Marii a svatým, uctívání ostatků, transsubstanciace.....) Takže i kdybych připustil, že lidé budou nuceni k falešné bohoslužbě jindy než v neděli, např. v katolické svátky jak uvádí katechismus tak stejně to bude modloslužba z důvodu obsahu....

Nikdo neříká kdo bude klekat před šelmou nebo ne, Ellen White píše, že v dnešní době žije mnoho upřímně věřících lidí v různých církvích, kteří poznají jak byli oklamáni a později se připojí k těm kteří zachovávají sobotu. Na jiných místech naopak varuje neobrácené adventisty podle jména, kteří si nezamilovali Boha, že ho opustí a připojí se k šelmě a uctívání jejího obrazu.
»Křesťané v minulých dobách však zachovávali neděli v domnění, že tím zachovávají Biblickou sobotu. I dnes jsou ještě v každé církvi, římskokatolickou církev nevyjímaje, opravdoví křesťané, kteří upřímně věří, že neděle je Bohem ustanovený den odpočinku. Bůh přijímá jejich upřímnost a poctivost. Když však bude zachovávání neděle přikázáno zákonem a svět bude seznámen s tím, co je to sobota - pravý den odpočinku, pak bude každý, kdo přestoupí Boží přikázání a bude poslouchat příkazy vydané Římem, uctívat papežství více než Boha. Bude uctívat římskou autoritu a moc, která vynutila zachovávání neděle, nařízené Římem. Bude uctívat šelmu a její sochu. Když lidé odmítnou ustanovení - o němž Bůh prohlásil, že je znamením jeho moci - a budou místo něho uctívat to, co Řím považuje za znamení své svrchovanosti, přijmou tím znak oddanosti šelmě – „znamení šelmy“. Teprve až bude tato otázka lidem jasně vyložena a až lidé budou postaveni před volbu mezi Božími přikázáními a lidskými příkazy, tehdy ti, kdo přijmou lidskou autoritu, dostanou „znamení šelmy“.« ( Velký spor věků, kapitola 25. Boží zákon je neměnný)

Nevím co přesně myslíš větou: »Pritom, keby to Elenka nenapísala, nikto by na to isto z Biblie neprišiel.« ale se sobotou ona nepřišla jako první v adventismu na toto přikázání poukázal nejdříve Joseph Bates v letech 1845-1846. Nicméně sobota se světí od stvoření světa a od počátku křesťanství jsou nějaké citáty uvedené na: http://www.sabbathtruth.com/sabbath-his ... -centuries některé jsou přeložené do češtiny na: http://www.sedmydensobota.cz/prurez-sta ... botni-den/
Pokud tě zajímá více informací na téma soboty, doporučuji pětidílný dokument
1.https://www.youtube.com/watch?v=Vi2Wl-svPrU
2.http://www.youtube.com/watch?v=rxb1OKHjgBI
3.http://www.youtube.com/watch?v=xIecZWqoZks
4.http://www.youtube.com/watch?v=2HaMBGOO7x8
5.http://www.youtube.com/watch?v=4zDhoOTZYsk

Téma soboty jako Boží pečeti je také zpracované na: http://www.desetprikazani.cz/sobota-jak ... ziho-lidu/

Michal

Re: Slabé body vierouky

Neprečítaný príspevok od používateľa Michal »

Lukas, vďaka za snahu no takýchto výkladov v textovej podobe aj na videách aj od W. Veitha som videl už hodiny. Napriek tomu ostávam tvrdiť, že z biblického hľadiska je pre adventistov sobota slabým bodom vierouky a patrí do tohoto zoznamu tu v diskusii. Už len preto, že adventisti ani nevedia či dnešná sobota, ktorú tak zákonnícky zachovávajú je šabat, Biblický siedmy deň ale sa len hrajú na jej zachovávanie podľa Božieho 4. prikázania v Zmluve s Izraelom, cítiac sa byť jej účastníkmi ale obrezaní nie sú a kašlú všetkých na zvyšných 612 prikázaní (pardon, okrem čistých a nečistých zverov) a nariadení, kašlúc ale aj na Bože nariadenia upravujúce svätenie šabatu, ako zákazy počas šabatu a tresty za porušenie šabatu aj všetky ostatné Bohom nariadené ročné a mesačné sviatky. Domnievam sa, že žiaden adventista nezachováva šabat vo svoju sobotu tak, ako to Boh v SZ prikázal.

Adventisti veria, že je tu ničím neprerušený sedemdenný cyklus od prvého šabatu, kedy nepadala manna. Ale tým, že zachovávajú dnešnú sobotu ako Boží šabat štvrtého prikázania, vlastne len vyjadrujú dôveru rímskemu pápežstvu cez Gregoriánsky kalendár, ktorý zmenil časy a zákon. Toto už nie je znamenie šelmy? Veria pápežstvu, že prechod z osemdenného Juliánskeho kalendára, ktorý bol ešte v čase smrti Pána Ježiša až do roku 37 n.l. používaný, zmena na Juliánsky sedemdenný kalendár a prechod na pápežský Gregoriánsky, zachoval šabat ako nepozmenený a to deň sobotný. Alebo veria, že Židia si šabat ustrážili a počítajú ho správne? Jednak veriť židom, ktorí ukrižovali a neprijali Krista neviem či je rozumné, hlavne s dôrazom na to, že židia sami priznávajú, že kvôli rôznym kalendárom v rôznom období a odlišných dní šabatov si kalendár upravili. V liste 20. 2. 1939 rabín Finkelstein priznal že: "Židovský kalendár bol upravený vo štvrtom storočí." Odlišné dni svätenia šabatov medzi jednotlivými židmi boli bežné a nastávali aj tak, že "Člověk, který putoval pouští a neví, který den je Sabat, musí napočítat šest dní ode dne, kdy ztratil Sabat (v který si to uvědomí), a zachovávat ten sedmý den." Kapitola 7, Tractate Shabbat. A potom každý si počítal ďalej podľa seba.

Premýšľam, čo taký Abrahám?. Ako je možné, že Boh mu vieru počítal za spravodlivosť bez pečate soboty? A čo ak mal Abrahám aj znamenie šelmy na ruke ak v sobotu pracoval a oddychoval v nedeľu?

Čo je ale pre mňa podstatné je to, že učiť niekoho v prijímanie či zachovávanie soboty podľa SZ ako dôležitého znamenia, či podmienky, teda povyšovanie skutkov zákona nad vzťah a poznanie Boha, nad vieru a milosť Pána Ježiša je nebiblické a v zmysle Pavlových slov v Galaťanom ale aj na iných miestach ide o iné evanjelium ako zvestoval on pohanom a nech takých postretne to, čo Pavel napísal. Nech by to bol aj anjel z neba.

John 3:16
Príspevky: 299
Dátum registrácie: 28 Dec 2015, 18:54
Kontaktovať používateľa:

Re: Slabé body vierouky

Neprečítaný príspevok od používateľa John 3:16 »

Michal ďakujem za skvelý výklad, navyše Mojžišov zákon mohli dodržiavať, resp. platil iba pre obrezaných. Židia uznávali Zákon ako celok, nie iba text Desatora. Kološanom 2. kapitola napr. jasne popisuje, že Zákon tvorí neoddeliteľnú jednotu od ďalších príkazov v SZ. Čo teda bolo pribité na kríž?

"V protestantismu a některých dalších denominacích se rozlišuje mezi tzv. „Božím zákonem,“ a „Mojžíšovým
zákonem“. První výraz odkazuje na Desatero přikázání a druhý na tzv. „ceremoniální zákon“, tj. na zákony
týkající se nařízení, obětí, svátků, dietních zákonů, občanských zákonů a zákonů týkajících se služby ve
stánku a kněžství. Toto rozdělení je však umělé, protože v Písmu nikde rozdíl mezi Božím zákonem
a Mojžíšovým zákonem nenacházíme. Například:
1. U Nehemjáše čteme: „...knihu Mojžíšova zákona, který vydal Hospodin Izraeli... Četli z knihy Božího
zákona... žít podle Božího zákona, který byl vydán skrze Božího služebníka Mojžíše “ (Neh 8,1.8;10,30). Podle Nehemjáše je „kniha Mojžíšova zákona“ synonymem ke „knize Božího zákona“.
Jinými slovy, zákon daný Izraeli od Boha je ten samý, jaký byl dán Mojžíšem, protože to byl Bůh, který tento zákon dal Izraeli skrze Mojžíše.
2. V Lk 2,24 se píše: „...a aby dali oběť podle toho, co je řečeno v Pánově zákoně, párek hrdliček nebo dvě holoubata.“ (ČSP). Kde se v Bibli píše o ustanovení těchto obětí? V Lv 12,8, tj. v té části Starého zákona, kterou protestanté nazývají „Mojžíšův zákon“. Přesto Lukáš tento zákon nazývá „Pánův zákon“. Je zřejmé, že Mojžíšův zákon a Pánův zákon jsou jedno a to samé (srov. Mk 7,9.10; J 7,19).
3. V Lv 19. kapitole Bůh znovu potvrzuje svůj zákon Izraeli skrze Mojžíše. V principu zde opakuje
Desatero přikázání: 1. přikázání (v.32), 2. přikázání (v.4), 3. přikázání (v.12), 4. přikázání (v.30), 5. přikázání (v.3), 6. přikázání (v.17), 7. přikázání (v.29), 8. přikázání (v.13), 9. přikázání (v. 11), 10. přikázání (v.35). Mezi tím jsou však promíchány přikázání o obětech (v.5), o sklizni (v.9), o oblékání (v. 19), o kněžích (v. 22), o prvním snopku (v. 23), o spiritistických médiích (v. 31), o pohanech (v.34) atd. Vidíme tedy, že rozlišování na Boží zákon (morální) a Mojžíšův zákon (ceremoniální) je umělé a není podloženo Písmem. „Zákon“ znamená vždy „celý zákon“ (Ga 3,10; 5,3), tj. Tóru. Z uvedených příkladů je zcela zřejmé, že „Mojžíšův zákon“ a
„Pánův zákon“ se v Písmu používají jako synonyma. Desatero je integrální součástí právního kodexu Tóry předané Izraelskému národu. Ta pro ně ustanovovala Boží vůli v rámci Staré smlouvy. Podle židovských učenců Tóra obsahuje 613 přikázání týkajících se otázek občanských, dietních, obětních a morálních. Všechna tato přikázání tvořila celek, který se v Písmu nazývá „Mojžíšův zákon“ (Neh 8,1; Mal 4,4; Sk 15,5) či pouze „Mojžíš“ (Mk 7,10), a také „Pánův zákon“ (Neh 9,3; Lk 2,22-24), „litera“ (Ř 2,27.29; 7,6), „psaný záznam s ustanoveními“ (Kol 2,14 ČSP) a „Zákon s jeho příkazy a ustanoveními“ (Ef 2,15).
Nejběžnějším označením pro Mojžíšův zákon je však jednoduše výraz „zákon“, který se ve Starém zákoně
nazývá Tóra (Neh 8,9.13.14) a v Novém zákoně nomos (Lk 2,22-27). Když novozákonní pisatelé hovoří
o zákonu, mluví většinou o celé Tóře, tj. o Mojžíšovou zákonu. Proto je jakékoliv rozdělování na Mojžíšův
zákon a Boží zákon, s cílem odůvodnit tak své teorie, pouze lidským přístupem a je umělé."
(Zdroj: Chris Badenhorst: WHAT ABOUT THE TEN COMMANDMENTS)

Michal

Re: Slabé body vierouky

Neprečítaný príspevok od používateľa Michal »

Niektorí zo skupiny farizejov, ktorí uverili, hovorili: Treba ich obrezať a prikázať im, aby zachovávali Mojžišov zákon. Apoštoli a starší sa teda zišli, aby túto otázku preskúmali. Keď sa strhla veľká hádka, Peter vstal a povedal im: Muži, bratia! Vy viete, že od pradávna si ma Boh spomedzi vás vyvolil, aby z mojich úst počuli pohania slovo evanjelia a uverili. Boh, ktorý pozná srdcia, vydal im svedectvo tým, že im daroval Ducha Svätého tak ako aj nám. A medzi nami a nimi nerobil vôbec nijaký rozdiel, keď vierou očistil ich srdcia. Prečo teda teraz pokúšate Boha a kladiete na šiju učeníkov jarmo, ktoré nevládali niesť ani naši otcovia, ani my? Ale veríme, že milosťou Pána Ježiša budeme spasení takisto ako oni.
Skutky 15

Teda tí, čo sú z viery, dostávajú požehnanie s veriacim Abrahámom. Ale všetci, čo sú zo skutkov podľa zákona, sú pod kliatbou, lebo je napísané: Prekliaty je každý, kto nezotrváva vo všetkom, čo je napísané v knihe zákona, a neplní to. Je zjavné, že pred Bohom nikto nie je ospravedlnený zo zákona, pretože spravodlivý bude žiť z viery. Zákon však nie je z viery, ale kto plní prikázania, bude žiť z nich. Kristus nás vykúpil z kliatby zákona tým, že sám sa stal kliatbou za nás, lebo je napísané: Prekliaty je každý, kto visí na dreve, aby v Kristovi Ježišovi prišlo Abrahámovo požehnanie na pohanov, aby sme skrze vieru dostali prisľúbenie Ducha.
Galaťanom 3

Robte ako myslíte adventisti, ale ja sa budem spoliehať na milosť Pána Ježiša, pretože nie je v mojich silách získať ospravedlnenie cez robenie či nerobenie niečoho čo Zmluva daná Mojžišovi zaväzovala Izraelcov. Veď jarmo zákona, ktorý obsahuje 613 prikázaní nevládali uniesť ani Izraeliti a ani Peter a apoštoli, tak čo som ja?
Vlastne je otázne, či adventisti sú kresťania, pretože to je nejaký mačkopes - kokteil skutkov Starej zmluvy, ktorá bola naplnená smrťou Pána Ježiša, akejsi podmienenej milosti Božej cez vieru v mesiáša Syna Božieho a nariadení, napomenutí a výkladu úplne všetkého v prorockých vízií pochybnej prorokyne. Nejde o to, čo robíme alebo nerobíme, ale o to prečo tak robíme. Ak to robíte alebo nerobíte pre snahu zachovať zákon, tak to robte dôsledne, možno máte viac síl ako patriarchovia, ale neprispôsobujte si Zákon Boží.

lukas
Príspevky: 58
Dátum registrácie: 12 Jan 2015, 22:48
Kontaktovať používateľa:

Re: Slabé body vierouky

Neprečítaný príspevok od používateľa lukas »

Michal napísal:Lukas, vďaka za snahu no takýchto výkladov v textovej podobe aj na videách aj od W. Veitha som videl už hodiny. Napriek tomu ostávam tvrdiť, že z biblického hľadiska je pre adventistov sobota slabým bodom vierouky a patrí do tohoto zoznamu tu v diskusii. Už len preto, že adventisti ani nevedia či dnešná sobota, ktorú tak zákonnícky zachovávajú je šabat, Biblický siedmy deň ale sa len hrajú na jej zachovávanie podľa Božieho 4. prikázania v Zmluve s Izraelom, cítiac sa byť jej účastníkmi ale obrezaní nie sú a kašlú všetkých na zvyšných 612 prikázaní (pardon, okrem čistých a nečistých zverov) a nariadení, kašlúc ale aj na Bože nariadenia upravujúce svätenie šabatu, ako zákazy počas šabatu a tresty za porušenie šabatu aj všetky ostatné Bohom nariadené ročné a mesačné sviatky. Domnievam sa, že žiaden adventista nezachováva šabat vo svoju sobotu tak, ako to Boh v SZ prikázal.

Adventisti veria, že je tu ničím neprerušený sedemdenný cyklus od prvého šabatu, kedy nepadala manna. Ale tým, že zachovávajú dnešnú sobotu ako Boží šabat štvrtého prikázania, vlastne len vyjadrujú dôveru rímskemu pápežstvu cez Gregoriánsky kalendár, ktorý zmenil časy a zákon. Toto už nie je znamenie šelmy? Veria pápežstvu, že prechod z osemdenného Juliánskeho kalendára, ktorý bol ešte v čase smrti Pána Ježiša až do roku 37 n.l. používaný, zmena na Juliánsky sedemdenný kalendár a prechod na pápežský Gregoriánsky, zachoval šabat ako nepozmenený a to deň sobotný. Alebo veria, že Židia si šabat ustrážili a počítajú ho správne? Jednak veriť židom, ktorí ukrižovali a neprijali Krista neviem či je rozumné, hlavne s dôrazom na to, že židia sami priznávajú, že kvôli rôznym kalendárom v rôznom období a odlišných dní šabatov si kalendár upravili. V liste 20. 2. 1939 rabín Finkelstein priznal že: "Židovský kalendár bol upravený vo štvrtom storočí." Odlišné dni svätenia šabatov medzi jednotlivými židmi boli bežné a nastávali aj tak, že "Člověk, který putoval pouští a neví, který den je Sabat, musí napočítat šest dní ode dne, kdy ztratil Sabat (v který si to uvědomí), a zachovávat ten sedmý den." Kapitola 7, Tractate Shabbat. A potom každý si počítal ďalej podľa seba.

Premýšľam, čo taký Abrahám?. Ako je možné, že Boh mu vieru počítal za spravodlivosť bez pečate soboty? A čo ak mal Abrahám aj znamenie šelmy na ruke ak v sobotu pracoval a oddychoval v nedeľu?

Čo je ale pre mňa podstatné je to, že učiť niekoho v prijímanie či zachovávanie soboty podľa SZ ako dôležitého znamenia, či podmienky, teda povyšovanie skutkov zákona nad vzťah a poznanie Boha, nad vieru a milosť Pána Ježiša je nebiblické a v zmysle Pavlových slov v Galaťanom ale aj na iných miestach ide o iné evanjelium ako zvestoval on pohanom a nech takých postretne to, čo Pavel napísal. Nech by to bol aj anjel z neba.
1. Adventisté vždy odmítali zákonické zachovávání soboty, můžeš si o to např přečíst v Touze věků, kapitola sobota: http://knihy.8u.cz/data/touha-veku.pdf#page=222

2. Adventisté světí, sobotu, která byla už ustanovena v ráji na základě jasných biblických textů. Později se s ní sice setkáváme např u příběhu s manou, ale původní myšlenka pochází z ráje:
»Tak byla dokončena nebesa a země i všechny jejich zástupy. Sedmého dne Bůh dokončil své dílo, které konal, a sedmého dne přestal s veškerým svým dílem, které konal. Bůh sedmý den požehnal a posvětil ho, protože v něm přestal s veškerým svým dílem, které Bůh stvořil a učinil.« (Gn 2,1-3)
V desateru je zdůrazněno, že sobota je spojená se stvořením:
»Pamatuj na sobotní den, abys ho posvětil. Šest dní budeš pracovat a dělat všechnu svou práci, ale sedmý den je sobota patřící Hospodinu, tvému Bohu. Nebudeš dělat žádnou práci ty ani tvůj syn ani tvá dcera, tvůj otrok ani tvá otrokyně, tvé zvíře ani tvůj příchozí, který je ve tvých branách,  protože šest dní Hospodin dělal nebesa a zemi, moře a všechno, co je v nich, a sedmý den odpočinul. Proto Hospodin požehnal sobotní den a posvětil ho.« (Gn 20,8-11)

3. Židovský sice ustanovil Hillel II ve 4. století, ale tato změna se dotýkala pouze měsíců, nikoliv sedmidenního cyklu.

4. Další tvá citace se týká osamělého člověka v poušti,, který zapomněl kdy byla sobota. Takže si mohl světit sobotu i jiný den. Nicméně když se tento jednotlivec připojil k židovské skupině, která znala den pravé soboty, s nimi začal slavit sobotu ve správný den.
Pokud by si každý světil svou sobotu potom by Nehemjáš nemohl pokárat ty, kdo lisovali hrozny v Jusku v sobotu a jiné kteří v sobotu obchodovali v Jeruzalémě (viz Nehemjáš 13, 15-22). Pokud by každý měl svou sobotu, potom by Ježíš nemohl v sobotu učit a uzdravit (viz Lukáš 13, 10-16). Kdyby každý Žid světil sobotu v jiný den, tak by jim nemohl ani apoštol Pavel v sobotu kázat v synagoze (Skutky 18,4)

Na http://1drv.ms/1Q477lY jsem nahrál pár stránek z knihy Nedoceněný dar od Mark Finley. Na konci této kapitoly je dopis, ve kterém greenwichská observatoř potvrzuje neměnnost sedmidenního cyklu v historii.

Tomáš Plechatý

Re: Slabé body vierouky

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatý »

To Lukáš: citace:

2. Adventisté světí, sobotu, která byla už ustanovena v ráji na základě jasných biblických textů. Později se s ní sice setkáváme např u příběhu s manou, ale původní myšlenka pochází z ráje:
»Tak byla dokončena nebesa a země i všechny jejich zástupy. Sedmého dne Bůh dokončil své dílo, které konal, a sedmého dne přestal s veškerým svým dílem, které konal. Bůh sedmý den požehnal a posvětil ho, protože v něm přestal s veškerým svým dílem, které Bůh stvořil a učinil.« (Gn 2,1-3)
.........................................

Z knihy Genesis nevyplývá žádný závazek ke svěcení soboty člověkem.
2 Kapitoly Genesis pouze popisují jak byl stvořen svět. Popisují, co učinil v těchto dnech Hospodin.

Tak jako z 1. dne nemůžeš vyvodit, že lidé by měli tvořit světlo, tak nemůžeš ze 7. dne vyvodit, že by lidé měli žehnat tomu dni a přestávat tvořit.

Z knihy Genesis toto opravdu dokázat nelze.
Navíc se zde vůbec nevyskytuje slovo sobota!!!

Jedinný důvod proč se na to později židé odvolávají, je ten, že na Sinaji to Hospodin vyslovil v jedné ze 2 verzí přikázání o sobotě jako důvod. Nebo jako přirovnání.

Ale to je až doba staré smlouvy, která nebyla nikdy určena pro pohany. (Exodus 19,5-6 vs. Efezským 2,11-13)

Stejně tak Ježíšův příklad dodržování soboty není důvodem pro který adventisté dodržují sobotu. Jen to říkají.
Kdyby to bylo pouze kvůli Ježíšovu příkladu, tak budou dělat více věcí. Ježíš byl obřezaný, Ježíš dával chrámovou daň, Ježíš vyzýval k obětem na oltáři a usmíření se před sebou před tím.
Všechny tyto ostatní věci ale adventisté nedělají a nevynucují.
(Ježíš totiž byl žid a platil pro něj celý zákon i ten ceremoniální.)


Proč? Protože si sami vybírají - něco je ceremoniální a něco je v desateru.
Čili jsme znovu u toho, že sobotu adventisté dodržují proto, že je v desateru - staré smlouvě pouze pro vyvolený národ.

To že je od stvoření nelze z bible v genesis dokázat, to že Je to následování příkladu Ježíše, sami svým chováním adventisté vyvracejí. A to že je to z desatera v exodu zase znamená, že adventisté nerozumí, nebo nechtějí rozumět smlouvám! (píšu nechtějí, protože téma smluv je staré a už dávno se s ním setkali, přesto ho nevyučují tak jaké je)

Michal

Re: Slabé body vierouky

Neprečítaný príspevok od používateľa Michal »

lukas napísal:1. Adventisté vždy odmítali zákonické zachovávání soboty, můžeš si o to např přečíst v Touze věků, kapitola sobota: http://knihy.8u.cz/data/touha-veku.pdf#page=222
"Ježíš otevřel víko schrány a já se dívala na kamenné desky, na nichž bylo napsáno desatero přikázání. Byla jsem ohromena, protože jsem viděla čtvrté přikázání, jak se nachází v samotném centru všech deseti přikázání a obklopovala ho jemná světelná záře. Anděl řekl: „toto je jediné z deseti přikázání, které určuje Boha jako Stvořitele nebe a země a všech věcí, které zde jsou." (Life Sketches, p. 236 - r. 1880)
Prečo adventisti odmietajú zákonnícke zachovávanie soboty? Aké je to zákonnícke zachovávanie? Existuje v Biblii nejaké benevolentné zachovávanie? Alebo zachovávanie je podmienené dobe, zboru, jedincovi? Vari pre adventistov neplatí 4. prikázanie?
lukas napísal:V desateru je zdůrazněno, že sobota je spojená se stvořením:
»Pamatuj na sobotní den, abys ho posvětil. Šest dní budeš pracovat a dělat všechnu svou práci, ale sedmý den je sobota patřící Hospodinu, tvému Bohu. Nebudeš dělat žádnou práci ty ani tvůj syn ani tvá dcera, tvůj otrok ani tvá otrokyně, tvé zvíře ani tvůj příchozí, který je ve tvých branách, protože šest dní Hospodin dělal nebesa a zemi, moře a všechno, co je v nich, a sedmý den odpočinul. Proto Hospodin požehnal sobotní den a posvětil ho.« (Gn 20,8-11)
Neskoršie ale Boh nespája zachovávanie a pamätanie na šabat v súvislosti so stvorením ale vyvedením Izraelcov z Egypta:
"Šesť dní budeš pracovať a konať všetku svoju prácu. Siedmy deň je deň sobotného odpočinku pre Hospodina, tvojho Boha. Nebudeš konať nijakú prácu ani ty, ani tvoj syn, ani tvoja dcéra, ani tvoj sluha, ani tvoja slúžka, ani tvoj vôl, ani tvoj osol, ani tvoj ostatný dobytok, ani cudzinec, ktorý je v tvojich bránach, aby si tvoj sluha i tvoja slúžka odpočinuli ako ty. Pamätaj, že si bol otrokom v Egypte a že ťa Hospodin, tvoj Boh, odtiaľ vyviedol mocnou rukou a vystretým ramenom. Preto ti Hospodin, tvoj Boh, prikázal zachovávať deň sobotného odpočinku" Dt 5

Adventisti dookola opakujú ako na kolovrátku citácie z Božieho zákona, ktorý bol ale ZMLUVOU s Izraelom, teda tými, ktorí boli obrezaní:
"Mojžiš zvolal všetkých Izraelitov a povedal: Počuj, Izrael, ustanovenia a právne predpisy, ktoré vám všetkým dnes oznamujem. Naučte sa ich a starostlivo ich zachovávajte! Hospodin, náš Boh, uzavrel s nami na Horebe zmluvu. Túto zmluvu neuzavrel Hospodin s našimi otcami, ale so všetkými nami, ktorí tu dnes žijeme." Dt 5

Keď Hospodin na vrchu Sinaj dokončil svoj rozhovor s Mojžišom, dal mu dve tabule svedectva, kamenné tabule písané Božím prstom.
Ex 31,18
Bol tam s Hospodinom štyridsať dní a štyridsať nocí. Nejedol chlieb ani nepil vodu. Na tabule napísal slová zmluvy, desať slov.
Ex 34,28
Vtedy vám oznámil svoju zmluvu, ktorú vám prikázal zachovávať, desať výrokov, a napísal ich na dve kamenné tabule.
Dt 4,13
Keď som vystúpil na vrch, aby som prevzal kamenné tabule zmluvy, ktorú Hospodin uzavrel s vami, zostal som na vrchu štyridsať dní a štyridsať nocí. Chlieb som nejedol a vodu som nepil.
Dt 9,9
Po štyridsiatich dňoch a štyridsiatich nociach mi Hospodin dal obidve kamenné tabule, tabule zmluvy.
Dt 9,11
Obrátil som sa a zostúpil z vrchu, kým vrch planul ohňom. V rukách som mal dve tabule zmluvy.
Dt 9,15
Pripravil som tam miesto pre archu, v ktorej je Hospodinova zmluva, ktorú uzavrel s našimi otcami, keď ich vyviedol z Egypta.
1 Kr 8,21

ale nejakým spôsobom adventistom uniká to, že BOH NAPÍSAL do svojej zmluvy: "NEBUDEŠ KONAŤ NIJAKÚ PRÁCU". Ako Božie prikázanie dodržiavate? Ako tento zákaz dodržiava váš kazateľ, ktorý si prácou v sobotu zarába peniaze? Podľa vyjadrení viacerých adventistických kazateľov je pre nich najťažší a najnamáhavejší deň z celého týždňa. Ešte že im šelma zariadila ďalší deň ako voľný. Čo by ste robili bez nedele.

Ak zachovávate sobotu ako šabat od stvorenia sveta, nech sa páči, môže byť na tom aj čosi pekné. Podľa Slova Božieho ale neviem, kedy Boží šabat započatý siedmym stvoriteľským dňom skončil? Skončil na konci siedmeho dňa? Ďaľší deň bol prvý alebo ôsmy? Pretože koniec Božieho odpočinutia nie je v Písme vyjadrený koncom dňa ako to je v predošlých šiestich stvoriteľských dňoch a "Židia Ježiša prenasledovali za to, že robil také veci v sobotu. Ježiš im povedal: "Môj Otec pracuje aj teraz, aj ja pracujem." Ale ak zachovávate sobotu ako pamiatku na stvorenie, prečo pomeriavate celý svet aj všetkých ostatných kresťanov touto vašou pamiatkou na stvorenie a Božie odpočinutie? "Ježíš otevřel víko schrány a já se dívala na kamenné desky, na nichž bylo napsáno desatero přikázání. Byla jsem ohromena, protože jsem viděla čtvrté přikázání, ..."
Ak zachovávate sobotu ako Biblický šabat podľa Greenwichského observatória prečo túto sobotu nezachovávate na 100%?

Prečo si prispôsobujete Božie Zákony?

Zákaz vychádzať v sobotu zo svojho miesta
Pozrite, Hospodin vám dal deň sobotného odpočinku. Preto vám šiesty deň dáva chlieb na dva dni. Každý nech zostane tam, kde je. Siedmy deň nech nikto nevychádza zo svojho miesta.
Ex 16,29
Ostávate každý tam, kde ste?

Zákaz piecť, variť
Ten im povedal: Toto hovorí Hospodin: Zajtra je sviatočný odpočinok, deň sobotného odpočinku zasvätený Hospodinovi. Čo treba upiecť, upečte, čo treba uvariť, uvarte, čo zostane, odložte a uschovajte do rána.
Ex 16,23

Zákaz robiť akúkoľvek prácu
Siedmy deň je deň sobotného odpočinku pre Hospodina, tvojho Boha. Nebudeš konať nijakú prácu ani ty, ani tvoj syn, ani tvoja dcéra, ani tvoj sluha, ani tvoja slúžka, ani tvoj dobytok, ani cudzinec, ktorý je v tvojich bránach.
Ex 20,10

Šesť dní budeš pracovať, ale siedmy deň budeš odpočívať. Odpočívať budeš aj počas orby a žatvy.
Ex 34,21

Šesť dní budete vykonávať svoje práce a siedmy deň budete mať slávnosť, Hospodinov deň slávenia sobotného odpočinku. Každý, kto by vtedy konal nejakú prácu, musí zomrieť.
Ex 35,2
Odpočívate všetci vrátane kazateľov a tích čo majú službu v zbore? Ak niekto z vás neodpočíva a pracuje zabijete ho?

Zákaz ohňa
V deň sobotného odpočinku nebude nikto zakladať oheň v nijakom príbytku.
Ex 35,3
Hovorili mi známy, že keď mali ešte v zbore pec na pevné palivo, každú sobotu mal niekto službu a bol kuričom, ktorý nakladal do pece. Dnes, keď máte plynové kotle vo zboroch, nehorí v nich oheň?

Zákaz nosenia bremien
Ak neposlúchnete môj príkaz o zasvätení dňa sobotného odpočinku, ale budete nosiť bremená a s nimi vchádzať do brán Jeruzalema, potom zošlem na jeho brány oheň, ktorý nezhasne, a spáli jeruzalemské paláce.
Jr 17,27
Neraz som videl prenášanie techniky, aparatúry, dvíhanie pódia, nakladanie a vykladanie do áut v sobotu. To sa smie?

Zákaz kupovať a predávať
A čo do národov zeme, ktorí donesú krám alebo jakékoľvek potraviny v sobotný deň na predaj, nevezmeme od nich v sobotu alebo vo svätý deň a necháme siedmy rok polia na pokoji i požadovanie jakéhokoľvek dlhu.
Neh 10,31
Obchodovať s literatúrou, CD a DVD sa môže?

Zákaz venovať sa vlastným záujmom
Ak v deň sobotného odpočinku, v môj svätý deň, odvrátiš nohy od konania toho, čo sa ti páči, ak deň sobotného odpočinku budeš volať rozkošou, ak Hospodinov svätý deň bude tvojou slávou, a budeš ho sláviť tak, že sa nevydáš na svoje cesty a nebudeš robiť to, čo sa ti páči a viesť plané reči, nájdeš rozkoš v Hospodinovi.
Iz 58,13.14
Nerobíte to, čo sa vám páči? Nevediete po skončení bohoslužby a na chodbách plané reči?

Boh vyžaduje sláviť novmesiace a všetky ostatné sviatky
Hospodin oslovil Mojžiša: Povedz Izraelitom: Od pätnásteho dňa toho istého siedmeho mesiaca bude sedem dní Hospodinovej slávnosti Stánkov. Prvý deň je bohoslužobné zhromaždenie. Nesmiete konať nijakú obvyklú prácu. Sedem dní prinášajte Hospodinovi ohňovú obetu, ôsmy deň budete mať bohoslužobné zhromaždenie a prinesiete ohňovú obetu Hospodinovi. Je to sviatočné zhromaždenie. Nesmiete konať nijakú obvyklú prácu. Toto sú Hospodinove slávnosti, na ktoré budete zvolávať bohoslužobné zhromaždenia, aby ste prinášali Hospodinovi ohňovú obetu, spaľovanú obetu, pokrmovú obetu, obetu s hostinou a nápojovú obetu podľa predpisu na jednotlivé dni okrem obiet v Hospodinových dňoch sobotného odpočinku a okrem vašich darov pri rozličných sľuboch, ako aj všetkých vašich dobrovoľných obiet, ktoré budete dávať Hospodinovi. Pätnásty deň siedmeho mesiaca, keď z poľa zoberiete úrodu, budete sedem dní sláviť Hospodinovu slávnosť. V prvý deň bude sviatočný odpočinok, ale aj v ôsmy deň bude sviatočný odpočinok. V prvý deň si vezmete ovocie z ušľachtilých stromov, palmové ratolesti, vetvy listnatých stromov a potočných vŕb a sedem dní sa budete radovať pred Hospodinom, svojím Bohom. Sväťte ju ako Hospodinovu slávnosť sedem dní v roku. Je to trvalé ustanovenie pre vaše pokolenia. Sväťte ho v siedmom mesiaci. Sedem dní bývajte v stánkoch. Všetci domorodci v Izraeli majú bývať v stánkoch, aby vaše pokolenia vedeli, že som dal Izraelitom bývať v stánkoch, keď som ich vyviedol z Egypta. Ja som Hospodin, váš Boh. Takto Mojžiš vyhlásil Izraelitom Hospodinove slávnosti.
Lv 23,33-44

Pre všetkých platia rovnaké pravidlá
Rovnaké právo budete mať pre cudzinca ako pre domorodca. Ja som Hospodin, váš Boh.
Lv 24,22

Skúsim to preto ešte raz.
Milý lukas, ak chceš diskutovať, ja som za a budem rád ale nebuď vkladačom linkov a argumentátorom s použitím všetkých zdrojov okrem Biblie. Zober do ruky Bibliu a dokáž mi, že zajtra 20. 2. 2016 je šabat, dokáž mi že tento šabat začína už dnes po 17-tej západom slnka a že ho mám zachovať kvôli stvoreniu, kvôli zákonu alebo kvôli spaseniu. Potom mi napíš čo mám v tento deň podľa Biblie robiť a nerobiť.
Ďalej mi lukas, prosím Ťa napíš kde je v Slove Božom Biblii napísané, že dodržiavanie šabatu bolo predmetom Pavlovho evanjelia, ktoré oznamoval na svojich cestách a pri zakladaní zborov pohanom.

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Slabé body vierouky

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Židovský národ se stal nástrojem v Božích "Rukou". Jeho formace " ani jste nebyli lidem". Jeho vznik, smlouva na Sinai, chrámové "divadlo". Ježíšovo: " zanechává se váš dům prázdný ". Jen jeden " dům " - chrám měl pro Žida hluboký význam, prázdnota - Bůh již skrze něj nepromlouvá. Promlouvá skrze "Krista ". Starý Zákon-nesprávně, to nenajdete v Hebrejské " Bibli". Nový Zákon-nesprávně. Jsou to evangelia + dopisy + apokal. Evangelia popisují potvrzení (ratifikaci) smlouvy pro Židy + rozšířeno na pohany. Nesprávné výklady vedli k antisemitismu. Základem je TANACH, to je klíč k pochopení. Tzv. NZ je evangelijní zvěstí o potvrzení Boží smlouvy s Izraelem s rozšířením na pohany. Dopisy nejsou novou pravdou! To pochopení se již začíná objevovat u mimo adventistickych biblistů, teologů. Studiem pramenů a původních textů dochází k objevení přidaných slov. Např u Marka 14 má být jen smlouva a je přidáno "nová". Antisemitismus vykonal své dílo zkázy.

Michal

Re: Slabé body vierouky

Neprečítaný príspevok od používateľa Michal »

A podobne po večeri vzal kalich a hovoril: Tento kalich je nová zmluva v mojej krvi, ktorá sa vylieva za vás.
Lk 22,20

Podobne po večeri vzal aj kalich a povedal: Tento kalich je nová zmluva v mojej krvi. Toto robte, kedykoľvek ho budete piť, na moju pamiatku!
1 Kor 11,25

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Slabé body vierouky

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Ano je to napsáno to co je napsáno. Ve tvé Bibli, kterou cituješ. Sleduješ někdy i poznámky v samotném textu?
Stavíš vedle sebe dva texty, které mají rozdílný záměr. To, ale vi každý teolog, nebo člověk znalý teo.minima.
Každý tebou citovaný text je napsán s rozdílným záměrem a jiným skupinám čtenářů, posluchačů.
Ap. Pavel není současník prožitku 12ti a zřejmě z něčeho již také čerpá. Uniká ti záměr s jakým je psaná ep.Kor. do jaké situace.
Zásadní chybou je že dogmatizuješ text bez kontextu a někdy přiznání, ze nevíme. Jsi plný dogmatu poskládaných s jednotlivých veršů!
Naposledy upravil/-a ambassador v 27 Feb 2016, 21:28, upravené celkom 1 krát.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný