Věřit nebo ověřovat?
Re: Věřit nebo ověřovat?
Veríš, že Ellen White bola inšpirovaná Duchom Svätým a prorokyňou? Nie? Veď opakovane o sebe tvrdila, že mala posolstvo od Pána. Prečo potom veríš, že Pavol bol Ježišom poverený učiť pohanov? Lebo žil o stáročia skôr?
-
- Príspevky: 1376
- Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
- Kontaktovať používateľa:
Re: Věřit nebo ověřovat?
Pavol neprišiel s iným, alebo novým evanjeliom, ale je to to isté evanjelium a to aj zvestoval. Ak sa Biblia formovala Bohom a už sformovala do tej podoby, ako ju poznáme, tak je dostatočná vo všetkom podstatnom a je tam iba jedno evanjelium podané podľa Matúša, Marka atd. Biblia má byť pre nás autoritatívna a máme uznávať – jedine Písmo. Ak existuje pravá bankovka, tak už sa dá porovnať s inými bankovkami. Kazatelia, ktorí vyučujú jedine v Duchu Písma, tak neprinášajú nič nové, čo v Biblii nie je, ale len zdôrazňujú to, čo tam už je.Neregistrovaný napísal: ↑25 Aug 2024, 20:31 Veríš, že Ellen White bola inšpirovaná Duchom Svätým a prorokyňou? Nie? Veď opakovane o sebe tvrdila, že mala posolstvo od Pána. Prečo potom veríš, že Pavol bol Ježišom poverený učiť pohanov? Lebo žil o stáročia skôr?
Čo je v tom zjavení a posolstve tej ženy naviac, čo v Biblii nie je a čo by nejako zdokonalilo Bohom dané dokonalé evanjelium a urobilo ho ešte radostnejším? Ak aj napriek tomu, niekto prichádza z takým niečím, tak je jasné, že nepovažuje Bibliu za dostatočnú a to vo všetkom podstatnom pre spásu človeka a evanjelium, ktoré je od Boha nepovažuje za dokonalé. Ak ešte týmto podmieňuje spásu, tak je jasné, že to posolstvo nie je od Boha. Ak prichádza niekto z niečím nepodstatným, tak načo je také zjavenie a posolstvo, ak v Biblii je všetko podstatné pre spásu človeka. Načo o sebe vyhlasovať, že som prorok, ak neprinášam nič nové, ani nič podstatné? Ak tvrdím, že to moje nové zjavenie je podstatné pre spásu, tak z Boha by som urobil nedokonalého Boha, ktorý nejako zabudol do Biblie dať niečo podstatné pre spásu? Ukázal by som sa ako falošný prorok. Ak by som považoval Bibliu, iba ako dielo človeka, tak je jasné, že by som sa snažil v “dobrom“ úmysle niečo vylepšiť, pridať niečo nové, niečo odstrániť, lebo človek je omylný. No nebolo by to od Boha, že.
Biblia už existuje a je dokončená a dostatočná. Je tam zjavené všetko podstatné pre spásu človeka. Boh vedel, čo tam má byť a čo nie. Na nič podstatné nezabudol. Uznať to, je uznať zvrchovaného Boha a jeho moc pri formovaní Biblie. Už sa tam nedá nič pridať, čo by evanjelium Ježiša Krista, ktoré je v Biblii urobilo dokonalejšie a radostnejšie, lebo evanjelium je od Boha a je dokonalé. Dokonalosť nepotrebuje zdokonalovanie, ale nasledovanie. Preto, ak nejaký človek chce k tomu dokonalému dielu milosti niečo pridať, tak vždy z toho bude niečo nedokonalé.
Re: Věřit nebo ověřovat?
"Pavol neprišiel s iným, alebo novým evanjeliom, ale je to to isté evanjelium a to aj zvestoval"
Už prvá veta je zavádzajúca. Pavol ako prvý zdôrazňoval smrť a vzkriesenie ako podmienku spasenia. Kristus nič také nehlásal. Pavol vymazal zákon, v tom zmysle že bol pribitý na kríž. Kristus naopak pokračoval v línii judaizmu, "amen vám hovorím, že ani písmeno ani čiarka nepominie "... Ježiš nikdy nespochybnil význam obriezky a soboty.
Ježiš nikdy nepovedal, že moja smrť je podmienkou spasenia. Viď príbeh s bohatým mládencom. Prečo mu nepovedal, uver vo mňa, počkaj na moje zmŕtvychvstanie a budeš spasený? Pavol naopak napísal, že kto uverí, bude spasený.
Už prvá veta je zavádzajúca. Pavol ako prvý zdôrazňoval smrť a vzkriesenie ako podmienku spasenia. Kristus nič také nehlásal. Pavol vymazal zákon, v tom zmysle že bol pribitý na kríž. Kristus naopak pokračoval v línii judaizmu, "amen vám hovorím, že ani písmeno ani čiarka nepominie "... Ježiš nikdy nespochybnil význam obriezky a soboty.
Ježiš nikdy nepovedal, že moja smrť je podmienkou spasenia. Viď príbeh s bohatým mládencom. Prečo mu nepovedal, uver vo mňa, počkaj na moje zmŕtvychvstanie a budeš spasený? Pavol naopak napísal, že kto uverí, bude spasený.
-
- Príspevky: 1376
- Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
- Kontaktovať používateľa:
Re: Věřit nebo ověřovat?
Ježiš práve to zdôrazňoval, ale ako vieme, tak Peter mu oponoval: Mat 16 21 Odvtedy začal Ježiš ukazovať svojim učeníkom, že musí odísť do Jeruzalema a mnoho vytrpieť od starších a od najvyšších kňazov a od zákonníkov a byť zabitý a na tretí deň vstať z mŕtvych. 22 Vtedy si ho pojal Peter a začal mu dohovárať hovoriac: Milosrdne sebe, Pane; to sa ti nikdy nestane! 23 Ale on sa obrátil a povedal Petrovi: Idi za mnou, satane; pohoršením si mi, lebo nemyslíš na Božie veci, ale na ľudské.Neregistrovaný napísal: ↑26 Aug 2024, 10:11 Už prvá veta je zavádzajúca. Pavol ako prvý zdôrazňoval smrť a vzkriesenie ako podmienku spasenia. Kristus nič také nehlásal.
Smrť a vzkriesenie je ústredná téma kresťanstva: Mat26 26 A keď jedli, vzal Ježiš chlieb, a keď bol dobrorečil, lámal a dával učeníkom a povedal: Vezmite, jedzte: toto je moje telo. 27 Potom vzal kalich a poďakujúc dal im so slovami: Pite z neho všetci, 28 lebo toto je moja tej novej smluvy krv, ktorá sa vylieva za mnohých na odpustenie hriechov.
No a čo je podmienkou spasenia?
Ježiš apeluje na vieru – verte : Jána 11:25 Ježiš jej povedal: Ja som vzkriesenie i život; ten, kto verí vo mňa, aj keby zomrel, žiť bude.
Oživené srdce Otcom na nebesiach, prijíma spasiteľnou vierou to Slovo života – Krista.
Teda z viery, aby spása bola jedine z milosti. Aby bolo čo prijať a to vierou, tak Boh urobil predtým všetko pre to, aby došlo k zmiereniu a prijatiu. Zasľúbil nám večný život v spoločenstve s ním. Vierou prijímame Slovo života - Ježiša Krista, teda to všetko, čo o sebe svedčí – že je Syn živého Boha, že zišiel zhora - od Otca k nám v smrteľnom tele a teda sa narodil panne splodením zo Svätého Ducha, aby sa obetoval za nás na kríži, že na tretí deň vstal z mŕtvych, že odišiel k svojmu Otcu v nebesiach, aby nám pripravil miesto a zase príde, aby tam, kde je On aj my sme boli.
Zákon je svätý a dokonalý. Nikto ho nezrušil ani nevymazal. Nie je to obchádzanie zákona, ale naplnenie a to na rovine Božej. Je jasné, že zákon by každého z nas odsúdil na smrť, lebo nikto nedokáže do botky naplniť zákon. Zo zákona nebude ospravedlnené žiadné telo. Preto vyvolenému Izraelu Boh dal zákon, ale dal aj robiť neustále zvieracie obete za prestupenie zákona – za hriechy. Bez preliatia krvi niet odpustenia. To je spravodlivosť Božia. Za hriech sa musí zaplatiť životom. Aby ten, čo zhrešil nezomrel, tak Boh to urobil tak, že dal neustále zvieracie obete za ich hriechy. No zviera nejde na smrť dobrovoľne.Pavol vymazal zákon, v tom zmysle že bol pribitý na kríž. Kristus naopak pokračoval v línii judaizmu, "amen vám hovorím, že ani písmeno ani čiarka nepominie "... Ježiš nikdy nespochybnil význam obriezky a soboty.
Ježiš nikdy nepovedal, že moja smrť je podmienkou spasenia. Viď príbeh s bohatým mládencom. Prečo mu nepovedal, uver vo mňa, počkaj na moje zmŕtvychvstanie a budeš spasený? Pavol naopak napísal, že kto uverí, bude spasený.
Pavol nezrušil zákon, ale na kríži bolo zaplatené výkupné a to raz a navždy, teda to bola dobrovolná a dokonalá zástupná obeť Syna Božieho a to práve za naše porušenie zákona – za naše hriechy, aby sme nezomreli, ale naopak, aby sme žili v Kristu Ježišovi, už naveky. To ale neznamená, že môžeme hrešiť, ale naopak, je to proces, ako Boh zdokonalí nedokonalého. Sme skrze vieru pod milosťou, lebo za naše hriechy bolo dostatočne zaplatené a to raz a navždy. No a vierou prijímameme túto zástupnú obeť Ježiša Krista, ktorý išiel sa obetovať dobrovolne. Tu už je priestor, aby sme následne boli z nekonečnej vďačnosti a lásky vyučovaní a zdokonaľovaní milosťou Božou v Duchu Svätom a to na obraz Božieho Syna. To sa môže diať iba s istotou spásy v Kristu skrz zasľúbenie Božie. Tento proces zdokonaľovania, na obraz Božieho Syna – Boha, prebieha v prostredí plného hriechu, zla, bolesti a smrti. No iba v tomto prostredí sa ukazuje Božia moc a jeho milosť na formovaní človeka na obraz Božieho Syna a to pôsobením lásky v jeho milosti.
Ježiš naplnil celý zákon, je Božím Synom a preto má jeho obeť takúto výkupnú cenu. Ježiš stavia napĺňanie zákona na rovinu Božiu a to z lásky k Bohu, ktorá má byť jediným motívom pri napĺňaní zákona. A to je tá Božia rovina. Je to viac, ako ľudská morálna rovina, kde prevláda formalizmus – povrchnosť.
Tak, ako láska Božia sa prejavila v Božej milosti a Otec poslal svojho Syna, aby spasil to, čo bolo zahynulo, tak aj pre vykúpeného má byť jedinou odpoveďou na Božiu milosť - láska. Láska k Bohu má byť pohnútkom ku všetkému čo robíme. Všetko, čo Boh vo svojej milosti koná je dôsledkom jeho lásky - všetko je bez zásluh a zdarma, čo vylučuje každý iný motív okrem lásky.
Ak by bolo potrebné konať niečo za tým účelom, aby sme si zaslúžili spasenie, také skutky by mali povahu osobného zisku a neboli by motivované láskou. Skutočnosť, že v milostí Boh dáva všetko zdarma, vylučuje každý iný motív okrem lásky. A to je tá Božia rovina.
Ježiš stavia napĺňanie zákona na rovinu Božiu a to najprv v obnove srdca. Poukazuje na pôvod hriechu, ktorý pramení v hĺbke porušeného srdca človeka.
Tu Ježiš zdôrazňuje princíp - obnova srdca – znovuzrodenie z Boha a teda, ako to Boh činí.
Teda princíp je v tom - "urobte najprv strom dobrým, aby bolo ovocie dobrým" a vymení kamenné srdce - mŕtve, za mäsité - živé a zaseje svoje semeno, aby v srdci už vyrástol dobrý strom - nové vedomie života v Kristu a to je hlavný predpoklad, aby takýto strom už donášal dobré ovocie. Zlý strom nemôže donášať dobré ovocie. A je tu konštatovanie : Mat 12:33 Ale urobte strom dobrým, a urobíte i jeho ovocie dobrým. Ako sa urobí dobrý strom? Ak vyrastie v srdci z Božieho semena - Slova. Plody tohoto stromu ukazujú o aký strom ide a ukazujú hlavne to, z akého semena vyrástol.
Božia rovina v napĺňaní zákona je viac, ako ľudské morálne predstavy, ktoré sa často menia. Božia rovina vychádza už z obnoveného srdca, keď chodenie vykúpeného - skutky viery a ovocie Ducha, pramení z obnoveného srdca, ktoré bolo predtým zdrojom hriechu a vzbury voči Bohu a teraz ho oslavuje už z nekonečnej vďačnosti a lásky. Tí, ktorí sú pod zákonom skutkov, chodia a napĺňajú zákon na rovine ľudskej. Tí ktorí sú pod zákonom viery a teda vyučovaní milosťou, napĺňajú zákon na rovine Božej, teda z lásky k Bohu. No a Boh pozerá na srdce, aby vykúpený v Kristu svojím novým životom oslavoval jedine Boha a takto napĺňal zákon vierou a teda na rovine Božej.
Re: Věřit nebo ověřovat?
Musím apoštolovi Pavlovi dať uznanie. Spravil pre ďalší rozvoj kresťanstva viac ako ktokoľvek pred ním a po ňom. Zakladal zbory. Veľa cestoval. Stačilo osloviť niekoľko ľudí, skupinky, ktoré potom ďalej rástli. Mojžišov zákon zrušil. Úplne sa odpútal od judaizmu. On v tom čase ako aj ostatní verili, že sa dočkajú návratu Ježiša na Zem.
-
- Príspevky: 1376
- Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
- Kontaktovať používateľa:
Re: Věřit nebo ověřovat?
Každý vykúpený v každom čase sa nadeje, že sa dožije druhého príchod Ježiša Krista, ale nikto nevie tohoto času, jedine Otec na nebesiach. Súčasne vykúpení vedia, že deň ich smrti je súčasne aj dňom vzkriesenia do osláveného tela a teda je to deň príchodu Pána a idú s Kristom. Takže jedni za dožijú príchodu Pána a iní sa zobudia a vstanú pri príchode Pána. No živí v čase príchodu Pána určite nepredbehnú, tých ktorí telesne zomreli. 1Tes 4:15 Lebo to vám hovoríme slovom Pánovým, že my živí, ponechaní do príchodu Pánovho, istotne nepredstihneme tých, ktorí zosnuli.Neregistrovaný napísal: ↑29 Aug 2024, 11:02 Musím apoštolovi Pavlovi dať uznanie. Spravil pre ďalší rozvoj kresťanstva viac ako ktokoľvek pred ním a po ňom. Zakladal zbory. Veľa cestoval. Stačilo osloviť niekoľko ľudí, skupinky, ktoré potom ďalej rástli. Mojžišov zákon zrušil. Úplne sa odpútal od judaizmu. On v tom čase ako aj ostatní verili, že sa dočkajú návratu Ježiša na Zem.
16Lebo sám Pán s veliteľským povelom, s hlasom archanjela a s trúbou Božou sostúpi s neba, a mŕtvi v Kristu vstanú najprv; 17potom my živí ponechaní budeme razom s nimi vychvátení v oblakoch v ústrety Pánovi do povetria. A takto budeme vždycky s Pánom. 18Takže sa potešujte navzájom týmito slovami.
Pavol sám od seba nič nezrušil. Konštatuje to, čo sa už stalo. Predsa prišiel Ježiš – Syn Boží, aby položil dobrovoľnú a dokonalú obeť za naše hriechy. Chrám bol zničený a prestali neustále zvieracie obete. Je už vybudovaný nový a to živý chrám.
Pavol svedčí, že milosťou Božou je, čím je. Hojnejšie pracoval, ako všetci, ale nepripisuje si zásluhy, ale hovorí: “avšak nie ja, ale milosť Božia, ktorá je so mnou“
1list Korinťanom 15:10 Ale milosťou Božou som, čo som, a jeho milosť, mne preukázaná nebola nadarmo, ale som hojnejšie pracoval než oni všetci, avšak nie ja, ale milosť Božia, ktorá je so mnou
Re: Věřit nebo ověřovat?
"Paulizmus" je evidentný a zjavný. Potom ale prišiel prvý nicejský koncil kde Konštantín urobil svoju robotu velmi precízne a už sa nikto nikdy nedozvie čo sa tam dialo.Neregistrovaný napísal: ↑21 Aug 2024, 17:14 Niektorí veriaci kresťania, aj na tomto fóre, potvrdili odlišnosti učenia Ježiša a Pavla. Pavol jediný z učeníkov nezažil pozemského Krista, ale mal žiaľ najväčší vplyv na ďalšie smerovanie kresťanstva. Môžeme trocha nadnesene hovoriť o paulisme. To bolo učenie tzv. apoštola Pavla, nie Krista. Tých rozporov v učení Ježiša a Pavla je viacero. Treba čítať Nový Zákon bez ružových okuliarov.
-
- Príspevky: 1376
- Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
- Kontaktovať používateľa:
Re: Věřit nebo ověřovat?
Pavol tu krásne vysvetľuje a aj odpovedá na takéto argumenty, ako je "Paulizmus" a pod.Host napísal: ↑30 Aug 2024, 22:15 "Paulizmus" je evidentný a zjavný. Potom ale prišiel prvý nicejský koncil kde Konštantín urobil svoju robotu velmi precízne a už sa nikto nikdy nedozvie čo sa tam dialo.
1Kor3 4 Lebo keď hovorí niekto: Ja som Pavlov, a iný: Ja Apollov, či azda nie ste telesní? 5 Ktože je tedy Pavel a kto Apollo krome toho, že sú služobníkmi, skrze ktorých ste uverili? A to každý, jako mu dal Pán: 6 ja som sadil, Apollo polieval, ale Bôh dal vzrast, 7 takže nie je ničím ani ten, kto sadí, ani kto polieva, ale Bôh, ktorý dáva vzrast.
-
- Príspevky: 1376
- Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
- Kontaktovať používateľa:
Re: Věřit nebo ověřovat?
Samozrejme, že Kristus nie je rozdelený. No nepopieram, že rozdelenia boli od začiatku, ako aj budú až do konca. No Boh vie, ktorí sú jeho. Vyšlo veľa antikristov a teda boli aj herézy. 1Kor 11, 19 Lebo musia i herezie byť medzi vami, aby aj tí, ktorí sú dokázaní, boli zjavení medzi vami.Neregistrovaný napísal: ↑03 Sep 2024, 18:05 Pavol vlastne potvrdzuje, že už vtedy boli kresťania rozdelení.
Pavol vie, že jedine Boh oživuje a dáva vzrast, no a skrz milosť vyučuje, v Kristu Ježišovi. 1Kor3 7 takže nie je ničím ani ten, kto sadí, ani kto polieva, ale Bôh, ktorý dáva vzrast.
Teda to, že jedine Boh oživuje vyvolených a dáva vzrast, tak to je aj tá všetka práca, čo Boh koná pri vyučovaní, napomínaní, karhaní a teda pri udržiavaní vykúpených. Boh nie len vopred pripraví zem v srdci vykúpeného, aby bola dobrá na zasiate Božieho semena – Slova evanjelia, ale aj strom – nové vedomie života v Kristu, ktorý vyrastol z tohoto semena – Slova, aj okopáva, vyživuje aj orezuje, aby priniesol, čo najviac ovocia. Najprv urobí strom dobrým, aby bolo aj jeho ovocie dobrým. Strom je preto dobrým, lebo vyrástol z Božieho semena a Boh ho udržiava až do konca.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný