Hosť napísal: ↑06 Apr 2020, 17:31
Presne tak, viera bez skutkov je mŕtva. Sú to spojené nádoby.
Ak niekto tvrdí, že viera v Slovo Božie nestačí, tak sa pýtam, o akej viere hovorí – fiktívnej, ktorá neexistuje, alebo skutočnej, ktorá sa vždy prejaví skutkami viery a ovocim ducha. Potom sa opýtam ináč – skutočná láska k Bohu stačí, ak existuje v srdci človeka? Samozrejme, že stačí, lebo vychádza z viery v Božie Slovo, ktoré je plné lásky v Božej milosti.
Ak hovoríme o viere v Božie Slovo, tak jednú vec si treba vyjasniť. Či hovoríme o skutočnej viere, alebo o fiktívnej, ako keď niekto len hovorí, že verí v Božie Slovo, no navonok v jeho živote sa to nijako neprejavuje. Ak Jakub píše o mŕtvej viere, tak práve to ma na mysli – fiktívnu vieru, ako keď niekto len hovorí, že verí.
No ak hovoríme o skutočnej viere v sŕdci človeka, tak je jasné, že ak je to jeden celok – skutky viery a ovocie ducha, tak sa potom spasiteľná viera aj prirodzene prejaví na skutkoch viery a ovocí ducha. Prečo? Lebo je prítomná v srdci človeka. Ak človek vierou prijal do srdca živé Slovo Božie, tak to Slovo Božie sa vždy prejaví na novom živote v Kristu. Znovuzrodený človek, už nezmýšľa, ako keby neveril a teda už nežije, ako keby neveril. Je novým stvorením v Kristu Ježišovi.
Spasiteľná viera je vnútorné presvedčenie o pravde Božieho Slova zasľúbenia. Predstava, že spasiteľná viera v Slovo Božie je niečo, čo nejako existuje v srdci vykúpeného , ale vnútorne a navonok sa to nijak neprejavuje a následne ju potom človek musí nejako umele dokazovať, je chybná. To je úplne skreslený pohľad a nepočíta so znovuzrodením zo Svätého Ducha skrze spasiteľnú vieru , nepočíta s mocou evanjelia, nepočíta s pôsobením Svätého Ducha na myslení a konaní vykúpeného, nepočíta s novým stvorením v Kristu Ježišovi, ktoré už nezmýšľa, ako keby neverilo a ani už nežije, ako keby neverilo.
Práve naopak, vierou srdce vykúpeného nadobúda nové vedomie života v Kristu Ježišovi a práve to nadobudnuté presvedčenie sa prirodzene prejavuje v podobe skutkov viery a ovocím Ducha.
Vykúpený v Kristu to svoje presvedčenie nemusí nejako umelo dokazovať. Jeho nové vedomie života, predsa nie je oddelené od jeho srdca. Jeho JA, sa znovuzrodilo skrze vieru v Božie Slovo a nadobudlo nové vedomie života v Kristu Ježišovi.
Až v tomto oživenom stave vyučovanie milosťou predkladá mysli a duši dobrotu a nádheru Boha, Jeho nehynúcu lásku a všetko zahrňujúcu opateru. Keď' srdce vidí túto dobrotu Boha a bohatstvo Jeho milostí, potom radosti, pôžitky, výhody, sláva a bohatstvo sveta strácajú svoje kúzlo. Javia sa v pravom svetle — ako dočasné, na rozdiel od večných hodnôt, majúcich svoj pôvod v Bohu. Vykúpený si už uvedomuje, že bol púhou milosťou a mocou Božou vytrhnutý a spasený z tohto strateného sveta, aby následne bol účastný nepredstaviteľne slávnej večnosti s Bohom na Božiu slávu. Vykúpený v Kristu už usmerňuje svoje túžby na veci, ktoré sú hore - duchovné a nie tie, ktoré sú dočasné. Všetko to je dielom Božej milosti a moci a to vytvoriť a udržiavať v človeku takýto postoj.
Skutky viery a ovocie ducha vychádzajú prirodzene zo zmeneného – znovuzrodeného srdca vierou v Božie Slovo. To Slovo Božie dáva život a to Slovo vstúpilo do srdca skrze vieru.
Áno sú to spojené nádoby - jeden celok – spasiteľná viera a skutky viery, ovocie ducha. Potom logicky jedno bez druhého nemôže existovať. Je to podobné, ako keď hovoríme o láske, tak myslíme predsa na skutočnú a nie fiktívnu lásku – mŕtvu, ktorá sa neprejavuje -neexistuje. Ako keď niekto hovorí, že má lásku, no nijako sa to neprejavuje. To znamená len jedno, že lásku nemá a nie že ju má, len sa nijako neprejavuje.
Potom ak hovorím o mŕtvej viere, ktorá sa neprejavuje, tak hovorím o niečom, čo taktiež absentuje v srdci človeka. Mŕtva viera nie je vierou a je to len niečo, ako keď niekto len tvrdí, že má vieru – pusté pokrytecké tvrdenie a nič viac.
No ja tu nehovorím o fiktívnej viere, keď človek len hovorí že verí. Ja hovorím o živej spasiteľnej viere, ktorou sme prijali chlieb života – pokrm srdca a to živé Slovo Božie sa vždy prejaví na skutkoch viery a ovocí ducha.
Predsa vierou prijímame živé Slovo Božie, ktoré vypôsobí konanie plné lásky v Pravde. To Slovo, ktoré prijímame vierou je Duch a je život.
Ak je príčina, tak následok sa vždy dostaví. Následky svedčia, že existuje príčina. Ak niet príčiny, tak niet ani následku. No dôležitá je predsa príčina, ktorú každý hľadá. Ak túto logiku neuplatním , tak budem vyhlasovať že viera v Pravdu evanjelia Ježiša Krista nestačí, pretože si budem myslieť že viera v Pravdu Božieho Slova je niečo, čo sa vôbec neprejavuje, čo je hlúposť. To by som mohol tvrdiť, že ani láska sa neprejavuje. To by so klamal, lebo všetko čo Boh v milosti koná je prejav Lásky Božej. Takže máme tu príčinu Lásku Božiu, ktorá sa prejavila v dokonalom diele Božej milosti na kríži.
Milosť je neobmedzené pôsobenie Lásky Božej. Potom jedine z viery, aby bolo podľa milosti.
Tak, ako telesná mrtvola nevníma svetlo sĺnka a sama od seba nevstane, tak ani duchovná mrtvola nevníma svetlo Božieho Slova a sama od seba nevstane. Vždy je tu zvrchovaný oživujúci Boží zásah, kedy duchovná mrtvola ožije, začne vnímať svetlo Božieho Slova, porozumie a uverí. Život, ktorý bude následovať už bude vychádzať z nového človeka narodeného z Ducha – z Boha na Božiu slávu a nie svoju. Je vyučovaný a zdokonaľovaný tou istou milosťou a teda v istote spasenia.
Existujú následky bez príčiny? Nie, neexistujú! Existujú skutky viery bez viery? Nie, neexistujú! A to je podstatné, teda príčina – viera v Pravdu Božiu a skutky viery a ovocie Ducha budú následovať. Preto sa aj volajú skutky viery, lebo vychádzajú z viery. Ak je viera v Pravdu evanjelia Ježiša Krista v srdci človeka, tak budú aj skutky viery a ovocie Ducha ako samozrejmý dôsledok prítomnosti viery - teda živého Slova Božieho, ktoré formuje srdce vykúpeného a teda nadobúda Boží charakter. Dobré skutky sú samozrejmosťou u vykúpenom a preto - čo je záslužné na samozrejmosti, čo sa týka spasenia ak vieme, že spása je jedine z milosti skrze vieru?
Mnohí nepočitajú s tým, že by samotná viera v Pravdu evanjelia Ježiša Krista vypôsobila skutky viery a ovocie Ducha. Nepočítajú s novým stvorením skrze vieru a teda novým znovuzrodeným srdcom. Ona totiž ta viera nie je samotná, ale skrz spasiteľnú vieru prichádza do srdca nový život v Slove Božom, ktoré vykúpený prijal práve touto vierou.