příliš vysoká laťka Soboty

Rozsiahlejšie články s diskusiou.
Member
Príspevky: 300
Dátum registrácie: 27 Sep 2016, 19:13
Kontaktovať používateľa:

Re: příliš vysoká laťka Soboty

Neprečítaný príspevok od používateľa Member »

mikim napísal:Opýtaj sa kazaťela ako to má...
To iba preukazuje aký je nezmysel zachovávať šabat Starej Zmluvy podľa Starej Zmluvy.
Ak by mi nejaký adventista vysvetlil ako je to so šabatom v Novej Zmluve, v Zmluve danej Duchom Svätým cez krvavú obeť Pána Ježiša, tak by som to možno začal chápať. Ale podľa Novej Zmluvy je jedno aký deň si kto vyberie, pretože deň je ako deň ako všetko dovtedy ukazovalo na Pána Ježiša svojou symbolikou. Nová Zmluva je nová a nie je to nadstavba a pokražovanie Zmluvy Starej a žitie v židovských tradíciách. Preto nemáme súdiť iných za ich svedomie voči dodržiavaniu nejakých dní. Ak si adventisti vybrali sobotu ako za deň židovského šabatu, tak tak podľa Písma robiť môžu aj v Novej Zmluve. Ale to nie je dôležité.

Preto sa ani nedá hovoriť o nejakom nedodržiavaní šabatu, pretože nie je možné niekomu vytýkať, že nedodržiava niečo, čo nie je dôležité a ku čomu chýba definícia.

Member
Príspevky: 300
Dátum registrácie: 27 Sep 2016, 19:13
Kontaktovať používateľa:

Re: příliš vysoká laťka Soboty

Neprečítaný príspevok od používateľa Member »

mikim napísal:Když Ježíš mluví, že Bůh stvořil šabat pro člověka tak snad mluví o každotýdenním šabatu v sobotu ne? Nemluví o dalších ceremoniálních šabatech, které mohly být v kterýkoliv den. Ceremoniální šabaty byly součástí přikázání, zákonů, ustanovení o obětech, troubeních apod. v knize Mojžíšova Zákona, Lv 23 x 24, 27, 32, 37, tento byl přibit na kříž Ježíšem, oběti se neprovádí tak k čemu by byly ceremoniální soboty dnes? Tyto ceremoniální soboty byly kromě "každotýdenních" sobot Hospodinových... Lv.23x38
Ježiš hovoril o šabate. Kde je napísané, že hovoril o každotýždennom šabate? Kde je napísané, že Boh stvoril každotýždenný šabat pre človeka ale iné šabaty už pre človeka nestvoril? Pre koho Boh stvoril tie iné šabaty? Pre seba?

Aj odpočívanie pôdy po šiestich rokoch obrábania bol predsa šabat. Pôda mala siedmy rok šabat. Je to rovnaký termín odpočinutia. Aj po zbere úrody mali Izraeliti šabat v Bohom určený deň. Všetky šabaty Boh stvoril pre Izraelitov a nariadil im ich zachovávať, lebo tie šabaty boli pre nich. Ak Boh určil, že má mať pôda siedmy rok šabat, ten šabat dal Boh pre nich, aby si ich pole odpočinulo a nebolo obrábané neprestajne.

O žiadnych ceremoniálnych šabatoch a ani tieňových šabatoch som sa v Písme nedočítal. Ide pravdepodobne o terminológiu šuplíkovania šabatov. Prečo by nemali dnes význam šabaty pre pôdu a polia?

A z textu pribitia na kríž nijak nevyplýva kontext pribitia na kríž nejakej časti zákona, pretože zákon mali Izraeliti len jeden.

Member
Príspevky: 300
Dátum registrácie: 27 Sep 2016, 19:13
Kontaktovať používateľa:

Re: příliš vysoká laťka Soboty

Neprečítaný príspevok od používateľa Member »

mikim napísal:Kde je napísané, že Desatoro je královský zákon? A budeme jím souzeni!!!
[NBK] Jk 1:25 Kdo však nahlédl do dokonalého zákona svobody a zůstává [v něm] - kdo není zapomnětlivý posluchač, ale vykonavatel skutku - ten bude blažený v tom, co dělá.
[KB1613] Jk 2:8 Jestliže pak plníte zákon královský podlé písma: Milovati budeš bližního svého, jako sebe samého, dobře činíte.
[NBK] Jk 2:9 Jste-li však předpojatí, hřešíte a Zákon vás usvědčuje jako přestupníky.
[CEP2001] Jk 2:10 Kdo by totiž zachoval celý zákon, a jen v jednom přikázání klopýtl, provinil se proti všem.
[KB1613] Jk 2:11 Ten zajisté, kterýž řekl: Nesesmilníš, takéť řekl: Nezabiješ. Pakli bys nesesmilnil, ale zabil bys, učiněn jsi přestupníkem zákona.
[KB1613] Jk 2:12 Tak mluvte, a tak čiňte, jako ti, kteříž podlé zákona svobody souzeni býti máte.
Vďaka za snahu ale tam sa nepíše o tom, že Desatoro je kálovský zákon. Píše sa tam o tom, že královský zákon je prikázanie z Levitikus, ktoré na strane druhej zase tvrdíš, že bolo zrušené Ježišom.
mikim napísal:Ať se nám neztratí ze zřetele jasná pravda, která je obsažená v těchto verších. Toto je ten zákon, podle kterého budeme souzeni! Jakub nezanechává prostor pro pochybnosti o tom, o jaký zákon se jedná. Cituje dvě z desatera přikázání. A všimněte si, jak definuje tento zákon jako celek. Konstatuje, že jsme odpovědní za zachovávání celého zákona. A kolik přikázání je obsaženo v „celém zákoně“? Deset! Čeho se dopustíme, když porušíme jediné z těchto deseti? Jakub jasně odpovídá – přestoupíme zákon. A právě tak je hřích charakterizován v Bibli (1 J 3x4). Boží zákon je měřítkem pro občany jeho království a chování člověka k tomuto zákonu rozhoduje, bude-li Bohem přijat, anebo zavržen.
Všetkých prikázaní v zákone bolo cez 600 ale presné číslo neviem. A áno, zákon je ako celok, to som už písal s tým súhlasím.
mikim napísal:Celým zákonem není kniha Mojžíšova zákona a ani být nemůže, protože od ap. Pavla víme, že ustanovení týkající se obětí, obřízky apod. byly Ježíšem přibity na kříž a byly to zákony a ustanovení, které byly "proti nám".
Ano, celým zákonom nie je iba kniha Mojžova, kniha Mojžišova je len časť Zákona, pretože pre Izraelitu platil celý zákon a bol povinný dodržiavať celý zákon. Od Pavla nevieme, že by iba ustanovenia obete a obriezky boli Pánom Ježišom pribité na kríž a od Pavla ani nevieme, že by tieto obradné veci, ktoré mali prednosť aj pred zachovaním obradného šabatu svedčili proti nám. Možno pre adventistu je to jasné a možno proti adventistovi svedčia iba prikázania o obetovaní a obriezke.

Member
Príspevky: 300
Dátum registrácie: 27 Sep 2016, 19:13
Kontaktovať používateľa:

Re: příliš vysoká laťka Soboty

Neprečítaný príspevok od používateľa Member »

Laco napísal:Pred 30 rokmi bolo nemysliteľné aby Adventista v sobotu cestoval na dovolenku, išiel na skúšky na vysokú alebo športoval. Dnes je bežné že adventisti cestujú na dovolenku v sobotu, bratov syn išel na masérsky kurz v sobotu a na dovolenke s kazateľom sme v sobotu hrali poobede futbal. Haleluja ! ! ! Ešte 50 rokov a bude to konečne normálna cirkev. Ďakujem ti Bože že to takto predivne riadiš. ::reead::
::good::
Že by sa štvrté prikázanie, čo žiari aurou okolo seba na doskách zmluvy v priebehu 30 rokov menilo a jeho žiara slabla?

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: příliš vysoká laťka Soboty

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Milan napísal:Mikim píše:
Jinak adventista, pokud by chtěl nepotřebuje v sobotu svítit elektřinou, a kdyby nikdo na celém světě nepracoval i mraznička ti vydrží min. 24h bez elektřiny nebo jedeš na vlastní solar. Plyn si můžeš obstarat vlastní do vařiče na ohřev ho nepotřebuješ mnoho, takže i ten plyn může být v sobotu odpojený, vodu máš ze studny a nebo si ji nachystáš předem kolik potřebuješ, třeba plnou vanu nebo jinou nádobu. Do sboru jedeš autem na kole nebo zajdeš pěšky, pokud bydlíš třeba jen do 3km, nemusíš tak využívat MHD. Kdyby člověk chtěl a nebyl pohodlný, mohl by si vše zajistit dopředu a nemusel nikoho v sobotu obtěžovat. Všechno jde, když se chce.

Docela by mne zajímalo, jak je to s tím "chtěním" u tradicionalistů. Ortodoxní židé to skutečně dodržují. Co "ortodoxní adventisté" z velkoměst?

Druhá citace téhož autora:
po miliontédruhé opakuji (pro nechápavé): Ve verši 14 výraz: „vymazal rukou psaný záznam, který svými ustanoveními svědčil proti nám” pochází z řeckého výrazu, který má význam “závazek zadluženosti”. Odpovídá tedy našemu “dlužnímu úpisu”. A stejně tak dlužíme dluh dokonalé spravedlnosti Božímu zákonu.

V modlitbě Otčenáš, nás Ježíš vybízí k prosbě:"odpust nám naše viny, jako i my odpouštíme..." Podle znalců řečtiny se jedná o obdobný výraz, pro dluh-tedy "nepočítej nám naše dluhy..." V této linii je potom dlužním úpisem svědčícím proti nám naše vina, a tu Ježíš přibíjí na kříž.
Mám za to, že Ježíš se nespokojuje s tím, že by naše spravedlnost, daná dodržováním Desatera, případně dalších příkazů mohla stačit k našemu spasení. Ježíš po nás chce víc-buďte dokonalí jako Otec, milujte nepřátele...Nebude-li vaše spravedlnost jiná, než spravedlnost farizejů...
Podle znalců Zákona Ježíš porušoval sobotní přikázání a svým příkladem k tomu nabádal i své učedníky. Ježíš ale ukazuje na to, že jako Zákonodárce má moc, a společenství s ním je více, než podrobná ustanovení o sobotě. Takže spíše nežbádat o tom, co se v sobotu smí a nesmí, na co se sobotní výplata používat smí a na cou ne, bychom měli uvažovat o tom, jak dostát odkazu a příkladu Pána Ježíše. A vnímat při tom, že naše společnost je svou dělbou práce a vzájemnou závislostí v úplně jiné situaci, než v době přlomu věků, před dvaceti stoletími. Jako adventisté nejsme sami sobě ostrovem.
A znáš vůbec když jsi členem církve jak máš správně světit sobotu podle doporučení Generální konference č.55 z roku 1990?
Tady se i podrobně píše o doktorech a dalších mám to na 6 stranách A4, ale je to i zde:

http://casdpribram.sweb.cz/Oficial/Sobota.htm

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: příliš vysoká laťka Soboty

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Member napísal:
mikim napísal:Opýtaj sa kazaťela ako to má...
To iba preukazuje aký je nezmysel zachovávať šabat Starej Zmluvy podľa Starej Zmluvy.
Ak by mi nejaký adventista vysvetlil ako je to so šabatom v Novej Zmluve, v Zmluve danej Duchom Svätým cez krvavú obeť Pána Ježiša, tak by som to možno začal chápať. Ale podľa Novej Zmluvy je jedno aký deň si kto vyberie, pretože deň je ako deň ako všetko dovtedy ukazovalo na Pána Ježiša svojou symbolikou. Nová Zmluva je nová a nie je to nadstavba a pokražovanie Zmluvy Starej a žitie v židovských tradíciách. Preto nemáme súdiť iných za ich svedomie voči dodržiavaniu nejakých dní. Ak si adventisti vybrali sobotu ako za deň židovského šabatu, tak tak podľa Písma robiť môžu aj v Novej Zmluve. Ale to nie je dôležité.

Preto sa ani nedá hovoriť o nejakom nedodržiavaní šabatu, pretože nie je možné niekomu vytýkať, že nedodržiava niečo, čo nie je dôležité a ku čomu chýba definícia.
Žádný "den jak den", to se vůbec nevztahuje k desateru a už vůbec ne k sobotě.

Ještě k obřadní zákonům:
Obřadní zákony v knize Mojžíšova Zákona dávaly Izraelcům pokyny o spletitých a rozmanitých služebních povinnostech áronského kněžství. Tyto obřadní zákony, které byly považovány „proti lidem“ byly zrušeny jak ve své funkci, tak ve svém používání (Kol. 2x14). Kletby a soudy tohoto zákona, které vynášejí tresty za přestoupení, naprosto chybí v Desateru. Soudní část začíná v Ex 21,2 a zabývá se spory mezi lidmi a následnými tresty pro viníka. Ceremoniální část začíná v Ex 25,1 a řídí náboženský život Izraele. Mojžíšův zákon byl jen přechodný, měl svůj počátek, průběh i konec, a byl zaveden Bohem jen proto, že panoval hřích, a měl smířit hřích a přestoupení. Mojžíš jej přijal vnuknutím od Boha a zapsal do knihy, která byla uložena vedle truhly smlouvy.

Obětní řád byl zaveden, aby „člověk obětoval dary i oběti za hříchy (Žid 5x1). Tzn., že tento řád a kněžství byly zavedeny, když byl přestoupen zákon Boží (Desatero), který zavrhuje hřích, a proto měl být opatřen obrazný lék. Předepsané obřady a oběti poukazovaly na naplnění zaslíbení, že Bůh opatří v Kristu zástupce, který zemře místo hříšníka za jeho hříchy. A takto Kristus plně obhájí Otcův zákon. Když přešlo kněžství z rodu Árona na Krista, byl zrušen celkový obřadní zákon kněžství. Chrámová opona se roztrhla na dvě části, když Kristus zemřel na kříži. To naznačovalo, že ustal celý pozemský obřadní řád. Stín byl vystřídán podstatou a musel ustoupit. Obřadní zákon byl naplněn, realita získala novou podobu. Ostatní civilní zákony už nejsou zapotřebí, protože církev už není národem. Po ukřižování by bylo bývalo popření víry v Krista, bylo-li by ještě obětováno, neboť prolitou smírčí krev nebylo již třeba zobrazovat obřady. Židé ovšem pokračovali i po ukřižování ve svých obřadech a stínových službách, ale jen proto, že zavrhli Mesiáše, jenž byl tím symbolizován, a dodnes očekávají jiného. Jejich obětní služba se rychle stala prázdnou formou a brzy bylo zjevné, že sláva pominula a chrám zůstal pustý. Tak "vymazal dlužní úpis proti nám svědčící ustanoveními zákona a dal jej pryč tím, že jej přibil na kříž (Kol. 2.14.). Kristus, náš velikonoční beránek, byl zabit a jeho smrt nahradila smrt volků, beránků, koz a holoubátek i hrdliček.

studuj...
Nebylo snad Desatero přibito na kříž?
http://www.adcz.cz/bible-a-vira/clanky- ... o-na-kriz/

http://neuveritelnaodhaleni.cz/clanky/d ... -kriz.html

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: příliš vysoká laťka Soboty

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Member napísal:
mikim napísal:Kde je napísané, že Desatoro je královský zákon? A budeme jím souzeni!!!
[NBK] Jk 1:25 Kdo však nahlédl do dokonalého zákona svobody a zůstává [v něm] - kdo není zapomnětlivý posluchač, ale vykonavatel skutku - ten bude blažený v tom, co dělá.
[KB1613] Jk 2:8 Jestliže pak plníte zákon královský podlé písma: Milovati budeš bližního svého, jako sebe samého, dobře činíte.
[NBK] Jk 2:9 Jste-li však předpojatí, hřešíte a Zákon vás usvědčuje jako přestupníky.
[CEP2001] Jk 2:10 Kdo by totiž zachoval celý zákon, a jen v jednom přikázání klopýtl, provinil se proti všem.
[KB1613] Jk 2:11 Ten zajisté, kterýž řekl: Nesesmilníš, takéť řekl: Nezabiješ. Pakli bys nesesmilnil, ale zabil bys, učiněn jsi přestupníkem zákona.
[KB1613] Jk 2:12 Tak mluvte, a tak čiňte, jako ti, kteříž podlé zákona svobody souzeni býti máte.
Vďaka za snahu ale tam sa nepíše o tom, že Desatoro je kálovský zákon. Píše sa tam o tom, že královský zákon je prikázanie z Levitikus, ktoré na strane druhej zase tvrdíš, že bolo zrušené Ježišom.
mikim napísal:Ať se nám neztratí ze zřetele jasná pravda, která je obsažená v těchto verších. Toto je ten zákon, podle kterého budeme souzeni! Jakub nezanechává prostor pro pochybnosti o tom, o jaký zákon se jedná. Cituje dvě z desatera přikázání. A všimněte si, jak definuje tento zákon jako celek. Konstatuje, že jsme odpovědní za zachovávání celého zákona. A kolik přikázání je obsaženo v „celém zákoně“? Deset! Čeho se dopustíme, když porušíme jediné z těchto deseti? Jakub jasně odpovídá – přestoupíme zákon. A právě tak je hřích charakterizován v Bibli (1 J 3x4). Boží zákon je měřítkem pro občany jeho království a chování člověka k tomuto zákonu rozhoduje, bude-li Bohem přijat, anebo zavržen.
Všetkých prikázaní v zákone bolo cez 600 ale presné číslo neviem. A áno, zákon je ako celok, to som už písal s tým súhlasím.
mikim napísal:Celým zákonem není kniha Mojžíšova zákona a ani být nemůže, protože od ap. Pavla víme, že ustanovení týkající se obětí, obřízky apod. byly Ježíšem přibity na kříž a byly to zákony a ustanovení, které byly "proti nám".
Ano, celým zákonom nie je iba kniha Mojžova, kniha Mojžišova je len časť Zákona, pretože pre Izraelitu platil celý zákon a bol povinný dodržiavať celý zákon. Od Pavla nevieme, že by iba ustanovenia obete a obriezky boli Pánom Ježišom pribité na kríž a od Pavla ani nevieme, že by tieto obradné veci, ktoré mali prednosť aj pred zachovaním obradného šabatu svedčili proti nám. Možno pre adventistu je to jasné a možno proti adventistovi svedčia iba prikázania o obetovaní a obriezke.

...Vďaka za snahu ale tam sa nepíše o tom, že Desatoro je kálovský zákon. Píše sa tam o tom, že královský zákon je prikázanie z Levitikus, ktoré na strane druhej zase tvrdíš, že bolo zrušené Ježišom.

Ty jsi ale troll, děláš si srandu? Nezabiješ a nesesmilníš není snad 6. a 7. přikázání Desatera? Kde je u Jakuba přirovnání Královského zákona k přikázáním Leviticusu, když slovo královský se poprvé vyskytuje až u Soudců nebo 1. Samuelové?

...Všetkých prikázaní v zákone bolo cez 600 ale presné číslo neviem. A áno, zákon je ako celok, to som už písal s tým súhlasím.

Jakub mluví o všech 613 přikázáních z Mojžíšova Zákona? Asi těžko, když jich mnoho obětních již bylo zrušeno Ježíšem na kříži. Zákon jako celek je zde myšlen Zákon Boží - Desatero jako celek. Nic víc, nic míň.

...Ano, celým zákonom nie je iba kniha Mojžova, kniha Mojžišova je len časť Zákona, pretože pre Izraelitu platil celý zákon a bol povinný dodržiavať celý zákon. Od Pavla nevieme, že by iba ustanovenia obete a obriezky boli Pánom Ježišom pribité na kríž a od Pavla ani nevieme, že by tieto obradné veci, ktoré mali prednosť aj pred zachovaním obradného šabatu svedčili proti nám.

V knize Mojžíšově je popsáno vše co tam Bůh chtěl, aby tam bylo uvedeno, téměř všechny ceremoniální zákony spojené s obětmi, kromě masa - čisté a nečisté o tom, že by to Mojžíš zapsal do knihy Zákona není zmínka...aj.

Leviticus 7:37  Tenť jest řád oběti zápalné, oběti suché, oběti za hřích, oběti za vinu, a posvěcování i obětí pokojných,
38  Kteréž přikázal Hospodin Mojžíšovi na hoře Sinai toho dne, když přikázal synům Izraelským, aby obětovali oběti své Hospodinu na poušti Sinai.

+ spousta dalších civilních a soudních ustanovení, přikázání a zákonů...

Kniha Mojžíšova zákona, jak jsem ti už vícekrát uvedl, byla uložena na boku truhly smlouvy na svědectví proti nám, celá kniha v té době, !!!, tzn. všechny ceremoniální zákony aj. v ní obsažené. A tyto ustanovení rukou napsané (Kol. 2.14, Ef. 2.15) , které byly proti nám, Bůh přibil na kříž. Tzn. všechny uvedené v knize Mojžíšova zákona, protože ukazovaly na něco co se mělo stát a co se Ježíšovou smrtí již stalo.

Member
Príspevky: 300
Dátum registrácie: 27 Sep 2016, 19:13
Kontaktovať používateľa:

Re: příliš vysoká laťka Soboty

Neprečítaný príspevok od používateľa Member »

Lego z prikázaní, kategorizácie zákonov, priraďovanie prikázaní do nejakej množiny a opakovanie tohto nebiblického a nelogického učenia v obhajobe soboty a obhajobe úlohy skutkov v teológii CASD, ich zdôrazňovaním a opakovaním, vypichovaním tučným písmom a opakovaním a opakovaním, sa nikdy nestane Biblickou pravdou.

Mikim, toto lego zo zákonov, lego zo šabatov a všetko učenie, ktoré vzniklo a čo točíš dokola je to len a len kvôli sobote.
Máte tu už ďaľšie vlákno s vysokou sledovanosťou a nie je vôbec prekvapujúce, že je ďaľšie o sobote. Vy žijete sobotou.
Ak sa niekto domnieva, že tým ako sa tu ventiluje vaše vnútro CASD a píše samotnými zachovávačmi soboty a propagátormi soboty o sobote niekoho presvedčíte v prospech soboty, podľa mňa sa mýli.

Toto je, totiž už KULT SOBOTY.

Zákony také a hentaké, taká kategória prikázaní, hentaké zaškatuľkovanie šabatu, Desatoro v srdci, ... a stále dookola.
Ale Desatoro či už v srdci alebo na papieri či na kamenných doskách NEPRIKAZOVALO zachovávať SOBOTU.
Desatoro NEZAKAZOVALO pracovať v SOBOTU.
Desatoro ani NEURČOVALO kedy je SOBOTA.
Desatoro ani NEURČOVALO ako NEPRACOVAŤ.
Desatoro prikazovalo iba 6 dní pracovať a 7 deň zakazovalo pracovať, lebo po šiestich dňoch pracovania museli jeden deň odpočívať = mať šabat, tak ako napríklad pôda po šiestich rokoch obrábania.
Desatoro nariaďovalo, ohľadom šabatu, iba cyklus 6 + 1.
A ostatné ohľadom ceremónií bolo podľa teba zrušené.

Member
Príspevky: 300
Dátum registrácie: 27 Sep 2016, 19:13
Kontaktovať používateľa:

Re: příliš vysoká laťka Soboty

Neprečítaný príspevok od používateľa Member »

mikim napísal:...Vďaka za snahu ale tam sa nepíše o tom, že Desatoro je kálovský zákon. Píše sa tam o tom, že královský zákon je prikázanie z Levitikus, ktoré na strane druhej zase tvrdíš, že bolo zrušené Ježišom.

Ty jsi ale troll, děláš si srandu? Nezabiješ a nesesmilníš není snad 6. a 7. přikázání Desatera? Kde je u Jakuba přirovnání Královského zákona k přikázáním Leviticusu, když slovo královský se poprvé vyskytuje až u Soudců nebo 1. Samuelové?
Nie, nerobím si srandu:
"Lv 19,18 Nepomsti sa a neprechovávaj hnev voči príslušníkom svojho ľudu, ale miluj svojho blížneho ako seba samého. Ja som Hospodin."
Toto nie je Desatoro, potom to bolo, podľa teba, zrušené. Potom, podľa teba táto časť kráľovského zákona bola Ježišom Zrušená.

"Lv 19,34 Cudzinec, ktorý sa zdržuje u vás, nech je pre vás ako domorodec. Miluj ho ako seba samého, lebo aj vy ste boli cudzincami v Egypte. Ja som Hospodin, váš Boh."
Toto nie je Desatoro, potom to bolo, podľa teba, zrušené. Potom, podľa teba táto časť kráľovského zákona bola Ježišom Zrušená.
mikim napísal:Jakub mluví o všech 613 přikázáních z Mojžíšova Zákona? Asi těžko, když jich mnoho obětních již bylo zrušeno Ježíšem na kříži. Zákon jako celek je zde myšlen Zákon Boží - Desatero jako celek. Nic víc, nic míň.
"Kdo by totiž zachoval celý zákon, a jen v jednom přikázání klopýtl, provinil se proti všem."
Jakub píše o celom zákone a jednom prikázaní a upriamuje pozornosť na prestúpenie jedného prikázania ako porušenia celého zákona. Ak bolo všetkých prikázaní 613, z textu mi nie je zrejmé, že by si on ten počet znížil. V Biblii myslím nemáme text o tom, že by nejakých "mnoho obetných" prikázaní bolo zrušených Ježišom na kríži. Nič viac a nič menej.

Sám si minule písal o tom, že je to zložité, takže takéto tvoje konštrukcie, že je to "jasné ako facka predsa" mi prijdu dosť nedôverihodné.

Celým zákonom nie je iba kniha Mojžova, kniha Mojžišova je len časť Zákona, pretože pre Izraelitu platil celý zákon a bol povinný dodržiavať celý zákon nie iba časť. Od Pavla nevieme, že by iba ustanovenia obete a obriezky boli Pánom Ježišom pribité na kríž a od Pavla ani nevieme, že by tieto obradné veci, ktoré mali prednosť aj pred zachovaním obradného šabatu svedčili proti nám. Ale ty si písal o tom, "že to vieme od Pavla". Reagoval som na to, že to od Pavla nevieme, lebo to nie je v Biblii, vieme to od adventistov.

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: příliš vysoká laťka Soboty

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Member napísal:Lego z prikázaní, kategorizácie zákonov, priraďovanie prikázaní do nejakej množiny a opakovanie tohto nebiblického a nelogického učenia v obhajobe soboty a obhajobe úlohy skutkov v teológii CASD, ich zdôrazňovaním a opakovaním, vypichovaním tučným písmom a opakovaním a opakovaním, sa nikdy nestane Biblickou pravdou.

Mikim, toto lego zo zákonov, lego zo šabatov a všetko učenie, ktoré vzniklo a čo točíš dokola je to len a len kvôli sobote.
Máte tu už ďaľšie vlákno s vysokou sledovanosťou a nie je vôbec prekvapujúce, že je ďaľšie o sobote. Vy žijete sobotou.
Ak sa niekto domnieva, že tým ako sa tu ventiluje vaše vnútro CASD a píše samotnými zachovávačmi soboty a propagátormi soboty o sobote niekoho presvedčíte v prospech soboty, podľa mňa sa mýli.

Toto je, totiž už KULT SOBOTY.

Zákony také a hentaké, taká kategória prikázaní, hentaké zaškatuľkovanie šabatu, Desatoro v srdci, ... a stále dookola.
Ale Desatoro či už v srdci alebo na papieri či na kamenných doskách NEPRIKAZOVALO zachovávať SOBOTU.
Desatoro NEZAKAZOVALO pracovať v SOBOTU.
Desatoro ani NEURČOVALO kedy je SOBOTA.
Desatoro ani NEURČOVALO ako NEPRACOVAŤ.
Desatoro prikazovalo iba 6 dní pracovať a 7 deň zakazovalo pracovať, lebo po šiestich dňoch pracovania museli jeden deň odpočívať = mať šabat, tak ako napríklad pôda po šiestich rokoch obrábania.
Desatoro nariaďovalo, ohľadom šabatu, iba cyklus 6 + 1.
A ostatné ohľadom ceremónií bolo podľa teba zrušené.
...Desatoro NEZAKAZOVALO pracovať v SOBOTU.
Desatoro ani NEURČOVALO kedy je SOBOTA.
Desatoro ani NEURČOVALO ako NEPRACOVAŤ.

neznáš Desatero:
4. Pamatuj na sobotní den, abys ho posvětil. Šest dní budeš pracovat a dělat všechnu svou práci, 10ale sedmý den je sobota patřící Hospodinu, tvému Bohu. Nebudeš dělat žádnou práci ty ani tvůj syn ani tvá dcera, tvůj otrok ani tvá otrokyně, tvé zvíře ani tvůj příchozí, který je ve tvých branách, protože šest dní Hospodin dělal nebesa a zemi, moře a všechno, co je v nich, a sedmý den odpočinul. Proto Hospodin požehnal sobotní den a posvětil ho.

Desatero zcela jasně a nezpochybitelně říká, že Sedmý den je sobota, a že nebudeš dělat (pracovat), a že nebudeš dělat žádnou práci. Výjimky zde nejsou uvedeny.

...Lego z prikázaní, ...sa nikdy nestane Biblickou pravdou.

Přikázání Desatera byly už před zákonem na Sinaji a jsou Pravda, protože veškeré Boží Slovo je pravda. Bible není ateistická příručka, kde je vše popsáno jak např. evoluce pro blbečky, Bible se musí studovat a vírou přijímat.

Žalmy 119:142  Spravedlnost tvá jest spravedlnost věčná, a zákon tvůj pravda.

...Vy žijete sobotou.

Ano, konečně jsi to pochopil,adventisté žijí sobotou, protože to je pro ně jediný den odpočinku, který Bůh požehnal a posvětil a vždy se na něj těší a proto o ni i mluví. Navíc zachovávání soboty souvisí podle Písma se spasením.

...Ak sa niekto domnieva, že tým ako sa tu ventiluje vaše vnútro CASD a píše samotnými zachovávačmi soboty a propagátormi soboty o sobote niekoho presvedčíte v prospech soboty, podľa mňa sa mýli.

Sobota je jen jedno z témat, a tady jsi na adventistickém webu, tak s tím počítej, že to je jedno z nejprobíranějších témat. Pokud se ti to nelíbí, tak nediskutuj, nikdo tě nenutí, pokud ale budeš psát neustále ty svoje "bludy", budeme se ozývat a vyvracet ti je v rámci možností. Nikdo nejsme neomylní.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní