Ellen Gould White
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Ellen Gould White
Pokud prorok používá "něco" na co přišel někdo dříve, nepovažoval bych to za odsouzení hodné. Ne vždy je jasné, že nějaká propagovaná novinka musí být zákonitě dobrá. Potvrzení, že je to dobrý směr je vždy potřebné pro toho, kdy chce žít "rozumný" život víry. Spor o autorství je vždy choulostivý. To, že nebyl uveden odkaz na autory, kteří s danou myšlenkou přišli dříve může přinášet "pochybnosti". Jsou pochybnosti "normální" a jiné jsou cíleně vytvářené.
Re: Ellen Gould White
Ak by bola reč o nejakom "bežnom" autorovi, tak by tvoja poznámka bola v poriadku. Ale bavíme sa o osobe, ktorá o sebe tvrdí, že všetko, čo napísala, jej zjavil Boh ... Takže nejde o žiadny "choulostivý" spor o autorstvo ...
"Nepíšu do papíru jediný článek, vyjadřující pouze mé vlastní myšlenky. Píšu to, co přede mnou Bůh otevřel ve viděních - drahocenné paprsky světla zářící z trůnu'. To platí o článcích v našich novinách i mých knihách majících mnoho svazků." (1SM 29.3)
"Nepíšu do papíru jediný článek, vyjadřující pouze mé vlastní myšlenky. Píšu to, co přede mnou Bůh otevřel ve viděních - drahocenné paprsky světla zářící z trůnu'. To platí o článcích v našich novinách i mých knihách majících mnoho svazků." (1SM 29.3)
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Ellen Gould White
To co zjevuje Bůh je jedna "věc" a to jak to "popíše" prorok je druhá "záležitosti". Celkový pohled na Boha se zobrazuje z celkového díla proroka. Není to záležitost jednoho citátů. To je mnohem náročnější. Pohodlnější je vystrčit jeden " potřebný-účelový" citát. No a takto vznikají různě laděné proudy.
Re: Ellen Gould White
Ale keď sa nad tým zamyslíš, celé úlohy sobotnej školy, ktoré každú sobotu študujeme sú plné jednotlivých citátov a nikdy sa tam neuvádza kontext ani sa neberie do úvahy celkové dielo proroka.ambassador napísal:To co zjevuje Bůh je jedna "věc" a to jak to "popíše" prorok je druhá "záležitosti". Celkový pohled na Boha se zobrazuje z celkového díla proroka. Není to záležitost jednoho citátů. To je mnohem náročnější. Pohodlnější je vystrčit jeden " potřebný-účelový" citát. No a takto vznikají různě laděné proudy.
Re: Ellen Gould White
Neodbočuj od témy, Ambassador. Tu sa nebavíme o "celkovom pohľade na Boha", ale o tom, čo o sebe tvrdí tá osoba. A ak raz napíše, žeambassador napísal:Celkový pohled na Boha se zobrazuje z celkového díla proroka. Není to záležitost jednoho citátů. To je mnohem náročnější. Pohodlnější je vystrčit jeden " potřebný-účelový" citát.
"Nepíšu do papíru jediný článek, vyjadřující pouze mé vlastní myšlenky", tak toto je proste fakt a ostatné jej citáty to nemôžu zmeniť. Ak si každý môže meniť význam nejakého jej citátu pomocou iných citátov tak ako navrhuješ, tak potom posolstvo takého proroka nestojí za nič. Práveže tak ako ty argumentujú ľudia, ktorí síce vidia rozpory v jej diele, ktoré nevedia vysvetliť, ale nechcú opustiť teórie o jej neomylnosti ...
Keď napr. Jeremiáš povedal pozostalým v krajine, aby nešli do Egypta, tak to bolo jasné posolstvo samo o sebe, bez ohľadu na to, čo hovoril predtým, nebolo treba žiadny "celkový pohľad".
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Ellen Gould White
Ano, to je určitý "problém", ale ne pro mě. Já studují na prvním místě Bibli. V češtině nemáme úkoly sš, ale průvodce studiem Bible. To už je určitý malý posun do myšlení členů. Sešitek do sobotní školy je pro mě pouze informace jaké texty z Bible jsme měli pročítat. Že někdo čte jen ten sešitek, tak to je jeho problém a zdroj nedorozumění v SŠ. Co se týká citátů EGW poznám od dětství všechny dostupné knihy v češtině. Četl jsem je v mládí a do dnes se k nim vracím, abych popřemýšlel o čem to vlastně je. Dost čeřím hladinu poklidných vod SŠ a ne všichni to vnímají pozitivně. No a tady na těchto stránkách je to obráceně, zde zase vadím těm, kterým uniká jádro adventismus.Hosť napísal:Ale keď sa nad tým zamyslíš, celé úlohy sobotnej školy, ktoré každú sobotu študujeme sú plné jednotlivých citátov a nikdy sa tam neuvádza kontext ani sa neberie do úvahy celkové dielo proroka.ambassador napísal:To co zjevuje Bůh je jedna "věc" a to jak to "popíše" prorok je druhá "záležitosti". Celkový pohled na Boha se zobrazuje z celkového díla proroka. Není to záležitost jednoho citátů. To je mnohem náročnější. Pohodlnější je vystrčit jeden " potřebný-účelový" citát. No a takto vznikají různě laděné proudy.
Dodatek: Úkoly SŠ nejsou plné citátů od EGW. To záleží i na autorovi. V němčině mají dva druhy materiálu pro SŠ. Jedny jsou pro "zaryté".... a druhé zaměřené pro prakticky křesť. život
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Ellen Gould White
Neodbočuj od témy, Ambassador. Tu sa nebavíme o "celkovom pohľade na Boha", ale o tom, čo o sebe tvrdí tá osoba. A ak raz napíše, žeLayman napísal:ambassador napísal:Celkový pohled na Boha se zobrazuje z celkového díla proroka. Není to záležitost jednoho citátů. To je mnohem náročnější. Pohodlnější je vystrčit jeden " potřebný-účelový" citát.
"Nepíšu do papíru jediný článek, vyjadřující pouze mé vlastní myšlenky", tak toto je proste fakt a ostatné jej citáty to nemôžu zmeniť. Ak si každý môže meniť význam nejakého jej citátu pomocou iných citátov tak ako navrhuješ, tak potom posolstvo takého proroka nestojí za nič. Práveže tak ako ty argumentujú ľudia, ktorí síce vidia rozpory v jej diele, ktoré nevedia vysvetliť, ale nechcú opustiť teórie o jej neomylnosti ...
Keď napr. Jeremiáš povedal pozostalým v krajine, aby nešli do Egypta, tak to bolo jasné posolstvo samo o sebe, bez ohľadu na to, čo hovoril predtým, nebolo treba žiadny "celkový pohľad.
-----------------------------
Věta, kterou jsi opsal ze situace, kdy byla napadána........ tak ta má trochu jiný význam. Podsouváš mi něco co jsem nenapsal. Nepsal jsem, že je možné jiným citátem změnit jiný. Psal jsem o celkovém vnímání pisatele, které není možné bez celkového vhledu do všech dostupných písemnosti. Větu s kterou argumentuješ: "Nepíšu do papíru jediný článek, vyjadřující pouze mé vlastní myšlenky". Tučné slovo, které zřejmě svým výkladem ignoruješ a vynecháváš ho.
Doufám, že netvrdíš o Jer. že hovořil-psal jazykem nebe. Chceš snad tvrdit, že v nebi se mluví Hebrejsky? S poselstvím Bible je to trochu složitější, to není slovo jednoho proroka. Nevím, jak by jsi se zachoval ty sám na místě Židů? V souvislosti Bible to bylo úplně, radikálně odlišné poselství. No a něco podobného prožívá z části i adventismus. Prorokyně říká " TO" a "nový" proroci říkají radikálně odlišně do nové situace. Prorocký dar není nic zavidění hodné. Podle Joele to nestojí na jednom proroku. Dnešní-současní "proroci" maji co dělat s posouváním lidí dopředu. Nemá to ale nic společného s odstraňováním základu.
Celkový pohled na Boha se zobrazuje v celém díle proroka! Prosím neroztrhávej mé věty. Dáváš jim zavádějící význam.
Naposledy upravil/-a ambassador v 29 Máj 2016, 10:25, upravené celkom 1 krát.
Re: Ellen Gould White
keby sa tak adventisti viac sustredili na studium Biblie a nie na myslienky prorokyne... Modlitebne prednasky a ulohy sob.skoly prespikovane citatmi prorokyne. Niekedy mam dojem, ze teologovia, autori studijnych materialov maju za "vacsie svetlo" spisy prorokyne. Velmi mi to pripomina inu skupinu veriacich (v Utahu a ich proroka).
Re: Ellen Gould White
Náhodou som si z police zobral do rúk knihu (komplilát) EGW: Pravda o andělích. A tam sa na strane 55 píše prekvapivá myšlienka:
„Satan jásal, že uspěl, když zapríčinil, aby Mojžíš zhřešil proti Bohu. Díky tomuto hříchu se Mojžíš dostal pod nadvládu smrti. Pokud by byl nadále věrným a jeho život by nebyl zmařen tímhle hříšným selháním, kdy nevzdal slávu Bohu za vyvedení vody ze skály, mohl by vejít do zaslíbené země a mohl by být přenesen zaživa do nebe.“ (4aSG57)
Podľa autorky Mojžiš až do okamihu spomínaného hriechu nebol „pod nadvládou smrti“.
Naproti tomu jasne Biblia hovorí, že všetci ľudia sú prirodzene hriešni, a odplatou za to je smrť.
Presne takto chápe stav každého človeka aj oficiálna vierouka cirkvi. V knihe Adventisti siedmeho dňa veria, kap. 7. Prirodzenosť človeka, sa píše, že hriešnosť ľudstva je univerzálna:
Z dejín vieme, že Adamovi potomci boli svojou prirodzenosťou ľudia hriešni. Dávid v modlitbe povedal: „Nikto živý nie je spravodlivý pred tebou.“ (Ž 143,2; pozri 14,3) „Nieto človeka, ktorý by nehrešil.“ (1 Kráľ 8,46) Šalamún pripomína: „Kto môže povedať: Očistil som si srdce, čistý som od svojho hriechu?“ (Prísl 20,9) „Lebo nieto na zemi spravodlivého človeka, čo by robil dobre a nehrešil.“ (Kaz 7,20) Nová zmluva je rovnako jasná. Konštatuje, že „všetci totiž zhrešili a nemajú slávy Božej“ (Rim 3,23) a že „ak hovoríme, že nemáme hriechu, sami seba klameme a nieto v nás pravdy“. (1 Ján 1,8)
Hriešnosť sa dedí, alebo získava? Pavel napísal: „Všetci umierajú v Adamovi.“ (1 Kor 15,22) Na inom mieste objasňuje: „Ako skrze jedného človeka hriech prišiel na svet a skrze hriech smrť – tak smrť prišla na všetkých ľudí, pretože všetci zhrešili.“ (Rim 5,12).
Aj keď ako deti získavame hriešne správanie napodobňovaním, uvedené texty potvrdzujú, že svoju základnú hriešnosť dedíme. Univerzálna hriešnosť ľudí je dôkazom, že od prirodzenosti máme tendenciu k zlu, nie k dobru.
Uvedený citát EGW je teda v priamom rozpore s jasným učením Biblie o hriešnej prirodzenosti človeka a samozrejme aj v rozpore s oficiálnym učením CASD.
Ako adventista som už počul mnoho kázní o Mojžišovi, ale ešte som nepočul o ňom niečo takéto. (A čo tak napr. jeho zabitie Egypťana, to nebol hriech?) Z citátu tiež vyplýva, že kto sa dožije akože smrti bez hriechu, ide rovno do neba. To sú čo za bludy?
„Satan jásal, že uspěl, když zapríčinil, aby Mojžíš zhřešil proti Bohu. Díky tomuto hříchu se Mojžíš dostal pod nadvládu smrti. Pokud by byl nadále věrným a jeho život by nebyl zmařen tímhle hříšným selháním, kdy nevzdal slávu Bohu za vyvedení vody ze skály, mohl by vejít do zaslíbené země a mohl by být přenesen zaživa do nebe.“ (4aSG57)
Podľa autorky Mojžiš až do okamihu spomínaného hriechu nebol „pod nadvládou smrti“.
Naproti tomu jasne Biblia hovorí, že všetci ľudia sú prirodzene hriešni, a odplatou za to je smrť.
Presne takto chápe stav každého človeka aj oficiálna vierouka cirkvi. V knihe Adventisti siedmeho dňa veria, kap. 7. Prirodzenosť človeka, sa píše, že hriešnosť ľudstva je univerzálna:
Z dejín vieme, že Adamovi potomci boli svojou prirodzenosťou ľudia hriešni. Dávid v modlitbe povedal: „Nikto živý nie je spravodlivý pred tebou.“ (Ž 143,2; pozri 14,3) „Nieto človeka, ktorý by nehrešil.“ (1 Kráľ 8,46) Šalamún pripomína: „Kto môže povedať: Očistil som si srdce, čistý som od svojho hriechu?“ (Prísl 20,9) „Lebo nieto na zemi spravodlivého človeka, čo by robil dobre a nehrešil.“ (Kaz 7,20) Nová zmluva je rovnako jasná. Konštatuje, že „všetci totiž zhrešili a nemajú slávy Božej“ (Rim 3,23) a že „ak hovoríme, že nemáme hriechu, sami seba klameme a nieto v nás pravdy“. (1 Ján 1,8)
Hriešnosť sa dedí, alebo získava? Pavel napísal: „Všetci umierajú v Adamovi.“ (1 Kor 15,22) Na inom mieste objasňuje: „Ako skrze jedného človeka hriech prišiel na svet a skrze hriech smrť – tak smrť prišla na všetkých ľudí, pretože všetci zhrešili.“ (Rim 5,12).
Aj keď ako deti získavame hriešne správanie napodobňovaním, uvedené texty potvrdzujú, že svoju základnú hriešnosť dedíme. Univerzálna hriešnosť ľudí je dôkazom, že od prirodzenosti máme tendenciu k zlu, nie k dobru.
Uvedený citát EGW je teda v priamom rozpore s jasným učením Biblie o hriešnej prirodzenosti človeka a samozrejme aj v rozpore s oficiálnym učením CASD.
Ako adventista som už počul mnoho kázní o Mojžišovi, ale ešte som nepočul o ňom niečo takéto. (A čo tak napr. jeho zabitie Egypťana, to nebol hriech?) Z citátu tiež vyplýva, že kto sa dožije akože smrti bez hriechu, ide rovno do neba. To sú čo za bludy?
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Ellen Gould White
Ne vždy se vyjádříme tak, aby to nebylo napadnutelné nebo špatně pochopeno.Leon napísal:Náhodou som si z police zobral do rúk knihu (komplilát) EGW: Pravda o andělích. A tam sa na strane 55 píše prekvapivá myšlienka:
„Satan jásal, že uspěl, když zapríčinil, aby Mojžíš zhřešil proti Bohu. Díky tomuto hříchu se Mojžíš dostal pod nadvládu smrti. Pokud by byl nadále věrným a jeho život by nebyl zmařen tímhle hříšným selháním, kdy nevzdal slávu Bohu za vyvedení vody ze skály, mohl by vejít do zaslíbené země a mohl by být přenesen zaživa do nebe.“ (4aSG57)
Podľa autorky Mojžiš až do okamihu spomínaného hriechu nebol „pod nadvládou smrti“.
Naproti tomu jasne Biblia hovorí, že všetci ľudia sú prirodzene hriešni, a odplatou za to je smrť.
Presne takto chápe stav každého človeka aj oficiálna vierouka cirkvi. V knihe Adventisti siedmeho dňa veria, kap. 7. Prirodzenosť človeka, sa píše, že hriešnosť ľudstva je univerzálna:
Z dejín vieme, že Adamovi potomci boli svojou prirodzenosťou ľudia hriešni. Dávid v modlitbe povedal: „Nikto živý nie je spravodlivý pred tebou.“ (Ž 143,2; pozri 14,3) „Nieto človeka, ktorý by nehrešil.“ (1 Kráľ 8,46) Šalamún pripomína: „Kto môže povedať: Očistil som si srdce, čistý som od svojho hriechu?“ (Prísl 20,9) „Lebo nieto na zemi spravodlivého človeka, čo by robil dobre a nehrešil.“ (Kaz 7,20) Nová zmluva je rovnako jasná. Konštatuje, že „všetci totiž zhrešili a nemajú slávy Božej“ (Rim 3,23) a že „ak hovoríme, že nemáme hriechu, sami seba klameme a nieto v nás pravdy“. (1 Ján 1,8)
Hriešnosť sa dedí, alebo získava? Pavel napísal: „Všetci umierajú v Adamovi.“ (1 Kor 15,22) Na inom mieste objasňuje: „Ako skrze jedného človeka hriech prišiel na svet a skrze hriech smrť – tak smrť prišla na všetkých ľudí, pretože všetci zhrešili.“ (Rim 5,12).
Aj keď ako deti získavame hriešne správanie napodobňovaním, uvedené texty potvrdzujú, že svoju základnú hriešnosť dedíme. Univerzálna hriešnosť ľudí je dôkazom, že od prirodzenosti máme tendenciu k zlu, nie k dobru.
Uvedený citát EGW je teda v priamom rozpore s jasným učením Biblie o hriešnej prirodzenosti človeka a samozrejme aj v rozpore s oficiálnym učením CASD.
Ako adventista som už počul mnoho kázní o Mojžišovi, ale ešte som nepočul o ňom niečo takéto. (A čo tak napr. jeho zabitie Egypťana, to nebol hriech?) Z citátu tiež vyplýva, že kto sa dožije akože smrti bez hriechu, ide rovno do neba. To sú čo za bludy?
V dané pasáží je pouze řeč o tom, že Mojžíš nevstoupil do zaslíbené země, protože zemřel. Použité slovní obraty mohou vést k domnění, že napsala to co vlastně nenapsala.
Samotné text EGW postrádá konkrétní vyjadřovací jednoduchost.
Každý z nás má nějaký styl, rukopis, schopnost, slovní zásobu, časté obraty, nasměrování a předporozumění, atd. A tím tvoříme nějakou identitu.
Dost důležité je, že nebyla neomylnou! Neomylnou z ní dělají jednotlivci, seskupeni do směru, který masíruje církev.
Ne všechno co napsala bylo vidění i když často používala slovo "viděla jsem". I dnešní člověk používá někdy termín "viděl jsem", pokračování věty může vnést pohled, jestli je to skutečně vidění nebo vyjádření: "Takto to vnímám a takto jsem to pochopil!"
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní