Mikime říkáš, že učení Andreasena je správné.
Myslíme tím oba učení o odejmutí Ducha Svatého zemi i věřícím v poslední době?
Myslíme tím oba učení o tom, že tkzv. poslední generace křesťanů zažije toto období a přesto i po odejmutí nebude hřešit protože už bude dokonale posvěcená?
Že to ta generace bude muset zvládnout, protože budou i další křesťané, kterým po odejmutí Ducha Svatého bude chybět silná vůle a posvěcení, protože si neproměnili charaktery. Tito ostatní křesťané po odejmutí Ducha Svatého podle své zvyklé přirozenosti zhřeší, ale už jim to nebude odpuštěno a ztratí tím svůj nárok na život věčný a nebe.
Myslíme tím oba toto?
Jestli ano, tak prosímtě přemýšlej.
Nebude muset být nakonec ta ,,poslední generace" ne stejná jako Ježíš, ale lepší než ON?
Podle bible totiž už Jan Křtitel byl od mateřského klína naplněn Duchem Svatým (Lukáš 1,15)
Ježíš byl z Ducha Svatého dokonce zrozen - věřím, že ho neměl méně, než Jan Křtitel.
Ježíš byl naplněn Duchem Svatým sestoupil na něj po jeho křtu na počátku jeho služby.
Duch Svatý s Ním byl celou dobu až do doby kdy před smrtí řekl: ,,Otče do tvých rukou odevzdávám svého Ducha"
Takže Ježíš prošel všechna pokušení jako my i s ,,naší přirozeností" ale pořád na to měl u sebe Ducha Svatého.
Ale podle teologie Andreasena i EGW to my lidé nakonci budeme muset zvládnout úplně bez Ducha Svatého!!!!
Navíc jak se vypořádáváš s texty jako jsou tyto:
Jan 14,16
a já požádám Otce a on vám dá jiného Přímluvce, aby byl s vámi na věky –
Matouš 28, 20
a učte je, aby zachovávali všecko, co jsem vám přikázal. A hle, já jsem s vámi po všecky dny až do skonání tohoto věku. “
Skutky apoštolů 2, 38
Petr jim odpověděl: „Obraťte se a každý z vás ať přijme křest ve jménu Ježíše Krista na odpuštění svých hříchů, a dostanete dar Ducha svatého.
Římanům 11, 29
Vždyť Boží dary a jeho povolání jsou neodvolatelná.
2. Korintským 1, 22
On nám také vtiskl svou pečeť a do srdce nám dal svého Ducha jako závdavek toho, co nám připravil.
Efezským 1, 13
V něm byla i vám, když jste uslyšeli slovo pravdy, evangelium o svém spasení, a uvěřili mu, vtisknuta pečeť zaslíbeného Ducha svatého
Efezským 4, 30
A nezarmucujte svatého Ducha Božího, jehož pečeť nesete pro den vykoupení.
Co bys z bible přednesl ty pro obhajobu odejmutí Ducha Svatého v poslední době?
Lidská přirozenost Kristova a nová teologie
Re: Lidská přirozenost Kristova a nová teologie
Pokud v životě i adventisty převažují spisy E.W. nad Písmem, tak je to skutečně špatně. Z jejího díla byla vydána jenom část, i když uplynulo 100 let od její smrti. Osobně již nevěřím, že byla vedena k napsání všeho vlivem Ducha, ale považuji její dílo, v určitých ohledech užitečné, za lidský výkon.Pokud v životě adventisty hrají hodně roli spisy s. Whiteové (jenoho ze zakladatelů církve), tak je to podle Tebe špatně, že? Pokud nevěříš většině toho co napsala EGW pak tě opravdu nemohu považovat za adventistu.
Naše církev nikdy nespecifikovala, co je a co není od ní "inspirované", pouze vyžaduje víru v to, že se v naší církvi projevil dar proroctví. S tím problém nemám, podle mne se ale tento dar projevil a projevuje u stovek či tisíců lidí po světě. Bible ho uvádí jako jeden z darů.
Že mne za adventistu nepovažuješ mi nevadí, podle Písma jím jsem - čekám na Kristův příchod.
Vždyt píšeš, že peklo je připraveno pro satana, přidal sis tam jen to s těmi vědomě hřešícími.Já někde píšu, že věřím v peklo? Jinak peklo Bůh připravil předně pro satana a jeho anděly a pro všechny, kteří nebudou poslušní a budou vědomě hřešit bez prosbu za odpuštění spojenou s pokáním až do konce světa.
Ty jsi v církvi a nevíš, co učí? No, takových je nás více, kteří přijali věci, ale něco nedomysleli, proto je i tento web.Pokud tedy naše církev učí, že se rodíme nejen s dědičnými sklony, ale rovnou s dědičným hříchem, pak to učí zcela nebiblicky a špatně, proto musím na to upozorňovat, a je mi upřímně jedno zda jsem v tomto nebo i v jiném nebo nejsem proti dogmatice adventistů.
O tom, že ti to někteří, kteří se Andreasenem řídí potvrdí, nelze pochybovat.Učení Andreasena je správné, ti, kteří se podle něho řídí mi to jistě potvrdí.
Mohl by jsi uvést k tomuto nějaké biblické verše, které by vzdalování Ducha potvrzovaly? Nebo že budeme bez Přímluvce, tedy bez Krista v poslední době?Ochraňující Duch Boží se již nyní víc a více vzdaluje od světa.
Spasení není ani za odměnu, ani to není mzda, je to milost, někteří budou říkat, že "činili", ale budou velmi překvapeni. Jejich činění nebylo podle Boží vůle.Možná nás Kristus za činění Boží vůle nezachrání, ale určitě jednou odmění!
Ano, Bůh nás vede k tomu, abychom vůbec chtěli, protože z přirozenosti ani nechceme. Je to pochopitelné kvůli našemu stavu.Když už zmiňuješ Vendena, ten také říká:
Filipským 2.13 nám ale o vůli či chtění anebo síle rozhodnutí říká jednu pozoruhodnou věc. Bůh, který v nás působí, nás vede k tomu, abychom nejen chtěli, ale i činili (to, co se mu líbí). Netouží nás pouze přivést ke správné volbě, chce v nás tuto správnou volbu i realizovat a dát nám sílu k tomu, abychom to, co pro nás vybral, dokázali udělat.
Pěkně jsi to napsal, myslím, že k cíli jdeme oba, jen každý trochu jinak. Ještě není konec věcí, mnohé se vyjasní.Tak tomu možná věříme stejně, protože např. řkatolíci nevěří, že byl Ježíš na zemi plně člověkem s hříšnou přirozeností.
Re: Lidská přirozenost Kristova a nová teologie
Tomáš Plechatý napísal:Mikime říkáš, že učení Andreasena je správné.
Myslíme tím oba učení o odejmutí Ducha Svatého zemi i věřícím v poslední době?
Myslíme tím oba učení o tom, že tkzv. poslední generace křesťanů zažije toto období a přesto i po odejmutí nebude hřešit protože už bude dokonale posvěcená?
Že to ta generace bude muset zvládnout, protože budou i další křesťané, kterým po odejmutí Ducha Svatého bude chybět silná vůle a posvěcení, protože si neproměnili charaktery. Tito ostatní křesťané po odejmutí Ducha Svatého podle své zvyklé přirozenosti zhřeší, ale už jim to nebude odpuštěno a ztratí tím svůj nárok na život věčný a nebe.
Myslíme tím oba toto?
Jestli ano, tak prosímtě přemýšlej.
Nebude muset být nakonec ta ,,poslední generace" ne stejná jako Ježíš, ale lepší než ON?
Podle bible totiž už Jan Křtitel byl od mateřského klína naplněn Duchem Svatým (Lukáš 1,15)
Ježíš byl z Ducha Svatého dokonce zrozen - věřím, že ho neměl méně, než Jan Křtitel.
Ježíš byl naplněn Duchem Svatým sestoupil na něj po jeho křtu na počátku jeho služby.
Duch Svatý s Ním byl celou dobu až do doby kdy před smrtí řekl: ,,Otče do tvých rukou odevzdávám svého Ducha"
Takže Ježíš prošel všechna pokušení jako my i s ,,naší přirozeností" ale pořád na to měl u sebe Ducha Svatého.
Ale podle teologie Andreasena i EGW to my lidé nakonci budeme muset zvládnout úplně bez Ducha Svatého!!!!
Navíc jak se vypořádáváš s texty jako jsou tyto:
Jan 14,16
a já požádám Otce a on vám dá jiného Přímluvce, aby byl s vámi na věky –
Matouš 28, 20
a učte je, aby zachovávali všecko, co jsem vám přikázal. A hle, já jsem s vámi po všecky dny až do skonání tohoto věku. “
Skutky apoštolů 2, 38
Petr jim odpověděl: „Obraťte se a každý z vás ať přijme křest ve jménu Ježíše Krista na odpuštění svých hříchů, a dostanete dar Ducha svatého.
Římanům 11, 29
Vždyť Boží dary a jeho povolání jsou neodvolatelná.
2. Korintským 1, 22
On nám také vtiskl svou pečeť a do srdce nám dal svého Ducha jako závdavek toho, co nám připravil.
Efezským 1, 13
V něm byla i vám, když jste uslyšeli slovo pravdy, evangelium o svém spasení, a uvěřili mu, vtisknuta pečeť zaslíbeného Ducha svatého
Efezským 4, 30
A nezarmucujte svatého Ducha Božího, jehož pečeť nesete pro den vykoupení.
Co bys z bible přednesl ty pro obhajobu odejmutí Ducha Svatého v poslední době?
...
Tomáš Plechatý napísal:Mikime říkáš, že učení Andreasena je správné.
Myslíme tím oba učení o odejmutí Ducha Svatého zemi i věřícím v poslední době?
Myslíme tím oba učení o tom, že tkzv. poslední generace křesťanů zažije toto období a přesto i po odejmutí nebude hřešit protože už bude dokonale posvěcená?
Že to ta generace bude muset zvládnout, protože budou i další křesťané, kterým po odejmutí Ducha Svatého bude chybět silná vůle a posvěcení, protože si neproměnili charaktery. Tito ostatní křesťané po odejmutí Ducha Svatého podle své zvyklé přirozenosti zhřeší, ale už jim to nebude odpuštěno a ztratí tím svůj nárok na život věčný a nebe.
Myslíme tím oba toto?
Ano i ne, možná jsem se špatně vyjádřil, to že bude odňat duch Svatý v Písmu asi nenajdeš, píše o tom jen EGW ve Velké sporu věků (kniha 5 z 5) (kde o tom píše Andreasen nevím) a ona píše, že duch Svatý bude odňat nevěřícím!!! V tomto případě tedy nikoliv věřícím, alespoň tak jsem to pochopil. A bude odňat po zapečetění věřících, takže ti už budou dokonale posvěceni a svatí, ..."ba ani jim nepřijde na mysl, aby (z)hřešili". A duch Ježíšův (neboli duch Svatý, což je jedno a to samé) bude odňat v době, když Ježíš přestane konat svou službu v nebeské svatyni svatých a obleče své královské roucho a poletí na naší zemi pro nás, což může být odhadem doba v týdnech až měsících. Ano my všichni věřící budeme čelit pořádnému odporu nevěřících, ale budou zde jako doposud andělé, kteří nás budou chránit, takže to minimálně většina z nás přežije až do 2PJK.
https://text.egwwritings.org/publicatio ... number=396
Takže je jasné, že pak platí všechny verše, které jsi uvedl vč. např. těchto dalších:
Římanům 8:9 Vy pak nejste v těle, ale v Duchu, poněvadž Duch Boží přebývá v vás. Jestližeť pak kdo Ducha Kristova nemá, tenť není jeho.[/b
Filipským 1:18 Co tedy? Jen když se jakýmkoli způsobem, ať s postranním úmyslem, ať pravdivě zvěstuje Kristus; a v tom se raduji. Ale budu se i dále radovat.
19 Neboť vím, že mi to bude k záchraně skrze vaši modlitbu a podporu Ducha Ježíše Krista.
Judův 1:17 Ale vy, nejmilejší, pamatujte na slova předpověděná od apoštolů Pána našeho Jezukrista.
18 Nebo jsou pověděli vám, že v posledním času budou posměvači, podle svých bezbožných žádostí chodící.
19 Toť jsou ti, kteříž se sami odtrhují, lidé hovadní, Ducha Kristova nemající.
Re: Lidská přirozenost Kristova a nová teologie
Hosť napísal:Pokud v životě i adventisty převažují spisy E.W. nad Písmem, tak je to skutečně špatně. Z jejího díla byla vydána jenom část, i když uplynulo 100 let od její smrti. Osobně již nevěřím, že byla vedena k napsání všeho vlivem Ducha, ale považuji její dílo, v určitých ohledech užitečné, za lidský výkon.Pokud v životě adventisty hrají hodně roli spisy s. Whiteové (jenoho ze zakladatelů církve), tak je to podle Tebe špatně, že? Pokud nevěříš většině toho co napsala EGW pak tě opravdu nemohu považovat za adventistu.
Naše církev nikdy nespecifikovala, co je a co není od ní "inspirované", pouze vyžaduje víru v to, že se v naší církvi projevil dar proroctví. S tím problém nemám, podle mne se ale tento dar projevil a projevuje u stovek či tisíců lidí po světě. Bible ho uvádí jako jeden z darů.
Že mne za adventistu nepovažuješ mi nevadí, podle Písma jím jsem - čekám na Kristův příchod.Vždyt píšeš, že peklo je připraveno pro satana, přidal sis tam jen to s těmi vědomě hřešícími.Já někde píšu, že věřím v peklo? Jinak peklo Bůh připravil předně pro satana a jeho anděly a pro všechny, kteří nebudou poslušní a budou vědomě hřešit bez prosbu za odpuštění spojenou s pokáním až do konce světa.Ty jsi v církvi a nevíš, co učí? No, takových je nás více, kteří přijali věci, ale něco nedomysleli, proto je i tento web.Pokud tedy naše církev učí, že se rodíme nejen s dědičnými sklony, ale rovnou s dědičným hříchem, pak to učí zcela nebiblicky a špatně, proto musím na to upozorňovat, a je mi upřímně jedno zda jsem v tomto nebo i v jiném nebo nejsem proti dogmatice adventistů.O tom, že ti to někteří, kteří se Andreasenem řídí potvrdí, nelze pochybovat.Učení Andreasena je správné, ti, kteří se podle něho řídí mi to jistě potvrdí.Mohl by jsi uvést k tomuto nějaké biblické verše, které by vzdalování Ducha potvrzovaly? Nebo že budeme bez Přímluvce, tedy bez Krista v poslední době?Ochraňující Duch Boží se již nyní víc a více vzdaluje od světa.Spasení není ani za odměnu, ani to není mzda, je to milost, někteří budou říkat, že "činili", ale budou velmi překvapeni. Jejich činění nebylo podle Boží vůle.Možná nás Kristus za činění Boží vůle nezachrání, ale určitě jednou odmění!Ano, Bůh nás vede k tomu, abychom vůbec chtěli, protože z přirozenosti ani nechceme. Je to pochopitelné kvůli našemu stavu.Když už zmiňuješ Vendena, ten také říká:
Filipským 2.13 nám ale o vůli či chtění anebo síle rozhodnutí říká jednu pozoruhodnou věc. Bůh, který v nás působí, nás vede k tomu, abychom nejen chtěli, ale i činili (to, co se mu líbí). Netouží nás pouze přivést ke správné volbě, chce v nás tuto správnou volbu i realizovat a dát nám sílu k tomu, abychom to, co pro nás vybral, dokázali udělat.Pěkně jsi to napsal, myslím, že k cíli jdeme oba, jen každý trochu jinak. Ještě není konec věcí, mnohé se vyjasní.Tak tomu možná věříme stejně, protože např. řkatolíci nevěří, že byl Ježíš na zemi plně člověkem s hříšnou přirozeností.
...Mohl by jsi uvést k tomuto nějaké biblické verše, které by vzdalování Ducha potvrzovaly? Nebo že budeme bez Přímluvce, tedy bez Krista v poslední době?
Viz odpověď Tomáši P.
Re: Lidská přirozenost Kristova a nová teologie
Mikim napsal k tématu odňětí Ducha Svatého:
strana 280-281(EW)
kapitola: Ukončení poselství třetího anděla
,,V této hrozné době, kdy Pán Ježíš přestal být Prostředníkem, žili svatí před tváří živého Boha bez Přímluvce. Všechny případy již byly rozhodnuty, všechny vzácné klenoty byly sečteny. Pán Ježíš se na chvíli zdržel v předsíni nebeské svatyně a hříchy, které byly 281 vyznány za Jeho pobytu ve svatyni svatých, byly vloženy na satana, původce hříchu, který za ně musí nést trest."
Pokud byste tomu věřili (opora v bibli k tomu není), tak ale musíte k tomu přidat to, že odnětí Ducha Svatého a to věřícím není na konci všech zkoušek, kdy už ho stejně k přemáhání pokušení ,,nepotřebujeme".
Teprve další kapitola raných spisů má název: Doba soužení !!!!!!!!!!!
Tedy celá tato kapitola je podle vidění EGW až po odnětí Ducha Svatého.
Dočteme se tu takové věci jako:
,,Také jsem viděla listinu, jejíž opisy byly rozšiřovány do různých části země. V ní se dovolovalo lidu, aby po určité době libovolně usmrtili svaté, kteří se nechtěli vzdát své zvláštní víry a nechtěli ustoupit 283 od svěcení soboty, místo níž by světili první den týdne."
A o něco později:
,,Brzy jsem viděla, jak svatí prožívali velkou duševní úzkost. Zdálo se, že je obklopují všichni bezbožní obyvatelé země, že je vše proti nim. Některé již přemáhala obava, že Bůh je přece jen opustil, aby zahynuli rukou bezbožných lidí."
,,Pro svaté to byla hodina hrozné úzkosti. Dnem i nocí volali k Bohu o vysvobození. Navenek to vypadalo beznadějně, aby nějak mohli uniknout. Bezbožní se již začali radovat a křičeli: "Proč vás už nevysvobodí váš Bůh z našich rukou? Proč nevystoupíte vzhůru, abyste si zachránili vaše životy?" Ale svatí si 284 jich nevšímali. Podobně jako Jákob i oni zápasili s Bohem. Andělé je chtěli vysvobodit, ale museli ještě trochu počkat; lid Boží musel vypít kalich utrpení a museli být pokřtěni křtem." (EW 282-4)
Takže bez Ducha Svatého budou muset křesťané utíkat před usmrcením.
Bez Ducha Svatého budou prožívat velkou duševní úzkost.
Bez Ducha Svatého budou dnem i nocí volat o vysvobození k Bohu, bude to vypadat beznadějně i nepřátelé se jim budou vysmívat.
křesťané budou muset i přesto ,,zápasit s Bohem" (v adventismu se tomu říká ,,Jákobovo soužení"), dokonce i andělé by se nad námi slitovali, ale Bůh je kruťák a nechá nás v tom i bez andělů i bez Ducha Svatého.
A teď se ptám Mikime, nebo kohokoliv, kdo tomuto popisu věří:
1) Když budou bez Ducha Svatého, kde budou brát sílu k přemáhání pokušení to vzdát a podřídit se?
Ze sebe sama a vypěstované dokonalosti?
2) Jestliže to někteří křesťané nezvládnou a vzdají se a podlehnou představě, že už nic nemá smysl, Bůh je nezachrání, že stejně umřou, takže proč se snažit poslušnosti - tak co s nimi bude bez přímluvce a Ducha Svatého?
Budou vymazáni z knihy života a skončí jako bezbožní a Satan a šelma a padlí andělé v hořícím jezeře, kde jejich muka neuhasnou na věky věků? (Zj 14,11)
3) Nepřijde vám to jako laťka položená zákonicky vysoko, dokonce výše, než to měl Ježíš?
4) Nebylo by lepší přiznat si, že zrovna v tomto byť hned prvním díle a byť pro adventismus stěžejním byla autorka nejen neinspirovaná Bohem, ale zcela v bludu?!!!!
Mikime našel jsem tuto stať z raných spisů:,,Ano i ne, možná jsem se špatně vyjádřil, to že bude odňat duch Svatý v Písmu asi nenajdeš, píše o tom jen EGW ve Velké sporu věků (kniha 5 z 5) (kde o tom píše Andreasen nevím) a ona píše, že duch Svatý bude odňat nevěřícím!!! V tomto případě tedy nikoliv věřícím, alespoň tak jsem to pochopil."
strana 280-281(EW)
kapitola: Ukončení poselství třetího anděla
,,V této hrozné době, kdy Pán Ježíš přestal být Prostředníkem, žili svatí před tváří živého Boha bez Přímluvce. Všechny případy již byly rozhodnuty, všechny vzácné klenoty byly sečteny. Pán Ježíš se na chvíli zdržel v předsíni nebeské svatyně a hříchy, které byly 281 vyznány za Jeho pobytu ve svatyni svatých, byly vloženy na satana, původce hříchu, který za ně musí nést trest."
Pokud byste tomu věřili (opora v bibli k tomu není), tak ale musíte k tomu přidat to, že odnětí Ducha Svatého a to věřícím není na konci všech zkoušek, kdy už ho stejně k přemáhání pokušení ,,nepotřebujeme".
Teprve další kapitola raných spisů má název: Doba soužení !!!!!!!!!!!
Tedy celá tato kapitola je podle vidění EGW až po odnětí Ducha Svatého.
Dočteme se tu takové věci jako:
,,Také jsem viděla listinu, jejíž opisy byly rozšiřovány do různých části země. V ní se dovolovalo lidu, aby po určité době libovolně usmrtili svaté, kteří se nechtěli vzdát své zvláštní víry a nechtěli ustoupit 283 od svěcení soboty, místo níž by světili první den týdne."
A o něco později:
,,Brzy jsem viděla, jak svatí prožívali velkou duševní úzkost. Zdálo se, že je obklopují všichni bezbožní obyvatelé země, že je vše proti nim. Některé již přemáhala obava, že Bůh je přece jen opustil, aby zahynuli rukou bezbožných lidí."
,,Pro svaté to byla hodina hrozné úzkosti. Dnem i nocí volali k Bohu o vysvobození. Navenek to vypadalo beznadějně, aby nějak mohli uniknout. Bezbožní se již začali radovat a křičeli: "Proč vás už nevysvobodí váš Bůh z našich rukou? Proč nevystoupíte vzhůru, abyste si zachránili vaše životy?" Ale svatí si 284 jich nevšímali. Podobně jako Jákob i oni zápasili s Bohem. Andělé je chtěli vysvobodit, ale museli ještě trochu počkat; lid Boží musel vypít kalich utrpení a museli být pokřtěni křtem." (EW 282-4)
Takže bez Ducha Svatého budou muset křesťané utíkat před usmrcením.
Bez Ducha Svatého budou prožívat velkou duševní úzkost.
Bez Ducha Svatého budou dnem i nocí volat o vysvobození k Bohu, bude to vypadat beznadějně i nepřátelé se jim budou vysmívat.
křesťané budou muset i přesto ,,zápasit s Bohem" (v adventismu se tomu říká ,,Jákobovo soužení"), dokonce i andělé by se nad námi slitovali, ale Bůh je kruťák a nechá nás v tom i bez andělů i bez Ducha Svatého.
A teď se ptám Mikime, nebo kohokoliv, kdo tomuto popisu věří:
1) Když budou bez Ducha Svatého, kde budou brát sílu k přemáhání pokušení to vzdát a podřídit se?
Ze sebe sama a vypěstované dokonalosti?
2) Jestliže to někteří křesťané nezvládnou a vzdají se a podlehnou představě, že už nic nemá smysl, Bůh je nezachrání, že stejně umřou, takže proč se snažit poslušnosti - tak co s nimi bude bez přímluvce a Ducha Svatého?
Budou vymazáni z knihy života a skončí jako bezbožní a Satan a šelma a padlí andělé v hořícím jezeře, kde jejich muka neuhasnou na věky věků? (Zj 14,11)
3) Nepřijde vám to jako laťka položená zákonicky vysoko, dokonce výše, než to měl Ježíš?
4) Nebylo by lepší přiznat si, že zrovna v tomto byť hned prvním díle a byť pro adventismus stěžejním byla autorka nejen neinspirovaná Bohem, ale zcela v bludu?!!!!
Re: Lidská přirozenost Kristova a nová teologie
Tome, přečti si celou kapitolu Doba Soužení, tam je to jasně napsané, odejmut bude přímluvce Ježíš, který ukončí svou službu ve svatyni svatých(nikoliv duch Boží), proto když už nebudeme moct zhřešit a budeme muset být čistí a bezhříšní po zapečetění, ale ti, kteří hudou zapečetěni už nikdo z nich nezhřeší ani přes pokoušení, všichni i ti zbožní budou muset projít soužením, a budou třeba i ve vězeních, ale nikdo z nich nezemře narozdíl od bezbožných budou pod ochranou andělů, pak se o tom píše i v další kapitole Velkého sporu věků.
http://www.ellenwhiteova.cz/velky-spor- ... ni/search/
http://www.ellenwhiteova.cz/velky-spor- ... ni/search/
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný