Aká veta sa adventistovi vyslovuje veľmi ťažko?
-
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 01 Apr 2017, 11:56
- Kontaktovať používateľa:
Re: Mikim
Ne v tech co byli zverejneny a dostali se na svetlo sveta. Umis si predstavit ze nekdo uvede na svetlo sveta rukopis NZ s Bozim svatym jmenem JHVH, tak jak bylo jinak zapisovano jeste do 2 stoleti n.l. i reckych prekladech SZ v tvaru hebrejskeho tetragramatonu, ktery byl v teto podobe dostupny i Kristovym ucenikum, ktery mohli i primo z neho cerpat pri prekladani textu SZ do rectiny.
Sam si jsi dost jasne napsal jake je vyznani viry rannich krestanu.
"5 Ačkoli jsou totiž ti, kdo jsou nazýváni „bohy“, ať v nebi, nebo na zemi, právě jako je mnoho „bohů“ a mnoho „pánů“, 6 pro nás je skutečně jeden Bůh, Otec, z něhož je všechno, a my pro něho; a je jeden Pán, Ježíš Kristus, skrze něhož je všechno, a my skrze něho" (1 Korintskym 8 kap.)
Kristova slova v molitbe k Otci. "6 Zjevil jsem tvé jméno lidem, které jsi mi dal ze světa. Byli tvoji, a dal jsi je mně, a zachovali tvé slovo. 7 Nyní poznali, že všechno, co jsi mi dal, je od tebe; 8 protože výroky, které jsi mi dal, jsem dal jim a oni je přijali a určitě poznali, že jsem vyšel jako tvůj představitel, a uvěřili, že jsi mě vyslal....25 Spravedlivý Otče, svět tě vskutku nepoznal; ale já jsem tě poznal a oni poznali, že jsi mě vyslal. 26 A dal jsem jim tvé jméno na vědomí a dám je na vědomí, aby láska, kterou jsi mě miloval, byla v nich, a já ve spojení s nimi.“" (ev Jana 17 kap.)
Umis si predstavit Boziho Syna Jezise Krista jak cituje Stary zakon a drzi se falesne zakonnicke tradice nahrazovat Bozi svate jmeno JHVH titulem PAN (ADONAI) a nebo BOH (ELOHIM) ?
O spekulacich tady tedy muze mluvit jen zaslepeny clovek neuvedomujici si, ze Kristus Bozi Syn poslany od Otce vsemohouciho a vecneho Boha JHVH jmeno sveho OTCE lidem oznamil a vyslovoval ho s uctou i kdyz cetl ci citoval pismo SZ.
"Symeon obšírně vyprávěl, jak Bůh poprvé obrátil svou pozornost k národům, aby z nich vybral lid pro své jméno. 15 A s tím se shodují slova Proroků, právě jak je napsáno: 16 ‚Potom se navrátím a znovu vybuduji Davidovu chýši, která spadla; znovu vybuduji její trosky a opět ji vztyčím, 17 aby ti, kdo zbývají z lidí, s opravdovostí hledali Jehovu spolu s lidmi ze všech národů, lidmi, kteří jsou nazýváni mým jménem, říká Jehova, který činí tyto věci, 18 známé odedávna.‘ " (Skutky apostolu 15 kap.) srovnej s Izaiasem 45 kap. "21 Podejte svou zprávu a své předložení. Ano, ať se spolu v jednotě poradí. Kdo způsobil, aby to odedávna bylo slyšet? [Kdo] o tom právě od té doby podává zprávu? Ne snad já, Jehova, kromě něhož není jiný Bůh; spravedlivý Bůh a Zachránce, a vyjma mne není žádný?"
(Izajáš 55:5) Pohleď, zavoláš národ, který ty neznáš, a dokonce k tobě přiběhnou ti z národa, kdo tě neznali, kvůli Jehovovi, tvému Bohu, a kvůli Svatému Izraele, protože tě zkrášlí.
(1. Petra 2:9) Ale vy jste „vyvolený rod, královské kněžstvo, svatý národ, lid pro zvláštní vlastnictví, abyste široko daleko oznamovali znamenitosti“ toho, který vás povolal ze tmy do svého podivuhodného světla.
Dalsi Kristova slova. "8 Můj Otec je oslaven tím, že stále přinášíte mnoho ovoce a prokazujete se [jako] moji učedníci. 9 Právě jako si Otec zamiloval mne a já jsem si zamiloval vás, zůstaňte v mé lásce. 10 Budete-li zachovávat má přikázání, zůstanete v mé lásce, právě jako jsem já zachoval Otcova přikázání a zůstávám v jeho lásce." (ev Jana 15 kap.)
NA ZAVER SE ZAMYSLI I NAD KONTEXTEM FILIPANUM 2 kap. kde nekteri LZIVE ve svych prekladech mluvi o Kristove rovnosti s OTCEM.
"Filipanům 2:5, 6:
V KB čteme: „To tedy ciťte při sobě, co i při Kristu Ježíši, kterýž jsa v způsobu Božím, nepoložil sobě toho za loupež rovný býti Bohu.“ (ČB: „Nepoložil sobě toho za loupež, že jest roven Bohu.“ Podobně Sý; v Pe čteme: „Nic nelpěl na své vznešenosti, že je rovný Bohu.“ Podobně EP.) V NS však konec pasáže zní: „který, ačkoli existoval v Boží podobě, neuvažoval o tom, že by něco uchvátil [řecky harpagmon], totiž aby byl rovný Bohu“. (Stejnou myšlenku obsahuje Ži.)
Která myšlenka souhlasí s kontextem? Verš 5 radí křesťanům, aby napodobovali Krista ve věci, jež se tu rozebírá. Mohli by být vyzýváni, aby ‚nepokládali za loupež‘, ale za své právo, ‚být rovni Bohu‘? Jistě ne! Mohou však napodobovat toho, který „neuvažoval o tom, že by něco uchvátil, totiž aby byl rovný Bohu“. (NS) (Srovnej 1. Mojžíšovu 3:5.) Takový překlad souhlasí také se samotným Ježíšem Kristem, který řekl: „Otec je větší než já.“ — Jan 14:28.
The Expositor’s Greek Testament říká: „Nemůžeme najít žádnou pasáž, kde [harpazó] nebo kterákoli jeho odvozenina [včetně harpagmon] má smysl ‚mít ve vlastnictví‘, ‚přechovávat‘. Zdá se bez výjimky, že znamená ‚uchvátit‘, ‚násilím urvat‘. Není tedy přípustné sklouznout od správného významu ‚sápat se po něčem‘ do smyslu zcela odlišného, ‚pevně držet‘.“ — vyd. W. Robertson Nicoll, Grand Rapids, Mich., 1967, Sv. III, s. 436, 437."
"„Rovný Bohu“?
VE FILIPANŮM 2:6 říká katolická Česká bible z 18. století o Ježíšovi: „Jsa v způsobě Boží, nepoložil sobě toho za loupež, že jest roven Bohu.“ Kralická bible z roku 1613 zní velmi podobně. Řadu takových překladů někteří dosud používají na podporu myšlenky, že Ježíš byl rovný Bohu. Ale všimni si, jak zní ten verš v jiných překladech:
1869: „Který, jsa v Boží podobě, nepovažoval za věc, po níž by se měl sápat, aby byl roven Bohu.“ Nový zákon od G. R. Noyese (angl.)
1965: „On — vpravdě božské povahy! — se nikdy sebejistě nečinil rovným Bohu.“ Das neue Testament, revidované vydání, od Friedricha Pfäfflina.
1968: „Který, ač byl v Boží podobě, nepovažoval rovnost Bohu za věc, které by se měl chtivě zmocnit.“ La Bibbia Concordata.
1976: „Vždy měl povahu Boha, ale nemyslil, že by se měl pokusit násilím se stát rovným Bohu.“ — Dnešní anglická verze.
1984: „Ačkoli existoval v Boží podobě, neuvažoval o tom, že by něco uchvátil, totiž aby byl rovný Bohu.“ Překlad nového světa Svatých písem.
1985: „Který, jsa v podobě Boha, nepokládal rovnost s Bohem za něco, po čem by se měl sápat.“ Nová jeruzalémská bible, angl.
1970: „Ačkoli měl božskou podobu, nepokládal rovnost s Bohem za žádoucí kořist.“ — Žilka.
Někteří však tvrdí, že i tyto přesnější překlady naznačují, že 1. Ježíš již měl rovnost, ale nechtěl se jí držet, nebo že 2. nepotřeboval uchvacovat rovnost, protože ji měl.
V tomto ohledu říká Ralph Martin v Pavlově epištole Filipanům (angl.) o původní řečtině: „Je však sporné, zda význam slovesa může sklouznout od svého skutečného smyslu ‚zmocnit se‘, ‚násilím uchvátit‘ ke smyslu ‚podržet‘.“ Vykladačův Řecký zákon (angl.) také říká: „Nemůžeme najít žádnou pasáž, kde ἁρπάζω [harpazo] nebo kterákoli jeho odvozenina má smysl ‚držet ve vlastnictví‘, ‚udržet‘. Bez výjimky se zdá znamenat ‚zmocnit se‘, ‚násilím uchvátit‘. Není tedy přípustné odklánět se od pravého smyslu ‚sápat se‘ k smyslu docela jinému, totiž ‚držet‘.“
Z dosud řečeného vyplývá, že překladatelé verzí jako Česká bible a Kralická bible pozměňují pravidla, aby podpořili trinitářský záměr. Když přečteme řecký text Filipanům 2:6 objektivně, zdaleka neříká, že Ježíš pokládal za vhodné být roven Bohu, ale ukazuje pravý opak, že to Ježíš nepokládal za vhodné.
Ze souvislosti okolních veršů (3–5, 7, 8, Česká bible) jasně vyplývá, jak chápat 6. verš. Filipané byli vybízeni k postoji: „V pokoře jedni druhých za vyšší nežli sami sebe držíce.“ Pak používá Pavel Krista jako vynikající příklad tohoto postoje: „To zajisté ciťte v sobě, což i v Kristu Ježíši.“ Co měli cítit? ‚Nepoložit sobě toho za loupež, že jsou rovni Bohu‘? Ne, to by byl pravý opak toho, co chtěl Pavel zdůraznit. Naopak, Ježíš, který ‚držel Boha za vyššího nežli sama sebe‘, by se nikdy ‚nesápal po rovnosti s Bohem‘, ale místo toho „ponížil sebe samého, učiněn jsa poslušným až k smrti“.
To přece není řeč o nějaké části všemohoucího Boha. Je to řeč o Ježíši Kristu, který zde dokonale ztělesňoval Pavlovu myšlenku — totiž důležitost pokory a poslušnosti vůči nadřazenému stvořiteli Jehovovi Bohu."
Sam si jsi dost jasne napsal jake je vyznani viry rannich krestanu.
"5 Ačkoli jsou totiž ti, kdo jsou nazýváni „bohy“, ať v nebi, nebo na zemi, právě jako je mnoho „bohů“ a mnoho „pánů“, 6 pro nás je skutečně jeden Bůh, Otec, z něhož je všechno, a my pro něho; a je jeden Pán, Ježíš Kristus, skrze něhož je všechno, a my skrze něho" (1 Korintskym 8 kap.)
Kristova slova v molitbe k Otci. "6 Zjevil jsem tvé jméno lidem, které jsi mi dal ze světa. Byli tvoji, a dal jsi je mně, a zachovali tvé slovo. 7 Nyní poznali, že všechno, co jsi mi dal, je od tebe; 8 protože výroky, které jsi mi dal, jsem dal jim a oni je přijali a určitě poznali, že jsem vyšel jako tvůj představitel, a uvěřili, že jsi mě vyslal....25 Spravedlivý Otče, svět tě vskutku nepoznal; ale já jsem tě poznal a oni poznali, že jsi mě vyslal. 26 A dal jsem jim tvé jméno na vědomí a dám je na vědomí, aby láska, kterou jsi mě miloval, byla v nich, a já ve spojení s nimi.“" (ev Jana 17 kap.)
Umis si predstavit Boziho Syna Jezise Krista jak cituje Stary zakon a drzi se falesne zakonnicke tradice nahrazovat Bozi svate jmeno JHVH titulem PAN (ADONAI) a nebo BOH (ELOHIM) ?
O spekulacich tady tedy muze mluvit jen zaslepeny clovek neuvedomujici si, ze Kristus Bozi Syn poslany od Otce vsemohouciho a vecneho Boha JHVH jmeno sveho OTCE lidem oznamil a vyslovoval ho s uctou i kdyz cetl ci citoval pismo SZ.
"Symeon obšírně vyprávěl, jak Bůh poprvé obrátil svou pozornost k národům, aby z nich vybral lid pro své jméno. 15 A s tím se shodují slova Proroků, právě jak je napsáno: 16 ‚Potom se navrátím a znovu vybuduji Davidovu chýši, která spadla; znovu vybuduji její trosky a opět ji vztyčím, 17 aby ti, kdo zbývají z lidí, s opravdovostí hledali Jehovu spolu s lidmi ze všech národů, lidmi, kteří jsou nazýváni mým jménem, říká Jehova, který činí tyto věci, 18 známé odedávna.‘ " (Skutky apostolu 15 kap.) srovnej s Izaiasem 45 kap. "21 Podejte svou zprávu a své předložení. Ano, ať se spolu v jednotě poradí. Kdo způsobil, aby to odedávna bylo slyšet? [Kdo] o tom právě od té doby podává zprávu? Ne snad já, Jehova, kromě něhož není jiný Bůh; spravedlivý Bůh a Zachránce, a vyjma mne není žádný?"
(Izajáš 55:5) Pohleď, zavoláš národ, který ty neznáš, a dokonce k tobě přiběhnou ti z národa, kdo tě neznali, kvůli Jehovovi, tvému Bohu, a kvůli Svatému Izraele, protože tě zkrášlí.
(1. Petra 2:9) Ale vy jste „vyvolený rod, královské kněžstvo, svatý národ, lid pro zvláštní vlastnictví, abyste široko daleko oznamovali znamenitosti“ toho, který vás povolal ze tmy do svého podivuhodného světla.
Dalsi Kristova slova. "8 Můj Otec je oslaven tím, že stále přinášíte mnoho ovoce a prokazujete se [jako] moji učedníci. 9 Právě jako si Otec zamiloval mne a já jsem si zamiloval vás, zůstaňte v mé lásce. 10 Budete-li zachovávat má přikázání, zůstanete v mé lásce, právě jako jsem já zachoval Otcova přikázání a zůstávám v jeho lásce." (ev Jana 15 kap.)
NA ZAVER SE ZAMYSLI I NAD KONTEXTEM FILIPANUM 2 kap. kde nekteri LZIVE ve svych prekladech mluvi o Kristove rovnosti s OTCEM.
"Filipanům 2:5, 6:
V KB čteme: „To tedy ciťte při sobě, co i při Kristu Ježíši, kterýž jsa v způsobu Božím, nepoložil sobě toho za loupež rovný býti Bohu.“ (ČB: „Nepoložil sobě toho za loupež, že jest roven Bohu.“ Podobně Sý; v Pe čteme: „Nic nelpěl na své vznešenosti, že je rovný Bohu.“ Podobně EP.) V NS však konec pasáže zní: „který, ačkoli existoval v Boží podobě, neuvažoval o tom, že by něco uchvátil [řecky harpagmon], totiž aby byl rovný Bohu“. (Stejnou myšlenku obsahuje Ži.)
Která myšlenka souhlasí s kontextem? Verš 5 radí křesťanům, aby napodobovali Krista ve věci, jež se tu rozebírá. Mohli by být vyzýváni, aby ‚nepokládali za loupež‘, ale za své právo, ‚být rovni Bohu‘? Jistě ne! Mohou však napodobovat toho, který „neuvažoval o tom, že by něco uchvátil, totiž aby byl rovný Bohu“. (NS) (Srovnej 1. Mojžíšovu 3:5.) Takový překlad souhlasí také se samotným Ježíšem Kristem, který řekl: „Otec je větší než já.“ — Jan 14:28.
The Expositor’s Greek Testament říká: „Nemůžeme najít žádnou pasáž, kde [harpazó] nebo kterákoli jeho odvozenina [včetně harpagmon] má smysl ‚mít ve vlastnictví‘, ‚přechovávat‘. Zdá se bez výjimky, že znamená ‚uchvátit‘, ‚násilím urvat‘. Není tedy přípustné sklouznout od správného významu ‚sápat se po něčem‘ do smyslu zcela odlišného, ‚pevně držet‘.“ — vyd. W. Robertson Nicoll, Grand Rapids, Mich., 1967, Sv. III, s. 436, 437."
"„Rovný Bohu“?
VE FILIPANŮM 2:6 říká katolická Česká bible z 18. století o Ježíšovi: „Jsa v způsobě Boží, nepoložil sobě toho za loupež, že jest roven Bohu.“ Kralická bible z roku 1613 zní velmi podobně. Řadu takových překladů někteří dosud používají na podporu myšlenky, že Ježíš byl rovný Bohu. Ale všimni si, jak zní ten verš v jiných překladech:
1869: „Který, jsa v Boží podobě, nepovažoval za věc, po níž by se měl sápat, aby byl roven Bohu.“ Nový zákon od G. R. Noyese (angl.)
1965: „On — vpravdě božské povahy! — se nikdy sebejistě nečinil rovným Bohu.“ Das neue Testament, revidované vydání, od Friedricha Pfäfflina.
1968: „Který, ač byl v Boží podobě, nepovažoval rovnost Bohu za věc, které by se měl chtivě zmocnit.“ La Bibbia Concordata.
1976: „Vždy měl povahu Boha, ale nemyslil, že by se měl pokusit násilím se stát rovným Bohu.“ — Dnešní anglická verze.
1984: „Ačkoli existoval v Boží podobě, neuvažoval o tom, že by něco uchvátil, totiž aby byl rovný Bohu.“ Překlad nového světa Svatých písem.
1985: „Který, jsa v podobě Boha, nepokládal rovnost s Bohem za něco, po čem by se měl sápat.“ Nová jeruzalémská bible, angl.
1970: „Ačkoli měl božskou podobu, nepokládal rovnost s Bohem za žádoucí kořist.“ — Žilka.
Někteří však tvrdí, že i tyto přesnější překlady naznačují, že 1. Ježíš již měl rovnost, ale nechtěl se jí držet, nebo že 2. nepotřeboval uchvacovat rovnost, protože ji měl.
V tomto ohledu říká Ralph Martin v Pavlově epištole Filipanům (angl.) o původní řečtině: „Je však sporné, zda význam slovesa může sklouznout od svého skutečného smyslu ‚zmocnit se‘, ‚násilím uchvátit‘ ke smyslu ‚podržet‘.“ Vykladačův Řecký zákon (angl.) také říká: „Nemůžeme najít žádnou pasáž, kde ἁρπάζω [harpazo] nebo kterákoli jeho odvozenina má smysl ‚držet ve vlastnictví‘, ‚udržet‘. Bez výjimky se zdá znamenat ‚zmocnit se‘, ‚násilím uchvátit‘. Není tedy přípustné odklánět se od pravého smyslu ‚sápat se‘ k smyslu docela jinému, totiž ‚držet‘.“
Z dosud řečeného vyplývá, že překladatelé verzí jako Česká bible a Kralická bible pozměňují pravidla, aby podpořili trinitářský záměr. Když přečteme řecký text Filipanům 2:6 objektivně, zdaleka neříká, že Ježíš pokládal za vhodné být roven Bohu, ale ukazuje pravý opak, že to Ježíš nepokládal za vhodné.
Ze souvislosti okolních veršů (3–5, 7, 8, Česká bible) jasně vyplývá, jak chápat 6. verš. Filipané byli vybízeni k postoji: „V pokoře jedni druhých za vyšší nežli sami sebe držíce.“ Pak používá Pavel Krista jako vynikající příklad tohoto postoje: „To zajisté ciťte v sobě, což i v Kristu Ježíši.“ Co měli cítit? ‚Nepoložit sobě toho za loupež, že jsou rovni Bohu‘? Ne, to by byl pravý opak toho, co chtěl Pavel zdůraznit. Naopak, Ježíš, který ‚držel Boha za vyššího nežli sama sebe‘, by se nikdy ‚nesápal po rovnosti s Bohem‘, ale místo toho „ponížil sebe samého, učiněn jsa poslušným až k smrti“.
To přece není řeč o nějaké části všemohoucího Boha. Je to řeč o Ježíši Kristu, který zde dokonale ztělesňoval Pavlovu myšlenku — totiž důležitost pokory a poslušnosti vůči nadřazenému stvořiteli Jehovovi Bohu."
Re: Aká veta sa adventistovi vyslovuje veľmi ťažko?
Karol Schneider píše:
Potíž "senzačních odhalení" a "nejdůležitějších poselství" není v tom, že by se pro ně nedaly v Písmu najít podpůrné argumenty. Potíž je v tom, že pro jejich potvrzení překrucujeme zvěst Písma. vybíráme si, co se nám hodí. Co se nehodí popřeme. Domyslíme si. Zavedeme předpoklady...
Nedokážu si dost dobře představit, že Bůh dá své posleství svým služebníkům a pak dopustí, aby zůstalo jen falešné učení překroucených překladů. Ale Písmo není o předpokladech, co by bylo, kdyby se náhodou...Jak zní slova vzorové modlitby: JHVH, posvěť se jméno tvé..? Nic takového nečtu. Nikde v celém Novém zákoně není zmínka o nutnosti správně vyslovovat Boží jméno. Ani jednou.Ne v tech co byli zverejneny a dostali se na svetlo sveta. Umis si predstavit ze nekdo...
To si doopravdy umím představit (příspěvek ze 16.7.2017): Ježíšova slova z kříže "Eloi, Eloi, lema sabachtani" Mar 15:34. Jedná se snad o falešný překlad? Nebo si toto svědectví Marek vymyslel?Umis si predstavit Boziho Syna Jezise Krista jak cituje Stary zakon a drzi se falesne zakonnicke tradice nahrazovat Bozi svate jmeno JHVH titulem PAN (ADONAI) a nebo BOH (ELOHIM) ?
Potíž "senzačních odhalení" a "nejdůležitějších poselství" není v tom, že by se pro ně nedaly v Písmu najít podpůrné argumenty. Potíž je v tom, že pro jejich potvrzení překrucujeme zvěst Písma. vybíráme si, co se nám hodí. Co se nehodí popřeme. Domyslíme si. Zavedeme předpoklady...
-
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 01 Apr 2017, 11:56
- Kontaktovať používateľa:
Re: Aká veta sa adventistovi vyslovuje veľmi ťažko?
Milane radsi i ty hloupe nekecej a nesnaz se tu omlouvat vedome falsovani textu Bible, kde mame i z dochovanych rukopisu jasne prokazane, ze Bozi svate jmeno JHVH se v jeji textu bezne pouzivalo a bylo v nem zapsano nespocetnetisickrat a vime i duvody LIDSKYCH TRADIC a PRIKAZANI, kvuli kterym se toto pak zmenilo.Milan napísal:Karol Schneider píše:Nedokážu si dost dobře představit, že Bůh dá své posleství svým služebníkům a pak dopustí, aby zůstalo jen falešné učení překroucených překladů. Ale Písmo není o předpokladech, co by bylo, kdyby se náhodou...Jak zní slova vzorové modlitby: JHVH, posvěť se jméno tvé..? Nic takového nečtu. Nikde v celém Novém zákoně není zmínka o nutnosti správně vyslovovat Boží jméno. Ani jednou.Ne v tech co byli zverejneny a dostali se na svetlo sveta. Umis si predstavit ze nekdo...To si doopravdy umím představit (příspěvek ze 16.7.2017): Ježíšova slova z kříže "Eloi, Eloi, lema sabachtani" Mar 15:34. Jedná se snad o falešný překlad? Nebo si toto svědectví Marek vymyslel?Umis si predstavit Boziho Syna Jezise Krista jak cituje Stary zakon a drzi se falesne zakonnicke tradice nahrazovat Bozi svate jmeno JHVH titulem PAN (ADONAI) a nebo BOH (ELOHIM) ?
Potíž "senzačních odhalení" a "nejdůležitějších poselství" není v tom, že by se pro ně nedaly v Písmu najít podpůrné argumenty. Potíž je v tom, že pro jejich potvrzení překrucujeme zvěst Písma. vybíráme si, co se nám hodí. Co se nehodí popřeme. Domyslíme si. Zavedeme předpoklady...
Jezis se zcela jiste techto tradic nepridrzoval a otevrene je odsoudil. Kdyz se Kristus na 1 miste modli o POSVETENI OTCOVA JMENA jsi snad v teto veci na pochybech a nevis jake je OTCOVO - BOZI JMENO, ktere ma byt posvecovano i KRESTANY ?
Zamysli se nad sebou a nad tim ci je ti milejsi kvuli falesnym lidskym tradicim zrusit platnost Boziho slova a dulezitou Pravdu o Bozim svatem jmene zamlcet, lebo to tak vyhovuje obhajcum falesneho uceni o trojjedinem neexistujicim bohu kde PANA Jezise Krista stotoznuji s PANEM JEHOVOU.
"nezasloužená laskavost, milosrdenství [a] pokoj od Boha, Otce, a od Ježíše Krista, Otcova Syna, s pravdou a láskou." (2 Jana 3 vers)
"Kéž je nezasloužená laskavost, milosrdenství, pokoj od Boha, Otce, a Krista Ježíše, našeho Pána." (2 Timotejovi 1:2)
Pro verici krestany se Jezis Kristus = MESIAS nikdy nestal nove uctivanym bohem, ale jako BOHA i nadale uctivali pouze OTCE a ranni krestane i kdyz byli v nelibosti Zidu i Rimanu se zcela jiste nebali vyslovovat i Bozi svate jmeno JHVH.
"6 Zjevil jsem tvé jméno lidem, které jsi mi dal ze světa. Byli tvoji, a dal jsi je mně, a zachovali tvé slovo. 7 Nyní poznali, že všechno, co jsi mi dal, je od tebe; 8 protože výroky, které jsi mi dal, jsem dal jim a oni je přijali a určitě poznali, že jsem vyšel jako tvůj představitel, a uvěřili, že jsi mě vyslal.... 25 Spravedlivý Otče, svět tě vskutku nepoznal; ale já jsem tě poznal a oni poznali, že jsi mě vyslal. 26 A dal jsem jim tvé jméno na vědomí a dám je na vědomí, aby láska, kterou jsi mě miloval, byla v nich, a já ve spojení s nimi.“" (Kristova slova ev. Jana 17 kap.)
"Rané židovské písemnosti svědčí o tom, že křesťané židovského původu používali Boží jméno ve svých spisech. Tosefta, psaná sbírka ústního zákona dokončená kolem roku 300 n. l., se zmiňuje o křesťanských spisech, které mohly shořet o sabatu. Říká: „Před ohněm nezachraňují knihy evangelistů a knihy minim [pravděpodobně označení pro židovské křesťany]. Ale nechají je shořet tam, kde jsou, . . . je a zmínky o Božím jménu, které jsou v nich.“ Tentýž zdroj cituje rabína Joseho Galilejského, který žil na začátku druhého století n. l. Ten údajně řekl, že jiné dny v týdnu „se zmínky o Božím jménu, které jsou v nich [v křesťanských spisech], vyříznou a uschovají, a zbytek shoří“. Existují tedy výmluvné doklady toho, že podle názoru Židů, kteří žili ve druhém století n. l., křesťané ve svých spisech používali Boží jméno."
Zapominas jinak i na jeden zasadni FAKT, ze i kdyz prekladatele kteri nechteli byt v nelibosti Zidu ani Rimanu pozdeji vynechavali ve svych opisech Bozi svate jmeno JHVH nevynechali ho na jednom miste. "Ve Zjevení 19:1, 3, 4, 6 je obsaženo ve výrazu „Halelujah“, nebo také „Haleluja“ či „Aleluja“. Tento výraz doslovně znamená „Chvalte Jah“. Jah je zkrácená podoba jména Jehova."
Hallelujah - Alexandra Burke https://www.youtube.com/watch?v=qSgsW9GLerA
(Žalm 30:4) Hrajte melodie Jehovovi, jeho věrně oddaní, vzdávejte díky jeho svaté památce;
(Žalm 150:6) Všechno, co dýchá — ať chválí Jah. Chvalte Jah!
(Zjevení 15:4) Kdo se tě, Jehovo, nebude skutečně bát a oslavovat tvé jméno, protože ty sám jsi věrně oddaný? Všechny národy totiž přijdou a budou před tebou uctívat, protože byly učiněny zjevnými tvé spravedlivé výnosy.“
"„Tak máš říci izraelským synům: ‚Jehova, BŮH vašich praotců, BŮH Abrahamův, BŮH Izákův a BŮH Jákobův, mě k vám poslal.‘ To je mé jméno na neurčitý čas a to je má
památka pro generaci za generací. " (2 Mojzisova 3 kap.)
Paradoxem CASD je nesmyslne bazirovani na dodrzovani pozadavek SZ ktere byli pouze soucasti smlouvy medzi Izraelskym narodem uzavrene skrze Mojzise a neuvedomuji si, ze se v teto veci s prichodem JEZISE KRISTA hodne zmenilo. Stale zustavaji otroky zakona a paradoxne se i chovaji jak falesni zakonnici, kteri se stejne tak nestranili odstranit Bozi svate jmeno JHVH a nahrazuji ho LIDMI SMYSLENYMI TITULI co nemaji v textu Boziho slova PRAVDY co pohledavat.
Re: Aká veta sa adventistovi vyslovuje veľmi ťažko?
Karole poslouchej někdy sám sebe (čti si po sobě s odstupem co píšeš).
Jsi fakt mimo.
Útočíš tu na lidi a obviňuješ je z něčeho, co neudělali.
Jen proto, že odmítají spolknout všechno co řekneš a souhlasit s tím.
Milan podle tebe omlouvá vědomé falšování bible a všichni adventisté/CASD se podle tebe chovali jako ti, kdo odstranili Boží svaté jméno JHVH z bible a nahradili ho lidskými smyšlenými tituly.
Máš zatemněno svou horlivostí. Boj za svaté Boží jméno JHVH je tvůj boj a my ti ho nebereme, ale ty kvůli tomu ROZDĚLUJEŠ!!
Na černou a bílou, na Boží a ďáblovo, na dobré a zlé a to všechny.
Nejde o to, že bychom byli proti tvé informaci, že to jméno z bible opravdu někdo vědomě odstranil, ale prostě jen odmítáme žít zrovna tímto tématem a není pro nás důležité stejně jako pro tebe.
!!!!!!! To z nás ale nedělá vrahy Ježíše, padělatele bible, nebo Satanovy agenty, sluhy šelmy, nebo Odpůrce svatého Boha JHVH !!!!!!!!
Naopak např. pro mě je důležité, jaké ovoce tento důraz ve tvém životě přináší, nebo jak se mění tvé chování ve vztahu ke tvým bližním.
A vidím hlavně černobílé vidění světa, tvrdost, ochotu rychle soudit, kárat, málo vlídnosti, hodně horlivosti (budiž ti to k dobru), málo ochoty omluvit se, přiznat chybu, snahy naslouchat, nebo pochopit druhé, málo pokory věřit, že se mohu také něco naučit a že někdo může něco vědět lépe než já.
A to co vidím není pro mne lákavé, abych tě začal v něčem následovat a očekával od napodobení tvého přístupu ,,svatější život".
Možná i já vidím špatně a já sám jsem také často prchlivý a tvrdý.
Píšu ti to proto, že minimálně pro mě tyto projevy vysíláš zde na fóru tak silně, že úplně přebíjejí obsah tvých příspěvků i když mohou být zrovna hodnotné.
Možná by si více adventistů, nebo čtenářů tohoto fóra udělalo čas a podívalo se na to jestli vlastně od určité doby někdo vědomě více než 7000x úmyslně změnil původně zapsané znění JHVH se zlým úmyslem a proč a třeba by se jim to i zdálo jako důležité a upravili by podle toho projevy své víry a vztah k Bohu k lepšímu/správnějšímu, ale to jen v případě, že je nezablokuje přístup SJ a lidí jako tebe.
Pro ostatní co si to čtete z CASD a také se vám zdá, že je přehnané, aby vás Karolů ihned strčil jako celou církev mezi ty kteří vědomě vymazávají svaté Boží jméno z bible - zkuste si uvědomit, že podobně se mohou cítit běžní věřící církve bratrské, evangelické, metodistické, baptisté, luteráni, kongregacionalisté a další, když je někteří horliví adventisté (včetně jedné vlivné knižní ,,prorokyně")
okamžitě onálepkují jako ,,odpadlý protestantismus" dcery Babylónu následovníky šelmy atd. jen proto, že tyto církve už v době svého vzniku se shromažďovaly v neděli a nikdy to nijak neřešily a nemohou za to, že to někde někdo shora kdysi nařídil změnit.
Stejně tak adventisté, kteří vznikli až v 19. stol. asi sotva mohli ovlivnit překlady bible kralické, ang. krále jakuba atd. a jen do toho přišli a nikdy toto téma neřešili. (nehledě na to, že si myslím, že vážnost, kterou obě denominace těmto tématům přisoudily je zbytečná)
Takže svým způsobem je to pro CASD ukázka vlastního ovoce a léčba vlastní medicínou.
Jsi fakt mimo.
Útočíš tu na lidi a obviňuješ je z něčeho, co neudělali.
Jen proto, že odmítají spolknout všechno co řekneš a souhlasit s tím.
Milan podle tebe omlouvá vědomé falšování bible a všichni adventisté/CASD se podle tebe chovali jako ti, kdo odstranili Boží svaté jméno JHVH z bible a nahradili ho lidskými smyšlenými tituly.
Máš zatemněno svou horlivostí. Boj za svaté Boží jméno JHVH je tvůj boj a my ti ho nebereme, ale ty kvůli tomu ROZDĚLUJEŠ!!
Na černou a bílou, na Boží a ďáblovo, na dobré a zlé a to všechny.
Nejde o to, že bychom byli proti tvé informaci, že to jméno z bible opravdu někdo vědomě odstranil, ale prostě jen odmítáme žít zrovna tímto tématem a není pro nás důležité stejně jako pro tebe.
!!!!!!! To z nás ale nedělá vrahy Ježíše, padělatele bible, nebo Satanovy agenty, sluhy šelmy, nebo Odpůrce svatého Boha JHVH !!!!!!!!
Naopak např. pro mě je důležité, jaké ovoce tento důraz ve tvém životě přináší, nebo jak se mění tvé chování ve vztahu ke tvým bližním.
A vidím hlavně černobílé vidění světa, tvrdost, ochotu rychle soudit, kárat, málo vlídnosti, hodně horlivosti (budiž ti to k dobru), málo ochoty omluvit se, přiznat chybu, snahy naslouchat, nebo pochopit druhé, málo pokory věřit, že se mohu také něco naučit a že někdo může něco vědět lépe než já.
A to co vidím není pro mne lákavé, abych tě začal v něčem následovat a očekával od napodobení tvého přístupu ,,svatější život".
Možná i já vidím špatně a já sám jsem také často prchlivý a tvrdý.
Píšu ti to proto, že minimálně pro mě tyto projevy vysíláš zde na fóru tak silně, že úplně přebíjejí obsah tvých příspěvků i když mohou být zrovna hodnotné.
Možná by si více adventistů, nebo čtenářů tohoto fóra udělalo čas a podívalo se na to jestli vlastně od určité doby někdo vědomě více než 7000x úmyslně změnil původně zapsané znění JHVH se zlým úmyslem a proč a třeba by se jim to i zdálo jako důležité a upravili by podle toho projevy své víry a vztah k Bohu k lepšímu/správnějšímu, ale to jen v případě, že je nezablokuje přístup SJ a lidí jako tebe.
Pro ostatní co si to čtete z CASD a také se vám zdá, že je přehnané, aby vás Karolů ihned strčil jako celou církev mezi ty kteří vědomě vymazávají svaté Boží jméno z bible - zkuste si uvědomit, že podobně se mohou cítit běžní věřící církve bratrské, evangelické, metodistické, baptisté, luteráni, kongregacionalisté a další, když je někteří horliví adventisté (včetně jedné vlivné knižní ,,prorokyně")
okamžitě onálepkují jako ,,odpadlý protestantismus" dcery Babylónu následovníky šelmy atd. jen proto, že tyto církve už v době svého vzniku se shromažďovaly v neděli a nikdy to nijak neřešily a nemohou za to, že to někde někdo shora kdysi nařídil změnit.
Stejně tak adventisté, kteří vznikli až v 19. stol. asi sotva mohli ovlivnit překlady bible kralické, ang. krále jakuba atd. a jen do toho přišli a nikdy toto téma neřešili. (nehledě na to, že si myslím, že vážnost, kterou obě denominace těmto tématům přisoudily je zbytečná)
Takže svým způsobem je to pro CASD ukázka vlastního ovoce a léčba vlastní medicínou.
Re: Aká veta sa adventistovi vyslovuje veľmi ťažko?
Docela by mne zajímalo, jak by se vyjádřilo JHVH v řečtině
, která nemá v abecedě ani jedno z písmenek tetragramu.
V nikom jiném není spásy; není pod nebem jiného jména, zjeveného lidem, jímž bychom mohli být spaseni.
Tedy ani JHVH, ani NSSJ, ani SDA...
Učedníci rozhlašovali spásu ve jménu Krista:
A protože tento člověk, kterého tu vidíte a poznáváte, uvěřil v jeho jméno, moc Ježíšova mu dala sílu a zdraví – a víra, kterou jméno Ježíšovo v něm vzbudilo, úplně ho uzdravila před vašima očima.
Zavolali je tedy a přikázali jim, aby jméno Ježíšovo vůbec nerozhlašovali a o něm neučili.
Pán mu však řekl: „Jdi, neboť on je mým nástrojem, který jsem si zvolil, aby nesl mé jméno národům i králům a synům izraelským.
Svědkové mají nést jméno Ježíše národům.
církvi Boží v Korintu, posvěceným v Kristu Ježíši, povolaným svatým, spolu se všemi, kteří vzývají jméno našeho Pána Ježíše Krista
‚každý, kdo vzývá jméno Páně, bude spasen‘.
Kontext je zřetelně o Kristu
Stačí si zadat pojem do vyhledávače. Za celou dobu, co znám svědky a to se počítá na desetiletí, neznám nikoho, kdo by z nich ovládal biblické jazyky a ani oni sami mezi sebou nikoho neznali. Některé věci se nedají spravit, musí to prostě "vyhnít".

V nikom jiném není spásy; není pod nebem jiného jména, zjeveného lidem, jímž bychom mohli být spaseni.
Tedy ani JHVH, ani NSSJ, ani SDA...
Učedníci rozhlašovali spásu ve jménu Krista:
A protože tento člověk, kterého tu vidíte a poznáváte, uvěřil v jeho jméno, moc Ježíšova mu dala sílu a zdraví – a víra, kterou jméno Ježíšovo v něm vzbudilo, úplně ho uzdravila před vašima očima.
Zavolali je tedy a přikázali jim, aby jméno Ježíšovo vůbec nerozhlašovali a o něm neučili.
Pán mu však řekl: „Jdi, neboť on je mým nástrojem, který jsem si zvolil, aby nesl mé jméno národům i králům a synům izraelským.
Svědkové mají nést jméno Ježíše národům.
církvi Boží v Korintu, posvěceným v Kristu Ježíši, povolaným svatým, spolu se všemi, kteří vzývají jméno našeho Pána Ježíše Krista
‚každý, kdo vzývá jméno Páně, bude spasen‘.
Kontext je zřetelně o Kristu
Stačí si zadat pojem do vyhledávače. Za celou dobu, co znám svědky a to se počítá na desetiletí, neznám nikoho, kdo by z nich ovládal biblické jazyky a ani oni sami mezi sebou nikoho neznali. Některé věci se nedají spravit, musí to prostě "vyhnít".
Jojo, pokud se naplní chmurné předpovědi o expanzi islámu, možná se změní i teologie církví a šelmou a falešným prorokem bude označen někdo jiný. Otázka neděle by pak byla úplně vedlejší, no uvidíme.podobně se mohou cítit běžní věřící církve bratrské, evangelické, metodistické, baptisté, luteráni, kongregacionalisté a další, když je někteří horliví adventisté (včetně jedné vlivné knižní ,,prorokyně")
okamžitě onálepkují jako ,,odpadlý protestantismus" dcery Babylónu následovníky šelmy atd. jen proto, že tyto církve už v době svého vzniku se shromažďovaly v neděli a nikdy to nijak neřešily a nemohou za to, že to někde někdo shora kdysi nařídil změnit.
-
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 01 Apr 2017, 11:56
- Kontaktovať používateľa:
Re: Aká veta sa adventistovi vyslovuje veľmi ťažko?
Pouze prazdna slova snazici se omluvit podvod ve velice zavazne veci. Odstraneni BOZIHO svateho jmena JHVH - jmena OTCE z textu Bible na vic nez 7000 mistech je velice zavaznym prehreskem, ke kteremu se pripojili i verici CASD a spolu s dalsimi krestanskymi odpadliky haji zcela jasne a prokazatelne pozdejsi odpadlicke uceni o trojjedinem bohu poprve jednoznacne formulovano az ve 4 stoleti pod vlyvem rimske a recke filozofii a prosazene pod tlakem rimske moci - Nicejsky 325 a Konstantinopolsky koncil 381 - kde jsou lidi LZIVE presvedcovani o tom, ze toto je puvodni apostolske vyznani viry i kdyz do neho byli zcela ucelove vneseny prvky uceni, ktere nikdy nebyli puvodnim krestanskym ucenim vuci, kterym se ohradili i verici krestani znami ve sve dobe jako Arianci (dle sveho ucitela Areia) a ktere i uceni Jezise Krista zapsaneho v NZ zcela jasne protireci. Tyto vyhrady se pozdeji prokazali jako opravnene, lebo zavery techto koncilu ke kterym se hlasi i vericim CASD pozdeji vedli k modlarstvi a uctivani Jezisove pozemske matky Marie jako BOHORODICKY.Tomáš Plechatý napísal:Karole poslouchej někdy sám sebe (čti si po sobě s odstupem co píšeš).
Jsi fakt mimo.
Útočíš tu na lidi a obviňuješ je z něčeho, co neudělali.
Jen proto, že odmítají spolknout všechno co řekneš a souhlasit s tím.
Milan podle tebe omlouvá vědomé falšování bible a všichni adventisté/CASD se podle tebe chovali jako ti, kdo odstranili Boží svaté jméno JHVH z bible a nahradili ho lidskými smyšlenými tituly.
Máš zatemněno svou horlivostí. Boj za svaté Boží jméno JHVH je tvůj boj a my ti ho nebereme, ale ty kvůli tomu ROZDĚLUJEŠ!!
Na černou a bílou, na Boží a ďáblovo, na dobré a zlé a to všechny.
Nejde o to, že bychom byli proti tvé informaci, že to jméno z bible opravdu někdo vědomě odstranil, ale prostě jen odmítáme žít zrovna tímto tématem a není pro nás důležité stejně jako pro tebe.
!!!!!!! To z nás ale nedělá vrahy Ježíše, padělatele bible, nebo Satanovy agenty, sluhy šelmy, nebo Odpůrce svatého Boha JHVH !!!!!!!!
Naopak např. pro mě je důležité, jaké ovoce tento důraz ve tvém životě přináší, nebo jak se mění tvé chování ve vztahu ke tvým bližním.
A vidím hlavně černobílé vidění světa, tvrdost, ochotu rychle soudit, kárat, málo vlídnosti, hodně horlivosti (budiž ti to k dobru), málo ochoty omluvit se, přiznat chybu, snahy naslouchat, nebo pochopit druhé, málo pokory věřit, že se mohu také něco naučit a že někdo může něco vědět lépe než já.
A to co vidím není pro mne lákavé, abych tě začal v něčem následovat a očekával od napodobení tvého přístupu ,,svatější život".
Možná i já vidím špatně a já sám jsem také často prchlivý a tvrdý.
Píšu ti to proto, že minimálně pro mě tyto projevy vysíláš zde na fóru tak silně, že úplně přebíjejí obsah tvých příspěvků i když mohou být zrovna hodnotné.
Možná by si více adventistů, nebo čtenářů tohoto fóra udělalo čas a podívalo se na to jestli vlastně od určité doby někdo vědomě více než 7000x úmyslně změnil původně zapsané znění JHVH se zlým úmyslem a proč a třeba by se jim to i zdálo jako důležité a upravili by podle toho projevy své víry a vztah k Bohu k lepšímu/správnějšímu, ale to jen v případě, že je nezablokuje přístup SJ a lidí jako tebe.
Pro ostatní co si to čtete z CASD a také se vám zdá, že je přehnané, aby vás Karolů ihned strčil jako celou církev mezi ty kteří vědomě vymazávají svaté Boží jméno z bible - zkuste si uvědomit, že podobně se mohou cítit běžní věřící církve bratrské, evangelické, metodistické, baptisté, luteráni, kongregacionalisté a další, když je někteří horliví adventisté (včetně jedné vlivné knižní ,,prorokyně")
okamžitě onálepkují jako ,,odpadlý protestantismus" dcery Babylónu následovníky šelmy atd. jen proto, že tyto církve už v době svého vzniku se shromažďovaly v neděli a nikdy to nijak neřešily a nemohou za to, že to někde někdo shora kdysi nařídil změnit.
Stejně tak adventisté, kteří vznikli až v 19. stol. asi sotva mohli ovlivnit překlady bible kralické, ang. krále jakuba atd. a jen do toho přišli a nikdy toto téma neřešili. (nehledě na to, že si myslím, že vážnost, kterou obě denominace těmto tématům přisoudily je zbytečná)
Takže svým způsobem je to pro CASD ukázka vlastního ovoce a léčba vlastní medicínou.
Odstraneni osobniho BOZIHO JMENA JHVH - JMENA OTCE, ktere ma i byt i Kristovymi nasledovniky POSVECOVANO a jeho nahrazeni ho titulem PAN je prokazatelne ucelovou manipulaci na podporu teto pozdejsi odpadlicke nekrestanske nauky navazujici na jinou lidskou tradici a ucelovou manipulaci nevernych Zidu, ktery vsak toto udelali ze zcela jinych duvodu.
Jezis prisel, aby obnovil uctive pouzivani Boziho jmena JHVH - jmena OTCE a vickrat se o tom zminoval. Neni pochyb, ze toto jmeno i on sam pouzival a zcela jiste ho dle falesne zidovske tradice nenahrazoval titulem PAN, ale mluvil PRAVDU, tak jak byla zapsana v puvodnim textu Boziho slova. Kdo v teto veci vznasi nejake pochybnosti tim vznasi i pochybnosti o samotnem Kristovi, ktery prisel jako vyslanec v podrizenem postaveni vuci OTCI plne se podrizujici jeho svate vuli majici zajem ho oslavit pred vsemi lidmi zijicimi na zemi i jako sveho BOHA, kteremu dnes slouzi v nebi po jeho pravici jako vykonavatel jeho svate vule.
"Ježíš Boží jméno používal a dával je na vědomí druhým. (Jan 17:6, 11, 12, 26) Jasně řekl: „Přišel jsem ve jménu svého Otce.“ Také zdůraznil, že své skutky činí „ve jménu svého Otce“. Samotné Ježíšovo jméno znamená „Jehova(h) je záchrana“. (Jan 5:43; 10:25)"
V Řeckých písmech se Boží jméno objevuje ve zkrácené podobě. Ve Zjevení 19:1, 3, 4, 6 je obsaženo ve výrazu „Halelujah“, nebo také „Haleluja“ či „Aleluja“. Tento výraz doslovně znamená „Chvalte Jah“. Jah je zkrácená podoba jména Jehova(h).
-
- Príspevky: 357
- Dátum registrácie: 01 Apr 2017, 11:56
- Kontaktovať používateľa:
Re: Aká veta sa adventistovi vyslovuje veľmi ťažko?
Ty jsi nejdrive neco vice prestuduj o vyvoji pisma.Guy napísal:Docela by mne zajímalo, jak by se vyjádřilo JHVH v řečtině, která nemá v abecedě ani jedno z písmenek tetragramu.
V nikom jiném není spásy; není pod nebem jiného jména, zjeveného lidem, jímž bychom mohli být spaseni.
Tedy ani JHVH, ani NSSJ, ani SDA...
Učedníci rozhlašovali spásu ve jménu Krista:
A protože tento člověk, kterého tu vidíte a poznáváte, uvěřil v jeho jméno, moc Ježíšova mu dala sílu a zdraví – a víra, kterou jméno Ježíšovo v něm vzbudilo, úplně ho uzdravila před vašima očima.
Zavolali je tedy a přikázali jim, aby jméno Ježíšovo vůbec nerozhlašovali a o něm neučili.
Pán mu však řekl: „Jdi, neboť on je mým nástrojem, který jsem si zvolil, aby nesl mé jméno národům i králům a synům izraelským.
Svědkové mají nést jméno Ježíše národům.
církvi Boží v Korintu, posvěceným v Kristu Ježíši, povolaným svatým, spolu se všemi, kteří vzývají jméno našeho Pána Ježíše Krista
‚každý, kdo vzývá jméno Páně, bude spasen‘.
Kontext je zřetelně o Kristu
Stačí si zadat pojem do vyhledávače. Za celou dobu, co znám svědky a to se počítá na desetiletí, neznám nikoho, kdo by z nich ovládal biblické jazyky a ani oni sami mezi sebou nikoho neznali. Některé věci se nedají spravit, musí to prostě "vyhnít".
Jojo, pokud se naplní chmurné předpovědi o expanzi islámu, možná se změní i teologie církví a šelmou a falešným prorokem bude označen někdo jiný. Otázka neděle by pak byla úplně vedlejší, no uvidíme.podobně se mohou cítit běžní věřící církve bratrské, evangelické, metodistické, baptisté, luteráni, kongregacionalisté a další, když je někteří horliví adventisté (včetně jedné vlivné knižní ,,prorokyně")
okamžitě onálepkují jako ,,odpadlý protestantismus" dcery Babylónu následovníky šelmy atd. jen proto, že tyto církve už v době svého vzniku se shromažďovaly v neděli a nikdy to nijak neřešily a nemohou za to, že to někde někdo shora kdysi nařídil změnit.
https://sk.wikipedia.org/wiki/Fenick%C3%A9_p%C3%ADsmo
A pak si dal dostuduj i to jak bylo zapisovano Bozi osobni jmeno JHVH - jmeno Otce v reckych prekladech Boziho slova az do 2 stoleti n.l.
" Z různých dochovaných částí Septuaginty, které jsou datovány do 1. století před naším letopočtem, až asi do 2. století našeho letopočtu, můžeme vidět, že je v nich používáno Boží jméno. Jedná se o známý tetragram JHWH, který je na místě Božího jména v různých variantách Septuaginty používán v několika formách. Dochovány jsou zlomky, kde je Boží jméno JHWH do řeckého textu napsáno buď fénickým resp. aramejským písmem, protohebrejštinou nebo klasickým hebrejským kvadrátním písmem. Je zjevné, že v Ježíšově době bylo Boží jméno známo a používáno, a teprve někdy od druhé poloviny 2. století našeho letopočtu a později začalo být nahrazováno výrazem „THEOS“ - θεὸς - (Bůh) nebo „KYRIOS“ - κύριος - (Pán)."
http://www.obohu.cz/ostatni/septuaginta
Pak se muzes zasmat svoji nevedomosti a hlouposti.
Odkaz na tento clanek od Dusana Seberiniho, ktery osobne SJ nenavidi a casto haji uceni CASD jsem tady uvadel taky vickrat a tam se muzes dozvedet i to jak to je s ohlasovanim jmena JEZIS KRISTUS a jaky je jeho vyznam ve vztahu k NEJVYSSIMU BOHU OTCI JHVH - od ktereho je VSE a ktereho jako BOHA uctiva a slouzi mu i sam Bozi Syn Jezis Kristus i dnes v nebi sedic symbolicky po pravici NEJVYSSIHO.
JHVH – BOŽIE MENO V NZ
Publikoval Dušan Seberíni , 21. Jún 2011
http://www.dobreslovo.sk/data/2011/ponu ... meno-v-nz/
Zrejme jsi pritom z uceni Krista napochopil ani tato jeho slova.
Jasně řekl: „Přišel jsem ve jménu svého Otce.“ Také zdůraznil, že své skutky činí „ve jménu svého Otce“. (Jan 5:43; 10:25) ... "30 Nemohu dělat ani jedinou věc ze své vlastní iniciativy; právě jak slyším, soudím; a soud, který vykonávám, je spravedlivý, protože nehledám svou vlastní vůli, ale vůli toho, který mě poslal." (ev, Jana 5 kap) "...stal se poslušným až do smrti, ano, smrti na mučednickém kůlu. 9 Právě proto ho také Bůh vyvýšil do nadřazeného postavení a laskavě mu dal jméno, které je nad každým jiným jménem, 10 aby v Ježíšově jménu klekalo každé koleno těch v nebi a těch na zemi a těch pod zemskou půdou 11 a aby každý jazyk otevřeně uznával, že Ježíš Kristus je Pánem ke slávě Boha, Otce." (Filipanum 2 kap. PNS)
Proto bylo zcela pochopitelne i toto vyznani viry rannich krestanu zasadne odlisne od toho pozdejsiho sfalsovaneho a sformulovaneho na rimskym koncilech pod vlyvem rimske a recke filozofie a svetske moci az v 4 stoleti.
"...není žádný Bůh kromě jednoho. 5 Ačkoli jsou totiž ti, kdo jsou nazýváni „bohy“, ať v nebi, nebo na zemi, právě jako je mnoho „bohů“ a mnoho „pánů“, 6 pro nás je skutečně jeden Bůh, Otec, z něhož je všechno, a my pro něho; a je jeden Pán, Ježíš Kristus, skrze něhož je všechno, a my skrze něho.
7 Ne všichni ovšem mají toto poznání..." (1 Kor 8 kap.)
"Rané židovské písemnosti svědčí o tom, že křesťané židovského původu používali Boží jméno ve svých spisech. Tosefta, psaná sbírka ústního zákona dokončená kolem roku 300 n. l., se zmiňuje o křesťanských spisech, které mohly shořet o sabatu. Říká: „Před ohněm nezachraňují knihy evangelistů a knihy minim [pravděpodobně označení pro židovské křesťany]. Ale nechají je shořet tam, kde jsou, . . . je a zmínky o Božím jménu, které jsou v nich.“ Tentýž zdroj cituje rabína Joseho Galilejského, který žil na začátku druhého století n. l. Ten údajně řekl, že jiné dny v týdnu „se zmínky o Božím jménu, které jsou v nich [v křesťanských spisech], vyříznou a uschovají, a zbytek shoří“. Existují tedy výmluvné doklady toho, že podle názoru Židů, kteří žili ve druhém století n. l., křesťané ve svých spisech používali Boží jméno."
"několik překladů, které v Novém zákoně používají Boží jméno.
Nowy Testament, polsky, přeložil Szymon Budny (1574)
Die heilige Schrift des neuen Testaments, německy, přeložil Dominikus von Brentano (1791)
A Literal Translation of the New Testament . . . From the Text of the Vatican Manuscript, anglicky, přeložil Herman Heinfetter (1863)
The Emphatic Diaglott, anglicky, přeložil Benjamin Wilson (1864)
The Christian’s Bible—New Testament, anglicky, přeložil George N. LeFevre (1928)
Neues Testament mit Anmerkungen, německy, přeložil Heinz Schumacher (2002)
Biblia Peshitta en Español, španělsky, vydal Instituto Cultural Álef y Tau (2006)
Oblíbený anglický překlad New Living Translation v předmluvě k vydání z roku 2004 obsahuje pod nadpisem „Překládání Božích jmen“ tento komentář: „Tetragrammaton (JHWH) jsme obvykle důsledně překládali ‚PÁN‘ a uplatnili jsme zde malé kapitálky, jak je to běžné v anglických překladech. Tím je odlišeno od jména ʹadonai, které překládáme ‚Pán‘.“ V komentáři k Novému zákonu je pak uvedeno: „Řecké slovo kurios je soustavně překládáno jako ‚Pán‘. Pouze v případech, kdy se v Novém zákoně výslovně cituje text ze Starého zákona a v tomto textu jsou použity malé kapitálky, je přeloženo jako ‚PÁN‘.“ Překladatelé této Bible tedy uznávají, že tetragrammaton (JHWH) by mělo být v těchto novozákonních citacích zastoupeno." Podotykam ze zde nejde o preklady od Svedku Jehovovych. Uz davno pred nimi zde bylo hodne lidi usilujici se obnovit pouzivani Boziho svateho jmena i v NZ.
"V biblickém slovníku The Anchor Bible Dictionary je pod nadpisem „Tetragrammaton v Novém zákoně“ uvedeno: „Existují doklady, že v době, kdy byly psány jednotlivé části N[ového] Z[ákona], se tetragrammaton, Boží jméno Jahve, vyskytovalo na některých nebo na všech místech, kde NZ cituje ze S[tarého] Z[ákona].“ A badatel George Howard říká: „Vzhledem k tomu, že v opisech řecké Bible [Septuaginty], které tvořily Písmo používané ranou církví, bylo ještě tetragrammaton uvedeno, je logické předpokládat, že když pisatelé N[ového] Z[ákona] citovali z Písma, tetragrammaton v biblickém textu zachovali.“
"PŘEKLADATEL, KTERÝ MĚL V ÚCTĚ BOŽÍ JMÉNO
V listopadu 1857 přijel na Gilbertovy ostrovy (nyní Kiribati) 26letý misionář Hiram Bingham II. se svou manželkou. Misionářská loď, na níž se plavili, byla zaplacena z malých darů od dětí z Amerického svazu nedělních škol. Dárci loď pojmenovali Morning Star (Jitřenka), čímž vyjádřili, že věří v příchod Kristova Milénia.
„Bingham neměl příliš dobré zdraví,“ uvádí Barrie Macdonald ve své knize Cinderellas of the Empire (Popelky impéria). „Často trpěl střevním onemocněním a také chronickým chrapotem, kvůli němuž pro něj bylo obtížné mluvit na veřejnosti; měl tak slabý zrak, že nemohl číst víc než dvě nebo tři hodiny denně.“
Přesto se Bingham rozhodl, že se naučí místní jazyk, kiribatštinu. To nebyl lehký úkol. Bingham začal tím, že ukazoval na různé věci a ptal se, jak se jim říká. Když shromáždil asi 2 000 slov, platil jednomu ze svých konvertitů po dolaru za každých sto nových slov, která mohl do seznamu připojit.
Binghamova vytrvalost přinesla ovoce. Do roku 1865, kdy musel ze zdravotních důvodů Gilbertovy ostrovy opustit, stihl dát kiribatštině psanou podobu a také přeložit do tohoto jazyka Matoušovo a Janovo evangelium. Když se v roce 1873 na ostrovy vrátil, přivezl s sebou úplný překlad Nového zákona v kiribatštině. V překládání pokračoval ještě sedmnáct let a v roce 1890 měl přeloženou celou Bibli.
Jeho překlad Bible se na Kiribati používá dodnes. Čtenáři této Bible si povšimnou, že Jehovovo jméno (v kiribatštině Iehova) použil Bingham na mnoha tisících místech ve Starém zákoně a více než padesátkrát v Novém zákoně. Hiram Bingham byl překladatel, který měl opravdu v úctě Boží jméno."
"SEZNAM 99 JAZYKŮ, V NICHŽ JE V NOVÉM ZÁKONĚ TETRAGRAMMATON PŘEVEDENO DO MÍSTNÍ PODOBY BOŽÍHO JMÉNA
CHIHOWA: čoktó
IÁHVE: portugalština
IEHOUA: mer
IEHOVA: havajština; hiri motu; kerewo; kiribatština; kiwai; markézština; misima-panaieti; motu; rarotongština; tahitština; toaripi
IEHOVAN: kala lagaw ya
IEOVA: kuanua; wedau
IHOVA: aneityum
IHVH: francouzština
IOVA: maskelynes; rerep; uripiv-wala-rano-atchin
JAHOWA: batačtina (dialekt toba)
JAHUÈ: chácobo
JAKWE: sukumština
JAHVE: maďarština
JEHOBA: kipsigis; mentawai
JEHOFA: čwanština
JEHOVA: chorvatština; kélé; lele; nandijština; nauruština; němčina; nukuoro
JEHOVÁ: španělština
JEHÔVA: fangština; tsimehetská malgaština
JEHOVAH: angličtina; efikština; holandština; kalendžin; malgaština; narrinyeri; odžibvejština
JEOVA: kosrajština
JIHOVA: naga (angami); naga (konyak); naga (lotha); naga (mao); naga (ntenyi); naga (sangtam); rotumština
JIOUA: mortlockština
JIOVA: fidžijština
JIWHEYẸWHE: gun
SIHOVA: tongština
UYEHOVA: zuluština
YAHOWA: thajština
YAHVE: ila
YAVE: konžština
YAWE: bobangi; bolia; luoština; mongština (dialekt lolo); ngalština; ngando; ntomba; sengele
YEHÓA: awabakal
YEHOFA: jižní sothština
YEHOVA: čokwe; čvanština (dialekt tlapi); kalanga; logo; luba-Shaba; lugbara; luimbi; lunda (dialekt ndembu); luvale; sakao; tivština; umbundu; xhoština
YEHOVAH: bubi; efate; mohawk; nguna (tongoa)
YEHOWA: gaština; laoština; lubština; songe
YEKOVA: zandština
YEOBA: luna
YEOHOWA: korejština
YHWH: hebrejština
YOWO: lomwe
ZAHOVA: čjinština (haka)"
NEZAPOMINEJ TEDY ZE PRO VERNE NASLEDOVNIKY JEZISE KRISTA SE pro ne jejich PAN ustanoveny od OTCE nikdy nestal novym BOHEM, ktery by mel byt uctivan jako BUH stejne jak jeho OTEC a nebo jeste hur misto jeho OTCE BUHA JHVH treba i za pouziti modlarskych nabozenskych pohanskych symbolu (KRIZ a jine modly) znevazujici jak OTCE tak i SYNA.
Uznavali jeho BOZSKE POSTAVENI ovsem plne podrizeno MOCI NEJVYSSIHO BOHA JHVH OTCE a tak OTCE Boha JHVH uctivali jako jedineho praveho BOHA stejne jak i Bozi SYN Jezis Kristus (ev, Jana 17:3) i jeho nasledovnici, ktery spravne pochopili i tato Kristova slova.
"6 Ježíš mu řekl: „Jsem cesta a pravda a život. Nikdo nepřichází k Otci, leda skrze mne. " (ev. Jana 14 kap.)
Jezis je prostredkem zachrany - MESIASEM a cestou k OTCI - BOHU JHVH.
(Kolosanům 1:15) On je obrazem neviditelného Boha, prvorozeným všeho stvoření,
(Hebrejcům 1:3) On je odleskem [jeho] slávy a přesným znázorněním samotné jeho bytosti a udržuje všechny věci slovem své moci; a když způsobil očištění za naše hříchy, posadil se po pravici Majestátu ve výšinách.
USTREDNIM UCENIM RANNICH VERNYCH NASLEDOVNIKU KRISTA tedy bylo vest jine lidi k zmireni s OTCEM Bohem JHVH SKRZE KRISTA = MESIASE poslaneho OTCEM, ktery ho poveril timto ukolem.
"...a je hlavou těla, sboru. Je počátkem, prvorozeným z mrtvých, aby se stal tím, kdo je ve všem první; 19 protože [Bůh] uznal za dobré, aby v něm přebývala všechna plnost 20 a aby skrze něho opět smířil se sebou všechny [ostatní] věci, ať již jsou to věci na zemi, nebo věci na nebesích, tím, že způsobil pokoj prostřednictvím krve, [kterou prolil] na mučednickém kůlu." (Kolosanum 1 kap. PNS)
"Hlavní myšlenka toho, o čem nyní rozmlouváme, tedy je: Máme takového velekněze (veleknez neni ten co je v Bozim chramu uctivanou osobou, ale ten co Bohu i za jine prinasi obet), a ten se posadil po pravici trůnu Majestátu v nebesích 2 [jako] veřejný sluha svatého místa a pravého stanu, který postavil Jehova, a ne člověk....[Ježíš] nyní obdržel znamenitější veřejnou službu, takže je také prostředníkem úměrně lepší smlouvy, která byla zákonně založena na lepších slibech." (Zidum 8 kap. PNS)
"20 Jsme tudíž vyslanci, kteří zastupují Krista, jako by Bůh skrze nás snažně prosil. Jako zástupci Krista prosíme: „Smiřte se s Bohem.“ 21 Toho, kdo neznal hřích, učinil hříchem za nás, abychom se jeho prostřednictvím stali Boží spravedlností.
1 Spolupracujeme s ním a také vás snažně prosíme, abyste nepřijímali Boží nezaslouženou laskavost, a [přitom] opomíjeli její účel. 2 Říká totiž: „Slyšel jsem tě v přijatelném čase a v den záchrany jsem ti pomohl.“ Pohleďte, nyní je zvlášť přijatelný čas. Pohleďte, nyní je den záchrany." (2 Kor 5 a 6 kap)
Re: Aká veta sa adventistovi vyslovuje veľmi ťažko?
Karole, co se podle tebe stane s námi, kteří se hlásíme ke Kristu, ale nebereme vážně jméno JHVH, neprohlašujem všechny koncily a překlady bible za podvodné atd.?
Jak to s námi jednou dopadne?
Jak to s námi jednou dopadne?
Re: Aká veta sa adventistovi vyslovuje veľmi ťažko?
Mně docela pobaví vždycky argumenty tohoto typu:
No, po deseti řádcích už se už sáhodlouhý komentář ani číst nechce. Reakce na verše, které jsem uvedl, vlastně žádná, takže znovu připomínám:
V nikom jiném není spásy; není pod nebem jiného jména, zjeveného lidem, jímž bychom mohli být spaseni.
Tedy ani jméno JHVH. Kdysi toto jméno mělo význam pro Izrael, stejně jako oběti, obřízka atd., možná má význam pro křesťany židovského původu, to je tak vše.
Nový zákon, resp oběť Krista věci mění-oběti v chrámu, obřízka.. a ani toto jméno není důležité pro spásu. Pro spásu je důležité jméno Spasitele Ježíše Krista, toto jméno máme hlásat, v tomto jménu máme činit divy, pro toto jméno křesťané trpí, jak Kristus předpověděl. Někteří Svědkové Jehovovi také trpí, ale vlastně většinou ne pro jméno Krista, ale pro jiné jméno a to je zajímavé.
Nejhodnotnější a nejstarší překlady (Kodexy Alexandrijský, Sinajský) s JHVH nepočítají, samozřejmě zvěst evangelia byla deformována o snahy židokřesťanů, jak dosvědčuješ příklady starých spisů. Aktuální studium sobotní školy v listu Galatským svědectvím o zápasu mezi lidmi, kteří se snažili zavádět některé prvky židovství. Ty jsi vlastně takový moderní "judaista", protože oběť Ježíše a víra v jeho jméno Ti ke spáse zřejmě nestačí.
Ty jsi nejdrive neco vice prestuduj o vyvoji pisma.
Tak Karol, Tvoje povýšenost je už docela známá:A pak si dal dostuduj i to jak bylo zapisovano Bozi osobni jmeno JHVH - jmeno Otce v reckych prekladech Boziho slova az do 2 stoleti n.l.
Já se docela už zasmál nad něčím jiným, ale chápu, člověk v něčem žije a je velmi těžké se na věc podívat jinak.Pak se muzes zasmat svoji nevedomosti a hlouposti.
No, po deseti řádcích už se už sáhodlouhý komentář ani číst nechce. Reakce na verše, které jsem uvedl, vlastně žádná, takže znovu připomínám:
V nikom jiném není spásy; není pod nebem jiného jména, zjeveného lidem, jímž bychom mohli být spaseni.
Tedy ani jméno JHVH. Kdysi toto jméno mělo význam pro Izrael, stejně jako oběti, obřízka atd., možná má význam pro křesťany židovského původu, to je tak vše.
Nový zákon, resp oběť Krista věci mění-oběti v chrámu, obřízka.. a ani toto jméno není důležité pro spásu. Pro spásu je důležité jméno Spasitele Ježíše Krista, toto jméno máme hlásat, v tomto jménu máme činit divy, pro toto jméno křesťané trpí, jak Kristus předpověděl. Někteří Svědkové Jehovovi také trpí, ale vlastně většinou ne pro jméno Krista, ale pro jiné jméno a to je zajímavé.
Nejhodnotnější a nejstarší překlady (Kodexy Alexandrijský, Sinajský) s JHVH nepočítají, samozřejmě zvěst evangelia byla deformována o snahy židokřesťanů, jak dosvědčuješ příklady starých spisů. Aktuální studium sobotní školy v listu Galatským svědectvím o zápasu mezi lidmi, kteří se snažili zavádět některé prvky židovství. Ty jsi vlastně takový moderní "judaista", protože oběť Ježíše a víra v jeho jméno Ti ke spáse zřejmě nestačí.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní