"asd12" Ty si absolútne vedľa a neskutočne blúdiš

. Vieš ty, že grécke slovo "PISTIS", čo prekladáme ako viera, je vlastne dôvera, teda vzťah? Vieš ty, že hebrejské slovo "JÁDÁ" znamená blízky vzťah? Postrehol si, že Ježiš Kristus neustále zdôrazňoval dôležitosť pohnútky? Pochopil si, že prečo prikázania rozširoval o tento rozmer, keď používal výraz: "Počuli ste, že bolo povedané starým...(nescudzoložíš, nezabiješ...) ale ja vám hovorím."? Ty nešťastník! O čom je "Milovať svojho Boha... a milovať svojho blížneho", keď nie o vzťahu? Nikto tu vzťahovú teológiu nespomínal, to si podsunul ty môj zlatý! Nazývaj to ako chceš, ale biblická pravda je taká, že našou
prioritnou povinnosťou je
nie bojovať za dodržiavanie predpisov a zákonov, ale za vzťah s Pánom Bohom! To nie je zahmlievanie, to je jediná cesta! To je ospravedlnenie vierou! My nemáme "zachovávať" so škrípajúcimi zubami a so zaťatými päsťami všetky predpisy (bohatý mládenec, starší syn márnotratného syna...) ale s tým a preto, že v nás "Pavlosky": "Nežije už ja, ale Kristus!" Pochopil si, že my nemáme fungovať tak, že vyhľadávame stále nové predpisy (druh hudobného žánru, forma oblečenia, decibely pri hudbe, "rúbanie a nerúbanie dreva pathfindermi" v sobotu, mieru charizmatičnosti a pod...), ale máme bojovať za vzťah s Ježišom Kristom? To nie je banalita! Skúsil si to? Čo všetko urobí nepriateľ spasenia preto, aby sa ti v tom nedarilo? Tu prebieha skutočný boj! keď sa držíš Ježiša, nemusíš už riešiť, čo a ako zachovávaš!!! ON ťa povedie a nemôže viesť inak, ako tak, že zachovávaš! Ale nie ty, ale ON v tebe! Takéto kresťanstvo je radostné, nie pochmúrne a neustále kritizujúce tých, ktorý sa do mojich predstáv nevojdú! A vieš čo sa môže stať? To, čo Ježiš hovorí Farizejom. Budeš možno trhať klasy v sobotu ako učeníci alebo jesť chlieb predloženia v chráme, ako Dávid!!!
"asd 12", keď dvaja robia to isté, nie je to to isté! Boh sa díva prioritne na
pohnútky, nie na výsledok, teda výkon!!! To hovorí aj EGW vo svojich komentároch. Vieš čo sa môže stať? Že niekto, kto sleduje každú sekundu začiatku a konca soboty, kto vylučuje z Božieho kráľovstva kúpajúceho sa adventistu v sobotu, pohoršuje sa nad pohybom mládeže pri piesni či nad hlasitosťou hudby alebo uhlom zodvihnutia rúk, nad decentnou náušnicou v uchu dievčaťa či dnes už aj chlapca

, nad telesnou váhou síce nestriedmeho, ale úprimného Božieho rečníka (Wilie Ramos) a odmietne jeho evanjelizáciu v Košiciach, tam
nakoniec v nebesiach nebude!! A ten, kto sa osvieži vo vode v sobotu, aby z nej mal väčšie požehnanie; ten, kto sa vlní v rytme hudby, lebo jeho srdce prekypuje láskou k Bohu (všimni si ako dopadla Míchaľ keď kritizovala tancujúceho Dávida) a túži to tak vyjadriť; ten kto zvýši svoj hlas, zodvihne svoje ruky, má v ušiach náušnicu, aby doladil svoj zovňajšok či ten, čo stále bojuje s nadváhou, lebo s apoštolom Pavlom konštatuje: "Biedny ja človek, robím nie to čo chcem, ale to, čo nechcem..." tam
nakoniec v nebesiach bude! Prečo? Lebo Pán Boh sa díva predovšetkým na pohnútky! Keby to tak nebolo, tak by Ježiš Farizejov a zákonníkov glorifikoval a oni by ho nevolali "žráčom a pijanom vína". Neobhajujem liberalizmus, vlažnosť, obhajujem úprimnosť a vrúcnosť vzťahu s Ježišom Kristom so všetkými jeho nedokonalými vonkajšími prejavmi!
Aj o tomto je tebou odsudzovaná a zosmiešňovaná tzv. "sázavská" teológia. O poctivom a zodpovednom a pokornom prístupe k textu Písma a k EGW, o odnaučovaní sa papagájskeho bezmyšlienkovitého opakovania výrokov EGW vystrihnutých z kontextu. To, že niektorí tú osobnú zodpovednosť zoči voči biblickému textu neustáli, je fakt, o ktorom by sa dalo už ale inde diskutovať.