Ten tvůj komentář má smysl jedině tehdy pokud jsi ten čtvrtý.

...List Židům mluví o Kristu, jako ručiteli nové smlouvy (7:22),na rozdíl od pozemských kněží je nesmrtelný (7:24).Je prostředníkem lepší smlouvy(8:6). Protože ale krev ovcí a kozlů nemohla očistit svědomí (9:6), tak Ježíš vstoupil se svou krví do nejsvětější svatyně (9:12) a tak nám zajistil věčné vykoupení.Hosť napísal: ↑27 Apr 2020, 19:01List Židům mluví o Kristu, jako ručiteli nové smlouvy (7:22),na rozdíl od pozemských kněží je nesmrtelný (7:24).Je prostředníkem lepší smlouvy(8:6). Protože ale krev ovcí a kozlů nemohla očistit svědomí (9:6), tak Ježíš vstoupil se svou krví do nejsvětější svatyně (9:12) a tak nám zajistil věčné vykoupení.Ano zemřel, ale nikde nečtu, že by Pán Ježíš zemřel za naše budoucí hříchy, tím by podporoval u nás jedině další hřích, ty neznáš tento verš(e)?
ČEP: Židům 9:15 Proto je Kristus prostředníkem nové smlouvy, aby ti, kdo jsou od Boha povoláni, přijali věčné dědictví, které jim bylo zaslíbeno - neboť jeho smrt přinesla vykoupení z hříchů, spáchaných za první smlouvy.
Kristus svou obětí udělal dvě věci najednou-vykoupil hříchy, spáchané za 1. smlouvy (9:15) a zároveň se tím stal prostředníkem nové smlouvy pro všechny (9:15). Jde tedy o oběť za Starou smlouvu, kde se hříchy nedokonale očišťovaly krví zvířat a také o oběť za Novou smlouvu, kde krev zvířat není potřeba.
Obětoval se proto pouze jednou (9:28), aby sňal hříchy mnohých, tedy těch, kdo na něj čekají.
Spasení tedy bylo dokonáno na kříži.To, že Kristus zemřel za všechny hříchy, všech lidí (objektivně), nemusí znamenat nic pro toho, kdo tuto oběť nepřijme (subjektivně). Odpuštění hříchů je proces, kdy si člověk pod vlivem Ducha uvědomí svůj hřích, vyzná ho, činí pokání a následně je ujištěn, že hříchy mu byly odpuštěny, že Kristus za ně již zaplatil.Ježíš také říká čiňte pokání, proč by to učil, kdyby již zemřel za naše budoucí hříchy?:
Kniha Židům jasně říká, že bez vylití krve není odpuštění (9:22), hříchy lidí, spáchaných za Nové smlouvy by se podle Tvého pojetí musely v budoucnu řešit opět obětí Krista. On se ale obětoval pouze jednou.
Sám to píšeš v této pasáži :Ano, i když Kristus již zaplatil za naše hříchy, pokud oběť nepřijmeme, nebude mít nakonec spásný účinek.Nemusí se zpochybňovat, že Kristus zemřel za všechny hříchy, všech dob a lidí, protože to není rozhodující. Zásadní je, jak konkrétní člověk naloží s touto skutečností.pokud budeme hřešit i nadále tak na nás Ježíšova krev, kterou jednou provždy pro nás vylil, aby nám zajistil věčný život (Žid 9.12) a zprostil nás svou krví z hříchů (Zj. 1.5.), nebude mít nakonec žádný účinek:Tato teze nemá oporu v NZ. Tam se jméno JHVH ani nevyskytuje, v některých případech je JHVH vztaženo na Krista (Řím 10:13). Bůh nedal jiné jméno pro spásu, než jméno Ježíše Krista. O žádném druhém místě jména Kristus či vyvýšení jména JHVH není v NZ zmínka.Bůh JHVH svého Syna nikdy nevyvýšil nad své jméno JHVH, to zůstane vždy na prvním místě pro nás pro všechna a jméno člověka Pána Ježíše Krista na druhém místě pro nás pro všechny a o tom je věčný život:
...Bůh JHVH svého Syna nikdy nevyvýšil nad své jméno JHVH, to zůstane vždy na prvním místě pro nás pro všechna a jméno člověka Pána Ježíše Krista na druhém místě pro nás pro všechny a o tom je věčný život:Hosť napísal: ↑27 Apr 2020, 19:01List Židům mluví o Kristu, jako ručiteli nové smlouvy (7:22),na rozdíl od pozemských kněží je nesmrtelný (7:24).Je prostředníkem lepší smlouvy(8:6). Protože ale krev ovcí a kozlů nemohla očistit svědomí (9:6), tak Ježíš vstoupil se svou krví do nejsvětější svatyně (9:12) a tak nám zajistil věčné vykoupení.Ano zemřel, ale nikde nečtu, že by Pán Ježíš zemřel za naše budoucí hříchy, tím by podporoval u nás jedině další hřích, ty neznáš tento verš(e)?
ČEP: Židům 9:15 Proto je Kristus prostředníkem nové smlouvy, aby ti, kdo jsou od Boha povoláni, přijali věčné dědictví, které jim bylo zaslíbeno - neboť jeho smrt přinesla vykoupení z hříchů, spáchaných za první smlouvy.
Kristus svou obětí udělal dvě věci najednou-vykoupil hříchy, spáchané za 1. smlouvy (9:15) a zároveň se tím stal prostředníkem nové smlouvy pro všechny (9:15). Jde tedy o oběť za Starou smlouvu, kde se hříchy nedokonale očišťovaly krví zvířat a také o oběť za Novou smlouvu, kde krev zvířat není potřeba.
Obětoval se proto pouze jednou (9:28), aby sňal hříchy mnohých, tedy těch, kdo na něj čekají.
Spasení tedy bylo dokonáno na kříži.To, že Kristus zemřel za všechny hříchy, všech lidí (objektivně), nemusí znamenat nic pro toho, kdo tuto oběť nepřijme (subjektivně). Odpuštění hříchů je proces, kdy si člověk pod vlivem Ducha uvědomí svůj hřích, vyzná ho, činí pokání a následně je ujištěn, že hříchy mu byly odpuštěny, že Kristus za ně již zaplatil.Ježíš také říká čiňte pokání, proč by to učil, kdyby již zemřel za naše budoucí hříchy?:
Kniha Židům jasně říká, že bez vylití krve není odpuštění (9:22), hříchy lidí, spáchaných za Nové smlouvy by se podle Tvého pojetí musely v budoucnu řešit opět obětí Krista. On se ale obětoval pouze jednou.
Sám to píšeš v této pasáži :Ano, i když Kristus již zaplatil za naše hříchy, pokud oběť nepřijmeme, nebude mít nakonec spásný účinek.Nemusí se zpochybňovat, že Kristus zemřel za všechny hříchy, všech dob a lidí, protože to není rozhodující. Zásadní je, jak konkrétní člověk naloží s touto skutečností.pokud budeme hřešit i nadále tak na nás Ježíšova krev, kterou jednou provždy pro nás vylil, aby nám zajistil věčný život (Žid 9.12) a zprostil nás svou krví z hříchů (Zj. 1.5.), nebude mít nakonec žádný účinek:Tato teze nemá oporu v NZ. Tam se jméno JHVH ani nevyskytuje, v některých případech je JHVH vztaženo na Krista (Řím 10:13). Bůh nedal jiné jméno pro spásu, než jméno Ježíše Krista. O žádném druhém místě jména Kristus či vyvýšení jména JHVH není v NZ zmínka.Bůh JHVH svého Syna nikdy nevyvýšil nad své jméno JHVH, to zůstane vždy na prvním místě pro nás pro všechna a jméno člověka Pána Ježíše Krista na druhém místě pro nás pro všechny a o tom je věčný život:
Arminianizmom je to tu presiaknutéHosť napísal: ↑27 Apr 2020, 19:01 To, že Kristus zemřel za všechny hříchy, všech lidí (objektivně), nemusí znamenat nic pro toho, kdo tuto oběť nepřijme (subjektivně).
Človek pod vplyvom Ducha – myslíš Svätého Ducha – Boha, si uvedomí to všetko. OK.Odpuštění hříchů je proces, kdy si člověk pod vlivem Ducha uvědomí svůj hřích, vyzná ho, činí pokání a následně je ujištěn, že hříchy mu byly odpuštěny, že Kristus za ně již zaplatil.
Zajímá mě, kde je napsáno v Bibli to co tvrdíš? To tučně zvýrazněno.Viktorrealita napísal: ↑28 Apr 2020, 11:36 To ale hrubo protirečí slovám Ježiša Krista, ktorý jasne tvrdí niečo iné a hovorí, že iba ten príde k nemu, komu je to dané od Otca v nebesiach? .
Toľko krát som to tu citoval z Písma. Ide tu o to, že k pravému Kristu priťahuje jedine Otec. Sú to Ježišove ovce, ktoré Otec dáva zo sveta Kristu. Im sú dané oči a uši, aby počuli na hlas svojho Pastiera - Krista. Cudzie ovce čujú na hlas iných pastierov a sú priťahované náboženstvom, falošnými pastiermi atd.ambassador napísal: ↑29 Apr 2020, 05:37Zajímá mě, kde je napsáno v Bibli to co tvrdíš? To tučně zvýrazněno.Viktorrealita napísal: ↑28 Apr 2020, 11:36 To ale hrubo protirečí slovám Ježiša Krista, ktorý jasne tvrdí niečo iné a hovorí, že iba ten príde k nemu, komu je to dané od Otca v nebesiach? .
iba ten príde k nemu, komu je to dané od Otca v nebesiach? .
Nežádal jsem tě o výklad! Pouze jsem chtěl uvést texty o které svá tvrzení opíráš.Viktorrealita napísal: ↑29 Apr 2020, 06:00Toľko krát som to tu citoval z Písmaambassador napísal: ↑29 Apr 2020, 05:37Zajímá mě, kde je napsáno v Bibli to co tvrdíš? To tučně zvýrazněno.Viktorrealita napísal: ↑28 Apr 2020, 11:36 To ale hrubo protirečí slovám Ježiša Krista, ktorý jasne tvrdí niečo iné a hovorí, že iba ten príde k nemu, komu je to dané od Otca v nebesiach? .
iba ten príde k nemu, komu je to dané od Otca v nebesiach? .
Ak Ježiš povedal, že nikto, tak nikto. Ja som uveril slovám Ježiša Krista! Na tom slove NIKTO a VŠETKO príde, čo mu dá Otec, padá arminianizmus.
Ján6 65A vravel: Preto som vám povedal, že nikto nemôže prijsť ku mne, keby mu to nebolo dané od môjho Otca.
Môžeš si všimnúť, že práve po týchto slovách mnohí učeníci odišli a nechodili viacej s ním: 66Od tej chvíle odišli mnohí z jeho učeníkov nazad a nechodili viacej s ním.
Dokonca aj tí, čo ostali sebachválne povedali: 69a my sme uverili a poznali, že si ty Kristus, ten Syn živého Boha.
Ježiš im na to odpovedá, prečo práve oni uverili a na ich sebachválu odpovedá: 70Ježiš im odpovedal: Či som si ja nevyvolil vás dvanástich? A jeden z vás je diabol.
A dokonca, že jeden z nich ostane , ktorý v neho neverí a jeho pohnútky prečo ostal sú iné - má ho zradiť. Ako vidíme, aj to je dané!
Ján 6:37 Všetko, čo mi dáva Otec, prijde ku mne, a toho, kto prijde ku mne, nevyženiem von.
Ján 6:44 Nikto nemôže prijsť ku mne, keby ho nepritiahol Otec, ktorý ma poslal, a ja ho vzkriesim v posledný deň
Príjde niekto k pravému Kristu a to bez toho, aby ho nepritiahol Otec na nebesiach? Ježiš hovorí, že nikto! Odmietne niekto priťahovanie Otcom na nebesiach a to nejako svojou vôľou? Ježiš hovorí, že všetko, čo mu dáva Otec príde k nemu. Ignorovať slová Ježiša Krista a zbožčiť ľudskú vôľu je pridávanie zásluh človeku. No všetky zásluhy a chvála patrí jedine Bohu!
Ján 14:6 A Ježiš mu povedal: Ja som cesta i pravda i život; nikto neprijde k Otcovi, len skrze mňa
Tie texty sú známe. Keď tieto slová Ježiša Krista mnohí počujú, odchádzajú od pravého Krista, ako odišli mnohí učeníci po týchto slovách Ježiša Krista a nechodili viacej s ním. Takto odchádzajú mnohí k náboženstvám a falošným pastierom.ambassador napísal: ↑29 Apr 2020, 06:54 Nežádal jsem tě o výklad! Pouze jsem chtěl uvést texty o které svá tvrzení opíráš.
..."Viktor má pravdu"...log napísal: ↑29 Apr 2020, 07:22 Viktor ma pravdu. Polognosticke evanjelium Jana skutocne obsahuje zaujimave nauky, okrem ineho to, ze nikto nepride k Jezisovi ak to neda Otec a zaroven nikto nepride k Otcovi, ak neuveri v Jezisa.
Este stastie ze sa toho nedozili patriarchovia a proroci lebo by zozeleneli zavistou keby videli ako si Jezis jedneho dna sprivatizoval pristup k Bohu. Uz to vyvrcholilo ked Jezis prehlasil o sebe:
" Kto mna miluje, toho si iste zamiluje Otec."
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní