Tomáš Plechatý napísal:Re: Sydney
Neobhajuji ani nekritizuji celkový charakter bratra Mikuláše Pavlíka, Víta Vursta, Aleše Zástěry, Waltera Weitha, Teda Wilsona ani tvůj Sydney. Bůh suď - a on už to udělal, odsoudil raději svého syna na smrt, protože vás všechny (i mne) miloval a chtěl nám odpustit.
Stále jsi mi však neodpověděl Sydney. Směl podle tebe Mikuláš Pavlík osobně mimo veřejný blog mluvit svobodně podle svého přesvědčení i proti Valteru Weithovi, nebo nějakému učení církve, nebo obhajovat něco na katolickém učení ?
Proč svým uvedením do funkce předsedy unie toto právo ztratil?
Jestliže ho neměl tak proč ho ztratil vysvěcením na kazatele?
Nebo proč ho ztratil pokřtěním se do církve ASD?
Jak může být CASD církví neustrnulou a neustále se reformující, jestliže své dosavadní pilíře zakonzervovala? viz. výňatky z církevního řádu.
Co se týče kázání o lásce tedy podle tebe o ničem:
Já sám jsem si všiml na vlivu CASD církve tohoto:
+ Vede k víře v Bibli a její pravdivost
+ Vede k víře, že za pravdu stojí za to i trpět, nebo zemřít
+ Vede k víře, že existuje nejen Bůh, ale i ďábel
+ Vede k víře, že Ježíš Kristus je Bůh a vírou v něj člověk získává odpuštění hříchů a život věčný.
+ Vede k víře, že to, jak zde člověk nebo křesťan žije dále po svém křtu je důležité - vyzývá k dobrému jednání a proměně života.
+ Vede k víře v opětovný návrat Ježíše Krista na zem, kdy vše spravedlivě rozsoudí a odplatí každému a obnoví stav podobný původnímu ráji.
+ Ukazuje, že vědecké bádání a přemýšlení není v rozporu s vírou křesťana (obhajoba víry ve stvoření, v potopu, v pravdivost bible podle naplněných proroctví)
Naopak
- Vede k domýšlivosti na vlastní jedinečnost
- Vede k pohrdání ostatními církvemi, jejich posuzování a nálepkování, aniž by jim pořádně rozuměli
- Vede ke strachu o ty ostatní křesťany na kterým nám záleží (protože ještě nepřijali sobotu, slouží římu atd.), že nebudou spaseni
- Vede k odmítání spolupráce, k distancování se, k izolaci od ostatních křesťanů.
- Vede k zákonictví, snaze získat si Věčný život poslušností Božích příkazů (svěcení soboty, dodržování předpisů o jídle, postupné zřeknutí se masa)
- Vede k okultismu (= k uctívání) ženy Ellen gould Whiteové a jejího psaného díla, kterým přebíjí i poselství bible, když ji EGW vyloží.
- Vede k démonizování všech členů církve, kteří odešli, nebo si dovolí kritizovat něco na církvi.
- Vede k nejistotě spasení, strachu, že kdykoliv mohu o svou záchranu a život věčný přijít.
- Vede ke strachu ze skutečného setkání se s Duchem Svatým a nadpřirozenem, které nemáme pod kontrolou. (strachu z Projevů Ducha Svatého, jako je uzdravování, mluvení andělskými jazyky a jejich výklad, prorokování, daru moudrosti, poznání, mocných divů). Nadpřirozené projevy Ducha Svatého se démonizují, nebo skepticky nepřijímají, rozhodně se po nich nedychtí. (Místo toho se klade důraz na talenty dané lidem od narození, jako je hudební talent, matematika, pohostinost, empatie, schopnost mluvit, aby se lidé falešně uchlácholili, že jim nic nechybí)
- Vede ke strachu ze Satana a jeho díla. S vládou šelmy se počítá jako neodvratnou a naprosto jistou. A zaslíbení Ježíše, že máme moc nad veškerou mocí nepřítele a naprosto nic nám neublíží se naopak zapomíná a podmiňuje hlavně zase poslušností a bezhříšností.
Proto mi přijde nanejvýše vhodné, aby kazatelé kázali o Boží lásce a bezpodmínečné jistotě spasení, která jediná může vzbudit lásku a vděčnost, jako motor, díky kterému křesťané žijí naplno, beze strachu.
Stejně tak mi přijde vhodné, aby se přestalo kázat takové poselství, které vzbuzuje ty negativní vlivy, které jsem popsal výše.
Konec konců co si tu všichni myslíme, že jsme?! Všichni zde jsme lidé smrtelní a narozeni v hříchu. Naopak je jen jeden Bůh a ten nás miluje všechny.
Proč se tedy dívat na jiné lidi nebo křesťany skrz prsty. Ani oni ani mi si svou záchranu nezasloužíme. A Bohu by stálo za to zemřít i kdyby měl zachránit jenom je, jenom nás, nebo jenom i jednoho křováka v Botswaně.
...- Vede k odmítání spolupráce, k distancování se, k izolaci od ostatních křesťanů.
Vedla někdy nějaká spolupráce s ostatními křesťany, i když smýšlejícími a věřícími úplně jinak (myslím protestanty), někdy k něčemu? Přivedlo to do církve asd a do jiné církve protestantů se kterou někdo z adventistů někdy spolupracoval na čemkoliv nějaké nové světlo či nové členy? Nevím o tom. Izolace od ostatních křesťanů je špatná, spolupráce s nimi je ale ještě horší, pokud oni nechtějí a nikdy nepřijmou v to v co věříme dny, potom je podle mne taková spolupráce naprosto zbytečná, když k ničemu nevede. Nejsem zastánce ekumenismu, max. společných chvál, s tím problém nemám ani když přijedou k nám do sboru zpívat z jiné církve. Pokud by to byli katolíci a začali oslavovat v písních Marii, hnal bych je ale ze sboru jak špinavý hadr
...- Vede k zákonictví, snaze získat si Věčný život poslušností Božích příkazů (svěcení soboty, dodržování předpisů o jídle, postupné zřeknutí se masa)
Jenže ASD se řídí Písmem a to říká jasně, že spasení jsme vírou v JK, jeho darem milostí, kterou obdržíme při 2PJK, ale můžeme od ní kdykoliv odpadnout, ale i činěním Boží vůle mimo jiné tím, když ho milujeme a dodržujeme jeho přikázání, která jsme měli od počátku a nejsou těžká, protože to je ta pravá láska Boží...
Budeme souzeni jakým zákonem? Jakými přikázáními, které jsme dodržovali nebo ne? Kdo se nedostane do nebe?
Pár veršů pro zopakování, ne že bys to neznal:
Jan 3:16 Nebo tak Bůh miloval svět, že Syna svého jednorozeného dal, aby každý, kdož věří v něho, nezahynul, ale měl život věčný.
Efezským 2:5 Když jsme my ještě mrtví byli v hříších, obživil nás spolu s Kristem, jehož milostí jste spaseni,
Římanům 10:13 Každý zajisté, kdožkoli vzýval by jméno Páně, spasen bude.
Titovi 2:11 Zjevilať se jest zajisté ta milost Boží spasitelná všechněm lidem,
Titovi 3:7 Abychom, ospravedlněni jsouce milostí jeho, byli dědicové v naději života věčného.
Židům 9:28 Tak i Kristus jednou jest obětován, k shlazení mnohých lidi hříchů; podruhé pak bez hříchu ukáže se těm, kteříž ho čekají k spasení.
1 Petrův 1:13 Protož přepášíce bedra mysli vaší, a střízlivi jsouce, dokonale doufejte v té milosti, kteráž vám dána bude při zjevení Ježíše Krista,
[KB1613] 1 J 2:7 Bratří, ne nějaké nové přikázaní píši vám, ale přikázaní staré, kteréž jste měli od počátku. A to přikázaní staré jestiť slovo to, kteréž jste slyšeli od počátku.
[CEP2001] Jk 2:10 Kdo by totiž zachoval celý zákon, a jen v jednom přikázání klopýtl, provinil se proti všem.
[KB1613] Jk 2:11 Ten zajisté, kterýž řekl: Nesesmilníš, takéť řekl: Nezabiješ. Pakli bys nesesmilnil, ale zabil bys, učiněn jsi přestupníkem zákona.
[KB1613] Jk 2:12 Tak mluvte, a tak čiňte, jako ti, kteříž podlé zákona svobody souzeni býti máte.
[KB1613] 1 J 5:3 Nebo toť je láska Boží, abychom přikázaní jeho ostříhali; a přikázaní jeho nejsou těžká.
[KB1613] 2 J 1:4 Zradoval jsem se velmi, že jsem nalezl některé z synů tvých, an chodí v pravdě, jakož jsme přikázaní vzali od Otce.
[KB1613] 2 J 1:6 A totoť jest ta láska, abychom chodili podlé přikázaní jeho. Přikázaní pak toto jest, jakž jste slýchali od počátku, abyste v něm chodili.
[KB1613] Zj 14:12 Tuť jest trpělivost svatých, tu jsou ti, kteříž ostříhají přikázaní Božích a víry Ježíšovy.
[KB1613] Zj 22:14 Blahoslavení, kteříž zachovávají přikázaní jeho, aby měli právo k dřevu života, a aby branami vešli do města.
Zjevení Janovo 21:8 Strašlivým pak, a nevěrným, a ohyzdným, a vražedlníkům, a smilníkům, a čarodějníkům, a modlářům, i všechněm lhářům, připraven jest díl jejich v jezeře, kteréž hoří ohněm a sirou, jenž jest smrt druhá.
...- Vede k nejistotě spasení, strachu, že kdykoliv mohu o svou záchranu a život věčný přijít.
Pokud budeš neustále vědomě hřešit o spasení můžeš klidně přijít, to říká Písmo ne já:
1 Janův 1:7 Pakliť chodíme v světle, jako on jest v světle, obecenství máme vespolek, a krev Ježíše Krista Syna jeho očišťuje nás od všelikého hříchu.
Ezechiel 18:24 Pakli by se odvrátil spravedlivý od spravedlnosti své, a činil by nepravost, čině podlé všech ohavností, kteréž činí bezbožný, takový-liž by živ byl? Na žádné spravedlnosti jeho, kteréž činil, nebude pamatováno. Pro přestoupení své, jehož se dopouštěl, a pro hřích svůj, kterýž páchal, pro tyť věci umře.
Filipským 2:12 A tak, moji milí, jakož jste vždycky poslušni byli, netoliko v přítomnosti mé, ale nyní mnohem více, když jsem vzdálen od vás,
s bázní a s třesením spasení své konejte.
...- Vede ke strachu ze skutečného setkání se s Duchem Svatým a nadpřirozenem, které nemáme pod kontrolou. (strachu z Projevů Ducha Svatého, jako je uzdravování, mluvení andělskými jazyky a jejich výklad, prorokování, daru moudrosti, poznání, mocných divů). Nadpřirozené projevy Ducha Svatého se démonizují, nebo skepticky nepřijímají, rozhodně se po nich nedychtí. (Místo toho se klade důraz na talenty dané lidem od narození, jako je hudební talent, matematika, pohostinost, empatie, schopnost mluvit, aby se lidé falešně uchlácholili, že jim nic nechybí)
Nikdo na této zemi v současné době nemá dar uzdravování, pokud někdo tvrdí, že umí uzdravit je to podvod, zvláště se to děje u charizmatiků, kde se vyberou např. dopředu herci, dají je na vozík a pak je jako uzdraví mocí Ducha svatého a oni vyskočí a běhají, nikdo přitom nezná jejich minulost a je to jen manipulace s davy a obrovský podvod. Proto musíme být všichni zvlášť opatrní, pokud se něco takového děje, většinou je to podvod nebo od satana. Ti, kteří si charismatiky prošli, ví o čem mluvím.
a tak bych mohl pokračovat...
