Víra pak znamená......
Re: Víra pak znamená......
To je pochopiteľnéNeregistrovaný napísal: ↑08 Aug 2023, 11:48 Ja Boha nenávidím, ak teda som schopný pripustiť jeho existenciu.
Re: Víra pak znamená......
Viera aj nenávisť sú subjektívne veci nezávislé na Tom, či niečo existuje alebo nie
Re: Víra pak znamená......
Milovať,veriť, neznášať možno hocijakú predstavu vytvorenú v mysli. Ak človek pripustiť, že je to len predstava, tie emócie pomaly vyprchajú.
Re: Víra pak znamená......
Ak niekoho nenávidím je to už veľmi dôverný až blízky vzťah.Neregistrovaný napísal: ↑08 Aug 2023, 11:48 Ja Boha nenávidím, ak teda som schopný pripustiť jeho existenciu.
-
- Príspevky: 1376
- Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
- Kontaktovať používateľa:
Re: Víra pak znamená......
Mikim
Presunul som to tu
Už som ti to vysvetľoval, no si hluchý a slepý. Tak možno niekto iný to uvidí. Jakub vôbec nehovorí o spáse iba zo skutkov, ale hovorí, že skutky dokazujú, že viera existuje.
Jak2 22 Tedy vidíš, že viera spoluúčinkovala s jeho skutkami a že viera bola dokonaná zo skutkov. 23 A naplnilo sa písmo, ktoré hovorí: Abrahám uveril Bohu, a počítalo sa mu to za spravedlivosť, a bol nazvaný priateľom Božím.
Tak teda Abrahám uveril Bohu a takáto viera, ktorá existovala v jeho srdci sa aj prejavila a takáto viera sa mu počítala za spravodlivosť. Takže tu vidíme, ako to Jakub myslel.
Jakub píše o skutočnej viere, ale aj o fiktívnej, ako keď niekto len tvrdí, že verí , no navonok v jeho živote sa to nijako neprejavuje skutkami viery. Ak Jakub píše o mŕtvej viere, tak práve to ma na mysli – fiktívnu vieru, ako keď niekto len tvrdí, že verí.
No ak hovoríme o skutočnej - spasiteľnej viere v Božie Slovo, tak je jasné, že takáto viera prináša skutky viery a ovocie ducha. Prečo? Lebo je prítomná v srdci vykúpeného a nie je to len tvrdenie, že mám vieru. Ak znovuzrodené srdce vierou prijalo do srdca živé Slovo Božie, tak to Slovo Božie sa vždy prejaví na novom živote v Kristu. Znovuzrodený človek, už nezmýšľa, ako keby neveril a teda už nežije, ako keby neveril. Je novým stvorením v Kristu Ježišovi. Preto Jakub spomína aj takúto spasiteľnú vieru, ktorá sa vždy prejavuje skutkami viery.
Jakubov list 2:18 Ale niekto povie: Ty máš vieru a ja mám skutky. Ukáž mi svoju vieru bez skutkov, a ja ti ukážem svoju vieru zo svojich skutkov
Vysvetľuje to na polemike medzi tým, ktorý len tvrdí, že má vieru, no nemá prejav viery – skutky viery, ktoré by dokazovali, že viera v jeho srdci aj exituje a medzi sebou a tvrdí, že vieru ukáže, teda sa prejaví na skutkoch – novom živote v Kristu. Samotná viera sa nedá vidieť, no ak existuje v srdci človeka, tak sa ukáže na novom živote v Kristu, teda na skutkoch viery.
Preto spása je jedine z milosti skrze spasiteľnú vieru a to bez skutkov, ktorými by som získal spásu, lebo skutky už sú prejavom spasiteľnej viery. Skutky môžu byť aj pokrytecké, no tie, ktoré sú prejavom znovuzrodeného srdca a teda spasiteľnej viery, tak tie nikdy nie sú pokrytecké, ale vychádzajú zo znovuzrodeného srdca plného nekonečnej vďačnosti a lásky k Bohu
Jak2 14 Čo to prospeje, moji bratia, keď niekto hovorí, že má vieru, a nemá skutkov? Či ho azda tá viera môže spasiť?
Prečo takáto viera nespasí? Lebo takáto viera je fiktívna, len obyčajné tvrdenie – neexistuje v srdci človeka a teda sa ani neprejavuje. Je potom logické, že ak skutočná viera neexistuje v srdci človeka, tak ani nemôže spasiť.
Jak2 24 Tak teda vidíte, že sa človek ospravedlňuje zo skutkov a nie samo z viery.
Ináč povedané, že človek sa neospravedňuje z fiktívnej viery, ktorá sa ani nemôže prejaviť. Jakub ju nazýva – samotnú, ale nemyslí na skutočnú, ale fiktívnu, ktorá neexituje v srdci človeka, no takýto človek aj tak tvrdí, že ma vieru. O to tu ide. No určite sa človek ospravedlňuje zo skutočnej viery, ktorá sa prejavuje skutkami viery - spasiteľnej, ako to Jakub hovorí vysvetľuje na Abrahámovi. Takže skutky viery, sú prejavom existencia spasiteľnej viery, ako príčina a následok. Preto samotná , no spasiteľná viera stačí na spásu, lebo ak v srdci existuje, tak skutky viery budú nasledovať. Taktiež môžeme povedať, že samotná láska v Božej milosti sa prejavila na kríži. Prečo? No preto, lebo existovala v Bohu a preto sa aj prejavila.
Presunul som to tu
Už som ti to vysvetľoval, no si hluchý a slepý. Tak možno niekto iný to uvidí. Jakub vôbec nehovorí o spáse iba zo skutkov, ale hovorí, že skutky dokazujú, že viera existuje.
Jak2 22 Tedy vidíš, že viera spoluúčinkovala s jeho skutkami a že viera bola dokonaná zo skutkov. 23 A naplnilo sa písmo, ktoré hovorí: Abrahám uveril Bohu, a počítalo sa mu to za spravedlivosť, a bol nazvaný priateľom Božím.
Tak teda Abrahám uveril Bohu a takáto viera, ktorá existovala v jeho srdci sa aj prejavila a takáto viera sa mu počítala za spravodlivosť. Takže tu vidíme, ako to Jakub myslel.
Jakub píše o skutočnej viere, ale aj o fiktívnej, ako keď niekto len tvrdí, že verí , no navonok v jeho živote sa to nijako neprejavuje skutkami viery. Ak Jakub píše o mŕtvej viere, tak práve to ma na mysli – fiktívnu vieru, ako keď niekto len tvrdí, že verí.
No ak hovoríme o skutočnej - spasiteľnej viere v Božie Slovo, tak je jasné, že takáto viera prináša skutky viery a ovocie ducha. Prečo? Lebo je prítomná v srdci vykúpeného a nie je to len tvrdenie, že mám vieru. Ak znovuzrodené srdce vierou prijalo do srdca živé Slovo Božie, tak to Slovo Božie sa vždy prejaví na novom živote v Kristu. Znovuzrodený človek, už nezmýšľa, ako keby neveril a teda už nežije, ako keby neveril. Je novým stvorením v Kristu Ježišovi. Preto Jakub spomína aj takúto spasiteľnú vieru, ktorá sa vždy prejavuje skutkami viery.
Jakubov list 2:18 Ale niekto povie: Ty máš vieru a ja mám skutky. Ukáž mi svoju vieru bez skutkov, a ja ti ukážem svoju vieru zo svojich skutkov
Vysvetľuje to na polemike medzi tým, ktorý len tvrdí, že má vieru, no nemá prejav viery – skutky viery, ktoré by dokazovali, že viera v jeho srdci aj exituje a medzi sebou a tvrdí, že vieru ukáže, teda sa prejaví na skutkoch – novom živote v Kristu. Samotná viera sa nedá vidieť, no ak existuje v srdci človeka, tak sa ukáže na novom živote v Kristu, teda na skutkoch viery.
Preto spása je jedine z milosti skrze spasiteľnú vieru a to bez skutkov, ktorými by som získal spásu, lebo skutky už sú prejavom spasiteľnej viery. Skutky môžu byť aj pokrytecké, no tie, ktoré sú prejavom znovuzrodeného srdca a teda spasiteľnej viery, tak tie nikdy nie sú pokrytecké, ale vychádzajú zo znovuzrodeného srdca plného nekonečnej vďačnosti a lásky k Bohu
Jak2 14 Čo to prospeje, moji bratia, keď niekto hovorí, že má vieru, a nemá skutkov? Či ho azda tá viera môže spasiť?
Prečo takáto viera nespasí? Lebo takáto viera je fiktívna, len obyčajné tvrdenie – neexistuje v srdci človeka a teda sa ani neprejavuje. Je potom logické, že ak skutočná viera neexistuje v srdci človeka, tak ani nemôže spasiť.
Jak2 24 Tak teda vidíte, že sa človek ospravedlňuje zo skutkov a nie samo z viery.
Ináč povedané, že človek sa neospravedňuje z fiktívnej viery, ktorá sa ani nemôže prejaviť. Jakub ju nazýva – samotnú, ale nemyslí na skutočnú, ale fiktívnu, ktorá neexituje v srdci človeka, no takýto človek aj tak tvrdí, že ma vieru. O to tu ide. No určite sa človek ospravedlňuje zo skutočnej viery, ktorá sa prejavuje skutkami viery - spasiteľnej, ako to Jakub hovorí vysvetľuje na Abrahámovi. Takže skutky viery, sú prejavom existencia spasiteľnej viery, ako príčina a následok. Preto samotná , no spasiteľná viera stačí na spásu, lebo ak v srdci existuje, tak skutky viery budú nasledovať. Taktiež môžeme povedať, že samotná láska v Božej milosti sa prejavila na kríži. Prečo? No preto, lebo existovala v Bohu a preto sa aj prejavila.
Re: Víra pak znamená......
To je absolútne pravda. Skutky viery sú viditeľné. Preto je teória neviditeľnéj cirkvi mylná. Pán povedal, vy ste svetlo svetlo. Teda svetlo ktoré presvetluje. Je vidieť. Neviditeľná cirkev nie je cirkev Panova. Pán pôsobí viditeľné, jeho svetlo je vidieť. Je to soľ, ktorá chutí slano.a ktorá a má chuť. Je vidieť a je cítiť. Nie je to cirkev neviditeľná a nie je to cirkev bez chuti. Ak niekde je, je vidieť a je cítiť.Viktorrealita napísal: ↑08 Aug 2023, 18:13 Samotná viera sa nedá vidieť, no ak existuje v srdci človeka, tak sa ukáže na novom živote v Kristu, teda na skutkoch viery.
Re: Víra pak znamená......
No hej lenže nie každý je už na tej výške viery aby plodil ovocie. Ty môžeš byť na ceste na nejakom stupni kde ešte ovocie neni tak viditelné alebo sladké. Takže chcieť automaticky od človeka ktorý povie že verí aby bolo zretelné jeho ovocie neni korektné. U nás v zbore máme hodne takých stromov čo ovocie nebudú mať nikdy, sú len na okrasu.Sasko Jasko napísal: ↑08 Aug 2023, 20:09To je absolútne pravda. Skutky viery sú viditeľné. Preto je teória neviditeľnéj cirkvi mylná. Pán povedal, vy ste svetlo svetlo. Teda svetlo ktoré presvetluje. Je vidieť. Neviditeľná cirkev nie je cirkev Panova. Pán pôsobí viditeľné, jeho svetlo je vidieť. Je to soľ, ktorá chutí slano.a ktorá a má chuť. Je vidieť a je cítiť. Nie je to cirkev neviditeľná a nie je to cirkev bez chuti. Ak niekde je, je vidieť a je cítiť.Viktorrealita napísal: ↑08 Aug 2023, 18:13 Samotná viera sa nedá vidieť, no ak existuje v srdci človeka, tak sa ukáže na novom živote v Kristu, teda na skutkoch viery.
Re: Víra pak znamená......
To je zlozita otazka. Ci ma viera stupne alebo nema. A ci viera naozaj je motorom a brzdou cinov. Na to si netrufam odpovedat, ale myslim skor, ze na to ako sa clovek sprava ma jeho viera maly vplyv. Tu sa orejavuju skor povahove vlastnosti a zivitna filozofia.Ro ert napísal: ↑08 Aug 2023, 21:57 No hej lenže nie každý je už na tej výške viery aby plodil ovocie. Ty môžeš byť na ceste na nejakom stupni kde ešte ovocie neni tak viditelné alebo sladké. Takže chcieť automaticky od človeka ktorý povie že verí aby bolo zretelné jeho ovocie neni korektné. U nás v zbore máme hodne takých stromov čo ovocie nebudú mať nikdy, sú len na okrasu.
Re: Víra pak znamená......
To je zlozita otazka. Ci ma viera stupne alebo nema. A ci viera naozaj je motorom a brzdou cinov. Na to si netrufam odpovedat, ale myslim skor, ze na to ako sa clovek sprava ma jeho viera maly vplyv. Tu sa orejavuju skor povahove vlastnosti a zivitna filozofia.
Skutky viery nie sú v našom živote konštantné. Z môjho pozorovania sú najväčšie tak medzi medzi 30 až 50 rokmi života. Potom sa už len dívaš a pozoruješ
Skutky viery nie sú v našom živote konštantné. Z môjho pozorovania sú najväčšie tak medzi medzi 30 až 50 rokmi života. Potom sa už len dívaš a pozoruješ
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 0 neregistrovaných