Katolická církev

Diskusia o vieroučných bodoch CASD.
ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Katolická církev

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Všechny křesťanské církve mají několik teologických, společných základních stavebních "kamenů". Tato pravda je pro všechny společná. Pak je jakási "teologická" nástavba a tam je možná široká diskuze, nakolik je to možné brát vážně a pravdivě.
Katolická církev má velmi vážný problém. Její delší životní cesta je složitá, plná klopýtnutí, spletitá a někdy to vede k zavádějícímu úsudku odpůrců vůči této církvi v použití nesprávných přístupů. Cesta KC spočívá v potřebě vyhrabat se ze středověké teologie. Přiznat teologické přešlapy. Dosud se tak nestalo a mám zato, že se nestane. Docela rád bych se mýlil. Přešlapy casd jsou v jiných vláknech.
Na Nový rok jsme poslouchali ranní mši v rádiu (Slovensko).
Svátek Bohorodičky, provázený myšlenkami o odpustcích.
K tomu podotýkám:
Zrození Ježíše Krista, příchod na tuto zem, jako člověka je pro nás nepochopitelné - je to jedno z největších tajemství. Bůh se nerodí - je věčný - bez začátku a konce.
Uctívat je možné jenom Boha, přesto si můžeme vážit i některých lidí a v tom je podstatný rozdíl.
Zaplatit si odpuštění je výsměchem oběti Ježíše Krista.
Jakmile se člověk rozhodne končí se diskuze, následuje zákopová válka. Všechno co následuje je jen obranné, ospravedlňující dané rozhodnutí. Přesto respektuji rozhodnutí lidí. K rozhodnutí většinou dlouhodobě zrajeme. Po rozhodnutí neslyšíme, nevidíme a vidíme jen klady to ostatní vytěsňujeme. Největší vliv na vytěsňování mají kvalitní přátelské vztahy, které se žel mohou i v nějaké době a situaci změnit.
Za svůj život jsem přečetl dost knih o konverzi křesťanů z nějaké církve do jiné. Ta rozmanitost konverzí do různých církvích není pro mě důkazovým materiálem. Přesto ty samotné příběhy jsou zajímavé. Je to o hledání, napsané v určitém čase života, není to psáno v závěru života. Konverzi způsobuje více vlivů. Může to být i seberealizace, pocitové vjemy - rozsáhlejší vnímání skrze emoce a řada dalších nepopiratelných vlivů.
Kdysi mě oslovovali knihy o konverzi do adventismu. Dnes je již moc nevnímám, zvláště když se tam nalézala místa v kterých se šlapalo po předchozí církvi. Tyto knihy každá církev ochotně šířila a šíří. Byla to škoda - byla to štvavá mezi křesťanská kampaň.

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Katolická církev

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Jestliže někdo věří v neviditelnou církev a současně tvrdí, že je tu konkrétní viditelná odpadlá církev, tak v tom vnímám jakýsi nesoulad.
Jinak podáno - prolíná-li neviditelná církev všemi církvemi, pak musí i odpadnutí prolínat všemi církvemi.
Označit pouze nějakou církev za odpadlou může znamenat, že se dotyčný staví do role Boha, Ježíše Krista a Ducha Svatého.

Viktorrealita
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Katolická církev

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Ambassador

To nie je ťažké pochopiť

Neviditeľnú cirkev Kristovú vidí jedine Boh a netvoria ju celé viditeľné cirkvi, zbory, cirkevné spoločenstvá atd. , ale jednotlivci - vykúpení a teda znovuzrodení srdciach ktorých kráľuje Boh, svojím Slovom - Duchom. Tí sa nachádzajú vo viditeľných cirkevných spoločenstvách aj mimo nich. Ako iste vieš, tak vo viditeľných cirkevných spoločenstvách sa nachádzajú veriaci, neveriaci aj falošní kresťania. No a určite vieš aj to, že spása nie je v členstve, ale v znovuzrodenom srdci z Boha.

Viditeľnú vidime my, ako všeobecnú(no nie ako ju vidí RKC), ale takú všeobecnú, ktorú tvoria všetky viditeľné cirkevné spoločenstvá, zbory, cirkvi, cirkvičky, ktorí majú jedinú hlavu Krista.

To, že odpadnutie nastane u niektorej z množstva viditeľných, tak to nemá vplyv na pohľad Boží a jeho neviditeľnu cirkev. Boh pozerá na srdce človeka oživuje ho, uvádza do Pravdy Kristovej. Boh vidí svojú cirkev v zboroch, cirkvách, cirkevných spoločenstvách aj mimo nich a tvoria ju jednotlivci a nie celé spoločenstvá. Ak viditeľné spoločenstvo odpadne, tak to neznamená, že aj všetci jednotlivci z tohto spoločenstvá odpadli. Znovuzrodení aj odídu z odpadlej a idú tam, kde sa káže pravé evanjelium. Majú uši od Otca na to, aby počúvali iba na pravé evanjelium Ježiša Krista a teda na pravého Krista.

Ostatní ostanú v odpadlej cirkvi, lebo nepučujú na hlas Krista, ale na hlas falošných pastierov. Falošná cirkev priťahuje falošné srdcia.

Takto vznikla aj KC na čele s falošným zástupcom Krista - pápežom. Reformácia je oddelenie zdravého, od chorého a mnohí odišli z lona takejto KC, lebo nepočuli na hlas falošného pastiera, ale mali od Otca uši, aby počuli na hlas pravého pastiera - Krista. A ten hlas je to pravé evanjelium Ježiša Krista, ktoré jediné dáva život.

Vznikali tak viditeľné cirkvi, zbory a cirkevné spoločenstvá, ktoré už mali iba jednú hlavu
a to jedine Krista. To je tá kontinuita s rannými cirkvami. To je tá všeobecná cirkev, ktorú vidíme my a v nej je neviditeľná cirkev Kristová, ktorú vidí jedine Boh a to počas celého času milosti. Tvoria ju jednotlivci z týchto viditeľných cirkevných spoločenstiev, ale aj mimo nich a teda iba tí, ktorých oživil Boh v Kristu Ježišovi.

Z toho vychadza, že aj keby niekto nebol oficiálne členom nejakej takejto viditeľnej cirkvi a je znovuzrodený v Kristu, tak patrí aj tak do neviditeľnej cirkvi Kristovej.

Ak niekto je oficiálne členom nejakej takejto viditeľnej cirkvi a nemá znovuzrodené srdce z Boha, tak nepatrí do neviditeľnej cirkvi Kristovej. Boh nepozerá na členstvo, ale na srdce človeka.

Lída Rohalová
Príspevky: 911
Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
Kontaktovať používateľa:

Re: Katolická církev

Neprečítaný príspevok od používateľa Lída Rohalová »

Ambassador:
Všechny křesťanské církve mají několik teologických, společných základních stavebních "kamenů". Tato pravda je pro všechny společná. Pak je jakási "teologická" nástavba a tam je možná široká diskuze, nakolik je to možné brát vážně a pravdivě.
Určitě. Základem je Bůh, Ježíš a Duch Svatý a na tom se staví. Ale i kolem těchto Božích osob byly spory a trvalo dlouho, než se tento základ odhlasoval, a pak přišla "nebiblická" Trojice.
Katolická církev má velmi vážný problém. Její delší životní cesta je složitá, plná klopýtnutí, spletitá a někdy to vede k zavádějícímu úsudku odpůrců vůči této církvi v použití nesprávných přístupů. Cesta KC spočívá v potřebě vyhrabat se ze středověké teologie. Přiznat teologické přešlapy. Dosud se tak nestalo a mám zato, že se nestane. Docela rád bych se mýlil. Přešlapy casd jsou v jiných vláknech.
Sebereflexí prochází i KC. Omluvy zazněly z úst Jana Pavla II. i papeže Františka. V současné době startuje Inciativa smíření, kterou založil David Loula a kterou považuji za výbornou. O historii KC by nám více řekli historikové bez pozic vyhraněnosti na jednu nebo druhou stranu a bez vytrhování dokumentů napsaných před 500. lety z kontextu a z myšlení té doby.
Na Nový rok jsme poslouchali ranní mši v rádiu (Slovensko).
Svátek Bohorodičky, provázený myšlenkami o odpustcích.
K tomu podotýkám:
Zrození Ježíše Krista, příchod na tuto zem, jako člověka je pro nás nepochopitelné - je to jedno z největších tajemství. Bůh se nerodí - je věčný - bez začátku a konce.
Uctívat je možné jenom Boha, přesto si můžeme vážit i některých lidí a v tom je podstatný rozdíl.
Zaplatit si odpuštění je výsměchem oběti Ježíše Krista.
O titulu Theotokos rozhodl Efezský koncil. Titul se však používal již dříve.
KC neučí, že je možné zaplatit si odpuštění. Jan Hus bojoval proti kramaření s odpustky, avšak ne přímo proti nim.
Luther odpustky odmítl zcela.
Věřící v KC nejsou vázáni kultem svatých, nejsou vázáni dokonce ani růžencem. Slovo kult zde nepoužívám v negativním významu.
KC rozlišuje mezi úctou k Bohu a úctou ke svatým.
Mariánská úcta by měla být střízlivá, avšak v průběhu let docházelo k tzv. lidové zbožnosti, která s dogmatem neměla nic společného.
Přesto však mariánskou úctu nelze zaměňovat s protestantskou.
Jakmile se člověk rozhodne končí se diskuze, následuje zákopová válka. Všechno co následuje je jen obranné, ospravedlňující dané rozhodnutí. Přesto respektuji rozhodnutí lidí. K rozhodnutí většinou dlouhodobě zrajeme. Po rozhodnutí neslyšíme, nevidíme a vidíme jen klady to ostatní vytěsňujeme. Největší vliv na vytěsňování mají kvalitní přátelské vztahy, které se žel mohou i v nějaké době a situaci změnit.
Nemyslím si, že rozhodnutím člověka pro konkrétní církev nutně vždy následuje zákopová válka, to závisí od vyzrálosti člověka.

Co se týče diskusí, jsou složité. Pokud napíšeš osobní zkušenost, někdo Tě odpálí, že to není relevantní. Pokud se sdílíš, tak někomu vadí, že to neděláš tak, jak by si on představoval. Pokud zmíníš, co Tě ve Tvém pohledu posunulo dál, je to zlé. Jakmile začneš sdílet, jak věci vidíš teď, vždycky to někoho pohorší. Když dáš odkaz z katechismu, nastane veřejné odsouzení. Nemám zájem o tento typ diskusí. Na trh s kůží jde jen málokdo a zde jsou to všichni, kteří píší pod svým jménem.

Osobně si myslím, že podnětných diskusí na internetu je minimum. Pokud je diskuse podnětná, většinou má svého moderátora, který ji nenechá rozplynout se v nesouvisejících příspěvcích nebo nenechá někoho někomu nadávat. Z toho důvodu jsem se před časem odhlásila ze všech sociálních sítí a neúčastním se žádných diskusí kromě tohoto fóra. Zde to však nepovažuji moc za diskusi jako spíš příjem některých podnětů k zamyšlení. Fandím všem, kteří se účastní diskusí kdekoliv po internetu a dělají třeba kus dobré práce; musí to být ostřílení lidé pokud možno s dobrými nervy. V soukromém životě diskuse však vítám. Zde jsem také našla pár podnětných diskusí a něco jsem si z toho vzala, než se do toho vložili pravověrní.

Ani si nemyslím, že by zralý člověk po rozhodnutí vytěsňoval minulost. Z minulosti se tvoří přítomnost, z přítomnosti budoucnost. Také si nemyslím, že by člověk prováděl náročnou konverzi jen kvůli přátelským lidem v dané církvi. Problematika je mnohem složitější. Někdy samozřejmě je i taková konverze možná. Občas mi lidé říkají, že jsou v nějaké církvi, protože tam mají přátele, teologie je až tak nezajímá. OK, je to jejich pohled. Pokud by člověk z jedné křesťanské tradice přestupoval do jiné a ještě diametrálně odlišné jen kvůli přátelům, zaplatil by vysokou cenu. Za konverzi se totiž platí a někdy je platba drahá.
Za svůj život jsem přečetl dost knih o konverzi křesťanů z nějaké církve do jiné. Ta rozmanitost konverzí do různých církvích není pro mě důkazovým materiálem. Přesto ty samotné příběhy jsou zajímavé. Je to o hledání, napsané v určitém čase života, není to psáno v závěru života. Konverzi způsobuje více vlivů. Může to být i seberealizace, pocitové vjemy - rozsáhlejší vnímání skrze emoce a řada dalších nepopiratelných vlivů.
Kdysi mě oslovovali knihy o konverzi do adventismu. Dnes je již moc nevnímám, zvláště když se tam nalézala místa v kterých se šlapalo po předchozí církvi. Tyto knihy každá církev ochotně šířila a šíří. Byla to škoda - byla to štvavá mezi křesťanská kampaň.
Ani pro mě nejsou něčí konverze popsané v knize důkazovým materiálem. Jsou pro mě však zajímavé popisem myšlení. Ano, jako křesťané jsme se štvali, až jsme se uštvali a na naše místo nastupuje sekularismus. Na druhou stranu, církev brány pekelné nepřemohou, takže zde bude vždy Duch Boží, který to usměrňuje a nastavuje správné priority v každé křesťanské tradici.

Viktorrealita
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Katolická církev

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Lida

O akom druhu konverzie hovoríš? Nebola si aj predtým v kútiku srdca spiacou katolíčkou? No neviem, ty vieš.

Sebareflexia RKC - KC ? Nech pápež vystúpi a zriekne sa titulu – zástupca Krista – Boha na zemi a zruší pápežský úrad, lebo iba Kristus je hlavou svojej cirkvi. Nech rozpustí to prebujnené kňazstvo, lebo každý vykúpený je kňazom Boha. Nech prestanú s predávaním spásy, lebo spása je jedine z milosti skrze vieru. Nech rozdá nevyčísliteľný majetok KC medzi chudobných a nech činí pokánie, lebo Kristus vystríha pred mamonom. Nech vyhlási, že všetky cirkvi, ktoré majú jedinú hlavu Krista, tak sú všeobecnou cirkvou a v takej všeobecnej cirkvi je neviditeľná cirkev Kristova. Potom nie je potrebný žiadny druh konverzie a aj reformované cirkvi a zbory, budú patriť k takejto všeobecnej cirkvi v ktorej je neviditeľná cirkev Kristova. Urobí takéto niečo? Nie, nikdy to neurobí! Tak aká potom sebareflexia?

V cirkvách vzišlých z reformácie sa navzájom nazývame bratia a sestry v Kristu. Ak niekto prejde z jednej do druhej v ktorej je to isté jadro evanjelia Ježiša Krista, tak sa nič nedeje a nenazývame sa predsa oddelení bratia a sestry no a nikoho nenapadne takýchto bratov a sestry prekliať. Sú medzi reformovanými cirkvami nejaké tie odlišnosti, ktoré nie sú podstatné pre spásu, ak evanjelium, ktoré dáva život, je v jadre to isté.

RKC nás nazýva oddelení bratia a sestry. To je divné, nakoľko nás prekliala a prekliatie neodvolala. Písmo nás vyzýva - milujte sa navzájom. Ak je evanjelium KC a reformovaných cirkví a zborov to isté a spása by potom bola aj mimo takúto KC, tak prečo preklína svojich bratov a sestry a nazýva ich oddelení. Prečo by takýto bratia a sestry v Kristu nemohli byť spasení aj mimo takúto KC s hlavou pápežom? Aha, lebo učí, že iba v rámci jedinej pravej KC na čele s pápežom je spása, lebo iba tam je cirkev Kristova.

To znamená, len jedno, že KC má iné evanjelium, ináč by jej to bolo jedno, kto kde odišiel, ako je jej jedno, že niekto odišiel z RKC do Grecko-katolíckej cirkvi. Lenže KC to nie je jedno, pretože nás prekliala, no a súčasne nás úlisne nazýva - oddelení bratia a sestry, lebo sme vraj odišli. A čo keď my sme neodišli od Krista, ale tí čo ostali v tej takzv. KC na čele s pápežom zišli z cesty?

Ak je to tak, čo určite, tak si ani neodišla z RKC, ale si sa rozhodla len prehĺbiť začlenenie do RKC.

Milan
Príspevky: 434
Dátum registrácie: 07 Aug 2016, 05:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Katolická církev

Neprečítaný príspevok od používateľa Milan »

Lida,
O akom druhu konverzie hovoríš? Nebola si aj predtým v kútiku srdca spiacou katolíčkou? No neviem, ty vieš. ::noo::

Je zřejmé, že autor uvedeného výroku trpí tzv. Tesařovým syndromem. T-syndrom je závažným onemocněním zraku, je letitým problémem mnoha lidí, nezáleží na věku, rase, pohlaví, nebo náboženském vyznání. Léčení je možné, bývá však pro postižené poměrně bolestivé a dlouhodobé. Úplné uzdravení není zaručeno, je však možné, i když to mnozí nazývají zázrakem. Diagnóza syndromu i objev způsobu léčby jsou datovány do první poloviny 1. století. Pojmenování syndromu je neformální, vzniklo podle původního povolání objevitele a také kvůli přirovnání, která jsou použita pro vysvětlení pojmů. Někdy se tento syndrom také nazývá Trámový, nebo Břevnový, méně často pak Třískový, nebo Smítkový. O syndromu jsou první doložené zmínky v 7. kapitole Matoušova evangelia, případně 6. kapitole Lukášova evangelia.
Autorovi výše citovaného výroku přeji brzké uzdravení. :)

Neregistrovaný

Re: Katolická církev

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Je zřejmé, že autor uvedeného výroku trpí tzv. Tesařovým syndromem. T-syndrom je závažným onemocněním zraku, je letitým problémem mnoha lidí, nezáleží na věku, rase, pohlaví, nebo náboženském vyznání. Léčení je možné, bývá však pro postižené poměrně bolestivé a dlouhodobé. Úplné uzdravení není zaručeno, je však možné, i když to mnozí nazývají zázrakem. Diagnóza syndromu i objev způsobu léčby jsou datovány do první poloviny 1. století. Pojmenování syndromu je neformální, vzniklo podle původního povolání objevitele a také kvůli přirovnání, která jsou použita pro vysvětlení pojmů. Někdy se tento syndrom také nazývá Trámový, nebo Břevnový, méně často pak Třískový, nebo Smítkový. O syndromu jsou první doložené zmínky v 7. kapitole Matoušova evangelia, případně 6. kapitole Lukášova evangelia.
MIlane, myslím, že máš taky určitý problém. Na jednu stranu jsi představitel církve, která ráda na druhých vidí chyby a podílíš se na těchto postojích, na druhou se snažíš různě dovysvětlovat její učení a ještě vyjádříš, že Ti dává více čtení katolických autorů, než Helenky z Ameriky.
Učení CASD vidí zřetelně v ŘKC mocnost, jejíž role bude v závěrečné době nepopiratelná a žel negativní. Zkus si to u sebe taky přebrat čemu a komu vlastně věříš.

Rastislav

Re: Katolická církev

Neprečítaný príspevok od používateľa Rastislav »

Je zaujímavé ze na fóre CASD sa intenzivne venujú Katolíkom, asi je to lepšie ako porezať svoje vlastné brvno.

Ked som bol adventista tiež som použival túto rétoriku. Bola spolahlivá. Keď sa pozriem naspäť je mi smutno z tohto čo som napáchal. Tiiež som kydal na RKC všetky vtedy dostupné a v casd používané argumenty. Chcel som byť lepší, musel som byť lepší, vsak som predsa členom cirkvi ostatkov. Bol som ako cvičená opica. A možno by toto ani zviera neurobilo, dokáže to len človek. Kolko rozvrátených rodín mám na svedomí ? A možno nie priamo ale pomáhal som prikladať polienka aby " tá odporná šelma" .......

Teraz ked sa Lyda rozhodla vratiť sa naspät do RKc a použila "svoje" argumenty dostala výprask. Hlavne ortodxnou časťou kde panujú prísne písané pravidlá.
Toto si samozrejme nenechal ujsť vrchný "kydač" viktorrealita ktorý využije každú príleźitosť kopnúť si do RKc.

Všetko dobré v novom roku a pokoj v duši. (Aj tebe Viktor)

Neregistrovaný

Re: Katolická církev

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Je zaujímavé ze na fóre CASD sa intenzivne venujú Katolíkom, asi je to lepšie ako porezať svoje vlastné brvno.
Nesouhlas, toto vlákno založila sama Lída, která asi před rokem či dvěma již řešila nějak svoji víru. Co se týče obsahu fóra, největší obsah není o katolících, ale právě nedokonalostem v CASD, ať teologickým nebo praktickým.
Ked som bol adventista tiež som použival túto rétoriku. Bola spolahlivá. Keď sa pozriem naspäť je mi smutno z tohto čo som napáchal.
Souhlas, měl jsem kazatele, který nenechal na katolících nit suchou, sám ale nechápal spravedlnost skrze víru, neměl lásku k lidem. To mi došlo ale až později.
Teraz ked sa Lyda rozhodla vratiť sa naspät do RKc a použila "svoje" argumenty dostala výprask.
Nesouhlas, pouze se někteří vyjádřili a argumentovali, nejvíce zmíněný Viktor. U Lídy ale vidím, že její návrat zpět "na základě pečlivého zvážení teologie" je její sebeklam, protože zvažování se děje hlavně na základě faktů.
Bylo by dobré, aby se o její konverzi dozvěděl br.Pavlík, je taky bývalý katolík, třeba začne uvažovat o "návratu domů" a bude se hledat nový předseda. :D
Toto si samozrejme nenechal ujsť vrchný "kydač" viktorrealita ktorý využije každú príleźitosť kopnúť si do RKc.
Mě se spíše zdá, že Viktor (v tomto případě) zastává tradiční protestantský postoj, na rozdíl od Milana nebo Tomáše, kteří dokonce takové konverze schvalují.
Určitě se ozvou, že je to všechno jinak a jak se mýlím.

Lída Rohalová
Príspevky: 911
Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
Kontaktovať používateľa:

Re: Katolická církev

Neprečítaný príspevok od používateľa Lída Rohalová »

Rastislave, já jsem Lída, ne Lyda. Ale nevadí, Lyda je taky pěkný :-).

Z jiného soudku: Ještě vás nechám si o mně pokonverzovat. Připadám si jako císařovna, takovej zájem o jednu vesničanku a její konverzi. Budu na vás shlížet ze svého trůnu :-).

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 1 neregistrovaný