Ježíš jako historická postava aneb Co se v bibli nepíše
Re: Ježíš jako historická postava aneb Co se v bibli nepíše
Môžeme si kľudne predstaviť, že ženatý bol ale jeho žena už zomrela. Deti zrejme nemal pretože by mohli mať v tej dobe medzi päť až päťnásť rokov a tak by sa skôr musel o ne doma starať než chodiť po svete hore dole.
-
- Príspevky: 1376
- Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
- Kontaktovať používateľa:
Re: Ježíš jako historická postava aneb Co se v bibli nepíše
K čomu je dobre si to všetko vymýšĺať? Ježiš je Bohom a stal sa aj človekom. Tým že je Bohom, tak nepotreboval vieru vo svojho Otca. Otec, Syn a Duch Svätý, sú v absolútnej jednote a to je jeden a ten istý Boh. Otec je v Synovi a my v Synovi vidime Otca - to stelesnené Otcové Slovo.
Re: Ježíš jako historická postava aneb Co se v bibli nepíše
Tí čo kanonizovali Bibliu asi tam schválne nedávali príbehy ktoré by mohli problematizovať Jošuu. On musel byť čistý hrdina bez pochybností.
Re: Ježíš jako historická postava aneb Co se v bibli nepíše
Nevieme takmer nič. Príbehy mohli byť rôzne upravené, takisto aj Ježišove výroky. Napríklad známy príbeh o cudzoložnici, ktorý bol pridaný až v neskoršom období.host napísal: ↑19 Dec 2024, 12:56 Tí čo kanonizovali Bibliu asi tam schválne nedávali príbehy ktoré by mohli problematizovať Jošuu. On musel byť čistý hrdina bez pochybností.
Re: Ježíš jako historická postava aneb Co se v bibli nepíše
Na čo je dobré si čokoľvek o Bohu vymýšľať ? To je jeho najlepšia vlastnosť. Že si o ňom každý môže vymyslieť, čo chce.
Re: Ježíš jako historická postava aneb Co se v bibli nepíše
Tak je to s každou legendou. Časom sa príbehy rôzne prifarbujú, z ľudí sa stávajú hrdinovia s nadľudskými schopnosťami. Židovstvo malo oproti ostatným kultom výhodu v tom, že ich JHVH bol jediný. Kým ostatní mali viacero bohov a bôžikov, ktorí navyše medzi sebou súperili (viď grécke báje), oni majú "all in One".
Ježiš sám seba považoval za "menšieho Boha".
Verše ktoré podporujú božstvo Ježiša:
Ján 1:1: „Na počiatku bolo Slovo a to Slovo bolo u Boha a to Slovo bolo Boh.“ (Slovo sa vzťahuje na Ježiša).
Ján 10:30: „Ja a Otec sme jedno.“
Kolosanom 2:9: „Veď v ňom telesne prebýva celá plnosť Božstva.“
Verše ktoré nepodporujú plné Ježišovo božstvo:
Ján 14:28: „Otec je väčší ako ja.“
Matúš 24:36: Ježiš hovorí, že iba Otec pozná deň a hodinu konca sveta.
Ježiš sám seba považoval za "menšieho Boha".
Verše ktoré podporujú božstvo Ježiša:
Ján 1:1: „Na počiatku bolo Slovo a to Slovo bolo u Boha a to Slovo bolo Boh.“ (Slovo sa vzťahuje na Ježiša).
Ján 10:30: „Ja a Otec sme jedno.“
Kolosanom 2:9: „Veď v ňom telesne prebýva celá plnosť Božstva.“
Verše ktoré nepodporujú plné Ježišovo božstvo:
Ján 14:28: „Otec je väčší ako ja.“
Matúš 24:36: Ježiš hovorí, že iba Otec pozná deň a hodinu konca sveta.
-
- Príspevky: 1376
- Dátum registrácie: 30 Sep 2018, 10:46
- Kontaktovať používateľa:
Re: Ježíš jako historická postava aneb Co se v bibli nepíše
Lenže kresťania nevyznávajú troch Bohov, ale jedného Boha. Absolútna jednota osoby Otca, Syna a Ducha Svätého je jedným a tým istým Bohom. Celá Biblia o tom svedčí!
Dôvod, prečo to klamstvo niektorí neustále podsúvajú a dokonca nazývajú kresťanov modlármi, lebo vraj uctievajú troch Bohov je ten, že chcú degradovať meno Ježiša Krista. Humanisti, SJ, učenie Mohameda, atd. atd. Ak nepopierajú Ježišovu existenciu, tak chcú z neho urobiť - iba človeka, nejakého proroka, humanistu, prvého komunistu, ako som to počul od učiteľa v základnej škole. Popierajú jeho narodenie z panny a teda bez semena muža, popierajú jeho Božskú podstatu - že prišiel od Otca z neba a je Synom Božím, popierajú jeho vzkriesenie z mŕtvych. No aj napriek tomu je celá Zem naplnená veriacich v Ježiša Krista.
Toľko snahy popierať meno Ježiša Krista sa histórii ľudstva, len tak nevidí. Ani jedno z pohanských náboženstiev nečelilo a ani nečelí takýmto útokom na svojich bôžikov. Aj to o niečom svedčí!
Keď príde Ježiš na túto Zem, tak kde zalezú tí, ktorí spochybňujú meno Ježiša Krista?
Dôvod, prečo to klamstvo niektorí neustále podsúvajú a dokonca nazývajú kresťanov modlármi, lebo vraj uctievajú troch Bohov je ten, že chcú degradovať meno Ježiša Krista. Humanisti, SJ, učenie Mohameda, atd. atd. Ak nepopierajú Ježišovu existenciu, tak chcú z neho urobiť - iba človeka, nejakého proroka, humanistu, prvého komunistu, ako som to počul od učiteľa v základnej škole. Popierajú jeho narodenie z panny a teda bez semena muža, popierajú jeho Božskú podstatu - že prišiel od Otca z neba a je Synom Božím, popierajú jeho vzkriesenie z mŕtvych. No aj napriek tomu je celá Zem naplnená veriacich v Ježiša Krista.
Toľko snahy popierať meno Ježiša Krista sa histórii ľudstva, len tak nevidí. Ani jedno z pohanských náboženstiev nečelilo a ani nečelí takýmto útokom na svojich bôžikov. Aj to o niečom svedčí!
Keď príde Ježiš na túto Zem, tak kde zalezú tí, ktorí spochybňujú meno Ježiša Krista?
Re: Ježíš jako historická postava aneb Co se v bibli nepíše
Aj sám Ježiš si protirečí. Na jednej strane hovorí, že ja a Otec sme jedno, na druhej že Otec je väčší ako ja.
Ďalší rozpor v kresťanstve známy ako Veľká schizma, bol dodatok k nicejsko-konštantínopolskému vyznaniu viery, že Duch Svätý vychádza nielen z Otca, ale aj zo Syna. Východná cirkev túto zmenu odmietla, považujúc ju za neoprávnenú.
Ďalší rozpor v kresťanstve známy ako Veľká schizma, bol dodatok k nicejsko-konštantínopolskému vyznaniu viery, že Duch Svätý vychádza nielen z Otca, ale aj zo Syna. Východná cirkev túto zmenu odmietla, považujúc ju za neoprávnenú.
Re: Ježíš jako historická postava aneb Co se v bibli nepíše
Tak jedna věc je, že popsaný život učení nebo charakter Ježíše je lidem sympatický.Viktorrealita napísal: ↑22 Dec 2024, 08:25 Lenže kresťania nevyznávajú troch Bohov, ale jedného Boha. Absolútna jednota osoby Otca, Syna a Ducha Svätého je jedným a tým istým Bohom. Celá Biblia o tom svedčí!
Dôvod, prečo to klamstvo niektorí neustále podsúvajú a dokonca nazývajú kresťanov modlármi, lebo vraj uctievajú troch Bohov je ten, že chcú degradovať meno Ježiša Krista. Humanisti, SJ, učenie Mohameda, atd. atd. Ak nepopierajú Ježišovu existenciu, tak chcú z neho urobiť - iba človeka, nejakého proroka, humanistu, prvého komunistu, ako som to počul od učiteľa v základnej škole. Popierajú jeho narodenie z panny a teda bez semena muža, popierajú jeho Božskú podstatu - že prišiel od Otca z neba a je Synom Božím, popierajú jeho vzkriesenie z mŕtvych. No aj napriek tomu je celá Zem naplnená veriacich v Ježiša Krista.
Toľko snahy popierať meno Ježiša Krista sa histórii ľudstva, len tak nevidí. Ani jedno z pohanských náboženstiev nečelilo a ani nečelí takýmto útokom na svojich bôžikov. Aj to o niečom svedčí!
Keď príde Ježiš na túto Zem, tak kde zalezú tí, ktorí spochybňujú meno Ježiša Krista?
Ale divte se křesťané, že vám celý svět takzvaně ,,útočí" na vaše Pojetí Ježíše.
Představte si někoho jiného kdo vám káže o 1 pravém Bohu, který je ale 3 i 1 jeden z těch 3 zplodil toho druhého, a ještě ho naplnil ten 3. při křtu ten druhý byl zcela bez své moci ale zcela v moci toho třetího používal moc toho prvního. Narodil se panně a aby Se ten první Bůh usmířil se světem tak nechal toho 3. aby pak opustil toho 2. a ten mohl zemřít. Ačkoliv i ten druhý byl nekonečný nezničitelný věčný Bůh který vše údajně stvořil a vše při bytí udržoval tak najednou sám ,,nebyl". Ale všechno dál bylo i drželo. A pak ten první vzkřísil toho druhého tedy sám sebe, aby ten druhý zase mohl odejít k tomu prvnímu, ale zase se tu na zemi vystřídal s tím třetím.
My sami bychom se měli modlit k prvnímu ve jméno druhého a jednat z moci toho třetího.
Říct něco proti tomu druhému je odpustitelné ale proti tomu třetímu je neodpustitelné a ty bude soudit ten první (nebo i ten druhý).
A to vše přece dává smysl. No jasně to lidem zvenčí vůbec není a nemůže být k smíchu ani kritice. To by byl svod od ďábla.
Re: Ježíš jako historická postava aneb Co se v bibli nepíše
To je "gold".Neregistrovaný napísal: ↑22 Dec 2024, 09:40 Představte si někoho jiného kdo vám káže o 1 pravém Bohu, který je ale 3 i 1 jeden z těch 3 zplodil toho druhého, a ještě ho naplnil ten 3. při křtu ten druhý byl zcela bez své moci ale zcela v moci toho třetího používal moc toho prvního. Narodil se panně a aby Se ten první Bůh usmířil se světem tak nechal toho 3. aby pak opustil toho 2. a ten mohl zemřít. Ačkoliv i ten druhý byl nekonečný nezničitelný věčný Bůh který vše údajně stvořil a vše při bytí udržoval tak najednou sám ,,nebyl". Ale všechno dál bylo i drželo. A pak ten první vzkřísil toho druhého tedy sám sebe, aby ten druhý zase mohl odejít k tomu prvnímu, ale zase se tu na zemi vystřídal s tím třetím.
My sami bychom se měli modlit k prvnímu ve jméno druhého a jednat z moci toho třetího.
Říct něco proti tomu druhému je odpustitelné ale proti tomu třetímu je neodpustitelné a ty bude soudit ten první (nebo i ten druhý).
Ale zabudol si ešte na Máriu Pannu, kráľovnú nebies, ktorú ten tretí očistil od akéhokoľvek hriechu, ktorá s tým prvým počala a ktorá splodila toho druhého a ktora sa tiez prihovára v nebi za nás hriesnych u svojho syna, aby na nas nebol taký zlý, keď už ho ten prvý za nás obetoval.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný