Definícia zachovania/dodržania šabatu

Diskusia o vieroučných bodoch CASD.
Laco
Príspevky: 143
Dátum registrácie: 25 Jan 2017, 19:35
Kontaktovať používateľa:

Re: Definícia zachovania/dodržania šabatu

Neprečítaný príspevok od používateľa Laco »

Definícia zachovania a dodržania sabatu…. Na odľahčenie témy. V tradičných židovských rodinách je sobota výnimočná aj v tom že žena keď v týždni v markete vidí pekný veľký strapec hrozna, kúpi ho a odloží na sobotu. Chcú mať pocit že Boh na nich myslí a ponúka im to najlepšie. A samozrejme keď muž nemá na ženu v týždni čas, v sobotu si ho nájde a ženu uspokojí. Aj to patrí k židovskému chápaniu požehnania. :D

Member
Príspevky: 300
Dátum registrácie: 27 Sep 2016, 19:13
Kontaktovať používateľa:

Re: Definícia zachovania/dodržania šabatu

Neprečítaný príspevok od používateľa Member »

mikim napísal:...Výklad zákona je individuálny a postavený na radách a odporúčaniach?
Přesně tak výklad Desatera Božích přikázání je postavený na radách a doporučeních podle dalších veršů v Písmu, ve kterých Bůh Otec mluví o sobotě. A je na každém kolik toho přijme a kolik toho bude nad rámec Desatera dobrovolně dodržovat.
Boh Otec v Písme ale nehovoril o dnešnej sobote, teda o dni, ktorý je dnes v sobotu. Boh Otec v Písme hovoril ľudu Izraela o šabate. Ak by šabat židov pripadol na dnešnú sobotu, tak podľa individuálneho výkladu Desatora a podľa ďalších veršov z Písma, ktoré boli opäť určené iba židom ja dodržiavam šabat v sobotu.

Lída Rohalová
Príspevky: 911
Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
Kontaktovať používateľa:

Re: Definícia zachovania/dodržania šabatu

Neprečítaný príspevok od používateľa Lída Rohalová »

mikim napísal:Milost Boží + poslušnost znamenající činění Boží vůle, zahrnující z lásky dodržování Desatera Božích přikázání ( také zhrnutých do dvou přikázání Miluj Boha a Miluj bližního svého) + skutky víry (viz Jakub) neboli skutky svatých = spasení
Takže podle Tvého pojetí takto: Milost Boží + dodatky = spasení. Je milost Boží doplňkem těch dodatků, nebo jsou dodatky doplňkem milosti?

Pokud by platila Tvá definice spasení, jakou šanci by měl lotr na kříži?

Zajišťuje Ti tato Tvá definice radostnou důvěru pro den soudu?

Na spasení jsem se Tě ptala, protože tvrdíš, že sobota se spasením souvisí.

"Aby mohl Boží lid úspěšně splnit toto poslání - vyvýšit Boží zákon- a dodržovat jeho zanedbávanou sobotu, bude muset dát důsledný a láskou naplněný příklad zachovávání soboty." Adventisté sedmého dne věří, 1999, str. 315

V čem tento důsledný a láskou naplněný příklad zachovávání soboty spočívá? Jak to vypadá v praxi?

Lída Rohalová
Príspevky: 911
Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
Kontaktovať používateľa:

Re: Definícia zachovania/dodržania šabatu

Neprečítaný príspevok od používateľa Lída Rohalová »

Laco napísal:Definícia zachovania a dodržania sabatu…. Na odľahčenie témy. V tradičných židovských rodinách je sobota výnimočná aj v tom že žena keď v týždni v markete vidí pekný veľký strapec hrozna, kúpi ho a odloží na sobotu. Chcú mať pocit že Boh na nich myslí a ponúka im to najlepšie. A samozrejme keď muž nemá na ženu v týždni čas, v sobotu si ho nájde a ženu uspokojí. Aj to patrí k židovskému chápaniu požehnania. :D
Laco, to je dobré :).

Vďaka Bohu aj za Jeho dary, nie?

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Definícia zachovania/dodržania šabatu

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Lída Rohalová napísal:
mikim napísal:Milost Boží + poslušnost znamenající činění Boží vůle, zahrnující z lásky dodržování Desatera Božích přikázání ( také zhrnutých do dvou přikázání Miluj Boha a Miluj bližního svého) + skutky víry (viz Jakub) neboli skutky svatých = spasení
Takže podle Tvého pojetí takto: Milost Boží + dodatky = spasení. Je milost Boží doplňkem těch dodatků, nebo jsou dodatky doplňkem milosti?

Pokud by platila Tvá definice spasení, jakou šanci by měl lotr na kříži?

Zajišťuje Ti tato Tvá definice radostnou důvěru pro den soudu?

Na spasení jsem se Tě ptala, protože tvrdíš, že sobota se spasením souvisí.

"Aby mohl Boží lid úspěšně splnit toto poslání - vyvýšit Boží zákon- a dodržovat jeho zanedbávanou sobotu, bude muset dát důsledný a láskou naplněný příklad zachovávání soboty." Adventisté sedmého dne věří, 1999, str. 315

V čem tento důsledný a láskou naplněný příklad zachovávání soboty spočívá? Jak to vypadá v praxi?
...Je milost Boží doplňkem těch dodatků, nebo jsou dodatky doplňkem milosti?

Obojí je stejně důležité, bez milosti nemůžeš být spasená a bez dodatků, které znáš z Písma a které proto z lásky k Ježíši plníš také ne.

...Pokud by platila Tvá definice spasení, jakou šanci by měl lotr na kříži?

Lotr na kříži je výjimka, na kříži už nic víc dělat nemohl..., pokud by nebyl na kříži možná by ani v Ježíše neuvěřil, a pokud ano, pak by určitě dělal to co všichni ostatní křesťané.

...Zajišťuje Ti tato Tvá definice radostnou důvěru pro den soudu?

Zcela jistě!

Jan 3:18  Kdož věří v něho, nebude odsouzen, ale kdož nevěří, jižť jest odsouzen; nebo neuvěřil ve jméno jednorozeného Syna Božího.

Římanům 2:12  Kteřížkoli zajisté bez Zákona hřešili, bez Zákona i zahynou; a kteřížkoli pod Zákonem byvše hřešili, skrze Zákon odsouzeni budou,

[KB1613] Jk 2:11 Ten zajisté, kterýž řekl: Nesesmilníš, takéť řekl: Nezabiješ. Pakli bys nesesmilnil, ale zabil bys, učiněn jsi přestupníkem zákona.

[KB1613] Jk 2:12 Tak mluvte, a tak čiňte, jako ti, kteříž podlé zákona svobody souzeni býti máte.

Matouš 5:21  Slyšeli jste, že řečeno jest od starých: Nezabiješ. Pakli by kdo zabil, povinen bude státi k soudu.

Matouš 5:22  Ale jáť pravím vám: Že každý, kdož se hněvá na bratra svého bez příčiny, povinen k soudu státi. Kdož by pak řekl bratru svému: Rácha, povinen bude před radou státi; a kdož by řekl: Blázne, povinen bude pekelný oheň trpěti.

2 Tesalonickým 2:12  A aby odsouzeni byli všickni, kteříž neuvěřili pravdě, ale oblíbili sobě nepravost.

Tříbící soud probíhá dnes nad námi věřícími a rozsudek bude vynesen až na soudu kde obdržíme odměnu nebo trest.

1 Petrův 4:17  Neboť jest čas, aby se začal soud od domu Božího. A poněvadž nejprv začíná se od nás, jakýž bude konec těch, kteříž nejsou povolni evangelium Božímu?

Zjevení Janovo 14:7  Řkoucího velikým hlasem: Bojte se Boha, a vzdejte jemu chválu, neboť přišla hodina soudu jeho; a klanějte se tomu, kterýž učinil nebe i zemi i moře i studnice vod.

Zjevení Janovo 20:13  A vydalo moře mrtvé, kteříž byli v něm, tolikéž smrt i peklo vydali ty, kteříž v nich byli, i souzeni jsou jeden každý podle skutků svých.

Zjevení Janovo 20:12  I viděl jsem mrtvé, malé i veliké, stojící před obličejem Božím, a knihy otevříny jsou. A jiné knihy také jsou otevříny, to jest knihy života, i souzeni jsou mrtví podle toho, jakž psáno bylo v knihách, totiž podle skutků svých.

Jan 5:29  A půjdou ti, kteříž dobré věci činili, na vzkříšení života, ale ti, kteříž zlé věci činili, na vzkříšení soudu.

Jan 5:24  Amen, amen pravím vám: Že kdož slovo mé slyší, a věří tomu, jenž mne poslal, máť život věčný, a na soud nepřijde, ale přešelť jest z smrti do života.

Matouš 25:31  A když přijde Syn člověka v slávě své, a všickni svatí andělé s ním, tedy se posadí na trůnu velebnosti své,
32  A shromážděni budou před něj všickni národové. I rozdělí je na různo, jedny od druhých, tak jako pastýř odděluje ovce od kozlů.
33  A postavíť ovce zajisté na pravici své, kozly pak na levici.
34  Tedy dí Král těm, kteříž na pravici jeho budou: Pojďte požehnaní Otce mého, dědičně vládněte královstvím, vám připraveným od ustanovení světa.

Matouš 25:41  Potom dí i těm, kteříž na levici budou: Jděte ode mne zlořečení do ohně věčného, kterýž jest připraven ďáblu i andělům jeho.
42  Neboť jsem lačněl, a nedali jste mi jísti; žíznil jsem, a nedali jste mi píti;
43  Hostem jsem byl, a nepřijali jste mne; nah, a neodívali jste mne; nemocen a v žaláři jsem byl, a nenavštívili jste mne.
44  Tedy odpovědí jemu i oni, řkouce: Pane, kdy jsme tebe vídali lačného, neb žíznivého, aneb hostě, nebo nahého, neb nemocného, aneb v žaláři, a neposloužili jsme tobě?
45  Tedy odpoví jim, řka: Amen pravím vám: Čehož jste koli nečinili jednomu z nejmenších těchto, mně jste nečinili.
46  I půjdou tito do trápení věčného, ale spravedliví do života věčného.

Lída Rohalová
Príspevky: 911
Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
Kontaktovať používateľa:

Re: Definícia zachovania/dodržania šabatu

Neprečítaný príspevok od používateľa Lída Rohalová »

Lída Rohalová napísal:Je milost Boží doplňkem těch dodatků, nebo jsou dodatky doplňkem milosti?
mikim napísal:
Obojí je stejně důležité, bez milosti nemůžeš být spasená a bez dodatků, které znáš z Písma a které proto z lásky k Ježíši plníš také ne.
Tvoje definice spasení zní tedy takto: Milost Boží (50 %) + dodatky (50 %) = spasení.
Lída Rohalová napísal:Pokud by platila Tvá definice spasení, jakou šanci by měl lotr na kříži?
mikim napísal:Lotr na kříži je výjimka, na kříži už nic víc dělat nemohl..., pokud by nebyl na kříži možná by ani v Ježíše neuvěřil, a pokud ano, pak by určitě dělal to co všichni ostatní křesťané.
Bůh uděluje výjimečně spasení zdarma jen lidem, kteří toho již více učinit nemohou (viz lotr na kříži)? Nám ostatním už ke spasení Boží milost nestačí a musíme si ji ve zbylých 50 % "odpracovat"?

V Ef 2,8.9 se píše: "Neboť jste zachráněni milostí skrze víru; a ta záchrana není z vás-- je to Boží dar; není na základě skutků, aby se nikdo nechlubil."

Podle Tvého názoru by ten verš mohl vyznít třeba takto: "Neboť jste zachráněni milostí skrze víru a svými skutky; a ta záchrana není z vás, ale trochu ano - je to Boží dar a vaše zásluha; je na základě skutků, aby se všichni mohli chlubit." Promiň, z Tvé definice to vyplývá. A pokud by skutečně platila, lotr na kříži by neměl šanci.

Lída Rohalová napísal:Zajišťuje Ti tato Tvá definice radostnou důvěru pro den soudu?
mikim napísal:Zcela jistě!
Ve vláknu Čisté a nečisté mi utkvěl v hlavě Tvůj výrok:
mikim napísal:Ano každý adventista, který to myslí upřímně a chce být z lásky k Ježíši Kristu poslušný v plnění Boží vůle, musí mít i adekvátní strach z nespasení, i když již v naději na spasení z milosti může podle Písma doufat, stejně tak svým postojem svými hříšnými skutky může o tuto naději na spasení lehce přijít a musí činit ze všech svých hříchů pokání.
Který výrok mám brát tedy vážně? Naprostou jistotu pro den soudu, nebo adekvátní strach z nespasení?

Neodpověděl jsi na otázku, o kterou zde jde nejvíce, proto se tedy ptám znovu, jde přece o spasení:

"Aby mohl Boží lid úspěšně splnit toto poslání - vyvýšit Boží zákon- a dodržovat jeho zanedbávanou sobotu, bude muset dát důsledný a láskou naplněný příklad zachovávání soboty." Adventisté sedmého dne věří, 1999, str. 315

V čem tento důsledný a láskou naplněný příklad zachovávání soboty spočívá? Jak to vypadá v praxi?

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Definícia zachovania/dodržania šabatu

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Lída Rohalová napísal:
Lída Rohalová napísal:Je milost Boží doplňkem těch dodatků, nebo jsou dodatky doplňkem milosti?
mikim napísal:
Obojí je stejně důležité, bez milosti nemůžeš být spasená a bez dodatků, které znáš z Písma a které proto z lásky k Ježíši plníš také ne.
Tvoje definice spasení zní tedy takto: Milost Boží (50 %) + dodatky (50 %) = spasení.
Lída Rohalová napísal:Pokud by platila Tvá definice spasení, jakou šanci by měl lotr na kříži?
mikim napísal:Lotr na kříži je výjimka, na kříži už nic víc dělat nemohl..., pokud by nebyl na kříži možná by ani v Ježíše neuvěřil, a pokud ano, pak by určitě dělal to co všichni ostatní křesťané.
Bůh uděluje výjimečně spasení zdarma jen lidem, kteří toho již více učinit nemohou (viz lotr na kříži)? Nám ostatním už ke spasení Boží milost nestačí a musíme si ji ve zbylých 50 % "odpracovat"?

V Ef 2,8.9 se píše: "Neboť jste zachráněni milostí skrze víru; a ta záchrana není z vás-- je to Boží dar; není na základě skutků, aby se nikdo nechlubil."

Podle Tvého názoru by ten verš mohl vyznít třeba takto: "Neboť jste zachráněni milostí skrze víru a svými skutky; a ta záchrana není z vás, ale trochu ano - je to Boží dar a vaše zásluha; je na základě skutků, aby se všichni mohli chlubit." Promiň, z Tvé definice to vyplývá. A pokud by skutečně platila, lotr na kříži by neměl šanci.

Lída Rohalová napísal:Zajišťuje Ti tato Tvá definice radostnou důvěru pro den soudu?
mikim napísal:Zcela jistě!
Ve vláknu Čisté a nečisté mi utkvěl v hlavě Tvůj výrok:
mikim napísal:Ano každý adventista, který to myslí upřímně a chce být z lásky k Ježíši Kristu poslušný v plnění Boží vůle, musí mít i adekvátní strach z nespasení, i když již v naději na spasení z milosti může podle Písma doufat, stejně tak svým postojem svými hříšnými skutky může o tuto naději na spasení lehce přijít a musí činit ze všech svých hříchů pokání.
Který výrok mám brát tedy vážně? Naprostou jistotu pro den soudu, nebo adekvátní strach z nespasení?

Neodpověděl jsi na otázku, o kterou zde jde nejvíce, proto se tedy ptám znovu, jde přece o spasení:

"Aby mohl Boží lid úspěšně splnit toto poslání - vyvýšit Boží zákon- a dodržovat jeho zanedbávanou sobotu, bude muset dát důsledný a láskou naplněný příklad zachovávání soboty." Adventisté sedmého dne věří, 1999, str. 315

V čem tento důsledný a láskou naplněný příklad zachovávání soboty spočívá? Jak to vypadá v praxi?

...Tvoje definice spasení zní tedy takto: Milost Boží (50 %) + dodatky (50 %) = spasení.

Nezní, to jsi napsala ty, já jsem žádné procenta neuvedl!!! Pokud bych to měl oprocentovat, tak 100% milost a z toho vyplývající + 100% poslušnost a plnění Boží vůle kam patří i 100% zachovávání přikázání Božích vč. soboty.

...Bůh uděluje výjimečně spasení zdarma jen lidem, kteří toho již více učinit nemohou (viz lotr na kříži)? Nám ostatním už ke spasení Boží milost nestačí a musíme si ji ve zbylých 50 % "odpracovat"?

Asi ano, neznám jiný případ z Písma, komu by Ježíš řekl, že s ním bude v ráji...
Milost stačí a nám jak už jsem mnohokrát uvedl z přijaté milosti vyplývá i 100 plnění Boží vůle a poslušnost vč. dodržování Desatera! Dordžování Desatera není žádné odpracování, to děláš z lásky k Bohu, proto, že ho miluješ. "když mne milujete, budete zachovávát má přikázání". Pokud Ježíše nemiluješ pak chápu, že nemusíš zachovávat Boží přikázání. Ale pokud ho miluješ a nezachováváš jsi usvědčena jako lhářka a není v Tobě pravdy, to neříkám já, ale Ježíš.

Ty si pořád pleteš co je milost a zákon, doporučuji přečíst to článek, který jsem sem kvůli některým nechapavcům dal:
http://acos.tym.sk/clanky-f9/zakon-a-milost-t479.html

...Který výrok mám brát tedy vážně? Naprostou jistotu pro den soudu, nebo adekvátní strach z nespasení?

Platí obojí, rozhodně já osobně ani díky naději na dar milosti, který obdržím při 2PJK nemám 100% jistotu, že na soudu obdržím odměnu a nebudu odsouzen a je na místě mít adekvátní strach z toho, že o tuto milost, která je podmíněná následnou poslušností a činěním Boží vůle, a tím, že naopak budu vědomě hřešit a nevyznávat svoje hříchy a nečinit pokání mohu o tuto milost přijít.

...V čem tento důsledný a láskou naplněný příklad zachovávání soboty spočívá? Jak to vypadá v praxi?

Už jsem mnohokrát uvedl, jak to má vypadat v sobotu v praxi, nečetla jsi to snad?

http://casdpribram.sweb.cz/Oficial/Sobota.htm

Member
Príspevky: 300
Dátum registrácie: 27 Sep 2016, 19:13
Kontaktovať používateľa:

Re: Definícia zachovania/dodržania šabatu

Neprečítaný príspevok od používateľa Member »

mikim napísal:Lotr na kříži je výjimka, na kříži už nic víc dělat nemohl..., pokud by nebyl na kříži možná by ani v Ježíše neuvěřil, a pokud ano, pak by určitě dělal to co všichni ostatní křesťané.
Aká výnimka? Písal si o tom, že žiadna výnimka z Desatora nie je. Tak čo tu zas točíš o výnimke? Lotor nedodržal Desatoro. A bodka. Výnimka ale potvrdzuje pravidlo. Nie? Tu len vidieť, že milosť Božia a ospravedlnenie hriešnika v smrti Pána Ježiša je ničím zaslúžené Božie konanie. Inak by táto výnimka iba potvrdzovala, že Boh je nespravodlivý.

Ak je pre adventistami pokryvený výklad spasenia a ospravedlnenia kresťana pred Bohom nutné nepracovať v sobotu, žiadny adventistický kazateľ jednoducho k spaseniu nemôže dôjsť.
mikim napísal:...Zajišťuje Ti tato Tvá definice radostnou důvěru pro den soudu?
Zcela jistě!
Jan 3:18  Kdož věří v něho, nebude odsouzen, ale kdož nevěří, jižť jest odsouzen; nebo neuvěřil ve jméno jednorozeného Syna Božího.
Znamená to, že keď dnes náhle umrieš si spasený?

Member
Príspevky: 300
Dátum registrácie: 27 Sep 2016, 19:13
Kontaktovať používateľa:

Re: Definícia zachovania/dodržania šabatu

Neprečítaný príspevok od používateľa Member »

mikim napísal:Už jsem mnohokrát uvedl, jak to má vypadat v sobotu v praxi, nečetla jsi to snad?
http://casdpribram.sweb.cz/Oficial/Sobota.htm
To je zbierka pravidiel uctievačov jedného dňa v týždni v duchu kultu soboty.
Inak pomenované ide o formu modlárstva.

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Definícia zachovania/dodržania šabatu

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Member napísal:
mikim napísal:Lotr na kříži je výjimka, na kříži už nic víc dělat nemohl..., pokud by nebyl na kříži možná by ani v Ježíše neuvěřil, a pokud ano, pak by určitě dělal to co všichni ostatní křesťané.
Aká výnimka? Písal si o tom, že žiadna výnimka z Desatora nie je. Tak čo tu zas točíš o výnimke? Lotor nedodržal Desatoro. A bodka. Výnimka ale potvrdzuje pravidlo. Nie? Tu len vidieť, že milosť Božia a ospravedlnenie hriešnika v smrti Pána Ježiša je ničím zaslúžené Božie konanie. Inak by táto výnimka iba potvrdzovala, že Boh je nespravodlivý.

Lotr na kříži je výjimka, komu dalšímu ji takto Ježíš udělil?

Ak je pre adventistami pokryvený výklad spasenia a ospravedlnenia kresťana pred Bohom nutné nepracovať v sobotu, žiadny adventistický kazateľ jednoducho k spaseniu nemôže dôjsť.

Tím, že nepracuješ v sobotu dáváš najevo úctu ke svému Stvořiteli, který v sobotu odpočívá, je to Jeho den odpočinku!!! Tím, že miluješ svého Boha a svého Bližního budeš zachovávat Jeho přikázání. Pokud, ale Boha ještě nemiluješ, pak to pro Tebe logicky neplatí...

mikim napísal:...Zajišťuje Ti tato Tvá definice radostnou důvěru pro den soudu?
Zcela jistě!
Jan 3:18  Kdož věří v něho, nebude odsouzen, ale kdož nevěří, jižť jest odsouzen; nebo neuvěřil ve jméno jednorozeného Syna Božího.
Znamená to, že keď dnes náhle umrieš si spasený?
Pokud jsem uvěřil v Ježíše Krista a činím Jeho vůli mám naděj na spasení při 2PJK.

Podle Písma máš naději na spasení, na které v milosti Boží můžeš nyní dokonale doufat, ale kterou obdržíš až při 2PJK

Židům 9:28  Tak i Kristus jednou jest obětován, k shlazení mnohých lidi hříchů; podruhé pak bez hříchu ukáže se těm, kteříž ho čekají k spasení.

1 Petrův 1:13 Protož přepášíce bedra mysli vaší, a střízlivi jsouce, dokonale doufejte v té milosti, kteráž vám dána bude při zjevení Ježíše Krista,
1 Petrův 4:18  A poněvadž spravedlivý sotva k spasení přichází, bezbožný a hříšník kde se ukáže?

Marek 13:20  A kdyby Pán nezkrátil ty dny, nebyl by spasen žádný člověk. Ale kvůli svým vyvoleným zkrátí ty dny.

o víru máme bojovat a ne už nic nedělat, protože jsme spasení:

Judův 1:3  Nejmilejší, všecku snažnost vynakládaje na to, abych vám psal o obecném spasení, musil jsem psáti, vás napomínaje, abyste statečně bojovali o víru, kteráž jest jednou dána svatým.

Filipským 2:12  A tak, moji milí, jako jste vždycky byli poslušní - nikoli jen v mé přítomnosti, ale nyní mnohem více v mé nepřítomnosti - s bázní a chvěním uvádějte ve skutek své spasení.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 4 neregistrovaní