Sobota - šabat

Diskusia o vieroučných bodoch CASD.
ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Sobota - šabat

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

NOmikim napísal:Barkóci je Božím nástrojom a vedie ľudí k Ježišovi Kristovi. Sobota nič neznamená, Ježiš je všetko. Barkóci vedie ľudí k prijatiu Ježiša Krista, aby sa stredobodom človeka stal Pán Ježiš a aby sa človek netoči okolo svojej osi, okolo seba alebo okolo soboty, okolo učenia či adventizmu. Adventizmus podľa skúseností a diskusie s pár bratmi adventistami a aj podľa toho ako tu samotní adventisti prispievajú, ako filter, medzi človekom a Ježišom Kristom. Niekto ho má tenší a menej filtruje Ducha Pána Ježiša a niekto ho má silnejší a viac odfiltruje Pána Ježiša a tak mu ostane zachovávanie a prikázania Desatora a tým, čo ho majú najsilnejší ostane prorokyňa EGW.

Kristus zachovával prikázania Desatora, lebo bol žid a v dobe, keď o tom hovoril, ešte Zákon nenaplnil. Takže síce zachovával šabat ale aj porušoval šabat zbieraním obilia a vymŕvaním klasov. To bolo porušenie zákona Jeho Otca, pretože židia mali mať jedlo pripravené deň vopred, na to mali deň príprav. Porušil zákon aj tým, že nekameňoval ženu cudzoložnicu, veď Jeho Otec nariadil takých ukameňovať. Porušil zákon aj tým, že sa dotýkal malomocných a mal byť nečistý až do večera, čo bol zákon Jeho Otca. Kto chce napodobovať Ježiša správaním, bez vnútorného pôsobenia Jeho Ducha v ňom, môže napodobovať aj šabat.

Cudzoložstvo v Desatore je len čin dokonaný, tam nič nie je o úmysloch ani chtivých pohľadoch. Takto to bolo dané židom.

Pre kresťana v Písme neexistuje nariadenie zachovávať šabat. Pre kresťana v Písme neexistuje nariadenie o tom, kedy je šabat v dobe Novej Zmluvy. Pre kresťana v Písme neexistuje nariadenie o tom, od kedy do kedy je šabat. Pre kresťana v Písme neexistuje nariadenie ako má kresťan zachovávať šabat (ako zachovávať šabat nevedeli ani židia a neviete to ani vy adventisti).
Nechme bratra Barkocia v klidu kázat. To je mezi ním a Duchem Svatým. Nevtahujme ho do diskuze.
Musím s tebou souhlasit?
S tím vyjádřením o Kristu, že porušil přikázání svého Otci jsi to domyslel?
Je podle tebe Kristus Bůh?
Pokud je Kristus Bůh a jde proti Bohu Otci? Té myšlence nerozumím.

Member
Príspevky: 300
Dátum registrácie: 27 Sep 2016, 19:13
Kontaktovať používateľa:

Re: Sobota - šabat

Neprečítaný príspevok od používateľa Member »

ambassador napísal:Některé tvé myšlenky na tomto vlákně se mi docela líbí.
Tam kde se polemizuje o dni, jestli je to jen světla část a nebo je to noc + světlá část, jsou žádoucí konkrétní příklady v Bibli.
V konkrétním případě, třeba nečistoty ženy v 3Moj.12.2 by se podle tebe mělo chápat, že v noci je čistá a ve dne nečistá, nebo obráceně?
Vnimej to prosím, že je to jen diskuze!
Kedy začína deň alebo čas zachovávania šabatu Izraelitmi nie je moja agenda, nie je to môj koníček a prakticky s tým nemám problém. Neuctievam žiadny deň a nezačínam dodržiavať niečo podľa zákona židov. Dostal som sa ku tomu, len cez vplyv našej rodinnej príslušníčky, ohľadom začiatku a konca šabatu. Boh na počiatku jasne oddelil svetlo od tmy a oddelil deň o noci. Ďalej v Slove Božom deň a noc nespájal ale ponechával ich oddelené. Deň je, keď vládne slnko a začína, keď slnko prevláda, začína svitať. Noc je, keď vládne mesiac a začína, keď slnko zapadá. Tieto dve časti dňa, deň a noc tvoria obdobie jedného (24 hodinového) dňa, ako cyklus, skladajúci sa z dňa a noci a jeho striedania. V Slove Božom ostávajú deň a noc, často oddelené tak, ako ich Boh oddelil na počiatku. Ak Boh hovorí, že sa má niečo konať v deň, má sa to konať, keď je svetlo, keď slnko svieti. Keď Boh potreboval vyjadriť jeden cyklus dňa ako celý deň, hovorí často o dni a noci. Tam, kde Boh potreboval ku dňu ako slnečnej-svetlej časti dňa doplniť, kvoli zrozumiteľnosti a počítaniu času, noc alebo večer, doplnil tam večer alebo noc. A tak pri šabate Dňa zmierenia dal Boh zapísať začiatok deviateho dňa večer až do večera desiateho dňa. Ak by u Boha bol znamenal deň od večera do večera, toto by bol nezmysel a Boh by zapísal že sa to koná desiaty deň a majú začať pokáním ľudu na začiatku dňa. V tomto prípade ale, keďže šabaty platili na svetlú časť dňa, tu Boh chcel, aby začali už večer pokáním, ešte deň predtým večer.

Čo sa týka šabatu, Boh zrozumiteľne hovorí čo znamená zajtra, že to nie je dnes večer a rovnako tak, v akej časti dňa šabat je.
V Slove Božom sa napísal:Tak zbierali každé ráno podľa toho, kto koľko zjedol. Keď začalo hriať slnko, roztopilo sa to. Šiesty deň si nazbierali dvakrát toľko chleba, dva ómery na osobu. Vtedy prišli všetky kniežatá pospolitosti a hlásili to Mojžišovi. Ten im povedal: Toto hovorí Hospodin: ZAJTRA je sviatočný odpočinok, deň sobotného odpočinku zasvätený Hospodinovi. Čo treba upiecť, upečte, čo treba uvariť, uvarte, čo zostane, odložte a uschovajte do rána. Odložili si teda na ráno, ako prikázal Mojžiš, a nezapáchalo to, ani červy v tom neboli. Mojžiš povedal: Zjedzte to dnes, lebo dnes je Hospodinov deň sobotného odpočinku. Dnes nenájdete na poli nič. Šesť dní budete zbierať, siedmy deň je však deň sobotného odpočinku, v ten deň nič nenájdete. Keď niektorí z ľudu šli zbierať aj siedmy deň, nič nenašli. Vtedy Hospodin povedal Mojžišovi: Dokedy mi budete odporovať a nebudete zachovávať moje príkazy a zákony? Pozrite, Hospodin vám dal deň sobotného odpočinku.
Deň, znamená keď vládne slnko, keď je svetlo. Deň nezačína nocou. Deň tu neznamená 24 hodín, nie je to tu deň a noc.
V Slove Božom sa napísal:Od východu slnka až po jeho západ Hospodinovo meno je hodné chvály.
Keď Boh hovorí o 24 hodinách podľa nášho chápania, hovorí o dni a noci. Najprv o dni a potom o noci, lebo deň začína ránom a 24 hodín sa skladá z dvoch častí, ktoré sú protikladom, sú opozitné a Boh ich oddelil, dňa a noci a deň má 12 hodín aj podľa Pána Ježiša.
V Slove Božom sa napísal: Boh nazval svetlo dňom a tmu nazval nocou. Bol večer, bolo ráno, prvý deň.

Boh povedal: Nech sú svetlá na nebeskej oblohe, aby oddeľovali deň od noci a označovali obdobia, dni a roky.

lebo ešte sedem dní a potom spustím na zem dážď trvajúci štyridsať dní a štyridsať nocí a vyhubím z povrchu zeme každú bytosť, ktorú som utvoril.

a pršalo na zem štyridsať dní a štyridsať nocí.

Mojžiš vkročil do oblaku, vystúpil na vrch a bol tam štyridsať dní a štyridsať nocí.

Bol tam s Hospodinom štyridsať dní a štyridsať nocí. Nejedol chlieb ani nepil vodu. Na tabule napísal slová zmluvy, desať slov.

Zostaňte pri vchode do stanu stretávania sedem dní vo dne i v noci a zachovávajte Hospodinove ustanovenia, aby ste nepomreli. Taký príkaz som dostal.

Keď som vystúpil na vrch, aby som prevzal kamenné tabule zmluvy, ktorú Hospodin uzavrel s vami, zostal som na vrchu štyridsať dní a štyridsať nocí. Chlieb som nejedol a vodu som nepil.

Potom som sa pred Hospodinom vrhol na zem ako predtým a štyridsať dní a štyridsať nocí som nejedol chlieb a nepil vodu pre všetky vaše hriechy, ktorých ste sa dopustili, keď ste robili, čo je zlé pred Hospodinom a hnevali ste ho.

Vrhol som sa pred Hospodina a štyridsať dní a štyridsať nocí som ležal pred ním, lebo Hospodin povedal, že vás vyhubí.

Ja som však ako predtým zostal na vrchu štyridsať dní a štyridsať nocí a Hospodin ma aj teraz vypočul, lebo Hospodin ťa už nechcel zahubiť.

Dali mu aj trochu lisovaných fíg a dve priehrštia sušených hrozienok. Keď si zajedol, pookrial, lebo už tri dni a tri noci neokúsil ani chlieb, ani vodu.

Vstal teda a najedol sa i napil a posilnený tým pokrmom putoval štyridsať dní a štyridsať nocí až na Boží vrch Horeb.

Choď, zhromaždi všetkých Židov, ktorých nájdeš v Šušane, a postite sa za mňa. Nejedzte a nepite tri dni a tri noci. Ja sa tiež budem so svojimi dvornými dámami takto postiť.

Nato si sadli k nemu na zem a bez slova sedeli sedem dní a sedem nocí, pretože videli to veľké trápenie.

Potom Hospodin prikázal veľkej rybe, aby Jonáša zhltla. Jonáš bol v bruchu ryby tri dni a tri noci.

Ježiš sa postil štyridsať dní a štyridsať nocí, až napokon celkom vyhladol.

Tak ako bol Jonáš v útrobách veľkej ryby tri dni a tri noci, tak bude aj Syn človeka v lone zeme tri dni a tri noci.

Mojžiš zodvihol palicu nad Egypt a Hospodin prihnal na krajinu východný vietor, ktorý dul po celý deň a celú noc. Ráno východný vietor privial kobylky.

Hospodinov oblak býval nad príbytkom cez deň, ale v noci bol v ňom oheň, takže ho videli všetci Izraeliti počas celého svojho putovania.

Ľud vstal a zbieral prepelice celý deň, celú noc, ba aj celý ďalší deň. Aj ten, čo pozbieral najmenej, mal desať chómerov. Potom ich porozkladali okolo tábora.

ktorý vás predchádzal, aby vám vyhliadol táborisko. On vám ohňom v noci a oblakom cez deň ukazuje cestu, ktorou máte ísť.

nenecháš jeho mŕtvolu na dreve cez noc, ale musíš ho pochovať ešte v ten deň, lebo obesenec je Bohom prekliaty. Preto si nepoškvrň pôdu, ktorú ti dáva Hospodin, tvoj Boh, do dedičného vlastníctva.

Aj on sa povyzliekal a bol v prorockom vytržení pred Samuelom. Celý deň a celú noc ležal nahý. Preto sa hovorí: Je aj Saul medzi prorokmi?

Tu sa odrazu Saul, ako bol dlhý, zvalil na zem. Samuelove slová ho vydesili. Okrem toho bol zoslabnutý, lebo celý deň a celú noc nič nejedol.

V tom čase som nariadil ľudu: Nech každý so svojím sluhom nocuje v Jeruzaleme a tak nám v noci pomôžu strážiť a cez deň pracovať.

ty si ich vo svojom preveľkom milosrdenstve neopustil na púšti. Oblakový stĺp od nich neodstúpil vo dne, ale viedol ich cestou, ani ohnivý stĺp v noci, lež osvetľoval im cestu, ktorou mali ísť.

V tých dňoch som videl, že v Judsku v deň odpočinku lisujú víno, zvážajú hromady obilia, na osly nakladajú bremená a v deň sobotného odpočinku privážajú do Jeruzalema aj víno, hrozno, figy a rozličný náklad. Vystríhal som ich, keď v takýto deň predávali potraviny.

Vtedy som ich napomenul a povedal im: Prečo nocujete pred hradbami? Ak to urobíte ešte raz, siahnem na vás! Odvtedy v deň sobotného odpočinku neprichádzali.

Nech zhynie deň, keď som sa narodil, a tá noc, čo povedala: Chlapec sa počal.

Zamieňajú noc za deň, svetlo je vraj blízko tmy.

Deň dňu odovzdáva správu, noc noci zvestuje poznanie

Slzy mi bývajú chlebom dňom i nocou, keď sa ma každý deň pýtajú: Kde je tvoj Boh?

Tvoj je deň, tvoja je i noc, určil si miesto nebeským svetlám i slnku.

V deň svojho súženia sa pýtam Pána, v noci neúnavne vystieram ruky. Moja duša odmieta útechu.

Mesiac a hviezdy majú vládnuť v noci, lebo jeho milosrdenstvo trvá naveky.

Nad každým miestom vrchu Siona a nad jeho zhromaždením Hospodin stvorí oblak, čo cez deň dymí a v noci žiari plamenným ohňom. Áno, nad celou slávou bude baldachýn

Tvoje brány budú neustále otvorené, vo dne ani v noci ich nezatvoria, aby ti priniesli blahobyt národov pod vedením svojich kráľov.

Na tvoje múry, Jeruzalem, som postavil hliadky. Po celý deň a po celú noc neutíchnu. Vy, čo vyznávate Hospodina, nedoprajte si pokoj!

a v dňoch judského kráľa Jojakíma, Joziášovho syna, až do konca jedenásteho roka judského kráľa Cidkiju, Joziášovho syna, až do odvlečenia Jeruzalema v piatom mesiaci.

Jeremiášovi zaznelo slovo Hospodina: Toto hovorí Hospodin: Ak sa môže zrušiť moja zmluva s dňom a moja zmluva s nocou, takže nebude deň a noc v pravom čase, potom sa zruší aj moja zmluva s Dávidom, mojím sluhom, že nebude mať syna, ktorý by kraľoval na jeho tróne, a zmluva s levitskými kňazmi, ktorí mi majú slúžiť.

V prvý deň nekvasených chlebov prišli učeníci k Ježišovi a opýtali sa: Kde chceš, aby sme ti pripravili večeru veľkonočného baránka?

Ale predstavený synagógy, pobúrený nad tým, že ju Ježiš uzdravil v sobotu, povedal zástupu: Je šesť dní, keď treba pracovať. V týchto dňoch prichádzajte a dávajte sa uzdravovať, a nie v sobotný deň!

My musíme konať skutky toho, ktorý ma poslal, dokiaľ je deň; prichádza noc, keď nik nemôže pracovať.

Bol prípravný deň pred Veľkou nocou a bolo okolo šiestej hodiny . Tu prehovoril k Židom: Hľa, váš kráľ!

Keď sme sa prvý deň po sobote zišli na lámanie chleba, Pavol sa s nimi rozprával, lebo na druhý deň chcel odcestovať. Reč pretiahol až do polnoci.

Noc pokročila a deň sa priblížil. Vyzlečme teda skutky tmy a oblečme si výzbroj svetla.

tri razy ma palicovali, raz kameňovali, trikrát som prežil stroskotanie lode, noc a deň som zápasil na otvorenom mori.

lebo sami veľmi dobre viete, že Pánov deň príde ako zlodej v noci.

Zatrúbil štvrtý anjel: zasiahnutá bola tretina slnka, tretina mesiaca a tretina hviezd, takže sa ich tretina zatmela, a deň i noc boli o tretinu temnejšie.
Naposledy upravil/-a Member v 23 Okt 2016, 17:12, upravené celkom 3 krát.

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Sobota - šabat

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Díky za komentář a vysvětlení vlivu naši členky ve tvé rodině. Někteří naši členové někdy překračují hranice slušnosti. Motivací bývá strach, že zahynete, když se nestanete adventisty.
Napsal jsi toho hodně, mám o čem přemýšlet. Na mou otázku jsi neodpověděl, nebudu tě nutit.
Tvá rodina mi připomíná debaty v mé široké rodině, kde bylo také pestré zastoupení. Od komunistů, katolíků...... až po odventisty. Rád na to vzpomínám. Připomíná mi to naše poznání, které je jen částečné. Co si budeme povídat, ostré debaty mezi námi adventisty, nejsou o nic lepší.

NOmikim

Re: Sobota - šabat

Neprečítaný príspevok od používateľa NOmikim »

ambassador napísal:Nechme bratra Barkocia v klidu kázat. To je mezi ním a Duchem Svatým. Nevtahujme ho do diskuze.
Musím s tebou souhlasit?
S tím vyjádřením o Kristu, že porušil přikázání svého Otci jsi to domyslel?
Je podle tebe Kristus Bůh?
Pokud je Kristus Bůh a jde proti Bohu Otci? Té myšlence nerozumím.
Pre mňa je brat Barkóci Božím požehnaním a Božím pokojom v Duchu Kristovom, ktorý cez neho ako služobníka Božieho ide. Preto som ho iba spomenul, lebo tu niekto riešil, že podľa adventistov nemá učiť, keď je evanjelista a učí sobotu zle. Mám v ňom pokoj, nech je to hocijaký deň a rovnaký pokoj Boží brat Barkóci prináša všade, kde ide. Čokoľvek čo zatieňuje Pána Ježiša pred našim duchovným zrakom je modla.

Nemusíš samozrejme so mnou súhlasiť. Ak Boh nepotrestal smrťou Kaina za vraždu svojho brata Ábela, ale ho ochraňoval a jeho život pod hrozbou sedemnásobnej pomsty mu daroval. V Zákone bolo jasne napísané: "Ex 21,12 Kto niekoho udrie tak, že ho zabije, musí tiež zomrieť." Porušil, či neporušil Boh svoj Zákon?

Member
Príspevky: 300
Dátum registrácie: 27 Sep 2016, 19:13
Kontaktovať používateľa:

Re: Sobota - šabat

Neprečítaný príspevok od používateľa Member »

ambassador napísal:Díky za komentář a vysvětlení vlivu naši členky ve tvé rodině. Někteří naši členové někdy překračují hranice slušnosti. Motivací bývá strach, že zahynete, když se nestanete adventisty.
Napsal jsi toho hodně, mám o čem přemýšlet. Na mou otázku jsi neodpověděl, nebudu tě nutit.
Tvá rodina mi připomíná debaty v mé široké rodině, kde bylo také pestré zastoupení. Od komunistů, katolíků...... až po odventisty. Rád na to vzpomínám. Připomíná mi to naše poznání, které je jen částečné. Co si budeme povídat, ostré debaty mezi námi adventisty, nejsou o nic lepší.
Nikto, kto verí v Ježiša Krista predsa nezahynie. Stretol som sa už s obavami adventistov o zahynutie ostatných, lebo nie sú adventistami. Čo na to dodať? Zaťukať si na čelo a modliť sa za nich? Lebo zatiaľ som sa nestretol s nejakou skupinou ľudí, ktorí by mali takú neistotu spasenia ako adventisti. Keď sa opýtam adventistu, či je spasený tak ustrnie, odmlčí sa a začne uvažovať, ako na tom, v tom okamihu, práve momentálne je vo vzťahu k Pánovi. Že či viac áno ako nie, alebo nie si je istý, lebo kto vie, a čo bude, a či splnil všetky podmienky naučené v adventizme...?
Vieme, že všetky veci slúžia na dobro tým, čo milujú Boha, ktorí sú povolaní podľa jeho predsavzatia. Lebo ktorých vopred poznal, tých aj predurčil, aby boli podobní obrazu jeho Syna, aby on bol prvorodený medzi mnohými bratmi. A tých, čo predurčil, tých aj povolal, a tých, čo povolal, tých aj ospravedlnil, a ktorých ospravedlnil, tých aj oslávil. Čo k tomu dodať? Ak je Boh za nás, kto je proti nám? Ako by nám ten, ktorý neušetril vlastného Syna, ale vydal ho za nás všetkých, nedaroval s ním všetko? Kto bude žalovať na Božích vyvolených? Je to Boh, ktorý ospravedlňuje. Kto ich odsúdi? Je to Ježiš, Kristus ktorý zomrel, ba čo viac, bol vzkriesený z mŕtvych, je po Božej pravici a prihovára sa za nás. Kto nás odlúči od Kristovej lásky? Súženie alebo úzkosť, prenasledovanie alebo hlad, nahota, nebezpečenstvo alebo meč? Ako je napísané: Pre teba nás usmrcujú deň čo deň, pokladajú nás za ovce na zabitie. Toto všetko však víťazne prekonávame skrze toho, ktorý si nás zamiloval. Som totiž presvedčený, že ani smrť, ani život, ani anjeli, ani kniežatstvá, ani prítomné, ani budúce veci, ani mocnosti, ani to, čo je vysoko, ani to, čo je hlboko, ani nijaké iné stvorenie nebude nás môcť odlúčiť od Božej lásky, ktorá je v Ježišovi Kristovi, našom Pánovi.
Pokiaľ ide o Tvoju otázku tak sorry, nebol to úmysel, len som sa ponáhľal a prehliadol ju. Viem, na čo sa pýtaš ale opýtam sa ale ja Teba:
Na ôsmy deň sa má obrezať chlapcova predkožka. 3 Moj 12:3
Kedy prídu dať obrezať chlapca? Na ôsmy deň večer alebo na ôsmy deň?
Naposledy upravil/-a Member v 23 Okt 2016, 16:46, upravené celkom 1 krát.

Member
Príspevky: 300
Dátum registrácie: 27 Sep 2016, 19:13
Kontaktovať používateľa:

Re: Sobota - šabat

Neprečítaný príspevok od používateľa Member »

mikim napísal:Kde se píše, že je každý den požehnaný a posvěcený jako sobota?
Prekliaty deň, v ktorom som sa narodil! Deň, keď ma porodila moja matka, nech nie je požehnaný! Jer 20:14
Narodil sa v sobotu?

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Sobota - šabat

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

NOmikim napísal:
ambassador napísal:Nechme bratra Barkocia v klidu kázat. To je mezi ním a Duchem Svatým. Nevtahujme ho do diskuze.
Musím s tebou souhlasit?
S tím vyjádřením o Kristu, že porušil přikázání svého Otci jsi to domyslel?
Je podle tebe Kristus Bůh?
Pokud je Kristus Bůh a jde proti Bohu Otci? Té myšlence nerozumím.
Pre mňa je brat Barkóci Božím požehnaním a Božím pokojom v Duchu Kristovom, ktorý cez neho ako služobníka Božieho ide. Preto som ho iba spomenul, lebo tu niekto riešil, že podľa adventistov nemá učiť, keď je evanjelista a učí sobotu zle. Mám v ňom pokoj, nech je to hocijaký deň a rovnaký pokoj Boží brat Barkóci prináša všade, kde ide. Čokoľvek čo zatieňuje Pána Ježiša pred našim duchovným zrakom je modla.

Nemusíš samozrejme so mnou súhlasiť. Ak Boh nepotrestal smrťou Kaina za vraždu svojho brata Ábela, ale ho ochraňoval a jeho život pod hrozbou sedemnásobnej pomsty mu daroval. V Zákone bolo jasne napísané: "Ex 21,12 Kto niekoho udrie tak, že ho zabije, musí tiež zomrieť." Porušil, či neporušil Boh svoj Zákon?
Mám za to, že proti br. Barkocimu mluvil Dušan Seberini? On není asi členem naši církve.
Příběh Kaina se odehrál hodně dříve před vydáním Desatera. Ty příběhy jsou zakomponovány do Bible na základě tradování s přesným od Boha inspirovaným úmyslem. Zákon tu není na trestání ale na navrácení do původního stavu. To jenom nám se jeví, že je to samá vražda. Prostřednictvím SZ kánonu ukazoval, že trvale "pracuje" na návratu do původního stavu. Nechci tu dělat nějaké kázání nebo rozbor. Dávám tu jen "střípky" k zamyšlení. Ten kdo vnímá SZ pouze jako dějiny Izraele, tomu uniká Boží záměr s lidstvem. Izrael je "modelem" pro výpověď o Bohu. SZ texty jsou pro nás náročné, jsou z jiné doby, kultůry a pro nás "těžkým" jazykem psané.

NOmikim

Re: Sobota - šabat

Neprečítaný príspevok od používateľa NOmikim »

ambassador napísal:Mám za to, že proti br. Barkocimu mluvil Dušan Seberini? On není asi členem naši církve.
Příběh Kaina se odehrál hodně dříve před vydáním Desatera. Ty příběhy jsou zakomponovány do Bible na základě tradování s přesným od Boha inspirovaným úmyslem. Zákon tu není na trestání ale na navrácení do původního stavu. To jenom nám se jeví, že je to samá vražda. Prostřednictvím SZ kánonu ukazoval, že trvale "pracuje" na návratu do původního stavu. Nechci tu dělat nějaké kázání nebo rozbor. Dávám tu jen "střípky" k zamyšlení. Ten kdo vnímá SZ pouze jako dějiny Izraele, tomu uniká Boží záměr s lidstvem. Izrael je "modelem" pro výpověď o Bohu. SZ texty jsou pro nás náročné, jsou z jiné doby, kultůry a pro nás "těžkým" jazykem psané.
Neviem, či to bol ten pán čo ho menuješ alebo niekto iný. Ja som to zachytil tu v diskusii a vypočul si začiatok toho videa, kde to odznelo. Akoby nemal Barkóci oprávnenie učiť, keď je evanjelista. Veď platí:
Každému je však daný prejav Ducha na spoločný úžitok. Jednému sa totiž dostáva skrze Ducha slovo múdrosti, inému však podľa toho istého Ducha slovo poznania, inému zas viera v tom istom Duchu a inému dary uzdravovania v jednom a tom istom Duchu; inému schopnosť konať divy, druhému prorokovať, inému dar rozlišovať duchov, inému zas rôzne druhy jazykov a inému schopnosť vykladať ich. No toto všetko spôsobuje jeden a ten istý Duch, ktorý každému udeľuje dar, ako chce.
Ale komu chýba Duch, ten hľadá nejaké mandáty, poverenia a výklady správnosti pre oddelenie a odlíšenie sa. Na to sa pamätám, že ma to pobúrilo, keď som to počul. Keď to bolo tu, domnieval som sa, že ide o adventistické video, lebo ten link bol myslím na adventistickej stránke s nejakými apokalyptickými videami o ktorých by som si podľa diskusie tipol, že ich tam zbiera a tvorí mikim. Mal som pocit, akoby v tom bolo niečo osobné voči bratovi Barkócimu. Ale to teraz neriešim, nech Boh bratovi Alexandrovi žehná v práci a zdraví. Je úžasné, že máme takého požehnaného brata a že sme dnes v nedeľu prežili požehnanie a spoločenstvo s Pánom Ježišom. Ako každý deň, keď sme s ním, v Jeho Duchu.

Tvoj pohľad na SZ je mi milý. Napísal som to, ohľadom Kaina, nie preto, že ja tak vnímam SZ a Desatoro. Ale že adventisti tvrdia, že Destatoro platilo už od stvorenia, ešte pred jeho vydaním. Kvôli sobote ho tam musia naimplantovať aj keď to nie je v Písme.

NOmikim

Re: Sobota - šabat

Neprečítaný príspevok od používateľa NOmikim »

ambassador napísal:Příběh Kaina se odehrál hodně dříve před vydáním Desatera.
Ty ale píšeš niečo iné ako tvrdia Tvoji bratia. Nie?

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Sobota - šabat

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

NOmikim napísal:
ambassador napísal:Příběh Kaina se odehrál hodně dříve před vydáním Desatera.
Ty ale píšeš niečo iné ako tvrdia Tvoji bratia. Nie?
"Prolomit" zažitá tvrzení není jednoduché. Vzpomínám si, že na jedné unijní konferenci jsme v sobotu utvořili kroužky a diskutovali jsme nad tématem Desatera. Jen jeden kazatel spolu se mnou jsme řekli, že není možné, aby desatero bylo už v ráji. Potom jsme se těch druhých ptali na některé otázky. Např: "Jak mohli porušit některá jednotlivá přikázání?" 5.6. Zvláště 7. a 9.10.
Členění Desatera je rozdílné, ale o to nejde. Je nemožné, aby první pár znal Desatero ze Sinajského vrchu.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní