Smrť Sokratova

Rozsiahlejšie články s diskusiou.
mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Smrť Sokratova

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Viktorrealita napísal: 03 Jún 2020, 12:57 Mikim

Ak je v písme toľkokrát spomenutý Ježiš, ako náš Spasiteľ a ten istý atribút je v Písme priradený Bohu, tak je jasné, že nemôžeme mať dvoch Spasiteľov. To, že Otec a Syn sú jedno, tak je jasné, prečo sa v Písme priraďuje atribút - Spasiteľ aj Otcu aj Synu. Je to Otec zjavený v Synu, ako jeden a ten istý Spasiteľ - Boh.
No my nemáme dva Spasitele, i když jsou oba nazváni jako Spasitel, ale máme jen jednoho Boha Otce JHVH, který své spasení koná skrze svého syna člověka spasitele Pána Ježíše Krista, jak jsem ti ukázal na několika verších.
Otec je někdo jiný a syn je někdo jiný a jsou to dvě rozdílné bytosti z nichž jedna je Bůh Otec JHVH, který je nejvyšší Bůh a je vyšší než Ježíš jak sám Ježíš potvrdil a druhá člověk syn Ježíš Kristus, obě bytosti jsou ve všem zajedno, nikoliv jedno jako jedním. To je naprosto špatné pochopení.

1 Timoteovi 4:10  Proto zajisté i pracujeme, i pohanění neseme, že naději máme v Bohu živém, kterýž jest spasitel všech lidí, a zvláště věřících.

Lukáš 2:11  Nebo narodil se vám dnes Spasitel, jenž jest Kristus Pán, v městě Davidově.

Původ spasení je darem od spasitele Boha Otce JHVH skrze vykonavatele spasení Pána Ježíše Krista.
Jinak by ty verše mluvící jednou jako o spasiteli Bohu Otci a jindy jako o Pánu Ježíši Kristu v Bibli nebyly uvedené.
Pořád to jsou dvě bytosti.

Viktorrealita
Príspevky: 1420
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Smrť Sokratova

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

mikim napísal: 05 Jún 2020, 17:06 No my nemáme dva Spasitele, i když jsou oba nazváni jako Spasitel, ale máme jen jednoho Boha Otce JHVH, který své spasení koná skrze svého syna člověka spasitele Pána Ježíše Krista, jak jsem ti ukázal na několika verších.
Nejako sa ti to zamotáva a to preto, lebo oddeľuješ Otca od Syna. Potom ti vychádzajú takéto absurdity, ako že obidvaja sú nazvaní Spasitelia. Akí obidvaja, ak sú jedno Otec a Syn a Otec prebýva v Synu! Na jednej strane povieš, že je len jeden Spasiteľ – Otec, no vzápätí aj druhý je Spasiteľ – Syn. Pritom tvrdíš, že Kristus nie je skalou spasenia, ale Otec. Súčasne odporuješ Kristu, ktorý tvrdí, že Otec prebýva v ňom. Teda Otec, ktorý prebýva v Kristu a je u teba skalou spasenia, no už Kristus nie je skalou spasenia? No súčasne nazveš Krista svojí Spasiteľom. Otec nie len že spasenie koná skrze svojho Syna, ale Otec aj prebýva v Synu. To je zásadná vec pre uctievanie Ježiša Krista ako nášho jediného Spasiteľa. Otec hovoril skrze prorokov, skrze ľudí, ktorých si na to vyvolil. No žiadny človek nemôže o sebe tvrdiť, že má život sám v sebe, a že Otec prebýva v ňom. Ak vieš o takom, tak mi to oznám.

Písmo učí iba o jednom Spasiteľovi a nie o dvoch. No a teraz máš v tom chaos. Tak jeden, alebo dva?

Otec je zjavený v Synu – prebýva v Synu. Je to jeden spasiteľ – jeden Boh. Ako sa dá Božstvo Ježiša Krista týmto poprieť? Ježiš je pre nás Bohom, lebo je to Otec zjavený v Synu, lebo Syn je to Otcove Slovo, čo sa stalo telom. Je to duchovná rovina a preto Otec môže byť aj v Synu. Otec nie je len na nebesiach, ale prebýva aj v Synu. Rodíme sa znova oživujúcim zásahom Otca, aby sme vierou prijali Syna, ako svojho jediného Spasiteľa v ktorom prebýva Otec.
Ján14 7Keby ste boli mňa poznali, boli by ste poznali aj môjho Otca; ale odteraz ho už znáte aj ste ho videli.
Otec sa dá poznať a vidieť jedine skrz Syna a v Synu. Filip ešte oddeľoval Otca od Syna a preto takáto jeho nezmyselná otázka.

8Na to mu povedal Filip: Pane, ukáž nám Otca, a bude nám dosť.

Predsa Otec je Boh! Možno si mnohí taktiež kladú túto absurdnú otázku, ako položil Filip Ježišovi. Predstav si seba namiesto Filipa a kladieš Ježišovi takúto otázku – ukáž nám Otca, čo je to isté, ako by si sa opýtal Ježiša – ukáž nám Boha. No a Kristus by ti odpovedal – Boh je vo mne, prebýva vo mne. Ver mi, že je Boh vo mne a On to všetko činí! Čo by si na to odpovedal? Snáď by si mu neodporoval a nepovedal: nie, ty to všetko činíš, alebo Otec skrz teba? No Otec - Boh prebýva v Kristu. To nie je len to, že činí skrz Krista, ale je primo v ňom - prebýva v ňom. Niekto by odpovedal: Ak by bol Boh - Otec v tebe, tak to sa robíš Bohom? No Ježiš sa nerobí Bohom, On je Bohom.

Predsa to Otec v Kristu – Boh odpovedá Filipovi: 9Ježiš mu povedal: Taký dlhý čas som s vami, a nepoznal si ma Filipe? Kto mňa videl, videl Otca, a jako ty hovoríš: Ukáž nám Otca? 10Či neveríš, že ja som v Otcovi a Otec vo mne? Slová, ktoré vám ja hovorím, nehovorím sám od seba, ale Otec, ktorý prebýva vo mne, on činí tie skutky. 11Verte mi, že ja som v Otcovi a Otec vo mne. A jestli nie, pre samy tie skutky mi verte.

Mikim, či veríš, že Otec - Boh prebýva v Kristu a teda, že je to vtelený Boh, lebo iba Boh oživuje a iba Boh môže mať život sám v sebe?! Nestačí povedať, že Otec koná skrz Krista, ale že Otec - Boh je v Kristu.

Ján 6:63 Duch je, ktorý oživuje; telo nič neosoží. Slová, ktoré vám ja hovorím, sú duch a sú život.

Otázka:
- Aký Duch oživuje? Jedine Boží - Otcov Duch oživuje!
- Kde je ten oživujúci Duch? V slovách, ktoré hovorí Ježiš Kristus, je oživujúci Otcov Duch a je tam teda život. Ježiš, je vtelené oživujúce Otcove Slovo.
- Čo z toho vyplýva? Že Ježiš má život sám v sebe a to je Božstvo Ježiša Krista a nie je - len človek, skrz ktorého koná Boh. Ježiš je aj človekom. Je to osoba Božieho Syna v ktorom je aj Otec, lebo iba Boh môže mať život sám v sebe.
- Nikto z človeka nemôže o sebe tvrdiť, že má život sám v sebe a že Otec prebýva v ňom. Preto Boží Syn nie je len človekom, ale stal aj človekom. Ako sa to stalo, že Otec dal, aby mal Syn život sám v sebe. No predsa tak, že Otec v ňom prebýva.
Evanjelium podľa Jána 5:26 Lebo jako má Otec život sám v sebe, tak dal aj Synovi, aby mal život sám v sebe.

To je Božstvo Ježiša Krista, to je tá jednota osoby Otca, Syna a Ducha Svätého. To je to, ak Otec prebýva v Synu, oživuje a skrze spasiteľnú vieru prijímame to Slovo života a tak už naveky žijeme v Kristu a máme spravodlivosť, radosť a pokoj vo Svätom Duchu.

Nazvať Ježiša Krista iba človekom, je poprieť to všetko. Ja tiež nemám dvoch Spasiteľov. Problém vidím u teba ten, že ak oddeľuješ Otca od Syna, tak povieš, že obidvaja sú nazvaní Spasiteľmi, čo je absurdné. Obidvaja nie sú nazvaní spasiteľmi, ale je to vždy len Jeden spasiteľ - Otec, ktorý prebýva v Synu – sú jedno – jeden Spasiteľ - jeden Boh.
Otec nie len koná skrze Syna, ale je priamo v Synovi – prebýva v ňom. Ak by si zobral túto zásadnú vec v úvahu, tak nikdy nenapíšeš, že Ježiš Kristus je len človekom.
Otec je někdo jiný a syn je někdo jiný a jsou to dvě rozdílné bytosti z nichž jedna je Bůh Otec JHVH, který je nejvyšší Bůh a je vyšší než Ježíš jak sám Ježíš potvrdil a druhá člověk syn Ježíš Kristus, obě bytosti jsou ve všem zajedno, nikoliv jedno jako jedním. To je naprosto špatné pochopení.
Otca od Syna sa nedá oddeľovať ako to robíš ty. Nie sú len zajedno, ale sú jedno, lebo Otec prebýva v Synu. To mnohým uniká. Prečo, ak Ježiš to jasne tvrdí, tak prečo to teda prekrúcať, čo hovorí. Čo je za tým?
Původ spasení je darem od spasitele Boha Otce JHVH skrze vykonavatele spasení Pána Ježíše Krista.
Jinak by ty verše mluvící jednou jako o spasiteli Bohu Otci a jindy jako o Pánu Ježíši Kristu v Bibli nebyly uvedené.
Pořád to jsou dvě bytosti.
Tak potom mi vysvetlí, čo je tým myslené, že Otec prebýva v Ježišovi? Ak si to predstavuješ telesne a odeľuješ Otca od Syna, tak ti vychádzajú takéto absurdity ako - odmietneš božstvo Ježiša Krista, nazveš ho – iba človekom, odmietneš ho nazývať skalou spasenia, pritom vieš, že Otec je v Synovi, povieš, že ho nemáme uctievať, hoci Písmo píše, že sa mu skloní každé koleno, no súčasne ho nazveš svojím Pánom a Spasiteľom. Povieš, že Otec aj Syn sú nazvaní Spasiteľmi a nevidíš, že nie sú obidvaja nazvaní Spasiteľmi, ale že je to len jeden spasiteľ a to Otec v Synu. Dá sa povedať, že blúdiš.

Tomáš Plechatýý

Re: Smrť Sokratova

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatýý »

Viktor a Mikim - zaplácáváte téměř každé nové vlákno bitkou o váš stále stejný spor, ve kterém ani jeden druhému stejně nikdy neustoupíte!

Téma bylo o smrti (a možná i životě) Sókrata.

A vy tu řešíte Trojici a kým jsou spaseni křesťané.

Znechucujete ostatní čtenáře jak od čtení a návštěvy fóra, tak i od teologií a pohledů jaké zastáváte, protože s nimi prezentujete i vaše vystupování.

A nejlepší je že pravděpodobně oba dva jste přesvědčeni, jak tím sloužíte pravdě a Bohu.

Svátá zaslepenost, která je odlidštěná.
Nevidíte co děláte.

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Smrť Sokratova

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Tomáš Plechatýý napísal: 07 Jún 2020, 15:46 Viktor a Mikim - zaplácáváte téměř každé nové vlákno bitkou o váš stále stejný spor, ve kterém ani jeden druhému stejně nikdy neustoupíte!

Téma bylo o smrti (a možná i životě) Sókrata.

A vy tu řešíte Trojici a kým jsou spaseni křesťané.

Znechucujete ostatní čtenáře jak od čtení a návštěvy fóra, tak i od teologií a pohledů jaké zastáváte, protože s nimi prezentujete i vaše vystupování.

A nejlepší je že pravděpodobně oba dva jste přesvědčeni, jak tím sloužíte pravdě a Bohu.

Svátá zaslepenost, která je odlidštěná.
Nevidíte co děláte.
...Viktor a Mikim - zaplácáváte téměř každé nové vlákno bitkou o váš stále stejný spor, ve kterém ani jeden druhému stejně nikdy neustoupíte!

To si piš, že nikdy neustoupím Boží pravdě! A vždy budu reagovat na Viktorovy lži , který s nimi jako první začal a to klidně s kýmkoliv a v jakémkoliv vlákně, v jakémkoliv tématu a myslím, že ty s tím rozhodně, ani kdyby ses rozkrájel, nic udělat nemůžeš :)

...Znechucujete ostatní čtenáře jak od čtení a návštěvy fóra, tak i od teologií a pohledů jaké zastáváte, protože s nimi prezentujete i vaše vystupování.

Mluv za sebe a ne za jiné.

...A nejlepší je že pravděpodobně oba dva jste přesvědčeni, jak tím sloužíte pravdě a Bohu.

Svátá zaslepenost, která je odlidštěná.
Nevidíte co děláte.

Žalmy 111:8  Upevnění na věčnou věčnost; učiněni jsou v pravdě a v pravosti.
Přísloví 8:7  Jistě žeť pravdu zvěstují ústa má, a ohavností jest rtům mým bezbožnost.
Přísloví 12:17  Kdož mluví pravdu, ohlašuje spravedlnost, svědek pak falešný lest.
Přísloví 12:22  Ohavností jsou Hospodinu rtové lživí, ale ti, jenž činí pravdu, líbí se jemu.
Jan 8:32  A poznáte pravdu, a pravda vás vysvobodí.
1 Janův 3:18  Synáčkové moji, nemilujmež slovem, ani jazykem toliko, ale skutkem a pravdou.

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Smrť Sokratova

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Viktorrealita napísal: 07 Jún 2020, 14:03
mikim napísal: 05 Jún 2020, 17:06 No my nemáme dva Spasitele, i když jsou oba nazváni jako Spasitel, ale máme jen jednoho Boha Otce JHVH, který své spasení koná skrze svého syna člověka spasitele Pána Ježíše Krista, jak jsem ti ukázal na několika verších.
Nejako sa ti to zamotáva a to preto, lebo oddeľuješ Otca od Syna. Potom ti vychádzajú takéto absurdity, ako že obidvaja sú nazvaní Spasitelia. Akí obidvaja, ak sú jedno Otec a Syn a Otec prebýva v Synu! Na jednej strane povieš, že je len jeden Spasiteľ – Otec, no vzápätí aj druhý je Spasiteľ – Syn. Pritom tvrdíš, že Kristus nie je skalou spasenia, ale Otec. Súčasne odporuješ Kristu, ktorý tvrdí, že Otec prebýva v ňom. Teda Otec, ktorý prebýva v Kristu a je u teba skalou spasenia, no už Kristus nie je skalou spasenia? No súčasne nazveš Krista svojí Spasiteľom. Otec nie len že spasenie koná skrze svojho Syna, ale Otec aj prebýva v Synu. To je zásadná vec pre uctievanie Ježiša Krista ako nášho jediného Spasiteľa. Otec hovoril skrze prorokov, skrze ľudí, ktorých si na to vyvolil. No žiadny človek nemôže o sebe tvrdiť, že má život sám v sebe, a že Otec prebýva v ňom. Ak vieš o takom, tak mi to oznám.

Písmo učí iba o jednom Spasiteľovi a nie o dvoch. No a teraz máš v tom chaos. Tak jeden, alebo dva?

Otec je zjavený v Synu – prebýva v Synu. Je to jeden spasiteľ – jeden Boh. Ako sa dá Božstvo Ježiša Krista týmto poprieť? Ježiš je pre nás Bohom, lebo je to Otec zjavený v Synu, lebo Syn je to Otcove Slovo, čo sa stalo telom. Je to duchovná rovina a preto Otec môže byť aj v Synu. Otec nie je len na nebesiach, ale prebýva aj v Synu. Rodíme sa znova oživujúcim zásahom Otca, aby sme vierou prijali Syna, ako svojho jediného Spasiteľa v ktorom prebýva Otec.
Ján14 7Keby ste boli mňa poznali, boli by ste poznali aj môjho Otca; ale odteraz ho už znáte aj ste ho videli.
Otec sa dá poznať a vidieť jedine skrz Syna a v Synu. Filip ešte oddeľoval Otca od Syna a preto takáto jeho nezmyselná otázka.

8Na to mu povedal Filip: Pane, ukáž nám Otca, a bude nám dosť.

Predsa Otec je Boh! Možno si mnohí taktiež kladú túto absurdnú otázku, ako položil Filip Ježišovi. Predstav si seba namiesto Filipa a kladieš Ježišovi takúto otázku – ukáž nám Otca, čo je to isté, ako by si sa opýtal Ježiša – ukáž nám Boha. No a Kristus by ti odpovedal – Boh je vo mne, prebýva vo mne. Ver mi, že je Boh vo mne a On to všetko činí! Čo by si na to odpovedal? Snáď by si mu neodporoval a nepovedal: nie, ty to všetko činíš, alebo Otec skrz teba? No Otec - Boh prebýva v Kristu. To nie je len to, že činí skrz Krista, ale je primo v ňom - prebýva v ňom. Niekto by odpovedal: Ak by bol Boh - Otec v tebe, tak to sa robíš Bohom? No Ježiš sa nerobí Bohom, On je Bohom.

Predsa to Otec v Kristu – Boh odpovedá Filipovi: 9Ježiš mu povedal: Taký dlhý čas som s vami, a nepoznal si ma Filipe? Kto mňa videl, videl Otca, a jako ty hovoríš: Ukáž nám Otca? 10Či neveríš, že ja som v Otcovi a Otec vo mne? Slová, ktoré vám ja hovorím, nehovorím sám od seba, ale Otec, ktorý prebýva vo mne, on činí tie skutky. 11Verte mi, že ja som v Otcovi a Otec vo mne. A jestli nie, pre samy tie skutky mi verte.

Mikim, či veríš, že Otec - Boh prebýva v Kristu a teda, že je to vtelený Boh, lebo iba Boh oživuje a iba Boh môže mať život sám v sebe?! Nestačí povedať, že Otec koná skrz Krista, ale že Otec - Boh je v Kristu.

Ján 6:63 Duch je, ktorý oživuje; telo nič neosoží. Slová, ktoré vám ja hovorím, sú duch a sú život.

Otázka:
- Aký Duch oživuje? Jedine Boží - Otcov Duch oživuje!
- Kde je ten oživujúci Duch? V slovách, ktoré hovorí Ježiš Kristus, je oživujúci Otcov Duch a je tam teda život. Ježiš, je vtelené oživujúce Otcove Slovo.
- Čo z toho vyplýva? Že Ježiš má život sám v sebe a to je Božstvo Ježiša Krista a nie je - len človek, skrz ktorého koná Boh. Ježiš je aj človekom. Je to osoba Božieho Syna v ktorom je aj Otec, lebo iba Boh môže mať život sám v sebe.
- Nikto z človeka nemôže o sebe tvrdiť, že má život sám v sebe a že Otec prebýva v ňom. Preto Boží Syn nie je len človekom, ale stal aj človekom. Ako sa to stalo, že Otec dal, aby mal Syn život sám v sebe. No predsa tak, že Otec v ňom prebýva.
Evanjelium podľa Jána 5:26 Lebo jako má Otec život sám v sebe, tak dal aj Synovi, aby mal život sám v sebe.

To je Božstvo Ježiša Krista, to je tá jednota osoby Otca, Syna a Ducha Svätého. To je to, ak Otec prebýva v Synu, oživuje a skrze spasiteľnú vieru prijímame to Slovo života a tak už naveky žijeme v Kristu a máme spravodlivosť, radosť a pokoj vo Svätom Duchu.

Nazvať Ježiša Krista iba človekom, je poprieť to všetko. Ja tiež nemám dvoch Spasiteľov. Problém vidím u teba ten, že ak oddeľuješ Otca od Syna, tak povieš, že obidvaja sú nazvaní Spasiteľmi, čo je absurdné. Obidvaja nie sú nazvaní spasiteľmi, ale je to vždy len Jeden spasiteľ - Otec, ktorý prebýva v Synu – sú jedno – jeden Spasiteľ - jeden Boh.
Otec nie len koná skrze Syna, ale je priamo v Synovi – prebýva v ňom. Ak by si zobral túto zásadnú vec v úvahu, tak nikdy nenapíšeš, že Ježiš Kristus je len človekom.
Otec je někdo jiný a syn je někdo jiný a jsou to dvě rozdílné bytosti z nichž jedna je Bůh Otec JHVH, který je nejvyšší Bůh a je vyšší než Ježíš jak sám Ježíš potvrdil a druhá člověk syn Ježíš Kristus, obě bytosti jsou ve všem zajedno, nikoliv jedno jako jedním. To je naprosto špatné pochopení.
Otca od Syna sa nedá oddeľovať ako to robíš ty. Nie sú len zajedno, ale sú jedno, lebo Otec prebýva v Synu. To mnohým uniká. Prečo, ak Ježiš to jasne tvrdí, tak prečo to teda prekrúcať, čo hovorí. Čo je za tým?
Původ spasení je darem od spasitele Boha Otce JHVH skrze vykonavatele spasení Pána Ježíše Krista.
Jinak by ty verše mluvící jednou jako o spasiteli Bohu Otci a jindy jako o Pánu Ježíši Kristu v Bibli nebyly uvedené.
Pořád to jsou dvě bytosti.
Tak potom mi vysvetlí, čo je tým myslené, že Otec prebýva v Ježišovi? Ak si to predstavuješ telesne a odeľuješ Otca od Syna, tak ti vychádzajú takéto absurdity ako - odmietneš božstvo Ježiša Krista, nazveš ho – iba človekom, odmietneš ho nazývať skalou spasenia, pritom vieš, že Otec je v Synovi, povieš, že ho nemáme uctievať, hoci Písmo píše, že sa mu skloní každé koleno, no súčasne ho nazveš svojím Pánom a Spasiteľom. Povieš, že Otec aj Syn sú nazvaní Spasiteľmi a nevidíš, že nie sú obidvaja nazvaní Spasiteľmi, ale že je to len jeden spasiteľ a to Otec v Synu. Dá sa povedať, že blúdiš.
Viktor ty jsi vážně psychicky nemocný, vymýšlíš si šílené konstrukce, aniž bys je měl jakkoliv podložené Písmem, dej sem alespoň 3 verše o tom, že Ježíš je skála spasení jako je skálou jediný Bůh Otec, který sám jasně řekl, že jinou skálu nezná, je zbytečné ti tady dávat důkazy a verše z Písma kdo je skálou spasení, protože ty je zcela ignoruješ.
Spasení je ak už jsem jedou napsal darem od Spasitele Boha Otce, který je "původcem" spasení skrze jeho Syna, člověka a Spasitele Ježíše Krista, který je "vykonavatelem" spasení.

Viktorrealita
Príspevky: 1420
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Smrť Sokratova

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Tomáš Plechatýý napísal: 07 Jún 2020, 15:46
Niekedy sa dám uniesť aj mimo temu vlákna, ak teda ide o pravdu Božiu. Mnohí určite prepáčia, ak si z toho ponesú nejaké ponaučenie. Čo je nejaký Sokrates, vo svetle Krista?

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných