Trojice před Nicejí

Diskusia o vieroučných bodoch CASD.
mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Trojice před Nicejí

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Jan 6.38

Neboť jsem sestoupil z nebe, ne abych činil vůli svou, ale vůli toho, který mě poslal. Bible viz další překlady
"Sestoupil jsem z nebe." Ježíš řekl, že přišel z nebe, což znamená, že přišel od Boha; Bůh byl jeho zdrojem. Zdá se však, že Židé nepochopili Ježíšova slova zde v Janovi 6:38. Židé byli zmateni tím, co Ježíš řekl, protože řekli, že znají Ježíšovu matku Marii a také Josefa, kterého považovali za Ježíšova otce (Jan 6:42). Také mu špatně rozuměli, když řekl, že je „nebeským chlebem“ a že potřebují „jíst jeho tělo“, aby mohli žít (Jan 6:51). To, co Ježíš řekl, je zmátlo a přemýšleli, v jakém smyslu mohl Ježíš dát jíst své tělo (Jan 6:52). Je zřejmé, že nezachytili jeho obrazný jazyk, což je u Jana běžné téma (Jan 6:52; 8:27). Neměli bychom tedy následovat příklad a nesprávně vykládat Ježíšův jazyk zde v Janovi 6:38. Bylo pro ně běžným jazykem říkat, že něco „přišlo z nebe“, pokud byl jejím zdrojem Bůh, a existuje řada veršů, které ukazují, že je to pravda.

V Janovi 8:23 Ježíš říká: "Vy jste zdola, já jsem shůry." Ježíš tím nemyslí, že jsou doslova z podsvětí; ani tím nemyslí, že doslovně existoval jako jiná bytost v nebi a poté vstoupil do Mariina lůna jako člověk. Místo toho Ježíš používá obrazný způsob, jak říká, že jeho Otec je Bůh (Jan 8:28, 42), je shůry, stejně jako jejich otec je Ďábel (Jan 8:44). Tento příklad v Janovi 8:23 nám ukazuje, že pro Ježíše není neobvyklé, když říká, že je „shora“ nebo „z nebe“ obrazným způsobem, aniž by to znamenalo, aby to bylo bráno doslovně, což je přesně jeho význam zde v Janovi 6:38.

Podobně Jakub 1:17 říká, že každý dobrý dar je „shůry“ a „sestupuje“ od Boha. Co tím Jakub myslí, je jasné. Bůh je Autorem a zdrojem dobrých věcí v našem životě. Bůh pracuje v zákulisí, aby poskytl to, co potřebujeme. Tento verš neznamená, že dobré věci v našich životech přicházejí přímo z nebe. Ježíšova slova je třeba chápat stejně, jako rozumíme Jakubovým slovům – že Bůh je zdrojem Ježíše Krista, kterým byl. Kristus byl Božím plánem na spasení lidstva a Bůh přímo zplodil Ježíše.

Stále používáme stejný jazyk o věcech přicházejících z nebe. Mnoho křesťanů říká, že „Pán“ jim požehnal, když obdrželi požehnání prostřednictvím jiných lidí, ale uvědomují si, že konečným zdrojem požehnání byl Pán. Někteří lidé dokonce používají frázi „požehnání z nebe“, což znamená, že Bůh byl nějakým způsobem za požehnáními, která jim byla dána. Skutečnost, že Ježíš řekl, že sestoupil od Boha, z něj nedělá Boha, jak tvrdí někteří trinitáři.

Bylo běžné mluvit o věcech přicházejících z nebe, když tím bylo míněno pouze to, že Bůh je konečným zdrojem. Když chtěl Bůh lidem říci, že jim požehná, když budou dávat desátky, řekl jim, že otevře okna „nebe“ a vylije požehnání (Mal. 3:10). Všichni samozřejmě rozuměli použitému idiomu a nikdo nevěřil, že Bůh doslova sesype věci z nebe. Věděli, že tato fráze znamená, že původem požehnání, která obdrželi, je Bůh. Takže například jedním ze způsobů, jak Bůh „sesypal požehnání z nebe“, bylo dát déšť a slunce, aby byla úroda hojná.

Dalším příkladem bylo, když farizeové požádali Ježíše, aby jim ukázal znamení z nebe (Mt 16:1). Nežádali, aby Ježíš svolal z nebe nějakou fyzickou věc, ale žádali Ježíše, aby jim ukázal znamení, které jasně pochází od Boha. Jejich pokrytectví bylo odhaleno, když Ježíš uzdravil muže, který se narodil slepý a oni stále nevěřili (Jan 9:1nn).

Dalším příkladem je, když Kristus řekl: „Janův křest – odkud se vzal? Bylo to z nebe nebo od lidí?" (Matouš 21:25). Janův křest by byl „z nebe“, kdyby Jan nedostal nápad sám od sebe, ale nápad a duchovní očištění, které s ním přišlo, přišly od Boha; zatímco by to bylo „od mužů“, kdyby to byl jen Janův nápad. Záznam o Janově křtu objasňuje idiom o nebi: Něco přišlo z nebe, pokud byl jeho zdrojem Bůh; ve skutečnosti nemuselo sestoupit z nebe. Tento idiom je stejný, když se používá o Ježíši. Ježíš je „z Boha“, „z nebe“ nebo „shůry“ v tom smyslu, že Bůh je jeho Otec, a tedy jeho původ.

[Pro diskusi o souvisejícím bodu, že Bůh „poslal“ Ježíše, viz komentář k Janovi 6:57.]

"Nedělat svou vlastní vůli." Tento verš ukazuje, že Ježíš přijal to, čemu učil, od svého Otce, Boha. Viz komentář k Janovi 8:28.

"vůli jeho." Ježíš v řadě veršů velmi jasně řekl, že jeho primárním účelem je plnit vůli Boží, ne následovat své vlastní cesty a splnit si své vlastní touhy. Viz komentář k Janovi 4:34.

"Kdo mě poslal." Učení, které Bůh poslal Ježíše Krista, se v Novém zákoně vyskytuje více než 40krát a může mít v různých kontextech různé významy.

[Podrobný komentář k tomu, že Ježíš Kristus byl poslán Otcem, a jeho různé významy a nuance v kontextu, viz komentář k Janovi 6:57.]
Naposledy upravil/-a mikim v 03 Nov 2023, 10:34, upravené celkom 1 krát.

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Trojice před Nicejí

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Jan 6.57

Tak jako mě poslal živý Otec a já žiji kvůli Otci, tak ten, kdo se mnou dál sytí – ano ten – bude žít kvůli mně. Bible viz další překlady
"Poslal mě živý Otec." Učení, které Bůh poslal Ježíše Krista, se v Novém zákoně vyskytuje více než 40krát a může mít v různých kontextech různé významy. To, že Bůh poslal Ježíše na svět, může mít několik různých nuancí. Za prvé, Ježíš je „poslední Adam“ (1. Korintským 15:45), a stejně jako Bůh stvořil Adama, tak Bůh stvořil Ježíše tím, že ho zplodil v Marii. Boží poslání Ježíše se tedy může týkat jeho početí a narození a následné služby za záchranu lidstva, nebo se může jednoduše týkat mnohem pozdější události, kdy Bůh poslal Ježíše, aby naplnil svou službu spasitele lidstva. Tento druhý význam je například tím, co znamená Jan 17:18 (NET), když se Ježíš modlil k Bohu a řekl: „Jak jste mne poslali do světa, tak jsem já poslal do světa je. Ježíš pověřil své apoštoly a vyslal je, tak jak ho Bůh pověřil a poslal.

Existují trinitáři, kteří trvají na tom, že protože Bůh „poslal“ Ježíše, Ježíš musí být Bohem. Ale to je příliš mnoho z jednoduchého konceptu „byť poslán“. Myšlenka, že něco bylo „posláno“ Bohem, byla běžně používána a jednoduše znamená, že Bůh je konečným zdrojem neboli „odesílatelem“ toho, co bylo odesláno. Není důvod se domnívat, že to, že byl Ježíš poslán Bohem, z něj dělá Boha – nic jiného, co je „posláno“ Bohem, není Bůh. Tato fráze znamená pouze to, co říká, že Bůh poslal Ježíše. Bible má desítky příkladů věcí, které Bůh poslal, a všechny znamenají, že Bůh byl zdrojem. Bůh seslal špatné počasí na Egypt (2M 9:23), ohnivé hady na Izraelity (4Mo 21:6), Mojžíše (Dt 34:11), proroky (Soudce 6:8; 2. Sam 12:1 ), a mnoho dalších lidí a věcí. Jan Křtitel byl muž „poslaný od Boha“ (Jan 1:6). Slova Jana Křtitele o tom, že byl poslán, jsou velmi jasná, a pokud se to vezme stejně, jak někteří trinitáři berou Ježíše jako „poslaného“ Bohem, udělalo by to z Jana Boha také. Jan řekl: „Nejsem Mesiáš, ale byl jsem poslán před Ním“ (Jan 3:28 HCSB). To, co měl Jan na mysli slovem „byl jsem poslán před ním“, jednoduše znamená, že Bůh pověřil Jana v době, která předcházela Mesiášovi. Ale pokud už někdo věřil, že John je nějakým způsobem čtvrtým členem Božství, pak by to, co řekl John, mohlo být použito jako důkaz podporující tuto víru. Jde o to, že jediný důvod, proč by někdo řekl, že Ježíšovo „poslaní“ Bohem znamenalo, že byl Bohem nebo že již existoval v nebi, by byl, kdyby tuto víru již zastával. Slova sama o sobě to neříkají ani neznamenají.

Ve skutečnosti skutečnost, že Bůh nebo Otec „poslal“ Ježíše, dokazuje, že Ježíš není součástí Trojice, a proto je rovnocenný a věčný s Otcem. Ježíš jasně řekl, že ten, kdo „posílá“, je větší než ten „poslaný“. V Janovi 13:16 řekl: "Služebník není větší než jeho pán, ani poslaný není větší než ten, kdo ho poslal." Pokud tedy Otec poslal Ježíše, pak je Otec větší než Ježíš. Potom to dal velmi jasně najevo, když hned v následující kapitole řekl: „Můj Otec je větší než já“ (Jan 14:28).

Kultura té doby jasně ukázala, že „pán“ je větší než služebník a ten, kdo někoho posílá, je větší než ten, kdo je poslán. Podle Ježíšových vlastních měřítek tedy skutečnost, že říká, že byl „poslán“ Bohem, ukazuje, že ačkoli je Synem Božím, byl stále služebníkem Boha, svého Otce. A přesně tak měli první křesťané vztah k Ježíši: jako ke svému pánovi, ale k Božímu Synu a Božímu služebníku. Ve Skutcích se například modlili, aby Ježíš byl Boží „služebník“ (srov. Skutky 3:13; 4:27, 30; také viz komentář ke Skutkům 3:13).

Dalším důkazem, že to, že byl Ježíš poslán Bohem, z něj nečiní Boha a „rovného“ s Otcem, je to, že Bible nikdy neříká, že Ježíš „poslal“ Boha (nebo „Otce“), aby něco udělal. Jestliže Bible více než 40krát říká, že Bůh poslal Ježíše, a že Ježíš i Otec jsou Bůh a jsou si rovni, proč Bible nikdy neříká, že Ježíš poslal Otce, aby něco udělal? Odpověď je jednoduchá a jasná z Ježíšových vlastních úst: ten, kdo posílá, je větší než ten, kdo je poslán. Ježíš není Bůh a skutečnost, že říká, že byl poslán Bohem, to dokazuje.

"žít." To znamená žít věčně. Viz komentář k Lukášovi 10:28.⁹

Viktorrealita
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Trojice před Nicejí

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

Mikim

Jednoducho povedané - Ježiš nepotreboval vieru, lebo prišiel z hora - z neba - od Otca. No a týmto ti padá to tvoje snaženie dokázať, že Ježiš je iba človekom a padá aj všetko následné s tým spojené. Žiadne prekrúcanie Písma nezmení nič na fakte, že v Biblii nie je o tom, že by Ježiš potreboval vieru, ani zmienka.

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Trojice před Nicejí

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Viktorrealita napísal: 07 Nov 2023, 08:00 Mikim

Jednoducho povedané - Ježiš nepotreboval vieru, lebo prišiel z hora - z neba - od Otca. No a týmto ti padá to tvoje snaženie dokázať, že Ježiš je iba človekom a padá aj všetko následné s tým spojené. Žiadne prekrúcanie Písma nezmení nič na fakte, že v Biblii nie je o tom, že by Ježiš potreboval vieru, ani zmienka.
Viktor ty jsi fakt mimo :). Víra = důvěra či spolehnutí Ježíše v Boha Otce (biblicky dokázána). To pochopí asi každý s průměrným IQ. Ježíš nepřišel fyzicky z nebe, ale narodil se jako člověk na zemi a teprve od té doby začal existovat, ap. Jan byl taky poslán od Boha a nikdo by nevěřil, že by přišel z nebe kde žil dříve , Jan 1:6  Od Boha byl poslán člověk, jménem Jan.

Ježíš člověk říká jasně, že bude Bohu důvěřovat, vloží v něj důvěru, bude mu věřit či nechá se jim přesvědčit
Žd 2:13
CSP A opět: ‚Já mu budu důvěřovat;‘ a opět: ‚Hle, já a děti, které mi dal Bůh.‘

MPCZ A opět: Já budu mít důvěru v něho; a opět: Hl...e, já a děťátka, jež mi dal Bůh.

ZP a jinde: »Budu mu důvěřovati«, a jinde: »Hle, zde jsem, já i dítky, jež mi dal Bůh«.

OP A jinde: Já svou důvěru složím v něho. A ještě jinde: Hle, tady jsem já i moje děti, které mi Bůh dal. a (a) [Ž 22:23; Iz 8:17; Iz 8:18]

BKR A opět: Já budu v něm doufati. A opět: Aj, já a dítky, kteréž dal mi Bůh.

NBK98 A znovu: "Já na něj budu spoléhat." A znovu: "Hle, já a děti, které mi dal Bůh."

B21 Jinde říká: "Já na něj budu spoléhat," a pokračuje: "Hle, já a děti, které mi dal Bůh."

B21P Jinde říká: „Já na něj budu spoléhat,“ a pokračuje: „Hle, já a děti, které mi dal Bůh.“

JB Já sám budu v něho mít důvěru. A rovněž: Hle, jsme zde, já i děti, které mi dal Bůh.

COL A dále: „Já budu doufati v něho.“ A opět: „Hle, zde já i dítky, které mi dal Bůh!“

KLP A opět: 'Já svou důvěru vložím v něho'. A ještě zase: 'Hle, tady jsem já i moje děti, které mi dal Bůh.'

SKR A zase: Já budu v něho důvěřovat. A opět: Hle, já a mé děti, které mi dal Bůh.

[IGNT]και G2532 AND παλιν G3825 AGAIN εγω G1473 I εσομαι G2071 G5704 WILL BE πεποιθως G3982 G5756 TRUSTING επ G1909 IN αυτω G846 HIM. και G2532 AND παλιν G3825 AGAIN, ιδου G2400 G5628 BEHOLD εγω G1473 I και G2532 AND τα G3588 THE παιδια G3813 CHILDREN α G3739 WHICH μοι G3427 ME εδωκεν G1325 G5656 ο G3588 GAVE θεος G2316 GOD.

Žd 2:13
VW And again: I will put My trust in Him(Vložím v Něj svou důvěru). And again: Here am I and the children whom God has given Me.

KJ3 And again, “I will be trusting on Him.” (Budu v Něho důvěřovat) Isa. 8:17 And again, “Behold, I and the children whom God gave to Me.” Isa. 8:18

RNKJ And again, I will put my trust in him. And again, Behold I and the children which יהוה hath given me.

ASV And again, I will put my trust in him. And again, [1] Behold, I and the children whom God hath given me.

IAV And again, I will put my trust in him. And again, Behold I and the children which Elohim hath given me.

DB And again, I will trust in him. (Budu mu věřit) And again, Behold, I and the children which God has given me.

LEB And again, "I will trust in him."[+]Isa 8:17> And again, "Behold, I and the children God has given me."[+]Isa 8:18>

WEB Again, “I will put my trust in him.” Again, “Behold, here I am with the children whom God has given me.”

LITV And again, "I will be trusting on Him." Isa. 8:17 And again, "Behold, I and the children whom God gave to Me." Isa. 8:18

NET Again he says, “I will be confident in him,” (Budu mu důvěřovat) and again, “Here I am, with the children God has given me.”

THO And, again: I will trust in him; and, again: Here am I and the children whom God hath given me.

ROT and again - I, will be confident upon him; and again - Lo! I, and the children which, unto me, God, hath given.

ETHE And again, I will put my confidence in him. And again, Behold me, and the sons whom thou hast given me, Aloha.

LAMSA And again, I will put my trust in him. And again, Behold me and the children which God has given me.

MURD And again, I will confide in him. (svěřím se mu) And again, Behold me, and the children whom thou, God, hast given to me.

T2001 And again, ‘I will have trusted in them.’ And again, ‘{Look!} The boys whom Jehovah gave me, and I…’

KJPCE And again, I will put my trust in him. And again, Behold I and the children which God hath given me.

TS98 And again, “I shall put My trust in Him.” (Vložím v Něj svou důvěru) And again, “See, I and the children whom Elohim gave Me.”

JESP And again, I will be confident in him. And again, Behold I and the young children which God gave me.

CJB Also, "I will put my trust in him, . . ." and then it goes on, "Here I am, along with the children God has given me."

MIT And again: I shall be (one of those) persuaded by him. (Nechám se jim přesvědčit) And once more: Look at me and the children God gave me.

MOF and again, 'I will put my trust in him,' and again, 'Here am I and the children God has given me.'

ESV And again, a"I will put my trust in him." And again, bc"Behold, I and the children cGod has given me."
a [Psa 18:2; Isa 8:17; 12:2]
b Cited from Isa 8:18
c Isa 8:18

Viktorrealita
Príspevky: 1376
Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
Kontaktovať používateľa:

Re: Trojice před Nicejí

Neprečítaný príspevok od používateľa Viktorrealita »

mikim napísal: 07 Nov 2023, 17:52 Viktor ty jsi fakt mimo :). Víra = důvěra či spolehnutí Ježíše v Boha Otce (biblicky dokázána). To pochopí asi každý s průměrným IQ. Ježíš nepřišel fyzicky z nebe, ale narodil se jako člověk na zemi a teprve od té doby začal existovat, ap.
Určite vieš o tom, že existuje pojem - viera a čo všetko znamená pre človeka, že.
Vieš aj to, ako sa definuje.

Vieš o tom, že tento pojem - viera, existuje na mnohých miestach v Biblii. Vieš aj to, že sa vždy používa v súvislosti s človekom a jeho spásou. Predsa, iba znovuzrodené srdce prijíma spasiteľnou vierou evanjelium života – Slovo Božie – Krista.

Vieš aj to, že pojem – viera nikdy nebol použitý v Písme v súvislosti s osobou Ježiša Krista – teda, že by Ježiš potreboval vieru. To je pre takých, ako si ty Mikim výkričníkom. Ak to v Biblii nie je, tak, ako to tam nájdeš? Síce sa snažíš prekrúcať to a zamieňať pojmy, ale to je tak všetko. Hoci si z Biblie urobil trhací kalendár, tak tento tvoj problém takto nevyriešiš, keď to tam nie je. Spočítaj si v Biblii, koľko - krát sa použil pojem viera a to v súvislosti s človekom - teda jeho spásou a prečo sa ani raz nepoužil v súvislosti s Ježišom Kristom?

Z toho vychádza, že tvoj boj je len strata času a teda márny a každé učenie, ktoré učí, že Ježiš je iba človekom, je z ducha antikrista.

Písal som snáď niekde, že Ježiš – jeho osoba, zišiel z hora – z neba na Zem a to priamo v tele? V nebi predsa nemajú smrteľné telá. Ak by zišiel z neba v nesmrteľnom tele, tak by sa nič z toho, čo sa malo stať, nestalo.

Vždy píšem, že osoba Ježiša prišla z hora – z neba a to tak, že sa narodil panne - teda jeho osoba prišla z neba v tele a to tak, že sa narodil, ako človek. Preto aj vedel odkiaľ prichádza a kam ide. Iba tak sa mohlo stať to, čo sa stalo a priniesť dokonalú obeť za naše hriechy a na tretí deň vstať z mŕtvych, lebo prišiel v smrteľnom tele, ako človek.

Ján 6:51 Ja som ten živý chlieb, ktorý sostúpil z neba. Keby niekto jedol z tohoto chleba, bude žiť na veky. A chlieb, ktorý ja dám, je moje telo, ktoré ja dám za život sveta.

Teda jeho osoba - Syn Boží - Slovo Božie, ktorý je v nebi zostúpil z neba a to tak, že sa narodil panne a prišiel v smrteľnom tele. Prináša svoje telo, ako dokonalú obeť a to raz a navždy. Jesť tento chlieb je prijať vierou evanjelium života - Slovo Božie - Krista a tak žiť naveky.

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Trojice před Nicejí

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

...Vieš aj to, že pojem – viera nikdy nebol použitý v Písme v súvislosti s osobou Ježiša Krista – teda, že by Ježiš potreboval vieru. To je pre takých, ako si ty Mikim výkričníkom. Ak to v Biblii nie je, tak, ako to tam nájdeš?

Viktor ty jsi vážně blb v minulém komentáři jsem ti dal verš Žid. 2.13 ve kterém Ježíš jasně říká, že bude důvěřovat (spoléhat, věřit) "mu" tedy Bohu Otci. Stejně jako i my důvěřujeme a věříme Bohu Otci.
Ježíš byl člověk jako my a musel se ve všem spoléhat na Boha Otce tedy úplně stejně jako o my až dodnes.
Kdo si zcela nebiblicky vymýšlí, že Pán Ježíš Kristus je Bůh tak je u mne antikrist.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní