Ježiš a sobota (1)

Táto sekcia je určená pre vaše vlastné práce. Možno občas dáte na papier zaujímavú úvahu založenú na vašom vlastnom štúdiu Biblie a radi by ste sa nimi podelili ... Tu je ten priestor.
ambassador
Príspevky: 2689
Dátum registrácie: 26 Jan 2016, 18:25
Kontaktovať používateľa:

Re: Ježiš a sobota (1)

Neprečítaný príspevok od používateľa ambassador »

Dačo napísal:Luk. 6, 1-5
Ke mě tato pasáž promlouvá takto:

David je pro Žida váženou osobností jejich dějin. Je národní pýchou. (1)
Ježíš jim naznačil ten jejich zákonícký rozpor vnášení břemen na prostý lid. (2)
Zrní na poli nebylo odděleno k posvátnému úkolu, Sobota byla oddělena pro člověka. (3)
Farizeové a zákoníci měli tendenci převracet pořadí.
Ježíš v podstatě řekl (parafráze): "Jak je možné, že tolerujete Davida důležitého představitele svého národa, který by měl být příkladem v jednání? Vytváříte protekci." Kristus dal sobotě opět ten původní význam.
David neměl žádné zákonné právo, nebyl kněz. Byl sice pomazán, ale pro službu krále. (4)
V židovském náboženském systému nebylo spojení kněze a krále v jedné osobě. (5)
Ve SZ se objevuje spojení role kněze a krále pouze v postavě Melchisedeka, ale ten není dějinnou postavou židovského národa. (6)
Tento kněz je použit v Bibli, jako předobraz na Krista. (7)
Kněz se zachoval milosrdně protože dal svůj příděl Davidovi. Za to zaplatil životem. (8)
David byl odsouzen k zabití, kněz svým milosrdným činem umírá za něho. Pro mě je tento příběh obrazem pochopení Božího milosrdného skutku spasení, které se nám stalo smrtí Krista na Golgotě.


Několik odkazů:

1. https://cs.wikipedia.org/wiki/David_(bi ... 1_postava)
2. Mat.23,4 , Luk.11,46
3. Mar.2,27
4. 1.Sam.8
5. 1.Sam.13,9-14 , 16,13
6. 1.Moj.14,18 , Žid.7,1
7. Žalm 110,4 , Žid.7,3 - 5, 6.10 - 6,20 - 7,11.15.17
8. 3.Moj.24,8.9 , 1.Sam.22.18

Neregistrovaný

Re: Ježiš a sobota (1)

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

mikim napísal:
Member napísal:
mikim napísal:protože, jak sám říká, vždy dodržoval přikázání svého Otce.

Přikázání Otce, které Ježíš zachovával, nebyly Mojžíšovým ceremoniálním zákonem; byla to přikázání Desatera pocházející od Boha, podle nichž Ježíš žil a nepřestoupil za svého života jediný z jeho svatých předpisů. Tím byla vedena celá jeho služba.
Prikázania Otca nie sú Desatoro ani nejaký adventistický ceremoniálny zákon. Ak považuješ Ježiša za vedeného nejakými desiatimi nariadeniami zmluvy s Izraelom, tak mi ťa je aj trochu ľúto, lebo z Pána Ježiša robíš zákonníckeho adventistu ako si ty sám.

Ktoré prikázania patria podľa adventistického chápania ceremoniálneho zákona do tohoto zákona? Ak existovala nejaká kategória ceremoniálneho zákona, tak tam predovšetkým patril šabat.

Ak mikim považuješ Desatoro za nejaký Boží morálny zákon, tak veríš v nejakého úbohého adventistického Boha. Ak sa domnievaš, že živého Boha, Božiu morálku a Boží pohľad na hriech reprezentuje nejakých smiešnych desať príkazov a zákazov, nič si duchovne nepochopil.
...Ak mikim považuješ Desatoro za nejaký Boží morálny zákon, tak veríš v nejakého úbohého adventistického Boha. Ak sa domnievaš, že živého Boha, Božiu morálku a Boží pohľad na hriech reprezentuje nejakých smiešnych desať príkazov a zákazov, nič si duchovne nepochopil.
No myslím Member, že těmito výroky o Božím zákoně sis u Boha pořádně zatopil a na konci zbude pro Tebe jen trest ::diablo:: , pokud se Bohu neomluvíš a nebudeš činit pokání.[/quote]
mikime hrich neni prece nedodrzeni tech deseti prikazani. to jako ten co dodrzi deset prikazani zidu je bez hrichu?

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Ježiš a sobota (1)

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Hosť napísal:
mikim napísal:
Member napísal:
mikim napísal:protože, jak sám říká, vždy dodržoval přikázání svého Otce.

Přikázání Otce, které Ježíš zachovával, nebyly Mojžíšovým ceremoniálním zákonem; byla to přikázání Desatera pocházející od Boha, podle nichž Ježíš žil a nepřestoupil za svého života jediný z jeho svatých předpisů. Tím byla vedena celá jeho služba.
Prikázania Otca nie sú Desatoro ani nejaký adventistický ceremoniálny zákon. Ak považuješ Ježiša za vedeného nejakými desiatimi nariadeniami zmluvy s Izraelom, tak mi ťa je aj trochu ľúto, lebo z Pána Ježiša robíš zákonníckeho adventistu ako si ty sám.

Ktoré prikázania patria podľa adventistického chápania ceremoniálneho zákona do tohoto zákona? Ak existovala nejaká kategória ceremoniálneho zákona, tak tam predovšetkým patril šabat.

Ak mikim považuješ Desatoro za nejaký Boží morálny zákon, tak veríš v nejakého úbohého adventistického Boha. Ak sa domnievaš, že živého Boha, Božiu morálku a Boží pohľad na hriech reprezentuje nejakých smiešnych desať príkazov a zákazov, nič si duchovne nepochopil.
...Ak mikim považuješ Desatoro za nejaký Boží morálny zákon, tak veríš v nejakého úbohého adventistického Boha. Ak sa domnievaš, že živého Boha, Božiu morálku a Boží pohľad na hriech reprezentuje nejakých smiešnych desať príkazov a zákazov, nič si duchovne nepochopil.
No myslím Member, že těmito výroky o Božím zákoně sis u Boha pořádně zatopil a na konci zbude pro Tebe jen trest ::diablo:: , pokud se Bohu neomluvíš a nebudeš činit pokání.
mikime hrich neni prece nedodrzeni tech deseti prikazani. to jako ten co dodrzi deset prikazani zidu je bez hrichu?[/quote]

..hříchem je nedodržení byť i jen jednoho přikázání Desatera a dodržením všech těchto Desíti ještě neznamená, že nemůžeš zhřešit i v něčem jiném co není obsahem těchto Desíti, těch Deset tvoří ale základ ze všech Božích přikázání.

Karol Schneider
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 01 Apr 2017, 11:56
Kontaktovať používateľa:

Re: Ježiš a sobota (1)

Neprečítaný príspevok od používateľa Karol Schneider »

mikim napísal:
Hosť napísal:
mikim napísal:
Member napísal:
mikim napísal:protože, jak sám říká, vždy dodržoval přikázání svého Otce.

Přikázání Otce, které Ježíš zachovával, nebyly Mojžíšovým ceremoniálním zákonem; byla to přikázání Desatera pocházející od Boha, podle nichž Ježíš žil a nepřestoupil za svého života jediný z jeho svatých předpisů. Tím byla vedena celá jeho služba.
Prikázania Otca nie sú Desatoro ani nejaký adventistický ceremoniálny zákon. Ak považuješ Ježiša za vedeného nejakými desiatimi nariadeniami zmluvy s Izraelom, tak mi ťa je aj trochu ľúto, lebo z Pána Ježiša robíš zákonníckeho adventistu ako si ty sám.

Ktoré prikázania patria podľa adventistického chápania ceremoniálneho zákona do tohoto zákona? Ak existovala nejaká kategória ceremoniálneho zákona, tak tam predovšetkým patril šabat.

Ak mikim považuješ Desatoro za nejaký Boží morálny zákon, tak veríš v nejakého úbohého adventistického Boha. Ak sa domnievaš, že živého Boha, Božiu morálku a Boží pohľad na hriech reprezentuje nejakých smiešnych desať príkazov a zákazov, nič si duchovne nepochopil.
...Ak mikim považuješ Desatoro za nejaký Boží morálny zákon, tak veríš v nejakého úbohého adventistického Boha. Ak sa domnievaš, že živého Boha, Božiu morálku a Boží pohľad na hriech reprezentuje nejakých smiešnych desať príkazov a zákazov, nič si duchovne nepochopil.
No myslím Member, že těmito výroky o Božím zákoně sis u Boha pořádně zatopil a na konci zbude pro Tebe jen trest ::diablo:: , pokud se Bohu neomluvíš a nebudeš činit pokání.
mikime hrich neni prece nedodrzeni tech deseti prikazani. to jako ten co dodrzi deset prikazani zidu je bez hrichu?
..hříchem je nedodržení byť i jen jednoho přikázání Desatera a dodržením všech těchto Desíti ještě neznamená, že nemůžeš zhřešit i v něčem jiném co není obsahem těchto Desíti, těch Deset tvoří ale základ ze všech Božích přikázání.[/quote]

Proc tedy skoro vsichni z CASD porusuji prvni 3 prikazani a misto OTCE Boha JeHoVaHa uctivaji modly v podobe smysleneho trojjedinneho boha a kriz ? Proc znesvecuji Bozi svate jmeno jeho mazanim z textu Boziho slova a nehrazuji ho lidmi smyslenym titulem Hospodin ? Kristus se pro sve uceniky zcela jiste zadnym novym Bohem nestal a i on sam jako BOHA uctiva a slouzi pouze OTCI BOHU s velkym a svatym jmenem JHVH. Kristus je veleknezem a Bohem ustanovenym Panem a Kralem. Ma pozici PROSTREDNIKA medzi BOHEM a lidmi.

Milan
Príspevky: 434
Dátum registrácie: 07 Aug 2016, 05:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Ježiš a sobota (1)

Neprečítaný príspevok od používateľa Milan »

Karol Schneider píše:
Proc tedy skoro vsichni z CASD porusuji prvni 3 prikazani a misto OTCE Boha JeHoVaHa uctivaji modly v podobe smysleneho trojjedinneho boha a kriz ? Proc znesvecuji Bozi svate jmeno jeho mazanim z textu Boziho slova a nehrazuji ho lidmi smyslenym titulem Hospodin ? Kristus se pro sve uceniky zcela jiste zadnym novym Bohem nestal a i on sam jako BOHA uctiva a slouzi pouze OTCI BOHU s velkym a svatym jmenem JHVH. Kristus je veleknezem a Bohem ustanovenym Panem a Kralem. Ma pozici PROSTREDNIKA medzi BOHEM a lidmi.
Proč někteří lidé znesvěcují svaté Boží jméno tím, že jej komolí-přepisují latinkou s připsáním samohlásek, píší jej i tam, kde v originálních textech (evangelií) není a tvrdí, že si Otec přeje, abychom jej takto oslovovali? Jestliže nám Pán Ježíš Kristus ukázal, jak Boha oslovovat, proč mají někteří lidé potřebu dělat to „originálně a podle svého“? O tom, že by Adventisté používali kříž jinak, než jako symbol příslušnosti ke křesťansví, nic nevím. O nějakém uctívání nemůže být řeč. Možná, že použití kříže jako symbolu je pro některé odštěpené skupiny bývalých ultrakonzervativních adventistů znamením odpadnutí-podle mne je však takový názor v adventismu marginální.
Pravdou je, že většina adventistů vyznává jediného Boha, který se nám zjevuje jako Otec, Syn a Duch svatý. V úzkém smyslu lze hovořit o "Božských osobách", ale to je jiné téma.
Pokud tomu tak ve skutečnosti není, Bůh JHVH, Otec, je jedinou "Božskou osobou", Ježíš je stvořený Boží syn a Duch svatý je název pro Boží moc, žijí adventisté (kromě mikima :)) , stejně jako většina ostatních křesťanů, v bludu, odpadnutí a modloslužbě. Ale kdo z nás to rozsoudí? Pokud naopak adventisté věří podle pravdy, pak jsou nutně, mimo jiné, Svědci Jehovovi odpadlíci a sektáři, součást Babylona, zatvrzelí vůči zjevené Pravdě! Nebo snad ne?

Možná by bylo čestnější napsat: Kdybych já, v mém současném poznání a situaci, věřil a jednal jako adventisté (Svědci Jehovovi, katolíci...), byl bych jako modlář, věřící pouze naoko, proviňující se proti svému svědomí a tomu, co jsem poznal a přijal jako nosné pro svůj život.
Pane pomoz mi hledat a nalézat Pravdu, založenou na láskyplném vztahu a dávej mi sílu následovat Tě, podle příkladu a učení Tvého Syna.Pomoz mi pohlížet na ty, kteří v Tebe věří jinak a proto jednají odlišně, jako na Tvé děti a dej také jim poznání a radost, které jsi dopřál mně.
Jenže-kdo z nás tohle umí a není to póza...

Karol Schneider
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 01 Apr 2017, 11:56
Kontaktovať používateľa:

Re: Ježiš a sobota (1)

Neprečítaný príspevok od používateľa Karol Schneider »

Milan napísal:Karol Schneider píše:
Proc tedy skoro vsichni z CASD porusuji prvni 3 prikazani a misto OTCE Boha JeHoVaHa uctivaji modly v podobe smysleneho trojjedinneho boha a kriz ? Proc znesvecuji Bozi svate jmeno jeho mazanim z textu Boziho slova a nehrazuji ho lidmi smyslenym titulem Hospodin ? Kristus se pro sve uceniky zcela jiste zadnym novym Bohem nestal a i on sam jako BOHA uctiva a slouzi pouze OTCI BOHU s velkym a svatym jmenem JHVH. Kristus je veleknezem a Bohem ustanovenym Panem a Kralem. Ma pozici PROSTREDNIKA medzi BOHEM a lidmi.
Proč někteří lidé znesvěcují svaté Boží jméno tím, že jej komolí-přepisují latinkou s připsáním samohlásek, píší jej i tam, kde v originálních textech (evangelií) není a tvrdí, že si Otec přeje, abychom jej takto oslovovali? Jestliže nám Pán Ježíš Kristus ukázal, jak Boha oslovovat, proč mají někteří lidé potřebu dělat to „originálně a podle svého“? O tom, že by Adventisté používali kříž jinak, než jako symbol příslušnosti ke křesťansví, nic nevím. O nějakém uctívání nemůže být řeč. Možná, že použití kříže jako symbolu je pro některé odštěpené skupiny bývalých ultrakonzervativních adventistů znamením odpadnutí-podle mne je však takový názor v adventismu marginální.
Pravdou je, že většina adventistů vyznává jediného Boha, který se nám zjevuje jako Otec, Syn a Duch svatý. V úzkém smyslu lze hovořit o "Božských osobách", ale to je jiné téma.
Pokud tomu tak ve skutečnosti není, Bůh JHVH, Otec, je jedinou "Božskou osobou", Ježíš je stvořený Boží syn a Duch svatý je název pro Boží moc, žijí adventisté (kromě mikima :)) , stejně jako většina ostatních křesťanů, v bludu, odpadnutí a modloslužbě. Ale kdo z nás to rozsoudí? Pokud naopak adventisté věří podle pravdy, pak jsou nutně, mimo jiné, Svědci Jehovovi odpadlíci a sektáři, součást Babylona, zatvrzelí vůči zjevené Pravdě! Nebo snad ne?

Možná by bylo čestnější napsat: Kdybych já, v mém současném poznání a situaci, věřil a jednal jako adventisté (Svědci Jehovovi, katolíci...), byl bych jako modlář, věřící pouze naoko, proviňující se proti svému svědomí a tomu, co jsem poznal a přijal jako nosné pro svůj život.
Pane pomoz mi hledat a nalézat Pravdu, založenou na láskyplném vztahu a dávej mi sílu následovat Tě, podle příkladu a učení Tvého Syna.Pomoz mi pohlížet na ty, kteří v Tebe věří jinak a proto jednají odlišně, jako na Tvé děti a dej také jim poznání a radost, které jsi dopřál mně.
Jenže-kdo z nás tohle umí a není to póza...
1. Milane znovu se vratim k prvym 3 prikazanim 10-tora. Chces spochybnit pritomnost Boziho svateho jmena JHVH puvodne zapsaneho v tomto textu - puvodne na kamennych tabulkach, ktere dostal Mojzis a pak byli preneseny i do textu Bible jak SZ tak i NZ (kde jsou citace SZ puvodne uvedene s Bozim svatym jmenem JHVH) ? Az tedy tohle Bozi svate jmeno JHVH - jmeno OTCE v textu vynechava falsuje text Boziho slova a dava mu v dost zasadni veci zcela jiny vyznam. (celkove je v 10tero Bozi svate jmeno JHVH zapsano 10x)

2. Az je JHVH jedinym Bohem, ktereho mas jako Boha uctivat, proc mluvis o Kristovi a Duchu svatem jako o stejnem Bohu ? Neni a nikdy to ani nebylo puvodni krestanske uceni. I Kdyz ma Kristus postaveni BOHA jako NEJVYSSIM BOHEM JHVH ustanoveny PAN a KRAL nikdy neprijimal uctivani a nestavel se do pozice uctivaneho BOHA od nikoho z lidi a sam zanechal priklad v uctivani pouze OTCE, ktereho i on sam nazval svym BOHEM a jedinym pravym BOHEM. Kristus tedy neni pro krestany zadnym novym zjevenim NEJVYSSIHO BOHA, ale je BOZIM SYNEM a PROSTREDNIKEM je nasi CESTOU ke smireni s OTCEM. Pomazany Mesias a VELEKNEZ v obraznem duchovnim chramu kterym Kristus je neni uctivany jako BUH. Ani Izraeliti neuctivali ani VELEKNEZE a ani KRALE i kdyz se mu treba na znak ucty poklonili a zadali ho o jeho pomoc. Nikdy ale nikdo z vernych ctitelu NEJVYSSIHO BOHA JHVH neuctival jineho BOHA krome OTCE a jemu byl i jako Bohu verne oddan.

3. Kriz nikdy nebyl symbolem rannich krestanu. Nepouzivali takove symboly a tento kriz byl jako symbol a pozdeji i jako uctivana modla do krestanstvi prevzat pozdeji hlavne pod vlyvem rimske moci, kde v dusledku toho prislo i k dalsimu falsovani textu Bible, kde se recke slovo STAUROS nespravne zacalo prekladat jako KRIZ - povodni vyznam tohoto reckeho slova oznacovalo vzdy pouze jeden kus dreva.

PROC lidi, kteri skoumaji pismo a vedi o techto dodatocnych zmenach je dal pouzivaji a nechteji v teto veci udelat napravu ? Skutecne takovemu cloveku zalezi na dobrem vztahu k NEJVYSSIMU VSEMOHOUCIMU a VECNEMU BOHU JHVH OTCI a ke Kristovi a nebo je pro neho dulezitejsi se prizpusobit v techto vecech vecsine, kteri toto pozdejsi uceni prijali jako soucast svoji viry ?

Milan
Príspevky: 434
Dátum registrácie: 07 Aug 2016, 05:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Ježiš a sobota (1)

Neprečítaný príspevok od používateľa Milan »

Učení Svědků Jehovových znám, je to již více než 30 let, kdy jsme na střední škole vedli s kamarádem nekonečné diskuze o dogmatice (tehdy jsme si mysleli, že oba studujeme Písmo a vykládáme jej podle Pravdy).
K prvnímu tvrzení: Jméno Boží není ve vlastním smyslu JHVH ale „Jsem který jsem“-(ten) živý, jsoucí. Bůh JHVH není jedním z mnoha bohů starověku a jeho jméno se nedá uchopit, zapsat, ani vyslovit jako jméno kteréhokoliv jiného boha. Proto mu také nevyslovováním „Božího jména“, případně opisem pomocí jiných slov Židé vzdávali úctu. JHVH je "symbol, skupina znaků", která odkazuje na to, že se jedná o toho Jediného, Pána, Stvořitele, Boha Abrahamova, Izákova, Otce…Mám za to, že mít Boží jméno v úctě a nezneužívat jej znamená především závazek následování a pokory, než spory o to, zda máme Boží jméno používat v každé druhé „svaté větě“. V knize Sutky apoštolů se hovoří o tom, jak se nazývají následovníci Pána Ježíše Krista. Boží jméno se nezmiňuje. Části Nového zákona byly napsány řecky, a používaly citací ze Septuaginty a ne z hebrejských Písem. Z toho vyplývá, že je paušální přepis Tetregrammonu do textu NZ nepůvodní.
K druhému tvrzení: Zakladatelé adventního hnutí byly v otázce původu Ježíše většinou Ariáni, či semi-ariáni a se Svědky by si notovali. V Novém zákoně jsou texty, které ukazují na "Božskou podstatu" Pána Ježíše Krista a jeho jednotu s Otcem v "bytí". Mám za to, že je nezbytná velká pokora a vědomí toho, že náš rozum nepronikně "tajemství Boží".
Např. Jan 1 kap, Jan 8,58, Fil 2,5-11 považuji za nosné pro svou víru.
K třetímu tvrzení: Symbolem prvních křesťanů byla nejspíše ryba, ale v katakombách se nalezly také symboly kříže. To, že použiju určitý symbol, ještě neznamená, že jej uctívám. Pokud to Svědky pohoršuje, nejsou nuceni používat žádný symbol. Měli by však respektovat zásadu svobody svědomí.

Realista
Príspevky: 256
Dátum registrácie: 23 Sep 2016, 18:23
Kontaktovať používateľa:

Re: Ježiš a sobota (1)

Neprečítaný príspevok od používateľa Realista »

Milan napísal:Bůh JHVH není jedním z mnoha bohů starověku a jeho jméno se nedá uchopit, zapsat, ani vyslovit jako jméno kteréhokoliv jiného boha. Proto mu také nevyslovováním „Božího jména“, případně opisem pomocí jiných slov Židé vzdávali úctu.
Ale Tetragrammaton vznikl přesně opačným procesem. Nejdříve bylo jméno, které se dalo uchopit, zapsat i vyslovit. Az později se přestalo vyslovovat z náboženských důvodů a vznikla tajemná zkratka. Již ve starém semitském Babylonu kolem roku 2500 př. Kr. znali boha Yahu. Každopádně (nejen) Židé znali správnou výslovnost ještě dlouho po zničení druhého chrámu, což dokládají některé výnosy proti jeho vyslovování.

Výslovnost Jehova je znásilněním hebrejštiny a produktem křesťanského novověku. Tady není co řešit. Zeptejte se Židů...

A není to jedno? Potřebuje ten, který je sám o sobě (Existence) nějaké jméno v jazyce, kterému dnes nikdo kromě pár hebraistů nerozumí?

Tomáš Plechatý

Re: Ježiš a sobota (1)

Neprečítaný príspevok od používateľa Tomáš Plechatý »

K tématu ,,jediného správného používání Božího jména" mě napadlo ještě toto:

Stejně závažný problém by šel ,,vymyslet" i u Ježíše (a někteří už to dělají, jen nejsou tak známí a rozšíření jako Watchtower society)

Protože i Ježíšovo jméno zní v řečtině foneeticky ,,Iesus" a v hebrejštině ,,Yahošua(h)"

Takže by se dalo hádat o tom, jak jsou všichni křesťané kteří používají ,,Ježíš" neuctiví a odpadlí/svedení.

Ale to ještě není to nejlepší.

Nejrozšířenější je Jméno Ježíše s jeho příjmením: Ježíš Kristus (řecky Christos)

Ale přitom sama bible píše, že ,,christo(u)s" je překlad hebrejského mesiáš.

A jsme zase u toho je to PŘEKLAD!!!!

Takže správný je určitě zase jen ten originál ,,Jahošua ha Mašiach" (fonetický přepis , slabika ,,ha" v hebrejštitě znamená ten/člen určitý)

Takže by zase každý kdo používá slovo ,,Kristus" byl odpadlík, svedený, neuctivec, modlář atd.
Ale to by pak byli takoví vlastně všichni pisatelé nového zákona, včetně evangelií.

Takovéto názory mohli mít (kdoví jestli) rozumní lidé maxiálně tak v době prvních 10 kapitol bible. Tehdy ještě byla: ,,Celá země byla jednotná v řeči i v činech."


Dá se dočíst, co bylo dál a kdo za to může:

Genesis 11,6-9 (ČEP)
Hospodin(pardon raději JHVH/Bůh) totiž řekl: „Hle, jsou jeden lid a všichni mají jednu řeč. A toto je teprve začátek jejich díla. Pak nebudou chtít ustoupit od ničeho, co si usmyslí provést.
Nuže, sestoupíme a zmateme jim tam řeč, aby si navzájem nerozuměli.“
I rozehnal je Hospodin po celé zemi, takže upustili od budování města.
Proto se jeho jméno nazývá Bábel (to je Zmatek) , že tam Hospodin (pardon raději JHVH/Bůh) zmátl řeč veškeré země a lid rozehnal po celé zemi.

Vždyť to byl sám Bůh, kdo se lidem rozhodl zmást jazyky na různé!!!
Od té doby přece nemá smysl hádat se jaký je ten jediný správný jazyk jedinná správná pojmenování a jedinná správná výslovnost jmen.

A kdyby to přece mělo mít smysl, tak nový zákon zná i jazyky andělské. A já bych vsadil spíše na andělštinu, že ta vyslovuje jméno Boží nezkaženě a věrné originálu bez pokažení hříchem. Ale to už by zase některým mohlo zavánět propagací charismatiků :-D že.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní