Věřit nebo ověřovat?
Re: Věřit nebo ověřovat?
Niektorí veriaci kresťania, aj na tomto fóre, potvrdili odlišnosti učenia Ježiša a Pavla. Pavol jediný z učeníkov nezažil pozemského Krista, ale mal žiaľ najväčší vplyv na ďalšie smerovanie kresťanstva. Môžeme trocha nadnesene hovoriť o paulisme. To bolo učenie tzv. apoštola Pavla, nie Krista. Tých rozporov v učení Ježiša a Pavla je viacero. Treba čítať Nový Zákon bez ružových okuliarov.
-
- Príspevky: 1376
- Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
- Kontaktovať používateľa:
Re: Věřit nebo ověřovat?

Realita to potvrdzuje.
Milióny a milióny ľudí po celom svete uctieva Otca na nebesiach a to skrze vieru v Ježiša Krista – Syna Božieho. Boli sme všetci predtým pohania a uctievali sme modly a démonov. Nepoznali sme zvrchovaného Boha. Teraz poznáme skrze Krista svojho Otca na nebesiach – zvrchovaného Boha, ktorý nás oživil, aby sme uvideli tu cestu života - Krista. Ján6 65A vravel: Preto som vám povedal, že nikto nemôže prijsť ku mne, keby mu to nebolo dané od môjho Otca. Ján 6:37 Všetko, čo mi dáva Otec, prijde ku mne, a toho, kto prijde ku mne, nevyženiem von.“ Ján 6:44 Nikto nemôže prijsť ku mne, keby ho nepritiahol Otec, ktorý ma poslal, a ja ho vzkriesim v posledný deň
Spasenie nie je podmienené krstom vodou. To v Písme nenájdeš. Krst vodou je len potvrdenie toho, čo sa najprv stalo v srdci a to je podstatné. Samotný krst vodou nikoho nespasí.
Je to dokonalé dielo milosti, ktoré najprv Boh učinil na kríži, aby sa toto všetko mohlo diať, teda zmierenie a prijatie.
Tak teda prvotnou príčinou je vyvolenie Bohom – zapísanie do knihy života, následne znovuzrodenie z Boha, keď sa v srdci znovuzrodí dieťa Božie a otvorí oči, aby mohlo vidieť svetlo Božieho Slova. Až vtedy dieťa Božie prijíma spasiteľnou vierou do znovuzrodeného srdca to svetlo - Slovo života – Krista, lebo to Kristus je to stelesnené Otcove Slovo. Nikto ho nenúti, aby milovalo svojho Otca, lebo už vie, kto je jeho Otec a vzhliada iba k svojmu Otcu a to sa deje skrze Krista.
Až potom nasleduje vyučovanie milosťou Božou a zdokonaľovanie sa v Kristu a to na obraz Syna Božieho. Až vtedy nasledujú skutky viery a ovocie Ducha a to jedine na chválu Božiu a nie vlastnú, pretože všetko sa dialo v milosti Božej.
Svetlo je jedine od Boha. Zásadný problém je ten, že to nemáš od Boha, aby si to urobil a upravil Bibliu. Preto sa ti to ani nepodarí. A tak tvoja upravená biblia, by síce neobsahovala to, čo sa ti nepáči, ale skompletovaná by bola iba z tvojich vlastných pohnútok. Ako vidíme, tak ani RKC- KC, sa to nepodarilo uskutočniť a tak musela odmietnuť – iba Písmo.Neregistrovaný napísal: ↑21 Aug 2024, 12:06 Jsem rád že jsme si to konečně vyjasnili a už nám všem nic nebrání v tom přijmout nové světlo
V podstate nikto s tým už nič nenarobí, lebo Biblia sa už sformovala z Božej moci do tej podoby, ako ju poznáme a taká sa aj rozšírila medzi všetky národy a naplnila Zem. Hoci existuje množstvo falošných, tak na tomto fakte už nič nezmenia. RKC – KC, sa taktiež mnohé veci v Biblii nepáčia a svedčia proti nej. Už nedokázala Bibliu zásadne zmeniť. A tak jej postačuje vystrašiť katolíkov, aby si nevykladali Bibliu po svojom a odmietnuť jedine Písmo a slovo pápeža a magistéria postaviť nad Písmo. Správa sa to, ako keby Ducha Svätého, ktorý zjavuje pravdu, komu chce a kedy chce sa dalo uzamknúť niekde do múrov Vatikánu. Svätý Duch zjavuje Pravdu vo svojom Slove komu chce a kedy chce a to nezávisle na tom kde sa narodil, aké má postavenie a čomu predtým veril. Aj reformátorov Boh vzkriesil a oživil z tejto temnoty.
Ak si vytlačíš svoju bibliu a to podľa vlastných predstáv a odoberieš si to, čo sa ti nepáčí, alebo niečo pridáš, tak z akej moci a autority to urobíš? Dopadol by si ako SJ a im podobní, ktorí Bibliu zmanipulovali na svoj obraz. Ak sa Biblia z Božej moci už rozšírila po celom svete a v podstate je kanonizovaná v srdciach ľudí, ktorý uverili tomuto Slovu Biblie, tak ako to chceš zmeniť, ak nemáš na to moc, ani autoritu? Ak sa RKC – KC nepodarilo zásadne zmeniť Bibliu na svoj obraz, tak jej ostalo len odmietnuť najvyššiu autoritu Slova Biblie – jedine Písmo a postaviť slovo pápeža nad Písmo a varovať svojich veriacich pred výkladom Biblie po svojom. Teda vykladať tak, aby to neprotirečilo oficiálnemu výkladu KC. Veď aj pápežstvo stojí na zmanipulovanom výklade verša z Biblie, aby legitimizovalo tento úrad, aby následne slovo pápeža postavili nad autoritu Slova Biblie.
Naposledy upravil/-a Viktorrealita v 22 Aug 2024, 16:27, upravené celkom 1 krát.
-
- Príspevky: 1376
- Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
- Kontaktovať používateľa:
Re: Věřit nebo ověřovat?
Žiadny paulizmus neexistujeNeregistrovaný napísal: ↑21 Aug 2024, 17:14 Niektorí veriaci kresťania, aj na tomto fóre, potvrdili odlišnosti učenia Ježiša a Pavla. Pavol jediný z učeníkov nezažil pozemského Krista, ale mal žiaľ najväčší vplyv na ďalšie smerovanie kresťanstva. Môžeme trocha nadnesene hovoriť o paulisme. To bolo učenie tzv. apoštola Pavla, nie Krista. Tých rozporov v učení Ježiša a Pavla je viacero. Treba čítať Nový Zákon bez ružových okuliarov.
Ježiš, a to či bol na Zemi, alebo v nebi, tak vždy je to ten istý Ježiš a preto argument, že Pavol nezažil Ježiša na Zemi je irelevantný. Pavol nič iné nezvestoval od ostatných apoštolov. Zvestoval jedine pravé evanjelium Ježiša Krista a jasnejšie zdôrazňoval, že spása je jedine z milosti, skrze vieru v Krista, aby sa nikto nechválil a všetka chvála bola daná jedine Bohu. To sa niektorým neznalým Písma javí, ako keby iné evanjelium, čo nie je pravda.
Žiadne rozpory v ucení s inými apoštolmi v Biblii nie sú, ak sa to teda vykladá v Duchu Písma. Ak by to tak bolo, tak by to, čo napísal Pavol, sa nestalo súčasťou Biblie.
Naposledy upravil/-a Viktorrealita v 22 Aug 2024, 16:31, upravené celkom 1 krát.
Re: Věřit nebo ověřovat?
Viktor, opäť nekriticky píšeš a popieraš fakty. Pavol sa dostal do sporu s Petrom. Kto by mal lepšie poznať Ježišovo učenie než Peter a ostatní učeníci, ktorí osobne sprevádzali Ježiša? Pavol sa staval do pozície autority a učiteľa rannej cirkvi. Otázka je, či mal na to oprávnenie? Keby si pozornejšie študoval Pavlove listy a porovnal ich s inými knihami NZ, tie rozpory tam nájdeš. Preto označenie "paulizmus" nie je od veci.
Keď niekto opakovane píše, že neklame, je podozrivý.
Keď niekto opakovane píše, že neklame, je podozrivý.
-
- Príspevky: 1376
- Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
- Kontaktovať používateľa:
Re: Věřit nebo ověřovat?
Pavol kritizoval Petra za pokrytecké správanie a nie len Petra. A mal pravdu. O žiadne svoje líderstvo mu nešlo, ale naopak. Kritizoval pokrytecké správanie a oddeľovanie sa medzi obrátenými zo Židov a z pohanov .
Sám o sebe hovorí: 1. list Korinťanom 15:9
Lebo ja som najmenší z apoštolov, ktorý nie som hoden volať sa apoštolom, pretože som prenasledoval cirkev Božiu
Často bojoval s tými z obriezky, ktorí chceli zaviesť obriezku aj medzi obrátených z pohanov. Niektorí obrátení z obriezky sa začali povyšovať a oddeľovať od obrátených z pohanov, čo bolo neprijateľné. Chceli prevrátiť evanjelium.
Ako vidíme, tak nič také, sa do Biblie nedostalo
Gal2 11 Ale keď prišiel Peter do Antiochie, priamo do tvári som sa postavil proti nemu, pretože bol hoden odsúdenia. Lebo prv, než boli prišli niektorí od Jakoba, jedal spolu s pohanmi. Ale keď prišli, uťahoval sa a oddeľoval bojac sa tých z obriezky. 13 A s ním spolu pokrytecky robili aj ostatní Židia, takže aj Barnabáš bol spolu zavedený ich pokrytectvom.
Gal 2:14 Ale keď som videl, že nekráčajú rovno pri pravde evanjelia, povedal som Petrovi pred všetkými: Ak ty, súc Žid, žiješ pohansky a nie židovsky, prečo potom nútiš pohanov prijať židovský spôsob života?
Sám o sebe hovorí: 1. list Korinťanom 15:9
Lebo ja som najmenší z apoštolov, ktorý nie som hoden volať sa apoštolom, pretože som prenasledoval cirkev Božiu
Často bojoval s tými z obriezky, ktorí chceli zaviesť obriezku aj medzi obrátených z pohanov. Niektorí obrátení z obriezky sa začali povyšovať a oddeľovať od obrátených z pohanov, čo bolo neprijateľné. Chceli prevrátiť evanjelium.
Ako vidíme, tak nič také, sa do Biblie nedostalo
Gal2 11 Ale keď prišiel Peter do Antiochie, priamo do tvári som sa postavil proti nemu, pretože bol hoden odsúdenia. Lebo prv, než boli prišli niektorí od Jakoba, jedal spolu s pohanmi. Ale keď prišli, uťahoval sa a oddeľoval bojac sa tých z obriezky. 13 A s ním spolu pokrytecky robili aj ostatní Židia, takže aj Barnabáš bol spolu zavedený ich pokrytectvom.
Gal 2:14 Ale keď som videl, že nekráčajú rovno pri pravde evanjelia, povedal som Petrovi pred všetkými: Ak ty, súc Žid, žiješ pohansky a nie židovsky, prečo potom nútiš pohanov prijať židovský spôsob života?
Re: Věřit nebo ověřovat?
V Mat. 24 Ježiš varoval pred falošnými prorokmi. Pavol respektíve Saul sa objavil na scéne pomerne skoro. Prenasledoval kresťanov. Poznáme jeho príbeh o zázračnom obrátení. V Gal 2,20 píše, že už nežije on, ale žije v ňom Kristus. Skúsme sa pozrieť na to z pohľadu pohanov. Príde niekto, kto o sebe tvrdí, že má autoritu od Ježiša, že vlastne z jeho úst hovorí Ježiš. Akoby sa staval na úroveň Ježiša.
Nepripomína vám to niekoho? Kto sa po stáročia označuje za hovorcu či námestníka Ježiša?
Ježiš v Mat 23 hovorí "Vy sa však nedávajte volať: ‚Rabbi‘, lebo jeden je váš Učiteľ a vy všetci ste bratia. 9 Ani otcom nevolajte nikoho na zemi, lebo len jeden je váš Otec, ten nebeský. 10 Ani sa nedávajte volať vodcami, lebo len jeden je váš Vodca, Kristus."
Pavol sa naopak stavia do pozície autority a učiteľa. 1.Tim 2,7 "Preto som bol ustanovený za hlásateľa a apoštola — pravdu hovorím, neklamem —, za učiteľa pohanov vo viere a pravde."
Ježiš nikdy nepovedal, že po svojom odchode vám sem pošlem učiteľa a apoštola.
Ježiš varoval v Mat 7: Nie každý, kto mi hovorí: ‚Pane, Pane!‘ vojde do nebeského kráľovstva, ale iba ten, kto plní vôľu môjho Otca, ktorý je v nebesiach. 22 Mnohí mi povedia v ten deň: ‚Pane, Pane, či sme v tvojom mene neprorokovali? Nevyháňali sme v tvojom mene démonov? Nerobili sme v tvojom mene mnoho mocných činov?‘
Naopak Pavol píše v Rim 10: Veď každý, kto by vzýval Pánovo meno, bude spasený."
Naozaj stačí iba uveriť a hovoriť každý deň Pane, Pane? Podľa Pavla asi áno.
Ďalšie protirečenie je v Rim 9:
"A tak sa teda zmilúva, nad kým chce, a zatvrdzuje, koho chce."
(Takže kalvinistom dáva za pravdu.)
Ježiš v Mat 5 hovorí: "Blahoslavení milosrdní, lebo im sa dostane milosrdenstva."
V Mat 5 Ježiš hovorí: 17 Nemyslite si, že som prišiel zrušiť Zákon alebo Prorokov. Neprišiel som zrušiť, ale naplniť. 18 Amen, hovorím vám: Pokiaľ sa nepominie nebo a zem, nepominie sa ani najmenšie písmenko, ani jediná čiarka zo Zákona, kým sa všetko nestane. 19 Kto by teda zrušil čo len jedno z týchto najmenších prikázaní a učil by tak ľudí, bude označený za najmenšieho v nebeskom kráľovstve. Kto ich však bude zachovávať a učiť, bude označený za veľkého v nebeskom kráľovstve. 20 Hovorím vám, že nikdy nevojdete do nebeského kráľovstva, ak vaša spravodlivosť nebude oveľa väčšia ako spravodlivosť zákonníkov a farizejov."
V Efez 2 Pavol naopak píše: "Veď ste spasení milosťou skrze vieru. A to nie je z vás, je to Boží dar. 9 Nie zo skutkov, aby sa nikto nevystatoval."
Ježiš hovorí v Mar 10: "No už na začiatku ich Boh stvoril ako muža a ženu. 7 Preto opustí človek svojho otca i matku a priľne k svojej žene 8 a budú dvaja jedno telo. Takže potom už nie sú dvaja, ale jedno telo. 9 Čo teda Boh spojil, človek nech nerozlučuje.“
Pavol v 1Kor naopak píše: Želal by som si, aby všetci ľudia boli ako ja, ale každý má od Boha svoj vlastný dar: jeden tak, druhý inak.
8 Neženatým, nevydatým a vdovám však hovorím: Pre nich je dobre, ak zostanú ako ja."
Podporuje jednoznačne celibát. Naozaj sme boli stvorení žiť v celibáte?
Mat 5: Ja vám však hovorím: Milujte svojich nepriateľov a modlite sa za tých, ktorí vás prenasledujú,"
Gal1: Ale keby sme my alebo aj anjel z neba zvestovali iné evanjelium namiesto toho, ktoré sme vám zvestovali — nech je prekliaty! 9 Ako sme už povedali, aj teraz opakujem: Ak vám niekto zvestoval iné evanjelium namiesto toho, ktoré ste prijali — nech je prekliaty!
Jedine Pavlove posolstvo je to pravé!
Všímate si ten rozdiel: Milosť vs prekliatie?
Pavol sa vyjadruje aj k ženám. Kým Ježiš nerobil rozdiel medzi mužom a ženou, napríklad v Ján 20: "Ježiš ju oslovil: „Mária!“ Ona sa obrátila a povedala mu po hebrejsky: „Rabbúni!“, čo znamená: Učiteľ! 17 Ježiš jej povedal: „Nedotýkaj sa ma zato, že som ešte nevystúpil k Otcovi, ale choď k mojim bratom a povedz im: ‚Vystupujem k svojmu Otcovi a k vášmu Otcovi, k svojmu Bohu a k vášmu Bohu.‘“Mária Magdaléna šla a oznámila učeníkom: „Videla som Pána!“ a že tieto veci jej on povedal."
Pavol v 1Tim jasne dáva ženy do podriadenej, menejcennej pozície: "Žena nech prijíma poučenie v tichosti so všetkou podriadenosťou. 12 Žene však nedovoľujem učiť, ani vládnuť nad mužom, ale nech si počína v tichosti."
Nemusíme dvakrát hádať, akým smerom sa uberalo kresťanstvo. Bolo to náboženstvo lásky, milosrdenstva alebo náboženstvo Pavlových nasledovníkov? RKC síce za prvého pápeža považuje Petra, ale Pavol najviac ovplyvnil smerovanie kresťanstva.
Nepripomína vám to niekoho? Kto sa po stáročia označuje za hovorcu či námestníka Ježiša?
Ježiš v Mat 23 hovorí "Vy sa však nedávajte volať: ‚Rabbi‘, lebo jeden je váš Učiteľ a vy všetci ste bratia. 9 Ani otcom nevolajte nikoho na zemi, lebo len jeden je váš Otec, ten nebeský. 10 Ani sa nedávajte volať vodcami, lebo len jeden je váš Vodca, Kristus."
Pavol sa naopak stavia do pozície autority a učiteľa. 1.Tim 2,7 "Preto som bol ustanovený za hlásateľa a apoštola — pravdu hovorím, neklamem —, za učiteľa pohanov vo viere a pravde."
Ježiš nikdy nepovedal, že po svojom odchode vám sem pošlem učiteľa a apoštola.
Ježiš varoval v Mat 7: Nie každý, kto mi hovorí: ‚Pane, Pane!‘ vojde do nebeského kráľovstva, ale iba ten, kto plní vôľu môjho Otca, ktorý je v nebesiach. 22 Mnohí mi povedia v ten deň: ‚Pane, Pane, či sme v tvojom mene neprorokovali? Nevyháňali sme v tvojom mene démonov? Nerobili sme v tvojom mene mnoho mocných činov?‘
Naopak Pavol píše v Rim 10: Veď každý, kto by vzýval Pánovo meno, bude spasený."
Naozaj stačí iba uveriť a hovoriť každý deň Pane, Pane? Podľa Pavla asi áno.
Ďalšie protirečenie je v Rim 9:
"A tak sa teda zmilúva, nad kým chce, a zatvrdzuje, koho chce."
(Takže kalvinistom dáva za pravdu.)
Ježiš v Mat 5 hovorí: "Blahoslavení milosrdní, lebo im sa dostane milosrdenstva."
V Mat 5 Ježiš hovorí: 17 Nemyslite si, že som prišiel zrušiť Zákon alebo Prorokov. Neprišiel som zrušiť, ale naplniť. 18 Amen, hovorím vám: Pokiaľ sa nepominie nebo a zem, nepominie sa ani najmenšie písmenko, ani jediná čiarka zo Zákona, kým sa všetko nestane. 19 Kto by teda zrušil čo len jedno z týchto najmenších prikázaní a učil by tak ľudí, bude označený za najmenšieho v nebeskom kráľovstve. Kto ich však bude zachovávať a učiť, bude označený za veľkého v nebeskom kráľovstve. 20 Hovorím vám, že nikdy nevojdete do nebeského kráľovstva, ak vaša spravodlivosť nebude oveľa väčšia ako spravodlivosť zákonníkov a farizejov."
V Efez 2 Pavol naopak píše: "Veď ste spasení milosťou skrze vieru. A to nie je z vás, je to Boží dar. 9 Nie zo skutkov, aby sa nikto nevystatoval."
Ježiš hovorí v Mar 10: "No už na začiatku ich Boh stvoril ako muža a ženu. 7 Preto opustí človek svojho otca i matku a priľne k svojej žene 8 a budú dvaja jedno telo. Takže potom už nie sú dvaja, ale jedno telo. 9 Čo teda Boh spojil, človek nech nerozlučuje.“
Pavol v 1Kor naopak píše: Želal by som si, aby všetci ľudia boli ako ja, ale každý má od Boha svoj vlastný dar: jeden tak, druhý inak.
8 Neženatým, nevydatým a vdovám však hovorím: Pre nich je dobre, ak zostanú ako ja."
Podporuje jednoznačne celibát. Naozaj sme boli stvorení žiť v celibáte?
Mat 5: Ja vám však hovorím: Milujte svojich nepriateľov a modlite sa za tých, ktorí vás prenasledujú,"
Gal1: Ale keby sme my alebo aj anjel z neba zvestovali iné evanjelium namiesto toho, ktoré sme vám zvestovali — nech je prekliaty! 9 Ako sme už povedali, aj teraz opakujem: Ak vám niekto zvestoval iné evanjelium namiesto toho, ktoré ste prijali — nech je prekliaty!
Jedine Pavlove posolstvo je to pravé!
Všímate si ten rozdiel: Milosť vs prekliatie?
Pavol sa vyjadruje aj k ženám. Kým Ježiš nerobil rozdiel medzi mužom a ženou, napríklad v Ján 20: "Ježiš ju oslovil: „Mária!“ Ona sa obrátila a povedala mu po hebrejsky: „Rabbúni!“, čo znamená: Učiteľ! 17 Ježiš jej povedal: „Nedotýkaj sa ma zato, že som ešte nevystúpil k Otcovi, ale choď k mojim bratom a povedz im: ‚Vystupujem k svojmu Otcovi a k vášmu Otcovi, k svojmu Bohu a k vášmu Bohu.‘“Mária Magdaléna šla a oznámila učeníkom: „Videla som Pána!“ a že tieto veci jej on povedal."
Pavol v 1Tim jasne dáva ženy do podriadenej, menejcennej pozície: "Žena nech prijíma poučenie v tichosti so všetkou podriadenosťou. 12 Žene však nedovoľujem učiť, ani vládnuť nad mužom, ale nech si počína v tichosti."
Nemusíme dvakrát hádať, akým smerom sa uberalo kresťanstvo. Bolo to náboženstvo lásky, milosrdenstva alebo náboženstvo Pavlových nasledovníkov? RKC síce za prvého pápeža považuje Petra, ale Pavol najviac ovplyvnil smerovanie kresťanstva.
Re: Věřit nebo ověřovat?
Pavol obhajuje sám seba: 1Kor: "Vari to hovorím iba ľudsky? Nehovorí to aj Zákon? 9 Veď v Mojžišovom zákone je napísané: Mlátiacemu volovi nezaviažeš hubu. Azda sa Boh stará iba o voly? 10 Nehovorí to vari pre nás? Veď pre nás bolo napísané: Kto orie, má orať v nádeji, a kto mláti, má mlátiť v nádeji, že dostane svoj podiel. 11 Keď sme teda medzi vami siali duchovné, je veľkou vecou žať telesné? 12 Ak iní majú u vás toto právo, prečo nie skôr my? My sme však toto právo nevyužili. Naopak. Všetko znášame, len aby sme Kristovmu evanjeliu nestavali nijakú prekážku. 13 Vari neviete, že tí, čo pôsobia v svätej službe, živia sa z chrámu a slúžia pri oltári, majú podiel z oltára? 14 Preto aj Pán prikázal tak, aby tí, čo ohlasujú evanjelium, z evanjelia aj žili.
Ďalej píše: "Ja som však z toho nič nevyužil. Ani toto som nenapísal preto, aby sa mi tak stalo. Lebo radšej by som aj umrel, než by mi niekto zmaril túto moju chválu. Veď ak zvestujem evanjelium, to nie je pre mňa chvála; je to moja povinnosť a beda mi, ak ho nebudem zvestovať. 17 Ak to konám zo svojej vôle, mám odmenu; ak však nie zo svojej vôle, plním zverenú úlohu. 18 Aká je teda moja odmena? Taká, že keď zvestujem evanjelium, zvestujem ho zadarmo a nevyužívam právo, ktoré mi z evanjelia prislúcha."
Pavol to píše na svoju obhajobu až dramaticky.
V 2 Kor 11 ešte viac: " Ja si však myslím, že v ničom nezaostávam za veľkými apoštolmi. 6 Ak aj som nedoukom v reči, nie však v poznaní; veď sme vám to vo všetkom a všetkým dokázali.7 Vari som sa dopustil hriechu tým, že som sa ponížil, aby ste vy boli povýšení tým, že som vám zadarmo zvestoval Božie evanjelium?Iné cirkvi som ochudobnil tým, že som prijal od nich podporu, aby som mohol slúžiť vám, 9 a aj keď som bol u vás a ocitol som sa v núdzi, nikomu som nebol na ťarchu. Veď v čom som pociťoval núdzu, vypomohli mi bratia, ktorí prišli z Macedónska. A tak vo všetkom som sa chránil a budem sa chrániť, aby som vám nebol na ťarchu."
V liste Fil 4 píše: "10 Veľmi som sa zaradoval v Pánovi, že sa už zasa raz rozvinula vaša starostlivosť o mňa. Pravda, aj predtým ste na to mysleli, ale nemali ste príležitosť. 11 Nehovorím to preto, že by som mal nedostatok. Lebo ja som sa naučil vystačiť s tým, čo mám. 12 Viem sa aj uskromniť a viem žiť i v hojnosti. Vo všetkom a do všetkého som zasvätený: byť sýty aj hladovať, mať hojnosť aj trieť núdzu. 13 Všetko môžem v Kristovi, ktorý ma posilňuje. 14 Ale dobre ste urobili, že ste sa ma ujali v mojom súžení.
15 Veď aj vy, Filipania, viete, že odkedy som začal ohlasovať evanjelium po svojom odchode z Macedónska, ani jedna cirkev nemala účasť na mojich výdavkoch a príjmoch, jedine vy. 16 Aj do Tesaloniky ste mi raz, ba aj druhý raz poslali, čo som potreboval. 17 Nie že by som túžil po dare, ale túžim po ovocí, ktoré sa rozmnožuje vo váš prospech. 18 Dostal som všetko, ba mám hojnosť; som zaopatrený tým, čo som od vás prijal prostredníctvom Epafrodita.."
Korinťanom priamo napísal, že musel ochudobniť iné cirkvi, aby slúžil im.
Nepripomína vám to tzv. teleevanjelistov v Amerike? Potrebujem vaše dary, aby som mohol šíriť evanjelium.
Ďalej píše: "Ja som však z toho nič nevyužil. Ani toto som nenapísal preto, aby sa mi tak stalo. Lebo radšej by som aj umrel, než by mi niekto zmaril túto moju chválu. Veď ak zvestujem evanjelium, to nie je pre mňa chvála; je to moja povinnosť a beda mi, ak ho nebudem zvestovať. 17 Ak to konám zo svojej vôle, mám odmenu; ak však nie zo svojej vôle, plním zverenú úlohu. 18 Aká je teda moja odmena? Taká, že keď zvestujem evanjelium, zvestujem ho zadarmo a nevyužívam právo, ktoré mi z evanjelia prislúcha."
Pavol to píše na svoju obhajobu až dramaticky.
V 2 Kor 11 ešte viac: " Ja si však myslím, že v ničom nezaostávam za veľkými apoštolmi. 6 Ak aj som nedoukom v reči, nie však v poznaní; veď sme vám to vo všetkom a všetkým dokázali.7 Vari som sa dopustil hriechu tým, že som sa ponížil, aby ste vy boli povýšení tým, že som vám zadarmo zvestoval Božie evanjelium?Iné cirkvi som ochudobnil tým, že som prijal od nich podporu, aby som mohol slúžiť vám, 9 a aj keď som bol u vás a ocitol som sa v núdzi, nikomu som nebol na ťarchu. Veď v čom som pociťoval núdzu, vypomohli mi bratia, ktorí prišli z Macedónska. A tak vo všetkom som sa chránil a budem sa chrániť, aby som vám nebol na ťarchu."
V liste Fil 4 píše: "10 Veľmi som sa zaradoval v Pánovi, že sa už zasa raz rozvinula vaša starostlivosť o mňa. Pravda, aj predtým ste na to mysleli, ale nemali ste príležitosť. 11 Nehovorím to preto, že by som mal nedostatok. Lebo ja som sa naučil vystačiť s tým, čo mám. 12 Viem sa aj uskromniť a viem žiť i v hojnosti. Vo všetkom a do všetkého som zasvätený: byť sýty aj hladovať, mať hojnosť aj trieť núdzu. 13 Všetko môžem v Kristovi, ktorý ma posilňuje. 14 Ale dobre ste urobili, že ste sa ma ujali v mojom súžení.
15 Veď aj vy, Filipania, viete, že odkedy som začal ohlasovať evanjelium po svojom odchode z Macedónska, ani jedna cirkev nemala účasť na mojich výdavkoch a príjmoch, jedine vy. 16 Aj do Tesaloniky ste mi raz, ba aj druhý raz poslali, čo som potreboval. 17 Nie že by som túžil po dare, ale túžim po ovocí, ktoré sa rozmnožuje vo váš prospech. 18 Dostal som všetko, ba mám hojnosť; som zaopatrený tým, čo som od vás prijal prostredníctvom Epafrodita.."
Korinťanom priamo napísal, že musel ochudobniť iné cirkvi, aby slúžil im.
Nepripomína vám to tzv. teleevanjelistov v Amerike? Potrebujem vaše dary, aby som mohol šíriť evanjelium.
-
- Príspevky: 1376
- Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
- Kontaktovať používateľa:
Re: Věřit nebo ověřovat?
Saul – Pavol prenasledoval kresťanov pred obrátením. Všetci pred obrátením idú proti pravému Kristu a sú Kristovými nepriateľmi. Matúša 12:30 Ten, kto nie je so mnou, je proti mne, a kto neshromažďuje so mnou, rozptyľujeNeregistrovaný napísal: ↑23 Aug 2024, 17:05 V Mat. 24 Ježiš varoval pred falošnými prorokmi. Pavol respektíve Saul sa objavil na scéne pomerne skoro. Prenasledoval kresťanov. Poznáme jeho príbeh o zázračnom obrátení. V Gal 2,20 píše, že už nežije on, ale žije v ňom Kristus. Skúsme sa pozrieť na to z pohľadu pohanov.
No Boh si tých, ktorých vyvolil, tak im aj zjavil Ježiša, ako Krista. Tých aj povolal, ako apoštolov. Ináč by boli Kristovými nepriateľmi aj oni. Tých, ktorých nevyvolil odišli a nechodili viacej s Ježišom. Ich pohnútky prečo zo začiatku chodili s Ježišom nevychádzali z Bohom oživeného srdca. Tu je princíp a postupnosť, ako to Boh činí: Rim8 28 A vieme, že tým, ktorí milujú Boha, všetko spolu pôsobí na dobré, tým, ktorí sú povolaní podľa preduloženia. 29 Lebo ktorých predzvedel, tých aj predurčil za súpodobných obrazu svojho Syna, aby on bol prvorodeným medzi mnohými bratmi. 30 A ktorých predurčil, tých aj povolal, a ktorých povolal, tých aj ospravedlnil, a ktorých ospravedlnil, tých aj oslávil.
Ako vidíme, tak Boh si Pavla vyvolil a zjavil mu Krista. Je vidieť zaujatosť pri čítaní Biblie a to prevráti zmysel slov. Pavol sa nesnaží stavať sa namiesto Krista. Ale ide o princíp, ako Boh pri oživení srdca pôsobí vo vnútri srdca človeka a to svojím Slovom – Duchom. Ak vykúpený zaprie samého seba, tak už nie on, ale Kristus – Slovo Božie kráľuje v jeho srdci.
Ježiš Kristus je to stelesnené Otcové Slovo. Ak Otcom oživené - znovuzrodené srdce, prijme vierou to Otcové Slovo života – Krista, tak to Slovo v jeho srdci žije a kráľuje. Kristus sa stáva v takom srdci skalou spasenia. Na tomto presvedčení – na takej skale – teda na zjavenom Kristu a to Otcom na nebesiach sa buduje cirkev Ježiša Krista. Ide tu o sebazaprenie a teda nasledovanie Krista. Sebazaprenie nie je vyzdvihovanie svojho ega a svojej vôle, ale Božej vôle. Spasiteľnej viere a teda aj sebazapreniu, pokániu, skutkom viery a ovocí Ducha predchádza vyvolenie Bohom a následne narodenie z Boha. Na to poukazuje aj Ježiš: Luk 9:23 A vravel všetkým: Ak chce niekto ísť za mnou, nech zaprie sám seba a vezme svoj kríž na každý deň a nasleduje ma.
Ináč povedané - ak chceš ísť za mnou, tak skús zaprieť samého seba a prijať to utrpenie, čo bude následovať a nasleduj ma. Kto to dokáže sám zo seba? Niekto si myslí, že je to apel Ježiša na ľudskú vôľu, ako príjsť k nemu. No Ježiš vylučuje tento spôsob, ako príjsť k nemu, ako nemožný a to mnohými veršami. Ježiš často zdôrazňuje, že takéto chcenie vychádza jedine zo znovuzrodeného srdca z Boha. To slovo – nikto, to potvrdzuje: Ján6 65 A vravel: Preto som vám povedal, že nikto nemôže prijsť ku mne, keby mu to nebolo dané od môjho Otca.
Znovuzrodenie z Boha, je aktom vyvolenia a oživenia jedine z Božej vôle : Ján3 3 A Ježiš odpovedal a riekol mu: Ameň, ameň ti hovorím. Ak sa niekto nenarodí znova, nemôže vidieť kráľovstvo Božie. Ján 8 47 Ten, kto je z Boha, počúva slová Božie; vy preto nepočúvate, pretože nie ste z Boha.
Dostal Autoritu od Boha! Predsa Ježiš Pavla poslal, aby všade zaniesol jeho meno a to je práve to evanjelium Ježiša Krista, ktoré zvestoval. Zvestoval to, čo mu dal Boh do srdca a aj ho poslal to zvestovať. A Ananiášovi sa kto zjavil, aby mu to potvrdil, kto je teda pre Ježiša vyvolenou nádobou? Predsa Ježiš, že. Ananiaš o tomto medzi bratmi predsa nemlčal a oznámil to všetkým. Všetci o tom potom vedeli.Príde niekto, kto o sebe tvrdí, že má autoritu od Ježiša, že vlastne z jeho úst hovorí Ježiš. Akoby sa staval na úroveň Ježiša.
Pavol sa nepovyšuje, ale je pokorný, no stal sa veľkým v kráľovstve Božom: 1Kor 15:9 Lebo ja som najmenší z apoštolov, ktorý nie som hoden volať sa apoštolom, pretože som prenasledoval cirkev Božiu.
Každé obrátenie sa ku Kristu – znovuzrodenie z Boha, je zázračný zásah Otca na nebesiach v srdciach vykúpených. Obrátili sa a teda uverili v Krista všetci, až na Judáša. Vieme aj prečo práve oni uverili spasiteľnou vierou. Ján6 70Ježiš im odpovedal: Či som si ja nevyvolil vás dvanástich? A jeden z vás je diabol.
Vieme aj to, po akých Ježišových slovách mnohí učeníci odišli a nechodili viacej z Ježišom: Ján6 65 A vravel: Preto som vám povedal, že nikto nemôže prijsť ku mne, keby mu to nebolo dané od môjho Otca. 66 Od tej chvíle odišli mnohí z jeho učeníkov nazad a nechodili viacej s ním.
Všetci mali priame spoločenstvo s Ježišom, ako aj Pavol, ktorému sa zjavil a to ten istý Ježiš. No a kto to hovorí Ananiášovi, ktorý aj zo začiatku pochyboval o Saulovi - Pavlovi? Samozrejme, že Ježiš: Skut 9:15 Ale Pán mu povedal: Iď, lebo on mi je vyvolenou nádobou, aby zaniesol moje meno i pred pohanov i pred kráľov i pred synov Izraelových.
Aj zaniesol evanjelium, ktoré predsa nebolo iné evanjelium. Ak Pavol bol Ježišovou vyvolenou nádobou, aby zaniesol Ježišové meno pred pohanov, pred kráľov i pred synov Izraelových, tak predsa nemohol hlásať nejaké iné evanjelium.
Ak by si bol poverený Ježišom, tak akým spôsobom, by si zaniesol meno Ježiša medzi pohanov, ak by si nehlásal a neučil to, čo ti vložil do srdca Boh.?Pavol sa naopak stavia do pozície autority a učiteľa. 1.Tim 2,7 "Preto som bol ustanovený za hlásateľa a apoštola — pravdu hovorím, neklamem —, za učiteľa pohanov vo viere a pravde."
Ale povedal, keď sa zjavil aj Ananiášovi a on ti to oznamuje, čo mu povedal Ježiš. Je jeho vyvolenou nádobou práve na to, aby zaniesol Ježišové meno všade naokolo.Ježiš nikdy nepovedal, že po svojom odchode vám sem pošlem učiteľa a apoštola.
Je to konštatovanie, že nie všetci, ktorí o sebe hovoria, že veria - že sú kresťania, tak to ich ešte v Božích očiach nerobí kresťanov. Spasiteľná viera sa vždy prejaví na skutkoch viery a ovocí Ducha, teda v nasledovaniu Krista. Ježiš povedal aj to, že jeho ovce čujú jeho hlas a nasledujú ho. Teda plnia jeho vôľu. Ako hovorí - vy preto neveríte, lebo nie ste z mojích oviec. Ako sa tento Ježišov princíp, ako prichádzame k spasiteľnej viere dá ignorovať a súčasne tvrdiť, že verím Kristovým slovám?Ježiš varoval v Mat 7: Nie každý, kto mi hovorí: ‚Pane, Pane!‘ vojde do nebeského kráľovstva, ale iba ten, kto plní vôľu môjho Otca, ktorý je v nebesiach. 22 Mnohí mi povedia v ten deň: ‚Pane, Pane, či sme v tvojom mene neprorokovali? Nevyháňali sme v tvojom mene démonov? Nerobili sme v tvojom mene mnoho mocných činov?‘
Naozaj stačí uveriť spasiteľnou vierou, ale je si potrebné uvedomiť, čo všetko takejto viere predchádza.Naopak Pavol píše v Rim 10: Veď každý, kto by vzýval Pánovo meno, bude spasený."
Naozaj stačí iba uveriť a hovoriť každý deň Pane, Pane? Podľa Pavla asi áno.
Ak viere predchádza vyvolenie Bohom a následné oživenie – vzkriesenie – znovuzrodenie z Boha, teda zjavenie Ježiša v srdci človeka Otcom na nebesiach, tak naozaj stačí takáto viera, lebo spasiteľná viera vždy prináša skutky viery a ovocie Ducha, ktoré už vychádzajú z nového vedomia života v Kristu. To, že niekto len tvrdí, že má vieru, ale neprináša skutky viery a ovocie ducha, tak to znamená len jedno, že vieru v srdci nemá - neexistuje. Je to len jeho tvrdenie a nič viac.
A to Ježiš toho povedal málo o vyvolení, o znovuzrodení z Boha, o pritiahnutí jedine Otcom na nebesiach, o svojích ovciach, ktoré maju dané uši na to, aby ho počuli na hlas Krista a následovali ho atd. atd. Ak to nahráva kalvinistom, tak nazveš Ježiša kalvinistom?Ďalšie protirečenie je v Rim 9:
"A tak sa teda zmilúva, nad kým chce, a zatvrdzuje, koho chce."
(Takže kalvinistom dáva za pravdu.)
Čo znamená - nikto a všetko?
Ján6 65A vravel: Preto som vám povedal, že nikto nemôže prijsť ku mne, keby mu to nebolo dané od môjho Otca. Ján 6:37 Všetko, čo mi dáva Otec, prijde ku mne, a toho, kto prijde ku mne, nevyženiem von.“ Ján 6:44 Nikto nemôže prijsť ku mne, keby ho nepritiahol Otec, ktorý ma poslal, a ja ho vzkriesim v posledný deň
Ján 6:37 „Všetko, čo mi dáva Otec [vyvolenie], príde ku mne [spasenie], a toho, kto príde ku mne, nevyženiem von [bezpečnosť spasenia].“
Istota spásy v Kristu u vyvolených:
Ján 6:39 „A to je vôľa toho, ktorý ma poslal, Otcova, aby som nestratil ničoho [bezpečnosť spasenia] z toho, čo mi dal [vyvolenie], ale aby som to všetko vzkriesil v ten posledný deň [bezpečnosť spasenia].”
Ján 6:40 „Lebo to je vôľa môjho Otca, ktorý ma poslal, aby každý, kto vidí Syna a verí v neho (videnie = spasiteľné poznanie. Spasiteľné poznanie Syna a viera sú výsledkom Božieho pritiahnutia na základe vyvolenia), mal večný život [spasenie], a ja ho vzkriesim v posledný deň [bezpečnosť spasenia].”
Ján 6:44 „Nikto nemôže prísť ku mne, keby ho nepritiahol Otec [vyvolenie], ktorý ma poslal, a ja ho vzkriesim v posledný deň [bezpečnosť spasenia].“
„Ja ho vzkriesim v posledný deň“ je garanciou priamo od Spasiteľa, Ježiša Krista, že človek, ktorý je vierou spojený s Kristom, nakoniec aj bude vzkriesený a vojde do večného života. Spasenie je bezpečné a nestratiteľné nie vďaka človeku, ktorý to „zvládne až do konca“, ale preto, lebo bezpečnosť a nestratiteľnosť je garantovaná priamo Spasiteľom, ktorého udrží svojou milosťou a mocou.
Ján 17:2 „ako si mu dal moc nad každým telom, aby všetkým tým, ktorých si mu dal [vyvolenie], dal večný život“
Ján 17:6 „Zjavil som tvoje meno ľuďom, ktorých si mi dal zo sveta [vyvolenie]. Tvoji boli, a dal si ich mne, a zachovali tvoje slovo [Bohom garantované vytrvanie svätých do konca].“
Ján 17:9–10 „Ja prosím za nich, neprosím za svet [vyvolenie], ale za tých, ktorých si mi dal, lebo sú tvoji[vyvolenie]. A všetko, čo je moje, je tvoje, a to, čo je tvoje, je moje. A oslávený som v nich [garancia zachovania svätých]“.
Garancia zachovania vykúpených:
Ján 17:11 „… Svätý Otče, zachovaj ich v svojom mene, ktorých si mi dal [vyvolenie], aby boli jedno ako my.“
Ján 17:24 „Otče, ktorých si mi dal [vyvolenie], chcem, aby, kde som ja, aj oni tam so mnou boli [bezpečnosť spasenia], aby videli moju slávu [bezpečnosť spasenia], ktorú si mi dal, lebo si ma miloval pred založením
sveta. Ján 18:9 „Aby sa naplnilo slovo, ktoré povedal, že z tých, ktorých si mi dal [vyvolenie], nestratil som niktorého[bezpečnosť spasenia].“
Ježiš naplnil Zákon a zákon nikto nezrušil. Ide teda o nasledovanie Krista, ktorý naplnil Zákon. Prečo Ježiš hovorí Petrovi, že je blahoslavený a čo tomu predchádza, že to hovorí? To platí všeobecne o všetkých, ktorým Otec zjavil v srdci Krista a sú preto blahoslavení a teda napĺňaju zákon vierou a to na rovine Božej. Rim 3:31 Či tedy maríme zákon vierou? Nijakým činom! Ale zákon staviame v platnosť.Ježiš v Mat 5 hovorí: "Blahoslavení milosrdní, lebo im sa dostane milosrdenstva."
V Mat 5 Ježiš hovorí: 17 Nemyslite si, že som prišiel zrušiť Zákon alebo Prorokov. Neprišiel som zrušiť, ale naplniť. 18 Amen, hovorím vám: Pokiaľ sa nepominie nebo a zem, nepominie sa ani najmenšie písmenko, ani jediná čiarka zo Zákona, kým sa všetko nestane. 19 Kto by teda zrušil čo len jedno z týchto najmenších prikázaní a učil by tak ľudí, bude označený za najmenšieho v nebeskom kráľovstve. Kto ich však bude zachovávať a učiť, bude označený za veľkého v nebeskom kráľovstve. 20 Hovorím vám, že nikdy nevojdete do nebeského kráľovstva, ak vaša spravodlivosť nebude oveľa väčšia ako spravodlivosť zákonníkov a farizejov."
Ako vidíme Ježiš blahoslaví Petra a to nie preto, že na to prišiel sam z vlastnej vôle, rozumom, alebo narodením podľa tela, lebo nič z toho mu nezjavilo, kto je to Ježiš. 16:17 A Ježiš odpovedal a riekol mu: Blahoslavený si Šimone, synu Jonášov, lebo telo a krv ti toho nezjavily, ale môj Otec, ktorý je v nebesiach.
Konštatovanie a výstraha nepopiera to, že viere prechádza vyvolenie a znovuzrodenie, že ani jedna jeho ovca nezahynie, že všetky jeho ovce čujú jeho hlas a nasledujú ho atd. atd.
Znovuzrodenie z Boha a následne spasiteľná viera je darom. Darom od Boha je aj tvoje telesné narodenie, že. Chceš to poprieť? Určite si sa nenarodil telesne a to zo svojej vôle, že.V Efez 2 Pavol naopak píše: "Veď ste spasení milosťou skrze vieru. A to nie je z vás, je to Boží dar. 9 Nie zo skutkov, aby sa nikto nevystatoval."
Nie je predsa proti manželstvu! Doporučuje len to, čo je z jeho pohľadu lepšie. Ako aj zdôrazňuje, že každý má od Boha svoj vlastný dar – jeden tak, druhý inak.Ježiš hovorí v Mar 10: "No už na začiatku ich Boh stvoril ako muža a ženu. 7 Preto opustí človek svojho otca i matku a priľne k svojej žene 8 a budú dvaja jedno telo. Takže potom už nie sú dvaja, ale jedno telo. 9 Čo teda Boh spojil, človek nech nerozlučuje.“
Pavol v 1Kor naopak píše: Želal by som si, aby všetci ľudia boli ako ja, ale každý má od Boha svoj vlastný dar: jeden tak, druhý inak. 8 Neženatým, nevydatým a vdovám však hovorím: Pre nich je dobre, ak zostanú ako ja."
Podporuje jednoznačne celibát. Naozaj sme boli stvorení žiť v celibáte?
Ide o iné evanjelium, ktoré nespasí. Niektorí chceli, aby sa obrátení pohania obrezovali a tak chceli prevrátiť evanjelium. Je veľa falošných evanjelii. To s tým, že máme milovať aj svojích nepriateľov nemá nič spoločné. To mám súhlasiť s tými, čo šíria iné evanjelia a to len preto, lebo mám milovať svojích nepriateľov? Miešaš jablká s hruškami. Ak milujem svojho nepriateľa, tak mu zvestujem pravé evanjelium, aby prišiel na pravú cestu. Aj to je prejavom lásky voči svojím nepriateľom, lebo chcem, aby aj oni boli spasení.Mat 5: Ja vám však hovorím: Milujte svojich nepriateľov a modlite sa za tých, ktorí vás prenasledujú,"
Gal1: Ale keby sme my alebo aj anjel z neba zvestovali iné evanjelium namiesto toho, ktoré sme vám zvestovali — nech je prekliaty! 9 Ako sme už povedali, aj teraz opakujem: Ak vám niekto zvestoval iné evanjelium namiesto toho, ktoré ste prijali — nech je prekliaty!
Jedine Pavlove posolstvo je to pravé!
Všímate si ten rozdiel: Milosť vs prekliatie?
Nič iné Pavol neučí a prirovnáva vzťah manžela a manželky, ku vzťahu Ježiša a jeho cirkvi:Pavol sa vyjadruje aj k ženám. Kým Ježiš nerobil rozdiel medzi mužom a ženou, napríklad v Ján 20: "Ježiš ju oslovil: „Mária!“ Ona sa obrátila a povedala mu po hebrejsky: „Rabbúni!“, čo znamená: Učiteľ! 17 Ježiš jej povedal: „Nedotýkaj sa ma zato, že som ešte nevystúpil k Otcovi, ale choď k mojim bratom a povedz im: ‚Vystupujem k svojmu Otcovi a k vášmu Otcovi, k svojmu Bohu a k vášmu Bohu.‘“Mária Magdaléna šla a oznámila učeníkom: „Videla som Pána!“ a že tieto veci jej on povedal."
Pavol v 1Tim jasne dáva ženy do podriadenej, menejcennej pozície: "Žena nech prijíma poučenie v tichosti so všetkou podriadenosťou. 12 Žene však nedovoľujem učiť, ani vládnuť nad mužom, ale nech si počína v tichosti."
Nemusíme dvakrát hádať, akým smerom sa uberalo kresťanstvo. Bolo to náboženstvo lásky, milosrdenstva alebo náboženstvo Pavlových nasledovníkov? RKC síce za prvého pápeža považuje Petra, ale Pavol najviac ovplyvnil smerovanie kresťanstva.
Ef 5 24 Ale jako sa cirkev podriaďuje Kristovi, tak aj ženy vlastným mužom vo všetkom. 25 Vy, mužovia, milujte svoje ženy, jako aj Kristus miloval cirkev a vydal sám seba za ňu, 26 aby ju posvätil očistiac ju kúpeľom vody, slovom, 27 aby si ju postavil pred seba slávnu, cirkev, nemajúcu škvrny alebo vrásky alebo niečoho takého, ale aby bola svätá a bezvadná. 28 Tak sú povinní aj mužovia milovať svoje ženy jako svoje vlastné telá. Kto miluje svoju ženu, sám seba miluje. 29 Lebo veď nebolo nikdy nikoho, kto by bol nenávidel svojho tela, ale ho každý chová a opatruje ako aj Pán cirkev, 30 lebo sme údami jeho tela, z jeho mäsa a z jeho kostí. 31 Zato opustí človek svojho otca i svoju mať a pripojí sa ku svojej žene, a tí dvaja budú v jedno telo. 32 Toto tajomstvo je veľké, ale ja hovorím vzťahom na Krista a vzťahom na cirkev. 33 Avšak aj vy, jeden každý osobitne tak nech miluje svoju ženu jako sám seba, a žena aby sa bála muža.
Naposledy upravil/-a Viktorrealita v 02 Sep 2024, 06:11, upravené celkom 2 krát.
Re: Věřit nebo ověřovat?
Ako agnostik čítam bez toho, aby som musel všetkému veriť. Nie je to "božie" slovo, ani inšpirované bohom, ale dielo človeka. Nič viac, nič menej. Fundamentalista bude na sto percent presvedčený, že všetko čo je napísané je pravda. Cez svoje okuliare fundamentalistu nechce vidieť jasné rozpory.
-
- Príspevky: 1376
- Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
- Kontaktovať používateľa:
Re: Věřit nebo ověřovat?
To je ten problém s porozumením Božieho Slova - evanjelia Ježiša Krista - ktoré nepokladáš za Božie Slovo. Preto vidíš rozpory aj tam, kde nie sú.
Ty si myslíš, že práve viera v Krista veriacim znemožňuje vidieť tieto rozpory v Biblii, ktoré ale neexistujú, lebo Písmo sa má vykladať v Duchu Písma. Možno si myslíš, že ty, ako agnostik a nezaujatý, lepšie vidíš tieto rozpory v Písme. Ale ako vieš, čo bolo inšpirované Svätým Duchom a aký zmysel dal do svojích Slov, ak neveríš Svätému Duchu, ktorý je ich autorom?
Ty si myslíš, že práve viera v Krista veriacim znemožňuje vidieť tieto rozpory v Biblii, ktoré ale neexistujú, lebo Písmo sa má vykladať v Duchu Písma. Možno si myslíš, že ty, ako agnostik a nezaujatý, lepšie vidíš tieto rozpory v Písme. Ale ako vieš, čo bolo inšpirované Svätým Duchom a aký zmysel dal do svojích Slov, ak neveríš Svätému Duchu, ktorý je ich autorom?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný