Ste Trinitariáni? Veríte v Trojicu? Sú jeden alebo sú jedno?

Diskusia o vieroučných bodoch CASD.
ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Uzdravování jen pro ztravené ovce z lidi izraelského?

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Dušan Seberíni napísal:
ambassador Eliške napísal:To je (ta církev) podle tebe kdo, co a kde ji vidíš?
ambassador Eliške napísal: Co pod tím slovem církev vnímáš ty sama?
Nuž ambassador, takéto otázky môže klásť vrátnik mäsopriemyslu v Hornej Nižnej, ale nie teológ tvojho typu.
(Ktorý za 9 mesiacov vložil vyše 250 príspevkov - z toho asi 18 vysoko vysoko odborných...)

Tú otázku si nevložil preto, že by si nepoznal odpoveď, ale ani preto, aby sa čitatelia dozvedeli definíciu cirkve.
Nepáči sa mi, že dávaš Eliške otázku, ktorá odvádza od podstaty jej príspevku a motivácia otázky nie je OK.

Ak to chceš napraviť, skús na tvoje horeuvedené otázky dať odpoveď sám.
To by bolo od teba pekné.
Nemám v úmyslu někoho zhazovat ani se mu vysmívat. Pouze mě zajímalo, jak to ona vysvětluje. Ta moje otázka s tématem souvisí. Pokud chci někomu porozumět potřebuji znát, jak on to vnímá nebo vysvětluje.
Vždy jsem rád, když si mohu rozšířit obzory, neuzavírám se do jediného teologického konceptu pouze jedné církve.

Milan
Príspevky: 434
Dátum registrácie: 07 Aug 2016, 05:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Ste Trinitariáni? Veríte v Trojicu? Sú jeden alebo sú jedno?

Neprečítaný príspevok od používateľa Milan »

Eliška Partyková se ptá:
Milane, a co tedy Marek 16:15-18, ten je evidentně ke všemu stvoření, k tomu, kdo uvěří. A i zde mluví o vyhánění démonů a uzdravování.
.
Member píše:
Prosím Ťa, Milan, definuj kto je stratená ovca z domu izraelského?
Vím, že odpovědí na text Matoušova evangelia jsem si "trochu naběhl na vidle", ale Matouš uvádí Ježíšova slova o "mocných znameních" v souvislosti s vysláním apoštolů, nikoli jako pověření církve. Celý text zní (Mt 10:5-8):
5.Těchto Dvanáct Ježíš vyslal a přikázal jim: „Na cestu k pohanům nevstupujte, do samařské obce nechoďte; 6. jděte raději ke ztraceným ovcím z lidu izraelského. 7.Jděte a kažte, že se přiblížilo království nebeské. 8.Nemocné uzdravujte, mrtvé probouzejte k životu, malomocné očišťujte, démony vymítejte; zadarmo jste dostali, zadarmo dejte.
Mám za to, že mimořádné projevy Boží moci, nebo "působení Ducha svatého" byly vázány na dobu apoštolů a prvotní církev.
Pán dary a mocné činy rozděluje, jak sám ráčí. Petr byl předivně zachráněn, Jakub sťat...
Adventisté praktikují "modlitbu a pomazání olejem" podle Jakuba (Jak 5:14-16), jedná se o zkušenost vyznání, modliteb, odevzdání se Pánu.

Tomáš Plechatý

Re: Ste Trinitariáni? Veríte v Trojicu? Sú jeden alebo sú jedno?

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatý »

5.Těchto Dvanáct Ježíš vyslal a přikázal jim: „Na cestu k pohanům nevstupujte, do samařské obce nechoďte; 6. jděte raději ke ztraceným ovcím z lidu izraelského. 7.Jděte a kažte, že se přiblížilo království nebeské. 8.Nemocné uzdravujte, mrtvé probouzejte k životu, malomocné očišťujte, démony vymítejte; zadarmo jste dostali, zadarmo dejte.
Mám za to, že mimořádné projevy Boží moci, nebo "působení Ducha svatého" byly vázány na dobu apoštolů a prvotní církev.
Ano ta část byla původně řečena 12 apoštolům.

Ale konec evangelia zní pro apoštoly takto a věřím, že ti je známý:

Matouš 28,18-20
Ježíš přistoupil a řekl jim: „Je mi dána veškerá moc na nebi i na zemi.
Jděte ke všem národům a získávejte mi učedníky, křtěte je ve jméno Otce i Syna i Ducha svatého
a učte je, aby zachovávali všecko, co jsem vám přikázal. A hle, já jsem s vámi po všecky dny až do skonání tohoto věku. “

Takže když v Mat 10 něco přikázal Ježíš 12 učedníkům ( a později i 70 jiným) tak zde je napsáno, že to není vázané pouze na dobu apoštolů.

Pán nikomu nestraní (Římanům 2,11, Skutky 10,34 , Galatským 2,6 Efezským 6,9, Koloským 3,25)

1 Korintským 12,11 (ČEP)
To všechno působí jeden a týž Duch, který uděluje každému zvláštní dar, jak sám chce.

V této kapitole je český překlad zavádějící, neboť v původní řečtině vůbec není slovo ,,dar" ve 12. kapitole ani 1x

řecké ,,charisma" znamená doslovně: ,,projev/účinek milosti"

A stejné slovo je např. zde

Římanům 6:23 Mzdou hříchu je smrt, ale darem Boží milosti je život věčný v Kristu Ježíši, našem Pánu.

řecky je tam stejné slovo ,,charisma"

Jestliže tedy chceš tvrdit, že ne každý má stejný ,,dar" , potom by někteří křesťané nemuseli mít ,,dar" života věčného.

Ve skutečnosti je v řečtině slovo dar používáno jen na nemnoha místech, např. ale zde:

Skutky apoštolské 2:38 Petr jim odpověděl: "Obraťte se a každý z vás ať přijme křest ve jménu Ježíše Krista na odpuštění svých hříchů, a dostanete dar Ducha svatého.

,,dorean tou hagiou pneumatoj"

Takže toto je dar a ten dostávají všichni. Nadpřirozené divy jsou ,,charismata" neboli projevy Boží milosti, nebo také projevy Božího všeobecného daru - Ducha Svatého.

To že kolem sebe v církvi nevidíš zázraky Boží, není jeho chyba.

A ten jakub 5 kapitola píše o pomazání nemocného, který bude uzdraven. Modlitba víry zachrání nemocného!

Není tam žádná pochybnost. Naopak Jakub v 1. kapitole mluví o tom, že člověk který pochybuje ať si nemyslí, že od Pána něco dostane.

To tvé slovo ,,odevzdání" pro mne zní trochu jako ,,smíření se se smrtí" nebo také ,,poslední pomazání".

Sice je to možná hezká praxe, ale nemá to co dělat s popisem v Jakubovi 5, který má skončit uzdravením toho člověka.

A mimochodem modlitba víry nezní: ,,tvá vůle se staň" (myšleno, ať už umře nebo to přežije, tak to určitě bude podle tvé vůle")

Jakub ukazuje jako modlitbu víry vzor Eliáše a déšť:

1 Královská 17:1 Elijáš Tišbejský z přistěhovalců gileádských řekl Achabovi: "Jakože živ je Hospodin, Bůh Izraele, v jehož jsem službách, v těchto letech nebude rosa ani déšť, leč na mé slovo."

Toto je modlitba víry bez pochybností!!

Member
Príspevky: 300
Dátum registrácie: 27 Sep 2016, 19:13
Kontaktovať používateľa:

Re: Ste Trinitariáni? Veríte v Trojicu? Sú jeden alebo sú jedno?

Neprečítaný príspevok od používateľa Member »

Milan napísal:Vím, že odpovědí na text Matoušova evangelia jsem si "trochu naběhl na vidle", ale Matouš uvádí Ježíšova slova o "mocných znameních" v souvislosti s vysláním apoštolů, nikoli jako pověření církve. Celý text zní (Mt 10:5-8):
5.Těchto Dvanáct Ježíš vyslal a přikázal jim: „Na cestu k pohanům nevstupujte, do samařské obce nechoďte; 6. jděte raději ke ztraceným ovcím z lidu izraelského. 7.Jděte a kažte, že se přiblížilo království nebeské. 8.Nemocné uzdravujte, mrtvé probouzejte k životu, malomocné očišťujte, démony vymítejte; zadarmo jste dostali, zadarmo dejte.
Mám za to, že mimořádné projevy Boží moci, nebo "působení Ducha svatého" byly vázány na dobu apoštolů a prvotní církev.
Pán dary a mocné činy rozděluje, jak sám ráčí. Petr byl předivně zachráněn, Jakub sťat...
Adventisté praktikují "modlitbu a pomazání olejem" podle Jakuba (Jak 5:14-16), jedná se o zkušenost vyznání, modliteb, odevzdání se Pánu.
Vďaka Milan, za Tvoje vysvetlenie ako to chápeš alebo ako si to myslel. Moja otázka "kto je stratená ovca z domu izraelského" bola namierená ku tomu, že často si vykladači prispôsobujú čo je a čo nie je určené Izraelu podľa toho, ako sa im to hodí. Keď sa im to hodí, tak to čo bolo určené Izraelu je aj pre nás, lebo aj my sme Izrael a keď sa im to nehodí, tak to nie je pre nás, lebo nie sme Izrael. Čiže nebol v tom chyták, iba som chcel vedieť ako to poslanie učeníkom, dané Pánom Ježišom, limituješ.

Milan
Príspevky: 434
Dátum registrácie: 07 Aug 2016, 05:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Ste Trinitariáni? Veríte v Trojicu? Sú jeden alebo sú jedno?

Neprečítaný príspevok od používateľa Milan »

Tomáš Plechatý píše:
To tvé slovo ,,odevzdání" pro mne zní trochu jako ,,smíření se se smrtí" nebo také ,,poslední pomazání".
.
V Písmu máme příběh, ve kterém otec nemocného dítěte vyznává: „Věřím Pane, pomoz navzdory mým pochybám“ (Mar 9:24). Je velký rozdíl mezi tím, když svůj život, nebo určitou životní situaci odevzdáme Pánu Bohu, a tím když se „vybudíme k víře bez pochybností“. Ježíš volá na kříži „…proč jsi mne opustil?!“(Mar 15:34) Je snad to, že se neuzdravím, můj problém nepomine, situace dopadne tragicky, znamením „nedostatečné víry“? Trestá, případně napomíná mne Bůh nejen tím, v jakém jsem stavu, ale i tím, že mi dává najevo, jak ubohá je má víra, když nevede spolu s modlitbou ke změně? Znamená snad Jakubův text, že nemoc je důsledkem konkrétního osobního hříchu?
Podle mne Jakub trochu nadsazuje, aby povzbudil věřící k vytrvalým modlitbám, ke společenství, které se zajímá a podporuje slabé, aby modlitby a prosby nebyly „handlováním“, nebo pokoušením Pána Boha. Příběh Jóba i další ukazují, že neplatí schema: nemoc je důkazem hříchu. Vyznání tří Danielových druhů před králem vyjadřuje: Bůh je mocen nás zachránit. A i kdyby to neučinil, věz králi, že …(Dan 3.kap)
Apoštol Pavel třikrát Pána prosil o uzdravení, a dostalo se mu ujištění, že v jeho slabosti se projevuje Boží moc...(I Kor 12:8)
Odevzdání se Bohu na modlitbě a víra, důvěra v Boží moc přeci neznamená, že s Bohem můžeme manipulovat, nebo že je povinen vyslyšet naše přání. To není obezličku, ale zralá víra…

Tomáš Plechatý

Re: Ste Trinitariáni? Veríte v Trojicu? Sú jeden alebo sú jedno?

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatý »

sem si toho všiml až teď :D Milane
ty sis sám sobě poděkoval za příspěvek :-DDDDDD

Jinak už mě unavují ty výroky lidí: ,,nemůžeme z Boha udělat automat" ,,nemůžeme Bohem manipulovat"

Fakt jděte s tím k šípku.

Boží vůle ohledně člověka a jeho zdraví/nemoci je v Novém zákoně naprosto jasně zjevena!!!!!

Bůh chce aby lidi byli zdraví!!!!!

Řecké slovo ,,so(d)zó" od kterého je odvozeno i ,,soter" neznamená jenom spasit a spasitel, ale je to i lékařský termín uzdravit - uzdravitel.
viz. SZ
Ex 15,26
Řekl: Jestliže opravdu budeš poslouchat Hospodina, svého Boha, a dělat to, co je v jeho očích správné, naslouchat jeho příkazům a zachovávat všechna jeho ustanovení, žádnou nemoc, kterou jsem vložil na Egypt, na tebe nevložím, protože já jsem Hospodin, který tě uzdravuji.

doslovně tam stojí ,,JEHOVA RAFFA" pro zvyklé čechy (ctitelé jediného pravého Božího jména promiňte) Hospodin Uzdravitel.

Ježíš Kristus také uzdravoval každého, kdo k němu přišel.
Výrok ap. Pavla v 2 Kor 12,7-10 je často zneužíván, k obhajobě učení, že Bůh sesílá nemoci, nebo, že tím lidi vychovává.

1) V textu je jasné, že to nebyl Bůh, ale ,,posel satanův" Posel satanův asi nechodí plnit vůli Boží, nebo Ježíše, ale právě tu Satanovu.
2) Za druhé z kontextu předchozí kapitoly i jiného výskytu použití slova osten, vyplývá, že nešlo o nemoc, ale o pronásledování.
3) Boží odpověď a řešení v tomto textu nezní: ,,kašlu na to, nechám se oslavit tím, že budeš nemocný/ pronásledovaný"
Ta odpověď přece říká něco ve smyslu: ,,moje milost ti na to stačí, v době, kdy si uvědomíš svou vlastní slabost a přestaneš spoléhat sám na sebe, jak se z toho dostaneš, tak se projeví má moc"

Je jasné, že věta Boží řeči končí tím, že se díky podmínkám ,,lidské slabosti" projeví jeho SÍLA.
V té odpovědi je jasné, že Bůh má v plánu použít svou SÍLU, aby se projevila a on byl oslaven.

Souhlasím s tím, že Bůh dopouští na křesťany pronásledování pro jeho jméno.

Ale když je někdo nemocný tak má prostě zavolat starší podle Jakuba a jejich modlitba víry a pomazání mu má odpustit hříchy, pozdvihnout ho a uzdravit.

To, že se uzdravení v praxi často neděje znám taky, znám ,,nevyslyšené modlitby" znám lidi, za které jsem se modlil za uzdravení a oni zemřeli. Také se mi to nelíbí a nevím pořádně co s tím.
Ale prostě to neznamená, že kvůli tomu ,,přepíšu" bibli a začnu se tvářit, že si to Bůh přeje.

Jakmile si někdy připustíte, že Bůh si přeje nějakou nemoc, nebo zlo, tak vám to naruší vztah k němu!!!
V důsledcích proč byste se měli přece bránit Boží vůli. Potom by bylo špatné se snažit uzdravit, nebo někomu pomáhat a to je snad to nejhorší co vás kvůli tomu může začít napadat.
To učí východní náboženství jako špatnou karmu. Prostě vidíte chudáka v neštěstí a nepomůžete mu, protože řeknete, ten člověk udělal něco špatného a musí si tím sám projít, aby se posunul zase někam dál (třeba až v příštím životě), my bychom mu svou pomocí vlastně ani nepomohli a šli proti karmě (Boží vůli).

Boží láska vede vždy k soucitu a pomoci. Bůh nám dal ne Ducha strachu, ale Ducha síly lásky a rozvahy. Ale jak byste mohli pomáhat, když byste věřili, že Bůh s ním soucit nemá, protože Bůh ho uzdravit nechce, takže vlastně chce, aby byl v tom nemocném stavu. Třeba aby se něco naučil.
Nikdo takhle nejednáte s vlastními dětmi, že byste je nechali úmyslně nastydnout , nebo jim píchli injekcí chřipku, abyste je vychovali.
A Bůh, který je k nám mnohem lepší , než my ,,hříchem zasažení rodiče", tomu tyto motivy chcete podsouvat?
fuj

Tomáš Plechatý

Re: Ste Trinitariáni? Veríte v Trojicu? Sú jeden alebo sú jedno?

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatý »

Moje chyba v úvodu, nepoděkoval sis sám. Omlouvám se přehlédl jsem se.

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Ste Trinitariáni? Veríte v Trojicu? Sú jeden alebo sú jedno?

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Ex 15,26
Řekl: Jestliže opravdu budeš poslouchat Hospodina, svého Boha, a dělat to, co je v jeho očích správné, naslouchat jeho příkazům a zachovávat všechna jeho ustanovení, žádnou nemoc, kterou jsem vložil na Egypt, na tebe nevložím, protože já jsem Hospodin, který tě uzdravuji.

To je velmi zajímavý text se zvláštní výpovědní hodnotou. Delší dobu se k němu vracím, ale netroufám si ho komentovat. Přicházejí mi k tomu nové myšlenky, které jsem dříve nevnímal. Důvod plynul z našeho církevního tvrzení, že zachovávame "zákon".

log

Re: Ste Trinitariáni? Veríte v Trojicu? Sú jeden alebo sú jedno?

Neprečítaný príspevok od používateľa log »

Je to prekvapujuce, ale naozaj ani ja neviem, kde a v ktorej dobe sa vzalo ucenie o trojici. Biblia este take nieco nepozna. Samozrejme, v Starom Zakone hovorit o trojici je absurdne, tam neexistuje ziaden Jezis ani ziaden Duch Svaty. Relativne zaujimave to zacne byt az od evanjelii. Na prekvapenie ale, nezatazeny citatel sa v evanjeliach nedocita ani nic o tom, ze by samotny Jezis mal byt bohom. Pribeh o Jezisovi vyzera ako zidovska alternativa k ovela starsiemu greckemu Heraklovi - obidvaja dostali za matku cloveka a za otca boha a su teda "polobohovia"

31 Hľa, počneš, porodíš syna a dáš mu meno Ježiš. 32 On bude veľký. Bude sa volať synom Najvyššieho a Pán, Boh, mu dá trón jeho otca Dávida. 33 Bude kraľovať nad Jákobovým domom naveky a jeho kráľovstvu nebude konca. 34 Mária odpovedala anjelovi: Ako sa to stane? Veď ja nepoznám muža. 35 Anjel jej odpovedal: Duch Svätý zostúpi na teba a zatôni ťa moc Najvyššieho, a preto aj dieťa bude sväté a bude sa volať Božím Synom.

Duch Svaty a Jezis sa teda objavuju prvykrat az v evanjeliu. Slovo "duch" tu ma zjavne vyznam niecoho, co je nehmotne, teda je to duchovne/nefyzicke. Pochopitelne, musel to byt duch, kedze boh fyzicky neexistuje - nema ziadne telo - a nemoze teda plodit deti. Zda sa, ze pomenovanie "duch" sa tu celkom dobre ujalo a hoci v evanjeliach este nie moc caste, od Skutkov je to uz viacmenej najcastejsie oznacenie pre bozske posobenie, kedze toto je vzdy nehmotne a neviditelne - teda duchovne.

No a naspat k Jezisovi. Od prvej chvile sa o nom hovori ako o synovi boha, nikdy nie ako o bohu. A v co vlastne veril on sam ? Veril snad on sam, ze je Bohom ? Nie - i on sa mal len za syna boha.

15 Povedal im: A vy čo hovoríte, že kto som ja? 16 A Šimon Peter odpovedal a riekol: Ty si "Pomazaný" (Kristus), Syn živého Boha! 17 A Ježiš odpovedal a riekol mu: Blahoslavený si Šimone, synu Jonášov, lebo telo a krv ti toho nezjavily, ale môj Otec, ktorý je v nebesiach.

Je jedine miesto v Biblii, kde by sa dalo uvazovat o trojici, ale v skutocnosti ide o trojice dve. A nie su to trojice boha, ale trojice svedkov:

7 Pretože traja sú, ktorí svedčia na nebi: Otec, Slovo a Svätý Duch. A tí traja sú jedno. 8 A traja sú, ktorí svedčia na zemi: Duch, voda a krv. A tí traja sú v jedno.

Takze ziaden Otec-Syn-Duch Svaty sa este v Biblii neobjavuje

Neregistrovaný

Re: Ste Trinitariáni? Veríte v Trojicu? Sú jeden alebo sú jedno?

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Duch Svaty a Jezis sa teda objavuju prvykrat az v evanjeliu. Slovo "duch" tu ma zjavne vyznam niecoho, co je nehmotne, teda je to duchovne/nefyzicke. Pochopitelne, musel to byt duch, kedze boh fyzicky neexistuje - nema ziadne telo - a nemoze teda plodit deti. Zda sa, ze pomenovanie "duch" sa tu celkom dobre ujalo a hoci v evanjeliach este nie moc caste, od Skutkov je to uz viacmenej najcastejsie oznacenie pre bozske posobenie, kedze toto je vzdy nehmotne a neviditelne - teda duchovne.
Opravdu se objevuje výraz duch svatý až v evangeliu? Nepoužíváš vyhledávač veršů?
Jen mě neodvrhuj od své tváře, ducha svého svatého mi neber! Ž 51:13
Jen mě neodvrhuj od své tváře, ducha svého svatého mi neber! Iz 63:10
Bůh je skutečně duch, ale to znamená, že nemůže plodit děti? A Ježíše zplodil kdo?
A od Skutků to vůbec není označení na božské působení, ale právě naopak-od Skutků je to zřetelný popis činnosti osoby-bylo viditelné (plameny), slyšitelné (vichr), projevovalo se hmotně (uzdravení).
Takže není potřeba spojovat staré řecké báje a pověsti s křesťanskou zvěstí. Nakonec, o to, kdy se Kristus narodí, kde, jak a hlavně proč je mnoho proroctví.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných