Čisté a nečisté

Diskusia o vieroučných bodoch CASD.
mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Čisté a nečisté

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Member napísal:
mikim napísal:No mně duch Boží vede k tomu, abych dodržoval sobotu, nebral Boží jméno nadarmo, nekradl atd.

Jan 14x26: „Ale Přímluvce, Duch Svatý, kterého pošle Otec ve jménu mém, ten vás naučí všemu a připomene vám všecko, co jsem vám řekl."
Jan 16x7-8: Říkám vám však pravdu: „Prospěje vám, abych odešel. Když neodejdu, Přímluvce k vám nepříjde. Odejdu-li, pošlu ho k vám. On příjde a ukáže světu, v čem je hřích, spravedlnost a soud.
Hřích je když kradeš, smilníš a třeba i nedodržuješ sobotu..., Tobě to duch neukazuje?
Desatoro podľa mňa, poukazovalo iba na skutky a neskutky. Bolo o tom, čo nesmie Itraelita a čo musí. Nesmel si vyrobiť modly, nesmel sa im klaňať, nesmel brať Božie meno nadarmo, nesmel pracovať, nesmel kradnúť, cudzoložiť, klamať, vraždiť, závidieť, ctiť si rodičov a nesmel počas šabatu pracovať.

Desatoro nepojednáva o Duchu, nepojednáva o vnútre a srdci človeka. Desatoro nezachovávali Izraelci pre to, aby boli viac duchovný. Desatoro nie je o duchu ale o vykonaných, dokonaných skutkoch.

Ak príhovorca, ktorého Pán prisľúbil poslať mal za úlohu pripomenúť im to, čo všetci poznali, Desať prikázaní a mal ukázať svetu v čom je hriech, potom prišiel asi iba pre to na tento svet aby ukázal, že hriech je prestúpenie najakého z tých desiatich prikázaní a potom podľa toho, prišiel príhovorca preto, aby celý svet nerobil to, čo je v Desatore a robil to čo je v Desatore. Príhovorca potom prišiel asi iba preto, aby zo sveta urobil židov. Ale toto už dovtedy bolo v Božom ľude Izraelitov a nefungovalo to. Aj preto, že oni nevedeli, čo znamená nebrať Božie meno nadarmo a nevedeli ani ako zachovať šabat.

Aj neveriaceho človeka v Boha, dobre vychovaného v dobrej spoločnosti, jeho svedomie obviňuje z toho, že kradnúť sa nemá. Viem, že kradnúť a smilniť sa nemá a ku tomu nepotrebujem Ducha. Ale Duch vo mne pôsobí aj to, že si uvedomujem aký som zlý pred Bohom preto, aké mám niekedy myšlienky a ukazuje mi, že hriech je aj myslieť na dokonaný skutok, až ktorý postihuje nejaké prikázanie, ktoré bolo v Desatore. Preto je odpoveď ano, Duch mi ukazuje, že keď smilním a kradnem hreším, ukazuje mi aj mnohé iné, čo hriechom podľa Desatora nie je, ale neukazuje mi, že keď nedodržiavam šabat že mám hriech.

Necítim potrebu dodržiavať židovský šabat. Neviem čo znamená dodržiavať šabat, čo je a čo nie je dodržanie šabatu, neviem kedy má byť šabat a neviem prečo by sa mal dodržiavať šabat tak, ako ho Boh dal Izraelu ako znamenie pre nich, znamenie zmluvy.

...Preto je odpoveď ano, Duch mi ukazuje, že keď smilním a kradnem hreším, ukazuje mi aj mnohé iné, čo hriechom podľa Desatora nie je, ale neukazuje mi, že keď nedodržiavam šabat že mám hriech.

Jestliže ti nějakých "duch" neukazuje, že máš dodržovat celé Desatero přikázání a nevede tě k tomu co je správné a co vede k životu (což Desatero právě dělá, ukazuje na hřích), pak to zcela jistě není duch Boží, kterého posloucháš, ale spíše duch satanův, který ti namlouvá co chce a co není v souladu s Písmem, které jasně u Jakuba říká, "provinil jsi se proti jednomu přikázání, provinil jsi se proti všem"!

...Necítim potrebu dodržiavať židovský šabat. Neviem čo znamená dodržiavať šabat, čo je a čo nie je dodržanie šabatu, neviem kedy má byť šabat a neviem prečo by sa mal dodržiavať šabat tak, ako ho Boh dal Izraelu ako znamenie pre nich, znamenie zmluvy.[/quote]

Tak si dělej co chceš, ale pak nečti Písmo a neposlouchej ani nekopíruj ve všem Ježíše, apoštoly, kteří všichni jako křesťané šabat (svátek) v sedmý den sobotu dodržovali a Ježíš měl zákon Boží ve svém nitru a proto i nám ho dal do srdce a mysli.

Žalmy 40:8  Tehdy řekl jsem: Aj, jduť, jakož v knihách psáno jest o mně.
[KB1613] L 2:42 A když byl ve dvanácti letech, a oni vstupovali do Jeruzaléma, podlé obyčeje toho dne svátečního. (Kristův výrok)

[KB1613] L 4:16 I přišel do Nazaréta, kdež byl vychován, a všel podlé obyčeje svého v den sobotní do školy. I vstal, aby četl.

[KB1613] L 4:31 I sstoupil do Kafarnaum, města Galilejského, a učil je ve dny sobotní.

[KB1613] L 6:6 Stalo se pak i v jinou sobotu, že všel do školy Ježíš a učil. A byl tu člověk, jehož pravá ruka byla uschlá.

[KB1613] L 23:56 Vrátivše se pak, připravily vonné věci a masti, ale v sobotu odpočinuly, podlé přikázaní.

[KB1613] J 12:49 Nebo já sám od sebe jsem nemluvil, ale ten, kterýž mne poslal, Otec, on mi přikázaní dal, co bych měl praviti a mluviti.


[KB1613] J 12:50 A vím, že přikázaní jeho jest život věčný. A protož, což já mluvím, jakž mi pověděl Otec, takť mluvím.

[KB1613] J 15:10 Budete-li zachovávati přikázaní má, zůstanete v mém milování, jakož i já přikázaní Otce svého zachoval jsem, i zůstávám v jeho milování.

Matouš 24:3  A když se posadil na hoře Olivetské, přistoupili k němu učedlníci jeho soukromí, řkouce: Pověz nám, kdy to bude, a která znamení budou příchodu tvého a skonání světa?

[NBK] Mt 24:20 Proto se modlete, aby váš útěk nenastal v zimě nebo v sobotní den.

[CEP2001] Sk 13:14 Přes Perge šli dál do Pisidské Antiochie. Když nastala sobota, vešli do synagógy a posadili se.

[KB1613] Sk 13:27 Nebo ti, kteříž přebývají v Jeruzalémě, a knížata jejich, toho Ježíše neznajíce, odsoudili, a tak hlasy prorocké, kteříž se na každou sobotu čtou, naplnili.

[KB1613] Sk 13:42 A když vycházeli ze školy Židovské, prosili pohané, aby jim v druhou sobotu mluvili táž slova.

[KB1613] Sk 13:44 V druhou pak sobotu téměř všecko město sešlo se k slyšení slova Božího.

[KB1613] Sk 15:21 Nebo Mojžíš od dávních věků má po městech, kdo by jej kázal, poněvadž v školách na každou sobotu čítán bývá.

[KB1613] Sk 16:13 V den pak sobotní vyšli jsme ven za město k řece, kdež býval obyčej modliti se. A usadivše se, mluvili jsme ženám, kteréž se tu byly sešly.

[KB1613] Sk 17:2 Tedy Pavel podlé obyčeje svého všel k nim, a po tři soboty kázal jim z písem,

[NBK] Sk 18:4 Každou sobotu však promlouval v synagoze a přesvědčoval Židy i Řeky.

Každou sobotu!!!!!!!!!!!

Member
Príspevky: 300
Dátum registrácie: 27 Sep 2016, 19:13
Kontaktovať používateľa:

Re: Čisté a nečisté

Neprečítaný príspevok od používateľa Member »

mikim napísal:Jestliže ti nějakých "duch" neukazuje, že máš dodržovat celé Desatero přikázání a nevede tě k tomu co je správné a co vede k životu (což Desatero právě dělá, ukazuje na hřích), pak to zcela jistě není duch Boží, kterého posloucháš, ale spíše duch satanův, který ti namlouvá co chce a co není v souladu s Písmem, které jasně u Jakuba říká, "provinil jsi se proti jednomu přikázání, provinil jsi se proti všem"!
Nenapísal som, že ma Duch nevedie dodržiavať celé Desatoro. Pán Ježiš vydal nové prikázania. Židia dodržiavali celé Desatoro a šabat dodržiavali asi úplne zo všetkých najviac a keď prišlo ku tomu aby použili Ducha a spoznali Mesiáša, žili ďalej podľa Desatora, vybrali si Barabáša a Ježiša nechali potupiť a umučili ho pozerajúc sa na to tými istými očami, ktoré dodržiavali celé Desatoro.
mikim napísal:Tak si dělej co chceš, ale pak nečti Písmo a neposlouchej ani nekopíruj ve všem Ježíše, apoštoly, kteří všichni jako křesťané šabat (svátek) v sedmý den sobotu dodržovali a Ježíš měl zákon Boží ve svém nitru a proto i nám ho dal do srdce a mysli.
Šabat bol nariadený židom a tí, ktorých menuješ šabat dodržiavali, lebo židia boli. Daj príklad nejakého pohana, ktorý šabat dodržiaval po jeho obrátení, keď sa už stal kresťanom. Etiópčan dodržiaval šabat? Nariaďovali apoštolovia pohanom dodržiavať šabat ako židia?
mikim napísal:[KB1613] L 2:42 A když byl ve dvanácti letech, a oni vstupovali do Jeruzaléma, podlé obyčeje toho dne svátečního. (Kristův výrok)
[KB1613] L 4:16 I přišel do Nazaréta, kdež byl vychován, a všel podlé obyčeje svého v den sobotní do školy. I vstal, aby četl.
[KB1613] L 4:31 I sstoupil do Kafarnaum, města Galilejského, a učil je ve dny sobotní.
[KB1613] L 6:6 Stalo se pak i v jinou sobotu, že všel do školy Ježíš a učil. A byl tu člověk, jehož pravá ruka byla uschlá.
[KB1613] L 23:56 Vrátivše se pak, připravily vonné věci a masti, ale v sobotu odpočinuly, podlé přikázaní.
[KB1613] J 12:49 Nebo já sám od sebe jsem nemluvil, ale ten, kterýž mne poslal, Otec, on mi přikázaní dal, co bych měl praviti a mluviti.

[KB1613] J 12:50 A vím, že přikázaní jeho jest život věčný. A protož, což já mluvím, jakž mi pověděl Otec, takť mluvím.
[KB1613] J 15:10 Budete-li zachovávati přikázaní má, zůstanete v mém milování, jakož i já přikázaní Otce svého zachoval jsem, i zůstávám v jeho milování.
Matouš 24:3  A když se posadil na hoře Olivetské, přistoupili k němu učedlníci jeho soukromí, řkouce: Pověz nám, kdy to bude, a která znamení budou příchodu tvého a skonání světa?
[NBK] Mt 24:20 Proto se modlete, aby váš útěk nenastal v zimě nebo v sobotní den.
[CEP2001] Sk 13:14 Přes Perge šli dál do Pisidské Antiochie. Když nastala sobota, vešli do synagógy a posadili se.
[KB1613] Sk 13:27 Nebo ti, kteříž přebývají v Jeruzalémě, a knížata jejich, toho Ježíše neznajíce, odsoudili, a tak hlasy prorocké, kteříž se na každou sobotu čtou, naplnili.
[KB1613] Sk 13:42 A když vycházeli ze školy Židovské, prosili pohané, aby jim v druhou sobotu mluvili táž slova.
[KB1613] Sk 13:44 V druhou pak sobotu téměř všecko město sešlo se k slyšení slova Božího.
[KB1613] Sk 15:21 Nebo Mojžíš od dávních věků má po městech, kdo by jej kázal, poněvadž v školách na každou sobotu čítán bývá.
[KB1613] Sk 16:13 V den pak sobotní vyšli jsme ven za město k řece, kdež býval obyčej modliti se. A usadivše se, mluvili jsme ženám, kteréž se tu byly sešly.
[KB1613] Sk 17:2 Tedy Pavel podlé obyčeje svého všel k nim, a po tři soboty kázal jim z písem,
[NBK] Sk 18:4 Každou sobotu však promlouval v synagoze a přesvědčoval Židy i Řeky.
Každou sobotu!!!!!!!!!!!
Vložil si sem verše opisujúce iba židovskú tradíciu. To ako by som sa s tebou prel o to, že židia nedodržiavali šabat. Ale ja som nikdy nenapísal, že židia šabat nedodržiavali aj keď nevedeli, čo je a čo nie je dodržanie šabatu, snažili sa a snažili až im unikol akosi Boh sám a mali len svoju šabatnú tradíciu. Pokukovali jeden po druhom a tľapkali sa po pleci ako oni sami lepšie dodržiavajú šabat ako niekto iný a aby lepšie dodržiavali šabat ešte si položili na seba a všetkých prísnejšie pravidlá, lebo ani oni, židia, tak ako vy adventisti ani neviete ako šabat zachovať, lebo neexistuje definícia zachovania šabatu.

Ak by som chcel niekoho o niečom presviedčať a viem, že sa moja cieľová skupina, ktorú chcem presviedčať schádza každú stredu o pol piatej v kultúrnom dome, musím za nimi chodiť do kultúrneho domu, kde sa schádzajú v stredu o pol piatej. Ak by som bol pôvodne člen tej mojej cieľovej supiny, potom by sa dalo napísať, že podľa mojej obyčaje som za nimi chodil každú stredu o pol piatej do kultúrneho domu. To ale nedokazuje nič. Pavlova obyčaj bolo kázať. Pavlova úloha ako apoštola bola presviedčať Židov, Grékov aj pohanov, pričom presviedčanie v kontexte písma znamenalo ohlasovanie evanjelia a pre židov to bolo posolstvo SZ, aby v starých textoch spoznali mesiáša Boží plán Novej Zmluvy. Domnievam sa teda, že Pavel voči židom bol presviedčateľom a viac teológom ako voči pohanom. Aby sa stretol zo židmi a sám bol žid a nechodil za nimi dom od domu ale ich mohol spoločne uvádzať do pravdy SZ o Pánovi Ježišovi, chodil za nimi počas šabatu tak, ako bol zvyknutý.

Pavel ako aj apoštoli nerobili z pohanov, ktorí sa stali kresťanmi židov, ani Pán Ježiš im nekázal aby išli hlásať evanjelium a narobili zo všetkých ktorým oznámia evanjelium Pána Ježiša židov. Aj keď oni sami, apoštolovia, svojim pôvodom židia boli, ale podľa Biblie rozlišovali medzi židmi a pohanmi, neučili zachovávať šabat ani jednych ani druhých. To by po nanebovstúpení Pána Ježiša celé hnutie evanjelizujúcich apoštolov len vyrobilo zo všetkých (pohanov aj židov) adventistov.

Neregistrovaný

Re: Čisté a nečisté

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Tu vôbec nejde o ro, či sobota je alebo nie je biblická, pretože aj NZ aj SZ jasne svedčia o sobote. Prosím, dokážte mi vy, svätitelia nedele o akú časť Písma sa opierate, ktorá hovorí o tom, že Boh zmenil deň odpočinku zo soboty (7. deň) na nedeľu (1. deň).

Member
Príspevky: 300
Dátum registrácie: 27 Sep 2016, 19:13
Kontaktovať používateľa:

Re: Čisté a nečisté

Neprečítaný príspevok od používateľa Member »

To áno, vôbec nejde o to, či šabat je biblický alebo nebiblický. Môžeme iba uvažovať nad tým, či by šabat pripadal na dnešnú sobotu, koho sa týkal, kedy začal, kedy skončil, na koho poukazoval, ku čomu smeroval. SZ aj NZ jasne svedčia o šabate, ukazujú na nespochybniteľnú tradíciu židov v dodržiavaní znamenia zmluvy tak, ako to spomína SZ. Nikdy nepíšem nič iné. Šabat sa nedá vymazať zo SZ ani NZ, je spojený s Izraelom a ten sa ťahá ako niť od SZ až do NZ.

A prečo by mal Boh čokoľvek meniť? Prečo by Boh zmenil odpočinok židov? Z Písma mi nie je zrejmé to, že by Boh nariadil odpočinok každý siedmy deň všetkým v SZ ani v NZ, nie je zrejmé, že by Boh vyžadoval zachovávanie šabatu od iných národov. Boží odpočinok trvá od stvorenia sveta a židom Boh dal odpočinok po šiestich dňoch pracovania.

Neviem, ako sa dá svätiť nedeľa alebo sobota alebo hocijaký iný deň. Zadefinuj, čo znamená svätiť nejaký deň a môžeme uvažovať nad tým svätením.

Prosím, dokážte mi vy, zachovávači šabatu, o akú časť Písma sa opierate, ktorá hovorí o tom, že 7. deň odpočinku je dnešná sobota (deň Saturna). A ak by chcel dnes kresťan tento deň identifikovať aby odpočíval ako žid v správny deň a nebol v omyle ale iba dôvere v Písmo, ako si má tento deň kresťan podľa Písma dnes nájsť?

Neregistrovaný

Re: Čisté a nečisté

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Navrhuji adminovi přesunout diskusi do jiné sekce, už nejde o čisté a nečisté, ale o sabat

Tomáš Plechatý

Re: Čisté a nečisté

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatý »

Hosť napísal:Tu vôbec nejde o ro, či sobota je alebo nie je biblická, pretože aj NZ aj SZ jasne svedčia o sobote. Prosím, dokážte mi vy, svätitelia nedele o akú časť Písma sa opierate, ktorá hovorí o tom, že Boh zmenil deň odpočinku zo soboty (7. deň) na nedeľu (1. deň).
Hoste jsem rád, že jsi napsal tento příspěvek. Čekal jsem tu otázku tohoto typu od někoho.

Tu se ukazuje tvá malá vnímavost současné ,,bitvy" o sobotu.
Nejsou tu žádní ,,světitelé neděle"!!! A tedy se nemusí opírat o nějakou část písma, která by o tom mluvila.

Tento odvěký nepřítel adventismu - ,,světitelé neděle" - má podobný problém jako jednorožci.
1) Není o něm zmínka v bibli
2) Je na vymření

Současné námitky proti ,,světitelům soboty" totiž nejsou kvůli obhajobě neděle, ale kvůli svobodě a odpočinutí v Kristu!!!

Sice se někde na světě dodnes najdou nerozumní křesťané, kteří hájí svěcení neděle biblí nebo církevní tradicí, ale zde na fóru za 2 roky se nevyskytl ani jeden!!!
Tvá otázka zde umístěná je tedy naprosto zbytečná.

Přestaňte bojovat proti téměř uměle vytvořeným nepřátelům, které můžete biblicky přebít a začněte konečně čelit námitkám současných křesťanů, kteří nestojí na židovské ani katolické tradici, ale na bibli a na nové smlouvě uzavřené kristovou krví.
Odpůrce soboty nemůže zaškatulkovat do přihrádky kam nepatří, jen proto, že vy jste zvyklí je tam zařazovat.

John 3:16
Príspevky: 299
Dátum registrácie: 28 Dec 2015, 18:54
Kontaktovať používateľa:

Re: Čisté a nečisté

Neprečítaný príspevok od používateľa John 3:16 »

V sobotu v nákupnom centre som si dal v reštaurácii bravčový rezeň. Mal by som mať výčitky svedomia? Podľa adventistov asi áno. A o tom je celá táto diskusia..

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Čisté a nečisté

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Member napísal:
mikim napísal:Jestliže ti nějakých "duch" neukazuje, že máš dodržovat celé Desatero přikázání a nevede tě k tomu co je správné a co vede k životu (což Desatero právě dělá, ukazuje na hřích), pak to zcela jistě není duch Boží, kterého posloucháš, ale spíše duch satanův, který ti namlouvá co chce a co není v souladu s Písmem, které jasně u Jakuba říká, "provinil jsi se proti jednomu přikázání, provinil jsi se proti všem"!
Nenapísal som, že ma Duch nevedie dodržiavať celé Desatoro. Pán Ježiš vydal nové prikázania. Židia dodržiavali celé Desatoro a šabat dodržiavali asi úplne zo všetkých najviac a keď prišlo ku tomu aby použili Ducha a spoznali Mesiáša, žili ďalej podľa Desatora, vybrali si Barabáša a Ježiša nechali potupiť a umučili ho pozerajúc sa na to tými istými očami, ktoré dodržiavali celé Desatoro.
mikim napísal:Tak si dělej co chceš, ale pak nečti Písmo a neposlouchej ani nekopíruj ve všem Ježíše, apoštoly, kteří všichni jako křesťané šabat (svátek) v sedmý den sobotu dodržovali a Ježíš měl zákon Boží ve svém nitru a proto i nám ho dal do srdce a mysli.
Šabat bol nariadený židom a tí, ktorých menuješ šabat dodržiavali, lebo židia boli. Daj príklad nejakého pohana, ktorý šabat dodržiaval po jeho obrátení, keď sa už stal kresťanom. Etiópčan dodržiaval šabat? Nariaďovali apoštolovia pohanom dodržiavať šabat ako židia?
mikim napísal:[KB1613] L 2:42 A když byl ve dvanácti letech, a oni vstupovali do Jeruzaléma, podlé obyčeje toho dne svátečního. (Kristův výrok)
[KB1613] L 4:16 I přišel do Nazaréta, kdež byl vychován, a všel podlé obyčeje svého v den sobotní do školy. I vstal, aby četl.
[KB1613] L 4:31 I sstoupil do Kafarnaum, města Galilejského, a učil je ve dny sobotní.
[KB1613] L 6:6 Stalo se pak i v jinou sobotu, že všel do školy Ježíš a učil. A byl tu člověk, jehož pravá ruka byla uschlá.
[KB1613] L 23:56 Vrátivše se pak, připravily vonné věci a masti, ale v sobotu odpočinuly, podlé přikázaní.
[KB1613] J 12:49 Nebo já sám od sebe jsem nemluvil, ale ten, kterýž mne poslal, Otec, on mi přikázaní dal, co bych měl praviti a mluviti.

[KB1613] J 12:50 A vím, že přikázaní jeho jest život věčný. A protož, což já mluvím, jakž mi pověděl Otec, takť mluvím.
[KB1613] J 15:10 Budete-li zachovávati přikázaní má, zůstanete v mém milování, jakož i já přikázaní Otce svého zachoval jsem, i zůstávám v jeho milování.
Matouš 24:3  A když se posadil na hoře Olivetské, přistoupili k němu učedlníci jeho soukromí, řkouce: Pověz nám, kdy to bude, a která znamení budou příchodu tvého a skonání světa?
[NBK] Mt 24:20 Proto se modlete, aby váš útěk nenastal v zimě nebo v sobotní den.
[CEP2001] Sk 13:14 Přes Perge šli dál do Pisidské Antiochie. Když nastala sobota, vešli do synagógy a posadili se.
[KB1613] Sk 13:27 Nebo ti, kteříž přebývají v Jeruzalémě, a knížata jejich, toho Ježíše neznajíce, odsoudili, a tak hlasy prorocké, kteříž se na každou sobotu čtou, naplnili.
[KB1613] Sk 13:42 A když vycházeli ze školy Židovské, prosili pohané, aby jim v druhou sobotu mluvili táž slova.
[KB1613] Sk 13:44 V druhou pak sobotu téměř všecko město sešlo se k slyšení slova Božího.
[KB1613] Sk 15:21 Nebo Mojžíš od dávních věků má po městech, kdo by jej kázal, poněvadž v školách na každou sobotu čítán bývá.
[KB1613] Sk 16:13 V den pak sobotní vyšli jsme ven za město k řece, kdež býval obyčej modliti se. A usadivše se, mluvili jsme ženám, kteréž se tu byly sešly.
[KB1613] Sk 17:2 Tedy Pavel podlé obyčeje svého všel k nim, a po tři soboty kázal jim z písem,
[NBK] Sk 18:4 Každou sobotu však promlouval v synagoze a přesvědčoval Židy i Řeky.
Každou sobotu!!!!!!!!!!!
Vložil si sem verše opisujúce iba židovskú tradíciu. To ako by som sa s tebou prel o to, že židia nedodržiavali šabat. Ale ja som nikdy nenapísal, že židia šabat nedodržiavali aj keď nevedeli, čo je a čo nie je dodržanie šabatu, snažili sa a snažili až im unikol akosi Boh sám a mali len svoju šabatnú tradíciu. Pokukovali jeden po druhom a tľapkali sa po pleci ako oni sami lepšie dodržiavajú šabat ako niekto iný a aby lepšie dodržiavali šabat ešte si položili na seba a všetkých prísnejšie pravidlá, lebo ani oni, židia, tak ako vy adventisti ani neviete ako šabat zachovať, lebo neexistuje definícia zachovania šabatu.

Ak by som chcel niekoho o niečom presviedčať a viem, že sa moja cieľová skupina, ktorú chcem presviedčať schádza každú stredu o pol piatej v kultúrnom dome, musím za nimi chodiť do kultúrneho domu, kde sa schádzajú v stredu o pol piatej. Ak by som bol pôvodne člen tej mojej cieľovej supiny, potom by sa dalo napísať, že podľa mojej obyčaje som za nimi chodil každú stredu o pol piatej do kultúrneho domu. To ale nedokazuje nič. Pavlova obyčaj bolo kázať. Pavlova úloha ako apoštola bola presviedčať Židov, Grékov aj pohanov, pričom presviedčanie v kontexte písma znamenalo ohlasovanie evanjelia a pre židov to bolo posolstvo SZ, aby v starých textoch spoznali mesiáša Boží plán Novej Zmluvy. Domnievam sa teda, že Pavel voči židom bol presviedčateľom a viac teológom ako voči pohanom. Aby sa stretol zo židmi a sám bol žid a nechodil za nimi dom od domu ale ich mohol spoločne uvádzať do pravdy SZ o Pánovi Ježišovi, chodil za nimi počas šabatu tak, ako bol zvyknutý.

Pavel ako aj apoštoli nerobili z pohanov, ktorí sa stali kresťanmi židov, ani Pán Ježiš im nekázal aby išli hlásať evanjelium a narobili zo všetkých ktorým oznámia evanjelium Pána Ježiša židov. Aj keď oni sami, apoštolovia, svojim pôvodom židia boli, ale podľa Biblie rozlišovali medzi židmi a pohanmi, neučili zachovávať šabat ani jednych ani druhých. To by po nanebovstúpení Pána Ježiša celé hnutie evanjelizujúcich apoštolov len vyrobilo zo všetkých (pohanov aj židov) adventistov.

...Pán Ježiš vydal nové prikázania.

Nevydal jim ve skutečnosti žádní nová přikázání, ale řekl, jim jen ty stará z knih Mojžíšových...Miluj Boha svého a Miluj bližního svého, tyto dvě jim doplnil k Desateru, resp. Desatero je shrnuto v těchto dvou přikázáních. To dokáže pochopit každý křesťan jen ty jako nekřesťan a ateista ne a potřebuješ mít jako nevěřící "Tomáš" v Písmu přímo napsanou větu "Ježíš shrnul Desatero do dvou přikázání", která tam ale takto popsána není, jinak tomu neuvěříš.

...Šabat bol nariadený židom a tí, ktorých menuješ šabat dodržiavali, lebo židia boli. Daj príklad nejakého pohana, ktorý šabat dodržiaval po jeho obrátení, keď sa už stal kresťanom. Etiópčan dodržiaval šabat? Nariaďovali apoštolovia pohanom dodržiavať šabat ako židia?

Šabat byl ustanoven v sedmý den jako odpočinutí Hospodina, který jej požehnal a posvětil dávno před tím, než nějaký židovský národ vůbec existoval a byl stvořený pro člověka jak potvrzuje Ježíš. Kolem Ježíše v tu dobu byly zástupy lidí, nevěřím, že jen zástupy židů, kteří za nim chodili, ale spíše naopak pohanů, kteří chtěli slyšet Boží Slovo a nejen lpět na tradici židů.
Etiopan věřím dodržoval Desatero jako všichni okolo něj, těžko by se stavěl proti všem ostatním a Desatero - když ho dodržuješ vede tě to k věčnému životu, nedodržoval jako ostatní křesťané.
Apoštolové mluví o všech, kdo dodržují přikázání Boží, že to je ta největší láska a to vede spolu s Ježíšovou vírou ke spasení ("aby mohli vstoupit do města N. Jeruzaléma), a ten kdo je dodržuje poznal Ježíše a miluje jej, naopak ten kdo je nedodržuje je lhář a není v něm pravda.

...Vložil si sem verše opisujúce iba židovskú tradíciu.

Nelži, je psáno, že v sobotu vyučoval židy i řeky, kteří za nim chodili a prosili ho, aby je vyučoval další soboty. Tak nám dávali apoštolové jasný příklad v tom, že sobota platila i po vzkříšení Ježíše Krista, a že nikdy nikdo ji nezměnil ani nezrušil!!!

...lebo neexistuje definícia zachovania šabatu.

Jak jsem zde (nebo v článcích) vložil v jednom z minulých komentářů jak se doporučuje nikoliv nařizuje zachovávat sobota u adventistů:

http://casdpribram.sweb.cz/Oficial/Sobota.htm

Ale jestli si ji chceš zachovávat jak ty chceš, pokud chceš, Tvoje věc, důležité je, abys dodržel Desatero, nejen 4. přikázání, ale všech 10!!!

...Aj keď oni sami, apoštolovia, svojim pôvodom židia boli, ale podľa Biblie rozlišovali medzi židmi a pohanmi, neučili zachovávať šabat ani jednych ani druhých. To by po nanebovstúpení Pána Ježiša celé hnutie evanjelizujúcich apoštolov len vyrobilo zo všetkých (pohanov aj židov) adventistov.[/quote]

Jak to víš, že neučili? Sami byli jak jsem na těch mnoha verších ukázal příkladem a scházeli se v sobotu ke studiu Božího Slova a tak jasně dávali najevo, který den platí ke scházení. A od jejich dob zachovávali sobotu lidé až dodnes, po celé dějiny se našel vždycky někdo kdo zachovával sobotu po celém světě, podívej se na tyto videa 3,4,5:

http://www.3an.sk/pg_detail.php?id=70247

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Čisté a nečisté

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Member napísal:To áno, vôbec nejde o to, či šabat je biblický alebo nebiblický. Môžeme iba uvažovať nad tým, či by šabat pripadal na dnešnú sobotu, koho sa týkal, kedy začal, kedy skončil, na koho poukazoval, ku čomu smeroval. SZ aj NZ jasne svedčia o šabate, ukazujú na nespochybniteľnú tradíciu židov v dodržiavaní znamenia zmluvy tak, ako to spomína SZ. Nikdy nepíšem nič iné. Šabat sa nedá vymazať zo SZ ani NZ, je spojený s Izraelom a ten sa ťahá ako niť od SZ až do NZ.

A prečo by mal Boh čokoľvek meniť? Prečo by Boh zmenil odpočinok židov? Z Písma mi nie je zrejmé to, že by Boh nariadil odpočinok každý siedmy deň všetkým v SZ ani v NZ, nie je zrejmé, že by Boh vyžadoval zachovávanie šabatu od iných národov. Boží odpočinok trvá od stvorenia sveta a židom Boh dal odpočinok po šiestich dňoch pracovania.

Neviem, ako sa dá svätiť nedeľa alebo sobota alebo hocijaký iný deň. Zadefinuj, čo znamená svätiť nejaký deň a môžeme uvažovať nad tým svätením.

Prosím, dokážte mi vy, zachovávači šabatu, o akú časť Písma sa opierate, ktorá hovorí o tom, že 7. deň odpočinku je dnešná sobota (deň Saturna). A ak by chcel dnes kresťan tento deň identifikovať aby odpočíval ako žid v správny deň a nebol v omyle ale iba dôvere v Písmo, ako si má tento deň kresťan podľa Písma dnes nájsť?

Od stvoření světa je sobota stále sedmým dnem v kalendáři a dodnes ještě min. v 1/3 zemí na celém světě zejména v anglicky mluvících vč. USA, Kanady, VB, Austrálie apod., u nás byla až do 50 let než ji komouši posunuli začátek týdne na pondělí. A samozřejmě v Izraei se také nic nezměnilo, a to ani po všech pokusem změnit kalendář.

...Z Písma mi nie je zrejmé to, že by Boh nariadil odpočinok každý siedmy deň všetkým v SZ ani v NZ, nie je zrejmé, že by Boh vyžadoval zachovávanie šabatu od iných národov.

4. Pamatuj na sobotní den, abys ho posvětil. Šest dní budeš pracovat a dělat všechnu svou práci, 10ale sedmý den je sobota patřící Hospodinu, tvému Bohu. Nebudeš dělat žádnou práci ty ani tvůj syn ani tvá dcera, tvůj otrok ani tvá otrokyně, tvé zvíře ani tvůj příchozí, který je ve tvých branách, protože šest dní Hospodin dělal nebesa a zemi, moře a všechno, co je v nich, a sedmý den odpočinul. Proto Hospodin požehnal sobotní den a posvětil ho.

Kdy mají pamatovat na sobotu? Jen jeden krát měli pracovat 6 dní a 7 odpočinout? a pak už nemuseli? Jen jedenkrát nesměli zavraždit, krást, smilnit, a pak už mohli? To podle Tebe říká Desatero?

[KB1613] Ez 20:12 Nadto i soboty své vydal jsem jim, aby byly na znamení mezi mnou a mezi nimi, aby znali, že já Hospodin jsem posvětitel jejich.

[KB1613] Ez 20:20 Též soboty mé svěťte, i budou na znamení mezi mnou a vámi, aby známé bylo, že já jsem Hospodin Bůh váš.

[KB1613] Ez 22:8 Svatými věcmi mými zhrdáš, a sobot mých poškvrňuješ.

Bůh to od pohanských národů nevyžadoval, ale pokud by ho přijali a sloužili mu tak ano, měli světit soboty:
[KB1613] Iz 56:6 Cizozemce pak, kteříž by se připojili k Hospodinu, aby sloužili jemu, a milovali jméno Hospodinovo, jsouce u něho za služebníky, všecky ostříhající soboty, aby jí nepoškvrňovali, a držící smlouvu mou,

[KB1613] Iz 56:7 Ty přivedu k hoře svatosti své, a obveselím je v domě svém modlitebném. Zápalové jejich a oběti jejich příjemné mi budou na oltáři mém; nebo dům můj dům modlitby slouti bude u všech národů.

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Čisté a nečisté

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

John 3:16 napísal:V sobotu v nákupnom centre som si dal v reštaurácii bravčový rezeň. Mal by som mať výčitky svedomia? Podľa adventistov asi áno. A o tom je celá táto diskusia..
Vy Slováci jste masožravý národ jen co je pravda...ale už i u Vás dostávají lidé rozum a učí se maso omezovat...

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných