Trojice před Nicejí
Re: Trojice před Nicejí
Ježiš takisto nikdy neodkázal, aby sa k nemu modlili. Ani k jeho matke. Len k Otcovi.
Re: Trojice před Nicejí
Teológia o trojjedinosti nedáva zmysel ani na základe Biblie a už vôbec nie podľa logiky. Ostatné Abrahámovské náboženstvá majú odôvodnenie nepovažovať takýto výklad za prejav monoteizmu.
-
- Príspevky: 1376
- Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
- Kontaktovať používateľa:
Re: Trojice před Nicejí
To nie je pravda!Neregistrovaný napísal: ↑26 Okt 2023, 07:33 Ježiš takisto nikdy neodkázal, aby sa k nemu modlili. Ani k jeho matke. Len k Otcovi.
Nikde v Písme nie je miera uctievania Krista, kedy by to bolo na spasenie a kedy už na zatratenie. Nikdy Ježiš nevystrihal, aby ho až príliš neuctievali, neprosili ho, neklaňali sa mu, nemodlili sa v jeho mene, neprosili Otca v jeho mene, ale naopak. Tvrdí, že sú jedno, kto jeho vidí, tak vidí Otca, Otec je v ňom.
Otec a Syn sú jedno. Ak uctievam Syna, tak uctievam Otca. Ak sa modlím k Synu a prosím Syna, tak prosím Otca, ak sa klaniam Synu, tak sa klaniam Otcu. Otec je v Synovi. Kto videl Syna, tak videl Otca.
Ján 16 23 A toho dňa sa ma už nebudete pýtať na nič. Ameň, ameň vám hovorím, že všetko, za čokoľvek by ste prosili Otca v mojom mene, dá vám. 24 Dosiaľ ste za nič neprosili v mojom mene; proste a dostanete, aby vaša radosť bola naplnená. 25 Toto som vám hovoril v podobenstvách, ale prijde hodina, keď vám už viacej nebudem hovoriť v podobenstvách, ale vám budem zjavne zvestovať o Otcovi. 26 Toho dňa budete prosiť v mojom mene, a nehovorím vám, že ja budem za vás žiadať Otca, 27 lebo sám Otec vás má rád, pretože ste vy mňa mali radi a uverili ste, že som ja vyšiel od Boha. 28 Vyšiel som od Otca, a prišiel som na svet, a zase opúšťam svet a idem k Otcovi.
Ako sa dá modliť k Otcu na nebesiach a to bez viery v Krista? Je to nemožné! Bez uvedomovania si svojho postavenia pred Bohom - postavenia dieťaťa Božieho, do ktorého vykúpeného uviedol Boh a to skrze vieru v Krista, nie je možné prísť k Otcu. Ako Ježiš povedal, že nikto nepríde k Otcu, len skrze mňa!
Ak sa Božie dieťa ešte nenarodilo, tak ani nemôže sa modliť k Otcu. Ak sa znovuzrodí a teda aj uverí v Krista, tak až vtedy vie, že má Otca na nebesiach.
V telesnej rovine je to podobné. Ak sa matke ešte nenarodilo dieťa, tak si dieťa nemôže uvedomovať, kto je jeho Otec, až keď sa narodí.
-
- Príspevky: 1376
- Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
- Kontaktovať používateľa:
Re: Trojice před Nicejí
No a ešte niečo
Takú dôležitú vec, ktorá by rozhodovala o spasení a zatratení a teda výstrahu pred jeho až prílišnym uctievaním, tak to by nám Ježiš neoznámil?
Naopak, vyzýva - veríte v Boha, verte aj vo mňa, ja a Otec sme jedno, kto videl mňa, videl Otca, Otec je vo mne. Ako sa dá v uctievaní oddeliť Otca od Syna, ak sú jedno? Preto sa má uctievať to Otcové Slovo - Syna, nad všetko a tým uctievame Otca, nad všetko. Otec sa stotožňuje vo svojom Slove - Synu.
Otázka potom stojí, kto má záujem, aby sa Ježiš neuctieval nad všetko a prečo vystríha ľudí pred jeho uctievaním a straší zatratením?
Takú dôležitú vec, ktorá by rozhodovala o spasení a zatratení a teda výstrahu pred jeho až prílišnym uctievaním, tak to by nám Ježiš neoznámil?
Naopak, vyzýva - veríte v Boha, verte aj vo mňa, ja a Otec sme jedno, kto videl mňa, videl Otca, Otec je vo mne. Ako sa dá v uctievaní oddeliť Otca od Syna, ak sú jedno? Preto sa má uctievať to Otcové Slovo - Syna, nad všetko a tým uctievame Otca, nad všetko. Otec sa stotožňuje vo svojom Slove - Synu.
Otázka potom stojí, kto má záujem, aby sa Ježiš neuctieval nad všetko a prečo vystríha ľudí pred jeho uctievaním a straší zatratením?
Re: Trojice před Nicejí
Otec a Syn jsou jedno stejně a chtěli, aby i my jsme byli jedno, nikoliv jedním a tím samým člověkem!!!Viktorrealita napísal: ↑26 Okt 2023, 10:26 No a ešte niečo
Takú dôležitú vec, ktorá by rozhodovala o spasení a zatratení a teda výstrahu pred jeho až prílišnym uctievaním, tak to by nám Ježiš neoznámil?
Naopak, vyzýva - veríte v Boha, verte aj vo mňa, ja a Otec sme jedno, kto videl mňa, videl Otca, Otec je vo mne. Ako sa dá v uctievaní oddeliť Otca od Syna, ak sú jedno? Preto sa má uctievať to Otcové Slovo - Syna, nad všetko a tým uctievame Otca, nad všetko. Otec sa stotožňuje vo svojom Slove - Synu.
Otázka potom stojí, kto má záujem, aby sa Ježiš neuctieval nad všetko a prečo vystríha ľudí pred jeho uctievaním a straší zatratením?
Jan 17:21 aby všichni byli jedno jako ty, Otče, ve mně a já v tobě, aby i oni byli v nás, aby tak svět uvěřil, že jsi mě poslal.
Jan 17:22 Slávu, kterou jsi mi dal, dal jsem jim, aby byli jedno, jako my jsme jedno.
Když já a ty jsme jedno jsme snad jedním a tím samým člověkem? I debil pozná že ne

Já jsem já a Ty jsi Ty i kdyby jsme milionkrát byli jedno. Jedno ve společném myšlení, konání takto to myslel Ježíš.
Re: Trojice před Nicejí
Pojem trojice sa nepoužíval až do Nicejského koncilu v roku 325, čo je niekoľko desaťročí po spísaní POSLEDNÝCH kníh Nového zákona. Vtedy sa dodala božskosť synovi a v roku 381 na prvom Konštantínopolskom sa rozšírila božskosť aj na ducha svätého.
Je otázne, či by vývoj k trinitárstvu uspel aj bez mocenských zásahov vo štvrtom storočí. Pre heretické myšlienky vtedy posielali klerikov do vyhnanstva či zabíjali. Rímsky biskup Damasus I vydal v oku 382 nariadenia na odhaľovanie kacírov, ktorí popierali Ježiša ako Boha - ešte aj na konci štvrtého storočia. Hlavne počas vlády Konštantína sa o tejto téme značne diskutovalo i pre jej rôzne interpretácie zabíjalo. V tej dobe existovali obrovské rozdiely v jej chápaní hlavne medzi Arianistami, ortodoxnými kresťanmi a gnostikmi.
Je otázne, či by vývoj k trinitárstvu uspel aj bez mocenských zásahov vo štvrtom storočí. Pre heretické myšlienky vtedy posielali klerikov do vyhnanstva či zabíjali. Rímsky biskup Damasus I vydal v oku 382 nariadenia na odhaľovanie kacírov, ktorí popierali Ježiša ako Boha - ešte aj na konci štvrtého storočia. Hlavne počas vlády Konštantína sa o tejto téme značne diskutovalo i pre jej rôzne interpretácie zabíjalo. V tej dobe existovali obrovské rozdiely v jej chápaní hlavne medzi Arianistami, ortodoxnými kresťanmi a gnostikmi.
Re: Trojice před Nicejí
...Ako sa dá modliť k Otcu na nebesiach a to bez viery v Krista? Je to nemožné!Viktorrealita napísal: ↑26 Okt 2023, 09:58To nie je pravda!Neregistrovaný napísal: ↑26 Okt 2023, 07:33 Ježiš takisto nikdy neodkázal, aby sa k nemu modlili. Ani k jeho matke. Len k Otcovi.
Nikde v Písme nie je miera uctievania Krista, kedy by to bolo na spasenie a kedy už na zatratenie. Nikdy Ježiš nevystrihal, aby ho až príliš neuctievali, neprosili ho, neklaňali sa mu, nemodlili sa v jeho mene, neprosili Otca v jeho mene, ale naopak. Tvrdí, že sú jedno, kto jeho vidí, tak vidí Otca, Otec je v ňom.
Otec a Syn sú jedno. Ak uctievam Syna, tak uctievam Otca. Ak sa modlím k Synu a prosím Syna, tak prosím Otca, ak sa klaniam Synu, tak sa klaniam Otcu. Otec je v Synovi. Kto videl Syna, tak videl Otca.
Ján 16 23 A toho dňa sa ma už nebudete pýtať na nič. Ameň, ameň vám hovorím, že všetko, za čokoľvek by ste prosili Otca v mojom mene, dá vám. 24 Dosiaľ ste za nič neprosili v mojom mene; proste a dostanete, aby vaša radosť bola naplnená. 25 Toto som vám hovoril v podobenstvách, ale prijde hodina, keď vám už viacej nebudem hovoriť v podobenstvách, ale vám budem zjavne zvestovať o Otcovi. 26 Toho dňa budete prosiť v mojom mene, a nehovorím vám, že ja budem za vás žiadať Otca, 27 lebo sám Otec vás má rád, pretože ste vy mňa mali radi a uverili ste, že som ja vyšiel od Boha. 28 Vyšiel som od Otca, a prišiel som na svet, a zase opúšťam svet a idem k Otcovi.
Ako sa dá modliť k Otcu na nebesiach a to bez viery v Krista? Je to nemožné! Bez uvedomovania si svojho postavenia pred Bohom - postavenia dieťaťa Božieho, do ktorého vykúpeného uviedol Boh a to skrze vieru v Krista, nie je možné prísť k Otcu. Ako Ježiš povedal, že nikto nepríde k Otcu, len skrze mňa!
Ak sa Božie dieťa ešte nenarodilo, tak ani nemôže sa modliť k Otcu. Ak sa znovuzrodí a teda aj uverí v Krista, tak až vtedy vie, že má Otca na nebesiach.
V telesnej rovine je to podobné. Ak sa matke ešte nenarodilo dieťa, tak si dieťa nemôže uvedomovať, kto je jeho Otec, až keď sa narodí.
Všichni ve SZ se modlili jen a pouze k jedinému Bohu Otci a Krista nikdo neznal.
A v NZ Krista znali a zase se nikdo skrze něho nemodlil k Bohu Otci v Písmu se o tom nepíše, že by to někdo veřejně praktikoval. Bůh Otec mne slyší když se k němu modlím, aniž bych uvedl v modlitbě Ježíše Krista, možná ale může mít modlitba ve které uvedu "ve jménu Ježíše Krista" u Boha Otce větší vàhu pro vyslyšení.
-
- Príspevky: 1376
- Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
- Kontaktovať používateľa:
Re: Trojice před Nicejí
A to nepočítaš s Bohom a jeho mocou?Neregistrovaný napísal: ↑26 Okt 2023, 18:09 Pojem trojice sa nepoužíval až do Nicejského koncilu v roku 325, čo je niekoľko desaťročí po spísaní POSLEDNÝCH kníh Nového zákona. Vtedy sa dodala božskosť synovi a v roku 381 na prvom Konštantínopolskom sa rozšírila božskosť aj na ducha svätého.
Je otázne, či by vývoj k trinitárstvu uspel aj bez mocenských zásahov vo štvrtom storočí. Pre heretické myšlienky vtedy posielali klerikov do vyhnanstva či zabíjali. Rímsky biskup Damasus I vydal v oku 382 nariadenia na odhaľovanie kacírov, ktorí popierali Ježiša ako Boha - ešte aj na konci štvrtého storočia. Hlavne počas vlády Konštantína sa o tejto téme značne diskutovalo i pre jej rôzne interpretácie zabíjalo. V tej dobe existovali obrovské rozdiely v jej chápaní hlavne medzi Arianistami, ortodoxnými kresťanmi a gnostikmi.
Nič sa nedodalo, lebo Písmo opisuje fakt, ktorý bol vždy. Svätý Duch je Bohom a na zemi pôsobí a zjavuje Pravdu vo svojom Slove kedy chce a komu chce. Preto nie je potrebný žiadny zástupca Boha na Zemi. Herézy boli, sú a budú a to až do druhého príchodu Krista. Kto nemá uši na to, aby počul, tak uverí herézam. To, že sa prenasledovali a zabíjali heretici na tomto fakte nič nemení. Často potom vzniklé oficiálne náboženstvo za herézy považovalo aj to, čo herézami vo svetle Písma nebolo.
Ja nepoužívam pojem – Trojica a aj tak viem z Písma o absolútnej jednote Osoby Otca, Syna a Ducha Svätého, ako jedného a toho istého Boha. O Božskej podstate osoby Otca, Syna a Ducha Svätého, ako jedného a toho istého Boha svedčí samotné Písmo. Svätý Duch je Bohom a o tom nerozhodol žiadny koncil, ale je to fakt.
O Svätom Duchu, ako o Bohu je písané na mnohých miestach v Písme a nové narodenie zo Svätého Ducha sa vždy stotožňuje s novým narodením z Boha. Je to to isté! Tak prečo to vidí niekto ináč? Prečo by mal o tomto jasnom fakte rozhodovať koncil, ak to vyplýva priamo z Písma? Aj bez koncilu sa to vždy vedelo. Narodenie znova z Boha – z Ducha - zo Svätého Ducha, tak sa o tom jasne a zrozumiteľne zmieňuje sám Ježiš Kristus a to pri rozhovore s Nikodémom, že.
Je to aj podmienkou spásy. Bez nového narodenia zo Svätého Ducha, niet v srdci človeka spasiteľnej viery. Ak niet spasiteľnej viery, tak niet ani spravodlivosti, radosti ani pokoja , ktorý je jedine v Duchu Svätom. Ak toto v srdci absentuje, tak človek srdcom ešte nevošiel do kráľovstva pokoja a radosti – Božieho kráľovstva.
Prečo o tom, že Ježiš prišiel od Boha – z hora – z neba by mal niekto pochybovať, ak o tom sa jasne zmieňuje sám Ježiš. Ján 16 28 Vyšiel som od Otca, a prišiel som na svet, a zase opúšťam svet a idem k Otcovi.
Oznamuje, že ešte nič neprosili v Ježišovom mene: Ján 16 24 Dosiaľ ste za nič neprosili v mojom mene; proste a dostanete, aby vaša radosť bola naplnená.
V akom teda mene dosiaľ prosili, nech si každý odpovie. No Ježiš ich vyzýva - proste v jeho mene – v Ježišovom mene a dostanete. Prosiť v Ježišovom mene znamená, že je Silným Bohom – Otcom Večnosti, lebo jedine skrze vieru v Ježiša máme večný život.
A dokonca Ježiš hovorí to, čo jasne naznačuje, kto je: Ján16 26 Toho dňa budete prosiť v mojom mene, a nehovorím vám, že ja budem za vás žiadať Otca,
Ako to, že dokonca nebude žiadať Otca, kto prosí v Ježišovom mene? Kto to nevidí je slepý!
A tu je odpoveď, prečo má rád Otec práve tých: Ján16 27 lebo sám Otec vás má rád, pretože ste vy mňa mali radi a uverili ste, že som ja vyšiel od Boha.
Otec ma rád tých, ktorí majú radi jeho Syna a teda uverili jeho svedectvu, že Syn vyšiel od Boha – z hora - z neba – od Otca. Otec sa stotožňuje vo svojom Synu. Kto nemá rád Syna, tak nemá rád ani Otca! Čo to znamená, ak sa dá rovnítko ustievania – ctiť Syna, ako ctiť Otca a dokonca aj poradie – kto nectí Syna = nectí Otca a nie opačne: Jána 5:23 aby všetci ctili Syna, jako ctia Otca. Kto nectí Syna, nectí Otca, ktorý ho poslal.
Ján16 28 Vyšiel som od Otca, a prišiel som na svet, a zase opúšťam svet a idem k Otcovi.
Ak toto niekto popiera, tak nemiluje Syna a z toho vyplýva, že nemá rad ani Otca. Kto učí, že Ježiš je iba človekom, tak popiera a prekrúca všetky slová Ježiša Krista, ktorý sa týkajú jeho príchodu z hora – od Otca – z neba a teda, že je Silným Bohom – Otcom Večnosti.
Kto prekrúca význam jeho mena, ktoré je – Silný Boh, Otec večnosti, tak zaprel meno Ježiša Krista. Matúša 10:33 A kto by mňa zaprel pred ľuďmi, toho i ja zapriem pred svojím Otcom, ktorý je v nebesiach
Re: Trojice před Nicejí
Ježíš "zase" určitě do nebe neodcházel, jakoby tam už v minulosti odešel minimálně jednou. To je nějaký nesmysl, který je už dokonce i v řečtině.
Ježíš odešel do nebe poprvé k Otci a jako člověk. V řečtině není napsáno, že se do nebe vrací. Nic takového. To si jen vymysleli trojiční překladatelé.
Ježíš odešel do nebe poprvé k Otci a jako člověk. V řečtině není napsáno, že se do nebe vrací. Nic takového. To si jen vymysleli trojiční překladatelé.
Re: Trojice před Nicejí
Ctít tedy mít v úctě a uctívat je v Bibli velký rozdíl. Pro ctít nebo mít v úctě se používá jiné řecké slovo než pro uctívat Boha (při bohoslužbě) už jsem to mnohokrát na Ačostým vysvětloval kdo chtěl pochopil a hlupáci to nepochopí zřejmě nikdy a budou neustále vsem lhát, že máme Ježíše uctívat při bohoslužbě stejně jako Boha Otce.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní