Evanjelium podla Adventistov, D.Duda a J. Moskala, Iný pohlad
Re: Evanjelium podla Adventistov, D.Duda a J. Moskala, Iný pohlad
Does God Say in Genesis 9:3 that Mankind is Free to Eat Any Kind of Animal?
https://www.shalomadventure.com/torah/articles/833-1
Pojďme se podívat na dotyčný verš: „Každá živá věc, která bude žít, bude pro tebe masem; i jako zelenou bylinu jsem dal. “ Mnoho lidí si přečetlo tento verš a rychle dospělo k závěru, že pro lidi existuje široké opatření, aby mohli jíst jakéhokoli živého tvora. To však prostě není pravda. Z Genesis 1:29 víme, že původní strava před pádem Adama a Evy sestávala z ovoce, zrn a ořechů. Pro zvířata byla potrava „zelenou bylinou“ (Genesis 1:30). Po pádu Bůh přidal do stravy lidstva zeleninu - nebo „polní bylinu“ (Genesis 3:18). Kromě toho v rámci přípravy na nadcházející globální vodnatou kataklyzmu Bůh řekl Noemovi, aby „vzal tebe k sobě ze všeho, co se jí, a ty ji shromáždil k tobě; a bude to za pokrm pro tebe a pro ně “(Genesis 6:21). Před potopou tedy Bůh jasně řekl, aby si vzal „všechno, co se jí.“ Tento příkaz naznačuje, že Noe už znal rozdíl mezi tím, co bylo dobré pro jídlo. V této době v historii Země tato definice nezahrnovala maso. Takže toto jídlo uložené v archě mělo udržet Noemovu rodinu a zvířata během potopy a po ní, dokud jedlá vegetace nevyrostla. Po potopě Bůh učinil nouzové opatření. Poprvé povolil použití masa. Proto Bůh požadoval, aby byla čistá zvířata přivedena na archu ve větším počtu (v sedmi párech) a nečistá v menším počtu (Genesis 7: 2). Také oběti byly nabízeny pouze z čistých zvířat (Genesis 8:20). Pán dovolil svému lidu použít maso z těchto čistých obětí jako jídlo. (Viz Exodus 12: 8.) Je zřejmé, že Bůh nikdy neměl v úmyslu, aby člověk pojídal každé stvoření, které bylo stvořeno. Je těžké si dokonce představit člověka, který jedí šváby, krysy, supy, skunky nebo medúzy. Ve skutečnosti je maso některých tvorů tak toxické, že člověka okamžitě zabije. Bůh také řekl, že člověk může jíst každou bylinu na tváři celé země. Přesto si nikdo nemyslí, že to znamená, že Bůh zamýšlel, aby lidé jedli břečťan jedovatý a smrtící lilek. Stejným způsobem, že se nemá jíst celý rostlinný život, tak se nesmí jíst všechno zvířecí maso. Pojem „každá pohybující se věc“ musí být chápán stejně jako „i jako zelené bylinky“. Nečistá zvířata nikdy nespočívala ani jako součást obětních služeb, ani jako strava Božího lidu. Kdyby se nečistá zvířata používala k jídlu, byla by vyhynulá, protože v archě byl pouze jeden pár každého druhu. Bůh nikdy neměl v úmyslu, aby do našeho bufetu byla přidána každá rostlina a zvíře. Kromě toho existovala dokonce omezení, která byla spojena s povolením jíst čistá zvířata. "Ale maso s jeho životem, který je jeho krví, nebudete jíst." A zajisté budu potřebovat tvou krev tvých životů; z ruky každé šelmy to budu vyžadovat a z ruky člověka; z rukou bratra každého člověka budu vyžadovat život člověka “(Genesis 9: 3–5). Po potopě, kdy se rozšířené stravování čistých zvířat stalo běžnějším, se životnost člověka snížila z více než 900 let na přibližně 100! Takže „každá pohybující se věc“ v kontextu tohoto verše znamená, že vše, co se hýbalo, bylo možné jíst, pokud to neporušilo vyhlášku nejíst nečistá zvířata.
https://www.shalomadventure.com/torah/articles/833-1
Pojďme se podívat na dotyčný verš: „Každá živá věc, která bude žít, bude pro tebe masem; i jako zelenou bylinu jsem dal. “ Mnoho lidí si přečetlo tento verš a rychle dospělo k závěru, že pro lidi existuje široké opatření, aby mohli jíst jakéhokoli živého tvora. To však prostě není pravda. Z Genesis 1:29 víme, že původní strava před pádem Adama a Evy sestávala z ovoce, zrn a ořechů. Pro zvířata byla potrava „zelenou bylinou“ (Genesis 1:30). Po pádu Bůh přidal do stravy lidstva zeleninu - nebo „polní bylinu“ (Genesis 3:18). Kromě toho v rámci přípravy na nadcházející globální vodnatou kataklyzmu Bůh řekl Noemovi, aby „vzal tebe k sobě ze všeho, co se jí, a ty ji shromáždil k tobě; a bude to za pokrm pro tebe a pro ně “(Genesis 6:21). Před potopou tedy Bůh jasně řekl, aby si vzal „všechno, co se jí.“ Tento příkaz naznačuje, že Noe už znal rozdíl mezi tím, co bylo dobré pro jídlo. V této době v historii Země tato definice nezahrnovala maso. Takže toto jídlo uložené v archě mělo udržet Noemovu rodinu a zvířata během potopy a po ní, dokud jedlá vegetace nevyrostla. Po potopě Bůh učinil nouzové opatření. Poprvé povolil použití masa. Proto Bůh požadoval, aby byla čistá zvířata přivedena na archu ve větším počtu (v sedmi párech) a nečistá v menším počtu (Genesis 7: 2). Také oběti byly nabízeny pouze z čistých zvířat (Genesis 8:20). Pán dovolil svému lidu použít maso z těchto čistých obětí jako jídlo. (Viz Exodus 12: 8.) Je zřejmé, že Bůh nikdy neměl v úmyslu, aby člověk pojídal každé stvoření, které bylo stvořeno. Je těžké si dokonce představit člověka, který jedí šváby, krysy, supy, skunky nebo medúzy. Ve skutečnosti je maso některých tvorů tak toxické, že člověka okamžitě zabije. Bůh také řekl, že člověk může jíst každou bylinu na tváři celé země. Přesto si nikdo nemyslí, že to znamená, že Bůh zamýšlel, aby lidé jedli břečťan jedovatý a smrtící lilek. Stejným způsobem, že se nemá jíst celý rostlinný život, tak se nesmí jíst všechno zvířecí maso. Pojem „každá pohybující se věc“ musí být chápán stejně jako „i jako zelené bylinky“. Nečistá zvířata nikdy nespočívala ani jako součást obětních služeb, ani jako strava Božího lidu. Kdyby se nečistá zvířata používala k jídlu, byla by vyhynulá, protože v archě byl pouze jeden pár každého druhu. Bůh nikdy neměl v úmyslu, aby do našeho bufetu byla přidána každá rostlina a zvíře. Kromě toho existovala dokonce omezení, která byla spojena s povolením jíst čistá zvířata. "Ale maso s jeho životem, který je jeho krví, nebudete jíst." A zajisté budu potřebovat tvou krev tvých životů; z ruky každé šelmy to budu vyžadovat a z ruky člověka; z rukou bratra každého člověka budu vyžadovat život člověka “(Genesis 9: 3–5). Po potopě, kdy se rozšířené stravování čistých zvířat stalo běžnějším, se životnost člověka snížila z více než 900 let na přibližně 100! Takže „každá pohybující se věc“ v kontextu tohoto verše znamená, že vše, co se hýbalo, bylo možné jíst, pokud to neporušilo vyhlášku nejíst nečistá zvířata.
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Evanjelium podla Adventistov, D.Duda a J. Moskala, Iný pohlad
Gen. 3.18 je Boží konstatování není to nařízení. To je důsledek a v tom je rozdílné chápání některých textů. Bůh konstatuje, ale nenařizuje. Pokud bychom chápali doslovně texty z Bible, pak bychom nesmyslně věřili, že had žere prach země.
Re: Evanjelium podla Adventistov, D.Duda a J. Moskala, Iný pohlad
Gen. 3.19......Prach jsi a v prach se navrátíš.
Boží konstatování je 100% pravdivé.
Boží konstatování je 100% pravdivé.
Re: Evanjelium podla Adventistov, D.Duda a J. Moskala, Iný pohlad
Už to zde bylo komentováno, najdi si to. Každopádně základ je, že jeden den=otáčka Země vůči Slunci a posun Země do polohy, kdy je ve stejné pozici. Ten trvá 24 hodin, tvrzení, že na jedné části Země je pátek, na další sobota a už začala i neděle je opravdu nesmysl.Ospravedlňujem sa že odbáčam od témy, ale zaujíma ma, aké astronomické nezmysly sú v tom videu o striedaní dní. Ja som si to preštudoval a myslím, že je to vysvetlené správne ...
Kdysi to sem na web dal(a) Ninka, určitě to najdeš...
Re: Evanjelium podla Adventistov, D.Duda a J. Moskala, Iný pohlad
Mikime, text Gen 6:21 zní:Před potopou tedy Bůh jasně řekl, aby si vzal „všechno, co se jí.“ Tento příkaz naznačuje, že Noe už znal rozdíl mezi tím, co bylo dobré pro jídlo. V této době v historii Země tato definice nezahrnovala maso.
Ty pak si naber k obživě různou potravu, nashromáždi si ji, a bude tobě i jim za pokrm.“
Text je daleko stručnější, než výklad. Bůh neřekl Noemu, aby si vzal vše, co se jí, ale aby si vzal k obživě "různou" potravu. Třeba si ananasy nevzal, i když se jí.
Text Gen 9:3 zní:Po potopě Bůh učinil nouzové opatření. Poprvé povolil použití masa.
Každý pohybující se živočich vám bude za pokrm; jako zelenou bylinu vám dávám i toto všechno.
Zase je to v Písmu stručnější, žel, o čistém a nečistém se nepíše, ani o jedovatých či nejedovatých bylinách(třeba ale tehdy jedovaté nebyly). Co kdybych to pojal, ne, že Bůh dovolil, ale nařídil použití masa? A že k tomu masu si měli připravovat "byliny"?
Mně by bylo taky sympatické, kdyby tam bylo napsáno, že se jednalo o "čistá" zvířata, ale je to nutné brát tak, jak to je. V praxi by to znamenalo dietní doporučení, ale ne jako podmínka křtu, u některých dokonce jako podmínku spasení. EGW přece píše, že nakonec bude mezi Božím lidem požívání masa úplně odstraněno...
¨Sice nevím, jak se to naplní u adventistů v Somálsku, kteří se živí rybolovem, ale třeba to bude.
Tvoje snaha je sympatická, vyvážené vegetariánství je dobré, ale teologicky jej nelze z Písma odvodit. Proto by mělo být pouze doporučeno jako dobrý a zdravý způsob pro křesťana.
Re: Evanjelium podla Adventistov, D.Duda a J. Moskala, Iný pohlad
V tom videu sa hovorí, že vždy sú na zemi súčasne dva dni (nie tri, ako si asi nesprávne pochopil). V okamihu, keď niekde končí piatok, niekde inde práve začína nedeľa. Pekne to znázorňuje graf, pozri čas 7:00 toho videa. Takto to naozaj je.Neregistrovaný napísal: ↑06 Jún 2021, 17:46Už to zde bylo komentováno, najdi si to. Každopádně základ je, že jeden den=otáčka Země vůči Slunci a posun Země do polohy, kdy je ve stejné pozici. Ten trvá 24 hodin, tvrzení, že na jedné části Země je pátek, na další sobota a už začala i neděle je opravdu nesmysl.Ospravedlňujem sa že odbáčam od témy, ale zaujíma ma, aké astronomické nezmysly sú v tom videu o striedaní dní. Ja som si to preštudoval a myslím, že je to vysvetlené správne ...
Kdysi to sem na web dal(a) Ninka, určitě to najdeš...
Re: Evanjelium podla Adventistov, D.Duda a J. Moskala, Iný pohlad
Já jsem ale nenapsal konkrétně vůbec nic o vegetariánství jak mi předhazuješ, i když mu samozřejmě dávám osobně vždy přednost před masem.Neregistrovaný napísal: ↑06 Jún 2021, 18:03Mikime, text Gen 6:21 zní:Před potopou tedy Bůh jasně řekl, aby si vzal „všechno, co se jí.“ Tento příkaz naznačuje, že Noe už znal rozdíl mezi tím, co bylo dobré pro jídlo. V této době v historii Země tato definice nezahrnovala maso.
Ty pak si naber k obživě různou potravu, nashromáždi si ji, a bude tobě i jim za pokrm.“
Text je daleko stručnější, než výklad. Bůh neřekl Noemu, aby si vzal vše, co se jí, ale aby si vzal k obživě "různou" potravu. Třeba si ananasy nevzal, i když se jí.Text Gen 9:3 zní:Po potopě Bůh učinil nouzové opatření. Poprvé povolil použití masa.
Každý pohybující se živočich vám bude za pokrm; jako zelenou bylinu vám dávám i toto všechno.
Zase je to v Písmu stručnější, žel, o čistém a nečistém se nepíše, ani o jedovatých či nejedovatých bylinách(třeba ale tehdy jedovaté nebyly). Co kdybych to pojal, ne, že Bůh dovolil, ale nařídil použití masa? A že k tomu masu si měli připravovat "byliny"?
Mně by bylo taky sympatické, kdyby tam bylo napsáno, že se jednalo o "čistá" zvířata, ale je to nutné brát tak, jak to je. V praxi by to znamenalo dietní doporučení, ale ne jako podmínka křtu, u některých dokonce jako podmínku spasení. EGW přece píše, že nakonec bude mezi Božím lidem požívání masa úplně odstraněno...
¨Sice nevím, jak se to naplní u adventistů v Somálsku, kteří se živí rybolovem, ale třeba to bude.
Tvoje snaha je sympatická, vyvážené vegetariánství je dobré, ale teologicky jej nelze z Písma odvodit. Proto by mělo být pouze doporučeno jako dobrý a zdravý způsob pro křesťana.
Gen 6.21 říká, aby si vzal různou potravu co se jí a maso před potopou nikdo nejedl v Bii o tom není ani slůvko a dokonce i zvířata (i šelmy) se živila zelenou bylinou a různými plody to bylo z vykopávek zvířat dokázáno mluví o tom i Prof. Veith v jedné ze svých přednášek, který se tím podrobně zabýval. Takže Noe si nashromáždil 100% bezmasé potraviny do archy pro sebe i zvířata. Pouze čistá zvířata se používala k obětem.
Stejně tak nerozumíš výkladu Gen 9.3. a kontextu celé Genesis. Je jasné, že Noe nejedl nečistá zvířata třeba vepře, protože ty byly jen po jednom páru v arše a tak by je zabitím a snězením zcela zlikvidoval a dnes by už nebyla. Proto, pokud vůbec kdy zabil nějaké zvíře tak to bylo a nebo mohlo být jedině čisté zvíře, protože znal čistá zvířata, která se používala k obětem.
Další zajímavý článek.
Did Noah Eat Pork?
http://www.annomundi.com/bible/did_noah_eat_pork.htm
Re: Evanjelium podla Adventistov, D.Duda a J. Moskala, Iný pohlad
Posílám odkaz na diskuzi, ale nehodlám se k víře některých, že sobota na Zemi trvá 48 hodin vracet...
viewtopic.php?f=4&t=840&p=9304#p9304
Ve videu je více zavádějících tvrzení:
-proč by měl adventista (nebo člověk před tisícem let) vědět, že existuje datová hranice? Nepotřeboval to, zachoval sobotu tam, kde byl a to od západu do západu
-další chybnou úvahou je, že podle moderního času začíná (a končí) den půlnocí, ale podle bible západem Slunce
-v 3:11 videa je chyba, datumová hranice vede tak, že "dělí" dny (pouze dva) po časových pásmech, ve videu je přiřazeno do pondělí 7 pásem a do neděle 5 pásem. Vzhledem k tomu, že "nultý" poledník je v Londýně a 180 poledník v Tichém oceánu, je mezi nimi 12 hodin a ne 14, jak se snaží dokázat video
https://cs.wikipedia.org/wiki/Datov%C3%A1_hranice
-4:00 chybná úvaha autorů, že datová hranice se posune o další dvě hodiny (z G na H)-to se nikdy nestane, na malé výjimky kopíruje 180° poledník. V grafice se nám vnucuje představa, že pondělí trvá 7 pásem (14 hodin) a neděle 5 pásem ( 10 hodin), všiml jsi si toho?
-následující část jsou pak nesmyslné úvahy (do cca 4:50)
-5:49 autoři tvrdí, že se jeden den vyskytuje na Zemi celkově 48 hodin, což je chybné. Jestliže je v Londýně 0 hodin, je na protilehlé straně Země (180°) o 12 hodin více, tj.poledne 12.hodin, protilehlá strana je nejvzdálenější bod, když je v Londýně 12 hodin, na protilehlé straně je 24 hodin, a když je v Londýně 24 hodin, pak se "dotočí" Země na protilehlé straně do konce uvažovaného dne za dalších 12 hodin. Pokud i budu brán divnou úvahu autorů, tak by šlo říci, že den "trvá" (samozřejmě to není přesné) 36 hodin. Nelze dojít k 48 hodinám.
-5:22 chybné tvrzení, že na "většině" Země je neděle-není, na polovině je neděle
-6:16-26 chybný graf, který se snaží tvrdit, že nastane situace, kdy se na Zemi vyskytují zároveň tři dny-to nikdy nenastane, jakmile skončí neděle, už neexistuje a na Zemi jsou pouze pondělí a úterý (manipulativní tvrzení), pondělí je prý v "plné síle" a zabírá většinu Země (ale předtím autoři tvrdili, že vědí, co je to datová hranice!) Tak vědí to, nebo ne? Co se stane, když se přejede datová hranice? No přece se mění datum! Podle toho, z které strany ji přepluješ, tak podle toho datum ubíráš nebo přidáváš!
-6:34 naprosto špatný manipulativní graf
-6:40 chybná úvaha-pondělí nekončí při přechodu datové hranice, ale pondělí v daném časovém pásmu (to je jedno kde na světě), končí tím, že zapadne Slunce v pondělí večer (biblicky) nebo půlnocí (časově). Datová hranice s tím nemá nic společného! Pouze v případě překročení se dostaneš z pondělí do neděle a z neděle do pondělí.
Myslím, že to stačí, nechci se zase zabývat celým videem. Stačí uzavřít, že tvrzení autorů, že na Zemi trvá nějaký den 48 hodin je chybné. V daném časovém pásmu trvá vždy pouze 24 hodin a pouze při hypotetické úvaze lze nepřesně říci, že na nejvzdálenějším poledníku (časovém pásmu) skončí den o 12 hodin později, tj. 24+12=36 hodin
Zajděte za nějakým fyzikem nebo astronomem, lehce vám to vysvětlí.
viewtopic.php?f=4&t=840&p=9304#p9304
Ve videu je více zavádějících tvrzení:
-proč by měl adventista (nebo člověk před tisícem let) vědět, že existuje datová hranice? Nepotřeboval to, zachoval sobotu tam, kde byl a to od západu do západu
-další chybnou úvahou je, že podle moderního času začíná (a končí) den půlnocí, ale podle bible západem Slunce
-v 3:11 videa je chyba, datumová hranice vede tak, že "dělí" dny (pouze dva) po časových pásmech, ve videu je přiřazeno do pondělí 7 pásem a do neděle 5 pásem. Vzhledem k tomu, že "nultý" poledník je v Londýně a 180 poledník v Tichém oceánu, je mezi nimi 12 hodin a ne 14, jak se snaží dokázat video
https://cs.wikipedia.org/wiki/Datov%C3%A1_hranice
-4:00 chybná úvaha autorů, že datová hranice se posune o další dvě hodiny (z G na H)-to se nikdy nestane, na malé výjimky kopíruje 180° poledník. V grafice se nám vnucuje představa, že pondělí trvá 7 pásem (14 hodin) a neděle 5 pásem ( 10 hodin), všiml jsi si toho?
-následující část jsou pak nesmyslné úvahy (do cca 4:50)
-5:49 autoři tvrdí, že se jeden den vyskytuje na Zemi celkově 48 hodin, což je chybné. Jestliže je v Londýně 0 hodin, je na protilehlé straně Země (180°) o 12 hodin více, tj.poledne 12.hodin, protilehlá strana je nejvzdálenější bod, když je v Londýně 12 hodin, na protilehlé straně je 24 hodin, a když je v Londýně 24 hodin, pak se "dotočí" Země na protilehlé straně do konce uvažovaného dne za dalších 12 hodin. Pokud i budu brán divnou úvahu autorů, tak by šlo říci, že den "trvá" (samozřejmě to není přesné) 36 hodin. Nelze dojít k 48 hodinám.
-5:22 chybné tvrzení, že na "většině" Země je neděle-není, na polovině je neděle
-6:16-26 chybný graf, který se snaží tvrdit, že nastane situace, kdy se na Zemi vyskytují zároveň tři dny-to nikdy nenastane, jakmile skončí neděle, už neexistuje a na Zemi jsou pouze pondělí a úterý (manipulativní tvrzení), pondělí je prý v "plné síle" a zabírá většinu Země (ale předtím autoři tvrdili, že vědí, co je to datová hranice!) Tak vědí to, nebo ne? Co se stane, když se přejede datová hranice? No přece se mění datum! Podle toho, z které strany ji přepluješ, tak podle toho datum ubíráš nebo přidáváš!
-6:34 naprosto špatný manipulativní graf
-6:40 chybná úvaha-pondělí nekončí při přechodu datové hranice, ale pondělí v daném časovém pásmu (to je jedno kde na světě), končí tím, že zapadne Slunce v pondělí večer (biblicky) nebo půlnocí (časově). Datová hranice s tím nemá nic společného! Pouze v případě překročení se dostaneš z pondělí do neděle a z neděle do pondělí.
Myslím, že to stačí, nechci se zase zabývat celým videem. Stačí uzavřít, že tvrzení autorů, že na Zemi trvá nějaký den 48 hodin je chybné. V daném časovém pásmu trvá vždy pouze 24 hodin a pouze při hypotetické úvaze lze nepřesně říci, že na nejvzdálenějším poledníku (časovém pásmu) skončí den o 12 hodin později, tj. 24+12=36 hodin
Zajděte za nějakým fyzikem nebo astronomem, lehce vám to vysvětlí.
Re: Evanjelium podla Adventistov, D.Duda a J. Moskala, Iný pohlad
......D. Duda a J, Moskala učia, že adventisti by podľa vzoru starozákonných kňazov mali byť abstinetami...(Evanjelium podľa adventistov II (D. Duda, J. Moskala: Evanjelium pre dnešok, video cca 4,30minuta).
My jsme královským kněžstvem, nikoliv židovským kněžstvem na které se vztahovalo jezení částí zvířecích obětí a pak obětní zákony Ježíš dávno přibil na kříž, takže není důvod jíst maso.
...Hlavní obživou kněží byli desátky...
Ano ale jen kněží nikoliv obyčejných věřících, stejně jako dnes. Akorát je pravdou, že jakékoliv dávání desátků jako podmínkou členství v církvi je nebiblické a musí být pouze dobrovolné u těch, kteří na to v dnešní drahé době mají, aby ten desátek dobrovolně mohli vůbec dát. Zeptejte se těch kdo desátky nedávají z jakýchkoliv důvodů zda se jim vede špatně a zda jim Bůh nežehná.
My jsme královským kněžstvem, nikoliv židovským kněžstvem na které se vztahovalo jezení částí zvířecích obětí a pak obětní zákony Ježíš dávno přibil na kříž, takže není důvod jíst maso.
...Hlavní obživou kněží byli desátky...
Ano ale jen kněží nikoliv obyčejných věřících, stejně jako dnes. Akorát je pravdou, že jakékoliv dávání desátků jako podmínkou členství v církvi je nebiblické a musí být pouze dobrovolné u těch, kteří na to v dnešní drahé době mají, aby ten desátek dobrovolně mohli vůbec dát. Zeptejte se těch kdo desátky nedávají z jakýchkoliv důvodů zda se jim vede špatně a zda jim Bůh nežehná.
Re: Evanjelium podla Adventistov, D.Duda a J. Moskala, Iný pohlad
...D. Duda a J, Moskala učia, že Pavel svojim kázáním v sobotu poukazoval na její závaznost...(Evanjelium podľa adventistov II (D. Duda, J. Moskala: Evanjelium pre dnešok, video cca 7,45minuta).
Ap. Pavel kázal v sobotu i mimo synagógy a kázal i pohanům, kteří to kázání další sobotu vyžadovali, neřekli mu venku před synagogou, řekni nám to zítra (v neděli) nebo v jiný den, ne sami požadovali, aby jim ta samá slova řekl další sobotu proč asi? Protože sobotu v té době všichni respektovali a proto se sešli další sobotu v synagóze spolu se židy a řeky a sobotu tak potvrdili jako závaznou.
[KB1613] Sk 13:42 A když vycházeli ze školy Židovské, prosili pohané, aby jim v druhou sobotu mluvili táž slova.
[KB1613] Sk 13:44 V druhou pak sobotu téměř všecko město sešlo se k slyšení slova Božího.
[NBK] Sk 18:4 Každou sobotu však promlouval v synagoze a přesvědčoval Židy i Řeky.
Ap. Pavel kázal v sobotu i mimo synagógy a kázal i pohanům, kteří to kázání další sobotu vyžadovali, neřekli mu venku před synagogou, řekni nám to zítra (v neděli) nebo v jiný den, ne sami požadovali, aby jim ta samá slova řekl další sobotu proč asi? Protože sobotu v té době všichni respektovali a proto se sešli další sobotu v synagóze spolu se židy a řeky a sobotu tak potvrdili jako závaznou.
[KB1613] Sk 13:42 A když vycházeli ze školy Židovské, prosili pohané, aby jim v druhou sobotu mluvili táž slova.
[KB1613] Sk 13:44 V druhou pak sobotu téměř všecko město sešlo se k slyšení slova Božího.
[NBK] Sk 18:4 Každou sobotu však promlouval v synagoze a přesvědčoval Židy i Řeky.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní