Výbor SZ pracoval dva roky bez mandátu! Všetky jeho rozhodnutia sú neplatné!

Diskusia o cirkevnej organizácii.
Milan
Príspevky: 434
Dátum registrácie: 07 Aug 2016, 05:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Výbor SZ pracoval dva roky bez mandátu! Všetky jeho rozhodnutia sú neplatné!

Neprečítaný príspevok od používateľa Milan »

Svdobník napísal:
..Hovoril som iba o tom, že tieto stránky boli založené na dehonestovanie cirkvi adventistov, a že sem chodia (toto dodávam teraz) pozvaní ľudia, aby túto prácu konali. ...

Co jsem si výše uvedené věty přečetl, žiju v nejistotě: Nepatřím náhodou k těm zrádcům i já? Nebo mohu žít v klidu, slova o dehonestaci církve jsou sebekritickým pohledem autora na vlastní působení? ::scratch::

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Výbor SZ pracoval dva roky bez mandátu! Všetky jeho rozhodnutia sú neplatné!

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Hosť napísal:
Už jsem ti ten verš napsal, když někdo napíše, že věří všemu co je psáno v zákoně a prorocích tak je samozřejmostí, že zachovává i sobotu, jinak by byl ap. Pavel lhář!!!
To je zjednodušování, tak to není. Ano, věřím všemu, co je napsáno v zákoně a prorocích (v SZ), třeba to, že sobota byla pro Židy a proselyty. Zachovávat ji podle mne nemusím, jsem křesťan z pohanů. Tím pádem není Pavel lhář, spojuješ dvě různé věci.
všichni nebo většina apoštolů byla židovského původu stejně jako Ježíš, a proto všichni zachovávali sobotu a nikdo z nich neučil, že ji zachovávat nemáme, a my máme žít jako Ježíš, nikoliv jako ap. Pavel a těm, kteří jsou bez zákona být bez zákona.
Nenašel jsem, že by apoštolové učili, že mají křesťané z pohanů zachovávat sobotu.
Jinak bych nedával do rozporu Ježíše a Pavla, žít jako Ježíš si nepředstavuji praktikovat tak, že budu chodit po vodě, dělat zázraky a chodit v sobotu do synagógy. Pozor na kontext.
V tom případě nejsi adventista a nepodepsal jsi křestní list, kde je napsáno, že přijímáš její učení a sám se ochuzuješ o úžasné Boží pravdy, které nám Bůh skrze EGW předal. A nebo jsi starý a v té době se ještě křestní listy nedávaly.
V křestním slibu je bod 8 a v něm tato věta, která se týká naší diskuse:
8. Přijímám biblické učení o duchovních darech a věřím, že dar proroctví je jedním z charakteristických znaků církve ostatků.
Není tam nic o tom, že bych měl věřit učení EGW, církev to nevyžaduje, pokud to vyžaduješ Ty, nejsi zřejmě adventista. Církev chce slib víry, že křtěnec věří v tom, že církev ostatků má charakteristický dar a tím je proroctví.
Stejně jako měla vidění EGW, budou ho mít od Boha vidění i další v posledních dnech, co pak řekneš, že nemluví pravdu?
Jak to bude se uvidí, je předčasné dělat soudy a strašit. Mně stačí verše z bible o tom, co bude.
To už jsem vysvětloval mnohokrát, zde se nepíše o týdenních sobotách...
Novoluní byl začátek nového měsíce a soboty byly jeho trvalou součástí. V bibli je toto spojení (novoluní a týdenní soboty) je několika místech:
Není novoluní ani den odpočinku. 2Kr 4:23
při obětování zápalných obětí Hospodinu ve dnech odpočinku, o novoluních 1Par 23:31
příkazu pro přinášení obětí ve dnech odpočinku, o novoluních 2Par 8:13
a dalších několik textů a hlavně:
O každém novoluní, v každý den odpočinku, přijde se sklonit veškeré tvorstvo přede mnou, praví Hospodin. Iz 66:23
Věřím, že tento verš nevykládáš tak, že se nejedná o týdenní sobotu.
Všude je stejný obrat "novoluní a (týdenní) sobota"
...
smlouva literami vytesaná do kamene sloužila smrti,.
Zde není myšlena litera Desatera!!!
Desatero rozhodně nikoho nezabíjí, ale dává život jak potvrdil sám Ježíš!!!
Když není myšlena litera Desatera, tak litera vyrytá do kamene čeho? A kde Ježíš řekl, že Desatero dává život? Žiju v přesvědčení, že Bůh dává život.
Opravdu Desatero dává život? Kdyby tu byl zákon, který by mohl dát život, pak by vskutku spravedlnost byla ze zákona.Gal 3:21
Mikime, šetři čas, sáhodlouhé citáty jsou podle mne zbytečné.
...To je zjednodušování, tak to není. Ano, věřím všemu, co je napsáno v zákoně a prorocích (v SZ), třeba to, že sobota byla pro Židy a proselyty. Zachovávat ji podle mne nemusím, jsem křesťan z pohanů. Tím pádem není Pavel lhář, spojuješ dvě různé věci.

Pokud Pavel hovořil v NZ zcela jasně o tom, že věří všemu co je v zákoně, to rozhodně není žádné zjednodušování, ale jen Tvůj výmysl jak to obkecat:
[KB1613] Sk 24:14 Ale totoť před tebou vyznávám, že podlé té cesty, kterouž nazývají kacířstvím, tak sloužím Bohu otců, věře všemu, cožkoli psáno jest v zákoně a v prorocích,

Sobota snad nebyla pro pohany, nechtěli snad pohané, aby jim právě v sobotu a ne v jiný den apoštol Pavel také kázal jako židům?
Proč ho neprosili, aby jim stejná slova vykládal třeba hned na druhý den v neděli?

[KB1613] Sk 13:42 A když vycházeli ze školy Židovské, prosili pohané, aby jim v druhou sobotu mluvili táž slova.

...Nenašel jsem, že by apoštolové učili, že mají křesťané z pohanů zachovávat sobotu.

Nemusíš to ani hledat, stačí, když si najdeš co v sobotu apoštolové dělali a jak jim hlásali Boží pravdu.

[KB1613] Sk 13:44 V druhou pak sobotu téměř všecko město sešlo se k slyšení slova Božího.

Všecko město zahrnuje i obyčejné neobrácené pohany, nikoliv jen židy či proselyty (již obrácené pohany)!
Nesešli se v první, ani druhý, ani třetí, ani čtvrtý, ani pátý, ani šestý den týdne, ale sešli se v sobotu!!! Proč asi? Protože ji apoštolové dodržovali a neučili jinak!!!

I Ježíš mluví o sobotě zcela jasně proto co bude v budoucnu nikoliv jen při zničení Jeruzaléma:
na poli rozhodně neznamená v Jeruzalémě!!!

Matouš 24:16  tehdy ti, kdo budou v Judeji, ať utíkají do hor.
17  Kdo bude na střeše, ať nesestupuje, aby si vzal věci ze svého domu.
18  A kdo bude na poli, ať se nevrací zpátky, aby si vzal svůj plášť.
19  Běda těhotným a kojícím v oněch dnech!
20  Modlete se, aby k vašemu útěku nedošlo v zimě nebo v sobotu.


...Jinak bych nedával do rozporu Ježíše a Pavla, žít jako Ježíš si nepředstavuji praktikovat tak, že budu chodit po vodě, dělat zázraky a chodit v sobotu do synagógy. Pozor na kontext.

To dá rozum, že ti stačí zachovávat Boží přikázání včetně chození do sboru v sobotu (jako ten kdo se stal křesťanem a tím pádem i "členem" duchovního Izraele) a dělat milosrdenství druhým a nebudeš chodit po vodě, dělat zázraky může skrze Tebe dělat klidně Ježíš, ale v Tvém případě to asi nepřipadá v úvahu.

...Není tam nic o tom, že bych měl věřit učení EGW, církev to nevyžaduje, pokud to vyžaduješ Ty, nejsi zřejmě adventista. Církev chce slib víry, že křtěnec věří v tom, že církev ostatků má charakteristický dar a tím je proroctví.

Církev ASD vychází z daru ducha proroctví EGW, a o jiném ani neučí, takže, pokud to nevíš, a nikdo ti to neřekl před křtem, o čemž pochybuji, tak se zeptej nebo si něco přečti, v opačném případě nevíš co mluvíš, pokud nevěříš učení EGW zakladatelce církve asd., potom nemůžeš být považován za pravého adventistu a už vůbec ne za toho co je v ostatku.

Stínové výroční soboty:
Takže tyto „soboty, které jsou stínem“ se nemohly vztahovat k sobotě sedmého dne. Ale o jakých jiných sobotách by zde mohla být řeč? Existovaly nějaké jiné „soboty“, než ty týdenní? Ano. Po vyjití z Egypta byly ustanoveny výroční soboty, celkem sedm „sobot“ v roce, které neměly absolutně nic do činění se sobotou čtvrtého přikázání desatera. Byly to výroční slavnosti a připadaly na různé všední dny v týdnu (něco jako dnes dny pracovního klidu) a v tyto „soboty“ se přinášely zvláštní oběti, které poukazovaly na smrt Beránka Božího na Golgotě. Tyto soboty byly součástí systému „ustanovení“, který skončil na kříži.
O „stínových“ sobotách se hovoří např. v Lv 23 x 24, 27, 32, tyto výroční soboty připadají každý rok na jiný den v týdnu. Bůh zdůraznil, že neměly být zaměňovány s týdenními sobotami v Lv 23 x 37, 38 - všechny verše uvedeny viz výše. Pro každý z těchto výročních svátečních dní byly předepsány jisté oběti, které byly stínem poukazujícím k budoucí oběti Ježíše Krista. Ale Bible jasně říká, že tyto dny byly „kromě Hospodinových sobot“, tedy sobot sedmého dne.

Leviticus 23:37  To jsou slavnosti Hospodinovy, kteréž slaviti budete, mívajíce shromáždění svatá, abyste v nich obětovali obět ohnivou Hospodinu, zápal, obět suchou, obět pokojnou, a oběti mokré, jedno každé ve dni svém,
38  Kromě sobot Hospodinových, a kromě darů vašich, i všech slibů vašich a kromě všech dobrovolných obětí vašich, kteréž dávati budete Hospodinu.

...O každém novoluní, v každý den odpočinku, přijde se sklonit veškeré tvorstvo přede mnou, praví Hospodin. Iz 66:23
Věřím, že tento verš nevykládáš tak, že se nejedná o týdenní sobotu.
Všude je stejný obrat "novoluní a (týdenní) sobota"

Každý měsíc, když bude dozrávat ovoce na stromu životu neboli v každé novoluní se budeme scházet před Hospodinem a v každou sobotu...

[CSP] Iz 66:23 A novoluní co 15novoluní, sobotu co 15sobotu bude přicházet veškeré 56tělo,a aby se sklánělob 81přede mnou, praví Hospodin.

[SEB] Iz 66:23 Stane sa, že pri každom novmesiaci a sobotu čo sobotu sa každý príde pokloniť predo mňa, hovorí Hospodin.

[BHSTCZ] Iz 66:23 vehaja midde-hhodeš behhadšo umidde šabbat bešabbatto javo chol-basar lehištahhavot lefanaj amar ADONAJ:

Termíny od…do jsou velmi často uživány ve významu „ po celou dobu“ či „během“ (v průběhu) vymezeného času, což by v našem případě znamenalo „ v průběhu týdne začínajícího a končícího sobotou“, tedy „stále“. Jsou ovšem také mnohé případy, kdy termín „od…do“ je užíván ve smyslu tak často (např. Zach. 14x16 v kral. př.). Stanovisko znalců hebrejštiny a uznávaných lexikografů je jednoznačné. Uvádějí přesně, jak překládat tuto slovní vazbu,
W. Gesenius – F. Buhl „Hebräisches und aramäisches Handwörterbuch über das Alte Testament (1962, str. 160):
Hebr. „daj“ -2b „middej“ – tak často když/jak/, každý krát kdy.
rok co rok: 1 Sam. 7x16, Zach. 14x16, 2 Par. 24x5
každý novměsíc a každý sabat: Iz 66x23

L. Köhler, „Lexicon in Veteris Testament libros . Wörterbuch zun hebräischen A.T. (1985 str. 208):
Hebr. „daj“ – 2c „middej“ – z potřeby
rok co rok: 1 Sam. 7x16, Zach. 14x16, 2 Par. 24x5
měsíc co měsíc a sabat co sabat – Iz. 66x23

G. Fohrer, „Hebräisches und aramäisches Wörterbuch zum Alten Testament (1989, str. 57):
Hebr. „daj“ – ve spojení s předložkou „be“/náš případ v Iz.66x23 – p.k./ = „co“, „tak často“. Příklad – „každý rok“

B. Pípal „Hebrejsko – český slovník ke Starému Zákonu“ (1974, str. 33):
Hebr. „daj“ 2 „podle míry, pokaždé, tak často, častokrát

Přicházení klanět se Bohu se děje pokaždé v určené době, tj každý novměsíc a každý sabat a nikoli nepřetržitě stále! Sabat je zde periodickým slavnostním odpočinkem, dnem bohoslužby, požehnaným skrze Boží slovo (Iz. 56x1-7, 58x13,14, L 23x52-56). Novměsíc/první den měsíce/ zde nemá smysl ceremoniálního – obřadního svátku, nýbrž zvláštního svátku zdraví. [NBK] Zj 22:2-3 Uprostřed ulice toho [města] po obou stranách řeky [je] strom života, nesoucí dvanáctero ovoce. Vydává své ovoce každý měsíc a listí toho stromu [je] k uzdravení národů. A nebude už nic prokletého. V tom [městě] bude Boží a Beránkův trůn a jeho služebníci mu budou sloužit.

...Když není myšlena litera Desatera, tak litera vyrytá do kamene čeho? A kde Ježíš řekl, že Desatero dává život? Žiju v přesvědčení, že Bůh dává život.
Opravdu Desatero dává život?

[KB1613] Mt 19:17 Ale on řekl jemu: Co mne nazýváš dobrým? Žádný není dobrý, než jediný, totiž Bůh. Chceš-li pak vjíti do života, ostříhej přikázaní. (…thrhson keep taj entolaj commandments)

Matouš 19:17  On mu řekl: "Proč se mě ptáš na dobré? Jediný je dobrý! A chceš-li vejít do života, zachovávej přikázání!"

[KB1613] Mt 19:18 Dí jemu: Kterých? Ježíš pak řekl: Nezabiješ, nezcizoložíš, nepokradeš, nepromluvíš křivého svědectví.

[KB1613] Mt 19:19 Cti otce svého i matku, a milovati budeš bližního svého jako sebe samého.

Ježíš vždy dával najevo ten největší respekt k Desateru přikázání.
Namísto zrušení Desatera přikázání učil lidi dodržovat je.

Neregistrovaný

Re: Výbor SZ pracoval dva roky bez mandátu! Všetky jeho rozhodnutia sú neplatné!

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Pokud Pavel hovořil v NZ zcela jasně o tom, že věří všemu co je v zákoně, to rozhodně není žádné zjednodušování, ale jen Tvůj výmysl jak to obkecat:
[KB1613] Sk 24:14 Ale totoť před tebou vyznávám, že podlé té cesty, kterouž nazývají kacířstvím, tak sloužím Bohu otců, věře všemu, cožkoli psáno jest v zákoně a v prorocích,
Mikime, urážíš a utíká Ti kontext. Moje námitka byla na to, že Pavel musel (a tím pádem i my) zachovávat sobotu kvůli tomu, že věříme písmům SZ. Pavel byl křesťan židovského původu, já jsem křesťan pohanského původu, věřím tomu, co je napsané v SZ, sobotu vidím jako smluvní vztah Hospodina a Izraele.
Sobota snad nebyla pro pohany, nechtěli snad pohané, aby jim právě v sobotu a ne v jiný den apoštol Pavel také kázal jako židům?
Proč ho neprosili, aby jim stejná slova vykládal třeba hned na druhý den v neděli?
Sobota byla pro pohany, kteří se připojili k Izraeli pod starou smlouvou(proselyté), proto je apoštol našel v synagóze, tam jeho misie začínala.V neděli se v synagóze lidi nescházeli, proto ho neprosili, aby přišel.
V nové smlouvě podle všeho sobota pro pohany není, resp. není to tom žádný záznam v NZ.
To dá rozum, že ti stačí zachovávat Boží přikázání včetně chození do sboru v sobotu (jako ten kdo se stal křesťanem a tím pádem i "členem" duchovního Izraele) a dělat milosrdenství druhým a nebudeš chodit po vodě, dělat zázraky může skrze Tebe dělat klidně Ježíš, ale v Tvém případě to asi nepřipadá v úvahu.
Mikime, máme zcela rozdílný koncept spásy, to vidím stále zřetelněji, teď jsi to hezky vyjádřil. Pro Tebe je záruka spásy zachovávání Božích přikázání, chození do sboru, dělat milosrdenství..tedy skutky. Pro mne je zárukou spásy vztah ke Kristu, víra v jeho milost.
Děkuji Ti za to, jak jsi mne ohodnotil-tj. že skrze mne nemůže dělat Bůh zázraky, nermoutí mne to, tak totiž farizeové hodnotili Krista a učedníky vznikající církve.
Církev ASD vychází z daru ducha proroctví EGW, a o jiném ani neučí, takže, pokud to nevíš, a nikdo ti to neřekl před křtem, o čemž pochybuji, tak se zeptej nebo si něco přečti, v opačném případě nevíš co mluvíš, pokud nevěříš učení EGW zakladatelce církve asd., potom nemůžeš být považován za pravého adventistu a už vůbec ne za toho co je v ostatku.
Jestli CASD vychází z daru ducha je to smutné, měla by vycházet z Písma. Znovu opakuji, církev nevyžaduje víru v spisy EGW, ale to, že se dar proroctví projevuje v církvi ostatků. Považuji to sice za chybu, že je to v křestním slibu, ale na druhou stranu je to moudré-je to obrana proti Mikimům, kteří by rádi zavázali lidi k víře veškerým jejím spisům a církev je tím otevřená i k tomu, že se dar proroctví může (a vlastně musí) projevit i u dalších křesťanů.
Stínové výroční soboty:
Mikime, o výročních sobotách samozřejmě vím, ale o nich řeč nebyla. Dal jsem Ti mnoho odkazů na obrat soboty a novoluní, které zřetelně ukazují, že v listu Koloským se píše o týdenních sobotách.
..Když není myšlena litera Desatera, tak litera vyrytá do kamene čeho? A kde Ježíš řekl, že Desatero dává život? Žiju v přesvědčení, že Bůh dává život.Opravdu Desatero dává život?
Odpověděl jsi :
On mu řekl: "Proč se mě ptáš na dobré? Jediný je dobrý! A chceš-li vejít do života, zachovávej přikázání!"
Už jsme o tom nedávno diskutovali, vyzval jsem Tě tehdy, aby jsi dialog Krista a bohatého mladíka dočetl do konce. Ukázalo se totiž, že zachovávání přikázání nedávalo život, bohatý mladík to dělal a nebylo mu to ve výsledku nic platné. Samozřejmě jsem věděl, že uvedeš tento příklad :) to vše při vědomí, že dialog je v době, kdy byl Izrael pod starou smluvou, tu zrušil Kristův kříž.
Odpověděl jsi ale pouze na jednu z otázek, neodpověděl jsi třeba na to, který jiný zákon(litera) byl vyryt do kamene, ale nemusíš.
znovu mohu opakovat toto:
Kdyby tu byl zákon, který by mohl dát život, pak by vskutku spravedlnost byla ze zákona. Gal 3:21

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Výbor SZ pracoval dva roky bez mandátu! Všetky jeho rozhodnutia sú neplatné!

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Hosť napísal:
Pokud Pavel hovořil v NZ zcela jasně o tom, že věří všemu co je v zákoně, to rozhodně není žádné zjednodušování, ale jen Tvůj výmysl jak to obkecat:
[KB1613] Sk 24:14 Ale totoť před tebou vyznávám, že podlé té cesty, kterouž nazývají kacířstvím, tak sloužím Bohu otců, věře všemu, cožkoli psáno jest v zákoně a v prorocích,
Mikime, urážíš a utíká Ti kontext. Moje námitka byla na to, že Pavel musel (a tím pádem i my) zachovávat sobotu kvůli tomu, že věříme písmům SZ. Pavel byl křesťan židovského původu, já jsem křesťan pohanského původu, věřím tomu, co je napsané v SZ, sobotu vidím jako smluvní vztah Hospodina a Izraele.
Sobota snad nebyla pro pohany, nechtěli snad pohané, aby jim právě v sobotu a ne v jiný den apoštol Pavel také kázal jako židům?
Proč ho neprosili, aby jim stejná slova vykládal třeba hned na druhý den v neděli?
Sobota byla pro pohany, kteří se připojili k Izraeli pod starou smlouvou(proselyté), proto je apoštol našel v synagóze, tam jeho misie začínala.V neděli se v synagóze lidi nescházeli, proto ho neprosili, aby přišel.
V nové smlouvě podle všeho sobota pro pohany není, resp. není to tom žádný záznam v NZ.
To dá rozum, že ti stačí zachovávat Boží přikázání včetně chození do sboru v sobotu (jako ten kdo se stal křesťanem a tím pádem i "členem" duchovního Izraele) a dělat milosrdenství druhým a nebudeš chodit po vodě, dělat zázraky může skrze Tebe dělat klidně Ježíš, ale v Tvém případě to asi nepřipadá v úvahu.
Mikime, máme zcela rozdílný koncept spásy, to vidím stále zřetelněji, teď jsi to hezky vyjádřil. Pro Tebe je záruka spásy zachovávání Božích přikázání, chození do sboru, dělat milosrdenství..tedy skutky. Pro mne je zárukou spásy vztah ke Kristu, víra v jeho milost.
Děkuji Ti za to, jak jsi mne ohodnotil-tj. že skrze mne nemůže dělat Bůh zázraky, nermoutí mne to, tak totiž farizeové hodnotili Krista a učedníky vznikající církve.
Církev ASD vychází z daru ducha proroctví EGW, a o jiném ani neučí, takže, pokud to nevíš, a nikdo ti to neřekl před křtem, o čemž pochybuji, tak se zeptej nebo si něco přečti, v opačném případě nevíš co mluvíš, pokud nevěříš učení EGW zakladatelce církve asd., potom nemůžeš být považován za pravého adventistu a už vůbec ne za toho co je v ostatku.
Jestli CASD vychází z daru ducha je to smutné, měla by vycházet z Písma. Znovu opakuji, církev nevyžaduje víru v spisy EGW, ale to, že se dar proroctví projevuje v církvi ostatků. Považuji to sice za chybu, že je to v křestním slibu, ale na druhou stranu je to moudré-je to obrana proti Mikimům, kteří by rádi zavázali lidi k víře veškerým jejím spisům a církev je tím otevřená i k tomu, že se dar proroctví může (a vlastně musí) projevit i u dalších křesťanů.
Stínové výroční soboty:
Mikime, o výročních sobotách samozřejmě vím, ale o nich řeč nebyla. Dal jsem Ti mnoho odkazů na obrat soboty a novoluní, které zřetelně ukazují, že v listu Koloským se píše o týdenních sobotách.
..Když není myšlena litera Desatera, tak litera vyrytá do kamene čeho? A kde Ježíš řekl, že Desatero dává život? Žiju v přesvědčení, že Bůh dává život.Opravdu Desatero dává život?
Odpověděl jsi :
On mu řekl: "Proč se mě ptáš na dobré? Jediný je dobrý! A chceš-li vejít do života, zachovávej přikázání!"
Už jsme o tom nedávno diskutovali, vyzval jsem Tě tehdy, aby jsi dialog Krista a bohatého mladíka dočetl do konce. Ukázalo se totiž, že zachovávání přikázání nedávalo život, bohatý mladík to dělal a nebylo mu to ve výsledku nic platné. Samozřejmě jsem věděl, že uvedeš tento příklad :) to vše při vědomí, že dialog je v době, kdy byl Izrael pod starou smluvou, tu zrušil Kristův kříž.
Odpověděl jsi ale pouze na jednu z otázek, neodpověděl jsi třeba na to, který jiný zákon(litera) byl vyryt do kamene, ale nemusíš.
znovu mohu opakovat toto:
Kdyby tu byl zákon, který by mohl dát život, pak by vskutku spravedlnost byla ze zákona. Gal 3:21
...Sobota byla pro pohany, kteří se připojili k Izraeli pod starou smlouvou(proselyté), proto je apoštol našel v synagóze, tam jeho misie začínala.V neděli se v synagóze lidi nescházeli, proto ho neprosili, aby přišel.

Opět nemluvíš pravdu...
tak znovu, správné překlady uvádějí slůvko "pohané" a ti jistě nebyli se židy a se zbožnými proselyty v synagóze, ale byli venku a jakmile Pavel a Barnabáš vyšli ze synagódy, tak je prosili, aby i jim příští sobotu mluvili stejná slova!!!

[KB1613] Sk 13:42 A když vycházeli ze školy Židovské, prosili pohané, aby jim v druhou sobotu mluvili táž slova.

[Roháčkov preklad] Sk 13:42 A keď vychádzali zo synagógy Židov, prosili pohania, žeby im nasledujúcu sobotu rozprávali tie isté slová.

[KJV+] Act 13:42 And when the Jews were gone out of the synagogue, the Gentiles besought that these words might be preached to them the next sabbath.(the next…: Gr. in the week between, or, in the sabbath between)

[TR+] Act 13:42 exiontwn de ek thj sunagwghj twn ioudaiwn parekaloun ta eqnh eij to metaxu sabbaton lalhqhnai autoij ta rhmata
tauta.

Nesmíš číst falešné překlady NZ od Westcotta-Horta nebo Tischendorfa, kteří to slůvko "pohané" nemají uvedené vůbec a tím pádem i všechny moderní Bible vycházející z nich:

[WH+] Act 13:42 exiontwn de autwn parekaloun eij to metaxu sabbaton lalhqhnai autoij ta rhmata tauta.
[TISGNT+] Act 13:42 VExio,ntwn de. auvtw/n pareka,loun eivj to. metaxu. sa,bbaton lalhqh/nai auvtoi/j ta. r`h,mata tau/ta).

[KB1613] Sk 13:44 V druhou pak sobotu téměř všecko město sešlo se k slyšení slova Božího.

A dále ap. Pavel říká ke komu bude mluvit:

Skutky apoštolské 13:45  Když Židé uviděli zástupy, byli naplněni závistí a začali tomu, co Pavel říkal, odporovat a rouhat se.
46  Pavel a Barnabáš směle řekli: "Vám mělo být hlásáno Boží slovo nejprve. Protože je odmítáte a nepovažujete se za hodné věčného života, hle, obracíme se k pohanům.
47  Neboť tak nám nařídil Pán: `Ustanovil jsem tě za světlo pohanům, abys byl k záchraně až na konec země.´"
48  Když to pohané slyšeli, radovali se a oslavovali Pánovo slovo a uvěřili všichni, kteří byli určeni k věčnému životu.
49  A Pánovo slovo se šířilo po celé krajině.

...Mikime, máme zcela rozdílný koncept spásy, to vidím stále zřetelněji, teď jsi to hezky vyjádřil. Pro Tebe je záruka spásy zachovávání Božích přikázání, chození do sboru, dělat milosrdenství..tedy skutky. Pro mne je zárukou spásy vztah ke Kristu, víra v jeho milost.

Ano pro mne je zárukou milost Boží + zachovávání přikázání Desatera + ostatních dodnes platných přikázání z Mojžíšova zákona, které mám zapsány v mysli a v srdci ,a dále mít víru Ježíšovu, tak jak to požaduje po nás sám Ježíš ve Zjevení a činit skutky zákona i milosrdenství, které nám On připraví a bude nás podle nich soudit.

[KB1613] Př 7:2 Ostříhej přikázaní mých, a živ budeš, a naučení mého jako zřítelnice očí svých. (shemor mitzvotai vehheye vetorati keishon enekha)

[KB1613] Př 19:16 Ten, kdož ostříhá přikázaní, ostříhá duše své; ale kdož pohrdá cestami svými, zahyne.

Co platilo tehdy pro židy, platí dnes i pro nás křesťany, protože Bůh dodnes svěcení soboty pro nikoho nezrušil!!! A kdyby to náhodou někdy v budoucnu zrušil pro pohany a nechal pro židy, byl by to pořádný nesmysl a totální chaos pro všechny.
[KB1613] Ez 20:20 Též soboty mé svěťte, i budou na znamení mezi mnou a vámi, aby známé bylo, že já jsem Hospodin Bůh váš. (veet-shabetotai kadeshu vehayu leot beni uvenekhem ladaat ki ani ADONAI elohekhem)

[KB1613] Kaz 12:13 Summa (závěr) všeho, což jsi slyšel: Boha se boj, a přikázaní jeho ostříhej, nebo na tom všecko člověku záleží. (...veet-mitzvotav šemor ki-ze kol-haadam…)

[KB1613] Kaz 12:14 Poněvadž všeliký skutek Bůh přivede na soud, i každou věc tajnou, buďto dobrou, buďto zlou.

Tyto verše i činění skutků milosrdenství, i díky kterým budeš souzen a nakonec buď odsouzen nebo odměněn jistě znáš, pokud se vysmíváš skutkům milosrdenství budeš před Bohem zařazen mezi kozly:

Matouš 25:31  "Až přijde Syn člověka ve své slávě a všichni andělé s ním, tehdy se posadí na trůn své slávy.
32  a budou před něj shromážděny všecky národy. A oddělí jedny od druhých, jako pastýř odděluje ovce od kozlů.
33  Ovce postaví po své pravici, kozly po levici.
34  Potom řekne Král těm po své pravici: `Pojďte, požehnaní mého Otce, přijměte za dědictví království, které je pro vás připraveno od založení světa.
35  Neboť jsem hladověl, a dali jste mi najíst, žíznil jsem, a dali jste mi napít, byl jsem cizincem, a ujali jste se mě,
36  byl jsem nahý, a oblékli jste mě, byl jsem nemocen, a navštívili jste mě, byl jsem ve vězení, a přišli jste za mnou.´
Matouš 25:37  Tehdy mu spravedliví odpovědí: `Pane, kdy jsme tě spatřili hladového, a dali jsme ti najíst, nebo žíznivého, a dali jsme ti napít?
38  Kdy jsme tě spatřili jako cizince, a ujali jsme se tě, nebo nahého, a oblékli jsme tě?
39  Kdy jsme tě spatřili nemocného nebo ve vězení, a přišli jsme za tebou?´
40  Král odpoví a řekne jim: `Amen, pravím vám, cokoliv jste učinili jednomu z těchto mých nejmenších bratří, mně jste učinili.´"
41  "Potom řekne i těm po levici: `Jděte ode mne, prokletí, do věčného ohně, který je připraven pro Ďábla a jeho anděly!
42  Neboť jsem hladověl, a nedali jste mi najíst, žíznil jsem, a nedali jste mi napít,
43  byl jsem cizincem, a neujali jste se mne, byl jsem nahý, a neoblékli jste mne, byl jsem nemocný a ve vězení, a nenavštívili jste mne.´
44  Tu mu odpovědí i oni: `Pane, kdy jsme tě spatřili hladového, žíznivého, jako cizince, nahého, nemocného nebo ve vězení, a neposloužili jsme ti?´
45  Pak jim odpoví: `Amen, pravím vám, cokoliv jste neučinili jednomu z těchto nejmenších, ani mně jste neučinili.´
46  A odejdou do věčného trápení, spravedliví však do věčného života."


...Jestli CASD vychází z daru ducha je to smutné, měla by vycházet z Písma. Znovu opakuji, církev nevyžaduje víru v spisy EGW, ale to, že se dar proroctví projevuje v církvi ostatků.

CASD vychází samozřejmě jak z Písma tak z daru ducha proroctví EGW, které 100% věří, a pokud jsi opravdový adventista, o čemž pochybuji podle toho co píšeš proti EGW i proti platnosti soboty, pak věříš ve všem podstatném stejně jako církev.

...Mikime, o výročních sobotách samozřejmě vím, ale o nich řeč nebyla. Dal jsem Ti mnoho odkazů na obrat soboty a novoluní, které zřetelně ukazují, že v listu Koloským se píše o týdenních sobotách.

Tak ještě jednou o Kol. 2.16:

Mohou být tyto „soboty“- sobotami sedmého dne, o kterých hovoří čtvrté přikázání desatera? Ne, nemohou. Jsou totiž jasně definovány jako „stín toho, co mělo přijít“.
Pamatujte prosím na to, že týdenní sobota byla ustanovena Bohem před tím, než hřích vstoupil na náš svět. Nemohly existovat žádné předobrazy nebo stíny, dokud neexistoval hřích. Všechny tyto stíny byly zavedeny KVŮLI hříchu a ukazovali na vysvobození z hříchu prostřednictvím Krista. Například – všichni obětovaní beránci představovali Ježíše, pravého Beránka, který měl zemřít za hříchy světa. Pokud by hřích nevstoupil na svět, nebylo by třeba Spasitele a tím pádem ani žádných beránků (stínů) ukazujících na Spasitele.
Takže tyto „soboty, které jsou stínem“ se nemohly vztahovat k sobotě sedmého dne.

Jak vidíš nemůže se zde ani náhodou nemůže jednat o týdenní soboty o který ani kontext vůbec nemluví!

...Novoluní byl začátek nového měsíce a soboty byly jeho trvalou součástí.
Každý Tebou citovaný verš ale mluví úplně o něčem jiném a to i když jsou zde citovány soboty a novoluní.

Např. zde se, kde je novoluní a sobota také citována se o každotýdenní sobotě přesto nemluví a mluví se zde hlavně o obětech:

Ezechiel 45:15  Dále ze zavlažované oblasti izraelské přinesete jako obětní dar a oběť zápalnou a oběti pokojné jeden kus bravu ze dvou set kusů. Bude to smírčí oběť za vás, je výrok Panovníka Hospodina.
16  Všechen lid země bude odvádět tuto oběť pozdvihování knížeti v Izraeli.
17  Kníže je povinen přinášet oběti zápalné, oběť přídavnou i úlitbu o svátcích, o novoluních i o dnech odpočinku, o všech slavnostních shromážděních domu izraelského. On připraví oběť za hřích i oběť přídavnou, oběť zápalnou i oběti pokojné jako smírčí oběť za dům izraelský."
18  Toto praví Panovník Hospodin: "První den prvního měsíce vezmeš mladého býčka bez vady a očistíš svatyni od hříchu.

V tomto textu Ez 45x15-18 se zabývá obětním zákonem. Ezechiel ukazuje, že krvavé a jiné oběti, slavnosti novměsíce, svátky a „ceremoniální“ soboty jsou součástí obětního zákona, který ukazoval na Mesiáše.

A zcela falešné vyjádření je toto, odtud to máš, že?:

Stejně tak sobota uvedena v Kol. 2x16 patří mezi soboty týdenní, tak jako všechny soboty ve spojitosti s novměsíci v Bibli! (Falešný peníz, Alois Adlof, Praha 1929).

a dále Tebou citované:

Z následujících veršů 2 Kr 4x18-23 je zřejmé, že šabat a novoluní byly dny určené (vyhrazené) pro navštěvování proroků... /Šabat, Libor Diviš/
[KB1613] 2 Kr 4:23 Kterýž řekl: Proč chceš jíti k němu? Dnes není novměsíce, ani sobota. Odpověděla ona: Měj o to pokoj. (…hayom lo-hhodesh velo shabat vatomer shalom)

[KB1613] 1 Pa 23:31 A při všeliké oběti zápalů Hospodinových ve dny sobotní, a na novměsíce a v svátky výroční v jistém počtu, vedlé řádu jejich ustavičně před Hospodinem, (…ashabatot lehhodashim…)

[KB1613] 2 Pa 8:13 Cokoli náležitě každého dne obětováno býti mělo podlé přikázaní Mojžíšova, ve dny sobotní, na novměsíce a na slavnosti, po třikrát do roka, na slavnost přesnic, na slavnost téhodnů, a na slavnost stánků. (…lehaalot kemitzvat moshe lashabatot velehhodashim velamoadot peamim bashana behhag hamatzot uvhhag hashavuot uvhhag hasukot…)

Všechny tyto verše se týkají obětí, ty skončily, proto skončily i ceremoniální soboty ve spojitosti s novoluními.
Každopádně vůbec podle mne dnes již nezáleží na spojitosti sedmého dne soboty a novoluní, pokud by mezi nimi byla dodnes nějaká spojitost. Jen někteří židé dnes slaví novoluní tím, že čtou v Synagóze nějaké ty verše navíc apod.

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Výbor SZ pracoval dva roky bez mandátu! Všetky jeho rozhodnutia sú neplatné!

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Hosť napísal:
Pokud Pavel hovořil v NZ zcela jasně o tom, že věří všemu co je v zákoně, to rozhodně není žádné zjednodušování, ale jen Tvůj výmysl jak to obkecat:
[KB1613] Sk 24:14 Ale totoť před tebou vyznávám, že podlé té cesty, kterouž nazývají kacířstvím, tak sloužím Bohu otců, věře všemu, cožkoli psáno jest v zákoně a v prorocích,
Mikime, urážíš a utíká Ti kontext. Moje námitka byla na to, že Pavel musel (a tím pádem i my) zachovávat sobotu kvůli tomu, že věříme písmům SZ. Pavel byl křesťan židovského původu, já jsem křesťan pohanského původu, věřím tomu, co je napsané v SZ, sobotu vidím jako smluvní vztah Hospodina a Izraele.
Sobota snad nebyla pro pohany, nechtěli snad pohané, aby jim právě v sobotu a ne v jiný den apoštol Pavel také kázal jako židům?
Proč ho neprosili, aby jim stejná slova vykládal třeba hned na druhý den v neděli?
Sobota byla pro pohany, kteří se připojili k Izraeli pod starou smlouvou(proselyté), proto je apoštol našel v synagóze, tam jeho misie začínala.V neděli se v synagóze lidi nescházeli, proto ho neprosili, aby přišel.
V nové smlouvě podle všeho sobota pro pohany není, resp. není to tom žádný záznam v NZ.
To dá rozum, že ti stačí zachovávat Boží přikázání včetně chození do sboru v sobotu (jako ten kdo se stal křesťanem a tím pádem i "členem" duchovního Izraele) a dělat milosrdenství druhým a nebudeš chodit po vodě, dělat zázraky může skrze Tebe dělat klidně Ježíš, ale v Tvém případě to asi nepřipadá v úvahu.
Mikime, máme zcela rozdílný koncept spásy, to vidím stále zřetelněji, teď jsi to hezky vyjádřil. Pro Tebe je záruka spásy zachovávání Božích přikázání, chození do sboru, dělat milosrdenství..tedy skutky. Pro mne je zárukou spásy vztah ke Kristu, víra v jeho milost.
Děkuji Ti za to, jak jsi mne ohodnotil-tj. že skrze mne nemůže dělat Bůh zázraky, nermoutí mne to, tak totiž farizeové hodnotili Krista a učedníky vznikající církve.
Církev ASD vychází z daru ducha proroctví EGW, a o jiném ani neučí, takže, pokud to nevíš, a nikdo ti to neřekl před křtem, o čemž pochybuji, tak se zeptej nebo si něco přečti, v opačném případě nevíš co mluvíš, pokud nevěříš učení EGW zakladatelce církve asd., potom nemůžeš být považován za pravého adventistu a už vůbec ne za toho co je v ostatku.
Jestli CASD vychází z daru ducha je to smutné, měla by vycházet z Písma. Znovu opakuji, církev nevyžaduje víru v spisy EGW, ale to, že se dar proroctví projevuje v církvi ostatků. Považuji to sice za chybu, že je to v křestním slibu, ale na druhou stranu je to moudré-je to obrana proti Mikimům, kteří by rádi zavázali lidi k víře veškerým jejím spisům a církev je tím otevřená i k tomu, že se dar proroctví může (a vlastně musí) projevit i u dalších křesťanů.
Stínové výroční soboty:
Mikime, o výročních sobotách samozřejmě vím, ale o nich řeč nebyla. Dal jsem Ti mnoho odkazů na obrat soboty a novoluní, které zřetelně ukazují, že v listu Koloským se píše o týdenních sobotách.
..Když není myšlena litera Desatera, tak litera vyrytá do kamene čeho? A kde Ježíš řekl, že Desatero dává život? Žiju v přesvědčení, že Bůh dává život.Opravdu Desatero dává život?
Odpověděl jsi :
On mu řekl: "Proč se mě ptáš na dobré? Jediný je dobrý! A chceš-li vejít do života, zachovávej přikázání!"
Už jsme o tom nedávno diskutovali, vyzval jsem Tě tehdy, aby jsi dialog Krista a bohatého mladíka dočetl do konce. Ukázalo se totiž, že zachovávání přikázání nedávalo život, bohatý mladík to dělal a nebylo mu to ve výsledku nic platné. Samozřejmě jsem věděl, že uvedeš tento příklad :) to vše při vědomí, že dialog je v době, kdy byl Izrael pod starou smluvou, tu zrušil Kristův kříž.
Odpověděl jsi ale pouze na jednu z otázek, neodpověděl jsi třeba na to, který jiný zákon(litera) byl vyryt do kamene, ale nemusíš.
znovu mohu opakovat toto:
Kdyby tu byl zákon, který by mohl dát život, pak by vskutku spravedlnost byla ze zákona. Gal 3:21

Ještě k bohatému mladíkovi, jemu Ježíš jasně říká co platí navěky, Jeho Slova nikdy nepominou, to si pamatuj!
Ježíš by neučil někoho něco o dodržování přikázání, aby to v zápětí na kříži popřel a zrušil, to by se vůbec pak nemusel 3,5 roku namáhat a vyučovat ostatní o své Pravdě a mohl rovnou jen zemřít, ale vyučit ostatní Pravdě bylo Jeho hlavním cílem zde na zemi!!!

Marek 13:31  Nebe a země pominou, ale slova má nepominou.

Jan 18:37  I řekl jemu Pilát: Tedy král jsi ty? Dí Ježíš: Ty pravíš, že já král jsem. Jáť jsem se k tomu narodil, a proto jsem na svět přišel, abych svědectví vydal pravdě. Každý, kdož jest z pravdy, slyší hlas můj.

Dodržování Desatera vede jedině k životu. Gal. 3.21 nemluví o části zákona Desatera, ale o části zákona ceremoniálního.
Čti více veršů kde je to jasně napsáno, verš 3. 17.:

Galatským 3:17  Totoť pak pravím: Že smlouvy prve od Boha stvrzené, vztahující se k Kristu, Zákon, kterýž po čtyřech stech a po třidcíti letech začal se, nevyprazdňuje, tak aby slib Boží v nic obrátil.
18  Nebo jestližeť z Zákona pochází dědictví, tedy již ne z zaslíbení. Ale Abrahamovi skrze zaslíbení daroval jest Bůh dědictví.
19  Což pak Zákon? Pro přestupování ustanoven jest, dokudž by nepřišlo to símě, jemuž se stalo zaslíbení, způsobený skrze anděly v ruce prostředníka.
20  Ale prostředník není jednoho, Bůh pak jeden jest.
21  Tedy Zákon jest proti slibům Božím? Odstup to. Nebo kdyby byl Zákon dán, kterýž by mohl obživiti, jistě z Zákona byla by spravedlnost.
22  Ale zavřelo Písmo všecky pod hřích, aby zaslíbení z víry Jezukristovy dáno bylo věřícím.
23  Prve pak, nežli přišla víra, pod Zákonem byli jsme ostříháni, zavříni jsouce k té víře, kteráž potom měla zjevena býti.
24  A tak Zákon pěstounem naším byl k Kristu, abychom z víry ospravedlněni byli.
25  Ale když přišla víra, již nejsme pod pěstounem.

Neregistrovaný

Re: Výbor SZ pracoval dva roky bez mandátu! Všetky jeho rozhodnutia sú neplatné!

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Opět nemluvíš pravdu...
tak znovu, správné překlady uvádějí slůvko "pohané" a ti jistě nebyli se židy a se zbožnými proselyty v synagóze, ale byli venku a jakmile Pavel a Barnabáš vyšli ze synagódy, tak je prosili, aby i jim příští sobotu mluvili stejná slova!!!
Mikime, to zjednodušování, to je teda věc.
Uvádím komentovanou biblickou pasáž ze Skutků:
Když Pavel a Barnabáš vycházeli ze synagógy, všichni je prosili, aby k nim o tom všem znovu promluvili příští sobotu.
Shromáždění se rozcházelo a mnoho židů i obrácených pohanů, kteří ctili jediného Boha, doprovázelo Pavla a Barnabáše;
Takže, kdo doprovázel Pavla a Barnabáše? Ti, kdo ctili jediného Boha. Kam je zvali příští sobotu? Do synagógy.Ano, je klidně možné, že zájem projevili i pohané, kteří nectili Hospodina, proč by ne? No a kam jinam by měl přijít Pavel než zase do synagógy?
Je tato pasáž důkazem, že ranná církev zachovávala sobotu? Ne.
Tvoje odborné komentáře, řečtina atd. jsou v tomto případě k ničemu, ale oceňuji, že jsi si s tím dal práci.
Ano pro mne je zárukou milost Boží + zachovávání přikázání Desatera + ostatních dodnes platných přikázání z Mojžíšova zákona, které mám zapsány v mysli a v srdci ,a dále mít víru Ježíšovu, tak jak to požaduje po nás sám Ježíš ve Zjevení a činit skutky zákona i milosrdenství, které nám On připraví a bude nás podle nich soudit.
Tak to vidíš, pro mne je zárukou pouze Boží milost a tečka. Zachováváním Zákona či jiných předpisů si milost nemohu zasloužit, milost je prostě milost.
Co platilo tehdy pro židy, platí dnes i pro nás křesťany, protože Bůh dodnes svěcení soboty pro nikoho nezrušil!!! A kdyby to náhodou někdy v budoucnu zrušil pro pohany a nechal pro židy, byl by to pořádný nesmysl a totální chaos pro všechny.
Myslím, že ne. Neznám ani nikoho z adventistů, kdo by zachovával sobotu židovsky.U křesťanů židovského původu si nejsem jist, jak to je, mám zato, že jsou stále pod smlouvou s Hospodinem.Pro křesťany z pohanů ale tento závazek nevidím, chaos žádný není, Ty ho někde vidíš? Vždyť většina lidí do kostela nejde, někteří jdou v neděli a někteří v sobotu, je někde chaos?
CASD vychází samozřejmě jak z Písma tak z daru ducha proroctví EGW, které 100% věří, a pokud jsi opravdový adventista, o čemž pochybuji podle toho co píšeš proti EGW i proti platnosti soboty, pak věříš ve všem podstatném stejně jako církev.
V tom se velmi mýlíš a podle všeho neznáš učení CASD. Církev nikde neuvedla, že 100% věří EGW, dokonce ani 10%. Někteří adventisté, je to stará historie, ale berou její spisy jako neomylné. Církev se už ani neodvažuje vydat další spisy (bylo vydáno zřejmě pouze 30% jejího díla), zřejmě jsou v nich rozpory či jsou nepoužitelné.
Církev by měla vycházet z Písma a k tomu se adventisté hlásí, jejich teologie tedy musí fungovat i bez EGW, pokud tomu tak není, je něco špatně.¨
Adventistou jsem proto, že věřím v blízký příchod Ježíše, věřím v Písmo, v něm jsem nenašel pokyn, abych věřil EGW.
Tak ještě jednou o Kol. 2.16:
Mohou být tyto „soboty“- sobotami sedmého dne, o kterých hovoří čtvrté přikázání desatera? Ne, nemohou. Jsou totiž jasně definovány jako „stín toho, co mělo přijít“.
Pamatujte prosím na to, že týdenní sobota byla ustanovena Bohem před tím, než hřích vstoupil na náš svět. Nemohly existovat žádné předobrazy nebo stíny, dokud neexistoval hřích. Všechny tyto stíny byly zavedeny KVŮLI hříchu a ukazovali na vysvobození z hříchu prostřednictvím Krista. Například – všichni obětovaní beránci představovali Ježíše, pravého Beránka, který měl zemřít za hříchy světa. Pokud by hřích nevstoupil na svět, nebylo by třeba Spasitele a tím pádem ani žádných beránků (stínů) ukazujících na Spasitele.
Takže tyto „soboty, které jsou stínem“ se nemohly vztahovat k sobotě sedmého dne.
Myslím, že toto jsi někde zkopíroval...podle mne se v pasáži snaží autor o svoje vysvětlení. Vím pouze o jediném textu mimo Kol, kde je zmínka o "stínu" jako předobrazu svatyně a to v Žid 8:5. Já to chápu takto: v listu Koloským je jasné spojení novoluní a soboty. Dále je napsáno, že nikdo nemůže odsuzovat Koloské za několik věcí-jídlo a pití, svátky, novoluní a soboty.
Není jasné, zda Kolosští tyto věci dodržovali a proto byli odsuzováni nebo naopak nedodržovali a proto byli odsuzováni.Pro mne je klíčový v.17-to vše je pouze stín budoucích věcí, skutečností je Kristus.Jídlo a pití (možná dodržovali čisté a nečisté), svátky..soboty jsou pouze stínem. Další textem jsou věřící Pavlem napomínáni, aby si nenechali předepisovat čeho se nemají dotýkat a co nejíst. Podle všeho se jedná o snahu Židů nebo židokřesťanů. Komentovaný text s tím má souvislost-ať vás nikdo neodsuzuje, že (neslavíte) svátky, novoluní a soboty. Zajímavé je, že svátky jsou záležitost v roce, novoluní v měsíci a sobota v týdnu.Proto si myslím, že se jedná o týdenní soboty.
Doporučuji porovnat to s Gal 4:8-11 (dodržujete ustanovení pro dny, měsíce, období a roky), kde je stejným jazykem vyjádření jako v Kol-Pavel píše, že to není třeba zachovávat. Pasáž je to těžká, pro mne z toho nevyplývá, že by se jednalo o ceremoniální soboty, kdyby to chtěl napsat nově obráceným křesťanům do Kolosis, použil by spíše slovo "svátky".

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Výbor SZ pracoval dva roky bez mandátu! Všetky jeho rozhodnutia sú neplatné!

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Hosť napísal:
Opět nemluvíš pravdu...
tak znovu, správné překlady uvádějí slůvko "pohané" a ti jistě nebyli se židy a se zbožnými proselyty v synagóze, ale byli venku a jakmile Pavel a Barnabáš vyšli ze synagódy, tak je prosili, aby i jim příští sobotu mluvili stejná slova!!!
Mikime, to zjednodušování, to je teda věc.
Uvádím komentovanou biblickou pasáž ze Skutků:
Když Pavel a Barnabáš vycházeli ze synagógy, všichni je prosili, aby k nim o tom všem znovu promluvili příští sobotu.
Shromáždění se rozcházelo a mnoho židů i obrácených pohanů, kteří ctili jediného Boha, doprovázelo Pavla a Barnabáše;
Takže, kdo doprovázel Pavla a Barnabáše? Ti, kdo ctili jediného Boha. Kam je zvali příští sobotu? Do synagógy.Ano, je klidně možné, že zájem projevili i pohané, kteří nectili Hospodina, proč by ne? No a kam jinam by měl přijít Pavel než zase do synagógy?
Je tato pasáž důkazem, že ranná církev zachovávala sobotu? Ne.
Tvoje odborné komentáře, řečtina atd. jsou v tomto případě k ničemu, ale oceňuji, že jsi si s tím dal práci.
Ano pro mne je zárukou milost Boží + zachovávání přikázání Desatera + ostatních dodnes platných přikázání z Mojžíšova zákona, které mám zapsány v mysli a v srdci ,a dále mít víru Ježíšovu, tak jak to požaduje po nás sám Ježíš ve Zjevení a činit skutky zákona i milosrdenství, které nám On připraví a bude nás podle nich soudit.
Tak to vidíš, pro mne je zárukou pouze Boží milost a tečka. Zachováváním Zákona či jiných předpisů si milost nemohu zasloužit, milost je prostě milost.
Co platilo tehdy pro židy, platí dnes i pro nás křesťany, protože Bůh dodnes svěcení soboty pro nikoho nezrušil!!! A kdyby to náhodou někdy v budoucnu zrušil pro pohany a nechal pro židy, byl by to pořádný nesmysl a totální chaos pro všechny.
Myslím, že ne. Neznám ani nikoho z adventistů, kdo by zachovával sobotu židovsky.U křesťanů židovského původu si nejsem jist, jak to je, mám zato, že jsou stále pod smlouvou s Hospodinem.Pro křesťany z pohanů ale tento závazek nevidím, chaos žádný není, Ty ho někde vidíš? Vždyť většina lidí do kostela nejde, někteří jdou v neděli a někteří v sobotu, je někde chaos?
CASD vychází samozřejmě jak z Písma tak z daru ducha proroctví EGW, které 100% věří, a pokud jsi opravdový adventista, o čemž pochybuji podle toho co píšeš proti EGW i proti platnosti soboty, pak věříš ve všem podstatném stejně jako církev.
V tom se velmi mýlíš a podle všeho neznáš učení CASD. Církev nikde neuvedla, že 100% věří EGW, dokonce ani 10%. Někteří adventisté, je to stará historie, ale berou její spisy jako neomylné. Církev se už ani neodvažuje vydat další spisy (bylo vydáno zřejmě pouze 30% jejího díla), zřejmě jsou v nich rozpory či jsou nepoužitelné.
Církev by měla vycházet z Písma a k tomu se adventisté hlásí, jejich teologie tedy musí fungovat i bez EGW, pokud tomu tak není, je něco špatně.¨
Adventistou jsem proto, že věřím v blízký příchod Ježíše, věřím v Písmo, v něm jsem nenašel pokyn, abych věřil EGW.
Tak ještě jednou o Kol. 2.16:
Mohou být tyto „soboty“- sobotami sedmého dne, o kterých hovoří čtvrté přikázání desatera? Ne, nemohou. Jsou totiž jasně definovány jako „stín toho, co mělo přijít“.
Pamatujte prosím na to, že týdenní sobota byla ustanovena Bohem před tím, než hřích vstoupil na náš svět. Nemohly existovat žádné předobrazy nebo stíny, dokud neexistoval hřích. Všechny tyto stíny byly zavedeny KVŮLI hříchu a ukazovali na vysvobození z hříchu prostřednictvím Krista. Například – všichni obětovaní beránci představovali Ježíše, pravého Beránka, který měl zemřít za hříchy světa. Pokud by hřích nevstoupil na svět, nebylo by třeba Spasitele a tím pádem ani žádných beránků (stínů) ukazujících na Spasitele.
Takže tyto „soboty, které jsou stínem“ se nemohly vztahovat k sobotě sedmého dne.
Myslím, že toto jsi někde zkopíroval...podle mne se v pasáži snaží autor o svoje vysvětlení. Vím pouze o jediném textu mimo Kol, kde je zmínka o "stínu" jako předobrazu svatyně a to v Žid 8:5. Já to chápu takto: v listu Koloským je jasné spojení novoluní a soboty. Dále je napsáno, že nikdo nemůže odsuzovat Koloské za několik věcí-jídlo a pití, svátky, novoluní a soboty.
Není jasné, zda Kolosští tyto věci dodržovali a proto byli odsuzováni nebo naopak nedodržovali a proto byli odsuzováni.Pro mne je klíčový v.17-to vše je pouze stín budoucích věcí, skutečností je Kristus.Jídlo a pití (možná dodržovali čisté a nečisté), svátky..soboty jsou pouze stínem. Další textem jsou věřící Pavlem napomínáni, aby si nenechali předepisovat čeho se nemají dotýkat a co nejíst. Podle všeho se jedná o snahu Židů nebo židokřesťanů. Komentovaný text s tím má souvislost-ať vás nikdo neodsuzuje, že (neslavíte) svátky, novoluní a soboty. Zajímavé je, že svátky jsou záležitost v roce, novoluní v měsíci a sobota v týdnu.Proto si myslím, že se jedná o týdenní soboty.
Doporučuji porovnat to s Gal 4:8-11 (dodržujete ustanovení pro dny, měsíce, období a roky), kde je stejným jazykem vyjádření jako v Kol-Pavel píše, že to není třeba zachovávat. Pasáž je to těžká, pro mne z toho nevyplývá, že by se jednalo o ceremoniální soboty, kdyby to chtěl napsat nově obráceným křesťanům do Kolosis, použil by spíše slovo "svátky".
...Mikime, to zjednodušování, to je teda věc.
Uvádím komentovanou biblickou pasáž ze Skutků:
Když Pavel a Barnabáš vycházeli ze synagógy, všichni je prosili, aby k nim o tom všem znovu promluvili příští sobotu.
Shromáždění se rozcházelo a mnoho židů i obrácených pohanů, kteří ctili jediného Boha, doprovázelo Pavla a Barnabáše;
Takže, kdo doprovázel Pavla a Barnabáše? Ti, kdo ctili jediného Boha. Kam je zvali příští sobotu? Do synagógy.Ano, je klidně možné, že zájem projevili i pohané, kteří nectili Hospodina, proč by ne? No a kam jinam by měl přijít Pavel než zase do synagógy?
Je tato pasáž důkazem, že ranná církev zachovávala sobotu? Ne.

Opět nemluvíš pravdu (slušně řečeno), Tvůj komentář je falešný, neuvedl jsi vůbec zdroj, v Písmu není uvedeno "všichni" je prosili, ale je tam uvedeno výhradně pohané. Uvnitř byli jen židé, nebyli tam běžní pohané, ti byli venku. Až další sobotu se sešlo téměř celé město, ale není uvedeno vůbec kde. Vůbec to nemuselo být v synagóze!!!

Skutky apoštolské 13:44  V druhou pak sobotu téměř všecko město sešlo se k slyšení slova Božího.
45  A Židé vidouce zástupy, naplněni jsou závistí, a odporovali tomu, co bylo praveno od Pavla, protivíce a rouhajíce se.
46  Tedy svobodně Pavel a Barnabáš řekli: Vámť jest mělo nejprv mluveno býti slovo Boží, ale poněvadž je zamítáte, a za nehodné sebe soudíte věčného života, aj, obracíme se ku pohanům.
47  Neboť jest nám tak přikázal Pán, řka: Položil jsem tebe světlo pohanům, tak abys ty byl spasení až do končin země.
48  A slyšíce to pohané, zradovali se a velebili slovo Páně; a uvěřili všickni, což jich koli bylo předzřízeno k životu věčnému.
49  I rozhlašovalo se slovo Páně po vší krajině.

Když se rozhlašovalo slovo Páně po vší krajině, tak to nemuselo být jen po synagogách.
Každopádně chtěli vysloveně pohané, aby jim mluvil slovo Páně v sobotu a to je jasným potvrzením, že apoštolové a s nimi i pohané sobotu zachovávavali po vzoru židů.

...Tak to vidíš, pro mne je zárukou pouze Boží milost a tečka. Zachováváním Zákona či jiných předpisů si milost nemohu zasloužit, milost je prostě milost.

Pokud nebudeš dodržovat Desatero, činit milosrdenství, být poslušný Ježíši Kristu a mít Jeho víru, pak zapomeň na milost, milost je tímto podmíněna. Samotná milost tě nikdy nespasí na to rychle zapomeň! Milost je základ ke tvému spasení nikoliv vstupenka do nebe.

...Myslím, že ne. Neznám ani nikoho z adventistů, kdo by zachovával sobotu židovsky.
Všichni adventisté zachovávají sobotu podle Písma a Jeho rad židům co se v sobotu smí a co ne, nikdo to nedělá jinak, pokud ty ano, nejsi adventista.

...Někteří adventisté, je to stará historie, ale berou její spisy jako neomylné.

Bere je tak dodnes většina adventistů, včetně celého vedení církve v USA.

...Církev by měla vycházet z Písma a k tomu se adventisté hlásí, jejich teologie tedy musí fungovat i bez EGW, pokud tomu tak není, je něco špatně.¨
Přečti si 28 věroučných článků, které jsou vytvořeny na základě Písma + na základě EGW.

...Adventistou jsem proto, že věřím v blízký příchod Ježíše, věřím v Písmo, v něm jsem nenašel pokyn, abych věřil EGW.

V tom případě jsi nečetl všechny verše o prorocích a jejich víře v ně, které jsem již uváděl:

[KB1613] Am 3:7 Nečiníť zajisté Panovník Hospodin ničeho, leč by zjevil tajemství své služebníkům svým prorokům.
[KB1613] Př 29:18 Když nebývá vidění, rozptýlen bývá lid; kdož pak ostříhá zákona, blahoslavený jest.
[KB1613] Sk 2:17 A budeť v posledních dnech, (dí Bůh), vyleji z Ducha svého na všeliké tělo, a prorokovati budou synové vaši, i dcery vaše, a mládenci vaši vidění vídati budou, a starci vaši sny míti budou.
[KB1613] Sk 2:18 A zajisté na služebníky a na služebnice své v těch dnech vyleji z Ducha svého, a budou prorokovati.
[KB1613] 1Te 5:20 Proroctvím nepohrdejte,
[NBK] 1Te 5:21 Všechno prověřujte; co je dobré, [toho] se držte.
[KB1613] 2Pa 20:20 Potom vstavše ráno, vytáhli na poušť Tekoe. A když vycházeli, stál Jozafat a řekl: Slyšte mne, Judo a obyvatelé Jeruzalémští. Věřte v Hospodina Boha svého, a stane se vám věrně; věřte prorokům jeho, a šťastně se vám povede.

...Zajímavé je, že svátky jsou záležitost v roce, novoluní v měsíci a sobota v týdnu.Proto si myslím, že se jedná o týdenní soboty.
Doporučuji porovnat to s Gal 4:8-11 (dodržujete ustanovení pro dny, měsíce, období a roky), kde je stejným jazykem vyjádření jako v Kol-Pavel píše, že to není třeba zachovávat. Pasáž je to těžká, pro mne z toho nevyplývá, že by se jednalo o ceremoniální soboty, kdyby to chtěl napsat nově obráceným křesťanům do Kolosis, použil by spíše slovo "svátky".[/quote]

Opět se mýlíš...

[NBK] Ga 4:8 Tehdy, když jste neznali Boha, otročili jste těm, kdo přirozeností nejsou bohové.
[NBK] Ga 4:9 Avšak nyní, když jste Boha poznali (spíše jste však byli poznáni Bohem), jak to, [že] se znovu obracíte k těm chabým a ubohým principům a chcete jim znovu začít otročit?
[NBK] Ga 4:10 Dbáte na dny, měsíce, časy a roky!

Mnozí vysvětlují Pavlovu zmínku o "dnech, měsících, obdobích a letech" jako protest nebo námitku nejen proti ceremoniálnímu zákonu, ale i proti sobotě. Pavel zde však jasně říká, že to, co Galatští dělají, je vede od svobody v Kristu k otroctví. "Pokud zachovávání sedmého dne, soboty, přivádí člověka do otroctví, pak by muselo platit i to, že sám Stvořitel vstoupil do otroctví, když zachoval první sobotu v dějinách tohoto světa!" (E. G. Whiteová, 6BC 967), (pozn. s tím se nedá než souhlasit…)
Odkazuje na dny v mn. č. a nikoli na sedmý den (jednotné č.),( Argumenty Dr. Desmonda Forda pro platnost soboty)

Neregistrovaný

Re: Výbor SZ pracoval dva roky bez mandátu! Všetky jeho rozhodnutia sú neplatné!

Neprečítaný príspevok od používateľa Neregistrovaný »

Opět nemluvíš pravdu (slušně řečeno), Tvůj komentář je falešný, neuvedl jsi vůbec zdroj, v Písmu není uvedeno "všichni" je prosili, ale je tam uvedeno výhradně pohané. Uvnitř byli jen židé, nebyli tam běžní pohané, ti byli venku. Až další sobotu se sešlo téměř celé město, ale není uvedeno vůbec kde. Vůbec to nemuselo být v synagóze!!!
Mikime, Mikime, okopíroval jsem text Ekumenické bible. Sk 13:42, je tam uvedeno "všichni", neobviňuj mne tedy ze lži.Zdá se mi, že používáš překlady bible účelově, držím se EB.
Všichni znamená Židé i pohané, což dosvědčuje kontext - Když Pavel a Barnabáš vycházeli ze synagógy, všichni je prosili, aby k nim o tom všem znovu promluvili příští sobotu. Shromáždění se rozcházelo a mnoho židů i obrácených pohanů, kteří ctili jediného Boha, doprovázelo Pavla a Barnabáše; ti s nimi rozmlouvali a povzbuzovali je, aby se drželi Boží milosti.
Je ale pravděpodobné, že zájem projevili i pohané, kteří dosud neměli zájem o pravého Boha, tak prostě příště přišli a kam jinam, než do synagógy. Abychom neztratili kontext, diskuse byla o tom, zda je tento verš důkaz toho, že ranná církev zachovávala sobotu-není.
Když se rozhlašovalo slovo Páně po vší krajině, tak to nemuselo být jen po synagogách.
Každopádně chtěli vysloveně pohané, aby jim mluvil slovo Páně v sobotu a to je jasným potvrzením, že apoštolové a s nimi i pohané sobotu zachovávavali po vzoru židů.
Ano, nemuselo se to rozhlašovat pouze v synagogách a zřejmě tomu tak nebylo, hlásalo se to na ulici, při návštěvě, na poli.
Pokud pohané chtěli, aby přišli příští sobotu, vůbec to neznamená, že s nimi zachovávali sobotu, Ty by jsi chtěl, aby lidi zachovávali sobotu předtím, než poznají Krista? Pro ně to bylo zajímavé, věděli, že to má spojitost s židovstvím, věděli, že židé sobotují. O žádné potvrzení, že by zachovávali sobotu, nejde, co to tvrdíš?
Samotná milost tě nikdy nespasí na to rychle zapomeň! Milost je základ ke tvému spasení nikoliv vstupenka do nebe.
Ano, to co jsi napsal, je definice spasení legalisty. Ani Kristova milost na spasení člověka nestačí, MUSÍŠ činit, že?
Vzpomínám si, jak jsem jednou navštívil akci, pořádanou sborem Štramberk, přesně tak se vyjadřovali, nechápali, co je milost.
Všichni adventisté zachovávají sobotu podle Písma a Jeho rad židům co se v sobotu smí a co ne, nikdo to nedělá jinak, pokud ty ano, nejsi adventista.
Podle židovského způsobu (SZ) bychom neměli rozdělávat oheň v žádném obydlí (Ex 35:3),nevařit (neohřívat)...nedělat žádnou práci. Zatím jsem nenarazil na nikoho, kdo by v sobotu neohřál jídlo, někteří myjí nádobí, používají plyn...
V jádru ale adventisté dávají sobotě důležitost-nepracují běžnou práci a chodí do shromáždění, od židovského prožívání se to ale liší.
..Někteří adventisté, je to stará historie, ale berou její spisy jako neomylné.
Bere je tak dodnes většina adventistů, včetně celého vedení církve v USA.
Toho se děsím, já třeba nevěřím, že vulkanická činnost vzniká tak, že "dole" hoří uhlí, ani nevěřím tomu, že nošení paruk způsobuje šílenství. Ani nevěřím, že by na Jupiteru žili nějaké bytosti atd. Nakolik jejím spisům kdo věří, je jeho věc, církev to kupodivu nevyžaduje.
Přečti si 28 věroučných článků, které jsou vytvořeny na základě Písma + na základě EGW.
Ano, je znát, že některé články byly vytvořeny vlivem EGW (např. čisté a nečisté) a dotaženy do detailu věci, které bible moc nerozebírá.
...Adventistou jsem proto, že věřím v blízký příchod Ježíše, věřím v Písmo, v něm jsem nenašel pokyn, abych věřil EGW.
V tom případě jsi nečetl všechny verše o prorocích a jejich víře v ně, které jsem již uváděl:
Mikime, Ty jsi samá legrace, vždyť uvádíš vlastně samé SZ texty! Samozřejmě, že věřím proroků SZ, případně NZ. A kde je zmíněna EGW?
Pavel zde však jasně říká, že to, co Galatští dělají, je vede od svobody v Kristu k otroctví.
Já bych to vyjádřil tak, že se Galatští po poznání Krista a svobody v něm obrátili, pod vlivem židokřesťanů, k stutkům Zákona (Gal 3:2.10) a tím se dostali pod kletbu. Pavel jim radí, aby to nedělali.
"Pokud zachovávání sedmého dne, soboty, přivádí člověka do otroctví, pak by muselo platit i to, že sám Stvořitel vstoupil do otroctví, když zachoval první sobotu v dějinách tohoto světa!"
Podle mne je to chybný úsudek-v bezhříšném světě otroctví nebylo, to je jasné. O to, že se nedá z Písma dokázat "svěcení" soboty Adamem a Evou jsme již psali. EGW argumentuje pouze předpokladem, ne Písmem, takže souhlasit se s ní nedá.
Když dal Hospodin Izraeli Zákon, včetně sabatu, dal jim dobrou věc a do otroctví je nepřivedla. Kristova smrt ruší exkluzivitu Izraele, apoštolové nenaložili na křesťany z pohanů břemeno soboty.
Pokud ale někomu přináší užitek, je to v pořádku, neměl by ale útočit na ty, kteří v Písmu sobotní závazek nenašli.

Milan
Príspevky: 434
Dátum registrácie: 07 Aug 2016, 05:26
Kontaktovať používateľa:

Re: Výbor SZ pracoval dva roky bez mandátu! Všetky jeho rozhodnutia sú neplatné!

Neprečítaný príspevok od používateľa Milan »

Mikim napsal:
Všichni adventisté zachovávají sobotu podle Písma a Jeho rad židům co se v sobotu smí a co ne, nikdo to nedělá jinak, pokud ty ano, nejsi adventista.
Kouzlo nechtěného:
Mat 12:1-8 V ten čas šel Ježíš v sobotu obilím. Jeho učedníci dostali hlad a začali mnout zrní z klasů a jíst. Když to viděli farizeové, řekli mu: „Hle, tvoji učedníci dělají, co se nesmí dělat v sobotu!“ On však jim řekl: „Nečetli jste, co udělal David, když měl hlad, on i ti, kdo byli s ním? Jak vešel do domu Božího a jedli posvátné chleby, ačkoli to nebylo dovoleno jemu ani těm, kdo ho provázeli, nýbrž jen kněžím? A nečetli jste v Zákoně, že kněží službou v chrámě porušují sobotu, a přesto jsou bez viny? Pravím vám, že zde je víc než chrám. Kdybyste věděli, co znamená ‚milosrdenství chci, a ne oběť‘, neodsuzovali byste nevinné. Vždyť Syn člověka je pánem nad sobotou.“

Jaká je nařízení Písma Židům ohledně soboty?
Jsou Kristovi následovníci podle Ježíšovy promluvy postaveni na roveň kněžím a mohou v sobotu dělat to, co se podle Zákona nesmí? Je společenství s Ježíšem svatým prostorem, místem setkávání s Hospodinem, příležitostí a cestou k odpočinutí a odpuštění, které ve Starém zákoně symbolizují sobota a chrám? Nebo podle židovského výkladu Písma a Zákona Ježíš, a jeho učedníci s ním, porušovali sobotu, tedy u adventistů by neobstáli?
Židé totiž, na rozdíl od muslimů, Ježíše neuznávají ani jako proroka (o křesťanském vyznání Ježíše jako Krista ani nemluvě). Ježíš se podle jejich pohledu staví na místo Zákonodárce, učí je přestupovat Zákon, odvrátit se od Hospodinových příkazů.

Adventisté, lhostejno, na které straně pestré škály vyznání se pohybují, nezachovávají sobotu jako Židé (ani nemohou) a stejně tak nedodržují židovské předpisy týkající se košer stravy (čisté a nečisté potraviny živočišného původu) a s tím souvisejících ustanovení Zákona. Dovoláváme se Písma, ve skutečnosti však tradice: vybraných částí Zákona (tedy Písma), výkladu průkopníků a spisů Ellen Whiteové. Podle naturelu jsou v této tradici někteří „papežštější než papež“ a jiní velmi vlažní.

O tom, kdo je Adventistou v posledku nerozhodne nikdo z lidí. Příchod Pána Ježíše Krista ukáže, kdo jej očekával, a kdo si na to jen hrál…

mikim
Príspevky: 2261
Dátum registrácie: 06 Júl 2016, 22:44

Re: Výbor SZ pracoval dva roky bez mandátu! Všetky jeho rozhodnutia sú neplatné!

Neprečítaný príspevok od používateľa mikim »

Milan napísal:Mikim napsal:
Všichni adventisté zachovávají sobotu podle Písma a Jeho rad židům co se v sobotu smí a co ne, nikdo to nedělá jinak, pokud ty ano, nejsi adventista.
Kouzlo nechtěného:
Mat 12:1-8 V ten čas šel Ježíš v sobotu obilím. Jeho učedníci dostali hlad a začali mnout zrní z klasů a jíst. Když to viděli farizeové, řekli mu: „Hle, tvoji učedníci dělají, co se nesmí dělat v sobotu!“ On však jim řekl: „Nečetli jste, co udělal David, když měl hlad, on i ti, kdo byli s ním? Jak vešel do domu Božího a jedli posvátné chleby, ačkoli to nebylo dovoleno jemu ani těm, kdo ho provázeli, nýbrž jen kněžím? A nečetli jste v Zákoně, že kněží službou v chrámě porušují sobotu, a přesto jsou bez viny? Pravím vám, že zde je víc než chrám. Kdybyste věděli, co znamená ‚milosrdenství chci, a ne oběť‘, neodsuzovali byste nevinné. Vždyť Syn člověka je pánem nad sobotou.“

Jaká je nařízení Písma Židům ohledně soboty?
Jsou Kristovi následovníci podle Ježíšovy promluvy postaveni na roveň kněžím a mohou v sobotu dělat to, co se podle Zákona nesmí? Je společenství s Ježíšem svatým prostorem, místem setkávání s Hospodinem, příležitostí a cestou k odpočinutí a odpuštění, které ve Starém zákoně symbolizují sobota a chrám? Nebo podle židovského výkladu Písma a Zákona Ježíš, a jeho učedníci s ním, porušovali sobotu, tedy u adventistů by neobstáli?
Židé totiž, na rozdíl od muslimů, Ježíše neuznávají ani jako proroka (o křesťanském vyznání Ježíše jako Krista ani nemluvě). Ježíš se podle jejich pohledu staví na místo Zákonodárce, učí je přestupovat Zákon, odvrátit se od Hospodinových příkazů.

Adventisté, lhostejno, na které straně pestré škály vyznání se pohybují, nezachovávají sobotu jako Židé (ani nemohou) a stejně tak nedodržují židovské předpisy týkající se košer stravy (čisté a nečisté potraviny živočišného původu) a s tím souvisejících ustanovení Zákona. Dovoláváme se Písma, ve skutečnosti však tradice: vybraných částí Zákona (tedy Písma), výkladu průkopníků a spisů Ellen Whiteové. Podle naturelu jsou v této tradici někteří „papežštější než papež“ a jiní velmi vlažní.

O tom, kdo je Adventistou v posledku nerozhodne nikdo z lidí. Příchod Pána Ježíše Krista ukáže, kdo jej očekával, a kdo si na to jen hrál…
...Jaká je nařízení Písma Židům ohledně soboty?

Základ co nedělat nebo dělat v sobotu podle Písma je tento:

[KB1613] Ex 20:8 Pomni na den sobotní, abys jej světil.

[KB1613] Ex 12:16 A v den první budeť shromáždění svaté; dne také sedmého shromáždění svaté míti budete. Žádného díla nebude děláno v nich; toliko čehož se užívá k jídlu od každého, to samo připraveno bude od vás.

[KB1613] Lv 23:3 Šest dní dělati budete, dne pak sedmého sobota odpočinutí jest, shromáždění svaté bude. Žádného díla nedělejte, nebo jest sobota Hospodinova, ve všech příbytcích vašich.

...abychom odpočinuli, protože v tento den odpočinul Hospodin, není tady ani jediná zmínka o zákazu ohřívání jídla v sobotu:
[KB1613] Ex 16:23 Kterýžto řekl jim: Toť jest, což mluvil Hospodin: Odpočinutí soboty svaté Hospodinu bude zítra. Což byste měli péci, pecte, a což byste vařiti měli, vařte dnes; což pak koli zbude, nechte sobě a schovejte to k jitru.

[KB1613] Ex 20:11 Nebo v šesti dnech učinil Hospodin nebe a zemi, moře a všecko, což v nich jest, a odpočinul dne sedmého; protož požehnal Hospodin dne sobotního, a posvětil ho.

[KB1613] Ex 31:13 Ty pak mluv k synům Izraelským a rci: A však sobot mých ostříhati budete. Nebo to znamením jest mezi mnou a vámi po rodech vašich, aby známo bylo, že já jsem Hospodin, kterýž vás posvěcuji. (NBK… i po všechna vaše pokolení), (…akh et-shabetotai…)

[KB1613] Ex 31:14 Protož ostříhati budete soboty, nebo svatá jest vám. Kdož by ji poškvrnil, smrtí umře; a kdo by koli dělal v ní dílo, vyhlazena bude ta duše z prostředku lidu svého. (ushmartem et-hashabat ki kodesh…)

[KB1613] Ex 31:15 Šest dní děláno bude dílo, ale v den sedmý sobota odpočinutí jest, svatost Hospodinu. Každý, kdož by dělal dílo v den sobotní, smrtí umře. (shabat shabaton kodesh lADONAI)

[KB1613] Ex 34:21 Šest dní pracovati budeš, dne pak sedmého přestaneš; v čas orání i žně přestaneš.

[KB1613] Lv 23:3 Šest dní dělati budete, dne pak sedmého sobota odpočinutí jest, shromáždění svaté bude. Žádného díla nedělejte, nebo jest sobota Hospodinova, ve všech příbytcích vašich. (sheshet yamim tease melakha uvayom hashevii shabat shabaton mikra-kodesh kol-melakha lo taasu shabat hiv lADONAI bekhol moshvotekhem)

[KB1613] Lv 23:8 Ale obětovati budete obět ohnivou Hospodinu za sedm dní. Dne také sedmého sbor svatý bude; žádného díla robotného nebudete dělati.

[KB1613] Nu 28:25 Sedmého pak dne shromáždění svaté míti budete, žádného díla robotného nebudete dělati.

[NBK] Ex 35:2 Šest dní se bude pracovat, ale sedmého dne budete mít svatou sobotu, den odpočinku pro Hospodina. Každý, kdo by v ten [den] dělal [nějakou] práci, zemře. [KB1613]

Ex 35:3 Nezanítíte ohně nikdež v příbytcích svých v den sobotní.

Připravit či rozdělat oheň bylo zakázáno, proč asi? Jistě ne kvůli ohni samotnému, ale kvůli jeho zdlouhavé přípravě, to nebylo jen škrtnutí zapalovačem či zápalkou jako dnes, asi se u toho "nadřeli" mnohem více, pokud to rozdělávali třeba dvěma dřívky, které museli třít o sebe apod. a to už se Bohem považovalo za práci. Těžko říct, zda všechno jídlo připravené v pátek jedli pak i v sobotu studené. My toto rozhodně neporušujeme, pokud jediným cvaknutím zapálíme plyn na sporáku a ohřejeme v pátek dopředu připravený oběd včetně třeba vysmažení již obalených řízků a uvaření dopředu připravených brambor. Bohu jde jen o jedno, abychom v sobotu odpočívali a vykonali co nejméně jakékoliv práce.

Nemáme prodávat a nakupovat v sobotu:
[KB1613] Neh 13:16 Tyrští také, kteříž bydlili v něm, nosili ryby i všelijaké koupě, a prodávali v sobotu synům Juda, a to v Jeruzalémě.

[KB1613] Neh 13:17 Protož jsem domlouval starším Judským, a řekl jsem jim: Jaká jest to nepravost, kterouž činíte, poškvrňujíce dne sobotního?

Nemáme dělat co se nám zachce ani zbytečně cestovat(mimo cestování za bohoslužbou za nemocnými apod.):
[CEP2001] Iz 58:12 Co bylo od věků v troskách, vybudují ti, kdo z tebe vzejdou, opět postavíš, co založila minulá pokolení. Nazvou tě tím, jenž zazdívá trhliny a obnovuje stezky k sídlům.

[KB1613] Iz 58:13 Jestliže odvrátíš od soboty nohu svou, abys nevykonával líbosti své v den svatý můj, anobrž nazůveš-li sobotu rozkoší, a svatou Hospodinu slavnou, a budeš-li ji slaviti tak, abys nečinil cest svých, ani vykonával, co by se líbilo, ani nemluvil slova:

[KB1613] Iz 58:14 Tehdy rozkoš míti budeš v Hospodinu, a uvedu tě na vysoká místa země, a způsobím to, abys užíval dědictví Jákoba otce svého; nebo ústa Hospodinova mluvila.

Nemáme nosit břemena v sobotu:
[KB1613] Jr 17:24 Stane se zajisté, jestliže s ochotností mne uposlechnete, dí Hospodin, abyste nenosili břemen skrze brány města tohoto v den sobotní, ale světili den sobotní, nedělajíce v něm žádného díla,

Potom budeme blahoslavení:
[KB1613] Iz 56:2 Blahoslavený člověk, kterýž činí to, a syn člověka, kterýž se přídrží toho, ostříhaje soboty, aby jí nepoškvrňoval, a ostříhaje ruky své, aby nic zlého neučinila.

Toto vše se píše v písmu co se má dělat nebo nedělat v sobotu a adventisté to přijali jako dobré doporučení za své (snad kromě toho ať někdo za trest umře).
To co se týkalo židů a jejich dalších vlastních 36 lidských nařízení co dělat či nedělat v sobotu, které nejsou součástí Písma adventisté nedělají ani ti nejkonzervativnější. A v nich je i zahrnuto právě trhání klasů Ježíšem a učedníky v sobotu, nikoliv podle Písma, ale podle lidských nařízení, proto ani Ježíš původce všech zákonů v Písmu dobře věděl, že nic neporušuje.

...Jsou Kristovi následovníci podle Ježíšovy promluvy postaveni na roveň kněžím a mohou v sobotu dělat to, co se podle Zákona nesmí?
Všichni, kteří budou spaseni budou učiněni kněžími při 2PJK, ale ještě jimi rozhodně nejsou:
Zjevení Janovo 20:6  To je první vzkříšení. Blahoslavený a svatý, kdo má podíl na prvním vzkříšení! Nad těmi druhá smrt nemá moci, nýbrž Bůh a Kristus je učiní svými kněžími a budou s ním kralovat po tisíc let.

Kněží jsou výjimkou a mohli chleby v sobotu jíst podle zákona Mojžíšova, ostatní ne. Ježíš a učedníci jedli klasy v sobotu a žádný Mojžíšův zákon jim to nezakazoval a ne proto, že byli postaveni na úroveň kněží podle Ježíšovy promluvy ne?

... Je společenství s Ježíšem svatým prostorem, místem setkávání s Hospodinem, příležitostí a cestou k odpočinutí a odpuštění, které ve Starém zákoně symbolizují sobota a chrám? Nebo podle židovského výkladu Písma a Zákona Ježíš, a jeho učedníci s ním, porušovali sobotu, tedy u adventistů by neobstáli?

Ano. A Ježíš a učedníci nijak neporušovali sobotu podle Písma SZ a tím pádem by u adventistů zcela jistě obstáli.

...Adventisté, lhostejno, na které straně pestré škály vyznání se pohybují, nezachovávají sobotu jako Židé (ani nemohou) a stejně tak nedodržují židovské předpisy týkající se košer stravy (čisté a nečisté potraviny živočišného původu) a s tím souvisejících ustanovení Zákona. Dovoláváme se Písma, ve skutečnosti však tradice: vybraných částí Zákona (tedy Písma), výkladu průkopníků a spisů Ellen Whiteové. Podle naturelu jsou v této tradici někteří „papežštější než papež“ a jiní velmi vlažní.

Podle Písma sobotu zachovávají, podle židovských ustanovení, které nejsou v Písmu samozřejmě nezachovávají (až na možné výjimky).
Pokrmy čisté a nečisté většina adventistů dobrovolně zachovává (dobrovolně, protože nejsou židé), jako součást ustanovení Mojžíšova zákona, která jsou dodnes platná a která Bůh nezrušil (kromě zrušených obětních zákonů a některých dalších).

Vyjádření židů k platnosti zbylých přikázání z Mojžíšova zákona dnes od kterých si můžeme vzít příklad:
http://zidvpraxi.blogspot.cz/2015/09/micvot.html
http://www.chewra.com/keshetnew/kweb/ka ... spx?kid=66


...O tom, kdo je Adventistou v posledku nerozhodne nikdo z lidí. Příchod Pána Ježíše Krista ukáže, kdo jej očekával, a kdo si na to jen hrál…

Příchod Pána ukáže kdo měl Jeho víru a dodržoval Boží přikázání a bude mít jako blahoslavený přístup ke dřevu života v Novém Jeruzalémě!

[KB1613] Zj 22:14 Blahoslavení, kteříž zachovávají přikázaní jeho, aby měli právo k dřevu života, a aby branami vešli do města.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný