Ste Trinitariáni? Veríte v Trojicu? Sú jeden alebo sú jedno?
Re: Ste Trinitariáni? Veríte v Trojicu? Sú jeden alebo sú jedno?
Eliška Partyková, ty si tiež adventistka?
Re: Ste Trinitariáni? Veríte v Trojicu? Sú jeden alebo sú jedno?
Member napsal:
Eliška Partyková píše:
Nemyslím si, že pouze na textu z Matoušova evangelia lze "postavit učení o Trojici". Ale stejně tak ze záznamu, popisujícího rozhodnutí pro víru v Pána Ježíše, křest vodou a Duchem v knize Skutků, či v epištolách nemůžeme odvozovat, že Pán Ježíš nám tento příkaz nedal, nebo takovouto formulaci nevyslovil.
Pokud bychom byli apoštolé, poslaní k ztraceným ovcím domu izraelského, pak se nás to týká. Ale nejsme. Když citujeme, tak v souvislostech, prosím.Pán Ježiš učí aj iné v rovnakom Matúšovi (10:8): Chorých uzdravujte, mŕtvych krieste, malomocných očisťujte, démonov vyháňajte. Čo z toho robíme?
Eliška Partyková píše:
Máme snad někde v Novém zákoně popsán obřad křtu a křestní formuli? Nějak jsem si nevšiml.Je velmi pozoruhodné, že v Písmu není ani jeden případ toho, že by apoštolové křtili ve jménu Otce, Syna a Ducha Svatého.
Nemyslím si, že pouze na textu z Matoušova evangelia lze "postavit učení o Trojici". Ale stejně tak ze záznamu, popisujícího rozhodnutí pro víru v Pána Ježíše, křest vodou a Duchem v knize Skutků, či v epištolách nemůžeme odvozovat, že Pán Ježíš nám tento příkaz nedal, nebo takovouto formulaci nevyslovil.
Re: Ste Trinitariáni? Veríte v Trojicu? Sú jeden alebo sú jedno?
Hosť napísal:To zial neni len parodia na adventistov. Mikim je svojim uvazovanim a pouzivanim toho co sa ako hodi ich typickym reprezentantom. To mozes citat aj na tejto forum stranke.Hosť napísal:Teraz som to pochopil, všetko, čo píše Mikim, je len paródia na adventistov - teraz sa prezradil. Takýmto spôsobom nám chce ukázať niektoré nelogické spôsoby uvažovania.
Hoste ty jsi ale úplně mimo...

-
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 27 Apr 2016, 09:56
- Kontaktovať používateľa:
Uzdravování jen pro ztravené ovce z lidi izraelského?
Příspěvek se netýká nauky o Trojici.
Marek 16:15-18 A řekl jim: „Jděte do celého světa a vyhlašte evangelium všemu stvoření. Kdo uvěří a bude pokřtěn, bude zachráněn. Kdo neuvěří, bude odsouzen. Tato znamení budou doprovázet ty, kteří uvěří: V mém jménu budou vyhánět démony, budou mluvit novými jazyky, budou brát hady do rukou a vypijí-li něco smrtelného, nijak jim to neublíží. Na nemocné budou vzkládat ruce a budou se mít dobře.“
A Jakub nabádá k modlitbám nad nemocnými a pomazání nemocných olejem.
Jakub 5:14.15 Je někdo mezi vámi nemocen? Ať zavolá starší sboru a ti ať se nad ním pomodlí a pomažou ho olejem v Pánově jménu. A modlitba víry zachrání nemocného a Pán ho pozdvihne; a jestliže se dopustil hříchů, bude mu odpuštěno.
(Dotaz: Ví někdo z Vás zda to dělá církev adventistů? Já nevím, jen se ptám? Díky za odpoověď)
Je ale také pravda, že ani v případě apoštola Pavla tato slova neplatila 100% a vždy, i když např. v pohanském Efezu
Skutky 19:11. 12 A Bůh skrze Pavlovy ruce konal neobvyklé mocné činy, takže i na nemocné odnášeli šátky a zástěry, které se dotkly jeho těla, a nemoci se od nich vzdalovaly a zlí duchové vycházeli.
Totiž v případě Pavlova spolupracovníka Trofima Pavel píše: 2.Timoteovi 4:20 Trofima jsem nechal nemocného v Milétu
Z čehož je vidět, že uzdravování nebylo tak automatické jak by se mohlo na první pohled zdát.
A také v případě blízkého spolupracovníka Epafrodita Pavel píše, že byl již blízko smrti a z toho jak to popisuje je jasné, že jeho uzdravení nepřišlo okamžitě po první modlitbě.
Fp 2:25 -27 Považoval jsem však za nutné poslat k vám Epafrodita, svého bratra a spolupracovníka i spolubojovníka, kterého jste poslali, aby mi posloužil v tom, co potřebuji. 26 Toužil totiž po vás všech a byl znepokojen, protože jste se doslechli, že onemocněl. A opravdu byl nemocen, blízko smrti. Ale Bůh se nad ním smiloval, a nejen nad ním, ale i nade mnou, abych neměl zármutek na zármutek.
Ale církev rozhodně dostala za úkol vyhánět zlé duchy a uzdravovat.
Milane, a co tedy Marek 16:15-18, ten je evidentně ke všemu stvoření, k tomu, kdo uvěří. A i zde mluví o vyhánění démonů a uzdravování.Milan napísal:Member napsal:Pokud bychom byli apoštolé, poslaní k ztraceným ovcím domu izraelského, pak se nás to týká. Ale nejsme. Když citujeme, tak v souvislostech, prosím.Pán Ježiš učí aj iné v rovnakom Matúšovi (10:8): Chorých uzdravujte, mŕtvych krieste, malomocných očisťujte, démonov vyháňajte. Čo z toho robíme?
Marek 16:15-18 A řekl jim: „Jděte do celého světa a vyhlašte evangelium všemu stvoření. Kdo uvěří a bude pokřtěn, bude zachráněn. Kdo neuvěří, bude odsouzen. Tato znamení budou doprovázet ty, kteří uvěří: V mém jménu budou vyhánět démony, budou mluvit novými jazyky, budou brát hady do rukou a vypijí-li něco smrtelného, nijak jim to neublíží. Na nemocné budou vzkládat ruce a budou se mít dobře.“
A Jakub nabádá k modlitbám nad nemocnými a pomazání nemocných olejem.
Jakub 5:14.15 Je někdo mezi vámi nemocen? Ať zavolá starší sboru a ti ať se nad ním pomodlí a pomažou ho olejem v Pánově jménu. A modlitba víry zachrání nemocného a Pán ho pozdvihne; a jestliže se dopustil hříchů, bude mu odpuštěno.
(Dotaz: Ví někdo z Vás zda to dělá církev adventistů? Já nevím, jen se ptám? Díky za odpoověď)
Je ale také pravda, že ani v případě apoštola Pavla tato slova neplatila 100% a vždy, i když např. v pohanském Efezu
Skutky 19:11. 12 A Bůh skrze Pavlovy ruce konal neobvyklé mocné činy, takže i na nemocné odnášeli šátky a zástěry, které se dotkly jeho těla, a nemoci se od nich vzdalovaly a zlí duchové vycházeli.
Totiž v případě Pavlova spolupracovníka Trofima Pavel píše: 2.Timoteovi 4:20 Trofima jsem nechal nemocného v Milétu
Z čehož je vidět, že uzdravování nebylo tak automatické jak by se mohlo na první pohled zdát.
A také v případě blízkého spolupracovníka Epafrodita Pavel píše, že byl již blízko smrti a z toho jak to popisuje je jasné, že jeho uzdravení nepřišlo okamžitě po první modlitbě.
Fp 2:25 -27 Považoval jsem však za nutné poslat k vám Epafrodita, svého bratra a spolupracovníka i spolubojovníka, kterého jste poslali, aby mi posloužil v tom, co potřebuji. 26 Toužil totiž po vás všech a byl znepokojen, protože jste se doslechli, že onemocněl. A opravdu byl nemocen, blízko smrti. Ale Bůh se nad ním smiloval, a nejen nad ním, ale i nade mnou, abych neměl zármutek na zármutek.
Ale církev rozhodně dostala za úkol vyhánět zlé duchy a uzdravovat.
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Uzdravování jen pro ztravené ovce z lidi izraelského?
To je (ta církev) podle tebe kdo, co a kde ji vidíš?Eliška Partyková napísal: Ale církev rozhodně dostala za úkol vyhánět zlé duchy a uzdravovat.
-
- Príspevky: 11
- Dátum registrácie: 27 Apr 2016, 09:56
- Kontaktovať používateľa:
Re: Uzdravování jen pro ztravené ovce z lidi izraelského?
Ambassadore já nehodlám nikoho soudit ani posuzovat, jen jsem citovala to, co říká Písmo. Některé církve se o to snaží, ale žádný výrazný výsledek zatím nevidím. Vím o Božím služebníkovi Alexandru Barkocim a Boží služebnici Marii Eleně Růzické, a o několika uzdraveních a vysvobozeních, která Bůh skrze ně udělal. Ale také vím, že se v mnoha případech modlili bez viditelného účinku a lidé odcházeli se stejnými problémy jako přišli.ambassador napísal:To je (ta církev) podle tebe kdo, co a kde ji vidíš?Eliška Partyková napísal: Ale církev rozhodně dostala za úkol vyhánět zlé duchy a uzdravovat.

Re: Ste Trinitariáni? Veríte v Trojicu? Sú jeden alebo sú jedno?
Z Pána a Jeho moci si nemôžeme robiť automat na zázraky, ktorému povieme čarovnú formulku a On urobí to, o čo ho žiadame. Náš Otecko nie je "sezam otvor sa" ale je zvrchovaný vo všetkom. Aj v tom, koho uzdraví a koho nie a nepokladám to za úspech či neúspech Božieho služobníka alebo za potvrdenie či zlyhanie daru uzdravovania, ktorí Boží služobník má. Na niekoľkých stretnutiach brat Barkóci o tom hovoril, že sú situácie, kedy Pán Ježiš nevypočuje prosbu v modlitbe za chorého, aj keď predtým ho vypočul pri niekom inom, ale že Duch Boží mu hovorí, že s tým človekom ešte niečo nie je v poriadku alebo že to nie je Božia vôľa.Eliška Partyková napísal:Vím o Božím služebníkovi Alexandru Barkocim a Boží služebnici Marii Eleně Růzické, a o několika uzdraveních a vysvobozeních, která Bůh skrze ně udělal. Ale také vím, že se v mnoha případech modlili bez viditelného účinku a lidé odcházeli se stejnými problémy jako přišli.
Chápem to tým spôsobom, že ak je príčinou choroby duchovný stav, ten človek nemôže dostať od Pána zázračné vyliečenie len preto aby sa prejavil dar uzdravovania na služobníkovi - aby potom telesne vyliečený človek pokračoval vo svojom zlom duchovnom živote, hriechoch a zlom vzťahu k Bohu ďalej ale zdravý. Domnievam sa, že predovšetkým ten človek musí riešiť svoj duchovný stav a vzťah k Bohu a až potom stav telesného zdravia a chorobu. Veď aj keby aj umrel na svoju chorobu, nemá sa čoho báť, ak má istotu spasenia a večný život zasľúbený v Ježišovi Kristovi našom Pánovi. Ale čo mu bude platné uzdravenie tela a predĺženie života čo len o rok či desať rokov, ak umrie bez spásy?
Preto si myslím, že brat Barkóci to myslel v tom význame, že Pán Ježiš ho nevypočuje niekedy preto, že pri niektorých chorých ide aj o niečo skryté pred ľuďmi ale Bohu je to známe a že je dôležité aby to chorí priniesli pred Pána, vyznali, robili pokánie a prosili o odpustenie a zmenu srdca. Nie je to finta či kľúč k uzdraveniu, veď Pán sa rozhodne podľa svojej vôle. Píšem to pre to, aby som napísal, že neúspechy Božích služobníkov pri uzdravovaní, nevnímam ako ich neúspechy alebo neúspech Pána.
Ale už sme trochu OT.
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Uzdravování jen pro ztravené ovce z lidi izraelského?
Co pod tím slovem církev vnímáš ty sama? Neměl jsem na mysli posuzování.Eliška Partyková napísal:Ambassadore já nehodlám nikoho soudit ani posuzovat, jen jsem citovala to, co říká Písmo. Některé církve se o to snaží, ale žádný výrazný výsledek zatím nevidím. Vím o Božím služebníkovi Alexandru Barkocim a Boží služebnici Marii Eleně Růzické, a o několika uzdraveních a vysvobozeních, která Bůh skrze ně udělal. Ale také vím, že se v mnoha případech modlili bez viditelného účinku a lidé odcházeli se stejnými problémy jako přišli.ambassador napísal:To je (ta církev) podle tebe kdo, co a kde ji vidíš?Eliška Partyková napísal: Ale církev rozhodně dostala za úkol vyhánět zlé duchy a uzdravovat.
-
- Príspevky: 366
- Dátum registrácie: 18 Apr 2016, 22:35
- Kontaktovať používateľa:
Re: Uzdravování jen pro ztravené ovce z lidi izraelského?
ambassador Eliške napísal:To je (ta církev) podle tebe kdo, co a kde ji vidíš?
Nuž ambassador, takéto otázky môže klásť vrátnik mäsopriemyslu v Hornej Nižnej, ale nie teológ tvojho typu.ambassador Eliške napísal: Co pod tím slovem církev vnímáš ty sama?
(Ktorý za 9 mesiacov vložil vyše 250 príspevkov - z toho asi 18 vysoko vysoko odborných...)
Tú otázku si nevložil preto, že by si nepoznal odpoveď, ale ani preto, aby sa čitatelia dozvedeli definíciu cirkve.
Nepáči sa mi, že dávaš Eliške otázku, ktorá odvádza od podstaty jej príspevku a motivácia otázky nie je OK.
Ak to chceš napraviť, skús na tvoje horeuvedené otázky dať odpoveď sám.
To by bolo od teba pekné.
Re: Ste Trinitariáni? Veríte v Trojicu? Sú jeden alebo sú jedno?
Prosím Ťa, Milan, definuj kto je stratená ovca z domu izraelského?Milan napísal:Pokud bychom byli apoštolé, poslaní k ztraceným ovcím domu izraelského, pak se nás to týká. Ale nejsme. Když citujeme, tak v souvislostech, prosím.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní