Ke mě tato pasáž promlouvá takto:Dačo napísal:Luk. 6, 1-5
David je pro Žida váženou osobností jejich dějin. Je národní pýchou. (1)
Ježíš jim naznačil ten jejich zákonícký rozpor vnášení břemen na prostý lid. (2)
Zrní na poli nebylo odděleno k posvátnému úkolu, Sobota byla oddělena pro člověka. (3)
Farizeové a zákoníci měli tendenci převracet pořadí.
Ježíš v podstatě řekl (parafráze): "Jak je možné, že tolerujete Davida důležitého představitele svého národa, který by měl být příkladem v jednání? Vytváříte protekci." Kristus dal sobotě opět ten původní význam.
David neměl žádné zákonné právo, nebyl kněz. Byl sice pomazán, ale pro službu krále. (4)
V židovském náboženském systému nebylo spojení kněze a krále v jedné osobě. (5)
Ve SZ se objevuje spojení role kněze a krále pouze v postavě Melchisedeka, ale ten není dějinnou postavou židovského národa. (6)
Tento kněz je použit v Bibli, jako předobraz na Krista. (7)
Kněz se zachoval milosrdně protože dal svůj příděl Davidovi. Za to zaplatil životem. (8)
David byl odsouzen k zabití, kněz svým milosrdným činem umírá za něho. Pro mě je tento příběh obrazem pochopení Božího milosrdného skutku spasení, které se nám stalo smrtí Krista na Golgotě.
Několik odkazů:
1. https://cs.wikipedia.org/wiki/David_(bi ... 1_postava)
2. Mat.23,4 , Luk.11,46
3. Mar.2,27
4. 1.Sam.8
5. 1.Sam.13,9-14 , 16,13
6. 1.Moj.14,18 , Žid.7,1
7. Žalm 110,4 , Žid.7,3 - 5, 6.10 - 6,20 - 7,11.15.17
8. 3.Moj.24,8.9 , 1.Sam.22.18