Policista, který nepracuje v sobotu, tak s ním nemám problém...ale žádného bratra policistu v ČR ani na Slovensku neznám.Lída Rohalová napísal:Když jsem ještě bydlela na Moravě, tak v jedné vedlejší vesnici byl adventista policista. Žel byl zabit při výkonu služby. Osobně jsem ho neznala, ale často jsem o něm slýchala. Vyprávěl mi o něm můj kamarád, jeho parťák ve službě, také policista. Cesty Boží jsou nevyzpytatelné. Ten adventista policista občas mluvil s mým kamarádem o své víře, o Bohu - ve službě. I při pracovní činnosti může být člověk svědkem. Cením si toho o to víc, že kamarád v Boha nevěřil, ale tohoto člověka respektoval a měl ho rád, a proto mu i naslouchal... Budiž tomuto svědkovi víry země lehká.mikim napísal:Neznám v ČR a na Slovensku ani jednoho adventistu co by byl hasič, policista, záchranář, zkrátka pracoval v podobné práci.
Alfa Bio nezaplatila všetky dlhy voči cirkvi!
Re: Alfa Bio nezaplatila všetky dlhy voči cirkvi!
Re: Alfa Bio nezaplatila všetky dlhy voči cirkvi!
Znám policisty, záchranáře, lékaře, zdravotní sestry, školníky, starosty...kteří jsou adventisty. Někteří mají služby v sobotu, část pravidelně, část nepravidelně, část vyjímečně. Někdy je to pohotovost, někdy služba se vším všudy. Věřím, že podle svého svědomí slouží lidem i Pánu. Mohu dosvědčit, že jsou hluboce věřící, vstřícní, ochotní pomoci (nejen adventistům).
Myslím si, že bychom se měli za bratra L. i jeho blízké modlit , aby jej Pán použil podle své vůle. V sobotu i ve všední dny... Pokud bude zvolen županem, tím více.
Vážím si i těch, kteří kvůli svému svědomí trpěli pro věrnost Pánu i v otázce soboty, nebo zvolili povolání, které jim umožňuje v sobotu nepracovat. Mám však za to, že jsme "sobotní otázku" předimenzovali, například tím, že jsme z ní učinili "test věrnosti" Pánu Bohu, na úkor mnoha závažnějších věcí a obtížili ji tradicí, která žije svým životem, na situaci, místě a době (a často i Pánu Bohu) nezávisle...
Kontrolní otázka na okraj: Podle čeho budeme na věčnosti měřit čas, tedy i počátek a konec soboty (jaký protimluv-čas na věčnosti), když Slunce nebude třeba (např. Zj.21:5)...
Myslím si, že bychom se měli za bratra L. i jeho blízké modlit , aby jej Pán použil podle své vůle. V sobotu i ve všední dny... Pokud bude zvolen županem, tím více.
Vážím si i těch, kteří kvůli svému svědomí trpěli pro věrnost Pánu i v otázce soboty, nebo zvolili povolání, které jim umožňuje v sobotu nepracovat. Mám však za to, že jsme "sobotní otázku" předimenzovali, například tím, že jsme z ní učinili "test věrnosti" Pánu Bohu, na úkor mnoha závažnějších věcí a obtížili ji tradicí, která žije svým životem, na situaci, místě a době (a často i Pánu Bohu) nezávisle...
Kontrolní otázka na okraj: Podle čeho budeme na věčnosti měřit čas, tedy i počátek a konec soboty (jaký protimluv-čas na věčnosti), když Slunce nebude třeba (např. Zj.21:5)...
-
- Príspevky: 911
- Dátum registrácie: 10 Jan 2017, 10:40
- Kontaktovať používateľa:
Re: Alfa Bio nezaplatila všetky dlhy voči cirkvi!
mikim napísal:Policista, který nepracuje v sobotu, tak s ním nemám problém...ale žádného bratra policistu v ČR ani na Slovensku neznám.
Ten bratr také pracoval občas v sobotu. Služba si nevybírá dny, ve kterých není třeba.
To samé je u sociálních služeb - pečovatelky, osobní asistenti, pracovníci v sociálních službách v domovech důchodců a v jiných zařízeních, domy na půl cesty a další.
Lze si samozřejmě vybrat zaměstnání, kde je člověk v sobotu doma, nebo si může přehodit směnu. Tento výběr je ale dnes celkem omezený z důvodů různých víkendových školení. To však nic neřeší na tom, že v sobotu bude muset být v tom zaměstnání někdo jiný, pokud je to nepřetržitý provoz. A pokud v nepřetržitém provozu vypadne pracovník např. kvůli nemoci, směny se rozdělují mezi zbytek pracovníků a musí se jim zrušit dovolená. Zažili jsme i situace, kdy vypadli dva z pěti lidí v nepřetržitém provozu a nouzové řešení situace. Je pak logické, že člověk, který by odmítal v sobotu pracovat, nemůže v takovém zaměstnání dělat, a musí zvolit jinak.
Jiné je to v zaměstnáních od pondělí do pátku. Mezi mými přáteli jsou lidé, kteří byli ve svém oboru dobří a nadaní, ale neuplatnili to, protože jim nebylo vyhověno v otázce soboty. Tak dělají dnes kvůli svému svědomí ne příliš placenou práci a možná ne pro ně až tak plně naplňující. Znám lidi, kteří byli za komunismu v dolech, protože odmítli pracovat v sobotu. Těchto lidí je třeba si vážit.
V otázce soboty jsem se rozhodovala podle přístupu zaměstnavatele. Už hned při nástupu jsem se ptala, zda budu mít možnost volné soboty. Jedna zaměstnavatelka mi řekla, že jistě, že bude pro mě vybírat školení mimo sobotu. Druhý zaměstnavatel se mě zeptal, proč se ho na to ptám, že žijeme v 21. století a tudíž své náboženské přesvědčení nemusím nikomu sdělovat, a že je samozřejmé, že mi vyhoví.
Myslím si, že pokud máme potřebu "hlídat" druhé a jejich prožívání soboty, sobota neplní svůj účel. Naopak se stává dnem plným rozhořčení nad chováním druhých a nad "jejich nevěrností Bohu" (ale samozřejmě nic nám nebrání služby těchto "nevěrníků" využívat

Re: Alfa Bio nezaplatila všetky dlhy voči cirkvi!
https://www.fio.sk/ib2/transparent?a=2201156262Hosť napísal:A kde je jeho trasparentní účet?
Re: Alfa Bio nezaplatila všetky dlhy voči cirkvi!
Na stránkach www.lunter2017.sk J.L. píše o zbierke, že
„že sa nám podarila malá revolúcia vo financovaní volebných kampaní na Slovensku.“
Neviem, čo je na tom také revolučné, v slovenskej politike je to stará vec, že každá strana má svojich sponzorov, ktorí jej financujú kampaň. Ale, práve to je asi jeden z najväčších problémov. Sponzori potom očakávajú dohodenie kšeftov alebo teplé miestečká v štátnej správe, a politik prestáva slúžiť občanom, ako sľuboval.
A zdá sa mi, že prijímaním vysokých darov JL na seba privoláva práve takéto podozrenia. Ak má sponzorov, ktorí mu dajú 5 alebo 10 tisíc eur, len ťažko sa dá uveriť, že nebude tendencia sa im potom nejako odvďačiť, alebo že oni nebudú niečo požadovať.
JL teda pri financovaní svojej kampane žiaľ postupuje na slovenské pomery úplne „štandardne“ a nerevolučne, čo vôbec neprispieva k rozptyľovaniu úvah o jeho prepojení na vplyvných sponzorov.
„že sa nám podarila malá revolúcia vo financovaní volebných kampaní na Slovensku.“
Neviem, čo je na tom také revolučné, v slovenskej politike je to stará vec, že každá strana má svojich sponzorov, ktorí jej financujú kampaň. Ale, práve to je asi jeden z najväčších problémov. Sponzori potom očakávajú dohodenie kšeftov alebo teplé miestečká v štátnej správe, a politik prestáva slúžiť občanom, ako sľuboval.
A zdá sa mi, že prijímaním vysokých darov JL na seba privoláva práve takéto podozrenia. Ak má sponzorov, ktorí mu dajú 5 alebo 10 tisíc eur, len ťažko sa dá uveriť, že nebude tendencia sa im potom nejako odvďačiť, alebo že oni nebudú niečo požadovať.
JL teda pri financovaní svojej kampane žiaľ postupuje na slovenské pomery úplne „štandardne“ a nerevolučne, čo vôbec neprispieva k rozptyľovaniu úvah o jeho prepojení na vplyvných sponzorov.
Re: Alfa Bio nezaplatila všetky dlhy voči cirkvi!
Je škoda, že Tě nezajímá sobotní škola, když se teď probírají témata, která hýbají církví od Mineapolis 1888.O čem jsou biblické úkole mně nezajímá, protože tam jsou v poslední době docela velké hovadiny. Spasení jsme milostí a poslušností všech zákonů včetně Desatera stejně jako jich byl poslušen Kristus. A my máme žít stejně jako žil On. Neznáš snad Písmo, že si tak nehorázně před Bohem veřejně vymýšlíš, že nemusíme být poslušní a dodržovat Desatero - tu část zákona kterou budeme navíc souzeni? To jsi fakt tak naivní? Kristus jako člověk nezhřešil a my se o to máme snažit také, i když jsme nedokonalí, tak máme k dokonalosti povahy a svatosti spět.
Spasení nejsme milostí+poslušností, to je velký omyl, jsme spasení pouze milostí!
O tom, že nemusíme být poslušní řeč nebyla, ale je osvobozující (alespoň pro mne), že nemusím být pod bičem, že spasení=zachovávání zákona či poslušnost, která je stejně pouze domnělá.
Nemáme se "snažit nehřešit", to je ztracené úsilí, to nedokážeš, ale být s Kristem.
Mikime, jsi legalista a to je smutné.
Re: Alfa Bio nezaplatila všetky dlhy voči cirkvi!
Pokud jsou nějací policisté, záchranáři, lékaři, zdravotní sestry, školníci či starostové adventisté a nemají volnou sobotu, tak je nelze považovat za adventisty, kteří to se svou vírou v Boha myslí vážně.Milan napísal:Znám policisty, záchranáře, lékaře, zdravotní sestry, školníky, starosty...kteří jsou adventisty. Někteří mají služby v sobotu, část pravidelně, část nepravidelně, část vyjímečně. Někdy je to pohotovost, někdy služba se vším všudy. Věřím, že podle svého svědomí slouží lidem i Pánu. Mohu dosvědčit, že jsou hluboce věřící, vstřícní, ochotní pomoci (nejen adventistům).
Myslím si, že bychom se měli za bratra L. i jeho blízké modlit , aby jej Pán použil podle své vůle. V sobotu i ve všední dny... Pokud bude zvolen županem, tím více.
Vážím si i těch, kteří kvůli svému svědomí trpěli pro věrnost Pánu i v otázce soboty, nebo zvolili povolání, které jim umožňuje v sobotu nepracovat. Mám však za to, že jsme "sobotní otázku" předimenzovali, například tím, že jsme z ní učinili "test věrnosti" Pánu Bohu, na úkor mnoha závažnějších věcí a obtížili ji tradicí, která žije svým životem, na situaci, místě a době (a často i Pánu Bohu) nezávisle...
Kontrolní otázka na okraj: Podle čeho budeme na věčnosti měřit čas, tedy i počátek a konec soboty (jaký protimluv-čas na věčnosti), když Slunce nebude třeba (např. Zj.21:5)...
...Věřím, že podle svého svědomí slouží lidem i Pánu. Mohu dosvědčit, že jsou hluboce věřící, vstřícní, ochotní pomoci (nejen adventistům).
Ty jim můžeš věřit co chceš, o tom zda to dělají v souladu s Písmem nerozhoduješ ty, ale Bůh, který stanovil jasná pravidla a zákony, které máme dodržovat. Nikdo nemůže být hluboce věřící kdo nerespektuje Boží Desatero. Čest výjimkám. V sobotu máme pomáhat v naléhavých případech a současně dodržovat 4. přikázání, které mluví zcela jasně a nijak to nemáš šanci obkecat jak jsou dotyční vstřícní a ochotní pomoci a vyvléci se z toho. Já jsem v sobotu také vstřícný a ochotný pomoci a přitom nejdu do práce. Bůh žádnou výjimku v sobotu nepracovat kromě kněží, jejichž činnost v sobotu se ale nedá považovat za běžnou práci, neudělil. Pokud by ji někomu udělil, respektoval bych to.
... Mám však za to, že jsme "sobotní otázku" předimenzovali, například tím, že jsme z ní učinili "test věrnosti" Pánu Bohu, na úkor mnoha závažnějších věcí a obtížili ji tradicí, která žije svým životem, na situaci, místě a době (a často i Pánu Bohu) nezávisle...
Musím dát za pravdu EGW, která o tom píše také:
http://www.ellenwhiteova.cz/velky-spor- ... ni/search/
Protože se sobota stane předmětem sporu v celém křesťanstvu a protože se církve spojí se světskými úřady, aby vynutily uctívání neděle, stane se předmětem všeobecného zatracování malá menšina, která bude vytrvale odmítat podvolit se názoru většiny. Zazní požadavek, aby nebyla tolerována menšina, která se staví proti nařízení církví a státnímu zákonu, protože je lepší, aby trpělo několik lidí, než aby celý národ upadl do zmatku a nezákonnosti. Stejně argumentovali před více než 1900 lety představitelé židovského národa proti Kristu. Prohnaný Kaifáš prohlásil: „Jest užitečné nám, aby jeden člověk umřel za lid, a ne, aby všecken tento národ zahynul.“ (J 11,50) To bude rozhodující argument. Nakonec bude proti světitelům pravé soboty vydáno nařízení, které určí, že si zaslouží nejpřísnější trest a po určité době budou moci být odsouzeni k smrti. GC 616 Katolicismus ve Starém světě a odpadlý protestantismus v Novém světě budou postupovat společně proti lidem, kteří dodržují všechna Boží přikázání.
http://www.ellenwhiteova.cz/velky-spor ... du/search/
Není možné popsat, jakou hrůzu a zoufalství budou prožívat lidé, kteří Boží požadavky pošlapávali. Pán jim dal svůj zákon, mohli jím posuzovat své povahy a poznat své nedostatky, když ještě měli příležitost k pokání a nápravě. Chtěli však získat přízeň světa, proto nerespektovali požadavky zákona a učili druhé, jak je přestupovat. Snažili se přimět Boží lid, aby zneuctíval Boží sobotu. GC 640 Nyní budou odsouzeni zákonem, kterým pohrdali. Naprosto jasně pochopí, že se nemají na co vymlouvat. Vybrali si, komu chtějí sloužit a koho uctívat. „Tehdy obrátíte se, a uzříte rozdíl mezi spravedlivým a bezbožným, mezi tím, kdo slouží Bohu, a tím, kdo jemu neslouží.“ (Mal 3,18)
http://www.ellenwhiteova.cz/vychova-det ... ti/search/
Když začíná Sobota, měli bychom ovládat svoje myšlení, jednání i slova a nepřivlastňovat si čas, který je přísně vymezen Pánu. My sami bychom neměli v žádném případě konat cokoliv k naší obživě a také to, co je možné vykonat v šesti pracovních dnech a ani našim dětem bychom to neměli tolerovat. Pátek je den přípravy. Čas by měl být věnován k nutným přípravám a k soustředění a také hovorům o ní. Nic z toho, co by mohlo být z pohledu nebes považováno za nedodržení svaté Soboty, bychom neměli vyslovit ani udělat a měli bychom to říci nebo udělat až po Sobotě. Bůh na nás nepožaduje, abychom se v Sobotu zdrželi jen fyzické práce, ale aby i naše mysl se obšírně věnovala svatým věcem a tématům. Čtvrté přikázání se prakticky přestupuje hovořením o světských záležitostech, ale také účastí na nevázané konverzaci nebo flirtu. Řeč o čemkoliv, co nás napadne a vyjádříme to slovy, každé uchýlení od správného způsobu nás zotročuje a odsuzuje. - 2T 702. 703
Učiňte Sobotu radostí. - Všichni, kteří milují Boha, by měli udělat vše pro to, aby Sobota byla radostná, svatá a slavná. Nemohou toho však dosáhnout hledáním vlastních radostí v hříšných a nedovolených zábavách. A přece mohou hodně vykonat pro povýšení Soboty ve svých rodinách a udělat z ní nejzajímavější den z týdne. Měli bychom věnovat svůj čas k probuzení zájmu dětí. Změna by na ně měla mít příznivý vliv. Můžeme s nimi jít do přírody, posedět do lesíka, nebo se jít opalovat a při tom uspokojit jejich zvídavou mysl vyprávěním o Božím díle, inspirovat je láskou i úctou a obrátit jejich pozornost ke krásám přírody.
http://www.ellenwhiteova.cz/maranatha-p ... id/search/
Sobota patří Kristu. … Protože učinil všechny věci, učinil i Sobotu. Oddělil ji jako památník díla stvoření. Sobota ukazuje na Krista jako na Stvořitele i Posvětitele. Hlásá, že Ten, který stvořil všechny věci na nebi i na zemi a skrze něhož je vše udržováno pohromadě, je hlavou církve, a že Jeho mocí jsme smířeni s Bohem. Neboť, když mluvil o Izraeli, řekl: „Dal jsem jim své Soboty, aby byly znamením mezi mnou a mezi nimi, že já jsem Hospodin, který je posvěcuji“ - činím svatými. Sobota je tudíž znamením Kristovy moci učinit nás svatými. A je dána všem, jež Kristus činí svatými. Sobota, jako znamení Jeho posvěcující moci, je dána všem, kteří se skrze Krista stávají součástí Božího Izraele. …
...Kontrolní otázka na okraj: Podle čeho budeme na věčnosti měřit čas, tedy i počátek a konec soboty (jaký protimluv-čas na věčnosti), když Slunce nebude třeba (např. Zj.21:5)...[/quote]
Zjevení Janovo 22:2 Uprostřed pak rynku jeho a s obou stran potoka bylo dřevo života, přinášející dvanáctero ovoce, na každý měsíc vydávající ovoce své, a listí své k zdraví národů.
Podle čeho nevím, ale bude tam zcela jistě měsíc, protože měsíc do měsíc bude strom života vydávat dvanactero ovoce. A jestliže tam bude měsíc, bude tam i týden a den. Jediné co nevíme je kolik dní tam onen měsíc či týden na nové zemi bude trvat. Každopádně bude nová země i nebe, nikoliv jak někteří zcela nesmyslně věří, že to bude tato země obnovená (jako nová země) na které žijeme nyní. Kdyby to měla být tato obnovená země pak by nemohlo být napsáno, že zde již nebudou moře. A když platí, že první země pominula tak je jasné, že to nebude tato země na které dnes žijeme, jak tomu věří spousta křesťanů.
Zjevení Janovo 21:1 Potom jsem uviděl nové nebe a novou zemi. Neboť první nebe a první země pominuly a moře již nebylo
A také nevěřím, že by na novou zemi vůbec nesvítilo slunce a měsíc, je jen napsáno, že světlo z nich nebude potřebovat, ale jinak věří, že každá planeta je umístěna ve sluneční soustavě a má minimálně jeden měsíc:
Zjevení Janovo 21:23 To město nepotřebuje slunce ani měsíc, aby v něm svítily, neboť ho rozzářila Boží sláva a jeho lampou je Beránek.
Re: Alfa Bio nezaplatila všetky dlhy voči cirkvi!
Lída Rohalová napísal:mikim napísal:Policista, který nepracuje v sobotu, tak s ním nemám problém...ale žádného bratra policistu v ČR ani na Slovensku neznám.
Ten bratr také pracoval občas v sobotu. Služba si nevybírá dny, ve kterých není třeba.
To samé je u sociálních služeb - pečovatelky, osobní asistenti, pracovníci v sociálních službách v domovech důchodců a v jiných zařízeních, domy na půl cesty a další.
Lze si samozřejmě vybrat zaměstnání, kde je člověk v sobotu doma, nebo si může přehodit směnu. Tento výběr je ale dnes celkem omezený z důvodů různých víkendových školení. To však nic neřeší na tom, že v sobotu bude muset být v tom zaměstnání někdo jiný, pokud je to nepřetržitý provoz. A pokud v nepřetržitém provozu vypadne pracovník např. kvůli nemoci, směny se rozdělují mezi zbytek pracovníků a musí se jim zrušit dovolená. Zažili jsme i situace, kdy vypadli dva z pěti lidí v nepřetržitém provozu a nouzové řešení situace. Je pak logické, že člověk, který by odmítal v sobotu pracovat, nemůže v takovém zaměstnání dělat, a musí zvolit jinak.
Jiné je to v zaměstnáních od pondělí do pátku. Mezi mými přáteli jsou lidé, kteří byli ve svém oboru dobří a nadaní, ale neuplatnili to, protože jim nebylo vyhověno v otázce soboty. Tak dělají dnes kvůli svému svědomí ne příliš placenou práci a možná ne pro ně až tak plně naplňující. Znám lidi, kteří byli za komunismu v dolech, protože odmítli pracovat v sobotu. Těchto lidí je třeba si vážit.
V otázce soboty jsem se rozhodovala podle přístupu zaměstnavatele. Už hned při nástupu jsem se ptala, zda budu mít možnost volné soboty. Jedna zaměstnavatelka mi řekla, že jistě, že bude pro mě vybírat školení mimo sobotu. Druhý zaměstnavatel se mě zeptal, proč se ho na to ptám, že žijeme v 21. století a tudíž své náboženské přesvědčení nemusím nikomu sdělovat, a že je samozřejmé, že mi vyhoví.
Myslím si, že pokud máme potřebu "hlídat" druhé a jejich prožívání soboty, sobota neplní svůj účel. Naopak se stává dnem plným rozhořčení nad chováním druhých a nad "jejich nevěrností Bohu" (ale samozřejmě nic nám nebrání služby těchto "nevěrníků" využívat).
...Ten bratr také pracoval občas v sobotu. Služba si nevybírá dny, ve kterých není třeba.
Služba za peníze po celý den v sobotu tě nespasí, naopak díky ní třeba můžeš o milost spasení i přijít, když nebudeš dodržovat Boží pravidla.
Kdo to myslí s Bohem vážně, najde si časem jiné zaměstnání, kde nemusí pracovat v sobotu (třeba jen 1-2x měsíčně) byť by to bylo i méně placené, a je jasné, že takových zaměstnání s volnou sobotou je dnes stále méně a méně, ale pořád ještě dost. Ve službách a obchodě pracuje v ČR kolik lidí?
52,5%
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/st ... 1502372060
Kolik lidí dělá v ČR na směny?
Přes milión...
http://zpravy.e15.cz/domaci/udalosti/na ... eu-1077147
Kolik je v ČR celkem zaměstnanců? Asi 4 miliony, zbytek tvoří podnikatelé a důchodci.
Práce s volnou sobotou se dá ještě najít, ale to by adventisté nesměli být rozmazleni vysokými platy u policie apod. a pak se není co divit, že změnu nechtějí udělat a raději budou pracovat i v sobotu. Vše i kvůli penězům. Myslet si, že to dělají jen kvůli pomoci druhým by bylo hodně trapné a naivní.
... Znám lidi, kteří byli za komunismu v dolech, protože odmítli pracovat v sobotu. Těchto lidí je třeba si vážit.
A dělají tam dodnes, jednak protože nic jiného neumí a také kvůli tomu, že si mohou přehazovat směny a nemusí pracovat v sobotu.
...Myslím si, že pokud máme potřebu "hlídat" druhé a jejich prožívání soboty, sobota neplní svůj účel. Naopak se stává dnem plným rozhořčení nad chováním druhých a nad "jejich nevěrností Bohu" (ale samozřejmě nic nám nebrání služby těchto "nevěrníků" využívat

Pleteš si potřebu "hlídání" druhých s varováním, ke kterému nás vybízí Ezechiel a já Ezechiele beru vážně, Ty ne?:
Ezechiel 3:21 Jestliže bys však spravedlivého varoval, aby nehřešil, a on přestane hřešit, bude žít, protože se dal varovat, a ty jsi svou duši vysvobodil."
Re: Alfa Bio nezaplatila všetky dlhy voči cirkvi!
Sobotní škola se každý rok, dva stále dokola opakuje a mnozí dnešní moderní kazatelé tam píší nesmysly, např., že Ježíš zemřel za všechny naše hříchy včetně těch budoucích, což je samozřejmě lež od evangeliků nebo jim podobným, k čemu by pak ještě bylo pokání a modlitby za odpuštění hříchů, o čemž se vícekrát zmiňují apoštolové? Ježíš zemřel jen za všechny naše vyznané hříchy. Navíc jsou rozdílné úkoly v ČR s těmi v USA nebo v Německu, každý si je upravuje podle sebe a nejsou jednotné celosvětové.Hosť napísal:Je škoda, že Tě nezajímá sobotní škola, když se teď probírají témata, která hýbají církví od Mineapolis 1888.O čem jsou biblické úkole mně nezajímá, protože tam jsou v poslední době docela velké hovadiny. Spasení jsme milostí a poslušností všech zákonů včetně Desatera stejně jako jich byl poslušen Kristus. A my máme žít stejně jako žil On. Neznáš snad Písmo, že si tak nehorázně před Bohem veřejně vymýšlíš, že nemusíme být poslušní a dodržovat Desatero - tu část zákona kterou budeme navíc souzeni? To jsi fakt tak naivní? Kristus jako člověk nezhřešil a my se o to máme snažit také, i když jsme nedokonalí, tak máme k dokonalosti povahy a svatosti spět.
Spasení nejsme milostí+poslušností, to je velký omyl, jsme spasení pouze milostí!
O tom, že nemusíme být poslušní řeč nebyla, ale je osvobozující (alespoň pro mne), že nemusím být pod bičem, že spasení=zachovávání zákona či poslušnost, která je stejně pouze domnělá.
Nemáme se "snažit nehřešit", to je ztracené úsilí, to nedokážeš, ale být s Kristem.
Mikime, jsi legalista a to je smutné.
...Spasení nejsme milostí+poslušností, to je velký omyl, jsme spasení pouze milostí!
To není omyl, neznáš Písmo nebo ho záměrně ignoruješ a překrucuješ, co máme činit, abychom měli život věčný? Nedělat snad už nic? Naopak Ježíš jasně říká dodržovat přikázání!!!:
Matouš 19:16 A aj, jeden přistoupiv, řekl jemu: Mistře dobrý, co dobrého budu činiti, abych měl život věčný?
17 A on řekl jemu: Co mne nazýváš dobrým? Žádný není dobrý, než jediný, totiž Bůh. Chceš-li pak vjíti do života, ostříhej přikázání.
18 Dí jemu: Kterých? A Ježíš řekl mu: Nezabiješ, nezcizoložíš, nepokradeš, nepromluvíš křivého svědectví,
19 Cti otce svého i matku, a milovati budeš bližního svého jako sebe samého.
[KB1613] 2 J 1:6 A totoť jest ta láska, abychom chodili podlé přikázaní jeho. Přikázaní pak toto jest, jakž jste slýchali od počátku, abyste v něm chodili.
[KB1613] Zj 22:14 Blahoslavení, kteříž zachovávají přikázaní jeho, aby měli právo k dřevu života, a aby branami vešli do města.
Nejdříve musíš zvítězit, bez toho tě samotná milost Boží nikdy nespasí:
Zjevení Janovo 2:7 Kdo má uši, slyš, co Duch praví církvím: Tomu, kdo zvítězí, dám jíst ze stromu života v Božím ráji."
Zjevení Janovo 2:11 Kdo má uši, slyš, co Duch praví církvím: Kdo zvítězí, tomu druhá smrt neublíží."
Zjevení Janovo 2:17 Kdo má uši, slyš, co Duch praví církvím: Tomu, kdo zvítězí, dám jíst ze skryté many; dám mu bílý kamének, a na tom kaménku je napsáno nové jméno, které nezná nikdo než ten, kdo je dostává."
Zjevení Janovo 2:26 Kdo zvítězí a setrvá v mých skutcích až do konce, tomu dám moc nad národy.
Zjevení Janovo 2:28 - tak jako já jsem tu moc přijal od svého Otce. Tomu, kdo zvítězí, dám hvězdu jitřní.
Zjevení Janovo 3:5 Kdo zvítězí, bude oděn bělostným rouchem a jeho jméno nevymažu z knihy života, nýbrž přiznám se k němu před svým Otcem a před jeho anděly.
Zjevení Janovo 3:12 Kdo zvítězí, toho učiním sloupem v chrámě svého Boha a chrám již neopustí; napíšu na něj jméno svého Boha a jméno jeho města, nového Jeruzaléma který sestupuje z nebe od mého Boha, i jméno své nové.
Zjevení Janovo 3:21 Kdo zvítězí, tomu dám usednout se mnou na trůn, tak jako já jsem zvítězil a usedl s Otcem na jeho trůn.
Zjevení Janovo 21:7 Kdo zvítězí, dostane toto vše; já mu budu Bohem a on mi bude synem.
...Nemáme se "snažit nehřešit", to je ztracené úsilí, to nedokážeš, ale být s Kristem.
Taková jasná lež, nemyslíš?
Římanům 6:12 Nechť tedy hřích neovládá vaše smrtelné tělo, tak abyste poslouchali, čeho se mu zachce;
Římanům 6:13 ani nepropůjčujte hříchu své tělo za nástroj nepravosti, ale jako ti, kteří byli vyvedeni ze smrti do života, propůjčujte sami sebe a své tělo Bohu za nástroj spravedlnosti.
Římanům 6:14 Hřích nad vámi už nebude panovat; vždyť nejste pod zákonem, ale pod milostí.
Římanům 6:15 Co z toho plyne? Máme snad hřešit, protože nejsme pod zákonem, ale pod milostí? Naprosto ne!
Římanům 6:16 Víte přece, když se někomu zavazujete k poslušné službě, že se stáváte služebníky toho, koho posloucháte - buď otročíte hříchu, a to vede k smrti, nebo posloucháte Boha, a to vede k spravedlnosti.
Římanům 6:23 Mzdou hříchu je smrt, ale darem Boží milosti je život věčný v Kristu Ježíši, našem Pánu.
1 Janův 3:4 Každý, kdo se dopouští hříchu, jedná i proti zákonu Božímu, neboť hřích je porušení zákona.
1 Janův 1:9 Jestliže doznáváme své hříchy, on je tak věrný a spravedlivý, že nám hříchy odpouští a očišťuje nás od každé nepravosti.
Židům 10:26 Jestliže svévolně hřešíme i po tom, když jsme už poznali pravdu, nemůžeme počítat s žádnou obětí za hříchy,
1 Timoteovi 5:24 Hříchy některých lidí jsou zjevné, ještě než dojde k soudu; u jiných vyjdou najevo až na soudu.
Římanům 4:7 Blaze těm, jimž jsou odpuštěny nepravosti a jejich hříchy přikryty.
Skutky apoštolské 3:19 Proto čiňte pokání a obraťte se, aby byly smazány vaše hříchy.
Jakubův 5:16 Vyznávejte hříchy jeden druhému a modlete se jeden za druhého, abyste byli uzdraveni. Velkou moc má vroucí modlitba spravedlivého.
...Mikime, jsi legalista a to je smutné.[/quote]
Ano jsem, vždy jsem byl a budu až do 2PJK. Stejně jako spousta dalších křesťanů po celém světě.
Re: Alfa Bio nezaplatila všetky dlhy voči cirkvi!
Mikime, Tvoje příspěvky jsou výzvou, která se nedá odmítnoutSobotní škola se každý rok, dva stále dokola opakuje a mnozí dnešní moderní kazatelé tam píší nesmysly, např., že Ježíš zemřel za všechny naše hříchy včetně těch budoucích, což je samozřejmě lež od evangeliků nebo jim podobným, k čemu by pak ještě bylo pokání a modlitby za odpuštění hříchů, o čemž se vícekrát zmiňují apoštolové? Ježíš zemřel jen za všechny naše vyznané hříchy.

Máš pravdu, že sobotní škola je určitým nástrojem potvrzování adventistického učení a témata se točí stále dokola. Jsou ale i nějaké světlejší výjimky a nakonec nejvíce záleží na učiteli, jak to pojme a na ostatních, jak k tomu přistoupí.I v tom nejhorším kázání lze najít nějaké poučení pro sebe.
Takže k těm hříchům-Tvůj předpoklad tedy zřejmě je, že Kristus zemřel za hříchy pouze vyznané a za hříchy křesťanů do přijetí Krista.
Pak už musí křesťan víceméně "jet na sebe", tedy prosit za odpuštění, činit pokání, jinak odpuštění nebude.
Tvoje pojetí by znamenalo, že Ježíš nezemřel za všechny hříchy,ale pouze za ty vyznané a ne za všechny lidi, ale pouze za ty, kteří v něho věří. Nechci střílet biblickými texty, že je toto tvrzení chybné, spíše bych se zabýval nadhozenou otázkou " k čemu by pak ještě bylo pokání a modlitby za odpuštění hříchů..?"
dobrotivost Boží tě chce přivést k pokání Řím 2:4
pokání tedy není k tomu, abych získal spasení, ale naopak-uvědomuji si, že je Bůh dobrý a proto činím pokání. Vím, že si pokáním nic nezasloužím, ale odpovídám tím na Boží lásku.
Rovnice není tedy tak, že činím pokání, modlím se a Bůh mne za to odmění spásou. Bůh mne spasil, zemřel za mne a činím pokání jako hlubokou odpověď na jeho milost.
Ten příběh ale pokračuje-bohatý mladík vše zachovával, ale Ježíš jasně odpovídá na jeho otázku "co mi ještě schází?". Samotné zachovávání přikázání evidentně nestačilo, když pomineme, že bohatý mladík nepochopil hloubku přikázání. Ježíš ho vyzývá opustit jeho modlu a pak jej následovat. Takže Mikime, pozor na některé zkratky....Spasení nejsme milostí+poslušností, to je velký omyl, jsme spasení pouze milostí!
To není omyl, neznáš Písmo nebo ho záměrně ignoruješ a překrucuješ, co máme činit, abychom měli život věčný? Nedělat snad už nic? Naopak Ježíš jasně říká dodržovat přikázání!!!:
Matouš 19:16 A aj, jeden přistoupiv, řekl jemu: Mistře dobrý, co dobrého budu činiti, abych měl život věčný?
17 A on řekl jemu: Co mne nazýváš dobrým? Žádný není dobrý, než jediný, totiž Bůh. Chceš-li pak vjíti do života, ostříhej přikázání.
18 Dí jemu: Kterých? A Ježíš řekl mu: Nezabiješ, nezcizoložíš, nepokradeš, nepromluvíš křivého svědectví,
19 Cti otce svého i matku, a milovati budeš bližního svého jako sebe samého.
Hmm, v čem tedy zvítězit, když ani samotná Boží milost na spasení nestačí. Co chce tedy Bůh, aby nás mohl spasit?Nejdříve musíš zvítězit, bez toho tě samotná milost Boží nikdy nespasí:
Slovo "zvítězit" je pouze je Zjevení, řešení je tedy třeba hledat tam.Vzal bych to odtud:
Neplač. Hle, zvítězil lev z pokolení Judova, potomek Davidův Zj 5:5
Oni nad ním zvítězili pro krev Beránkovu 12:11
V čem spočívá to "naše, moje" vítězství ? Podle mne v tom, že Ježíš zvítězil, protože bez něho nemohu nic učinit (J 15:5).
Do boje s hříchem za sebe pošlu Lva z Judy, Beránka, věřím v jeho plně očišťující moc. Vím, že se mi nepodaří zvítězit nad hříchem, ale On již zvítězil, věřím v něho a mám tak pokoj v srdci.
Říkáme-li, že jsme bez hříchu, klameme sami sebe a pravda v nás není. 1J 1:18...Nemáme se "snažit nehřešit", to je ztracené úsilí, to nedokážeš, ale být s Kristem.
Taková jasná lež, nemyslíš?
já však jsem hříšný, hříchu zaprodán. Řím 7:14
podle Písma je všechno v zajetí hříchu Gal 3:22
Pokud si proberu otázku hříchu, tak důraz NZ je v tom, jak se Kristus vypořádal s mým hříchem:
pro jeho jméno budou odpuštěny hříchy každému, kdo v něho věří.
když jste byli osvobozeni od hříchu a stali se služebníky Božími, máte z toho užitek, totiž posvěcení, a čeká vás život věčný.
zákon Ducha, který vede k životu v Kristu Ježíši, osvobodil tě od zákona hříchu a smrti.
V něm jsme vykoupeni jeho krví a naše hříchy jsou nám odpuštěny pro přebohatou milost,
Hřích mi byl a je v Kristu odpuštěn, pokud zhřeším, protože nepopírám, že hřích existuje, jdu ke Kristu připomenout si, že mne nabízí vysvobození a nový začátek. Mrzí mne, že jsem zklamal (zhřešil), ale vím, že mi Ježíš odpustil a začínám znovu.
Sám se z hříchu dostat nemohu, mám hříšnou přirozenost, která mne táhne do zla (Řím 8.k.), vysvobozuje mne Ježíš.
O to je to smutnější,protože...Mikime, jsi legalista a to je smutné.
Ano jsem, vždy jsem byl a budu až do 2PJK. Stejně jako spousta dalších křesťanů po celém světě.
Ti však, kteří spoléhají na skutky zákona, jsou pod kletbou, neboť stojí psáno: ‚Proklet je každý, kdo nezůstává věren všemu, co je psáno v zákoně, a nečiní to.‘ Gal 3:10
Vidíš, někdy si pročíst úkoly SŠ není k zahození.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 8 neregistrovaných