BOŽIE MENO

Diskusia o vieroučných bodoch CASD.
mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

ambassador napísal:Jak tomu každý z nás vlasně věříme, rozumíme? Je jeden Bůh? Je trojjediný Bůh? Je dvojjediný Bůh? Je Bůh jeden a Kristus je kdo? Duch svatý, je Bůh, nebo vliv?
Citovat verš, jaký to má význam, když je možné proti tomu položit jiný verš?
omlouvám se bude to delší...

...Je jeden Bůh?

Ano podle Písma zcela 100% je to Bůh Otec. Není dvojjediný ani trojjediný Bůh, to v Písmu není.

Jakub 2x19: Ty věříš, že je jeden Bůh. To je správné. I démoni tomu věří, ale hrozí se toho.

Jan 17x3: A život věčný je v tom, když poznají tebe, jediného pravého Boha, a toho, kterého jsi poslal, Ježíše Krista.

Efezským 4x6: jeden je Bůh a Otec všech, který je nade všemi, skrze všechny působí a je ve všech.

Matouš 4x9-10: a řekne mu: „Toto všechno ti dám, padneš-li přede mnou a budeš se mi klanět.“ Tu mu Ježíš odpoví: „Jdi z cesty, satane, neboť je psáno: „Hospodinu, Bohu svému, se budeš klanět a jeho jediného uctívat.“

1. Janova 5x20-21: Víme, že Syn Boží přišel a dal nám schopnost rozeznávat, abychom poznali, kdo je pravý Bůh. A jsme v tom pravém Bohu, (pozn. Otci) protože jsme v jeho Synu Ježíši Kristu. On je ten pravý Bůh a věčný život. (pozn. Otec) Děti vyvarujte se modlářství. (pozn. stejně tak zde je jinými vykládači míněn i Ježíš Kristus, kdo je ten pravý Bůh a věčný život).

1.Timoteova 1x14-16: Abys bez poskvrny a výtky plnil své poslání až do příchodu našeho Pána Ježíše Krista. Jeho příchod zjeví v určený čas požehnaný a jediný Vládce, Král králů a Pán pánů. On jediný je nesmrtelný a přebývá v nepřístupném světle, jeho nikdo s lidí neviděl a nemůže vidět. Jemu patří čest a věčná moc. Amen. (pozn. Otci)

Juda 1x24-25: Tomu pak, který má moc uchránit vás před pádem a postavit neposkvrněné a v radosti před tvář své slávy, jedinému Bohu, který nás spasil skrze Ježíše Krista, našeho Pána, buď sláva, velebnost, vláda i moc přede vším časem i nyní i po všecky věky. amen.

4.Mojžíšova 4x35,39: Tobě bylo odhaleno poznání, že Hospodin je Bůh, kromě něho není žádný jiný.v39, Proto poznej dnes a vezmi si k srdci, že Hospodin je Bůh nahoře na nebesích i dole na zemi, žádný jiný není.

2.Mojžíšova 20x2-3: Já jsem Hospodin, tvůj Bůh, já jsem tě vyvedl z egyptské země, z domu otroctví. Nebudeš mít jiného boha mimo mne.

Izaiáš 41x4: Kdo to uskutečnil a vykonal? Ten, jenž od počátku povolává všechna pokolení. Já Hospodin jsem první, já budu též u posledních věcí.

Izaiáš 43x10-12: „Mými svědky jste vy, je výrok Hospodinův, a můj služebník, jehož jsem vyvolil. Tak mě poznáte a uvěříte mi a pochopíte, že to jsem já. Přede mnou nebyl vytvořen Bůh a nebude ani po mě. Já, já jsem Hospodin, kromě mne žádný spasitel není. Já jsem oznamoval a zachraňoval, já jsem ohlašoval, a nikdo cizí mezi vámi. Jste moji svědkové, je výrok Hospodinův, a já jsem Bůh!

Izaiáš 45x5-7: Já jsem Hospodin a jiného už není, mimo mne žádného Boha není…Aby poznali od východu slunce i od západu, že není žádného kromě mne. Jáť jsem Hospodin, a není, žádného více. Kterýž formuji světlo, a tvořím tmu, působím pokoj, a tvořím zlé, já Hospodin činím to všecko.

Izaiáš 48x11: Kvůli sobě, kvůli sobě samému to dělám. Což smí být mé jméno znesvěceno? Svou slávu nikomu nedám./pozn. tento verš moc nechápu, když v NZ je, že Otec dal slávu svému Synu- Ježíši Kristu nebo jej oslavil/.

...Je Bůh jeden a Kristus je kdo?

Kristus je Syn Boží. Je zajedno se svým Otcem. Není to jakási druhá osoba božství. Ježíš není součást dvojjediného ani trojjediného Boha, je ten, který byl fyzickou osobou jako člověk zde na zemi. Nikde není psáno, že by byl Ježíš duch (třeba už předtím v nebi), jako je jeho Otec duch.
Jedni říkají, že Ježíš byl na zemi plně člověkem i plně Bohem, jiní říkají, že byl jen 100% člověkem, ti i ti mohou mít pravdu, já se přikláním k těm kdo říkají, že zde byl 100% člověkem. A proč?

trocha ctrl C a ctrl V:

Aby se mohlo mluvit o třech bozích v jednom bohu, tzv. Trinitě (Trojjedinosti), musí být nejprve objasněna definice této teorie. Již v pohanství je možno najít symbol pro Trojjedinost, který je všude v katolických kostelích ke shlédnutí – rovnoramenný trojúhelník s okem uprostřed. Tento trojúhelník má znázorňovat Boha-Otce, jeho Syna, a Ducha Svatého. Tak jak je v takovém trojúhelniku všechno stejné, tak se učí, že také tito tři bohové jsou ve všem stejní; oni tvoří jeden celek – jednoho boha (oko uprostřed).

Oni jsou stejní jako bytost (osoba), stejní ve své věčnosti, nesmrtelnosti, v absolutní moci a všichni tři jsou vševědoucí.
Na této Trojici chybí tolik reality, že, aby ji udržet, tvrdí se, že ona je pro lidský rozum nepochopitelná. Na ní se musí prostě bezpodmínečně celé věřit. Jestli, ale tato požadovaná víra protiřečí bibli a zdravému rozumu, je žádoucím přezkoušet takovou víru!

Jestli, podle této nauky, ten jeden bůh je ve všech věcech absolutní, nač ještě druhý a třetí, kteří jsou také absolutní. Jelikož hovoří bible o Otci a Synu, pak podle této nauky zde není žádný skutečný Otec a Syn. Oni hrají pouze takovou roli – jakože. Tzn. oni hrají divadlo.

Podle této nauky pozbývá celé Evangelium svoji moc. Tvrdí se, že Pán Ježíš, když byl na zemi, byl současně plným bohem a plným člověkem. Jenom že, aby spasil člověka od věčné smrti, musel zemřít Syn Boží – ten Syn, který byl v nebi, ne součást jakési dvojné (duální) osoby. Podle toho skutečný Syn vůbec nezemřel, neboť Bůh nemůže zemřít. Takto je naše naděje na příští život bez vyhlídky.
Aby mohl zemřít bible poznamenává, že odložil Syn Boží svoje nesmrtelné božství a přišel na svět zcela jako člověk:
Filipským 2:6  Kterýž jsa v způsobu Božím, nepoložil sobě toho za loupež rovný býti Bohu,
7  Ale samého sebe zmařil, způsob služebníka přijav, podobný lidem učiněn.

Jsou-li Otec a Syn absolutně jedno, pak se Pán Ježíš nemodlil k svému Otci, ale sám k sobě. Jsou-li jedno znamená, že se Pán Ježíš musel učit poslušnosti, pak to také nesouhlasí, neboť absolutní Bůh se nemusí ničemu učit. Jsou-li jedno znamená, že Ježíš, když byl člověkem, potlačoval své božství, pak vedl pokryteckou a nečestnou hru, neboť Bůh může vše. Jestli On tvrdil, že „sám od sebe nemůže nic činit“, pak neřekl plnou pravdu.
Jsou-li jedno znamená, že Pán Ježíš je naším vzorem, pak je to nemožné. Neboť byl-li On na zemi plným Bohem a zároveň plným člověkem, nemůže být člověku příkladem, neboť člověk je pouze člověkem.

Přísloví 8x22: Hospodin měl mne při počátku cesty své, před skutky svými, přede všemi časy.

Jan 1x1-3: Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo /pozn.Syn Boží/ bylo Bůh, To bylo na počátku u Boha. Všechno povstalo skrze něj/B21/ a bez něho nepovstalo nic co jest. /pozn. pokud bez Ježíše nepovstalo nic co jest, je jasné, že musel být u celého tvoření!!

Jan 1x14: A Slovo/pozn.zde již Ježíš/ se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy.

Koloským 1:15-19: On je obraz Boha neviditelného, prvorozený všeho stvoření, neboť v něm bylo stvořeno všechno na nebi i na zemi, svět viditelný i neviditelný, jak nebeské trůny, tak i panstva, vlády a mocnosti-a všechno je stvořeno skrze něho a pro něho. On předchází všechno, všechno v něm spočívá, on jest hlavou těla-totiž církve . On je počátek, prvorozený z mrtvých - takže je to On, kdo má prvenství ve všem. Plnost sama rozhodla se v něm přebývat, aby skrze něho a v něm bylo smířeno všechno co jest, jak na zemi tak v nebesích - protože smíření přinesla jeho oběť na kříži.

Jan 8x58: Ježíš jim odpověděl: „Amen, amen pravím vám, dříve než se Abrahám narodil, já jsem.

Židům 13x8: Ježíš Kristus je tentýž včera i dnes i navěky.

Žalm 2x7: Přednesu Hospodinovo rozhodnutí. On mi řekl: „Ty jsi můj syn, já jsem tě dnes zplodil. (pozn. tento verš je o cca 1000 let starší než když se Ježí narodil Marii, tzn. že byl Bohem Otcem zplozen někdy dříve na věčnosti)

Jan 5:26: Neboť jako Otec má život sám v sobě, tak dal i Synu, aby měl život sám v sobě.

Židům 1x6: A když chce uvést Prvorozeného do světa, praví opět: „Ať se mu pokloní všichni andělé Boží“./Pozn. zde je uvedeno, že andělé mohli být stvořeni souběžně s Prvorozeným a možná i dříve/.

Jan 17x5: A nyní ty Otče, oslav mne svou slávou, kterou jsem měl u Tebe, dříve než byl svět.

Jan 17x24: Otče, chci, aby také ti, které jsi mi dal, byli se mnou tam, kde jsem já, ať hledí na mou slávu, kterou jsi mi dal, neboť jsi mě miloval již před založením světa./pozn. zde je zcela jasně řečeno, že se Ježíš narodil mnohem dříve než na Zemi před cca 2000 roky…/

Koloským 1x19: Plnost sama se rozhodla v něm přebývat…Bohu se zalíbilo všechnu plnost složit v něm/B21st./

Koloským 2x9: V něm je přece vtělena všechna plnost božství.

Jan 14x28:…Jestliže mě milujete, měli byste se radovat, že jde k Otci, neboť Otec je větší než já. /pozn. řekl Ježíš jako obyčejný člověk, když byl zde na zemi. Proto možná byl Otec v tu dobu větší než On. Teprve až znovu vystoupil do nebe ke svému Otci, tak až tehdy mu Otec opět obnovil Božskou slávu!/Skutky 4x13/. A nebo vždy byl a je jeho Otec větším Bohem.

Matouš 20:23: Praví jim: "Můj kalich budete pít, ale udělovat místa po mé pravici či levici není má věc; ta místa patří těm, jimž je připravil můj Otec."

Jan 20x28-29: Tomáš mu odpověděl: „ Můj Pán a můj Bůh.“ Ježíš mu řek: „Že jsi mě viděl, věříš. Blahoslavení, kteří neviděli a uvěřili.

Jan 13x13: Nazýváte mne Mistrem a Pánem, a máte pravdu: Skutečně jsem.

Řím 10x9: Vyznáš-li svými ústy, že Ježíš je Pán, a uvěříš-li ve svém srdci, že ho Bůh vzkřísil z mrtvých, budeš zachráněn. / Slovo Pán, v Judaistickém kontextu, označuje totiž Boha. Novozákonní autoři citovali žalmy, kde se Bůh nazývá slovem Pán/.

Shrnutí:

Ježíš byl v nebi zplozen jako Boží Syn, byl ve všem zajedno se svým Otcem, přesto věřím, že jen Otec je jediný vládnoucí Bůh na nebi i na zemi, Otec spolu se Synem stvořili tento svět, na něm byl Ježíš podruhé svým Otcem zplozen v Marii a byl zde na zemi 100% člověkem s božským původem, ale jako Bůh by na zemi nemohl zemřít, protože Bůh nemůže zemřít! Svou smrtí vykoupil člověka z hříchu ( a nejen) a nyní je v nebi spolu se svým Otcem, kde opět získal svou slávu (boží) a přimlouvá se za nás u Otce a odpouští naše vyznané hříchy + probíhá tříbicí soud. Otec je nejvyšší a jediný Bůh, Syn je "nejvyšší" Pán (rovný s Bohem), v myšlení, jednání a skutcích jsou spolu zajedno. Jsou to ale jinak dvě odlišné bytosti.
O duchu svatém příště.

ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

mikim napísal:
ambassador napísal:Jak tomu každý z nás vlasně věříme, rozumíme? Je jeden Bůh? Je trojjediný Bůh? Je dvojjediný Bůh? Je Bůh jeden a Kristus je kdo? Duch svatý, je Bůh, nebo vliv?
omlouvám se bude to delší...

...Je jeden Bůh?
...Je Bůh jeden a Kristus je kdo?

Kristus je Syn Boží. Je zajedno se svým Otcem. Není to jakási druhá osoba božství. Ježíš není součást dvojjediného ani trojjediného Boha, je ten, který byl fyzickou osobou jako člověk zde na zemi. Nikde není psáno, že by byl Ježíš duch (třeba už předtím v nebi), jako je jeho Otec duch.

Jestli, podle této nauky, ten jeden bůh je ve všech věcech absolutní, nač ještě druhý a třetí, kteří jsou také absolutní. Jelikož hovoří bible o Otci a Synu, pak podle této nauky zde není žádný skutečný Otec a Syn. Oni hrají pouze takovou roli – jakože. Tzn. oni hrají divadlo.

7  Ale samého sebe zmařil, způsob služebníka přijav, podobný lidem učiněn.

Jestli On tvrdil, že „sám od sebe nemůže nic činit“, pak neřekl plnou pravdu.


Přísloví 8x22: Hospodin měl mne při počátku cesty své, před skutky svými, přede všemi časy.

Jan 1x1-3: Na počátku bylo Slovo, to Slovo bylo u Boha, to Slovo /pozn.Syn Boží/ bylo Bůh, To bylo na počátku u Boha. Všechno povstalo skrze něj/B21/ a bez něho nepovstalo nic co jest. /pozn. pokud bez Ježíše nepovstalo nic co jest, je jasné, že musel být u celého tvoření!!

Jan 1x14: A Slovo/pozn.zde již Ježíš/ se stalo tělem a přebývalo mezi námi. Spatřili jsme jeho slávu, slávu, jakou má od Otce jednorozený Syn, plný milosti a pravdy.
Shrnutí:

Ježíš byl v nebi zplozen jako Boží Syn, byl ve všem zajedno se svým Otcem, přesto věřím, že jen Otec je jediný vládnoucí Bůh na nebi i na zemi, Otec spolu se Synem stvořili tento svět, na něm byl Ježíš podruhé svým Otcem zplozen v Marii a byl zde na zemi 100% člověkem s božským původem, ale jako Bůh by na zemi nemohl zemřít, protože Bůh nemůže zemřít! Svou smrtí vykoupil člověka z hříchu ( a nejen) a nyní je v nebi spolu se svým Otcem, kde opět získal svou slávu (boží) a přimlouvá se za nás u Otce a odpouští naše vyznané hříchy + probíhá tříbicí soud. Otec je nejvyšší a jediný Bůh, Syn je "nejvyšší" Pán (rovný s Bohem), v myšlení, jednání a skutcích jsou spolu zajedno. Jsou to ale jinak dvě odlišné bytosti.
O duchu svatém příště.
Jestli jsem to správně pochopil, tak podle tvého vysvětlení byla doba, kdy Kristus před stvořením světa neexistoval?

Milan
Príspevky: 434
Dátum registrácie: 07 Aug 2016, 05:26
Kontaktovať používateľa:

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa Milan »

Mám za to, že snaha definovat Hospodina, tedy Boha Otce, Pána Ježíše Krista a Ducha svatého prostřednictvím popisu jejich podstaty může být celkem snadno cestou do pekel (tedy k modloslužbě). Desatero nám přece zakazuje vytvářet si Boží obraz (to nemusí být nutně socha, nebo malba) a tomu se klanět. Písmo nám popisuje Boha prostřednictvím obrazů, prostřednictvím jednání, prostřednictvím jeho Syna. Používat texty, které popisují dějinnou zkušenost a poznání Božího lidu ke "zkoumání a definicím Boha" ve smyslu osvícenství a moderny nepovede k víře, ale k nevěře. (Kolem Trojice se vedla, pokud mne paměť neklame, diskuze i v jiných oddílech webu. )
Psát o "Trojičním učení" jako o „římskokatolickém bludu“ mohou pouze všeználkové nebo ignoranti. ::Cherna::
Prostředí rané církve, které dominovala řecká vzdělanost a jejíž těžiště leželo v oblasti východního Středomoří (Egypt, Syrsko-palestinská oblast, malá Asie, Řecko) bylo ovlivňováno naukami, vůči kterým se muselo křesťanství vymezit. Církev tak činila na (ekumenických) koncilech a za použití tehdy známých filosofických pojmů postupně rozvíjela dogmata, která měla čelit nejrůznějším herezím. Neznáme–li otázky, jazyk a prostředí, mohou se nám tehdejší odpovědi zvrtnout k interpretacím zcela pomýleným. Bez pokory, přemýšlení nad tématy v kontextu tehdejší doby a jejich významovému posunu dnes, snadno sklouzneme k povrchnímu hodnocení.
Mám za to, že méně je někdy více. Líbí se mi tzv.Apoštolské vyznání víry, je přiměřeně stručné a výstižné.

Pro zájemce-zkuste si například přečíst vysvětlení, které napsal Jan Zlatoústý (4.stol n.l.) k prologu Janova evangelia (http://revue.theofil.cz/revue-clanek.php?clanek=861)

Text Apoštolského vyznání víry:
Věřím v Boha, Otce všemohoucího, Stvořitele nebe i země.
I v Ježíše Krista, Syna jeho jediného, Pána našeho;
jenž se počal z Ducha svatého, narodil se z Marie Panny, trpěl pod Pontiem Pilátem, ukřižován umřel i pohřben jest;
sestoupil do pekel, třetího dne vstal z mrtvých;
vstoupil na nebesa, sedí po pravici Boha, Otce všemohoucího, odtud přijde soudit živé i mrtvé.
Věřím v Ducha svatého, svatou církev obecnou, společenství svatých, odpuštění hříchů, vzkříšení těla
a život věčný.
Amen.

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Milan napísal:Mám za to, že snaha definovat Hospodina, tedy Boha Otce, Pána Ježíše Krista a Ducha svatého prostřednictvím popisu jejich podstaty může být celkem snadno cestou do pekel (tedy k modloslužbě). Desatero nám přece zakazuje vytvářet si Boží obraz (to nemusí být nutně socha, nebo malba) a tomu se klanět. Písmo nám popisuje Boha prostřednictvím obrazů, prostřednictvím jednání, prostřednictvím jeho Syna. Používat texty, které popisují dějinnou zkušenost a poznání Božího lidu ke "zkoumání a definicím Boha" ve smyslu osvícenství a moderny nepovede k víře, ale k nevěře. (Kolem Trojice se vedla, pokud mne paměť neklame, diskuze i v jiných oddílech webu. )
Psát o "Trojičním učení" jako o „římskokatolickém bludu“ mohou pouze všeználkové nebo ignoranti. ::Cherna::
Prostředí rané církve, které dominovala řecká vzdělanost a jejíž těžiště leželo v oblasti východního Středomoří (Egypt, Syrsko-palestinská oblast, malá Asie, Řecko) bylo ovlivňováno naukami, vůči kterým se muselo křesťanství vymezit. Církev tak činila na (ekumenických) koncilech a za použití tehdy známých filosofických pojmů postupně rozvíjela dogmata, která měla čelit nejrůznějším herezím. Neznáme–li otázky, jazyk a prostředí, mohou se nám tehdejší odpovědi zvrtnout k interpretacím zcela pomýleným. Bez pokory, přemýšlení nad tématy v kontextu tehdejší doby a jejich významovému posunu dnes, snadno sklouzneme k povrchnímu hodnocení.
Mám za to, že méně je někdy více. Líbí se mi tzv.Apoštolské vyznání víry, je přiměřeně stručné a výstižné.

Pro zájemce-zkuste si například přečíst vysvětlení, které napsal Jan Zlatoústý (4.stol n.l.) k prologu Janova evangelia (http://revue.theofil.cz/revue-clanek.php?clanek=861)

Text Apoštolského vyznání víry:
Věřím v Boha, Otce všemohoucího, Stvořitele nebe i země.
I v Ježíše Krista, Syna jeho jediného, Pána našeho;
jenž se počal z Ducha svatého, narodil se z Marie Panny, trpěl pod Pontiem Pilátem, ukřižován umřel i pohřben jest;
sestoupil do pekel, třetího dne vstal z mrtvých;
vstoupil na nebesa, sedí po pravici Boha, Otce všemohoucího, odtud přijde soudit živé i mrtvé.
Věřím v Ducha svatého, svatou církev obecnou, společenství svatých, odpuštění hříchů, vzkříšení těla
a život věčný.
Amen.

...Psát o "Trojičním učení" jako o „římskokatolickém bludu“ mohou pouze všeználkové nebo ignoranti. ::Cherna::

"Tajemství Trojice je ústředním učením katolické víry. Na něm jsou založena všechny ostatní učení církve." (Příručka pro dnešní katolíky , str. 16).

Katolická církev prohlašuje sama: "Naši protivníci často prohlašují, že žádné učení není možné zachovávat, když jde o dogma založené jinde než na Písmě svatém. Také protestantské církve přece přijaly takové učení jako je Trojice, pro které není možné najít výrazná autorita v evangeliích." (Life Magazina 30. října 1950).

Kdo začal učit o Trojici (tři jsou jedním Bohem) v minulosti jako první? Kde se objevoval verš 1 Janova 5.7,8 celý?
Trocha historie:

A Trail of Evidence

http://www.chick.com/ask/articles/1john57.asp

But during this same time, we find mention of 1 John 5:7, from about 200 AD through the 1500s. Here is a useful timeline of references to this verse:

200 AD Tertullian wrote "which three are one" based on the verse in his Against Praxeas, chapter 25.
250 AD Cyprian of Carthage, wrote, "And again, of the Father, Son, and Holy Ghost it is written: "And the three are One" in his On The Lapsed, On the Novatians, (see note for Old Latin)
350 AD Priscillian referred to it [Corpus Scriptorum Ecclesiasticorum Latinorum, Academia Litterarum Vindobonensis, vol. xviii, p. 6.]
350 AD Idacius Clarus referred to it [Patrilogiae Cursus Completus, Series Latina by Migne, vol. 62, col. 359.]
350 AD Athanasius referred to it in his De Incarnatione
398 AD Aurelius Augustine used it to defend Trinitarianism in De Trinitate against the heresy of Sabellianism
415 AD Council of Carthage appealed to 1 John 5:7 when debating the Arian belief (Arians didn't believe in the deity of Jesus Christ)
450-530 AD Several orthodox African writers quoted the verse when defending the doctrine of the Trinity against the gainsaying of the Vandals. These writers are:
A) Vigilius Tapensis in "Three Witnesses in Heaven"
B) Victor Vitensis in his Historia persecutionis [Corpus Scriptorum Ecclesiasticorum Latinorum, Academia Litterarum Vindobonensis, vol. vii, p. 60.]
C) Fulgentius in "The Three Heavenly Witnesses" [Patrilogiae Cursus Completus, Series Latina by Migne, vol. 65, col. 500.]
500 AD Cassiodorus cited it [Patrilogiae Cursus Completus, Series Latina by Migne, vol. 70, col. 1373.]
550 AD Old Latin ms r has it
550 AD The "Speculum" has it [The Speculum is a treatise that contains some good Old Latin scriptures.]
750 AD Wianburgensis referred to it
800 AD Jerome's Vulgate has it [It was not in Jerome's original Vulgate, but was brought in about 800 AD from good Old Latin manuscripts.]
1000s AD miniscule 635 has it
1150 AD minuscule ms 88 in the margin
1300s AD miniscule 629 has it
157-1400 AD Waldensian (that is, Vaudois) Bibles have the verse
1500 AD ms 61 has the verse
Even Nestle's 26th edition Greek New Testament, based upon the corrupt Alexandrian text, admits that these and other important manuscripts have the verse: 221 v.l.; 2318 Vulgate [Claromontanus]; 629; 61; 88; 429 v.l.; 636 v.l.; 918; l; r.

Kniha 1 Janova se jako taková nachází jen ve velmi málo řeckých rukopisech, které se dochovaly.
Otázkou je, kdo to vymyslel a zda se to nachází v nějakém řeckém rukopisu, anebo to někdo dopsal (připsal) a kdy. Každopádně to měli už Valdénští ve své Bibli od roku 157 n. l. po celou dobu a z ní (ale i z Textu receptu, kde to bylo uvedeno později od 2-3 vydání také na příkaz řk církve) čerpala i KJV 1611 a KB 1613, proto to mají uvedeno dodnes také celé. Je pozoruhodné, že když se to řk církvi hodí (v otázce Trojice) tak se odvolá klidně i na Valdénskou Bibli. Otázkou je odkud to měli Valdénští, z nějakého řeckého rukopisu nebo to někdo sám do jejich Bible dopsal, aby potvrdil smýšlené učení "o jednom Bohu ve třech osobách".

Takže je na každém čemu bude věřit. Já věřím, že to tam někdo u 1 Janově 5.7,8 z opisovatelů (překladatelů) dopsal, protože Písmo o trojici přímo nic neučí a v min. 99% nalezených řeckých rukopisů, kde je vůbec k dispozici 1 Janova,to není uvedeno. Pokud by se to vyskytlo byť jen v +- 1% rukopisů, je to pro mne málo, to je stejné jako falešný Sinajský kodex a Vatikánský kodex, které tvoří jen 5% ze všech nalezených (v jejich případě nejspíše uměle vytvořených na něčí zakázku) řeckých rukopisů, fragmentů a dnes na nich staví téměř všechny moderní Bible.

Video o Sinajském kodexu, které vysvětluje, že jde dokonce o podvrh (pouze anglicky), najde se někdo kdo to přeloží?:
https://www.youtube.com/watch?v=OmfGK1CtMSI

Karol Schneider
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 01 Apr 2017, 11:56
Kontaktovať používateľa:

BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa Karol Schneider »

Dušan Seberíni
Vsetka cest Bohu so svatym menom JeHoVaH i vam Pan Seberíni. Odvazne hovorite ludom Pravdu zjavenu v Bozom slove i samotnym Bozim Synom. Bolo vam prejavene velke Bozie milosrdenstvo a dostali ste v tejto veci obrovsky dar, lebo rovnako ako Bozi Syn Jezis Kristus nehladate svoju vlastnu slavu, ale slavu nasho milovaneho nebeskeho OTCA a NAJVYSSIEHO BOHA so svatym menom JeHoVaH . Verim, ze prave preto vas nas milujuci nebesky Otec este aj dalej vo velkej miere pozehna a skrze nasho milovaho Pana Jezisa Krista vas pouzije ako ctihodnu nadobu naplnenu jeho obrovskou mocou Bozim duchom, bez ktoreho nikdo nikdy tuto Pravdu o Bohu nemoze prijat. ***** "28Vtedy pristúpil jeden zo zákonníkov, keď ich bol počul dohadovať sa, a vediac, že im dobre odpovedal, opýtal sa ho: Ktoré prikázanie je najprvšie od všetkých?29A Ježiš mu odpovedal, že najprvšie od všetkých prikázaní je: Čuj, Izraelu, JeHoVaH,je náš Bôh, JeHoVaH je jeden!30A: milovať budeš JeHoVaHa, svojho Boha, z celého svojho srdca, z celej svojej duše, z celej svojej mysli a z celej svojej sily. To je prvé prikázanie.31A druhé podobné je toto: Milovať budeš svojho blížneho jako samého seba! Iného prikázania väčšieho nad tieto niet.32A zákonník mu povedal: Dobre, Učiteľu, pravdu si povedal, že je len jeden Bôh, a nieto iného krome neho,33a milovať ho z celého srdca a z celého umu a z celej duše a z celej sily a milovať blížneho jako samého seba je viac ako všetky zápaly a iné obeti.34A Ježiš vidiac, že rozumne odpovedal, riekol mu: Nie si ďaleko od kráľovstva Božieho. A nikto sa ho už viacej neopovážil opytovať." (ev. Marka 12 kap.) ****** "37Jeruzaleme, Jeruzaleme, ty, ktorý vraždíš prorokov a kameňuješ tých, ktorí sú kedy poslaní k tebe, koľko ráz som chcel shromaždiť tvoje deti, tak ako sliepka shromažďuje svoje kuriatka pod svoje krýdla, ale nechceli ste!38Hľa, zanecháva sa vám váš dom pustý!39Lebo vám hovorím, že ma už odteraz nikdy neuvidíte, až poviete: Požehnaný, ktorý prichádza v mene JeHoVaHovom!" (Jezisove slova ev. Matusa 23 kap.) ****** "30Ja nemôžem robiť nič sám od seba. Jako čujem, tak súdim, a môj súd je spravedlivý, lebo nehľadám svojej vlastnej vôle, ale vôľu toho, ktorý ma poslal, Otcovu...37Ba aj sám Otec, ktorý ma poslal, vydal svedoctvo o mne. Ani ste nikdy nepočuli jeho hlasu ani nevideli jeho tvárnosti.38A nemáte jeho slova zostávajúceho v sebe, lebo tomu, ktorého on poslal, vy neveríte.39Veď zpytuj(e)te písma, lebo vy sa domnievate, že v nich máte večný život, a ony sú to, ktoré svedčia o mne.40Ale nechcete prijsť ku mne, aby ste mali život.41Chvály od ľudí neprijímam,42ale som vás poznal, že lásky Božej nemáte v sebe.43Ja som prišiel v mene svojeho Otca, a neprijímate ma; keby prišiel iný vo svojom vlastnom mene, toho prijmete.44Jako vy môžete uveriť, ktorí prijímate chválu jedni od druhých a chvály od samého, jediného Boha nehľadáte?!" (ev. Jana 5 kap.)

Neregistrovaný

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Paja, Eliška a Dušan, všetkým Vám chcem poďakovať za vaše príspevky v tejto diskusii týkajúcej sa Božieho mena. Je pre mňa obohacujúce premýšľať nad faktom, že moj nebeský Otec má popri všetkých atribútoch svojej božskej povahy i unikátne meno. Strohé a zaužívané pomenovanie "Hospodin" vo mne, na škodu veci, vyvoláva skôr opak. Na prvý pohľad banálna vec má vo svojich dôsledkoch hlboký význam. A práve ten (môj subjektívny názor) uniká väčšine kresťanov, byť aj horlivým zástancom svojej viery.

I keď sa môže na prvý pohľad zdať, že pán Dušan má tendenciu svoj názor "pretláčať", pri pozornom čítaní jeho argumentov by mal vnímavý čitateľ vidieť predovšetkým pravosť jeho pohnútok s akými bojuje za očistenie "zneváženého" Božieho mena. Áno, zneváženého! Zameniť meno za titul je zneváženie či si to niekto pripúšťa alebo nie. Titul niečo napovedá o charaktere osoby, ale až meno ju zosobňuje.

Na pozadí tejto diskusie sa mi pred očami vybavuje scéna, v ktorej stojí drobný Dávid pred obrom Goliášom. Nechcem tým v žiadnom prípade povedať, že "odporcovia" pána Dušana sú nejaký novodobí Goliášovia. Vážim si každého človeka, ktorý je v týchto pohnutých časoch ochotný uveriť Bohu. V snahe pána Dušana však vidím až istý druh bezmocnosti (ako v zástupoch Izraelových, keď sa "Filištínec približoval ráno i večer a staval sa štyridsať dní"), že sa mu zverená pravda nedarí sprostredkovať tým, ktorí sa podobne ako on sám svojou vierou hlásia k tomu istému Bohu. Pána Dušana osobne nepoznám, nie je môj priateľ ani známy, nemám potrebu ho nijako obhajovať, ale chovám k nemu úctu za snahu, s akou zápasí za očistu Božieho mena. A rovnako si vážim i Paju a Elišku, ktoré v tom istom duchu prinavracajú česť Božiemu menu, ktorá mu patrí.

Celkom na záver. Volajme nášho nebeského Otca ako chceme. Je celkom jasné, že s inou mysľou k Nemu pristupujeme v čase úskosti, inak v dobe radosti. Naše okamžité emócie ovplyvňujú volanie k nebu podobne ako Ježiša v čase núdze, keď na kríži volal k svojmu Otcovi. Nič to však nemení na fakte, že všetci spoločne voláme k tomu istému a jedinému "JA SOM". Nech je posvätené Jeho meno.

Dušan Seberíni
Príspevky: 366
Dátum registrácie: 18 Apr 2016, 22:35
Kontaktovať používateľa:

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa Dušan Seberíni »

Tomáš Plechatý napísal:V celém novém zákoně v řečtině není slovo JEHOVA.
To je pravda. Ale vieš dokázať, že originál NZ bol písaný grécky?
Ak hebrejskú predlohu NZ dodnes nenašli,
to ešte neznamená, že neexistuje
a vôbec to neznamená že neexistovala!

Súčasná teológia dokazuje, že List židom a Matúšovo evanielium nemohli pôvodne byť napísané v gréčtine!
To množstvo hebraizmov a frazeológia dokazujú, že boli pôvodne písané v hebrejčine.
To len tak na okraj. Chcem však predložiť iný fakt.

Keď som sa začal venovať otázke Božieho mena, samozrejme že som nemohol obísť otázku
  • BOŽIE MENO V NZ.
A bol som prekvapený, keď som zistil, že existuje veľké množstvo prekladov NZ do hebrejčiny
a väčšina z nich používa tvar Jehova.
Je hanbou súčasnej "protibožej" „teológie“, že tieto fakty diplomaticky zakrýva.

1/Existuje 15 rôznych prekladov NZ do nemčiny, ktoré preložili nemeckí teológovia od roku 1772 dodnes, v ktorých sa nachádza Božie meno. Z toho v 14 sa vyskytuje Božie meno v tvare Jehova(h) a jeden preklad používa tvar Jahve. Čo je však dôležité vedieť, že, 11 z týchto prekladov existovalo skôr ako prišli na scénu stúpenci Strážnej veže (Watchtower).

2/ IVRIT je názov súčasnej modernej hebrejčiny. Vznikal temer o 50 rokov skôr ako štát Izrael. Za jeho zakladateľa je považovaný Jehuda ben Eliezer. Ale klasický ivrit je dátovaný až od roku 1948.
Ibaže už v 18. storočí existoval preklad NZ do biblickej hebrejčiny, v ktorom bolo Božie meno. Teda navrátenie Božieho mena do NZ nie je v žiadnom prípade dielom watchtowercov - oni sa len k tomu trendu pripojili v roku 1963. Ich preklad obsahuje Božie meno na 237 miestach.

3/ V súčasnej dobe existuje niekoľko prekladov NZ do ivritu. Najrozšírenejší je preklad z roku 1976, ktorý sa bežne predáva cez Izraelskú biblickú spoločnosť, ktorá je súčasťou United Bible Societies. (Súčasťou UBS je aj Slovenská biblická spoločnosť.) A tu nenašli prekladatelia nič vhodnejšie na prepis gréckeho Kyrios do hebrejčiny ako hebrejské Jehovah. Dokonca zachovali aj punktačnú vokalizáciu pre výslovnosť Jehova.

4/ Teologickí strašiaci, bojujúci proti Božiemu menu, sa nevzdali a v roku 1991 vydali revíziu prekladu z roku 1976 kde drzo odstránili punktačnú vokalizáciu, aby mohli oblbovať masy dôverčivých kresťanov tliapaním, že „nevieme ako sa to vyslovuje“.
Ibaže pre mesiášskych židov Izraelská biblická spoločnosť vydala celú Bibliu v hebrejčine a tam je groteskne vidieť zásah zlostníkov: v Starom zákone je Božie meno vo všetkých prípadoch opatrené punktačnou vokalizáciou, takže výslovnosť je tam nahodená jednoznačne. A to isté Božie meno je v Novom zákone pozbavené vokalizačných znamienok aby čo ?????

5/ Izraelská biblická spoločnosť vydala v roku 1999 konkordanciu k hebrejskému NZ, kde prirodzene používa pôvodný vokalizovaný tvar Božieho mena a Božie meno sa tam nachádza v NZ v základnom tvare 137 ráz.

6/ Nezabúdajme, že Božie meno má aj skrátený tvar JaH. Takže Božie meno prežilo v NZ všetky doby zlostníkov, lebo v Zjavení v 19. kapitole sa nachádza štyri ráz v slove „hallelu Jah“.

Poznámka:
Bibliu v hebrejčine (SZ+NZ) si môžete objednat v Slovenskej Biblickej spoločnosti, ktorá má k dispozícii niekoľko kusov v cene asi 30 €. A taktiež má aj samostatný NZ preložený do ivritu.

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Dušan Seberíni napísal:
Tomáš Plechatý napísal:V celém novém zákoně v řečtině není slovo JEHOVA.
To je pravda. Ale vieš dokázať, že originál NZ bol písaný grécky?
Ak hebrejskú predlohu NZ dodnes nenašli,
to ešte neznamená, že neexistuje
a vôbec to neznamená že neexistovala!

Súčasná teológia dokazuje, že List židom a Matúšovo evanielium nemohli pôvodne byť napísané v gréčtine!
To množstvo hebraizmov a frazeológia dokazujú, že boli pôvodne písané v hebrejčine.
To len tak na okraj. Chcem však predložiť iný fakt.

Keď som sa začal venovať otázke Božieho mena, samozrejme že som nemohol obísť otázku
  • BOŽIE MENO V NZ.
A bol som prekvapený, keď som zistil, že existuje veľké množstvo prekladov NZ do hebrejčiny
a väčšina z nich používa tvar Jehova.
Je hanbou súčasnej "protibožej" „teológie“, že tieto fakty diplomaticky zakrýva.

1/Existuje 15 rôznych prekladov NZ do nemčiny, ktoré preložili nemeckí teológovia od roku 1772 dodnes, v ktorých sa nachádza Božie meno. Z toho v 14 sa vyskytuje Božie meno v tvare Jehova(h) a jeden preklad používa tvar Jahve. Čo je však dôležité vedieť, že, 11 z týchto prekladov existovalo skôr ako prišli na scénu stúpenci Strážnej veže (Watchtower).

2/ IVRIT je názov súčasnej modernej hebrejčiny. Vznikal temer o 50 rokov skôr ako štát Izrael. Za jeho zakladateľa je považovaný Jehuda ben Eliezer. Ale klasický ivrit je dátovaný až od roku 1948.
Ibaže už v 18. storočí existoval preklad NZ do biblickej hebrejčiny, v ktorom bolo Božie meno. Teda navrátenie Božieho mena do NZ nie je v žiadnom prípade dielom watchtowercov - oni sa len k tomu trendu pripojili v roku 1963. Ich preklad obsahuje Božie meno na 237 miestach.

3/ V súčasnej dobe existuje niekoľko prekladov NZ do ivritu. Najrozšírenejší je preklad z roku 1976, ktorý sa bežne predáva cez Izraelskú biblickú spoločnosť, ktorá je súčasťou United Bible Societies. (Súčasťou UBS je aj Slovenská biblická spoločnosť.) A tu nenašli prekladatelia nič vhodnejšie na prepis gréckeho Kyrios do hebrejčiny ako hebrejské Jehovah. Dokonca zachovali aj punktačnú vokalizáciu pre výslovnosť Jehova.

4/ Teologickí strašiaci, bojujúci proti Božiemu menu, sa nevzdali a v roku 1991 vydali revíziu prekladu z roku 1976 kde drzo odstránili punktačnú vokalizáciu, aby mohli oblbovať masy dôverčivých kresťanov tliapaním, že „nevieme ako sa to vyslovuje“.
Ibaže pre mesiášskych židov Izraelská biblická spoločnosť vydala celú Bibliu v hebrejčine a tam je groteskne vidieť zásah zlostníkov: v Starom zákone je Božie meno vo všetkých prípadoch opatrené punktačnou vokalizáciou, takže výslovnosť je tam nahodená jednoznačne. A to isté Božie meno je v Novom zákone pozbavené vokalizačných znamienok aby čo ?????

5/ Izraelská biblická spoločnosť vydala v roku 1999 konkordanciu k hebrejskému NZ, kde prirodzene používa pôvodný vokalizovaný tvar Božieho mena a Božie meno sa tam nachádza v NZ v základnom tvare 137 ráz.

6/ Nezabúdajme, že Božie meno má aj skrátený tvar JaH. Takže Božie meno prežilo v NZ všetky doby zlostníkov, lebo v Zjavení v 19. kapitole sa nachádza štyri ráz v slove „hallelu Jah“.

Poznámka:
Bibliu v hebrejčine (SZ+NZ) si môžete objednat v Slovenskej Biblickej spoločnosti, ktorá má k dispozícii niekoľko kusov v cene asi 30 €. A taktiež má aj samostatný NZ preložený do ivritu.

Dušan ty jsi bývalý SJ?

O Božím jménu kromě článků SJ jsem našel tyto zajímavé, stojí za přečtení, studium:

http://casdpribram.sweb.cz/Studium/JHVH.htm

http://www.znamenicasu.cz/jmeno-boha-ot ... se-krista/

http://klimes.mysteria.cz/clanky/teologie/gottname.htm

http://www.milos-pavlik.eu/cz/bozie-meno/

http://klimes.mysteria.cz/clanky/teologie/gottname.htm

http://www.myty.info/view.php?cisloclanku=2004040003
http://www.myty.info/view.php?nazevcla ... 2002110001

http://www.myty.info/view.php?nazevclan ... 2006050003

http://www.myty.info/view.php?nazevclan ... 2006070001

Karol Schneider
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 01 Apr 2017, 11:56
Kontaktovať používateľa:

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa Karol Schneider »

Mikime Dusan Seberini to uz vickrat rekl, ze nikdy Svedkem Jehovovym nebyl a nema s nimi zadne spojeni ani dnes. Ja mu to i verim, lebo vidim jak o nich pise. Je v mnoha vecech v nevedomosti a sam uveril mnoha lzivym pomluvam smerovanych na jejich adresu.

Sam to jinak velice jasne rika i zde v tomto dokumentu hned na zacatku, kde obhajuje pouzivani a spravnou vyslovnost Boziho jmena YeHoWaH odhalujic tak i nejcasteji uzivane LZI tech, co Bozi svate jmeno v textu Boziho slova nahrazuji nesmyslnymi lidmi vymyslenymi tituly cim zaroven i falsuji text samotneho Boziho slova Pravdy.

BOŽIE MENO 1 časť - Dušan Seberíni
https://www.youtube.com/watch?v=VLE3Pi4n6do

Vela toho Dusan popisal aj tu.
http://www.dobreslovo.sk/data/2011/udaj ... eno-v-lxx/

Hezke myslenky v dane veci vyjadrila i Eliska Partykova
http://bozijmeno.webnode.cz/clanky/skodliva-tradice/

Vsetka cest jeho praci a usiliu obnovit pouzivanie Bozieho svateho mena YHWH. Rovnako to v 1 storoci robil aj Bozi Syn Jezis Kristus a jeho ucenici, ale Satan si dal pracu, aby vecsine ludom tato skutocnost zostala utajena.

Uz v mene YeHoSua mas Bozie meno YHWH je zachrana. Kristus = MESIAS pomazany a poslany kral od NAJVYSSIEHO poslany zachranit ludi v tomto svete. Jezis sa stal Kralom na sposob MELCHISEDEKA, lebo je zaroven aj VELKNAZOM prinasajucim obet a prosby NAJVYSSIEMU BOHU YHWH - OTCOVI v nas prospech.
Naposledy upravil/-a Karol Schneider v 19 Apr 2017, 01:46, upravené celkom 1 krát.

Dušan Seberíni
Príspevky: 366
Dátum registrácie: 18 Apr 2016, 22:35
Kontaktovať používateľa:

Re: BOŽIE MENO

Neprečítaný príspevok od používateľa Dušan Seberíni »

Karol Schneider napísal:Mikime Dusan Seberiny to uz vickrat rekl...
Karol Schneider! Neviem či si Slovák, alebo Čech, ale jedni i druhí prepisujú hebrejské "jod" ako "j" a hebrejské "vav" ako "v". Tak tu nemachruj! Aj pre anglikánov bol pôvodný prepis taký ako pre nás - JHVH. Takže YHWH je spôsob prepisu pre mudrlantov. Okrem toho, ak správny prepis mena vnímaš úprimne -nie ako povinnosť- tak rozlišuj láskavo aj rozdiel medzi "i" a "y", aby si dokázal písať správne koniec môjho priezviska.
Karol Schneider napísal:Mikime Dusan Seberiny ... vidim jak o nich pise. Je v mnoha vecech v nevedomosti a sam uveril mnoha lzivym pomluvam smerovanych na jejich adresu.
Karol Schneider, pripúšťam, že som v mnohom v nevedomosti, ale uisťujem ťa, že od teba si ich dopĺňať nebudem! Určite si si všimol, že s tebou dialóg nevediem a pokiaľ teraz píšem, tak je to pre účastníkov tohto fóra - aby si uvedomili, že nepíšeš ty, ale watchtowerský dokazovací duch.
Tomáš Plechatý napísal:Proč asi velekněz roztrhl to roucho a označil to za rouhání?
Máme to zapsáno v řečtině, ale Ježíš mluvil aramejsky a znal písmo v hebrejštině. To co tam řekl bylo přesně to samé, co řekl Otec Mojžíšovi z keře.
pro připomenutí:
Exodus 3, 14
Bůh řekl Mojžíšovi: „JSEM, KTERÝ JSEM.“ A pokračoval: „Řekni Izraelcům toto: JSEM posílá mě k vám.“
Tomy, zase ti nerozumiem. Ty si predsa študoval hebrejčinu u renomovaného hebrejčinára a som si istý aj tým, že vieš napočítať do 15. Tak prečo takéto prešlapy? Hebrejčina nepoužíva pomocné sloveso byť tak ako ho používame my. Teda text ktorý uvádzaš je nechutne zmanipulovaný. Angličania priniesli tvar „I am“ a celá Európa rozmnožovala tento nezmysel! Ale ty vieš, že prvé prikázanie znie v hebrejčine „anóki Jehova(h)“. Žiadne „som“ tam nie je !
A pokiaľ ide o počítanie, prečo si sa zastavil pri 14 ? Lebo až pätnásty verš hovorí aké je meno Stvoriteľa:

13 A Mojžiš povedal Bohu: Hľa, ja prijdem k synom Izraelovým a poviem im: Bôh vašich otcov ma poslal k vám. A keď mi povedia: Aké je jeho meno? Čo im poviem?
14 A Bôh riekol Mojžišovi: SOM, KTORÝ SOM. A ďalej riekol: Takto povieš synom Izraelovým: SOM ma poslal k vám.
15 A ešte riekol Bôh Mojžišovi: Takto povieš synom Izraelovým: Jehovah, Bôh vašich otcov, Bôh Abrahámov, Bôh Izákov a Bôh Jakobov, ma poslal k vám. Toto je moje meno na veky, a to je moja pamiatka z pokolenia na pokolenie.
{Ex 3:13-15}

Takže ak bežný kresťan nevie, tak nevie preto, že sa to nemal kde dozvedieť. Ale ty vieš! Len si nechceš tým páliť prsty. A to sme už prebrali v minulosti a nie som ten, ktorý by sa k tomu stoj čo stoj vracal. Ale keďže na tomto fóre šarapatí watchtowerský duch, aby sa čitatelia nedali oklamať, tak k tomu pár poznámok.

A/
Klasické preklady do národných jazykov robili v minulosti vo vzťahu k Božiemeu menu vážnu chybu. Pri prekladaní prekladatelia porovnávali už existujúce preklady a implicitne z nich preberali aj chyby. No a kým prekladali z latinčiny nemali sa ako dozvedieť pravdu o Božom mene. A LXX im pravdu v gréčtine neukázala.

B/
Prvým obhájcom Božieho mena bol Luther. A práve od neho sa to dozvedel Tyndal a Tyndal už použil vo svojom preklade Božie meno v tvare Iehouah. A odvtedy sa ten trend už nepodarilo tomu zlému zastaviť.

C/
Pokiaľ však ide o watchtowerský preklad, prekladatelia už poznali pravdu ! Dokonca sa snažia každého upozorniť na „pravdivosť“ ich prekladu. A pritom práve v nosnej otázke, týkajúcej sa Božieho mena, majú vedome zabudované nezmyselné chyby. Tak si ich pozrite.

1 chyba
Hebrejčina nepíše veľké písmená ani na začiatku vety ani na začiatku vlastného podstatného mena. V hebrejskom SZ nie je ani na jednom mieste veľké písmeno. Nepriatelia Božieho mena (a teda nepriatelia Boha Stvoriteľa) ZÁMERNE zdôraznili v Ex 3:14 pár slov veľkými písmenami, aby odpútali pozornosť od 15. verša, kde je jasne oznámené Božie meno.
Nepriatelia Božieho mena dodnes nezmyselne „somujú“ somsem-somtam, a bežné slová podsúvajú „vraj to je Božie meno“.
Ibaže watchtowerci chceli predložiť pravdu. Či nie? A keď pozriete ich preklad, dali prednosť tradícii pred pravdou a taktiež tú časť napísali veľkými písmenami.

2 chyba
Tie „tajomné“ slová sú vlastne dva hebrejské výrazy - hajah a ašer. Sloveso hajah je v SZ použité 3576 ráz a 3573 ráz je preložené bez problému. A v troch prípadoch zrazu nevedia? Výraz ašer sa v SZ nachádza 5572 ráz a napriek tomu, že má až 5 významov, 5571 ráz je preložené bezproblémovo a jeden raz ????
No a práve tu watchtowerský preklad priniesol naozaj grotesknú motaninu, ktorá reprezentuje watchtowerského ducha: nielen, že neodstránili slovo „som“ ale nezmyselne doplnili rúhačský nezmysel, akoby Boh Stvoriteľ potreboval niečo dokazovať! Teda samovoľne chybné znenie:

13 Mojžiš však povedal (pravému) Bohu: „Dajme tomu, že som teraz prišiel k synom Izraela a hovorím im: Poslal ma k vám Boh vašich predkov a oni mi povedia: Aké je jeho meno? Čo im poviem?
14 Na to povedal Boh Mojžišovi: DOKÁŽEM, ŽE SOM TÝM, ČÍM DOKÁŽEM ŽE SOM. A dodal: Tak máš povedať synom Izraela: DOKÁŽEM, ŽE SOM ma poslal k vám.
15 Potom Boh ešte raz povedal Mojžišovi: Toto máš povedať synom Izraela: Jehova, Boh vašich predkov, Boh Abrahámov, Boh Izákov a Boh Jakobov ma poslal k vám. Toto je moje meno na neurčitý čas a to je moje pamätné (meno) pre pokolenie za pokolením.


Boh Jehovah nepotrebuje dokazovať svoju existenciu. ON JE !

3. chyba
Keďže watchtowerci neprijímajú Boha Stvoriteľa ako Absolútneho, vyhýbajú sa aj absolutizmom a tak ich prekladatelia odmietli absolutizmus „navždy“ (naveky) a upravili to „na neurčito“.

Nuž tak ...

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný