Jak se v CASD řeší, nebo by měly řešit problémy s démonickými projevy
-
- Príspevky: 911
- Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
- Kontaktovať používateľa:
Re: Jak se v CASD řeší, nebo by měly řešit problémy s démonickými projevy
Setkávám se s lidmi, kteří mají diagnostikovánu nějakou psychickou nemoc nebo mají různé obtíže. Proto nezavrhuji psychiatry, psychology, moderní medicínu jako takovou. Naopak si zejména věřících odborníků vážím. Není psycholog jako psycholog, psychiatr jako psychiatr. V dnešní složité době je takových lidí potřeba a z toho, co vidím kolem sebe, se mi jeví, že tito odborníci dokážou člověku vrátit sebedůvěru, pozitivní náhled na život, odvahu jít dál.
Proč řada věřících lidí nehledá pomoc ve své církvi? Myslím si, že tam necítí bezpečné prostředí. Sbory asi často neumějí s psychicky nemocným jedincem, nebo jedincem, který se něčím odlišuje, zacházet. Člověk asi cítí, že je odsuzován, a rozhodně se mu nechce svěřovat se "dokonalým" lidem. Nemyslím to zle. Situace se nezlepší, dokud se ti dokonalí nezačnou chovat jako lidi, kteří také s něčím bojují. Lidi, kteří jsou zranitelní, zápasí s různými problémy, řeší teď zrovna tohle nebo tohle. Dokud tihle lidé nepožádají o přímluvnou modlitbu. A pokračovat by se dalo dále.
Všechno ale není jen psychická porucha. Lidé bývají sužováni démony. A teď co s tím?
Když například potkám nějakého člověka posedlého zlým duchem/duchy, tak mu neřeknu: "Tak tady počkej, jdu si sednout na internet, najdu si, co s Tebou. Mezitím utíkají drahocenné minuty. Nebo mu neřeknu: "Počkej, vyhledám si číslo na nejbližšího exorcistu. Sorry, volno bude mít koncem týdne. Tak pěkně počkej a moc toho nerozbij." Anebo třeba: "V naší církvi se tím nezabýváme. Běž jinam."
Je třeba jednat hned, na místě a teď. V naší osobě, avšak v Kristově moci. On je vládce. Bůh je mocnější než síly zla. Samozřejmě neuškodí, pokud by církev měla nějakého člověka, nebo ústředí, nebo to je jedno co, které by se tím zabývalo a připravovalo členy na to, že posedlí skutečně existují. Nehraju si na nějakého hrdinu, sama nevím, jak bych reagovala teď. Všechny tyhle moje události jsou z dávnější doby (je jich více).
Osobně vidím jako přínosné studovat Bibli nejen jako zdroj nějakého vědění, informací, rozporů, co by se mělo, nemělo, ale jako něco, co je živé, co má moc. Ježíš je živý. Nemyslím tím to, že by člověk nebral v úvahu dobový kontext a podobně. Myslím tím, aby člověk nedělal z Bible příručku bez moci. Sama občas zápasím s nevírou a negativními věcmi. Takový je život. Ale podle naší víry se nám staň.
Proč řada věřících lidí nehledá pomoc ve své církvi? Myslím si, že tam necítí bezpečné prostředí. Sbory asi často neumějí s psychicky nemocným jedincem, nebo jedincem, který se něčím odlišuje, zacházet. Člověk asi cítí, že je odsuzován, a rozhodně se mu nechce svěřovat se "dokonalým" lidem. Nemyslím to zle. Situace se nezlepší, dokud se ti dokonalí nezačnou chovat jako lidi, kteří také s něčím bojují. Lidi, kteří jsou zranitelní, zápasí s různými problémy, řeší teď zrovna tohle nebo tohle. Dokud tihle lidé nepožádají o přímluvnou modlitbu. A pokračovat by se dalo dále.
Všechno ale není jen psychická porucha. Lidé bývají sužováni démony. A teď co s tím?
Když například potkám nějakého člověka posedlého zlým duchem/duchy, tak mu neřeknu: "Tak tady počkej, jdu si sednout na internet, najdu si, co s Tebou. Mezitím utíkají drahocenné minuty. Nebo mu neřeknu: "Počkej, vyhledám si číslo na nejbližšího exorcistu. Sorry, volno bude mít koncem týdne. Tak pěkně počkej a moc toho nerozbij." Anebo třeba: "V naší církvi se tím nezabýváme. Běž jinam."
Je třeba jednat hned, na místě a teď. V naší osobě, avšak v Kristově moci. On je vládce. Bůh je mocnější než síly zla. Samozřejmě neuškodí, pokud by církev měla nějakého člověka, nebo ústředí, nebo to je jedno co, které by se tím zabývalo a připravovalo členy na to, že posedlí skutečně existují. Nehraju si na nějakého hrdinu, sama nevím, jak bych reagovala teď. Všechny tyhle moje události jsou z dávnější doby (je jich více).
Osobně vidím jako přínosné studovat Bibli nejen jako zdroj nějakého vědění, informací, rozporů, co by se mělo, nemělo, ale jako něco, co je živé, co má moc. Ježíš je živý. Nemyslím tím to, že by člověk nebral v úvahu dobový kontext a podobně. Myslím tím, aby člověk nedělal z Bible příručku bez moci. Sama občas zápasím s nevírou a negativními věcmi. Takový je život. Ale podle naší víry se nám staň.
Re: Jak se v CASD řeší, nebo by měly řešit problémy s démonickými projevy
Tak jak je vidět nejsem sám, řev jsem neslyšel, ale viděl jsem temný stín a cítil silný tlak na celé tělo...kdyby mi zařval ještě do ucha tak bych se asi podělal...Lída Rohalová napísal:Mikime, jak popisuješ svoji zkušenost s temnou sílou, tak mám podobnou a zajímavé je, že taky při spaní. Bylo 2 hodiny ráno. Je to už delší doba.
V noci mě probudil hrozný řev, nikdy jsem takový neslyšela. Cítila jsem horký dech na svém obličeji. Bylo to strašné, bála jsem se, a ani mluvit jsem nemohla. Proto jsem si jen pomyslela 2x něco jako: "Ve jménu Ježíše Krista odejdi!" Ještě naposledy to zařvalo, cítila jsem poslední závan horkého dechu na svém obličeji, a bylo to pryč. Pak mne prostoupila hluboká vděčnost Ježíši a prostoupil mě pokoj Boží. Je to nepředatelná zkušenost.

Re: Jak se v CASD řeší, nebo by měly řešit problémy s démonickými projevy
...Jinak z adventistické literatury dostupné u nás jsem o tom našel jen jednu knížku, kterou jsem tehdy přečetl.Tomáš Plechatý napísal:Pro Mikim:
Mně nevadí, že kazatel a jeho manželka nebyli na té přednášce - primárně jsou určeny pro nevěřící veřejnost.
Ale můj/náš tým 3-5lidí, kteří jsme to pařádali tam shodou okolností nebyl.
Neodsuzuji ani ten tým, ani kazatele, za to že tam nebyli. Možná že to tak mělo být. Nevím.
Zkoumal jsem v bibli, kde se dají najít podmínky pro ,,vymítání démonů". zjistil jsem, že to není žádný duchovní dar jen pro některé.
Není to mezi duchovními dary. Dělal to Ježíš, Dělalo to 12 učedníků včetně Jidáše, dělalo to 70 učedníků. Dělal to i nějaký člověk v Ježíšově jménu, který s nimi nechodil. Dělal to i Pavel, který s Ježíšem nechodil za jeho 3 leté služby. Na konci Marka se říká, že to bude znamení těch, kdo věří. V Janovi říká Ježíš, že ,,kdo věří bude dělat stejné věci, jako on činí a ještě větší, neboť On jde k Otci" .
Ve dvou evangeliích je napsáno, že sluha není nad svého Pána, ale když se vyučí, bude jako jeho mistr.
V listu efezkým je napsáno, že jednotlivá obdarování služby jsou proto, aby církev dorostla do zralého lidství měřeno mírou Kristovy plnosti.
Po sejití z hory nemohli učedníci vyhnat jednoho démona a tak ho přivedli za Ježíšem. Ten ho vyhnal, ale na učedníky se rozhněval, že jsou malověrní a jak dlouho to ještě bude muset snášet. Potom jim říká, že to bylo pro jejich malověrnost, že ho nemohli vyhnat.
A že kdyby měli víru tak mohou říci hoře/moruši aby se vyrvala a přesunula do moře a stane se to pokud by nepochybovali.
(ta zmínka o modlitbě a půstu je dodaná v pozdějších textech, ale nedává smysl, když ve stejné evangeliu jinde Farizeové Ježíši vyčítají, že učedníci se nepostí a on jim říká, že dokud je ženich s nimi, tak se nebudou postit, a s tou modlitbou to také jinde v evangeliích není praxí)
Z toho všeho na mne plyne závěr, že jedinná potřebná kvalifikace je - být věřící. Potom mám právo a autoritu v Ježíšově jménu démony vyhánět.
Nemusím na to být kazatel, nebo exorcista. ale nevylučuje se to.
Toto všechno jsem ale dříve neznal a nevěřil tomu.
Jinak z adventistické literatury dostupné u nás jsem o tom našel jen jednu knížku, kterou jsem tehdy přečetl.
(už asi v roce 2011)
,,Válka stejně skutečná jako vítězství"
http://www.jupos.cz/pagein.php?bid=56&x ... 1111&tid=2
Dnes nemám potřebu mít na všechno citáty EGW nebo to z toho hned dělat ,,Velké Drama Věků", ale myslím, že je to pořád hodnotná kniha pro adventisty. Protože ten člověk není jen teoretik, ale je to kazatel, který démony opravdu vyhání.
Jiné knihy o tomto tématu znám jen mimo CASD literaturu. Alan Vincent - autorita. Nebo Andrew Wommack - už to máte, Jak se lépe modlit.
(už asi v roce 2011)
,,Válka stejně skutečná jako vítězství"
http://www.jupos.cz/pagein.php?bid=56&x ... 1111&tid=2
...článků od těch pravých adventistů, kterým toto téma není lhostejné je o tom dost např. zde a najeď na Setkání s démonickými bytostmi - jak se ubránit a dole pod článkem doporučené knihy:
http://www.znamenicasu.cz/nadprirozene-jevy-ufo/
pokud nechceš kupovat knihu, tak si to poslechni od autora přímo:
http://www.3an.sk/index.php?tbJazyk=sk& ... _Email=%40
Re: Jak se v CASD řeší, nebo by měly řešit problémy s démonickými projevy
Majú adventisti "svojho" brata Barkóciho? Je v CASD človek, v ktorom sa prejavuje Božia moc a je zmocnený Pánom Ježišom Kristom ohlasovať ľuďom Jeho Svätom mene vyslobodenie z moci duchov a uzdravovať?
Re: Jak se v CASD řeší, nebo by měly řešit problémy s démonickými projevy
Myslím, že v ČR ne. Neslyšel jsem o nikom za dobu, co jsem byl adventistou nebo i studentem Teologického semináře.
Slyšel jsem akorát, že původem čech, Misionář v Bangladéši, bratr Moskala, prý vzkřísil modlitbami asi 2h utopeného chlapce.
Sláva Bohu za to, ale myslím, že je to vyjímka a ne pravidlo (rozhodně v ČR).
Slyšel jsem akorát, že původem čech, Misionář v Bangladéši, bratr Moskala, prý vzkřísil modlitbami asi 2h utopeného chlapce.
Sláva Bohu za to, ale myslím, že je to vyjímka a ne pravidlo (rozhodně v ČR).
Re: Jak se v CASD řeší, nebo by měly řešit problémy s démonickými projevy
O tom prípade toho chlapca a vášho brata Moskalu som počul. O tom rozprával v nejakom videu, ktoré mi púšťal niekto. Ale nestalo sa to v Indii? V každom prípade verím tomu, aj keď toho brata nepoznám osobne, a verím moci Božej, že Jeho moc existuje neprestajne medzi nami, rovnako ako tomu bolo v dobe zaznamenanej v Písme. Preto chvála patrí Bohu, že sa Jeho moc nad všetkým preukázala aj v tomto.
Ale chcem sa opýtať, keď tu píšete o praxi medzi členmi ASD takto:
Fungujú v zboroch ASD starší týchto zborov (ako funkcia) alebo starší v týchto zboroch podľa listu apoštola Jakuba, aby boli povolaní k chorým a ľuďom v telesných a duchovných ťažkostiach, aby sa s vierou modlili za týchto ľudí a pomazali ich olejom ako to praktikuje brat Barkóci? Je to bežné, že veriaci majú dôveru v staršovstvo zboru a vo viere v moc Pána Ježiša a zasľúbenia Písma Svätého volajú si k sebe týchto bratov aby sa za nich modlili alebo je to skôr výnimka?
Ale chcem sa opýtať, keď tu píšete o praxi medzi členmi ASD takto:
Fungujú v zboroch ASD starší týchto zborov (ako funkcia) alebo starší v týchto zboroch podľa listu apoštola Jakuba, aby boli povolaní k chorým a ľuďom v telesných a duchovných ťažkostiach, aby sa s vierou modlili za týchto ľudí a pomazali ich olejom ako to praktikuje brat Barkóci? Je to bežné, že veriaci majú dôveru v staršovstvo zboru a vo viere v moc Pána Ježiša a zasľúbenia Písma Svätého volajú si k sebe týchto bratov aby sa za nich modlili alebo je to skôr výnimka?
Jk 5,14 napísal:Je niekto medzi vami chorý? Nech si zavolá starších cirkvi a nech sa nad ním modlia, keď ho v Pánovom mene pomažú olejom. A modlitba viery zachráni chorého a Pán ho pozdvihne. A ak sa dopustil hriechov, odpustia sa mu.
-
- Príspevky: 2689
- Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
- Kontaktovať používateľa:
Re: Jak se v CASD řeší, nebo by měly řešit problémy s démonickými projevy
Organizačně, má casd starší sborů nebo vedoucí sboru. Vedoucí sboru nemá k tomu oprávnění. Je to zvláštní způsob organizace, který se v Bibli nenachází. Jsou to volené služebnosti. Sbor, který má jen vedoucího sboru takovouto volbou říká: "V našem sborů není nikdo kdo by byl zkušený ve víře."Member napísal:O tom prípade toho chlapca a vášho brata Moskalu som počul. O tom rozprával v nejakom videu, ktoré mi púšťal niekto. Ale nestalo sa to v Indii? V každom prípade verím tomu, aj keď toho brata nepoznám osobne, a verím moci Božej, že Jeho moc existuje neprestajne medzi nami, rovnako ako tomu bolo v dobe zaznamenanej v Písme. Preto chvála patrí Bohu, že sa Jeho moc nad všetkým preukázala aj v tomto.
Ale chcem sa opýtať, keď tu píšete o praxi medzi členmi ASD takto:
Fungujú v zboroch ASD starší týchto zborov (ako funkcia) alebo starší v týchto zboroch podľa listu apoštola Jakuba, aby boli povolaní k chorým a ľuďom v telesných a duchovných ťažkostiach, aby sa s vierou modlili za týchto ľudí a pomazali ich olejom ako to praktikuje brat Barkóci? Je to bežné, že veriaci majú dôveru v staršovstvo zboru a vo viere v moc Pána Ježiša a zasľúbenia Písma Svätého volajú si k sebe týchto bratov aby sa za nich modlili alebo je to skôr výnimka?Jk 5,14 napísal:Je niekto medzi vami chorý? Nech si zavolá starších cirkvi a nech sa nad ním modlia, keď ho v Pánovom mene pomažú olejom. A modlitba viery zachráni chorého a Pán ho pozdvihne. A ak sa dopustil hriechov, odpustia sa mu.
Re: Jak se v CASD řeší, nebo by měly řešit problémy s démonickými projevy
Dík, za odpoveď ale otázka nebola v podstate k funkcii staršieho zboru, staršovstva alebo vedúceho zboru ako funkcii organizačnej ale smerovala k funkcii duchovnej. Ľudia sa vedia zorganizovať pod hocijakými zoskupeniami ale duchovná organizácia je pod vedením jej Pána. Myslím si, že termín z Písma "starší z cirkvi" neznamená starší zboru, alebo ako sa tá funkcia u vás volá. Myslím si, že text u Jakuba pojednáva o duchovnej funkcii starších v cirkvi ako starších vo viere, možno ako ty píšeš skúsenejších vo viere, kedy tieto skúsenosti nadobudli na modlitbách a dennodennej odkázanosti v odovzdanosti na Pána Ježiša, Kráľa a majiteľa všetkého, aj svojej duchovnej cirkvi v srdciach veriacich. Preto je v tom texte v istom zmysle rada, aby to robili a istým spôsobom aj zasľúbenie toho, že Pán bude konať.
Re: Jak se v CASD řeší, nebo by měly řešit problémy s démonickými projevy
Membere, odpověď na tvou otázku, jestli se v CASD jedná podle příkazu Jakuba zní:
Čest vyjímkám.
Já jsem slyšel tak o třech případech za dobu tak 8 let co už jsem byl schopný tyto věci vnímat.
V jednom případě, nevím, jak to probíhalo a v dalších dvouch to bylo trochu podobné jako tkzv. poslední pomazání dotyčných - jejich smíření se s Bohem a příprava na (možný) odchod-smrt. Dotyčná i dotyčný také pár dní poté opravdu zemřeli (po více než roce bojující proti rakovině, kdy ji často držela při životě už jen víra a modlitby)
Má manželka si pamatuje, že žádala ve svém sboru tuto pomoc podle Jakuba pro svou maminku, když jí bylo zle a nevyhověli jí, protože se to prý používá jen ve vážných případech a protože tatínek - manžel nebyl členem a možná by si to nepřál - se prý nechtěli montovat do soukromí.
Ani jako student Teologie jsem o tomto jevu mezi ostatními neslýchal často.
Takže nemám statistické údaje, ale pomazání podle Jakuba se děje podle mě spíše jako vyjímka a modlitba víry je podle mne u toho slyšet ještě vyjímečněji.
Sám Jakub v úvodu kapitoly říká, že když člověk prosí, tak ať nepochybuje, jinak ať si nemyslí, že něco dostane.
Modlitba typu ,,Bože odevzdáváme ti tohoto člověka do tvé péče- tvá vůle se stať - ať už to dopadne jakkoliv, bdi nad ním.... Ty jsi nad tím vším" atd. podle mne má velice daleko do modlitby víry, jakou měl Eliáš, který je zde zmíněný v modlitbě za déšť:
,,Jakože živ je Hospodin, v zemi nezaprší leč na moje slovo"
To byla Eliášova modlitba víry.
Jsem přesvědčen, že u modlitby starších podle Jakuba, mají být dotyční přesvědčeni o Boží vůli toho člověka uzdravit a odpustit mu. Jedině tak se mohou modlit ve víře a ne v nejistotě( jak to dopadne).
Takže: Kéž bych se pletl a v CASD se to dělo častěji
Čest vyjímkám
Čest vyjímkám.
Já jsem slyšel tak o třech případech za dobu tak 8 let co už jsem byl schopný tyto věci vnímat.
V jednom případě, nevím, jak to probíhalo a v dalších dvouch to bylo trochu podobné jako tkzv. poslední pomazání dotyčných - jejich smíření se s Bohem a příprava na (možný) odchod-smrt. Dotyčná i dotyčný také pár dní poté opravdu zemřeli (po více než roce bojující proti rakovině, kdy ji často držela při životě už jen víra a modlitby)
Má manželka si pamatuje, že žádala ve svém sboru tuto pomoc podle Jakuba pro svou maminku, když jí bylo zle a nevyhověli jí, protože se to prý používá jen ve vážných případech a protože tatínek - manžel nebyl členem a možná by si to nepřál - se prý nechtěli montovat do soukromí.
Ani jako student Teologie jsem o tomto jevu mezi ostatními neslýchal často.
Takže nemám statistické údaje, ale pomazání podle Jakuba se děje podle mě spíše jako vyjímka a modlitba víry je podle mne u toho slyšet ještě vyjímečněji.
Sám Jakub v úvodu kapitoly říká, že když člověk prosí, tak ať nepochybuje, jinak ať si nemyslí, že něco dostane.
Modlitba typu ,,Bože odevzdáváme ti tohoto člověka do tvé péče- tvá vůle se stať - ať už to dopadne jakkoliv, bdi nad ním.... Ty jsi nad tím vším" atd. podle mne má velice daleko do modlitby víry, jakou měl Eliáš, který je zde zmíněný v modlitbě za déšť:
,,Jakože živ je Hospodin, v zemi nezaprší leč na moje slovo"
To byla Eliášova modlitba víry.
Jsem přesvědčen, že u modlitby starších podle Jakuba, mají být dotyční přesvědčeni o Boží vůli toho člověka uzdravit a odpustit mu. Jedině tak se mohou modlit ve víře a ne v nejistotě( jak to dopadne).
Takže: Kéž bych se pletl a v CASD se to dělo častěji
Čest vyjímkám
Re: Jak se v CASD řeší, nebo by měly řešit problémy s démonickými projevy
Ďakujem a súhlasím s tým čo si napísal. Domnievam sa, že komunita veriacich v zboroch by mala byť hlavne duchovnou komunitou a nie organizačnou, takže tím starších v zbore by mal byť duchovnými lídrami tak, aby pomazanie nebolo len odovzdanie sa Bohu v prijatí toho, čo sa aj tak stane bez reptania ale pomazanie ako viera v Božie zasľúbenie. Aby člen vedel o Božom zázraku, že Boh je živým Bohom a že sa svojou mocou prejavuje aj u nich v miestnom zbore a nie iba niekde ďaleko, cez internet alebo keď člen adventista ide navštíviť brata Barkóciho.
Lebo aj u brata Barkóciho sa musí prejaviť rovnaká viera človeka v Božiu moc skrz Pána Ježiša, lebo aj u brata Barkóciho pôsobí rovnaká Božia moc v Pánovi Ježišovi.
Lebo aj u brata Barkóciho sa musí prejaviť rovnaká viera človeka v Božiu moc skrz Pána Ježiša, lebo aj u brata Barkóciho pôsobí rovnaká Božia moc v Pánovi Ježišovi.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 9 neregistrovaných