Praktický život členů casd a články víry

Diskusia o vieroučných bodoch CASD.
ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Praktický život členů casd a články víry

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Základní otázky:
Proč se jeví rozdílnost mezi praxí a věroukou?
Je to zdánlivý nebo skutečný rozpor?
Musí být rozdílná praxe vždy znakem rozporu?
Kdy jde o rozpor a kdy je to znak růstu?
Kdy rosteme a kdy upadáme ve víře?

Neregistrovaný

Re: Praktický život členů casd a články víry

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

ambassador napísal:Základní otázky:
Proč se jeví rozdílnost mezi praxí a věroukou?
Je to zdánlivý nebo skutečný rozpor?
Musí být rozdílná praxe vždy znakem rozporu?
Kdy jde o rozpor a kdy je to znak růstu?
Kdy rosteme a kdy upadáme ve víře?
Dobry den
Ja by som sa vas opytal nie preco sa javi rozdielnost ale preco JE rozdiel?
Rast a upadanie vo viere v cirkev adventistov, vierouku alebo slub krstenca?
Riesi taketo "problemy"aj ina sekta, okrem jehovistov?
Dakujem

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Praktický život členů casd a články víry

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Hosť napísal:
ambassador napísal:Základní otázky:
Proč se jeví rozdílnost mezi praxí a věroukou?
Je to zdánlivý nebo skutečný rozpor?
Musí být rozdílná praxe vždy znakem rozporu?
Kdy jde o rozpor a kdy je to znak růstu?
Kdy rosteme a kdy upadáme ve víře?
Dobry den
Ja by som sa vas opytal nie preco sa javi rozdielnost ale preco JE rozdiel?
Rast a upadanie vo viere v cirkev adventistov, vierouku alebo slub krstenca?
Riesi taketo "problemy"aj ina sekta, okrem jehovistov?
Dakujem
Rozdílnost musí být, není možná uniformita.
Křestní slib je slib zachovávání principu pravdy obsaženého v Bibli. Většinou jsme obecně odsuzováni a napadání za dělaní podle Bible a vzápětí jsme napadáni za nedělání podle Bible. Adventisté se učí žít křesťanský. Některým adventistům se to stalo předmětem povyšování se. To se stává i neadventistům.
To by jsi se divil příteli, co všechno musí řešit i jiné církve. Vzhledem k tomu, že tento web je zřejmě na podporu zdravého růstu adventismu, nebylo by zdrávo poukazovat na jiné církve.
Pokud máš zájem pošlu ti odkaz, kde se ti možná otevrou oči a budeš vnímat, že celý křesťanský svět prožívá "chaos".

Neregistrovaný

Re: Praktický život členů casd a články víry

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Dobry den
Rozdielnost vnimam aj inde, urcite neni uniformita vsade. Adventisti ako jedni z mala, tlacia do popredia 10 prikazani ako nemeny moralny zakon, lebo sobota a su ako exoti. Ak zakon, tak to musi byt vsetkym jasne ako sa zo zakonom naraba. Tam neni priestor pre volny vyklad alebo svedomie.
Ak mate odkaz na pojednanie, kde ine cirkvy riesia slub krstenca alebo dorziavanie soboty, mozete poslat. Neni vam, alebo ostatnym diskutujucim podozrive ze tu diskutujete len Vy?

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Praktický život členů casd a články víry

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Hosť napísal:Dobry den
Rozdielnost vnimam aj inde, urcite neni uniformita vsade. Adventisti ako jedni z mala, tlacia do popredia 10 prikazani ako nemeny moralny zakon, lebo sobota a su ako exoti. Ak zakon, tak to musi byt vsetkym jasne ako sa zo zakonom naraba. Tam neni priestor pre volny vyklad alebo svedomie.
Ak mate odkaz na pojednanie, kde ine cirkvy riesia slub krstenca alebo dorziavanie soboty, mozete poslat. Neni vam, alebo ostatnym diskutujucim podozrive ze tu diskutujete len Vy?
Máte dojem, že pricip devíti "přikázání" je překonán? Není ten spor jen o tom jednom z deseti? Poslednímu odstavci jsem nerozuměl! Pokud jsem psal o odkazu měl jsem na mysli určitý web, kde se diskutuje napříč denominacím i mimo ně. Té podezřelosti nerozumím. Pokud nechcete, abych psal tak se neptejte a nebo napište rovnou, že nechcete odpověď od "Ambassador"!

Rajon
Príspevky: 225
Dátum registrácie: 12 Jan 2015, 22:33
Kontaktovať používateľa:

Re: Praktický život členů casd a články víry

Neprečítaný príspevok od používateľa Rajon »

ambassador napísal:
Hosť napísal:Dobry den
Rozdielnost vnimam aj inde, urcite neni uniformita vsade. Adventisti ako jedni z mala, tlacia do popredia 10 prikazani ako nemeny moralny zakon, lebo sobota a su ako exoti. Ak zakon, tak to musi byt vsetkym jasne ako sa zo zakonom naraba. Tam neni priestor pre volny vyklad alebo svedomie.
Ak mate odkaz na pojednanie, kde ine cirkvy riesia slub krstenca alebo dorziavanie soboty, mozete poslat. Neni vam, alebo ostatnym diskutujucim podozrive ze tu diskutujete len Vy?
Máte dojem, že pricip devíti "přikázání" je překonán? Není ten spor jen o tom jednom z deseti? Poslednímu odstavci jsem nerozuměl! Pokud jsem psal o odkazu měl jsem na mysli určitý web, kde se diskutuje napříč denominacím i mimo ně. Té podezřelosti nerozumím. Pokud nechcete, abych psal tak se neptejte a nebo napište rovnou, že nechcete odpověď od "Ambassador"!
S tými "deviatimi prikázaniami" je to dobré. :-) Ono je to asi takto:
Potrebujeme nejako dostať z toho desatora tú sobotu, to ostatné predsa nemôžeme povedať, že neplatí, ale ani že to platí, lebo je tam sobota. A tak cesty sú rôzne, cez rôzne teologické snahy podľa jednotlivých cirkví a učení. Ale zhruba je to takto - zoberie sa desať prikázaní, vloží sa to do jedného mlynčeka, kde sa to poriadne melie a melie až z toho na druhom konci vypadne deväť platných prikázaní bez soboty. Ono snaha je to nejako inak pomenovať, vyjadriť, ale stále je to v podstate vo svojom význame tých deväť prikázaní platných, hlavné je, aby z toho nejako v tom mlynčeku sobota vypadla. Na ceste nezáleží, dôležitý je výsledok.
:-)

Michal

Re: Praktický život členů casd a články víry

Neprečítaný príspevok od používateľa Michal »

Rajon napísal:Ono snaha je to nejako inak pomenovať, vyjadriť, ale stále je to v podstate vo svojom význame tých deväť prikázaní platných, hlavné je, aby z toho nejako v tom mlynčeku sobota vypadla. Na ceste nezáleží, dôležitý je výsledok. :-)
Iné pomenovania sú napríklad morálny zákon, večný zákon, atď., stále je tu tá snaha. Na ceste ozaj niekomu nezáleží, dôležitý je výsledok.
Nevadí ani, že v písme stojí, že Ježiš neprišiel zrušiť ani Zákon ani prorokov ale naplniť. Že pokiaľ trvá nebo a zem, ani jediné písmenko či čiaročka nepomynie zo Zákona. A tak, ak Ježiš nenaplnil Zákon, potom všetko v Zákone trvá, ostalo nenaplnené, ani jedno písmenko nebolo zrušené a kresťan musí zachovať Zákon. Nádej kresťana potom spočíva len v Kristovom naplnení Zákona. Veď ako je napísané, Mojžiš písal o Ježišovi.

Tomáš Plechatý

Re: Praktický život členů casd a články víry

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatý »

To Rajon:
S tými "deviatimi prikázaniami" je to dobré. :-) Ono je to asi takto:
Potrebujeme nejako dostať z toho desatora tú sobotu, to ostatné predsa nemôžeme povedať, že neplatí, ale ani že to platí, lebo je tam sobota. A tak cesty sú rôzne, cez rôzne teologické snahy podľa jednotlivých cirkví a učení. Ale zhruba je to takto - zoberie sa desať prikázaní, vloží sa to do jedného mlynčeka, kde sa to poriadne melie a melie až z toho na druhom konci vypadne deväť platných prikázaní bez soboty. Ono snaha je to nejako inak pomenovať, vyjadriť, ale stále je to v podstate vo svojom význame tých deväť prikázaní platných, hlavné je, aby z toho nejako v tom mlynčeku sobota vypadla. Na ceste nezáleží, dôležitý je výsledok.
:-)
...............................

Dokud jsem byl přesvědčený adventista, tak jsem to vnímal přesně jako ty. Že se celý svět točí kolem desatera a buď jeho poslušnosti, nebo snahy ho zdiskreditovat - o tom, že je celý velký spor, ale i plán šelmy.
Ani ti jiný závěr nemůže vyjít, dokud se jako adventista díváš svou optikou na jednání ostatních církví a jejích výkladu, kde všech 9 přikázání z desatera vy brali, ale sobotu ne a nebo jí nahradí nedělí.

Změnu pohledu ti ale může přinést jedině četba bible:
Namítneš, že jí přece čteš už dávno a to upřímně s touhou jí porozumět. Věřím ti to, přesto ti odpovídám, že možná aniž bys o tom věděl, tak se na některé verše z bible díváš jako na klíčovější, než na jiné a ty druhé už podle nich vykládáš, aby neprotiřečili těm pro tebe základním.

Už jenom kdyby jsi si opravdu poctivě přečetl Ten verš co tu někdo uváděl a je to známá obrana adventistů: Matouš 5,17-19

Zjistil bys, že tento verš zcela nabourává adventistické dělení zákona na Mojžíšův a Boží, na morální a ceremoniální. Zcela nabourává možnost, aby část zákona o obětech a trestech smrti už neplatila a část desatera platila stále. Toto prostě Ježíš naprosto nedovoluje!!!

Tedy z jednoho poctivého čtení bible z textu který do té doby stačil narychlo přečíst a majznout tím po hlavě nějakého nesobotistu najednou vyplynou otázky:

Co znamená zákon a proroci?
Znamená zákon a proroci to samé co o jednu větu níže pouze slovo zákon?
Jaký je rozdíl mezi zrušit a naplnit?
Co znamená nepomine, dokud nepomine nebe a země?
Tedy celý zákon a proroci platí i po smrti Ježíše tedy i oběti dokud nepomine nebe a země?
Co znamená dokud se všechno nestane?
Když se ,,všechno stane" tak potom už je zákon naplněný?
Co znamená, že je potom naplněný?
Můžu tvrdit, že před tím, než se ,,všechno stane" musel platit celý zákon a když se ,,všechno stalo" tak najednou je část naplněná a část ne?
Můžu tvrdit, že naplněný je zákon celým, ale v praxi to znamená, že část nedodržuji jako dříve a část stále dodržuji jako dříve?
Jakou roli v tom všem hraje Ježíšova smrt na kříži?
Ke komu to vlastně Ježíš mluvil?
Pro koho je vlastně primárně určeno evangelium Matouše na rozdíl od Lukáše, nebo Marka?
Mohl Ježíš říkat, že nepřišel zrušit zákon pohanům, kterým nikdy zákon nebyl vydán?
Má smysl říkat číňanovi, který nikdy neslyšel o Mojžíšovi Desateru a obětech, že to Ježíš nepřišel zrušit?
Jak a kdy se měl číňan dozvědět, že to má dodržovat?
Když se dnes připojují k Božímu lidu křesťané vírou v Ježíšovu obět, pomocí nové smlouvy, jaký význam pro ně mají tato slova Ježíše?
K čemu se vlastně zavazují křesťané křtem a vyznáním Ježíše Krista jako svého spasitele a Pána?
Kde je to napsáno?
Je nějaký rozdíl mezi konverzí k Božímu lidu jako proselita a konverzí k Božímu lidu jako křesťan?

Takže jedině bible modlitba a bible a pokora a bible s ochotou nechat se poučit a změnit názor pokud bude třeba.

Doporučuji texty:
Exodus 19,5-6
Efezským 2,11-13
Matouš 5,17-19
Jan 19,28-30
Římanům 5,13-14.20
Galatským 3,17.19.23-25
Římanům 10,4
Židům 8,6-7.13
Galatským 4,21-31
Koloským 2,13-14
Efezským 2,14-15
Filipským 3,4-9
1 Korintským 9,20-21
2 Korinstkým 3,7-17

Možná budeš muset zjistit jestli je zákon jeden ze Sinaje, nebo je jich víc
Jestli je zákon věčný, nebo měl začátek a konec v čase
Jestli je zákon součást smlouvy a pro koho všechno byla smlouva určena

Nechci po tobě abys to všechno četl. Vím že tě sám nikdy nepřesvědčím. Ale pokud jsi zvědavý, jak se může bývalý adventista jako já ohánět biblí a tvrdit, že zná adventistickou věrouku a obhajobu a výklad zákona a přesto to shledává chybným kvůli bibli a jedině bibli, tak to je má nabídka.

Myslím že je lepší dlouho rozjímat nad jedním textem, než rychle hltat velký objem. Já sám jsem si pro sebe to téma řešil 2 roky. Nečekám, že budu schopen vše, co jsem objevil, předat za 10 minut.

Nejde to jinak, než upřímně sám před sebou a s biblí. A to i přes zlou předtuchu, že bych se mohl dozvědět něco opravdu bolestivého, jako třeba že moje dosavadní představy byly úplně mylné, ale stejně chci znát pravdu.

Hezký večer Rajone

Rajon
Príspevky: 225
Dátum registrácie: 12 Jan 2015, 22:33
Kontaktovať používateľa:

Re: Praktický život členů casd a články víry

Neprečítaný príspevok od používateľa Rajon »

Tomáš Plechatý napísal:To Rajon:
S tými "deviatimi prikázaniami" je to dobré. :-) Ono je to asi takto:
Potrebujeme nejako dostať z toho desatora tú sobotu, to ostatné predsa nemôžeme povedať, že neplatí, ale ani že to platí, lebo je tam sobota. A tak cesty sú rôzne, cez rôzne teologické snahy podľa jednotlivých cirkví a učení. Ale zhruba je to takto - zoberie sa desať prikázaní, vloží sa to do jedného mlynčeka, kde sa to poriadne melie a melie až z toho na druhom konci vypadne deväť platných prikázaní bez soboty. Ono snaha je to nejako inak pomenovať, vyjadriť, ale stále je to v podstate vo svojom význame tých deväť prikázaní platných, hlavné je, aby z toho nejako v tom mlynčeku sobota vypadla. Na ceste nezáleží, dôležitý je výsledok.
:-)
...............................

Dokud jsem byl přesvědčený adventista, tak jsem to vnímal přesně jako ty. Že se celý svět točí kolem desatera a buď jeho poslušnosti, nebo snahy ho zdiskreditovat - o tom, že je celý velký spor, ale i plán šelmy.
Ani ti jiný závěr nemůže vyjít, dokud se jako adventista díváš svou optikou na jednání ostatních církví a jejích výkladu, kde všech 9 přikázání z desatera vy brali, ale sobotu ne a nebo jí nahradí nedělí.

Změnu pohledu ti ale může přinést jedině četba bible:
Namítneš, že jí přece čteš už dávno a to upřímně s touhou jí porozumět. Věřím ti to, přesto ti odpovídám, že možná aniž bys o tom věděl, tak se na některé verše z bible díváš jako na klíčovější, než na jiné a ty druhé už podle nich vykládáš, aby neprotiřečili těm pro tebe základním.

Už jenom kdyby jsi si opravdu poctivě přečetl Ten verš co tu někdo uváděl a je to známá obrana adventistů: Matouš 5,17-19

Zjistil bys, že tento verš zcela nabourává adventistické dělení zákona na Mojžíšův a Boží, na morální a ceremoniální. Zcela nabourává možnost, aby část zákona o obětech a trestech smrti už neplatila a část desatera platila stále. Toto prostě Ježíš naprosto nedovoluje!!!

Tedy z jednoho poctivého čtení bible z textu který do té doby stačil narychlo přečíst a majznout tím po hlavě nějakého nesobotistu najednou vyplynou otázky:

Co znamená zákon a proroci?
Znamená zákon a proroci to samé co o jednu větu níže pouze slovo zákon?
Jaký je rozdíl mezi zrušit a naplnit?
Co znamená nepomine, dokud nepomine nebe a země?
Tedy celý zákon a proroci platí i po smrti Ježíše tedy i oběti dokud nepomine nebe a země?
Co znamená dokud se všechno nestane?
Když se ,,všechno stane" tak potom už je zákon naplněný?
Co znamená, že je potom naplněný?
Můžu tvrdit, že před tím, než se ,,všechno stane" musel platit celý zákon a když se ,,všechno stalo" tak najednou je část naplněná a část ne?
Můžu tvrdit, že naplněný je zákon celým, ale v praxi to znamená, že část nedodržuji jako dříve a část stále dodržuji jako dříve?
Jakou roli v tom všem hraje Ježíšova smrt na kříži?
Ke komu to vlastně Ježíš mluvil?
Pro koho je vlastně primárně určeno evangelium Matouše na rozdíl od Lukáše, nebo Marka?
Mohl Ježíš říkat, že nepřišel zrušit zákon pohanům, kterým nikdy zákon nebyl vydán?
Má smysl říkat číňanovi, který nikdy neslyšel o Mojžíšovi Desateru a obětech, že to Ježíš nepřišel zrušit?
Jak a kdy se měl číňan dozvědět, že to má dodržovat?
Když se dnes připojují k Božímu lidu křesťané vírou v Ježíšovu obět, pomocí nové smlouvy, jaký význam pro ně mají tato slova Ježíše?
K čemu se vlastně zavazují křesťané křtem a vyznáním Ježíše Krista jako svého spasitele a Pána?
Kde je to napsáno?
Je nějaký rozdíl mezi konverzí k Božímu lidu jako proselita a konverzí k Božímu lidu jako křesťan?

Takže jedině bible modlitba a bible a pokora a bible s ochotou nechat se poučit a změnit názor pokud bude třeba.

Doporučuji texty:
Exodus 19,5-6
Efezským 2,11-13
Matouš 5,17-19
Jan 19,28-30
Římanům 5,13-14.20
Galatským 3,17.19.23-25
Římanům 10,4
Židům 8,6-7.13
Galatským 4,21-31
Koloským 2,13-14
Efezským 2,14-15
Filipským 3,4-9
1 Korintským 9,20-21
2 Korinstkým 3,7-17

Možná budeš muset zjistit jestli je zákon jeden ze Sinaje, nebo je jich víc
Jestli je zákon věčný, nebo měl začátek a konec v čase
Jestli je zákon součást smlouvy a pro koho všechno byla smlouva určena

Nechci po tobě abys to všechno četl. Vím že tě sám nikdy nepřesvědčím. Ale pokud jsi zvědavý, jak se může bývalý adventista jako já ohánět biblí a tvrdit, že zná adventistickou věrouku a obhajobu a výklad zákona a přesto to shledává chybným kvůli bibli a jedině bibli, tak to je má nabídka.

Myslím že je lepší dlouho rozjímat nad jedním textem, než rychle hltat velký objem. Já sám jsem si pro sebe to téma řešil 2 roky. Nečekám, že budu schopen vše, co jsem objevil, předat za 10 minut.

Nejde to jinak, než upřímně sám před sebou a s biblí. A to i přes zlou předtuchu, že bych se mohl dozvědět něco opravdu bolestivého, jako třeba že moje dosavadní představy byly úplně mylné, ale stejně chci znát pravdu.

Hezký večer Rajone
Tomáš, (úprimne) ďakujem za tvoju snahu a záujem.
Inak ja to nevnímam tak, ako píšeš, že to vnímam a že si to aj ty tak vnímal, keď si bol adventista (napr. že celý svet sa točí okolo desatora a pod.) :-)
Kto vie, Tomáš, možno to raz všetko prehodnotíš ešte raz. A možno nie. Ale tak či tak ti želám, nech ťa Boh vedie a požehnáva. A raz aby sme sa stretli spolu s Ním.

Michal

Re: Praktický život členů casd a články víry

Neprečítaný príspevok od používateľa Michal »

Ako adventisti vnímajú Božie predurčenie a vyvolenie? Ako sa pozeráte ohľadom vyvolenia a predurčenia na Božiu zvrchovanosť? Myslíte si, že Boh je svojim konaním pozadu za svetom, že sa na nás časovo doťahuje a že rieši až to čo "páli" alebo, ako sa píše v písmach, čo všetko predurčil pred založením sveta? Myslíte si, že Boh nevedel, že budú niekedy nejaký adventisti? Myslíte si, že Boh predurčil len tých o ktorých vedel, že budú adventisti, ktorý budú zachovávať sobotu? Veď Boh predurčil a vyvolil aj iných - nepodmieňuje dar viery sobotou a desatorom. Je to milosť Božia a len milosť Božia, že nás priťahuje k Spasiteľovi aj tých sobotistov aj nedelistov a aj tých, ktorí vchádzajú do Božieho odpočinku v Pánovi Ježišovi.

"Nikto nemôže prísť ku mne, ak ho nepritiahne Otec, ktorý ma poslal. A ja ho vzkriesim v posledný deň."

Toto som napísal preto, že keby sa veriaci adventista zamyslel a trochu zaoberal Božím predurčením a vyvolením, snáď by pochopil, že isto sa všetko netočí okolo desatora a "žiariaceho" štvrtého prikázania. Že na sobote vôbec nezáleží. Záleží na tom, ako pán Barkóci rád hovorieva, kde je človek v Kristovi.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní