Sobota - šabat

Diskusia o vieroučných bodoch CASD.
Milan
Príspevky: 434
Dátum registrácie: 07 Aug 2016, 05:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Sobota - šabat

Neprečítaný príspevok od používateľa Milan »

mikim píše: Je to dobře a naprosto srozumitelně vysvětleno, každý by si to měl poslechnout, Bůh odpočívá v sedmý den v Jeho svátek šabatu ne proto, že by musel odpočívat, ale výhradně kvůli nám, aby se s námi mohl setkávat a my s ním v tento svátek šabatu, který je v sedmý den v sobotu. V jiný den Bůh neodpočívá, ale pracuje...
Ujasněme si to: Země není placatá, ale kulatá. V oblasti datové hranice uběhne od západu slunce a začátku soboty na jedné straně hranice do západu slunce a konce soboty na druhé straně hranice 48 hodin. Kterou část z oněch 48 hodin Hospodin odpočívá?
Hospodin není svázán časem, který se odvíjí od rotace země a poměřovat jej lidskými měřítky a určovat mu plány je troufalé.
Pán Ježíš neříká: "kde se v sobotu sejdou dva nebo tři", ale "kde se sejdou jeho následovníci v jeho jménu, tam je On s nimi". Sobota má význam, pokud je přijímána jako den bohoslužebných shromáždění, odpočinku a společenství rodiny. Ale prvotní je, že Kristus je Pánem všeho, i soboty a sobota je pro lidi, ne lidi pro sobotu. Znamením prvních křesťanů nebyla sobota, ale víra v Krista vzkříšeného, společné modlitby a lámání chleba (Večeře Páně). Nebo snad ne?

John 3:16
Príspevky: 299
Dátum registrácie: 28 Dec 2015, 18:54
Kontaktovať používateľa:

Re: Sobota - šabat

Neprečítaný príspevok od používateľa John 3:16 »

uz to tu bolo povedane, sobota neexistovala pred Sinajom. Mojzisov zakon bola zmluva urcena v danom priestore a obdobi platna pre Izraelsky lud a podmienkou spravneho zachovavania bola obriezka. Tato zmluva alebo Mojzisov zakon stratil platnost na krizi. Preto ak chcete sa vratit pod Zakon, mali by ste byt aj obrezani.

Neregistrovaný

Re: Zlatá perla Grano Salis

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

mikim napísal:Uctíváš šabat v sobotu pak uctíváš Boha ve správný den. Uctíváš-li šabat v neděli pak spíše zneuctíváš Boha v pohanský den slunce a přijímáš znamení šelmy.
::dash:: ::ireful:: ::ireful:: ::ireful:: ::dash:: ::hi:: ::hi:: ::hi:: ::hi:: ::hi:: ::hi:: ::dash:: ::ireful:: ::ireful:: ::ireful:: ::dash::

To sú tí uctievači šabatu, zákonnícki židia, prezlečení do kresťanského kabátu.
Ako tu voľakto napísal, šabat je ich centrum viery.

Dušan Seberíni
Príspevky: 366
Dátum registrácie: 18 Apr 2016, 22:35
Kontaktovať používateľa:

Re: Sobota - šabat

Neprečítaný príspevok od používateľa Dušan Seberíni »

John 3:16 napísal:uz to tu bolo povedane, sobota neexistovala pred Sinajom. Mojzisov zakon bola zmluva urcena v danom priestore a obdobi platna pre Izraelsky lud a podmienkou spravneho zachovavania bola obriezka. Tato zmluva alebo Mojzisov zakon stratil platnost na krizi. Preto ak chcete sa vratit pod Zakon, mali by ste byt aj obrezani.
Popísal si tu toho hodne a mnohé bolo múdre a dobré. Ale teraz TREPEŠ!
Trepeš!
Šabat nie je zákon!
Šabat je odpočívanie Boha! A existuje od siedmeho stvoriteľského dňa!
Vtedy ODPOČÍVAL BOH!


K svojmu odpočívaniu určil termín - SIEDMY DEŇ!

ANI SVOJE ODPOČÍVANIE -ŠABAT-
ANI TERMÍN ŠABATU -SIEDMY DEŇ-
NIKDY NEZMENIL ANI NEZRUŠIL !

Takže nešpekuluj.
(Vo voľnom čase skús nájsť dáky veršík v Biblii,
kde Boh oznamuje, že sa termín presúva na iný deň, alebo že sa šabat ruší.
Ale nenájdeš...)

John 3:16
Príspevky: 299
Dátum registrácie: 28 Dec 2015, 18:54
Kontaktovať používateľa:

Re: Sobota - šabat

Neprečítaný príspevok od používateľa John 3:16 »

je to vec pohladu, zacnem od stvorenia,
sprava o stvoreni bola pisana v neskorsom obdobi, je to skor poeticky opis vzniku slnecnej sustavy a zivota na Zemi, neslo o vedecku pracu, preto som opatrny v zaveroch. Podla genesis 1sa clovek sa ocitol v poradi stvorenstva na poslednom mieste. Potom nasledujuci den Boh odpocinul. Teraz niekolko otazok. Musel si Pan Boh odpocinut, lebo uz nevladal? Musel povinne odpocivat aj clovek? Preco by mal clovek odpocivat v raji cyklicky kazdy 7.den? Pracoval clovek v raji ostatnych 6 dni? Je tam nariadenie ze clovek musi kazdy 7.den odpocivat a 6 dni pracovat? Nie je pod slovom odpocinut myslene to, ze Boh chcel byt s clovekom? Kedy stvoril Boh Evu? V piatok alebo v nedelu? Mal Adam kalendar?

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Sobota - šabat

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Milan napísal:
mikim píše: Je to dobře a naprosto srozumitelně vysvětleno, každý by si to měl poslechnout, Bůh odpočívá v sedmý den v Jeho svátek šabatu ne proto, že by musel odpočívat, ale výhradně kvůli nám, aby se s námi mohl setkávat a my s ním v tento svátek šabatu, který je v sedmý den v sobotu. V jiný den Bůh neodpočívá, ale pracuje...
Ujasněme si to: Země není placatá, ale kulatá. V oblasti datové hranice uběhne od západu slunce a začátku soboty na jedné straně hranice do západu slunce a konce soboty na druhé straně hranice 48 hodin. Kterou část z oněch 48 hodin Hospodin odpočívá?
Hospodin není svázán časem, který se odvíjí od rotace země a poměřovat jej lidskými měřítky a určovat mu plány je troufalé.
Pán Ježíš neříká: "kde se v sobotu sejdou dva nebo tři", ale "kde se sejdou jeho následovníci v jeho jménu, tam je On s nimi". Sobota má význam, pokud je přijímána jako den bohoslužebných shromáždění, odpočinku a společenství rodiny. Ale prvotní je, že Kristus je Pánem všeho, i soboty a sobota je pro lidi, ne lidi pro sobotu. Znamením prvních křesťanů nebyla sobota, ale víra v Krista vzkříšeného, společné modlitby a lámání chleba (Večeře Páně). Nebo snad ne?

Našeho pozemského času trvá sobota vždy jen 24h, to je doba za kterou se otočí země kolem dokola a žádných 48h, pořád je to jen 24h, ať začnou a skončí slavit šabat kdykoliv podle místa na zemi. Jestli na to Bůh potřebuje 48h a jak si to zařizuje my nevíme, maximálně spekulujeme a nevím proč by mne to mělo vůbec zajímat.

...Znamením prvních křesťanů nebyla sobota, ale víra v Krista vzkříšeného, společné modlitby a lámání chleba (Večeře Páně). Nebo snad ne?

To je jen část pravdy, sobota tam byla samozřejmě taktéž. Ještě Ježíš těsně předtím všechny upozorňoval na její platnost i po Jeho smrti:

[KB1613] L 23:54 A byl den připravování, a sobota se začínala.

[KB1613] L 23:56 Vrátivše se pak, připravily vonné věci a masti, ale v sobotu odpočinuly, podlé přikázaní.

[NBK] Mt 24:3 Když se pak posadil na Olivetské hoře, přistoupili k němu učedníci soukromě se slovy: "Řekni nám, kdy to bude a jaké [bude] znamení tvého příchodu a konce tohoto světa?"

[NBK] Mt 24:20 Proto se modlete, aby váš útěk nenastal v zimě nebo v sobotní den.

Dušan Seberíni
Príspevky: 366
Dátum registrácie: 18 Apr 2016, 22:35
Kontaktovať používateľa:

Re: Sobota - šabat

Neprečítaný príspevok od používateľa Dušan Seberíni »

John 3:16 napísal:je to vec pohladu, zacnem od stvorenia, sprava o stvoreni bola pisana v neskorsom obdobi, je to skor poeticky opis vzniku slnecnej sustavy a zivota na Zemi, neslo o vedecku pracu, preto som opatrny v zaveroch. Podla genesis 1sa clovek sa ocitol v poradi stvorenstva na poslednom mieste. Potom nasledujuci den Boh odpocinul. Teraz niekolko otazok. Musel si Pan Boh odpocinut, lebo uz nevladal? Musel povinne odpocivat aj clovek? Preco by mal clovek odpocivat v raji cyklicky kazdy 7.den? Pracoval clovek v raji ostatnych 6 dni? Je tam nariadenie ze clovek musi kazdy 7.den odpocivat a 6 dni pracovat? Nie je pod slovom odpocinut myslene to, ze Boh chcel byt s clovekom? Kedy stvoril Boh Evu? V piatok alebo v nedelu? Mal Adam kalendar?
Tie otázky sú úsmevnučko-milučko-peknučko detinské.
ALE
John 3:16 napísal: Nie je pod slovom odpocinut myslene to, ze Boh chcel byt s clovekom?
Toto je
VYNIKAJÚÚÚÚÚÚÚÚCEEEEE!!!!!!!!!!!!!!
(Mt 16:17b)

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Sobota - šabat

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

John 3:16 napísal:uz to tu bolo povedane, sobota neexistovala pred Sinajom. Mojzisov zakon bola zmluva urcena v danom priestore a obdobi platna pre Izraelsky lud a podmienkou spravneho zachovavania bola obriezka. Tato zmluva alebo Mojzisov zakon stratil platnost na krizi. Preto ak chcete sa vratit pod Zakon, mali by ste byt aj obrezani.
...uz to tu bolo povedane, sobota neexistovala pred Sinajom

[KB1613] Gn 2:2 A dokonal Bůh dne sedmého dílo své, kteréž dělal; a odpočinul v den sedmý ode všeho díla svého, kteréž byl dělal.

[KB1613] Gn 2:3 I požehnal Bůh dni sedmému a posvětil ho; nebo v něm odpočinul Bůh ode všeho díla svého, kteréž byl stvořil, aby učiněno bylo.

Když něčemu Bůh požehná a prohlásí za svaté, je to snad jen tak pro nic za nic? Požehnal a hlavně posvětil tento den jen pro sebe? Nechtěl tím něco důležitého lidem sdělit? Oddělil 24 obyčejných hodin a vložil na ně zvláštní požehnání. Když se s ním právě tehdy setkáme, udělí nám zvláštní požehnání, posílí nás, dá do srdce pokoj a budeme i nadále prožívat, že je nám blízko. Posvěcení má význam pouze ve spojitosti s lidmi, posvětit často znamená veřejně ohlásit (Ex 19x22), proto se sedmý den po stvoření týká i lidí. Slovo „posvětit“ znamená oddělit ke svatému použití. Vztahuje se k něčemu, co je svaté, nevšední. Bůh je jediný, kdo může něco posvětit. Nikde Bible nehovoří o tom, že Bůh odpočinul, požehnal a posvětil den první, třetí nebo pátý den týdne. Jediný den, který kdy oddělil a posvětil, byl sedmý den! A ten, i když byl na chvíli změněn je až dodnes dnem (a nejen) v židovském kalendáři, kterým se nazývá sobota.
Od té doby Bůh stále pracuje (např. vytváří nové světy, přijímá přímluvné prosby za nás pro odpuštění našich vyznaných hříchů od Ježíše u Trůnu ve svatyni svatých, ) i odpočívá od chvíle, kdy stvořil svět:

Zde je zcela nepřesný ekum. překlad:

Ekumenický překlad: Jan 5:17 On však jim odpověděl: "Můj Otec pracuje bez přestání, proto i já pracuji."

KB1613: Jan 5:17 Ježíš pak odpověděl jim: Otec můj až dosavad dělá, i jáť dělám.

KMS: Jan 5:17 Ježíš jim však odpověděl: "Můj Otec až dosud pracuje, i já pracuji."

KJV: Jan 5:17 But Jesus answered them, My Father worketh hitherto, and I work.

Bez přestání se nerovná až dosud!!!

Židům 4:3 Neboť do odpočinutí vcházíme jen my, kdo jsme uvěřili, jak bylo řečeno: `Přísahal jsem ve svém hněvu: Do mého odpočinutí nevejdou!´ To řekl Bůh, ač jeho odpočinutí trvá od chvíle, kdy stvořil svět.


sobota naopak existovala už pred Sinajom:

[KB1613] Ex 16:23 Kterýžto řekl jim: Toť jest, což mluvil Hospodin: Odpočinutí soboty svaté Hospodinu bude zítra. . (…shabaton shabat-kodesh…).

Tento další verš potvrzuje, že Bůh odpočívá „v sobotu“ (v svátek – šabat Hospodinův) i v době vyjití židů z Egypta a mnoho dalšího lidu, kteří šli s nimi, neustále v sobotu, a upřesňuje jim, kdy mají odpočívat a který je to onen den, kdy On má svátek odpočinutí.

[KB1613] Ex 16:25 I řekl Mojžíš: Jeztež to dnes, poněvadž sobota jest dnes Hospodinu; dnes toho nenaleznete na poli. (…shabat…).
A zde upřesňuje, že šabat (svátek) je stále v sedmý den:

[KB1613] Ex 16:26 Po šest dní budete to sbírávati, den pak sedmý sobota jest; nebude bývati manny v ní. (…shabat…).

[KB1613] Ex 16:27 Stalo se pak dne sedmého, že vyšli někteří z lidu sbírat, a nenašli.


Pracovali Adama a Eva v ráji?

[NBK] Gn 2:15 Hospodin Bůh tedy vzal člověka a usadil ho do zahrady Eden, aby ji obdělával a střežil.

Ráj byl na zemi, 7 denní týden byl na zemi od stvoření země, myslí si snad někdo, že Adama a Eva pracovali neustále bez pravidelného odpočinku? Tomu by nevěřilo ani dítě! A jediný den, který Bůh požehnal a posvětil byl šabat v sedmý den, proto je zcela jasné, že odpočívali v sedmý den v sobotu.

[KB1613] Mk 2:27 I pravil jim: Sobota pro člověka učiněna jest, a ne člověk pro sobotu.

Sobotu (šabat) si Bůh nevytvořil jen pro sebe, ale i pro člověka!!! (nikoliv žida).

...Tato zmluva alebo Mojzisov zakon stratil platnost na krizi. Preto ak chcete sa vratit pod Zakon, mali by ste byt aj obrezani.

Dokaž mi jeden jediný verš z Písma, že celý Mojžíšův zákon stratil platnost na kříži! Ani omylem!!! Na kříži Ježíš přibil pouze obětní zákon a ustanovení o obřízce, což byla jen malá část Mojžíšova zákona, zbytek platil i po ukřižování, jinak by ho apoštolové nevyučovali v synagogách i jinde včetně přikázání Desatera a s tím, že konec zákona je Kristus!

[NBK] Ef 2:15 Svým tělem zrušil nepřátelství, [totiž] Zákon přikázání [spočívající] v ustanoveních, aby z těch dvou stvořil sám v sobě jednoho nového člověka. [Tak] způsobil pokoj.

V uvedeném textu se Pavel zabývá tím, že nařízení a ustanovení, která dal Bůh Izraeli, aby byla poznávacím znamením ukazujícím na příchod Mesiáše, se začala stávat překážkou pro uskutečnění církevní misie. Tato nařízení, jako například obřízka, obřadní umývání, výroční svátky a obětní systém, Bůh použil proto, aby připravil Židy na příchod Mesiáše. Mnozí Židé překroutili význam těchto symbolů a zvláštní zásluhy přisuzovali symbolu samotnému. Místo toho, aby se zaměřili na jeho význam, zdůrazňovali vnější provádění obřadů. Následkem toho se tato nařízení stala překážkou ve vztazích mezi Židy a pohany, kteří se obřadů nezúčastňovali. Když přišel Kristus, obětní systém, který byl předobrazem jeho příchodu, se naplnil. Pohané, kteří byli „bez Krista“, „odloučeni od společenství Izraele“ a „bez účasti na smlouvách Božího zaslíbení“ „stali se blízkými pro Kristovu prolitou krev“(Ef. 2x12-13). „Zeď, která rozděluje,“(Ef 2x14-15, neboli soustava pravidel a předpisů daná výhradně Izraeli k tomu, aby poukazovala na příchod Mesiáše, byla stržena dolů. Kristus přišel! Všechny obětní služby a ustanovení ukazovaly ke kříži. A na kříži našli Židé i pohané milost a odpuštění. V Kristu nalézají všichni lidé odpuštění hříchů minulosti a sílu žít správně v přítomnosti. Takže, co bylo odstraněno na kříži? Samozřejmě, že ne Boží věčné, nezměnitelné měřítko morálky, jeho zákon – jeho deset přikázání. S křížem byly odstraněny zákony, které spočívaly v ustanoveních daných výhradně Židům. Tato nařízení se dokonale naplnila v Ježíši Kristu. /Mark A. Finley, Téměř zapomenutý den/.
[NBK] 1 K 7:19 Obřízka nic není a neobřízka nic není. [Záleží] přece [na] zachovávání Božích přikázání.

Mojžíšův „ceremoniální“ zákon už nemusíme zachovávat. Jeho platnost byla ukončena na kříži. Desatero Božích přikázání je však ustanoveno jako nepohnutelný a neměnitelný Boží zákon. Mějme to na paměti a snažme se žít v souladu s ním. Přinese nám to jen dobré.

[CSP] Ko 2:14 a vymazal (rukou psaný záznam),t13 který svými ustanoveními svědčil proti nám a který nám byl nepřátelský; podstranil jej z našeho středu stím, sže jej spřibil na kříž.a t13 ř.: rukopis; v pozdější ř. se používalo ve významu ‚dlužní úpis‘ a

Ve verši 14 výraz: „vymazal rukou psaný záznam, který svými ustanoveními svědčil proti nám” pochází z řeckého výrazu, který má význam “závazek zadluženosti”. Odpovídá tedy našemu “dlužnímu úpisu”. A stejně tak dlužíme dluh dokonalé spravedlnosti Božímu zákonu. Naše neschopnost žít podle Božího zákona znamená smrt (Řím 6x23). Ale Ježíš žil dokonalým životem – životem, jakým bychom měli žít my. Zemřel take hroznou smrtí – smrtí, kterou jsme si zasloužili zemřít my. Jinými slovy splatil náš dluh. Vyplatil náš dlužní úpis. Tímto způsobem jsme osvobozeni od rozsudku zákona, který jsme přestoupili (Řím. 8x1). Obětní systém Starého zákona s obětmi beránka byl viditelným znázorněním tohoto dlužního úpisu – cesta přes svatyni potříštěná krví (Žid 9x22, 3 Moj. 17x11). Pavel však píše, že “v Kristu” došel obětní systém svého naplnění (Kol 2x16-17). Všechna obětní nařízení ukazující na příchod Krista pominula. Pavel zdůrazňuje: „To všechno je jen stín budoucích věcí…“(verš 17). Takže soboty, o kterých Pavel píše ve verši 16, se vztahují k tomu, co je stínem věcí, které mají přijít. Logická otázka potom tedy zní: O jakých sobotách mluví Pavel? Existují dva druhy sobot? Je určitá sobota nějakým zvláštním předobrazem? Jak jsme již odhalili dříve, sobota, sedmý den Božího zákona, není stínem něčeho, co má teprve přijít. Naopak – je památníkem něčeho, co již proběhlo – stvoření (2Moj. 20x8-11). Sedmý den, sobota, je stálou připomínkou pravdy o stvoření. Připomíná nám, že jsme nevznikli evolucí. Stvořil nás Bůh. Zaslouží si naší úctu proto, že On je stvořitel, a my jsme stvoření. /Mark A. Finley, Téměř zapomenutý den/

Po ukřižování JK už na obřízce opravdu nezáleželo:

[NBK] 1 K 7:19 Obřízka nic není a neobřízka nic není. [Záleží] přece [na] zachovávání Božích přikázání.

Dušan Seberíni
Príspevky: 366
Dátum registrácie: 18 Apr 2016, 22:35
Kontaktovať používateľa:

Re: Sobota - šabat

Neprečítaný príspevok od používateľa Dušan Seberíni »

Milan napísal:Ujasněme si to: Země není placatá, ale kulatá. V oblasti datové hranice uběhne od západu slunce a začátku soboty na jedné straně hranice do západu slunce a konce soboty na druhé straně hranice 48 hodin. Kterou část z oněch 48 hodin Hospodin odpočívá?
Hospodin není svázán časem, který se odvíjí od rotace země a poměřovat jej lidskými měřítky a určovat mu plány je troufalé.
Pán Ježíš neříká: "kde se v sobotu sejdou dva nebo tři", ale "kde se sejdou jeho následovníci v jeho jménu, tam je On s nimi". Sobota má význam, pokud je přijímána jako den bohoslužebných shromáždění, odpočinku a společenství rodiny. Ale prvotní je, že Kristus je Pánem všeho, i soboty a sobota je pro lidi, ne lidi pro sobotu. Znamením prvních křesťanů nebyla sobota, ale víra v Krista vzkříšeného, společné modlitby a lámání chleba (Večeře Páně). Nebo snad ne?
Dobrý nápad - ujasnime si to.
Milan napísal:Hospodin není svázán časem, který se odvíjí od rotace země a poměřovat jej lidskými měřítky a určovat mu plány je troufalé.
Áno správne - pre Boha je všetko TERAZ a TU .
Pretože je večný a všadeprítomný.
Ale práve ON dal tikať čas štvrtého stvoriteľského dňa. A ten nám tiká stále.
No a to vieš, že Boh sa sklonil k nám a nie my k nemu.
Takže ak určil termín, tak kvôli nám!
Milan napísal:Sobota má význam, pokud je přijímána jako den bohoslužebných shromáždění, odpočinku a společenství rodiny.
No vidíš - tu tomu vynikajúco rozumieš!
A tu je celý problém.
Boh určil na všetko to, čo tu uvádzaš, siedmy deň!
A vzbúrenci proti Bohu si určili sami SVOJ deň, INÝ deň ako určil Boh Jehovah.

Určite to veľmi bolí nášho nebeského OTECKA,
ak si jeho dietky nechcú sadnúť s ním k JEHO stolu
a vynucujú od neho, aby prišiel k ICH stolu - ZAJTRA ...
Milan napísal:V oblasti datové hranice uběhne od západu slunce a začátku soboty na jedné straně hranice do západu slunce a konce soboty na druhé straně hranice 48 hodin. Kterou část z oněch 48 hodin Hospodin odpočívá?
Tu si to naozaj prešvihol.
Zda sa, ako by si sa snažil svojím rozumčekom Boha zosmiešniť za to, že nie je viazaný ani na priestor, ani na čas!
Ale to čo si tu uviedol, nie je rozumovanie, lebo rozumu máš dosť a dokonca rozumieš, že ten termín Boh Jehovah dal kvôli nám.
Veď to tu sám píšeš:
Milan napísal:...sobota je pro lidi...
Takže Boh ti odpovedá:

Lebo moje myšlienky nie sú vašimi myšlienkami
ani moje cesty nie sú vašimi cestami, hovorí JeHoVaH.
Lebo o koľko vyššie sú nebesia než zem,
o toľko sú vyššie moje cesty než vaše cesty a moje myšlienky než vaše myšlienky.

{Iz 55:8-9}

Milan
Príspevky: 434
Dátum registrácie: 07 Aug 2016, 05:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Sobota - šabat

Neprečítaný príspevok od používateľa Milan »

Dušan Seberíni: Tu si to naozaj prešvihol. Zda sa, ako by si sa snažil svojím rozumčekom Boha zosmiešniť za to, že nie je viazaný ani na priestor, ani na čas!
Snaha snižovat Hospodina? Ani náhodou. Jen jsem se snažil odpovědět na tvrzení, že Hospodin je svázán se sobotou a spolu s námi "odpočívá". Nebudu se pouštět do polemik, ani se nechci vysmívat nebo hanět upřímnou víru jiných. Hospodin je natolik jiný a Jeho bytí natolik skryté a převyšující naše představy, že mi sdělení o Božím odpočinku s námi, každou sobotu, přesně 24 hodin, přišlo jako nepatřičné.
K věci ještě jedna otázka-kterou verzi 4. přikázání přijímáme. Deuteronomium nám sobotní odpočinek rámuje jinými událostmi, než Exodus.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných